YAK 54 Modeltech motor GF26i benzina
#61
Postat 14 April 2009 - 07:23 AM
si unul analogic !
Digi-Switch
Click pentru a mari
The smallest combined electronic switch / linear regulator system for modelling ! Electronic switch, operated using a sensor button Linear IC-controlled voltage regulator Multi-colour LED for monitoring Li-Po battery voltage Low voltage detection Input voltage 8.40 Volts ( 2 Li- Po cells ) Output voltage 5.50 Volts ( equates to charged 4-cell NC battery ) Regulator capacity approx. 3 -5 A ( dependent upon available cooling ) Weight only 15 grammes Applications: Small to medium-sized model aircraft with up to 6 servos F3A models Model gliders with up to 10 servos ( or more, according to servo size ) Helicopters with up to 1.5 m rotor diameter Electric helicopters RC model cars Model boats Ignition systems designed for 4-cell NC battery operation
Si i-mi puneam atata speranta in el ! Trebuie schimbat cred !
#62
Postat 14 April 2009 - 07:31 AM
Fisiere atasate
-
max_bec_eng.pdf (91.31K)
Number of downloads: 53
#63
Postat 14 April 2009 - 07:41 AM
Eu as fi foarte curios cum s-ar comporta daca ai pune un radiator pe el . Unul marisor . Cand am inceput sa zbor cu belt-ul meu aveam un regulator de 20A cu bec de 2A dar i-am pus radiator din prima zi si nu am avut probleme cu el . Se incalzea usor . Daca nu l-ar fi avut sunt sigur ca s-ar fi incins bine. Acum il am pe glider .
Eu asa le pun :
Fisiere atasate
-
radiator.JPG (31.8K)
Number of downloads: 405
#64
Postat 14 April 2009 - 07:54 AM
eu am regulator de 5 amp calumea pe avion de 8 kg si am pe avion 8 servouri si nu tuseste...
Se pare ca teoria mea era aproape adevarata nu s-a blocat receptorul din cauza regulatorului ci chiar regulatorul s-a blocat .... super tare Typer !!
PS: Dan... e foarte comod sa incarci Lipo (oricand maxim 1 ora) ... plus ca la 2000 mah la 6v fata de 2000 2 celule lipo castigi 50 g.
Aceasta postare a fost editata de ZOD: 14 April 2009 - 07:58 AM
#65
Postat 14 April 2009 - 07:57 AM
un curent de 3-5 Amp functie de gadul de aerisire, ventilatie si ca poate suporta
5 servo standard ( dar nu spune de care - analogic digital - ) sau pe modele F3A ( dar cred ca pe modele mici ) .
#66
Postat 14 April 2009 - 08:14 AM
dan_mitea, la Apr 14 2009, 06:59 AM, a spus:
NiMH e mai grea. Sensibil mai grea (niste destule zeci de g, la aceeasi capacitate ENERGETICA). Dar e drept, tine mai bine la tavaleala decat un uBEC chinezesc. Zic eu...
#67
Postat 14 April 2009 - 08:17 AM
Ahernar, la Apr 14 2009, 08:41 AM, a spus:
Eu asa le pun:
[...]
Vezi ca pentru varianta aia exista un adeziv termoconductor special pentru radiatoare de electronica, am dat acum juma' de an 40 de lei pe o sticluta care iti ajunge la vreo 10-15 bucati.
#68
Postat 14 April 2009 - 08:41 AM
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#69
Postat 14 April 2009 - 09:51 AM
MLGore, la Apr 14 2009, 09:41 AM, a spus:
Si alimentarle le bagi in doua canale diferite in receptor ? Cade unul ramane celalalt !
daca exista pack-uri NiMh de 5 celule cu capacitate de 1300 mA unde pot sa le vad si eu ?
#70
Postat 14 April 2009 - 10:32 AM
Pentru receptoarele 617 am informatie primita oficial de la suportul Futaba cum ca duc max 10A.... ce ce zic eu ca ar trebui sa fie suficient.
Revenind la cazul de la care a plecat discutia vreau sa-l intreb pe Typer daca a a avut curioziutatea sa masoare tensiunea la iesire a Ubecului. Intreb asta pentru ca si eu am acelasi tip de regulator si nu mica mi-a fost mirarea cand am masurat tensiunea pe iesire. In oricare pozitie a switch-ului 5 sau 6V el scotea doar 5.2V. Motivul, simplu: cacatelul ala de comutator avea contacte proaste. Ca urmare am lipit o punte si l-am blocat pe 6V. Daca acel contact e slab si totusi se "trag" curenti marisori, nu m-ar mira sa se blocheze regulatorul de-aiurea.
Aceeasi problema cu acelasi regulator (adica switch partial defect din start) a avut-o si Ave.
#71
Postat 14 April 2009 - 10:46 AM
MLGore, la Apr 14 2009, 09:41 AM, a spus:
N-are legatura cu incalzitul asa e... nu tinea bec-ul.
Daca pui problema asa.. intradevar castigi 30 g (un bec de 10 amp bun am io si are 25 g .) si nu e mare smecherie...
Daca pui alimentare duala.. alea 30 g.. se transforma in 60 g .. si o luam de la capat cu teoria..60 de acolo daca schimbi rotile cum am facut io mai castigi 10 g scoti omuletu inca 10 pun un alt con.. si un servo mai mic la acceleratie s-au facut 100 g...(eu am scos asa din funtana mica de 1.5 m 200 g) la 3 kg si ceva cred ca se cunoaste..
Eu am trecut pe lipo pentru ca am acasa un pumn de pacuri de 4 si 5 celule NiMH care se incarca cand vrea muschii lor ... Unele sunt jamara altele graupner altele facute de mine.. cu celule alese si masurate..
E intradevar discutabila treaba...si recunosc ca nu merita intotdeauna dar cu un pic de atentie functioneza bine cu Lipo...dar.. repet ma scot din sarite NiMh cu incarcarea lenta.. false peak .. efectu de memorie care cica nu il are dar sa dea dracii daca vrea sa se incarce cum trebuie.. daca ma hotarasc la 12 sambata si nu am nimic incarcat.. intr-o ora am totul incarcat full fara cicluri descarcari si alte alea.
Revenind la greutate... daca ai alimentare duala.. si ai si benzina (pac de aprindere) deja ai 90-100 g in minus folosind lipo.. Si ok.. de dragul discutiei sa zicem ca nu conteaza la 8 kg de ex in cazul meu 100 g ... dar ce te faci cand cele 100 g in plus sunt in locul in care nu trebuie... si il dezechilibreaza rau ?...mai ales ca pacul de apindere sta fix in bot ..
#72
Postat 14 April 2009 - 11:23 AM
Oricum teste mai sunt de facut, nu am toate datele. O sa masor si curentii si o sa refac testele si cu radiator, totusi acolo e un integrat si cine stie ce face ala.
Oricum, ceea ce vroiam sa spun, e ca de acum incolo o sa merg pe curse la servo de ~180 grade, tija de comanda cat mai aproape prinsa de axul servoului si cat mai departe prinsa de suprafata de control.
Da, o sa obtin reactii mai lente ale suprafetelor dar si momente mai mici, ceea ce duce la curenti mai mici. Mai e si avantajul ca obtin un caracter "exponential", ca sa zic asa, in mod natural.
Aceasta postare a fost editata de typer: 14 April 2009 - 11:24 AM
"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.
#73
Postat 14 April 2009 - 01:22 PM
typer, la Apr 14 2009, 12:23 PM, a spus:
Da, o sa obtin reactii mai lente ale suprafetelor dar si momente mai mici, ceea ce duce la curenti mai mici. Mai e si avantajul ca obtin un caracter "exponential", ca sa zic asa, in mod natural.
Fix asa trebuie facut...altfel pierzi din putere si rezolutie.
Totusi sunt tare curios .. daca mai ai rabdare si chef sa masori alea cat consuma...si cam pe la ce valoare cade regulatorul ala.
#74
Postat 14 April 2009 - 02:07 PM
Dar, te rog mult termina testele incepute... nu de alta dar mai suntem catva p-aci deosebit de interesati de rezultate... nu uita si de shuntul de la switch :rolleyes:
#75
Postat 14 April 2009 - 05:48 PM
NiMh Rules!!!
#76
Postat 14 April 2009 - 05:52 PM
MADA, la Apr 14 2009, 06:48 PM, a spus:
NiMh Rules!!!
bad BAD move :rolleyes:
Am incercat si eu acel comutator... latenta de schimbare de pe un pack pe celalalt e de ~0.5 secunde!!! Deci efectiv taie curentul de pe un pack cand il trece pe celalalt... iar daca ai si un receptor care negociaza frecventa, poti avea lipsa de control pana la 5 secunde!
LiPo rulez http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif Ia un power box mai potent (recomand emcotec) si nu vei mai avea problema asta http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif Sau regulator mai potent (recomand Duralite)
#77
Postat 14 April 2009 - 06:13 PM
Pentru prima data am realizat problema consumului servourilor potente cand am pornit pentru prima data ravenul pentru trimari, setari si alte porcarii. De proba am pus un regulator de 3A si pack nimh de 2000mAh. Tot jucandu-ma cu setarile am observat ca la un moment dat se blocau pe ultima comanda pentru 2-3 secunde. Contrariat am verificat receptorul si regulatorul si am observat ca regulatorul se incinsese bine de tot. Am pus un voltspy iar mult iubitului nimh ii pica tensiunea in sarcina cu numai 2 servouri! Cand pica tensiunea mai putin de X volti, receptorul se reseteaza.
Chiar si cu 2 nimh + switch-ul de care vorbesti aveam acele blocari si scaderi ale ambelor voltspy-uri pana sub ledul rosu!
Solutia? Power box emcotec + 2 lipo 1300mah 20C + 2 canale de alimentare intre power box si receptor. Powerboxul imi zice clar consumul mediu si maxim (8A am avut maxim in zbor) dar am ajuns si la 12A la sol miscand energic de toate suprafetele.
Pe yak am tot un lipo 1300mAh cu regulator duralite de 7.5A (http://www.duraliteb...ccessories4.php)
Cu acest singur pack zbor 4-5 zboruri a 10-12 minute linistit. Apoi intr-o ora e full incarcat.
Cu NiMh, la curenti asa de mari vei depasi cu mult greutatea regulatorului + 1 pack lipo, iar daca vrei sa te si tina, procedeul de incarcare este anevoios: descarcare + incarcare la 1/10C. Minim 4 ore incarcarea..
#78
Postat 14 April 2009 - 06:51 PM
Calin, la Apr 14 2009, 06:52 PM, a spus:
Am incercat si eu acel comutator... latenta de schimbare de pe un pack pe celalalt e de ~0.5 secunde!!! Deci efectiv taie curentul de pe un pack cand il trece pe celalalt... iar daca ai si un receptor care negociaza frecventa, poti avea lipsa de control pana la 5 secunde!
LiPo rulez http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif Ia un power box mai potent (recomand emcotec) si nu vei mai avea problema asta http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif Sau regulator mai potent (recomand Duralite)
Calin, Mada vorbea de DigiSwitch-ul cu un singur Pack nu de cel dublu ( ca cel din poza pusa de mine putin mai sus in acest topic )
Am vorbit si cu Dragos care are acelasi model pe avioane de 2 m echipat numai cu servo digitale , iar pe cel dublu pe modele de peste 2 m,
de ani de zile si nu a avut probleme.
PowerBox a pus doar pe Katana de la Krill.
Nici in intrerupatoarele alea de 15 RON cu o tablita ca si contact si un arc ca de pix nu as avea mai multa incredere , desi multi aeromodelisti au
asa ceva inclusiv eu !
Nu mai inteleg! Iar la modele de 1,4 m - 1,7 m parca este exagerat sa pui powerbox.
#79
Postat 14 April 2009 - 07:03 PM
#80
Postat 14 April 2009 - 07:24 PM
am pe avion 3 servouri graupner C5191, 2 bucati hitec HS 635, si un graupner C577.
miscand energic toate servourile, am obtinut un consum de max 2.1 amperi. curentul l-am masurat cu un ampermetru pus intre baterie si ubec. am un digiswitch de la powerbox. daca blochez un servo din miscare, consumul creste in medie cu 350-400 ma per servo. miscare normala ca in zbor am un consum de 7-800 ma total.
alta chestie : dupa o zi de zbor, cam 40 de minute de zbor, din baterie sunt trasi 300mah. deci consumul este mic. zbor acrobatic, nu 3D.
fiecare din noi are un ampermetru. ar trebui sa masurati curentul instant maxim tras, cand misti din toate servourile energic. facem asha o mica statistica. eventual sa stim ce alegem pe viitor
Aceasta postare a fost editata de hash84: 14 April 2009 - 07:27 PM
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#81
Postat 14 April 2009 - 07:54 PM
In schimb, fara sa misc nimik(joystick-uri), numai cu ele atarnate, 1.9-2.0A(am corectat si poza, scuze).
Probabil ca la 5A intra in protectie si se stinge. Nu e de la caldura, oricum si incalzirea excesiva nu e buna, cu cat un conductor e mai rece cu atat e mai bine dar nu e cazul aici :rolleyes:.
Un servo Robbe 251S cu un kg agatat la un brat de 2cm consuma 0.4A. Daca adunati si nu va da 1.8 e ca pt ca servo no 5 e un 280T http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif.
Poza atasata este pt. sustinere statica doar, scuze de calitate, o sa mai fac si alte teste si daca o sa am ceva de postat interesant o sa vedeti.
Foarte posibil sa apara si erori de masuratori, dar ideea e clara, zic eu.
Fisiere atasate
-
14042009_004_.jpg (185.46K)
Number of downloads: 278
Aceasta postare a fost editata de typer: 14 April 2009 - 08:04 PM
"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.
#82
Postat 14 April 2009 - 07:58 PM
Calin, la Apr 14 2009, 06:52 PM, a spus:
Am incercat si eu acel comutator... latenta de schimbare de pe un pack pe celalalt e de ~0.5 secunde!!! Deci efectiv taie curentul de pe un pack cand il trece pe celalalt... iar daca ai si un receptor care negociaza frecventa, poti avea lipsa de control pana la 5 secunde!
LiPo rulez http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif Ia un power box mai potent (recomand emcotec) si nu vei mai avea problema asta http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif Sau regulator mai potent (recomand Duralite)
Calin eu chiar faceam mishto.....si asta pentru ca, din pacate, se aud foarte multe pareri care indeamna la folosirea unor componente uzate moral si care nici macar nu se recomanda sa fie folosite la anumite modele.
Nu-mi inchipui ca cineva isi poate lua un model serios, lucrat cum trebuie, si se apuca sa puna pe el pack-uri NiMh si intrerupatoare clasice, insa vad ca sunt multi care chiar cred in asa ceva.
N-am avut nici cea mai mica problema cu digiswitch-ul ala, e drept ca eu nu aveam servouri digitale insa am asa o banuiala ca nu i s-ar apleca nici cu ele.
In rest, astept pareri pro pentru inlocuirea OS-urilor cu motoare Raduga.....
#83
Postat 14 April 2009 - 08:11 PM
Aceasta postare a fost editata de typer: 14 April 2009 - 08:16 PM
"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.
#85
Postat 14 April 2009 - 09:09 PM
#86
Postat 14 April 2009 - 09:15 PM
am facut si eu cateva teste. 5 servo 3003, lipo 2s1300mA, ubec hextronic 3A.
in gol, consum undeva la 0.12A. la miscari bruste, energice, consumul s-a dus la 1.31A. cu 2 servo blocate (cu mana), consumul a ajuns pe la 2.2A.
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#88
Postat 14 April 2009 - 09:25 PM
Ca ampermetru:
un servo Robbe251S cu 1Kg atarnat pe brat de 2cm.
Fisiere atasate
-
14042009_006_.jpg (159.61K)
Number of downloads: 183
"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.
#89
Postat 14 April 2009 - 09:26 PM
Fisiere atasate
-
14042009_007_.jpg (161.9K)
Number of downloads: 152
Aceasta postare a fost editata de typer: 14 April 2009 - 09:30 PM
"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.
#90
Postat 14 April 2009 - 09:30 PM
Fisiere atasate
-
14042009_010_.jpg (156.08K)
Number of downloads: 87
"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.