Modelism - RHC Forum: Racire motor - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Racire motor cum circuli apa prin sistem???

#1 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 29 April 2004 - 12:37 AM

Salutare. Ma apuca si pe mine sa-mi fac o barcutza, iara motorasul se-ncinge cam rapid, asta pt ca este de aero probabil. M-am apucat sa-i fac o spirala dintr-o tzeava de cupru, dar nu stiu cum sa fac apa sa treaca prin ea. Se poate si fara pompa?
0

#2 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 29 April 2004 - 08:36 AM

A mai fost un subiect pe tema asta foarte disputat . Cauta si o sa gasesti sigur . Era vorba de niste serpentine ... s-a discutat si cum bagi apa acolo ,cu poma fara pompa... Gasteti tot ce vrei pe forum .
PS : Se poate si fara pompa . Explicau baietii astia de la Navo cu tzava in care intra apa direct de afara si urca in serpentinele alea din cauza miscarii ..

Aceasta postare a fost editata de ZOD: 29 April 2004 - 09:06 AM

DT
0

#3 Useril este offline   cataWRC 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1486
  • Inregistrat: 27-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 April 2004 - 11:24 AM

Asa am eu la salupa si merge (fara pompa) . Daca vrei detalii scrie-mi pe MI .
0

#4 Useril este offline   Pletila 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 752
  • Inregistrat: 10-April 03

Postat 06 May 2004 - 10:39 AM

ATENTIE!!!!!

Sistemul clasic este fara pompa. Intrarea se face printr-o priza de apa aflata sub linia de plutire.La inaintare .se creeaza o presiune dinamica pe teava ,care face apa sa circule prin spirala.Evacuarea o scoti pe unde vrei...de preferat prin spate.

Ca am pus eu pompa la nava...asta e altceva.Daca eu sunt dement si ma arunc cu capul in fintina ....Nu faceti si voi la fel.
Homo Nauticus
0

#5 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 06 May 2004 - 11:38 AM

...refularea in spate, in sus, sa se vada in mars ca functioneaza...ca daca nu vezi jetul stii ca nu e in regula si opresti barabafta!!!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#6 Useril este offline   alexella 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 431
  • Inregistrat: 21-May 02

Postat 06 May 2004 - 01:44 PM

m-am lovit si eu de problema asta, dar m-am zgarcit sa-mi iau o spirala. (gasisem pe la concurenta, dar nu voiam sa dau vo 10 euro sau mai mult... asa ca m-am tot chinuit cu fel de fel....)

desi acuma am o spirala facuta de mine pe motor, pe care inca nu am apucat sa o testez, mi-a zis un nene dintr-un magazin de modelism ca si-a facut o spirala din furtun de silicon, ca cel de carburant, a infasurat-o in jurul motorului si.. functioneaza. Vorbea serios omu, si l-am cam crezut. Am de gand sa testez treaba asta, la urmatorul motor de barca...


Da chiar, intrebare: stie cineva, cine ar fi mai bun conducator termic: siliconul de la un furtun de combustibil sau un furtun de perfuzie. O sa testez dar.. m-ar ajuta daca a mai testat cineva chestia asta...

Oricum, teava tre sa aiba un diametru de cativa milimetri buni, ca daca e prea subtire, nu prea aduce apa suficienta. Si, daca e prea groasa, nu uita ca nu poti sa o pui pe axa barcii, si pe masura ce mergi mai tare cu ea, barca are sa-ti traga intr-o parte si tre' sa compensezi din carma. Iar iesirea jetului, o faci cat mai aproape de motor, in general in mijlocul barcii, lateral. Si, cum zicea Marinaru, suficient de sus ca sa vezi jetu'. ('ca sa vezi jetu'...'.... asta se poate interpreta...)
Oriunde vei merge, acolo vei ajunge............
0

#7 Useril este offline   gica viteza 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 401
  • Inregistrat: 08-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Dristor

Postat 06 May 2004 - 02:20 PM

alexella, la 6 May 2004, 13:44, a spus:

Da chiar, intrebare: stie cineva, cine ar fi mai bun conducator termic: siliconul de la un furtun de combustibil sau un furtun de perfuzie. O sa testez dar.. m-ar ajuta daca a mai testat cineva chestia asta...

sal,
poti sa uiti de racire prin furtun siliconic sau de perfuzie. merge f bine cu teava de alama de 3-4mm pe care poti sa o cumperi de la Practiker. inainte de'89 am racit cu teava de alama un MMVS de 2,5 pe un F3V si a mers f bine, dar pt un transfer termic mai bun am luat la strung aripioarele carterului.
teava de colectare a apei se pune in spatele elici putin lateral dreapta si va compnesa putin din cuplul elici.

spor la treaba!
...vitezomanul gica spray...
0

#8 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 06 May 2004 - 02:34 PM

gica viteza, la 6 May 2004, 15:20, a spus:

...merge f bine cu teava de alama de 3-4mm pe care poti sa o cumperi de la Practiker.

Alexella, ai un sentiment de deja-vu?
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#9 Useril este offline   Anonim 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 130
  • Inregistrat: 25-March 04

Postat 06 May 2004 - 04:06 PM

Ideea cu "strunjit putin din chiulasa" (nu din carter) are si nu prea
succes. Totusi personal am experimentat un sistem asemanator
folosind teava de aluminiu (foarte bun conducator termic) mai ales ca
si chiulasa era tot de aluminiu.
Cred totusi ca s-ar putea folosi si teava de cupru.
Oricum ideea cu aluminiu a venit din faptul ca o teava de aluminiu este mai
maleabila decit din alte materiale.
Intradevar stutul de absorbtie trebuie pozitionat in spatele elicei , excentric
si asfel se obtine racirea motorului chiar si atunci cind modelul este tinut pe loc.
(Un fel de racire fortata)
Inca un mic amanunt este faptul ca teava trebuie roluita in asa fel incit intrarea apei
sa se faca prin partea de jos si eliminarea prin partea superioara.
Copyrightul ideii este undeva intr-o revista Modellbaw-Heute de prin anii 80
0

#10 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 14 May 2004 - 11:39 PM

Poate ne spune cineva si cum infasori tzeava aia pe motor ca am stricat o conducta de frana deja.
Ideea cu furtun siliconic ar trebui sa mearca caci siliconul asta este bun conductor termic, daca-l manjesc cu vaselina siliconica pt a mari suprafatza de contact? sper sa realizez ceva mai mult decat sa ma mazgalesc pa maini de vaselina deaia ciudata

Aceasta postare a fost editata de xorg: 14 May 2004 - 11:42 PM

0

#11 Useril este offline   alexella 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 431
  • Inregistrat: 21-May 02

Postat 15 May 2004 - 09:26 AM

xorg, stai rau cu banu?
mai bine iei o spirala gata facuta, costa vo 10 euro, sau ceva de genu, da scapi de multa munca.


lasa tzevile de frana ca te cearta al batran ca-i lasi masina doar cu ... airbrakes.
Foloseste tzevi de alama sau si mai bine de cupru.(se gasesc in Praktiker.... dar vad ca esti din Urziceni, asa ca tre' sa-ti gasesti o alta sursa)
Dai drumu la aragazi, ii scoti ochiu ca sa iasa flacara lumanare-n sus si tii tzeava deasupra cu un patent. Dupe care, se incalzete bine bine, o rotesti pe ceva care are un diametru la fel ca al motorului si fugutza o scufunzi in chiuveta plina cu apa. Dupa care iar incalzesti, iar indoi, iar bagi in apa. Si tot asa.

In final, o sa-ti faci ceva care aduce destul de mult cu o spirala.

Mai vine partea cu prinderea pe motor. Datorita faptului ca spirala ta e facuta din teava rotunda (si nu teshita sau dreptunghiulara, cum se fac alea de la mama lor) o sa ai o suprafata de contact destul de mica cu motorul. Eu am lipit-o cu cositor de motor, dar si aici e bucluc mare. Iti trebuie un ciocan de lipit tziganesc, tot d-ala de se incalzeste pe aragaz, niste rabdare si multa atentie. Plus riscul sa strici motorul daca te uita Dumnezeu cu ciocanul pe motor, il incalzesti de-l iau dracii.
D
Daca ar fi sa fac a doua oara asa ceva, cred ca as incerca sa-l lipesc cu epoxi, doar ca dureaza mult mai mult. Tre sa lipesti o spira, dupa care stai sa se solidifice, mai incoredezi spirala pe motor sa faca contact bine de tot, iar mai lipesti... etc. Toate astea sunt motive sa vezi daca in cazul asta nu merita mai mult o spirala de racire gata cumparata.

varianta cu siliconul am auzit-o de pe undeva si chiar am de gand sa o incerc. N-am ce pierde, dupa ce aflu ceva, va spun si voua.

mai e o varianta si e cea mai tare din parcare. Ceva mai mult de munca dar... e beton. Imbraci motorul ca un termos cu un invelish prin care circula apa. Tai doua panglici de metal, aluminiu sau cupru, cupru daca lipesti cu cositor, aluminiu daca lipesti cu epoxi. Tai panglicile zic, iei una si o infasori pe motor, o lipesti si ai suprafata interioara a mansonului. Dupa care mai tre' sa tai doua... inele de tabla, ca sa le potrivesti peste cilindrul tocmai facut. Peste astea, prinzi si a doua banda de tabla dar fara sa uiti sa-i faci doua gauri in capete in care sa prinzi niste mushtiuce. In astea intra si iese apa. Avantajul major al acestei solutii este suprafata maxima de racire.


Desi, imi vine mie o idee, ca tot e la moda subectul asta cu rodatul motoarelor electrice in apa.
Nu s-a gandit nimeni sa-si puna motorul electric direct in apa? Da chiar, ce-ar fi?
Se strica repede lagarele, rulmentii, de acord. Mai mult de 4 ture la balta nu-l vad. Desi, daca e uscat si curatat bine la sfarsit.. cine stie?

aaa... n-am glumit 100% in ultimul paragraf...


sanatate oameni buni
alexella
Oriunde vei merge, acolo vei ajunge............
0

#12 Useril este offline   gica viteza 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 401
  • Inregistrat: 08-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Dristor

Postat 15 May 2004 - 09:36 AM

alexella, la 15 May 2004, 09:26, a spus:

varianta cu siliconul am auzit-o de pe undeva si chiar am de gand sa o incerc. N-am ce pierde, dupa ce aflu ceva, va spun si voua.

doar setul motor pierzi :wacko:
...vitezomanul gica spray...
0

#13 Useril este offline   Pletila 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 752
  • Inregistrat: 10-April 03

Postat 15 May 2004 - 09:38 AM

Eventual se poate monta sub corpul navei motorul , dar protejat de o carcasa de diametrul motorului la inerior se pune motorul si se da cu vaselina de procesoare. Axul il scoti printr-o bucsa....asta e ceva mai complicat.

Si carcasa tre sa aiba o forma hidrodinamica...

Ridica ceva probleme ,metoda....Ce zici alexella?
Homo Nauticus
0

#14 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 15 May 2004 - 11:25 AM

Citeaza

Dai drumu la aragaz, ii scoti ochiu ca sa iasa flacara lumanare-n sus si tii tzeava deasupra cu un patent. Dupe care, se incalzete bine bine, o rotesti pe ceva care are un diametru la fel ca al motorului


...din pdv tehnic io propun sa folosesti o tzeava cu diametrul mai mic cu 1 - 1.5 mm, deoarece

Citeaza

Mai vine partea cu prinderea pe motor.....Iti trebuie un ciocan de lipit tziganesc, tot d-ala de se incalzeste pe aragaz, niste rabdare si multa atentie. Plus riscul sa strici motorul daca te uita Dumnezeu cu ciocanul pe motor, il incalzesti de-l iau dracii.


potzi sa te folosesti de experientza dogarilor batrani shi anume, dupa ce ai spirala formata cu un D interior mai mic de cat D exterior al motorului, incalzesti spirala, iar dupa asta o aplici pe motor shi scufunzi tot ansamblul instant in apa demineralizata (sau distilata – vezi rodaj – dar nu sunt adeptul acestui principiu) sau ai pregatit un pulverizator (gen solutzii pt spalat gemuri) cu care sa faci racirea. Dupa contractarea spiralei, vei avea un contact intim intre spirala shi carcasa motorului, fara insa a-l deforma pe acesta din urma (nu este un inel inchis).

Pentru a avea o suprafatza mai mare de contact, potzi folosi o piatra abraziva cilindrica, dintre acelea destinate pt bormasini, sa aplatizezi spirala pe fatza interioara (asta numai daca grosimea peretului spiralei itzi permite aceasta prelucrare!!!)

S’auzim numai de bine

P.S. Daca ai nevoie de tub de alama in acest scop, shi fara sa afectezi franele masinii, am eu asa ceva (doua dimensiuni) de la un alambic pt fabricat tzuika, dar de cand am trecut pe distilate mai rafinate pot sa ma dispensez de aceste conducte...
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#15 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 16 May 2004 - 07:41 AM

Daca vreti teava de Cu sau Al de buna calitate si nu aveti un magazin de specialitate in oras, se poate achizitiona de la service-urile pt. frigidere si aparate de conditionare, tot acolo puteti gasi si diferite paste pe baza de pilituri metalice sau silicon prin care sa se poata imbunatati transferul termic intre sist. de racire si carcasa motorului. Personal optez pentru un sistem de racire de tipul tub in tub, cu tubul interior de aceeasi dimensiune ca si diametrul exterior al carcasei motorului. La fel, tipul de teava necesara pt. acest sistem, se poate achizitiona de la un mag. de instalatii termice.

Citeaza

Mai vine partea cu prinderea pe motor.....Iti trebuie un ciocan de lipit tziganesc, tot d-ala de se incalzeste pe aragaz, niste rabdare si multa atentie. Plus riscul sa strici motorul daca te uita Dumnezeu cu ciocanul pe motor, il incalzesti de-l iau dracii.

Nu recomand sa se puna ciocanul de lipit pe carcasa... risti sa te coste un motor experienta asta...

Concluzia:

Daca ai de unde, ia-ti ceva gata confectionat, da-i naibii de 10 euro, ca ti-i trimit eu daca nu ai... :)!
...audaces fortuna iuvat...
0

#16 Useril este offline   alexella 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 431
  • Inregistrat: 21-May 02

Postat 17 May 2004 - 09:56 AM

in legatura cu varianta de racire folosind furtun de silicon..

imi cer scuze daca n-am fost explicit.
varianta se referea la racirea unui motor ELECTRIC, nicidecum a unui termic.
iese din discutie motorul termic...


alexella
Oriunde vei merge, acolo vei ajunge............
0

#17 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 21 May 2004 - 09:42 PM

Salut. merci pt solutzii acum m-atzi convins sa-mi cumpar o spirala de racire facuta de altzii. Despre motoare in apa cred ca-s probleme legate de rezistentza intampinata de rotor, dar eu am incercat cu un cooler PC dat cu vopsea pe deasupra partzii electrice si se misca binisor, dar alimentat la 6Vcc ca la 12 se cam arde.
0

#18 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 21 May 2004 - 11:20 PM

Posibil ca sarcina sa fie prea mare sau sa fi ajuns vopsea unde nu trebuie. In mod normal un cooler de PC nu se arde la 12V ca asta e tensiunea lui nominala. Parerea mea...
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#19 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 31 May 2004 - 12:31 AM

Cand il pui in apa sarcina creste foarte mult, turatzia scade radical mai exact se disting palele in timpul miscarii, si vopsea unde ar putea ajunge cat sa se arda? ca are vreo 3 piese toate, in cel mai rau caz oxida daca nu era acoperit bine, dar sa inegrit bobina culmea cu toate ca era in apa. Varianta ar mai fi sa-i reduci Nr de pale daca gasesti unul la care se poate, ca eu toate de le am au numai 5,7si 9 pale parca-n ciuda mea sfacute.
0

#20 Useril este offline   degetzica 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 17-February 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, sector 3

Postat 31 May 2004 - 10:13 AM

xorg, la 31 May 2004, 00:31, a spus:

Varianta ar mai fi sa-i reduci Nr de pale daca gasesti unul la care se poate, ca eu toate de le am au numai 5,7si 9 pale parca-n ciuda mea sfacute.

Stiam ca numarul de pale este impar din cauza zgomotului, pentru reducerea sa.
Si la rulmenti este la fel, dar parca am vazut si cu numar par.
Desi s-ar putea sa ma insel.
Ala Bala Portocala ...
0

#21 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 01 June 2004 - 02:32 AM

Nu neaparat par problema este sa nu fie Nr prim, am dat eu exemplu gresit cu 9, asta chiar ar fi bun sa-l lasi in 3 pale dar nu este nici deasta.
0

#22 Useril este offline   andrixnet 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 195
  • Inregistrat: 16-June 03

  Postat 09 June 2004 - 09:47 AM

Dati-mi si mie o sugestie, va rog, ca nu ma mai duce capul :

Am barcuta LASER de la ROBBE. Si un POWER 400, ca cel original cu capac de plastic s-a dus demult.
Cuplajul de cauciuc am renuntat la el. Cardanic. Prins cu surub, ca nu mai mere. Am pierdut-o pe lac de cateva ori ca mi-a sarit cuplajul.

Ideea e cum racesc motorul?
Sistem din ala de racire strunjit pe diametrul motorului exista pt. motoare seria 600, mai mari.
Spirala sa pun in jurul motorului n-am loc (fac praf coca interioara altfel si nu vreau).

sugestii? thnx.
Eu ma joc
0

#23 Useril este offline   alexella 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 431
  • Inregistrat: 21-May 02

Postat 09 June 2004 - 10:40 AM

special pentru ce vrei tu, exista si un radiator pentru motor care se aplica doar pe o parte a acestuia. este ca un paralelipiped, gol pe interior si cu doua tevi prin care apa intra-iese... si partea care se lipeste pe motor este rotunda nu plana.

exista si se vinde.. nu stiu daca la noi in tara..

nu-ti incape spira? Chiar asa de inghesuit e pe la tine? Eu am tot un Laser, s-ar putea ca la mine sa am batiul ceva mai degajat facut...

in fine, ideea e sa aplici radiator in partea superioara, singura care-ti este accesibila.

sau, daca nu vrei sa mai refolosesti motorul, poti sa faci o improvizatie care s-o lipesti cu rasina de motor (mai ajuta si la transfer termic... tot mai bine decat deloc)


dar, la final, doua sugestii:

1. nu poti sa-ti faci loc in batiu sa-ti incapa spira?
2. chiar tre' si racire? poate motorul nu se incalzeste asa tare si.. te chinui degeaba. (al meu e cald bine, dar nu fierbinte...)
3. cineva mi-a recomandat sa fac o spirala cu furtun de silicon. Mai proasta ca cea de cupru dar... tot mai bine decat nimic....


alexella
Oriunde vei merge, acolo vei ajunge............
0

#24 Useril este offline   Puiutzu 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 316
  • Inregistrat: 26-May 03

Postat 09 June 2004 - 07:37 PM

Sugestie . De ce nu faci un cazanel cu exact diametrul mot . la interior si cu dim. exterioare care sunt accesibile? Il faci din tabla subtire de Cu , pui 2 stuturi pt furtun tur-retur si cu ceva care sa fixeze cazanelu' de motor si sa asigure un tranfer termic ...stiu eu un silicon ori ce... Si ai scapat de problema cumpararii unui lucru care trebuie adaptat la ce ai tu. Care oricum cere nitica munca . Nu te costa prea mult distractia.
There are more planes in the ocean than submarines in the sky
0

#25 Useril este offline   andrixnet 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 195
  • Inregistrat: 16-June 03

Postat 10 June 2004 - 08:28 AM

alexella, la 9 Jun 2004, 11:40, a spus:

nu-ti incape spira? Chiar asa de inghesuit e pe la tine? Eu am tot un Laser, s-ar putea ca la mine sa am batiul ceva mai degajat facut...

in fine, ideea e sa aplici radiator in partea superioara, singura care-ti este accesibila.

Stiu radiatorul ala paralelipipedic. Chiar am unul. Cel mai mic care l-am gasit, dar e pt. motoare din seria 500 si 600 care au diametrul exterior de vreo 35-37mm, si pe POWER 400/35 care-l am in barcuta nu sta (nu face contact).
(am luat de la ######)

Chiar nu e loc in ea, fac diseara niste poze.

N-am nici o cunostinta cu strung 8) ca-l rugam sa-mi faca o piesa de aliminiu similara cu paralelipipedul ala dar cu curbura pentru diametrul motorului meu...)

In LASER nici macar nu am batiu. Ci niste placute de aluminiu care prind motorul in coca interioara de ABS.
Motorul, din cauza cuplajului cardanic care nu am reusit sa-l aliniez perfect, si a alimentarii mai maricele (dar se incinge ca dracu si cu 6 celule) depaseste bine 100 grade C.
Ultima data cand am scos capacul care era un pic stropit, au cazut niste picaturi de apa pe motor. A facut ca pe o plita super-incinsa.

Sa vad daca as putea sa pun furtun de silicon... Dar tot un strungar m-ar ajuta cel mai bine http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/sad.gif
Eu ma joc
0

#26 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 11 June 2004 - 11:15 PM

Uite chiar daca eu am renuntzat la am face spirala am ramas cu ceva experientza, poatetzi este si tzie de folos, mai exact pt prelucrarea tzevii de cupru sau alama. incalzesti tzeava la flacara si o racesti brusc in apa, si astfel devine foarte maleabila, apoi o indoi la forma dorita doar dupa ce introduci ceva in interior pt a prevenii strangularea tzevii, o alta idee propusa de Alexela, cu furtun siliconic cred ca ar da randament bun daca ar fi folosita cu vaselina siliconica( cea pt coolerele PC) astfel ar creea un bun transfer pe toata suprafatza furtunului nu numai pe partea care se afla in contact direct cu motorul. Dar pe asta n-am avut timp sa o mai incerc cu toate ca sunt foarte curios ce rezultate ar da.
0

#27 Useril este offline   degetzica 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 17-February 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, sector 3

Postat 05 July 2004 - 02:02 PM

Uite inca o solutie aici
Se pot folosi bucati mai mici de teava de cupru sau alama.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: racire_2.jpg

Ala Bala Portocala ...
0

#28 Useril este offline   b38lea 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 408
  • Inregistrat: 29-June 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 July 2005 - 07:20 AM

cel mai bine priza de apa se amplaseaza in jetul elicei ,treaba testata
0

#29 Useril este offline   Crios 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 08-September 03

Postat 05 July 2005 - 08:01 AM

Pletila, la 6 May 2004, 10:39, a spus:

  Intrarea se face printr-o priza de apa aflata sub linia de plutire.La inaintare .se creeaza o presiune dinamica pe teava ,care face apa sa circule prin spirala.Evacuarea o scoti pe unde vrei...de preferat prin spate.

 

@b38lea , e cum zice Pletila. Solutie optima cu cel mai bun "trafic" de apa pe serpentina.
Dar probabil ca daca tot a trecut un an de la mesajul lui degetzica si pana acum, barca este gata si s-o fi saturat de plutit pe apa :D
Bafta!
0

#30 Useril este offline   Minitechnicus 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 88
  • Inregistrat: 01-June 05

Postat 05 July 2005 - 11:10 AM

Vezi subiectul "pompa pentru apa de racire" la tehnice
Oricit de putin inseamna enorm de mult
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu