Modelism - RHC Forum: a inceput cu o intamplare inedita la Iasi - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

a inceput cu o intamplare inedita la Iasi asigurari aeromodelisti reloaded....

#61 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 09 January 2009 - 05:03 PM

Vezi postareaKriminel, la Jan 9 2009, 02:16 PM, a spus:

Dar aici asigurarea lui zoli poate sa-si spuna cuvantul... dar cati sunt in situatia lui?


off-topic:
nu stiu de ce ,dar sunt convins ca asigurarea lui zoli impune multe conditii limitative pentru a plati eventualele daune.
si mai cred ca acele conditii limitative nu sunt indeplinite in Romania.
flying is my life...
0

#62 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 09 January 2009 - 05:04 PM

Vezi postareaCagliostro, la Jan 9 2009, 09:30 AM, a spus:

Chiar inainte sa ma apuce si pe mine microbul aeromodelistic , am convenit cu cei din Radauti ( un grup restrans de aeromodelisti dar foarte pasionati ) sa opereze aeromodelele pe terenul respectiv care este intr-o zona numai buna de asa ceva : - camp cat vezi cu ochii fara nici un obstacol si bine amenajat;
- pozitionarea inafara zonei de control a Turnului Suceava , deci zona necontrolata de tip G( cunoscatorii stiu ca zona de control Sv e muuuul mai mare ca cea de la Iasi);


Scuzati de offtopic, dar pe unde e situat acest teren?
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#63 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1553
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 09 January 2009 - 05:16 PM

Vezi postareaSILVIU66, la Jan 9 2009, 05:03 PM, a spus:

off-topic:
nu stiu de ce ,dar sunt convins ca asigurarea lui zoli impune multe conditii limitative pentru a plati eventualele daune.
si mai cred ca acele conditii limitative nu sunt indeplinite in Romania.


Chiar este valabil in toata lumea, doar sa fi legal in perimetru unde zbori, si cum in Romania suna cum nu exista reguli e valabila...
Walter Born
rhc@born.ro
0

#64 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 09 January 2009 - 06:30 PM

Bestial...


Imi plac multe lucruri (mai putin ca nu vad scuzele alea dar nu e treaba me aia ).., Zozo.. noi ne intelegem bine.. de ce vrei sa ma chinui cu asigurarea aia.. Fara suparare nu imi place discutia asta despre asigurare dintr-un singur motiv.. o spui ca si cum n-am vrea noi sa o facem.. M-am saturat ca de mere padurete... nu exista frate in romania asa ceva.. Am interbat am insistat pe la firmele de asigurari eu personal sti unde muncesc si nu s-a putut.. De ce discutam despre asta ? Ca poate o sa existe.. da poate ca o sa apara.. Cand cel mai popular avion nu o sa mai fie cessna de polistiren .

Wabo.. aceeiasi rugaminte.. si cu tine ma inteleg excelent.. dar din pacate suntem in Romania.. De ce dam exemple care nu pot fi adaptate aici .. Motivele pentru care nu pot fi adaptate sunt nenumarate.. Ceausescu , saracia , lacomia, criza, pretul exagerat al pamantului.. legislatia.. Si tu o spui la fel.. ca si cum noi suntem niste fraieri care nu vrem sa facem treaba calumea.. Asta ma supara si pe mine si pe multi altii.. Ne bagi in aceeiasi oala pe toti.. si consideri ca suntem .. nu stiu nu gasesc cuvintele acum..

Am incercat in Bucuresti.. pana si pe bucatica aia de la chitila suntem tolerati.... de unitatea militara.. Am fost la primarie si a zis ca o sa ne dea o bucata din groapa de gunoi dar dupa ce se acopera si se inchide..
DT
0

#65 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1553
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 09 January 2009 - 07:13 PM

@Zod
Tu citesti printre rinduri si toate chestii aia negative despre Romania TU AI SCRIS nu eu, nici ZOZO. Si nu sunt eu asa pessimist ca si tine, de altfel nu iti raspundeam la remarcari care parca nu sint altceva de cit frustrariile care nici macar sint ale tale. Doar daca intentia ta este, si asa imi pare, sa ma alungi de aici din perimetrul tau de forum privat.

Te rog frumos baneaza ma sau mai bine sterge imi contul. Abordari alea "subtile" cu "ne intelegem" , "prietene" etc, sint usor de inteles.
Deci poti sa stergi si pe acest mesaj acum, ca nu ma mai amestec in forumul tau privat.

@all
In legatura cu subiect imi pare bine ca am facut conostinta acum cu Radu ca deja planium intilniri de zbor reciproc. Multumesc pentru existenta forumului. Macar daca sti sa folosesti mesaje private nu esti atacat la fiecare mesaj care scri.

Aceasta postare a fost editata de wabo1: 09 January 2009 - 07:15 PM

Walter Born
rhc@born.ro
0

#66 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 09 January 2009 - 08:16 PM

Vezi postareawabo1, la Jan 9 2009, 05:16 PM, a spus:

Chiar este valabil in toata lumea, doar sa fi legal in perimetru unde zbori, si cum in Romania suna cum nu exista reguli e valabila...

daca nu exista reguli asta nu inseamna ca esti legal.din contra.
flying is my life...
0

#67 Useril este offline   tetea 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 759
  • Inregistrat: 04-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 09 January 2009 - 09:47 PM

Domnilor,
referitor la asigurare....... eu mai umblu cu pusca prin padure, ca sa nu spun ca sunt vanator si membru al AJVPS (merg cu pusca in primul rand pentru a ma inalni cu prietenii, cu fosti profesori de ai mei, care sunt vanatori adevarati....nu ca mine care se plimba cu pusca in spate....... dar ATMOSFERA PRIETENEASCA este DESAVARSITA)
Si ca sa nu fac off topic......AJVPS-ul are conventie cu una din societatile de asigurari si deci, TOTI vanatorii au aceasta asigurare de raspundere civila.....NOI AEROMODELISTII de ce nu am putea sa nu avem asa ceva stabilit la nivel de Federatie.
NU stiu cat de bine s-ar simti vre-un aeromodelist care cade in pacat si ....face o eroare......fereasca Dumnezeu
0

#68 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1553
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 09 January 2009 - 09:57 PM

@tetea
raspuns simplu.
FRMD nu est organ pentru toti modelisiti ci doar pentru sportivi.
Pentru competitii la membri lor exista din cite stiu eu o assigurare. Oare ma insel?
Cei care fac modelism doar pentru hobby nu au nici o entitate nationala.
Walter Born
rhc@born.ro
0

#69 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 09 January 2009 - 10:17 PM

pornind de la ideea lui wabo, nu ar trebui sa incercam si noi sa ne constituim intr-o organizatie? Nu stiu ce statut are AMA dar am impresia ca e privat? Renatoa ce zici?

Calin


0

#70 Useril este offline   Cypy 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 342
  • Inregistrat: 06-July 05

Postat 09 January 2009 - 10:23 PM

Vezi postareaprotheus, la Jan 9 2009, 05:04 PM, a spus:

Scuzati de offtopic, dar pe unde e situat acest teren?

Din ce stiu eu e situat la iesirea din Radauti spre Fratauti la intrare in sat undeva pe dreapta, un pic mai departe de toloaca pe care zburam noi de obicei de langa targul de masini.

Vezi postareacagliostro, la Jan 9 2009, 05:04 PM, a spus:

PS: Sper ca pe cei de la Suceava nu i-am speriat asa tare , ca si lor le-am mai facut umbra cu aripa avionului dar tot in semn de salut.

Cat despre subiect eu abia astept sa fiu umbrit de aripa domnului Radu :) de fiecare data cand zboara imi sucesc capul dupa el.

Aceasta postare a fost editata de Cypy: 09 January 2009 - 10:26 PM

<<<ZA MOLDAVIAN BRAZARS>>>
0

#71 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 09 January 2009 - 10:33 PM

•AMA is a self-supporting, non-profit organization whose purpose is to promote development of model aviation as a recognized sport and worthwhile recreation activity.
...
•AMA is the voice of its membership, providing liaison with the Federal Aviation Administration, the Federal Communications Commission, and other government agencies through our national headquarters in Muncie, Indiana. AMA also works with local governments, zoning boards, and parks departments to promote the interests of local chartered clubs.
•AMA is an associate member of the National Aeronautic Association. Through NAA, AMA is recognized by the Fédération Aéronautique Internationale (FAI), the world governing body of all aviation activity, as the only organization which may direct U.S. participation in international aeromodeling activities.

http://www.modelairc.../whatisama.aspx

Vezi postareaKriminel, la Jan 9 2009, 10:17 PM, a spus:

pornind de la ideea lui wabo, nu ar trebui sa incercam si noi sa ne constituim intr-o organizatie? Nu stiu ce statut are AMA dar am impresia ca e privat? Renatoa ce zici?

Calin

... cu picioarele pe pamant ...
0

#72 Useril este offline   tetea 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 759
  • Inregistrat: 04-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 09 January 2009 - 11:00 PM

Walter,
AJVPS este Asociatia Vanatorilor si Pescarilor Sportivi din Romania. Pe linga aceasta asociatie, mai exista si altele, private cu acelasi obiect de activitate. NU cred ca noi modelistii "de duminica", cei afiliati unor Aerocluburi (adica cei care au legitimatii) sau cei care zboara de capul lor pe campuri fara sa se gandeasca ca poate veni cineva din ceruri sa le perturbe activitatea, nu pot beneficia de o astfel de asigurare.
Domnilor, totul va fi bine si frumos pentru noi pina cand, Doamne fereste se va intampla vre-un eveniment cauzat de un modelist....si atunci sa vedeti voi balacareala pe forumuri si in 1/1
Nu credeti ca-i mai bine sa fim prevazatori?.....parerea mea

Aceasta postare a fost editata de tetea: 09 January 2009 - 11:00 PM

0

#73 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 10 January 2009 - 01:34 AM

Imi pare ca postul lui Zod e cel mai pertinent referitor la asigurare. A nu se intelege ca-i tin partea in general. Doamne fereste, am avut si eu diferite divergente cu el. Dar unde are dreptate are. Imi place sa fiu obiectiv in general.

Zozo, spui ca posezi o asigurare. Da e valabila in Romania?. E facuta in Romania?(aici sunt sceptic) Daca nu e facuta in Romania, te despagubeste pe teritoriul tarii asteia? Si daca da, in ce conditii? Adica daca trebuie sa zbori pe nu stiu ce teren, la nu stiu ce distanta de eventuale obstacole, etc, etc. Intelegi ce vreau sa zic.
Povesteste-ne putin de conditiile asigurarii.
Merci

Aceasta postare a fost editata de nimsoc: 10 January 2009 - 01:41 AM

0

#74 Useril este offline   docmarius 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 398
  • Inregistrat: 05-July 08

Postat 10 January 2009 - 03:14 AM

Cred ca ar trebui sa existe ceva de genul "asigurare de raspundere civila" ca si in sistemul de sanatate.
Ar trebui intrebat la un asigurator...
West Hobby Team
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
0

#75 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 10 January 2009 - 08:33 AM

pentru cei care inca mai viseaza:


Citeaza

Salutare!

Ma simt nevoit sa intervin din nou pentru a-i da cateva explicatii colegului nostru Liviu44 din punctul de vedere a unui aeromodelist cu asigurarea la zi. Problema pentru care inca nu s-a reusit realizarea unei asigurari in domeniu este lipsa infrastructurii si a legislatiei in aeromodelism. Pentru inceput sa punctam cateva detalii. Nu doresc sa polemizez din nou despre dorinta mea (a noastra) de a trai dupa reguli impuse si nici ca imi doresc in mod special ca cineva sa ma controleze si sa ma verifice. Daca tot aspiram la conditiile occidentalilor cu aerodromuri parfum, acestea nu vor putea fi realizate la noi doar daca ne vom conforma si unor regulamente si legi. Vrem sa nu, mai repede sau mai tarziu tot acolo vom ajunge si atunci intradevar ni se vor ciunti unele drepturi pentru care probabil vom protesta vehement insa altfel nu se poate.
Cum spunea si Pavcostel, adio zbor in Poli, CLN sau alte locuri NEOMOLOGATE, ba mai mult probabil se vor pune in pericol si unele intalniri daca nu corespund anumitor conditii (vorbesc la modul general, nu doresc ca NIMENI sa se simta lezat de aceasta afirmatie!!!). In oglinda acestora nu sunt chiar convins ca majoritatea ar vota pentru introducerea unor legi in materie.
Hai sa revenim la subiect si sa discutam despre problema aeromodelistilor hobbisti si nu neaparat despre sportivii legitimati la FRMd. Sunt membru in Asociatia Aeromodelistilor din Germania pentru a putea obtine o asigurare valabila pe tot teritoriul Europei. Motivul pentru care am incheiat asigurarea este ca sa pot zbura in conditiile legii pe aerodromurile din strainatate unde NU esti acceptat la zbor fara a detine o asigurare de tip RCA. Aceasta asigurare acopera daunele provocate de catre mine prin intermediul activitatilor in timpul zborului cat si a accidentelor suferite de catre mine in incinta aerodromului. Prima de asigurare este de 56 Euro /an pentru care am dreptul la operarea modelelor de pana la 25kg pe toate aerodromurile autorizate din Europa iar valoarea despagubirii este de pana la 1,5 milioane Euro. Sa le luam pe rand:

1 Aerodromul este acel teren de zbor OMOLOGAT pe care isi desfasoara activitatea aeromodelistul. Acesta trebuie sa corespunda din punct de vedere tehnic, sa fie dotat cu gard despartitor, etc. Regulamentul de Ordine Interioara prevede limitarile caruia trebuie sa te supui. Printre acestea se pot aminiti urmatoarele:
a) se folosesc exclusiv FRECVENTE LEGALE
b ) trebuie sa existe un CONDUCATOR DE ZBOR, este interzis sa zbori singur fara supraveghetor
c) exista orar de functionare pe zile, ore, tip de modele (de exemplu zilnic de la 17-19, sambata si duminica 10-13 si 17-19, miercuri exclusiv elicoptere... daca vreti cautati singur astfel de regulamente, eu am dat doar un exemplu aproximativ)
d) sunt specificate CLAR numarul maxim de aeromodele in aer sitipul acestora, directia de zbor, inaltimea maxima si conditiile tehnice stricte ale unor anumite tipuri de modele, de ex: zgomotul maxim in decibeli pentru motoare termice si elici

2 Regulamentul German pentru Trafic Aerian ( Luftwerkehrs – Ordnung “LuftVO”) prevede toate limitarile generale care pot fi particularizate pentru fiecare aeromodeldrom in parte in functie de autorizatiile primite de la Primaria localitatii invecinate si a forurilor ecologiste. Aici va pot da chiar un exemplu concret unde pista a trebuit mutata pentru ca tocmai la pragul pistei creste ceva iarba alpina rara si ecologistii au suspendat autorizatia de functionare a aerodromului (interesant, nu?). Un extras din acest regulament valabil pentru TARILE EUROPENE sa poate consulta AICI, ramane sa meditam cat de mult ne consideram noi europeni.

3. Asigurarea de tip RCA se incheie prin intermediul Asociatiei (DMFV) pentru membri individuali sau pentru cluburi si implicit a membrilor acestora. Asociatia este interfata dintre asigurat si asigurator si pune la dispozitia acestora EXPERTII DE DAUNE in materie de aeromodelism. Expertii asociatie sunt oamenii care conform literei legii intocmesc documentele prin care poti sau nu solicita despagubirea daunelor.

La modul simplu vorbind facand o paralela intre RCA auto si RCA aeromodelism avem urmatoarele aspecte:

1. Drumurile publice cu legislatia aferenta = Aerodrom omologat si autorizat
2. Politia rutiera = Conducatorul de zbor al aerodromului
3. Experti in daune auto de la compania de asigurari = Experti in daune aero de la Asociatia Aeromodelistilor Germani.

Societatea de asigurari nu este in masura sa controleze si sa judece aceste cazuri particulare decat prin intermediul unor specialisti in domeniu care iau salariul pentru asa ceva.

Nu vor asigura despagubiri din start daca tu nu te-ai conformat cu legile in vigoare. Daca e sa analizam situatia actuala in RO, oare cum credeti ca aceste lucruri se vor putea controla?



Hai sa analizam un eveniment recent. Sambata 26.05 s-a organizat la Arad etapa din Campionatul National la Aeromodelism al Palatului Copiilor conform regulamentuli Ministerului Invatamantului. Au evoluat planoare A2 zbor liber si R/C. Eu personal nu sunt implicat si nu am participat in acest an ca spectator, am auzit de cele intamplate de la un coleg de club.
Activitatea s-a desfasurat la marginea orasului pe o pasune. Statiile folosite sunt cele din generatia de acum 20 de ani cu frecvente total paralele cu legislatia in vigoare. Primul incident a fost aterizarea fortata a unui model pe (sau in imediata apropiere, nu stiu exact dar ma informez) soseaua invecinata considerata drum public, al doilea s-a infipt in pamant datorita unor probleme radio iar al treilea datorita unor probleme tehnice si/sau de pilotaj in autoturismul cu care s-a deplasat chiar echipa in cauza. Am vazut fotografia cu autoturismul si sa nu va spun cum arata dupa impactul unui planor de 2m cu motorul in blana. Credeti ca ar exista vreo modalitate ca acest incident sa fie trecut prin filtrul unei firme de asigurare?

Sincer nu vad la ora actuala cum s-ar putea rezolva problema asigurarilor din moment ce exista o gramada de verigi lipsa din lantul care ar putea lega aeromodelistul de rand cu firma de asigurari.

zozo


sau mai bine recititi acest subiect.
e cel mai recent discutat,daca cautati un pic mai gasiti.

@docmarius
suntem satui sa intrebam asiguratorii....
flying is my life...
0

#76 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1553
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 10 January 2009 - 09:50 AM

In postarea lui Zozo care apare aici ca citat sint totusi citeva greseli ce adica aerodrom si permisiuni de zbor in Germania.
Practic cu modele termice in mare majoritate asa cum scrie este corect. Ele pot fi puse in functiune chiar DOAR in locuri omologate.

Cu modele electrice, cred pana 2,5kg, sau modele fara motor depinzi doar de proprietarul terenului unde doresti sa decolezi si sa aterizezi.
In conditii astea nu este, evident, nici nevoie de un conductator de zbor.
Chestia cu controller de fapt este valabil chiar doar pe aeromodelodroame omologate und omologate nu insemnea altceva de cit sa fie aprobat de autoritati locale si mediu si proprietari.

In practica sa face un caiet unde scrie in ce zi de la ora pana la ora au fost si cite modele maxim in aer.
Si nu est nici o persoana cu specializare etc. poate sa fie oricare membru al clubului, doar sa scrie in caiet ca a fost.
Normal cam fiecare membru adult de un club primeste sarcina sa fie controller o data pe an macar pe o zi de simbata si/sau duminca cind este aglomeratie mai mare.
Deci este totusi mai relaxat de cit unii poate doresc sa creada.

Un asa numit "loc de zbor" poate sa fie si o panta dedicata unde zbori cu planor. Sint locuri unde modelisti au format un club, au inchiriat spatiu pe deal si acollo organizeaza zbor dupa reguli impuse de ei singuri.
Adica nu sint reglementat de stat sau altcineva.
Ca trebuie sa te intelegi cu vanatori, cu protectia mediu, cu fermieri din zona deja face parte de reguli care sint valabile intre o tara civilizata unde nu te asezi si faci picnic cu foc unde crezi ca este cel mai frumos.
Asta sint reguli care in mod practic sint asa, nu pentru ca "totul trebuie sa aiba o regula" ci pentru simplu fapt ca intre o oridecare zona a germaniei, densitate de populatie este cel putin dublu de cit aici si densitate de modelisti este si mai mare. Intre o raza de 50km vei gasi mai multi aeromodelisti probabil ca si in toata Romania. In zona unde am crecut eu, daca fac raza asta usor depasesc 10 cluburi si terenuri de aeromodelism, fiecare cu 50-150 de membri.

Problema aici, la noi, daca ma permiteti sa spun asa, nu ar fi ca nu stiam si noi sa ne autoreglam sau sa ne comportam cum trebuie. Exista deja locuri si intalniri unde reguli sint bine instalate. Problema este ca statul roman inca pare nu a facut reguli de baza pentru sporturi aeriene, nici existenta lor si nici macar o simpla constatare unde ar scrie: aeromodelismul ar face parte de sporturi legale ca si tabla sau fotbal si nici nu are cu cine vorbi. Nu are cui sa spune "voi sinteti competent si acum propuneti reguli dupa care reglam sportul vostru"

Dupa intelegerea lui Silviu tot ce nu este reglementat in mod special ar fi interzis. Asta este filosifia si drept estic care nu a trecut prin timpul iluminarii.
Iar filososfia vestica insemnea ca tot ce nu este reglementat este voie pana, dupa Kant, atinge drepturile omului pe linga. Comportament necesar dupa filosofia aceasta este putin altfel de cit cea ce sa intimple in tarile estice de obicei dupa schimbarea de sistem.
A fost instalat dupa revoluia doar libertate cu drepturi fara limitari nici de legislatie si nici educatie a fost schimbat catre un comportament care pune si imagina si omul de linga tine sau mediu imprejur.

Daca va uitati peste granite trebuie incercat si spiritul care este dupa reguli. Reguli in sine copiate de undeva si neadaptate, fara sa fie intelese de om peste care le aplici, sint cam fara sens.

Altceva sa intimpla in vest care poate vi sa pare ciudatat. Reguli stricte, care sint facute azi si sa dovedesc ca sint impracticabile, prea complicate sau contraproductive in senzul libertatii omului, sau pur si simplu sa dovedesc inutil, sint si abrogate.
Un exemplu din aviatie sportiva a fost obligatia deltaplanistiilor intre o vreme sa duca deltaplane fiecare 2 ani la producator pentru verificare technica. A fost abrogat dupa ceva ani si instaurat regula ca proprietar daca doar el foloseste delta, o poate controla singur si sa aiba doar un caiet unde scrie ca a facut verifificare technica detaliata in data de.
In altceas sens era obligatia de prelungire brevet pentru delta. Sa abrogat scurt timp dupa instaurare.

Exista in acest sens diferite clase sau nivele de aviatie in Europa, si in Romania. Aviatia civila ca si grup de tot ce zboare cu pilot. Din care ULM (cu si fara motor) sau aeromodele fac un grup aparte la care pe nemteste sa spune aparate sportive zburatoare. Ele in Germania NU sint supravegheate de autoritatea aviatiei civila de stat, ci de ASOCIATII private omologate de stat care sint DHV / DULV / DAEC / DMFV.

Acele asociatii si prin membri lor negotieaza conditii de dezfasurarea sportuilor aeriene si, bine inteles ca si conditii cu asigurari. Din cite stiu eu DMFV are vreo 250000 membri modelisti in Germania si numai trebuie sa explic oare din ce cauza si asigurari au tot interes sa ofere produse protrivite.

Asta nu insemnea ca nu trebuie sa se alinieaze toti codului aerean care este lafel pentru toti, si pentru aeromodelisti. Dar nu insemnea din start ca nu poti daca nu este permis in mod scris sau direct ceva. Exista si aeromodelisti in incinta aeroporturi aglomerate si daca va uitati pe cartiile ICAO chiar cred ca unele aeromodelodroame sint si marcate.

Cel mai mare problema vad aici este tendinta de ar deschide bisericute in loc de asamblare nationala care v-am propus deja cred 5 sau 6 ani inainte. Parerea mea ar fi sa va puneti voi cu toti la un loc, formati un grup, puneti bani in miscare pentru delegatii si convorbiri cu autoritati , faceti lobby etc.

Ca sa inchid cu legatura de subiect. Avantujul ULM-urilor este ca pentru ei exista reguli instaurate, ele au de exemplu APPAUM ca si entitate nationala cu tot ca ULM-isti au aparut dupa modelisti.

Aceasta postare a fost editata de wabo1: 10 January 2009 - 10:04 AM

Walter Born
rhc@born.ro
0

#77 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 10 January 2009 - 10:08 AM

Multumesc Silviu pentru ajutor! Ieri nu am mai avut acces la calculator.

Cred ca in citatul de mai sus am fost cat se poate de clar. REPET, nu am facut aceasta asigurare pentru a ma acoperi cu umbrela lor ca sa zbor periculos sau inconstient in conditiile din Romania. Totodata nu vreau sa-l enervez nici pe ZOD si nici pe altii care sunt satui de subiectul cu asigurarea. Dat fiind faptul ca sunt la o aruncatura de bat de granita din vest a tarii, am ocazia sa zbor si in strainatate. Mai mult, faptul ca la intalnirile oficiale organizate de catre noi participa tot mai multi piloti de-afara, sunt si eu invitat la mitingurile lor. Chiar daca am incheiat asigurarea in urma cu 4 ani, anul trecut a fost prima oara cand fara ea nu as fi putut zbura. La inregistrare TOTI au trebuit sa predea statia si sa prezinte asigurarea, fara de care ..." si puteti uita.."

In fiecare an cand am participat la ei am intrebat DACA pot veni cu mine si alti piloti fara asigurare. Au mai acceptat si in 2007 Redsky a si zburat cu al sau CARF Extra la Szeged. In fine, anul trecut am intrebat care ar fi solutia pentru viitor. Cine doreste, poate sa devina membru de club sau direct al asociatiei pentru o suma modica de circa 40-50 Ron (daca tin bine minte) si poate zbura. Nu am detalii daca aceasta asigurare este valabila si in afara granitelor tarii lor.

Avand in vedere ca detin acelasi tip de asigurare cum are si Wabo, am mai discutat pe acest subiect. Asigurarea este evident valabila si in Romania, dar sincer nu vreau sa aflu demersul birocratic, pur si simplu incerc sa evit orice eveniment neplacut. In cazul in care totusi se va intampla, veti afla primii.

Am intrebat in Octombrie 2006 daca pot recomanda si altor piloti aceasta modalitate de a intra in posesia asigurarii. Cred ca raspunsul a mai fost publicat intr-un alt subiect dar il mai citez pentru simplitate:

"With respect to the activities of DMFV please take notice that DMFV is not able to establish a branch outside of Germany or to establish any structures for administrative purposes outside of Germany, because the statutes allow only such activities inside of Germany. Also of this reason DMFV is not able to establish foreign clubs as member clubs.



In the past some foreign individuals as yourself have exceptionally been accepted as DMFV-members. The bad news is that now there are unfortunately difficulties for further foreign individuals because our insurance company Gerling does not further accept and insure new foreign persons residing abroad. Fortunately it is not necessary to cancel the membership of the existing members as yours but we are not able to accept new foreign persons residing abroad as full members including insurance.



For new Romanian model flyers I see no other possibility to look for another insurance company if they urgently need insurance. By the way I find some links of other aviation insurance companies as follows: http://www.avemco.com http://aviationi.com http://www.allianz.de "


Este raspunsul din 2006. De atunci nu am mai intrebat.


zozo

P.S. - Mersi Walter pentru clarificari
0

#78 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1553
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 10 January 2009 - 10:23 AM

Am uitat in legatura cu asigurare. Chiar si cei care zbioara doar cu jucarii zburatoare sint obligate sa aiba o assigurare RCA. Pina cred ca 500 grame aeromodel sau asa ceva(nu stiu limita de greutate exacta) raspunde si RCA normal individual general.
Walter Born
rhc@born.ro
0

#79 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 10 January 2009 - 10:53 AM

Am uitat si eu ceva...

Incepand din 2008, firma de asigurari Gerling (partenerul DMFV) pune la dispozitia clientilor sai, membrii DMFV, asigurare pentru aeromodel !?!!

Toti care au incercat sa ia legatura cu vreo firma de asigurare aici in Romania stiu bine ca asta li s-a propus de catre asigurator. Este o tampenie atata timp cat nu ai un mod de evaluare sau control. Modelul poate fi rupt atat de usa liftului, cainele vecinului sau din prostia pilotului. Este usor sa strigi "bruiaj, bruiaj!" si sa ai defapt antena de la TX neintinsa (valabil pentru cei de moda veche). In fine, nu m-a interesat subiectul dar sunt super convins ca asigurarea pentru aeromodel are reguli absolut stricte. Nu cred ca de exemplu Piperul kamikaze de la RR2008 ar fi putut intra intr-un fel in discutie. Am dat exemplu acest caz doar fiindca este crash-ul vizionat de cei mai multi piloti r/c pe metru patrat.
0

#80 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 10 January 2009 - 10:53 AM

Mai e o chestie pt. care asigurarile in Romania sunt o utopie acum. Lasand la o parte ca nu exista reglementari in domeniu si nici aeromodelodroame(exceptie A51), important este nr. de aeromodelisti care zboara. Pt. o societate de asigurari in primul rand ar trebui sa fie un bussines, nu o gaura fara fund.
Cu 50- 100-200 de asigurati, falimentul e clar. Cat ar trebui sa fie prima de asigurare pt. a fi rentabil d.p.d.v. al societatii de asigurare? Aveti impresia ca astia sunt filantropi? Ca un paralelism, vedeti cazurile CASCO, pe care le avem toti la masini. Cand ai o dauna , cam cati nervi iti faci pana ti se deconteaza ceva?
Deci pana nu va exista piata de desfacere, putem sa avem cate modelodroame vrem si cate regulamente aprobate, ca asigurari tot n-o sa avem.
0

#81 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1553
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 10 January 2009 - 11:38 AM

Vezi postareanimsoc, la Jan 10 2009, 10:53 AM, a spus:

...putem sa avem cate modelodroame vrem si cate regulamente aprobate, ca asigurari tot n-o sa avem.



De aia ziceam ca macar sa incepeti cu un club national sa va puneti umar la umar in loc bisericute separatiste si incept cu pasul numarul 1....

Aceasta postare a fost editata de wabo1: 10 January 2009 - 11:40 AM

Walter Born
rhc@born.ro
0

#82 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 10 January 2009 - 01:13 PM

Vezi postareawabo1, la Jan 10 2009, 11:38 AM, a spus:

De aia ziceam ca macar sa incepeti cu un club national sa va puneti umar la umar in loc bisericute separatiste si incept cu pasul numarul 1....



BINGO...


0

#83 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 10 January 2009 - 04:59 PM

Citeaza

.....
-Ca sa va fie mai simplu sa va imaginati, desenati pe harta un cerc cu raza de 25km, cu centrul acolo unde e turnul de control. Atat e spatiu de clasa C.
.....
un Controlor de Trafic Aerian


Pina la urma raza e de 11km, cel putin cea data pe siteul aeroportului din Iasi: http://www.aeroport.ro/tech16.htm
0

#84 Useril este offline   docmarius 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 398
  • Inregistrat: 05-July 08

Postat 10 January 2009 - 05:59 PM

Acum incep si eu sa pricep fenomenul.

Ce ma gandeam cind am spus "raspundere civila" era asigurarea fata de persoane vatamate, nu o asigurare de tip CASCO. Ideea nu e sa-ti asiguri modelul, ci sa poti plati eventuale daune altora, daca de ex. dai intr-o masina cu avionul. Eventual ceva tip fransiza, daca depasesti o suma definita...
Nu stiu cati au fost in asemenea situatii, dar oricum mai putini decat in situatia de a plati prin RCA o dauna de la un accident de masina.
S-ar putea sa existe asiguratori disponibili in ideea asta, dar intrebarea este: stiu ei ca se cere pe piata un asemenea tip de asigurare?

Asta chiar ar fi un punct in care se poate face un pic de lobby...

Aceasta postare a fost editata de docmarius: 10 January 2009 - 06:08 PM

West Hobby Team
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
0

#85 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 10 January 2009 - 07:12 PM

Vezi postareawabo1, la Jan 10 2009, 11:38 AM, a spus:

De aia ziceam ca macar sa incepeti cu un club national sa va puneti umar la umar in loc bisericute separatiste si incept cu pasul numarul 1....

walter,nu te supara pe mine.....stii ca am pus umarul la ideea asta cu ceva ani in urma si nu a iesit nimic,si nici nu are cum sa iasa.nici in germania nu cred ca exista club national.exista o ASOCIATIE...formata din multe cluburi marunte.
noi inca nu avem acele cluburi marunte.de fapt avem dar le numeri pe degetele de la o mana.

@docmarius
te rog eu frumos nu mai visa in timp ce ne frustrezi pe noi.

Citeaza

S-ar putea sa existe asiguratori disponibili in ideea asta, dar intrebarea este: stiu ei ca se cere pe piata un asemenea tip de asigurare?

oare la ce foloseste acest post? ai batut cumva la usa la asirom sa intrebi ceva despre aceasta problema?sau asiban? sau allianz? sau ceva?
crezi ca noi ne-am nascut ieri? stii ca avem pe forum un moderator care lucreaza in centrala allianz? stii ca avem pe forum un moderator care este senator in functie?
stii cine este seful FRMd? Radu Berceanu!! stii ca este pasionat? stii ca chiar mai participa (rar) la concursurile anuale?

ai citit subiectul cu asigurarea lui zozo? e linkul mai sus.
ai mai dat cautare dupa asigurare pe forum sa citesti si restul subiectelor despre aceasta problema?
scuze de duritatea postului,dar chiar m-am saturat de "s-ar putea" , "oare nu" fara nici un fel de cunostinta si experienta in spate.
flying is my life...
0

#86 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 10 January 2009 - 07:34 PM

Raminind pe zona practica:

Harta reconstruita dupa zona care ne intereseaza

Fisier atasat  Iasi.jpg (474.27K)
Number of downloads: 331

sursa: http://www.flylevel.eu/download.html

Ne poate lamuri careva unde avem voie sa zburam?

Pe rosu e clar ... dar ce reprezinta al doilea cerc

Care sunt regulile in culoarele aeriene?
Care sunt regulile in afara lor?

Aceasta postare a fost editata de Dragut: 10 January 2009 - 07:36 PM

0

#87 Useril este offline   Rontaila 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 324
  • Inregistrat: 29-May 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI /BERCENI
  • Interests:Tot ce zboara cu motor sau se scufunda in mare

Postat 10 January 2009 - 07:43 PM

Salut tuturor zburatorilor ,mari 1/1 si mici (aeromodelisti)

s-au purtat discutii aprinse pentru un sa-i spunem 'eveniment' petrecut la Iasi si s-au subliniat diferite aspecte legate de legalitatea activitatii de aeromodelism in preajma aerocluburilor si aeroporturilor si concluzia este ca nu exista o reglementare clara a convietuirii celor doua activitati.
Am scris in acet loc pentru ca dezbaterea a fost urmarita de multa lume si vreau sa le atrag atentia celor care zboara la CHITILA si fac incercari de stabilire de recorduri de inaltime ca PUN IN PERICOL SIGURANTA TRAFICULUI AERIAN .Terenul pe care zburam este in interiorul TMA Bucuresti si riscul de a ajunge la tribunal, daca un echipaj semnaleaza un aeromodel in apropierea avionului, este 100% plus adio zbor la CHITILA.
Scuze celor de la Iasi daca cumva pare ca am mnimalizat subiectul legat de incidentul petrecut acolo.
Primul sosit ,ultimul plecat..
0

#88 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 10 January 2009 - 07:49 PM

Vezi postareaDragut, la Jan 10 2009, 07:34 PM, a spus:

Ne poate lamuri careva unde avem voie sa zburam?



Legislatia se refera la AERONAVE. Aeromodelele (sub 5 kG), pasarile, licuricii si alelalte zburatoare (naturale sau artificiale) nu sunt supuse codului aerian......
0

#89 Useril este offline   gun man 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 956
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 10 January 2009 - 08:12 PM

stii ca avem pe forum un moderator care este senator in functie?
stii cine este seful FRMd? Radu Berceanu!! stii ca este pasionat? stii ca chiar mai participa (rar) la concursurile anuale?

Silviu tu stii ca sefull de care zici e numai onorific si la cate afacut Radu pt federatie mai bine lasa ! Cat despre Gabi eu cred ca va face ceva dar numai daca ii va permite timpul !



Ps Radu Berceanu nu a mai participat la vreun concurs de acu vreo 4 ani si atat ! si participa la adunarile federatiei numa pt a recruta tinere talente pt noua lui afacere!

Aceasta postare a fost editata de gun man: 10 January 2009 - 08:22 PM

0

#90 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 10 January 2009 - 08:14 PM

Vezi postareavlad1, la Jan 10 2009, 07:49 PM, a spus:

Legislatia se refera la AERONAVE. Aeromodelele (sub 5 kG), pasarile, licuricii si alelalte zburatoare (naturale sau artificiale) nu sunt supuse codului aerian......


s-atunci de ce atita tevatura?
Ce sau cine reglementeaza zborul aeromodelelor noastre?

Si ma refer nu la "stii ca s-ar putea" ... ci legea nr .... an data .....

Asta incerc sa aflu!

Aceasta postare a fost editata de Dragut: 10 January 2009 - 08:19 PM

0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu