Katana 50 ARF Jamara Producator: China Model Production (CMPro)
#1
Postat 17 August 2009 - 02:03 PM
Am vazut ca mai e un topic mai vechi despre acest kit dar am postat separat fiindca sunt niste modificari in kit fata de ce ma asteptam sa primesc.
In primul rand kitul arata impecabil. Balsa "allover" si placaj de aviatie in partile esentiale.
Ce am observat diferit pana acum:
- balamalele la suprafetele de control nu mai sunt acei "banuti" cum o zis cineva ci sunt balamale de plastic "pentru pin" (parca asa le zice).
- "capota mororului" cowl-ul este din fibra de sticla la fel si sabotii de la roti
- elementele de comanda e doi in unu cu balamalele cea ce mi se pare faina ...
- trenul de carbon o fost schimbat cu unul de Epoxy;
Din poze si specificatii modelul pare mult mai mic decat in realitate ... si arata bine.
O sa adaug niste poze ce urmeaza.
PS.: Daca admin-ul site-ului crede ca topic-ul se repeta inutil atuncti rog a se muta topicul in alta sectiune a forumului.
#2
Postat 17 August 2009 - 02:09 PM
Fisiere atasate
-
Specifications.JPG (200.27K)
Number of downloads: 1589 -
Model_Front.JPG (165.63K)
Number of downloads: 1554
#3
Postat 17 August 2009 - 02:12 PM
Fisiere atasate
-
Model_Side.JPG (194.13K)
Number of downloads: 1287 -
Model_comparison.JPG (176.35K)
Number of downloads: 1075 -
Cowl.JPG (116.3K)
Number of downloads: 969
#4
Postat 17 August 2009 - 02:16 PM
Motorul este un Magnum 7.5 cmc cu elice de 10/6.
Capota il inghite cu totul:
Fisiere atasate
-
EngineInPlace.JPG (200.64K)
Number of downloads: 122 -
CowlwithPropeller.JPG (252.53K)
Number of downloads: 109
#5
Postat 17 August 2009 - 02:21 PM
#6
Postat 17 August 2009 - 03:14 PM
raul, la Aug 17 2009, 03:16 PM, a spus:
Motorul este un Magnum 7.5 cmc cu elice de 10/6.
Capota il inghite cu totul:
Scuze de interventie ! Modelul asta il am si eu !
Fata de altele lasa putin de dorit, si aici ma refer la
calitatile de zbor - mult prea rapid din cauza ca este
prea greu pentru marimea lui ( mult placaj la fuselaj ) .
Motorul este bun ca marime , ( eu am un OS 46 ), si as
sugera sa pui o elice 12,25 X 3,75 daca ai caci altfel o
sa zboare cu foarte multa viteza.
Daca stii 3D atunci este mai bun un OS 55 FX cu elice 13x6
caci magnumul de 7,5 nu are putere suficienta.
Balamalele alea sa le lipesti cu epoxy 30 min nu cu C.A. si
sa pui putin ulei sau vaselina pe stiftul metalic ca sa nu scape
adeziv acolo si sa faca priza caci nu se mai misca .....
Eu am schimbat si rotile ( erau din cuciuc, putin cam grele si
rigide la aterizari - avea si tren din carbon la aceea vreme dar
extrem de rigid )
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 17 August 2009 - 03:16 PM
#7
Postat 17 August 2009 - 04:48 PM
Aceasta postare a fost editata de shogi: 17 August 2009 - 04:48 PM
#8
Postat 17 August 2009 - 05:54 PM
Multzumesc mult pentru sfaturi, o sa tin cont de ele!
Ma gandeam si eu la Epoxy si sa nu folosesc CA (desi am comandat CA cu pedigree si activator :D - asta e! ).
Desi am fost avertizat de Calin ca poate nu e cea mai buna alegere ca si prim model termic eu fiind foarte capos m-am ales cu asta. :D
Imi cam tremura chilotii cand zice-ti ca e "prea vitezoman" dar daca ma port frumos cu el sper sa faca si el la fel. :)
MAS ca si elice mi-a mai fost indicat si de catre altii (adica Calin) dar asta dupa rodaj, nu?
Oricum la camp ma voi duce numai daca petru inceput o sa fiu sub "adult supervision".
Acuma mie cam greu sa fac prima "gaura" in model, ca e tare frumos, dar ma apuc de treaba.
Merci, Raul.
#9
Postat 17 August 2009 - 08:52 PM
Deocamdata nici o surpriza ... doar urmarind instructiunile venite cu motorul.
Fisiere atasate
-
Engine_1.JPG (262.98K)
Number of downloads: 117 -
Engine_2.JPG (206.93K)
Number of downloads: 135
Aceasta postare a fost editata de raul: 17 August 2009 - 08:52 PM
#10
Postat 17 August 2009 - 09:18 PM
#11
Postat 17 August 2009 - 09:29 PM
#12
Postat 17 August 2009 - 09:53 PM
Oricum frumos model ! Sa l stapanesti sanatos. Multi au zburat din prima cu modele benzinare alti cu modele din scartaietoare foarte bune pentru antrenament. Dar ca tot omul esti inebunit sa-l ridici in sus din prima riscul survine la aterizare si la decolare ... Am vazut ca mai nou au aparut pentru a salva avionul la aterizare un mic montaj eletronic care are functia de pilot automat ... calculeaza singur cati metri mai are pana cand atinge pamantul si isi regleaza automat profundorul flapsul carma. Aveti idee ?
#13
Postat 17 August 2009 - 10:08 PM
Aterizari usoare.
#14
Postat 20 August 2009 - 12:30 AM
am si eu o katana , e copie dupa cea de la sebart , am motor os 46fx cu elice 11x7, inca nu l-am zburat :)
motorul e foarte fain ---> http://www.youtube.com/watch?v=OUpgj7ZVK5E...re=channel_page
stie cineva care este tractiunea maxima a unui motor de 7.5cc ?? si cu ce combustibil??
niste poze
Fisiere atasate
-
SANY0457.JPG (152.9K)
Number of downloads: 117 -
SANY0458.JPG (198.9K)
Number of downloads: 101 -
SANY0464.JPG (133.31K)
Number of downloads: 98
Aceasta postare a fost editata de 9unuunu: 20 August 2009 - 12:30 AM
#15
Postat 20 August 2009 - 11:52 AM
Frumos aeromodel!
Fara incercarea de a da un raspuns cred ca tractiunea depinde de mai multe ... elice, combustibil si gradul de uzura am motorului si din cate am vazut si de bujie. Si eu am un Magnum de 7.5 si niciue nu am habar care ii tractiunea maxima.
Poate cineva mai experimentat ne poate spune.
In continuare update la Kit assembly ...
#16
Postat 20 August 2009 - 11:59 AM
In primul rand pot sa mentionez ca e belea ... poate si fiindca sunt neexperimentat montarea motorului a tinut o zi full (de dimineata pana seara) si nu a mers ca uns ...
Deci, prima data am montat servoul de acceleratie ... prima problema ... servoul nu incapea in locas asa ca am convocat de urgenta "gruparea barbatilor care nu au avut jucarii cand au fost copii" si sa hotarit in unanimitate adica eu cu docmarius ca trebe largit locul pentru fir desi eu eram tentat sa tai din margine.
Dupa aia a intrat fara probleme.
Fisiere atasate
-
Servo_Problem.JPG (156.25K)
Number of downloads: 122 -
Servo_Success.JPG (209.24K)
Number of downloads: 106
#17
Postat 20 August 2009 - 12:21 PM
Motor cu aceasta toba nu e prevazut pentru acest model. Dupa ce jumate de zii am tot masurat montura de motor si am avut curaj sa dau gauri ... astfel incat si capota sa incapa la fix surpriza .... toba dadea in panoul de foc.
Dupa aia m-am amintit ca am m-ai vazut o inbunatatire de gen gaura , in poze ,la un model asemanator ce la avut Calin.
Ma tot intrebam ce dracu' cauta gaura aia in panoul de foc .... acuma stiu! :)
Fisiere atasate
-
Engine_Monunt_Problem.JPG (181.43K)
Number of downloads: 132
#18
Postat 20 August 2009 - 12:27 PM
erau mai multe posibilitati:
1. Scimbam toba cu una care seamana cu un butoi ... asa am vazut si in specificatii si in poze dar nu stiu daca toba de genul asta nu e pentru motoarele de 4 timpi ?!?
2. Mai dadeam niste gauri in baitu de motor ... dar aceasta insemna o slabire a baitului si nu cred ca motrul mai incapea sub capota ... trebuia sa-l "inalt" cu vreun centimetru ....
3. Montam alcumva motorul.
Fisiere atasate
-
Engine_Mount_Ideea.JPG (142.48K)
Number of downloads: 130
#19
Postat 20 August 2009 - 12:31 PM
Fisiere atasate
-
Engine_Monted_and_Firewall.JPG (158.38K)
Number of downloads: 76
#20
Postat 20 August 2009 - 12:37 PM
Fisiere atasate
-
Throttle_Rod.JPG (169.28K)
Number of downloads: 79
#21
Postat 20 August 2009 - 12:44 PM
Atunci mi-am adus aminte ca mai am o tija mai subtire ... cred 0.8 sau 1 mm grosime (originala era 2 mm) si am pus pe aia ... Success! :)
Fisiere atasate
-
Throttle_Rod_Close_up.JPG (127.99K)
Number of downloads: 75
#22
Postat 20 August 2009 - 12:52 PM
Asa ca am facut o taietura o gaura inca o taietura mai o gaura ... pana cand toba intra la locul ei fara sa mai atinga nici panoul de foc nici fuselajul.
In spatele tobei acum era grand canion ... asa ca am decis o inbunatatire ... am luat niste balsa de 2 mm ... o bucata de solartex negru ... si asta a iesit!
Deocamdata il las asa sa vad cum se comporta agregatul la rodaj ...
Fisiere atasate
-
Engine_Adaptation_Close_up.JPG (84.49K)
Number of downloads: 74 -
Engine_Mount_Vertical_view.JPG (115.71K)
Number of downloads: 84 -
Engine_Mount_Front_View.JPG (148.78K)
Number of downloads: 99
#23
Postat 20 August 2009 - 12:57 PM
Asa ca m-am uitat, m-am gandit iar m-am uitat si pana la urma am facut doua tije lungi si una scurta. :)
Fisiere atasate
-
Initial_GasPipes.JPG (214.63K)
Number of downloads: 84 -
Final_Gas_Pipes.JPG (276.63K)
Number of downloads: 89
#24
Postat 20 August 2009 - 01:03 PM
Apropo ginecologia la modelul asta este un plus ... ca sa montez motorul prin gaura de la rezervor din panioul de foc trebuia sa pun piulite captive pe interior ... acuma puteti sa ma angazati ca si bagator de deget ... bag degetu oriunde ... :)
#25
Postat 20 August 2009 - 01:05 PM
Mie mi se pare motorul prea aproape de panoul de foc. Sigur nu mergea mai in fata? Centrul de greutate cum vine?
Sigur stii...dar doua informatii nu strica...ai in manualul de mai jos niste sfaturi utile cum sa faci gaurile in capota. Si in general despre montajul modelului.
http://manuals.hobbi...manual-v1_1.pdf
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 20 August 2009 - 01:07 PM
#26
Postat 20 August 2009 - 01:12 PM
1. Atat carma cat si profundorul nu erau la verticala respectiv orizontala din fabricatie ... masurat cu bolobocul ... ambele erau inclinate spe stinga ... desi in carte zice ca tre sa fie drepte ... asa ca am bagat niste icuri pana ambele erau cum trebe la boloboc.
2. Ampenajele se monteaza usor cu multa vazelina (multzumesc pentru sfat! ... ca altfel faceam prostii) numai mare grija ca gaurile nu sunt date destul de adanc incat sa incapa toata balamaua ... cel putin la mine asa o fost cazu la 4 gauri din 8.
Asa ca stazi am coda montata ... urmeaza electronica si elementele de comanda a cozii ... o sa pun poze mai tarziu ca tre' sa incarc camera.
Multumesc de sfaturile celor care au postat aici si nu numai ci si lui Calin si docmarius!
Sper ca azi, Calin, sa ajung sa dau rodaj la motor ... :)
#27
Postat 20 August 2009 - 01:14 PM
Trebuie sa masori distanta de la panoul de foc pana la rotor (e data in manual) daca bine imi aduc aminte ~11cm. Daca e mai mica nu va iesi rotorul din capota, daca e prea mare va iesi prea mult... ai calculat dimensiunile alea?
Numai bine si spor la treaba,
Calin
#28
Postat 20 August 2009 - 01:17 PM
raul, la Aug 20 2009, 01:52 PM, a spus:
Asa ca am facut o taietura o gaura inca o taietura mai o gaura ... pana cand toba intra la locul ei fara sa mai atinga nici panoul de foc nici fuselajul.
In spatele tobei acum era grand canion ... asa ca am decis o inbunatatire ... am luat niste balsa de 2 mm ... o bucata de solartex negru ... si asta a iesit!
Deocamdata il las asa sa vad cum se comporta agregatul la rodaj ...
Ai cam " macelarit ' fuselajul !
Sa speram ca nu sa slabit structura.
Aveai doua variante :
1- cumparai de la Botosani distantier TOBA
sau
2- cumparai de la Botosani o toba scale sau Pits
Fisiere atasate
-
TOBA.jpg (8.65K)
Number of downloads: 39 -
DISTANTIER.jpg (8.17K)
Number of downloads: 30
#29
Postat 20 August 2009 - 01:17 PM
Intradevar si eu im fac probleme ca e cam aproape de panoul de foc ... sper sa nu ia foc :) ...
Oi vedea la rodaj ... .
Aha prelungitorul ala de toba suna bine o sa vad daca merge, merci!
Si toba de pits ....
Aceasta postare a fost editata de raul: 20 August 2009 - 01:20 PM
#30
Postat 20 August 2009 - 02:27 PM
Live to fly
Futaba 8FGS, HK 6CH, EM Yak 54 2.2m TGY50, Miss Wind S 50E, Swallow 90 RCGF20, Sukhoi S29 50E V2, TG L-39 EDF90, FG L-39 EDF70, Click, Click C, Sultimate, Elipsia, Bicut V1, Quad 50cm, Radina DLG Stignas, , Heli 450 V2, Funjet.