Modelism - RHC Forum: YAK 54 Modeltech - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

YAK 54 Modeltech motor GF26i benzina

#121 Useril este offline   typer 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 28-April 08

Postat 15 April 2009 - 05:35 PM

avionul cand intra intr-un viraj strans sa nu, executat din eleroane, sau looping executat din profundor, whatever... ce se intampla? incepe sa descrie un arc de cerc in viteza. Avionul de 4Kg tinde sa "placheze", sa se departeze de centrul cercului spre exterior, forta centrifuga se numeste :rolleyes:. presiunea e preluata de aripi, automat si de eleroane. Am fost clar? Poate gresesc ;). Mai visez si eu.

"si nu numai" era cu ce m-ai completat tu, ca suprafetele nu stau la pozitia normala :).

Aceasta postare a fost editata de typer: 15 April 2009 - 05:40 PM

"An engineer once said to build something great is like swimming in honey"

"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.
0

#122 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 15 April 2009 - 05:42 PM

Nu, nu gresesti la fenomen, dar gresesti la aprecierea valorica. Cat de mare e forta aia centrifuga in comparatie cu forta exercitata de diferenta de presiune - care practic misca avionul incotro vrei tu sa se duca? Practic servourile n-au nici o treaba cu forta aia centrifuga (ai balamale, remember? care practic transmit aceasta componenta in suprafata fixa). Cantareste o directie, sau un eleron, si invarte-o REPEDE-REPEDE la capatul unei sfori (pune si un dinamometru p-acolo). Daca ai juma' de kil forta centrifuga la o suprafata de comanda de 50 g, mananc eu suprafata aia de comanda. Cu ketchup, sa aiba un pic de gust... :rolleyes:
Ave
0

#123 Useril este offline   typer 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 28-April 08

Postat 15 April 2009 - 05:45 PM

nu ai inteles bine fenomenul ;) nu te supara, avionu este impins de forta centrifuga catre exterior, presiunea exista doar pe burta avionului, deci reactiunea aerului este din extrerior spre interior, ceea ce duce la apasare aerodinamica pe eleroane dinspre exteriorul virajului spre interior, invers(actiune/reactiune). Si aripile se curbeaza intr-o asemenea manevra. Ce zici? De data asta am fost clar? ;)

dau eu ketchup? :) Poate totusi vb de acelasi lucru...si ne exprimam diferit.

Aceasta postare a fost editata de typer: 15 April 2009 - 05:53 PM

"An engineer once said to build something great is like swimming in honey"

"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.
0

#124 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 15 April 2009 - 06:21 PM

Vezi postareatyper, la Apr 15 2009, 06:45 PM, a spus:

deci reactiunea aerului este din extrerior spre interior,



.. centripeta.. ;))
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#125 Useril este offline   typer 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 28-April 08

Postat 15 April 2009 - 06:32 PM

Vezi postareaAbburo, la Apr 15 2009, 07:21 PM, a spus:

.. centripeta.. ;))


aia da, aia e centripeta, corect :), adica sfoara

aceasta este forta vinovata pt "aplaudatul" aripilor.

PS

bine bine, explicatiile astea sunt un fel de aerodnamica babeasca, dar sa ne ierte cei care fac aeronave ;).

Aceasta postare a fost editata de typer: 15 April 2009 - 06:47 PM

"An engineer once said to build something great is like swimming in honey"

"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.
0

#126 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 15 April 2009 - 06:43 PM

Vezi postareaave, la Apr 15 2009, 04:09 PM, a spus:

Iar de la 01.01.2009 in UE - cel putin - este interzisa comercializarea acumulatorilor pe baza de cadmiu datorita toxicitatii acestui element...


Am verificat ce vinde Robbe-Futaba. Vand, inca, baterii NiCd pentru emitatoare:
http://at.robbe-online.net/rims_at.storefr...catprevid=10118
Pe Tower pana la ultimul sistem de 2 200$ recomanda la receptie NiCd:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXNYA3&P=3
La emitator au pana la 10 canale NiCd, la 12 canale NiMH iar la 14 canale Lithium Ion.
Este evinent ca pentru receptie , cel putin Futaba, este reticenta la alt tip de baterii...cel putin eu asa inteleg...

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 15 April 2009 - 06:58 PM

0

#127 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 15 April 2009 - 06:56 PM

Vezi postareadan_mitea, la Apr 15 2009, 02:08 PM, a spus:

Ok, Ok. Incepeti sa ma convingeti pentru benzinarele mari.
Cum ramane cu recomandarea lui Futaba:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXDWF8&P=0 ?

PS. Am de ceva timp pocnitoarea asta:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/u...UBEC_for_Lipoly
Stiti ceva despre ea?


Sper ca nu mi-ai luat in nume de rau exprimarea cu "pocnitoarea". Eu vorbeam chiar literar ;) Packul NiMh gasit de tine era intr-adevar usor dar dadea maxim 3A, ceea ce-l facea total nepotrivit pentru folosirea in modele medii/mari cu servouri pretentioase la curent.

Cat despre regulatorul tau, mi se pare decent pentru modele medii (dupa cum zic si ei - If you have a mid sized plane, with standard servos and want a solid UBEC which wont quit. This is an excellent option.)
La modelele mici nu se preteaza deoarece diferenta de greutate este prea mica, iar pretul si numarul componentelor in cauza nu fac decat sa adauge la numarul de chestii care pot pica. In plus la electricele mici ESC-urile au de regula si BEC.

La modelele mari din nou nu este recomandat. La cele mari dublarea componentelor importante scade riscurile drastic. De aceea se pun 2 packuri pe receptie, uneori chiar si 2 receptoare, power box-uri pentru distribuirea directa a curentului catre servouri etc. Pica un sistem? E preluat de alalalt... daca pica si ala e grav.

Cat despre nicd aceeasi chestie, dau curenti mai mari intr-adevar dar sunt si cu 30-40% mai grele ca un nimh... si asta doare.

Numai bine,
Calin

Aceasta postare a fost editata de Calin: 15 April 2009 - 06:56 PM



0

#128 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 15 April 2009 - 07:13 PM

P.S. (edit a disparut): Lipo fasaie la explozie, NiMh chiar pocneste ;)
http://img518.imageshack.us/img518/6415/nimhdamagebh2.jpg
http://image2-0.rcuniverse.com/e1/forum/upfiles/190629/Tr51150.jpg


0

#129 Useril este offline   typer 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 28-April 08

Postat 15 April 2009 - 07:21 PM

bine bine, NiMh LiPo NiCad... ce conteaza... zic ca s-au punctat cam toate ideile.

Sa nu uitam ca totusi topicul era despre YAK 54 si unde incercam intr-un brainstorming sa intelegem(in principal eu eram foarte interesat) ce a dus la blocarea comenzilor la al doilea zbor al avionului.

Nici pe departe sa fac pe moderatorul, dar oarecum discutia e offtopic, hai sa nu o ducem mult prea mult, tocmai pt cine citeste acest topic sa nu piarda mult timp incercand sa inteleaga ce am vrut noi sa spunem aici.

Aceasta postare a fost editata de typer: 15 April 2009 - 07:22 PM

"An engineer once said to build something great is like swimming in honey"

"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.
0

#130 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 15 April 2009 - 07:23 PM

Consider ca e bine venita atentionarea intr-un kit review cu referire la componentele bine
dimensionate, cei care vor citi acest kit review cu interes vor intelege ca nu e suficient sa arunce in model orice pack si "hope for the best" ;)

Aceasta postare a fost editata de Calin: 15 April 2009 - 07:34 PM



0

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu