Modelism - RHC Forum: Katana 50 ARF Jamara - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Katana 50 ARF Jamara Producator: China Model Production (CMPro)

#61 Useril este offline   raul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 193
  • Inregistrat: 22-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara, Romania

Postat 26 August 2009 - 09:09 PM

Am cercetat cum se lipise initial controlul. Va las pe voi sa decideti. :D
Furca din spate ...

Fisiere atasate


If every change is for better then why put them to the test.
0

#62 Useril este offline   raul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 193
  • Inregistrat: 22-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara, Romania

Postat 26 August 2009 - 09:11 PM

Cum arata dopu si cauza pentru care nu am putut da gaura fara sa-l refac cu totul ...

Fisiere atasate


If every change is for better then why put them to the test.
0

#63 Useril este offline   raul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 193
  • Inregistrat: 22-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara, Romania

Postat 26 August 2009 - 09:15 PM

Cel lung din mijloc este unde nu avea cum sa ajunga epoxy iar de pe margine unde era lipit dopul ... eu nu vad nici o diferenta :D ... pare ca tot agregatu' se timea in epoxy-ul de la gatul capacului.

dopurile curatate ....

gaurile prin teava si dop ...

Fisiere atasate


If every change is for better then why put them to the test.
0

#64 Useril este offline   raul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 193
  • Inregistrat: 22-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara, Romania

Postat 26 August 2009 - 09:19 PM

asamblarea ....

tot asamblare...

the end !

Fisiere atasate


If every change is for better then why put them to the test.
0

#65 Useril este offline   dece 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 490
  • Inregistrat: 03-September 08
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:aeromodelism

Postat 04 September 2009 - 08:37 AM

Salut Raul
Am si eu un model identic cu al tau si zboara senzational (asp 8,5 cu 12x5 ).
uitandu-ma pe pozele facute de tine am observat:
- sarmele care antreneaza miscarea rouderului este idincat sa fie incrucisate pentru o eficienta maxima
- servourile de profundor si rouder iti recomand sa le inversezi intre ele si anume cel de rouder sa fie primul dinspre coada deoarece iesirile comenzilor de rouder sunt mai jos decat iesirile de profundor teoretic si servourile ar fi indicat sa respecte aceeasi regula tinand cont ca si ele sunt decalate pe inaltime.
In manualul aeromodelului indica sa le pui asa cu le-ai montat.
Decizia iti apartine.
uite si cateva poze cum arata la mine:

Fisiere atasate


0

#66 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 04 September 2009 - 10:35 AM

eu sugerez sa le lase asa... se freaca si intre ele si de tija de carbon si e in 35MHz...


0

#67 Useril este offline   raul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 193
  • Inregistrat: 22-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara, Romania

Postat 04 September 2009 - 10:53 AM

Merci pentru sugestii.

As avea o intrebare: Daca incrucisezi firele nu se freaca intre ele in interiorul fuselajului ... ceaa ce duce in timp la ruperea lor?
Din pozele atasate de tine ii cam clar de ce ai ales varianta asta cu servourile schimbate, fiindca daca le incrucisezi firele de carma atunci nu o sa mai ai loc de tije.

Interesant: Initial si mie mi s-a parut interesanta incrucisarea firelor dar nu imi dau seama de unde veni eficienta. Eu unu nu vad nici o diferenta de eficienta. Poate cineva ma lumineaza si pe mine! :-)

Cat despre motor intradevar eu am 7.5 cmc si modelul fiind mai greu nu prea iti permite manevre stranse.
As fii si eu curios cum zboara unu cu un motor mai mare (puternic).

PS.: Sa-l folosesti sanatos. Si mie imi place modelul, desi prinderea aripilor ester cam o pacoste.
Mai ales nu inteleg acel arc la ce foloseste.

If every change is for better then why put them to the test.
0

#68 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 September 2009 - 12:18 PM

Intrucat Yak-ul meu de la Jamara seamana foarte bine cu acest Katana, am cateva observatii cu ce am facut eu diferit:
1. Rezervorul l-am prins asa... doua carlige cu suruburi de 3mm in lateral, pe zonele unde vin montate aripile, putin mai in fata decat fundul rezervorului. De aceste carlige vin agatate doua inele de cauciuc care trec peste fundul rezervorului si astfel il tin impins in fata. Fara silicon, bureti, sau alte cleiuri. Pana acum nu s-a miscat de acolo in zbor. Se pot pune mai multe elastice daca se doreste. Avantajul este ca se poate demonta imediat de pe avion.
2. Dopurile tijei de fibra, care misca profundorul, asa cum a spus si Abburo, au fost fixate cu superglue, atat. Am dat cu CA din plin si pe dop si pe interiorul tijei si le-am infipt dintr-o miscare brusca si ferma. Am tras apoi de un dop (dupa vreo 10 secunde) cat am putut eu de tare si nu s-a miscat.
3. Firele pentru directie au fost inlocuite cu cabluri Bowden (la sugestia lui Abburo). Avantajul e ca le tragi pe unde vrei, discutia despre fire puse in X nu isi mai are rostul , etc.
4. Motorul meu e OS 55AX, de 9cmc, si tot am pus greutate in bot, vreo 65g (mai exact bateria pt bujie).
5. Bateria pentru receptor (NiMH, 5xAA, 2700mAh) este montata chiar in spatele panoului de foc, vertical, pe peretele din stanga, pentru a balansa greutatea de pe dreapta a tobei.

Aceasta postare a fost editata de misumat: 04 September 2009 - 12:18 PM

ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#69 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 04 September 2009 - 01:58 PM

La aproape toate modelele care folosesc cabluri multifilare din otel ( unele chiar plastifiate )
se monteaza in " X " ( in diagonala ).
La modelele mai cu pretentii si echia de la servo are o forma speciala pentru a asigura ca
ambele cabluri sa fie tensionate ( intinse ) in timpul miscarii lor ( sunt modele de F3A care au un fel de roata de scripete pusa pe echia de la servo.)
Cred ca la tine este intins doar cablul care trage iar celalalt balangane daca pui mana pe el cand ete data la maxim intr-o parte sau alta directia !
Cablurile Bowden nu sunt mai bune decat aceste cabluri multifilare si au si alt principiu de functionare - ele pot sa si "impinga" fiind bagate
prin acea camasa exterioara de plastic.

Uite un kit de astfel de cabluri ( varianta cea mai simpla ) care se folosesc la modele profesionale de concurs :

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 04 September 2009 - 01:59 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#70 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 04 September 2009 - 02:29 PM

ala este cablul bowden. nu faceti si voi greseala care-o facut-o dealerul din botosani si cu care am discutat pe tema asta. Ce vand ei pe post de cablu bowden e defapt tija de 1 in tub de ceva plastic. Cablu bowden este de otel, multifilar, ca cel de la franele de la bicicleta.

Se pune in X pentru a evita inmuierea unui cablu in cursa maxima si revenirea cu snap care scade din precizia directiei. In cazul de fata echia servoului si cea a directiei sunt bine centrate cat si distanta dintre gauri si deci cablul sta relativ bine intins si in acest setup.

In plus e mai safe. Tije/cabluri frecate intre ele si/sau cu tija de carbon de la profundor genereaza zgomot RF care in cazul unui receptor in 35mhz poate duce la bruiaje ocazionale.


0

#71 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 04 September 2009 - 03:23 PM

Vezi postareaCalin, la Sep 4 2009, 03:29 PM, a spus:

ala este cablul bowden. nu faceti si voi greseala care-o facut-o dealerul din botosani si cu care am discutat pe tema asta. Ce vand ei pe post de cablu bowden e defapt tija de 1 in tub de ceva plastic. Cablu bowden este de otel, multifilar, ca cel de la franele de la bicicleta.

Se pune in X pentru a evita inmuierea unui cablu in cursa maxima si revenirea cu snap care scade din precizia directiei. In cazul de fata echia servoului si cea a directiei sunt bine centrate cat si distanta dintre gauri si deci cablul sta relativ bine intins si in acest setup.

In plus e mai safe. Tije/cabluri frecate intre ele si/sau cu tija de carbon de la profundor genereaza zgomot RF care in cazul unui receptor in 35mhz poate duce la bruiaje ocazionale.



Calin cred ca faci o confuzie !
Cablul Bowden este un cablu, sau o sarma care lucreaza in interiorul unei "camasi" de pastic sau otel , camasa care este fixata in cele doua
capete ale ei , iar cablul sau sarma aluneca in interiorul acestei camasi - rolul camasii fiind acela de a nu permite cablului interior sa o ia razna
si in acelasi timp sa transmita forta aplicata la un capat catre celalalt capat !
El poate sa si Impinga sa si Traga si chiar sa se rotesca in jurul axei atunci cand este folosit la biax-uri, si chiar prelungitoare flexibile de surubelnita ( cand vrei sa
insurubezi dupa colt ) si el poate functiona montat solitar ( singur fara sa aiba pereche ).

In poza de mai de sus este un simplu cablu multifilar folosit la actionarea directie iar ansamblul, sistemul in care el este montat se numeste Pull & Pull si nu poate
functiona un cablu fara celalalt, pentru ca aici fiecare cablu in parte nu faca decat sa traga nu sa si impinga ca sa revina p pozitia initiala .

Am cautat pe net repejor si uite doua poze unde ei spun ca avem cablu Bowden :

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 04 September 2009 - 03:31 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#72 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 04 September 2009 - 03:51 PM

am inteles. deci conceptul de bowden nu este cablul in sine ce ansamblul tija/cablu ce-o fi in acea camasa. M-am mai documentat si aparent asa e:
http://en.wikipedia....ki/Bowden_cable


0

#73 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 04 September 2009 - 04:10 PM

Pana la urma bine ai facut ca ai revizuit tja aia de comanda :rolleyes:
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#74 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 September 2009 - 04:14 PM

Iar in acest caz folosirea unui cablu Bowden, fie el si din sarma subtire imbracata in plastic, chiar daca nu se foloseste si cu functia de impingere in cablu, are totusi avantajul ca poti trage acest cablu pe unde vrei prin fuselaj, ocolind ce vrei tu pe acolo, invelisul folosind doar la a nu se freca de fuselaj sau de alte obiecte sensibile. Cat despre "burtile" pe care le face un cablu care nu e in X in nu stiu ce pozitie a directiei.... atata timp cat lungimea parghiei de pe servo si distanta intre prinderi de pe directie coincid, ansamblul acesta (adaugand si cablurile) va fi un dreptunghi sau paralelogram in orice pozitie, deci nu face nimeni "burti". Parerea mea de incepator.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#75 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 04 September 2009 - 04:36 PM

Vezi postareamisumat, la Sep 4 2009, 05:14 PM, a spus:

Cat despre "burtile" pe care le face un cablu care nu e in X in nu stiu ce pozitie a directiei.... atata timp cat lungimea parghiei de pe servo si distanta intre prinderi de pe directie coincid, ansamblul acesta (adaugand si cablurile) va fi un dreptunghi sau paralelogram in orice pozitie, deci nu face nimeni "burti". Parerea mea de incepator.


Nu prea. Omiti excentricitatea echiei la suprafata din cauza balamalei. Nush cum sa explic mai bine. Daca punctul de pivotare ar fi fix pe centrul echiei atunci ai obtine dreptunghiul perfect. Dar punctul de pivotare e putin mai in fata, in balama si deci intregul ansamblu vine putin in fata/laterala in care este tras... poate altcineva stie sa explice mai bine. Pana acum la nici un model de-al meu n-am reusit sa fac perfect acel pull pull. Adica sa fie intins si cel care nu trage.


0

#76 Useril este offline   adrian82 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 07-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:eletronica-aeromodelism-masini

Postat 04 September 2009 - 05:38 PM

Cablu bowden la recomandarea lu Abburo am montat eu pentru directie acela cu sarma de otel 0,8mm imbracat in plastic dublu e super nu am probleme si s-a potrivit de minune cu furcile de 2mm . Aceste cabluri sunt recomandate pentru carma si isi fac treaba mult mai bine decat cele multifilare fiindca nu mai intervine elasticitatea e ca si cum ai comanda direct cu servo directia. Legarea la servo se face tot prin parghia dubla dar ca am inlocuit furcile cu conectori reglabili.
0

#77 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 04 September 2009 - 07:50 PM

Cablurile bowden reprezinta un compromis, fiind mai usor de montat si avand aplicatii multiple ( se pot
folosi si la eleroane, si la acceleratie etc ). Bowden are la eleroane vestita scartaietoare Cessna de la ArTech si daca si
aia e avion de clasa ?!??!?
Si inca ceva : orice lucru care aparent e bun la toate este si mai PROST - in cazul lor cel mai mare risc il reprezinta
faptul ca se pot desface din capetele unde sunt capsate furcile de cuplaj .
Daca eu gresesc atunci puneti-va intrebarea de ce pe modele profi nu vedem asa ceva !
Iata cateva exemple !
Si astea sunt cele mai simple !
Calin echiile alea de servo usor indoite la capete ( cum avem si in exemple ) ajuta ca sa nu se mai
slabeasca cablul care nu trage ! Nu stiu de ce , probabil muta un centru de forte ceva !
Aveti si un model cu " scripete " - o rotita pe care lucreaza cablu !
Sa nu va suparati pe mine dar sunt astfel de kituri din titan, si alte materiale care de multe ori costa mai
mult decat un model de al nostru de la China !

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 04 September 2009 - 07:54 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#78 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 04 September 2009 - 08:09 PM

RD, chiar nu inteleg. Intodeauna ai vazut sau ai auzit numai de modele de competitie ;).

Da, am vazut si eu furci sarite din sertizare, dar la impact. Evident ca la un model mare acele sertizari ar putea fi compromise de fortele mari. Dar, aici vorbim de o katana de 1.35m. Mai mult, in cel mai rau caz, presupunand ca cedeaza o sertizare, ramane celalalt bowden care va asigura totusi o stabilitate rezonabila directiei in vederea aterizarii. Si ca sa fiu si mai si... am vazut si io in fiilme cum se aterizeaza cum se aterizeaza cu o directie "bleaga" ;)

Eu am facut un artificiu la aceste bowden-uri, pe care il puteti face si voi. La capatul de la servo am sertizat niste tije de 2mm mai lungute, care intra perfect in butoaiasele de pe crucea servoului. De ce? Simplu, strangerea imbusului in butoias turteste plasticul, si nu permite ajustari fine. Tija metalica in schimb permite ajustari extrem de fine oricand e nevoie. Sertizarea respectiva am facut-o cu ata de papiota pe o lungime de aprox 4 cm, data in cateva straturi bune si stransa cu simt de raspundere, peste care am turnat CA. Rezistenta e 100% garantata.

Pentru carcotasi :lol: se poate face la fel si pe zona furcilor.

De ce mi se pare bowdenul o optiune mai buna? Numa' deunazi ma pregateam sa-mi scot Extra la plimbare si am vazut ca am joc mare la directie. S-au inmuiat cablurile. Ca s-a lasat materialul, ca nu am strans eu bine sertizarile, habar n-am... oricum aviionul nu s-a contractat ;).

PS: daca minunile alea de sisteme de prindere pe eche in forma de butoias cu imbus au si un nume scurt format dintr-un cuvant, rog spuneti-mi si mie... :D
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#79 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 04 September 2009 - 08:25 PM

Butoiasele se numesc CONECTOR REGLABIL - dar din pacate sunt doua cuvinte.
Eu nu le mai folosesc decat la acceleratie, in rest am peste tot - eleroane,directie si profundor
articulatii sferice prinse in CUPLAJE FILETATE, cabluri la directie si tije de carbon trecute prin teava de carbon in rest.

Se dilata ea sina de tren , de tramvai daramite cablurile multifilare ale tale . Mai strangi putin daca poti si le intinzi
dar nu stiu cum este cu " butoiasul " daca poti sa le intinzi bine.

Ideea era : daca modelul a fost prevazut cu un sistem care este folosit si la modele profesionale nu vad rostul
de a le schimba cu altceva care nu este utilizat si de catre profesionisti , la care trebuie sa mai si improvizez - sarme
eventual cositorite etc. de frica ca se freaca firele si se rup. Cablul ala nu se rupe !

SI Florin 100 % la Yak-ul lui de 2,3 m are tot cabluri si trage de ele de ....... si nu au patit nimic - ia sa il rugam sa puna
Bowden.

Tot Florin 100 % ia aterizat avionul lui Allen care avea cablu Bowden pe acceleratie si care sa desfacut, si nu din impact,
si a ramas accelerat !

Bune rau !

Eu nu am zis sa luam modele profesionale, dar daca am si eu doua sarme ca la alea profesionale , ABBURO chiar
nu inteleg de ce sa le arunc ?>

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 04 September 2009 - 08:27 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#80 Useril este offline   adrian82 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 07-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:eletronica-aeromodelism-masini

Postat 04 September 2009 - 08:35 PM

Eu tot pe bowden merg impreuna cu conectorii reglabili si da strangerea nu se face pe plastic ci pe tija de otel iar daca pe tije se mai fac mici crestaturi e perfect daca nu se recurge la papiota si adeziv super atac - CA , rasina... Pentru a nu scapa sarma se mai strang putin desi un scapa cele mai noi sunt turnate in baie de cositor in afara ca sut sertizate. Pana una alta daca tot te supara cumperi tije de 1-2mm/55 cm si termini povestea , nici eu nu am incredere in cablu multifilar sunt patit- la masini etc.
Oricum mai bine ceva solid decat sarma impletita parerea mea - cablul bowden se poate imbunatati si atunci chiar nu mai are moarte !

Aceasta postare a fost editata de adrian82: 04 September 2009 - 08:39 PM

0

#81 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 04 September 2009 - 08:40 PM

eu observ o destindere a cablurilor multifilare (de cand ma stiu le ziceam bowden dar acum ma conformez) doar dupa montare. Fiind infasurate de la fabricant pana la mine consider normal o destindere dupa 1-2 zile de la montare. De obicei le folosesc cu furculite care au o parte filetata de care pot strange cablul. Tot timpul sa tineti cont ca la strangere se va torsiona si la vibratie va avea tendinta sa se destranga, deci strangerea se face cu el destins. Eu il scot de pe ball link-ul de la servo si-l las sa se invarta singur.

Numai bine,
Calin


0

#82 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 04 September 2009 - 08:44 PM

A compara avioane "grele" cu jucarelele mele nu-si are locul. Solutia pe care am prezentat-o a functionat perfect pe 3 modele d-ale mele fara nici cea mai mica problema.

La acceleratie nu cred ca voi folosi alta prindere in afara de Z vreodata, cu riscul de a nu fi admis la categoria profesionisti ;)

Sa mai zic ca fiecare solutie isi are riscurile ei? Spre ex am aterizat Extra mare cu un singur semiprofundor pentru simplul motiv ca mi-a sarit un surub al articulatiei sferice? Shit happens... si doar le asigurasem cu loctite, probabil ca nu a fost suficient, sau nu am strans bine. Bine ca nu a fost vre-un eleron :lol:

Revenind, consider ca un bowden e mai bun (rezistent) decat cablul multifilar cel putin pentru categoria .46. Un bowden verificat de doua ori la sertizare bineinteles. Daca sunt probleme acolo, cu "doua ciocane" se pot rezolva ;)).
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#83 Useril este offline   adrian82 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 07-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:eletronica-aeromodelism-masini

Postat 04 September 2009 - 08:53 PM

Abburo eu la fiecare tije unde am tintit-o am dat frumos cu pila in locul respectiv si am strans dupa aceea cu surubelul cu siguranta nu mai sare nu se mai deplaseaza si in final pus solutie de plastic pentru a preveni vibratiile pe respectivul surubel , pana si la surubele care tin batiul le-ma filetat cu aceeasi solutie .
0

#84 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 04 September 2009 - 08:59 PM

Pana la urma este un hobby si fiecare face cu ce are , cu ce ii place , si tot asa !
Eu sunt foarte tipicar din fire si intotdeauna am incercat sa ating perfectiunea drept pentru care am
preluat lucrurile mai noi, prezentate ca ultima generatie, ca ultima descoperire in domeniu !
Si de ce nu, mi-au placut lucrurile elaborate, complicate !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#85 Useril este offline   dece 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 490
  • Inregistrat: 03-September 08
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:aeromodelism

Postat 04 September 2009 - 09:02 PM

Vezi postareaCalin, la Sep 4 2009, 11:35 AM, a spus:

eu sugerez sa le lase asa... se freaca si intre ele si de tija de carbon si e in 35MHz...

cu servourile modificate nu se freaca sarmele de tija de comanda
se poate vedea si in poza.
0

#86 Useril este offline   raul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 193
  • Inregistrat: 22-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara, Romania

Postat 04 September 2009 - 09:41 PM

Jesus! Nu am fost atent juma de zi si sa scris un roman :lol:.

Interesant ce ziceti voi si mai ales este interesant multitudinea de solutii. Am vazut ca Abburo a vazut modificarea tijei de profundor ;). Cat despre carma sincer nu doresc sa investesc prea mult in acest model prin schimbari gereroase deoarece are limitari din design destul de pregnante ... cum ar fi greutatea. La ceea ce e echipat acuma se presteaza maxim la manevre gen F3A. Recunosc cu rusine (mare) ca nici pe alea nu le stapinessc pe toate.

Cat despre carma: decand am trecut pe statie pe modul 2 carma este folosita in majoritatea cazurilor la taxi, decolare ... inca nu am incercat faimosul cutit.
Deci e mare posibilitate sa nu fie uzura mare ;). Ah am mai folosit cred ca o data la o intoarcere din carma si la aterizare cand am venit cu viteza mai mica. Dar oricum suprafetele principale de control pentru mine (deocamdata) sunt eleroanele si profundorul.

PS.: Din nou tre sa recunost ca mie rusine ca nu prea folosesc carma. ;)
If every change is for better then why put them to the test.
0

#87 Useril este offline   raul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 193
  • Inregistrat: 22-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara, Romania

Postat 06 September 2009 - 11:42 PM

Cu multa durere in suflet trebuie sa anunţ plecarea dintre noi, prematură, al modelului Katana 50.
A fost o prezenta agreabila cam naravasa dar plina de caracter.
Lipsa ii va fii simţită. :wub:

Rog colegii sa dea imagini al ultimului drum.
If every change is for better then why put them to the test.
0

#88 Useril este offline   dece 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 490
  • Inregistrat: 03-September 08
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:aeromodelism

Postat 07 September 2009 - 08:00 AM

imi pare rau... poti sa ne dai ceva detalii?
0

#89 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 07 September 2009 - 08:57 AM

a avut glitch receptorul (in 35MHz) si a intrat in hold, pilotul speriat a dat in comenzi si cand a revenit semnaul modelul a facut o chestie ciudata, 1/2 snap si a picat vertical in bot. Imi pare si mie rau de model vazand cat de mult a suferit (REAL) pilotul dupa crash... dar asta e Raule, shit happends, sper ca acuma esti mai resemnat cu pittsul :)

Poze si filme:

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Calin: 07 September 2009 - 09:04 AM



0

#90 Useril este offline   raul 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 193
  • Inregistrat: 22-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara, Romania

Postat 07 September 2009 - 10:08 AM

Da mult mai bine!
Tin sa mentionez ca am fost sponzorizat cu un Pitts S1 de Robbe de Calin.
E deja inceput un kit review pentru acest model si o sa-l continui pe acela.
If every change is for better then why put them to the test.
0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu