Modelism - RHC Forum: YAK 54 Modeltech - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

YAK 54 Modeltech motor GF26i benzina

#91 Useril este offline   typer 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 28-April 08

Postat 14 April 2009 - 09:32 PM

si dand din manse

Fisiere atasate


"An engineer once said to build something great is like swimming in honey"

"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.
0

#92 Useril este offline   typer 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 28-April 08

Postat 14 April 2009 - 09:34 PM

toate astea cu o baterie relativ consumata. Cu una incarcata consumul creste un pic mai mult... in loc de 1920mA ...

Fisiere atasate


"An engineer once said to build something great is like swimming in honey"

"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.
0

#93 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 April 2009 - 09:43 PM

Bre, am impresia ca faceti niste confuzii mari. 1. De unde ati scos-o ca Nimh nu se incarca intr-o ora? 2. De unde faza cu caderea de tensiune mare la Ni-Mh?
Nu am zis ca NiMh ar fi mai buni ca Li-Po dar sistemul Ni-Mh + Switch mecanic e mai fiabil decat Li-po +Ubec+ Swich electronic, asta am sustinut eu. Din partea mea puteti sa va puneti si o lamaie cu doua ace infipte in ea pe post de acumulator.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#94 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 14 April 2009 - 10:23 PM

Vezi postareaMLGore, la Apr 14 2009, 10:43 PM, a spus:

o lamaie cu doua ace infipte in ea pe post de acumulator.

Din cate tin minte cartoful da amperi mai multi. :rolleyes:
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#95 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 14 April 2009 - 11:19 PM

Vezi postareaMLGore, la Apr 14 2009, 10:43 PM, a spus:

Bre, am impresia ca faceti niste confuzii mari. 1. De unde ati scos-o ca Nimh nu se incarca intr-o ora? 2. De unde faza cu caderea de tensiune mare la Ni-Mh?
Nu am zis ca NiMh ar fi mai buni ca Li-Po dar sistemul Ni-Mh + Switch mecanic e mai fiabil decat Li-po +Ubec+ Swich electronic, asta am sustinut eu. Din partea mea puteti sa va puneti si o lamaie cu doua ace infipte in ea pe post de acumulator.



din experimente personale nu din auzite http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
Daca tu incarci un nimh AA (ca sa iesi bine totusi la greutate) intr-o ora sa-mi zici cat te tin :rolleyes:


0

#96 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 15 April 2009 - 12:25 AM

Vezi postareaMADA, la Apr 14 2009, 08:58 PM, a spus:

Nu-mi inchipui ca cineva isi poate lua un model serios, lucrat cum trebuie, si se apuca sa puna pe el pack-uri NiMh si intrerupatoare clasice


Ba da; Eu.

Pe benzinar am 2 pack-uri Nimh de 2500 mah si 5 celule care cantaresc impreuna 300g. Cu pack-uri lipo(de acelasi amperaj) + Ubec cam cata greutate scutesc?. Rezervorul are 600ml si dupa 10 min de zbor se goleste cam aproape la jumate. Mai mult nu pot zbura ca ma dor ochii, deci concluzia se impune de la sine; pot alimenta mai putin si contracarez diferenta de greutate imediat. Scap de toate problemele generate de ubec, nu-mi mai bat capul cu dimensionarea lui...etc. Nu vreau sa ma complic. Modelul are 5,8 kg incarcat cu 600ml de benzina(in fapt greutatea de benzina e mai putina datorita greutatii specifice) , la anvergura de 2m si suprafata pe aripile mari(ca sa zic asa) de 78dm2.
Servourile sunt Hitec , pe directie de 17kgXcm, iar pe profundor 2 x 10kgxcm , pe eleroane tot 10kgxcm. Pana acum n-am avut probleme de consum excesiv, sau pierdere semnal. Dupa o zi de zbor se consuma din pak-ul de receptie cam 0,5V. Adica incarcat are cam 7,2, si dupa, are cam 6,7, 6,6.

O fi mult?, O fi putin?

P.S. Cat despre incarcare, sa ma iertati, daca vreau maine sa ies la zbor mi le incarc de cu seara si ma tin sigur toata ziua urmatoare.(evident conteaza cam cat zbori, dar eu is multumit)
Mi s-a mai intamplat sa le incarc si la camp si intr-o juma de ora sunt gata. Adica fix timpul cat mai stau de vb. cu voi.

