YAK 54 Modeltech motor GF26i benzina
#31
Postat 12 April 2009 - 09:35 PM
#32
Postat 13 April 2009 - 05:56 AM
#33
Postat 13 April 2009 - 08:09 AM
Am crasuit si eu un avion din cauza unui ubec ... ce-i drept avionu meu era mai mic si ubecu era foarte chinezesc si prea aproape de receptor.
#34
Postat 13 April 2009 - 09:24 AM
Am avut si o discutie usor contradictorie - ( stiu ca este neplacut pentru anumite
persoane sa se adune totata lumea pe langa tine si sa i-si dea cu parerea. )
Discutia contradictorie a fost pe faptul ca cele doua pack-uri erau prinse doar pe velcro
in interiorul fuselajului undeva in spate pt. ca era greu de bot, iar la primul zbor
a facut un tonou rapid si sustinut - si am intrebat daca nu exista riscul sa se desprinda packurile.
UBEC-ul era prins lateral pe fuselaj linga un intrerupator clasic ( eu nu prea am inredere in aceste intrerupatoere ieftine si proaste - mai ales la
benzinar - mai bine las doua fire afara si le rasucesc de mai multe ori - sau un intrerupator mai sigur electronic. ) .
Din UBEC pleca un fir catre receptor care in UBEC se infigea tot printr- o mufa ( eu l-as fi cositorit ) si liber
se ducea cam 20-30 cm catre receptorul care era prins pe burta avionului catre fata ( UBEC - ul fiind mai sus ca nivel ) .
Mufa de alimentare care intra in receptor intra si iesea EXTREM de usor. Este probabil suficient ca din balansul cablului dintre UBEC si receptor mufa sa iasa.
Nu cred ca a fost problema de consum pentru ca doar a decolat , a facut un viraj usor stanga si aici s-a taiat totul vanind in picaj cu
motorul in full , nu cred ca servourile au fost suprasolicitate asa tare - daca pierdea semnal din cauza de bruiaj trebuia sa intre in
functie FailSafe si sa reduca macar motorul , deci parerea mea este ca a ramas fara tensiune pe receptie.
Toate cablurile care intra in receptor am sa le fixez in ceva cat mai aproape de receptor si cred ca am sa ma gandesc si la o placuta care sa le tina
tensionat pe receptor.
#35
Postat 13 April 2009 - 09:33 AM
#36
Postat 13 April 2009 - 09:40 AM
TUROK, la Apr 13 2009, 10:33 AM, a spus:
Si receptorul era prin cu velcro pe fuselaj ( asa faceam si eu pana acum )
Daca il invelesti in burete nu prea mai ai cum sa il prinzi pe velcro, trebuie alt sistem.
Dar raman la ideea ca trebuiesc asigurate cablurile cat mai aproape de receptor, caci daca balangane
restul de cablu, pana in spate la servouri sa nu antreneze in miscare si mufa care intra in receptor.
E pacat ca un model cum a fost a lui Typer, la care a muncit , a pierdut timp, a pus suflet , a investit o gramada de bani
sa se piarda de la un rahat de fir de 0 lei care nu a fost macar prins cu o ata, sarma, scotch sau eu stiu cu ce.
Cand apar defectiuni majore, sau erori de pilotaj parca nu i-ti pare chiar asa rau.
Eu am sa iau toate modelele la mana si le modific, mai aveam si niste UBEC - uri care au ferite puse
pe fir si pe care le lasasem libere - i-ti imaginezi ce fac alea la suprasarcini in model , trag de fire in toate directiile daca
nu ies si prin fuselaj afara !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 13 April 2009 - 09:46 AM
#37
Postat 13 April 2009 - 10:37 AM
ZOD, la Apr 13 2009, 09:09 AM, a spus:
Am crasuit si eu un avion din cauza unui ubec ... ce-i drept avionu meu era mai mic si ubecu era foarte chinezesc si prea aproape de receptor.
Aveam asa:
-aprinderea era langa motor(receptorul mult mai in spate, la jumatea modelului);
-pe aprindere un ubec de 3A si 5V Himodel langa rezervor, in fata.
-receptorul era la jumatea avionului, la 20+ cm dupa teava
-mai in spate era si ubecul de servouri care era tot un himodel de 5A.
-orientativ, imdediat dupa carlinga erau si bateriile de 1600 Lipo.
Sper ca am fost clar.
Aceasta postare a fost editata de typer: 13 April 2009 - 10:42 AM
"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.
#38
Postat 13 April 2009 - 10:41 AM
REAL DESIGN, la Apr 13 2009, 10:40 AM, a spus:
Daca il invelesti in burete nu prea mai ai cum sa il prinzi pe velcro, trebuie alt sistem.
Dar raman la ideea ca trebuiesc asigurate cablurile cat mai aproape de receptor, caci daca balangane
restul de cablu, pana in spate la servouri sa nu antreneze in miscare si mufa care intra in receptor.
E pacat ca un model cum a fost a lui Typer, la care a muncit , a pierdut timp, a pus suflet , a investit o gramada de bani
sa se piarda de la un rahat de fir de 0 lei care nu a fost macar prins cu o ata, sarma, scotch sau eu stiu cu ce.
Cand apar defectiuni majore, sau erori de pilotaj parca nu i-ti pare chiar asa rau.
Eu am sa iau toate modelele la mana si le modific, mai aveam si niste UBEC - uri care au ferite puse
pe fir si pe care le lasasem libere - i-ti imaginezi ce fac alea la suprasarcini in model , trag de fire in toate directiile daca
nu ies si prin fuselaj afara !
Te rog frumos abtine-te de la orice comentarii despre modelul meu. Nu vreau sa fiu necivilizat, dar vorbesti extrem de mult si in necunostinta de cauza. Nu cred ca intereseaza pe nimeni ce faci tu la cele tz-spe mii de modele care le ai.
Multumesc anticipat pt intelegere.
"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.
#39
Postat 13 April 2009 - 10:52 AM
Motorul ar fi trebuit sa piarda turatie daca nu sa ajunga la relanti in caz de pierdere a alimentarii dintr-un motiv sau altul. Senzatia a fost de freezing de comenzi.
La rodajul de 4-5ore nu s-a intamplat nimik aiurea care sa-mi de de gandit. Nu a sarit nici o mufa. Nu s-au blocat comenzile...
Aceasta postare a fost editata de typer: 13 April 2009 - 10:54 AM
"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.
#40
Postat 13 April 2009 - 11:00 AM
Ce si cate servouri ai avut si la ce rata de curent se estimeaza consumul lor?
#41
Postat 13 April 2009 - 11:10 AM
Abburo, la Apr 13 2009, 12:00 PM, a spus:
Ce si cate servouri ai avut si la ce rata de curent se estimeaza consumul lor?
Receptor 617.
despre servouri nu m-am informat inca da o s-o fac, nu am crezut ca era cazul ^_^.
Oricum, servourile erau asa:
1xS3003 motor
4xrobbe 251S eleroane si profundor
1xrobbe 280T deriva
-toate servourile sunt bune dupa crash.
Era vant puternic, suprafetele avionului erau mari, vibratii nu duceam lipsa. Tocmai intram intr-un viraj strans cu mansa in 75%, cam asa. Lui real design i s-a parut oarecum larg pt ca vantul batea puternic, avionul a fost purtat de vant.
"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.
#42
Postat 13 April 2009 - 11:16 AM
Trenul a rezistat!!! LOL L-a o jamba s-a strambat axul si au alunecat doua straturi de fibra dar s-a rezolvat cu superglue.
Am recuperat totul de pe model, am trofeu profundorul care e bun ^_^.
Mergem mai departe, sa vedem ce model aleg..., oricum o sa alimentez servourile separat si nu prin receptor next time.
"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.
#43
Postat 13 April 2009 - 12:01 PM
Eu am folosit 616 si 617 in configuratii de 5 respectiv 6 servouri standard si nu au am avut probleme.
Intr-un caz au fost 5xS3003 ia in alt caz 5xHS311+1xHS402. E adevarat ca aceste servouri au consum mai mic decat ceea ce ai avut tu.
Actualmente pe Yak am receptor 6014 cu 5 servo standard digitale de 6kgf si 8kgf si totul pare a fi ok. In cazul meu am constat ca dupa o zi de rodaj si trei zboruri, packul Lipo de 1300mAh a coborat la 7.6V de la 8.2 initial. Nu l-am incarcat inca, dar am sa vad si cat curent a papat.
#44
Postat 13 April 2009 - 12:02 PM
typer, la Apr 13 2009, 11:52 AM, a spus:
Motorul ar fi trebuit sa piarda turatie daca nu sa ajunga la relanti in caz de pierdere a alimentarii dintr-un motiv sau altul. Senzatia a fost de freezing de comenzi.
La rodajul de 4-5ore nu s-a intamplat nimik aiurea care sa-mi de de gandit. Nu a sarit nici o mufa. Nu s-au blocat comenzile...
I-mi cer scuze daca te-am deranjat ! Promit ca nu te voi mai deranja nici odata ! Nici atunci cand ma vei ruga sa tin de Edge ca sa il pornesti
ca nu cumva sa nu il tin " bine " .
Toate cele bune !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 13 April 2009 - 12:06 PM
#45
Postat 13 April 2009 - 03:53 PM
Mai multa bafta la urmatorul!
#46
Postat 13 April 2009 - 03:58 PM

Number of downloads: 350
#47
Postat 13 April 2009 - 04:49 PM
#48
Postat 13 April 2009 - 04:58 PM
Abburo, la Apr 13 2009, 05:49 PM, a spus:
Asta am zis si eu, nu ma asteptam la asa ceva, sunt convins de faptul ca servourile de profundor consumau mult.
O sa fac alimentare separata pt servouri + ca o sa merg cu doua baterii. Mai pun 100g, dar nu mai rup avionul!
Oricum o sa fac niste teste sa vad ce curenti am acolo. Intai fac un banc de proba ca o sa am nevoie mai ales de acum incolo.
"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.
#49
Postat 13 April 2009 - 06:46 PM
Am un regulator de 8A cont si 15A peek, pe 3celule 2200mah, cu doua mufe pe iesire, una merge in receptie si una pentru servouri, iar pentru aprindere si inst. de fum un regulator de 3A, pe 2celule 1300mah. In medie, la configuratia mea consuma cam 150mah peceptia si servourile si 100mah aprinderea si fumul, raportat la un zbor de 10-15min.
#50
Postat 13 April 2009 - 07:04 PM
si care trage de ele , si de toate in acelasi timp ca nimeni altul , si care are si un pack mai mic cum a procedat el.
Il intreb aici si nu in particular ca poate intereseaza si pe altcineva !
Deci stiind ca este in vacanta, asteptam cu interes un raspuns !
#51
Postat 13 April 2009 - 07:17 PM
E vorba doar de capacitatea anumitor receptoare de a rezista in conditii de consum marit. In cazul de fata se vorbeste exclusiv de receptoarele 616 si 617 care sunt foarte mici ca si dimensiuni si este clar ca trebuie putina atentie in racordarea lor in ansamblul modelului.
Daca e sa o luam altfel si eu am un receptor 6014 de care nu-mi este teama ca ar putea sa nu reziste consumului din Yakul meu spre ex. avand dimensiuni duble fata de 617.
#52
Postat 13 April 2009 - 07:54 PM
Abburo, la Apr 13 2009, 08:17 PM, a spus:
E vorba doar de capacitatea anumitor receptoare de a rezista in conditii de consum marit. In cazul de fata se vorbeste exclusiv de receptoarele 616 si 617 care sunt foarte mici ca si dimensiuni si este clar ca trebuie putina atentie in racordarea lor in ansamblul modelului.
Daca e sa o luam altfel si eu am un receptor 6014 de care nu-mi este teama ca ar putea sa nu reziste consumului din Yakul meu spre ex. avand dimensiuni duble fata de 617.
Da . corect ! Sa ne spuna daca nu deranjam, si ce receptoare a folosit ! Stiu ca avea un Receptor Futaba R-608 FS 2.4 GHz !
Nu stiu daca a folosit si 617 !
Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 13 April 2009 - 07:55 PM
#53
Postat 13 April 2009 - 10:40 PM
#55
Postat 14 April 2009 - 12:49 AM
http://2.4gigahertz..../downloads.html
Aici se găsesc manualele pentru modulele FASST TM-7, TM-8 si TM-14
Dacă aveţi curiozitatea să le descărcaţi, veţi vedea că la fiecare din cele 3 module se începe cu un update (identic la cele 3 module), şi se continuă cu manualul propriu-zis.
Ce scrie în update ?
1. Don’t wrap your FASST receiver in foam.
Ce scrie în manualul propriu-zis ?
1. Install the receiver in the aircraft using the same methodology as you would handle a standard receiver.
That is, make sure that you wrap the receiver in foam rubber or other such material to make it less susceptible to vibration, etc.
Deci să inţelegem că Futaba şi-a dat seama că are o problemă cu căldurica ?
Pentru ca update-ul la manuale doar despre căldurică la receiver ne vorbeşte.
De unde căldurică ? de la traseele interne încălzite de consumurile mari de pe servouri ?
Aceasta postare a fost editata de pistolaSHNIKOV: 14 April 2009 - 12:51 AM
Emil Cioran
#56
Postat 14 April 2009 - 01:18 AM
#57
Postat 14 April 2009 - 02:42 AM
"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.
#58
Postat 14 April 2009 - 05:42 AM
Asta este :).
A, nu se opreste doar odata, pleaca, iara palpaie dupa 2-3 secunde... si tot asa, dupa ce scot greutatile isi revine imediat.
Fisiere atasate
-
14042009.jpg (167.97K)
Number of downloads: 235
Aceasta postare a fost editata de typer: 14 April 2009 - 05:47 AM
"I have always said i'd rather crash a pretty plane than fly an ugly one..." Dave F.
#59
Postat 14 April 2009 - 05:59 AM
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXNRH6&P=0
Sau una cu cinci celule daca alimentati la 6V...spun si eu.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 14 April 2009 - 06:02 AM
#60
Postat 14 April 2009 - 07:18 AM