P.S.S. Pe modelele mai mici in greutate si anvergura sigur ca fiecare gram conteaza, asa ca Lipo + Ubec devine o prioritate demna de luat in seama cu toate riscurile care se impun.(riscuri care vin din dimensionarea corecta a componentelor, lucru pe care putini il fac)
0

#97 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 15 April 2009 - 12:47 AM

Iar, Typer, imi place tenacitatea ta si te apreciez pentru asta. Chiar m-am mirat ca ti-a cazut modelul dintr-o proasta dimensionare a componentelor, pt. ca te-am vazut foarte calculat. Nu ma intelege gresit, apreciez inca odata tenacitatea ta de a face teste si de a vedea cauza. Putini sunt cei care fac asta in aeromodelism cat si in viata reala.
Dar cu toate astea, testele tale la ce se raporteaza? La 1 kg atarnat in servo? Ar trebui sa fie concludent? Stii tu ca presiunea exercitata pe suprafetele de comanda dau cuplu de 1kgforta? Cum ai masurat ca asta e presiunea la care sunt expuse servourile? De ce n-ai atarnat 0,5 sau 0,3 sau 2 kg de ele?
Ce ar trebui sa-mi spuna mie testul tau? Ca Ubecu-l tau taie la 5A cum ai zis? Pai asta scrie si-n specificatiile lui.Pe care tot tu le-ai zis.
Altceva ce ar trebui sa-mi spuna testul tau? Ca ai ales o marime arbitrara? Ai pus si tu 1kg sa vezi ce se intampla. Si? Aia e chiar forta la care sunt supuse servourile? Stii si tu ca suprafetele de comanda sunt directionale, nu sustin modelul. Asa ca inca odata va intreb, la ce scara de masuratori ne raportam?

Aceasta postare a fost editata de nimsoc: 15 April 2009 - 12:50 AM

0

#98 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 15 April 2009 - 01:04 AM

Vezi postareanimsoc, la Apr 15 2009, 01:25 AM, a spus:

Ba da; Eu.


Despre ce model vorbim? Chiar sunt curios.

In general, greutatea unui model este un element destul de important si demn de luat in seama indiferent de marimea/anvergura acestuia.
0

#99 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 15 April 2009 - 01:08 AM

Vezi postareaMADA, la Apr 15 2009, 01:04 AM, a spus:

Despre ce model vorbim? Chiar sunt curios.

In general, greutatea unui model este un element destul de important si demn de luat in seama indiferent de marimea/anvergura acestuia.


Modelul are 5,8 kg incarcat cu 600ml de benzina(in fapt greutatea de benzina e mai putina datorita greutatii specifice) , la anvergura de 2m si suprafata pe aripile mari(ca sa zic asa) de 78dm2.

Edge
0

#100 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 April 2009 - 04:50 AM

Vezi postareaCalin, la Apr 15 2009, 12:19 AM, a spus:

din experimente personale nu din auzite http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
Daca tu incarci un nimh AA (ca sa iesi bine totusi la greutate) intr-o ora sa-mi zici cat te tin :lol:



Cel mai vechi pack al meu are un an (un pack cu accu Sanyo de 2500 mAh luat de la Lindinger), a fost incarcat de nou rapid, si ma tine toata ziua (20 de plinuri). Dar nu asta e relevant. Am trei bormasini cu NiMh AEG, chinuite de 3 ani pe santierele patriei, ce au zacut prin ger si ploaie, si la nici una nu am probleme (inca) cu accu. Toate trei au charger rapid, de 40 minute. Ultima: am avut tot o bormasina cu accu, un Snap-On, din 1990. Avea un singur acumulator Ni-Cd si charger rapid. In 2004 inca functiona bine, accu nu dadea semne de oboseala. Concluzie: conteaza mult si calitatea acumulatorulul, daca pui panarame chinezesti de pe la Carfur ce pretentii poti avea....
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#101 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 15 April 2009 - 05:27 AM

Va rog sa ma scuzati, dar eu nu sunt convins ca diferenta de greutate este semnificativa:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXVTE7&P=0 100g

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXWTY5&P=0 83,7g
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXSWL3&P=0 11g

deci 100- 94,7=5.3g Este chiar semnificativ?
Este drept ca nu am servo-uri atat de gurmande ca voi dar nu mi-a scazut niciodata tensiune pe VoltSpy cu mai mult de un led. Fara sa ne referim la bani...ca tot este criza...cred, totusi, ca NiMh este mai fiabil. Bineinteles ca este o parere personala.

PS. Fara nici o suparare, ne strofocam pentru 5g si pe urma punem 100g de plumb, con de 30g, pilot de 70g sau roti de 70g....
PPS. Va rog sa-mi explicati si mie de ce Futaba recomanda doar NiCd (am ales un exemplu la intamplare):
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXDWF8&P=0

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 15 April 2009 - 05:42 AM

0

#102 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 15 April 2009 - 06:56 AM

Vezi postareanimsoc, la Apr 15 2009, 01:25 AM, a spus:

Ba da; Eu.

Il scoti din hover?

Vezi postareanimsoc, la Apr 15 2009, 02:08 AM, a spus:

Modelul are 5,8 kg incarcat cu 600ml de benzina

Modelul pare usor, dar poate fi si mai usor cu lipo si eventual rezervor mai mic :lol: Gandeste-te ca poti scapa de 5-10% din greutatea modelului... si asta CHIAR conteaza...

Vezi postareaMLGore, la Apr 15 2009, 05:50 AM, a spus:

Cel mai vechi pack al meu are un an (un pack cu accu Sanyo de 2500 mAh luat de la Lindinger), a fost incarcat de nou rapid, si ma tine toata ziua (20 de plinuri).

Ma nush, ori ceva nu fac eu bine ori naiba stie. De fiecare data cand am fortat incarcarea packului de la statie cu 1/3C sau chiar 1/2C sau 1C (la camp, ahtiat) mi-a murit packul. Celule AA sudate. La fel si cu alte NiMH-uri in care nu mai intra capacitatea scrisa. In plus daca fortam incarcarea cu curenti mari, voltajul crestea peste valoarea normala si ambele incarcatoare opreau incarcarea. Asa ca le incarc cu curenti mici si tin bine mersi, si am si eu packuri de ani de zile.


Vezi postareadan_mitea, la Apr 15 2009, 06:27 AM, a spus:

Va rog sa ma scuzati, dar eu nu sunt convins ca diferenta de greutate este semnificativa:
deci 100- 94,7=5.3g Este chiar semnificativ?


Nu e chiar asa... ai comparat cel mai pocnitoare nimh cu un lipo si regulator "bun"? Stai asa sa-ti fac un calcul pe care m-am bazat eu la raven:
3x Lipo 2s = 210g (70g bucata)
1x emcotec: 70g
TOTAL: 280g

3xGP2000 4celule (la 160g bucata - ideal ar fi fost 5 celule dar hai sa zicem) = 480g
1x regulator: 70g
TOTAL: 550g

Deci? Packurile sunt dimensionate CORECT. Nimh in general da mai putini C si de aceea trebuie cu amperaj mai mare. Unii au recomandat chiar 5 celule de 3300mAh (320g BUCATA!!!)

Oricum am intors-o, tot lipo iesea mai ieftin...

Iar la yak:
2 x Lipo 1300 2s = 140g
1 x regulator = 30g
TOTAL = 170g

2x NiMh = 300g
mai continui?

Problema la NiMh e ca in spike-uri cade tensiunea drastic. Un receptor sub 4V se va reseta => lipsa control n secunde.
LiPo ce am pus eu, are 20C deci duce curenti cacalau cu unica conditie sa si duca regulatorul.

Aceasta postare a fost editata de Calin: 15 April 2009 - 07:06 AM



0

#103 Useril este offline   Flyboy3D 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 113
  • Inregistrat: 13-February 08

Postat 15 April 2009 - 07:48 AM

cine strica subiectul asta ia warn.. cine insista ia ban

e un subiect super tare cu argumente pertinete , masuratori.. lucuri concrete ...

va rog sa nu va certati.
0

#104 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 15 April 2009 - 07:54 AM

Am observat din mai multe subiecte de pe forum o tendinta conservatoare
fata de " nou " ! Cand am vrut sa pun ceva , sa zicem nou pe un model ,
reactia a fost - ca ma complic.
Am urmarit ( in poze e drept ) interioarele modelelor prezentate la tot felul de campionate internationale
de F3A sau altele.
Acolo erau modele de composit foarte scumpe , deci scopul ar fi fost din start acela de a merge pe varianta cea mai sigura
si fiabila pentru a nu face praf un model de mii de euro. Si totusi in interior daca te utiti , tehnologie de ultima ora si ea
foarte scumpa.
Eu am modele mici in general de 1,4 m si max 3 Kg. dar nu as fi pus un astfel de UBEC de 69 RON .( credeti ca intamplator un
DigiSwitch costa in jur de 250 RON )

Asa cum la modelele ieftine s-a dovedit ca atat cat dai atat face , acelasi lucru este valabil si la electronica si alte componente.

Undeva mai sus am facut afirmatia ca " este pacat sa se piarda un model , de la un rahat de fir de 0 lei care nu a fost macar prins cu ........ etc "

Reformulez : " este pacat sa se piarda un model , de la un rahat de UBC de 69 RON ."

P.S. Am fost la magazin la domnul Andrei in Sperantei si am luat niste servouri digitale si m-a intrebat cum fac alimentarea .
Mi-a spus sa am UBEC de minim 8 Amp . Asa o fi.

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 15 April 2009 - 08:02 AM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#105 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 15 April 2009 - 08:03 AM

Vezi postareaMLGore, la Apr 14 2009, 10:43 PM, a spus:

sistemul Ni-Mh + Switch mecanic e mai fiabil decat Li-po +Ubec+ Swich electronic, asta am sustinut eu. Din partea mea puteti sa va puneti si o lamaie cu doua ace infipte in ea pe post de acumulator.

Depinde pentru ce model. Electrice mici/medii merge. Pana si metanoale mici. La benzinare medii/mari deja se schimba datele problemei. Repet, eu numai din experienta vorbesc. Am avut switch-uri mecanice "ieftine" care s-au faramitat la primele porniri ale motorului... cat despre nimh, am explicat mai sus

Vezi postareaREAL DESIGN, la Apr 15 2009, 08:54 AM, a spus:

Eu am modele mici in general de 1,4 m si max 3 Kg. dar nu as fi pus un astfel de UBEC de 69 RON .( credeti ca intamplator un
DigiSwitch costa in jur de 250 RON )

Asa cum la modelele ieftine s-a dovedit ca atat cat dai atat face , acelasi lucru este valabil si la electronica si alte componente.

Undeva mai sus am facut afirmatia ca " este pacat sa pierzi un model din cauza unei mufe de 0 lei.



nu stiu acest switch, am experienta cu cel de la botosani care este responsabil pentru crash-ul unui heli maricel... pentru faptul ca in momentul in care a schimbat de pe packul 1 pe packul 2 a avut latenta de care vorbeam mai sus, timp in care receptorul s-a resetat.


0

#106 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 15 April 2009 - 08:19 AM

Nu stiu , poate spun iar o tampenie !
Subiectul, este foarte important. Poate nu este locul lui aici , ci intr-un topic separat,
dar nu asta conteaza.

Important este ca se fac teste , masuratori, etc. Si acum tampenia :

Credeti ca se poate face o clasificare tabelara a necesarului de Amperi suportati de UBEC functie de
numarul si tipul de servouri ?

Ma refer aici la servouri standard analogice sau digitale, si cu niste rezerve de siguranta .

Ex. 6 serv analog sau 4 serv digi - min 4 Amp
10 serv analog sau 7 serv digi - min 8 Amp
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#107 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 15 April 2009 - 08:25 AM

nu, asta o poate face fiecare. Fiecare servo teoretic vine cu manualul sau. Ori te pui si te documentezi despre consumul fiecarui servo, iti faci totalul si vezi pe unde esti. Eu asa am facut. Am dat jos manualele servourilor ce ma interesau si am vazut acolo consumul mediu/maxim la 5/6v in sarcina etc. Pentru a nush cata oara, iata specificatiile servourilor ce le-am folosit eu, ca etalon :lol:

Fisiere atasate




0

#108 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 April 2009 - 08:54 AM

Eu am gasit programul asta , facut dupa teste a sute de servo-uri.

http://www.teaser.fr...de/servos.phtml

Din el am aflat ca pana si un sg90 poate sa traga 700ma si avand in vedere ca sunt 4 pe un amarat de beltcp deja se ajunge la 2.8A !
Vedeti specificatiile , uneori sunt contraintuitive , Futaba 3003 de ex consuma mai putin decat un SG90 .
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#109 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 15 April 2009 - 08:59 AM

Vezi postareanimsoc, la Apr 15 2009, 02:08 AM, a spus:

Modelul are 5,8 kg incarcat cu 600ml de benzina(in fapt greutatea de benzina e mai putina datorita greutatii specifice) , la anvergura de 2m si suprafata pe aripile mari(ca sa zic asa) de 78dm2.

Edge



Ok am inteles. Banuiesc ca este Edge-ul mare construit de tine.

Sper sa nu te superi, insa, eu personal, nu as pune niciodata pack nimh si switch mecanic din ala ieftin pe un model in care as baga 6-700 euro minim.
0

#110 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 15 April 2009 - 01:08 PM

Ok, Ok. Incepeti sa ma convingeti pentru benzinarele mari.
Cum ramane cu recomandarea lui Futaba:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXDWF8&P=0 ?

PS. Am de ceva timp pocnitoarea asta:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/u...UBEC_for_Lipoly
Stiti ceva despre ea?

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 15 April 2009 - 01:12 PM

0

#111 Useril este offline   typer 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 28-April 08

Postat 15 April 2009 - 01:11 PM

Concluziile care le trag si dupa testele din dimineatza aceasta cand un servo a cedat si contactele de pe ubec s-au topit !!! sunt urmatoarele:

Pe acest model, YAK 54, ar fi fost recomandat sa merg cu 8-10A UBEC, servouri nu de 4Kgxcm si 8Kgxcm, ci undeva pe la 10-12Kg. E oarecum evident ca o forta de 1Kg pe un eleron poate ajunge amplificata chiar de 4 ori in servo datorita parghiilor(considerand parghie si eleronul in sine, care la un 3D e destul de lat). Nu am pretentia ca am fost exact, sunt doar niste aproximari destul de grosolane.
Poate nu este chiar intuitiv, dar fortele care sunt exercitate pe suprafetele unui avion 3D nu sunt mici deloc, se pot calcula si acestea orientativ. Ele depind in mare parte de viteza cu care intra modelul in anumite manevre, cand se pot atinge peak-uri suparatoare.

Ce nu am facut, test pe care il voi face cand va fi posibil, este sa vad cat consuma servourile din cauza vibratiilor cand un motor benzina este pornit pe model. Ar fi interesant de vazut acest aspect. Momentan nu am cu ce ... :rolleyes:

Foarte imp e sa citesti si documentatia echipamentelor.
"An engineer once said to build something great is like swimming in honey"

"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.
0

#112 Useril este offline   typer 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 28-April 08

Postat 15 April 2009 - 01:14 PM

Vezi postareadan_mitea, la Apr 15 2009, 02:08 PM, a spus:

Ok, Ok. Incepeti sa ma convingeti pentru benzinarele mari.
Cum ramane cu recomandarea lui Futaba:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXDWF8&P=0 ?

PS. Am de ceva timp pocnitoarea asta:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/u...UBEC_for_Lipoly
Stiti ceva despre ea?


E simplu, iti dau ei si raspunsul:

This servo can produce high-current draw from your batteries.
If using NiMH or LiPo batteries, make sure they are capable
of delivering sufficient amps.

Verifica ca ai suficienti A rezerva! :rolleyes:

Aceasta postare a fost editata de typer: 15 April 2009 - 01:16 PM

"An engineer once said to build something great is like swimming in honey"

"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.
0

#113 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 15 April 2009 - 01:26 PM

Asta am priceput eu. Dar de ca insista, ca prima optiune, pe NiCd?. De ce emitatoarele Futaba vin tot cu NiCd? Si bateria standard a lor pentru receptoare este tot asa?
0

#114 Useril este offline   typer 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 28-April 08

Postat 15 April 2009 - 01:38 PM

Acumulatorii NiCd pot sustine curenti mari, NiMh nu pot face asta, de exemplu. Dezavantajul major al NiCd este ca sunt afectate in timp de "memory effect".

Aceasta postare a fost editata de typer: 15 April 2009 - 01:40 PM

"An engineer once said to build something great is like swimming in honey"

"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.
0

#115 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 15 April 2009 - 02:09 PM

Typer chiar crezi ca e nevoie de servouri atat de puternice pe un astfel de model?
Tu chiar l-ai fortat in zbor cu manevre 3D... eu nu am inteles asta?

Mai degraba a fost un regulator slab, sau chiar ai avut ghinionul sa nimeresti unul cu defect de fabricatie. Imi aduc aminte acum de planorul Maxie al lui Romulus care desi aparent a fost dimensionat corect, totusi a venit gramada jos cu fum in coada. Regulatorul s-a facut scrum si nici el nu a tras de acel planor ... din contra.. a zburat foarte calm.
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#116 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 15 April 2009 - 04:05 PM

Vezi postareadan_mitea, la Apr 15 2009, 02:26 PM, a spus:

Asta am priceput eu. Dar de ca insista, ca prima optiune, pe NiCd?. De ce emitatoarele Futaba vin tot cu NiCd? Si bateria standard a lor pentru receptoare este tot asa?


Pentru ca sunt bune,dar nu mai corespund cu era vitezei, utilizatorii trebuie sa fie mai atenti cu ele,dar nu au timp.
0

#117 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 15 April 2009 - 04:09 PM

Iar de la 01.01.2009 in UE - cel putin - este interzisa comercializarea acumulatorilor pe baza de cadmiu datorita toxicitatii acestui element...
Ave
0

#118 Useril este offline   typer 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 28-April 08

Postat 15 April 2009 - 04:33 PM

Abburo, evident ca nu servourile au cauzat crash-ul, ci uBEC-ul subdimensionat(nici asta nu o pot afirma cu certitudine, sa zicem 90 si ceva la suta).

Acum dupa masuratori "am decretat", ca sa zic asa, ca un servo 251S consuma 400-500mA doar ca sa sustina un cuplu de 1Kgx2cm adica 2Kgx1cm. Un 251S are putere de sustinere undeva pe la 3.5-4Kgx1cm(nu stiu exact, nici nu mai imi bat capul sa caut). ceea ce inseamna ca undeva servourile in acel viraj care il executam au fost solicitate destul de tare, undeva pe la 3Kg+ ca sa genereze curentii aceia de varf de 1-2A per servo a.i sa blocheze uBEC.

Ce faceam eu, incercam sa fac o corelatie intre faptul daca apesi cu, sa zicem, 700g 'forta'(ceea ce nu e deloc mult in cazul unui eleron de genul care il aveam eu) obtii ceva de ordinul a 4x700g in servo.

De aici spuneam eu ca nu ma mai mira nimik si ca ar fi de preferat sa folosesc servouri duble ca putere, adica daca un servo imi ajungea pe la 4-5Kg forta eu sa pun dublu, adica 10. E optiunea mea, nu suflu in iaurt :rolleyes: dar e bine sa ai o rezerva.

Evident ca la un pattern sau trainer servourile astea ajung fara probleme, de ce, pt ca eleronul sau profundorul sunt "parghii" mai putin late, deci nu multiplica asa mult forta/presiunea care ajunge in servo.

Daca ti se pare ca exagerez(de aproximat aproximez, clar, dar nu sa ies din scala ;)) undeva in lant corecteaza-ma... :)

Aceasta postare a fost editata de typer: 15 April 2009 - 04:35 PM

"An engineer once said to build something great is like swimming in honey"

"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.
0

#119 Useril este offline   typer 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 440
  • Inregistrat: 28-April 08

Postat 15 April 2009 - 05:13 PM

...a, completare ...

De ce s-a intamplat in viraj? Poi un viraj in viteza solicita structura si servourile mult mai mult decat manevrele 3D gen rolling harrier sau hover(nu ca as fi eu in stare de asa ceva :rolleyes:), unde ce-i drept, servourile lucreaza non stop, dar nu in peak.

Viteza e elementul determinat in crearea de presiuni mari si supune servourile unor presiuni continue datorita fortei centrifuge si nu numai. Pe toata durata virajului(sau looping, tot aia) ai consum foarte mare. Mie asa mi se pare logic.

Aceasta postare a fost editata de typer: 15 April 2009 - 05:23 PM

"An engineer once said to build something great is like swimming in honey"

"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.
0

#120 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 15 April 2009 - 05:29 PM

Ai consum mare pe tot timpul cat suprafetele de comanda sunt deflectate de la pozitia "normala" (sa-i zicem de minima rezistenta). Poti sa fii in ce manevra vrei, cu suprafetele pe zero ai consum minim, iar cu suprafetele miscate consumul depinde de viteza avionului, dimensiunea suprafatei deflectate si unghiul la care este inclinata respectiva suprafata de comanda.

Ceea ce nu am inteles la ce "forta centrifuga" te referi in ultimul paragraf:

Citeaza

Viteza e elementul determinat in crearea de presiuni mari si supune servourile unor presiuni continue datorita fortei centrifuge si nu numai

Dar da, viteza e unul dintre factorii determinanti...

Aceasta postare a fost editata de ave: 15 April 2009 - 05:30 PM

Ave
0

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu