Modelism - RHC Forum: a inceput cu o intamplare inedita la Iasi - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

a inceput cu o intamplare inedita la Iasi asigurari aeromodelisti reloaded....

#31 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 08 January 2009 - 04:32 PM

pai lasam sa se astearna....dar totusi un user ca emilare sa foloseasca expresii ca:

Citeaza

Numai cretini...... Chiar nu inteleg. Eram ca deobicei in afara pistei de decolare-aterizare,( adica in partea aerodromului in care avem voie oficial sa zburam, cu aprobare de la comandantul aerodromului ) avioanele erau la sol pentru ca abia ajunsesem la camp........ Cu ce l-am deranjat pe sinucigasul asta idiot si dement ?


ti se pare ok?
oare userul emilare nu se gandeste ca copilul lui este cu 100% mai in pericol cand zboara doar tractorul lui? nu se gandeste ca orice hartie ar fi semnat nu are nici un fel de putere juridica? nu se gandeste ca este zboara pe un aerodrom 1:1 ???...a,scuze pe marginea pistei....unui aerodrom 1:1....si mai si intreaba daca un avion are drept de survol pe aerodromul propriu...

cat despre tetea:

Citeaza

Din cate informatii am, aeroportul este dotat cu aparate radar care indica (pe romaneste) pozitia in plan orizontal si vertical al aeronavelor.....aceste marimi exista inregistrate si pot constitui orisicand PROBE CERTE in cazul unei PLANGERI PENALE.

Pe de alta parte, avionul cu pricina, cunoscut dealtfel, are inregistrari ale parametrilor de zbor......

Manevrele de zbor efectuate de aeronava tip ZEFIR au fost in CONTRADICTIE cu PROCEDURILE de zbor la aterizare-decolare, in condtiile in care nu a fost vorba de defectiuni de ordin tehnic (situatii de exceptie), avionul aterizand bine mersi pe pista aerodromului IASI.

ca sa-mi dau seama cand am de-a face cu TEMBELI, nu cu OAMENI.......

Pe de alta parte,
Avem un regulament pe care l-am semnat toti astia miciii (aeromodelistii), platim niste taxe de acces pe pista etc., (cotizatia de aeromodelist), avem un protocol de zbor cu aeroclubul si aerodromul.....


-iti garantez ca aeroportul nu vede un ulm care iti survoleaza tie masina asezata pe marginea pistei...si nici nu il intereseaza sa vada intrucat fiind sub 50 de m este spatiu necontrolat unde se aplica VFR (visual flight rules)...daca ai auzit de ele...deci nu este inregistrat nimic nicaieri....
-vrei sa-mi spui ca zephyrul are cutie neagra?
-pilotul nu dorea sa aterizeze....isi survola propriul aerodrom,culmea dorind doar sa va salute;
-gandeste-te foarte bine la ce iti scriu acuma: in momentul primului incident intre un aeromodel si un 1:1 ,o sa constati cu stupoare ca nu exista nici un protocol....sau ca nu are nici o baza legala deci este nul in fata legii,indiferent daca are sau nu 3 stampile si 10 semnaturi.

repet si am mai scris odata in subiectul vostru: sunteti acolo musafiri tolerati!!! daca injurati pilotii care zboara 1:1 nu o sa aveti viata lunga pe aerodrom.
daca va intelegeti cu ei ,eu personal va mai dau cam 2 ani pana o sa parasiti zona,si o sa va cautati alt teren.

p.s. cei mai vechi cunosc scandalurile vechi cu disciplina la clinceni,aprobari,protocoale,liste,serii de buletin numere de masina si inca o gramada de mizerii si timp pierdut.
inainte eram tolerati cu protocol sau fara si in zilele bune erau cate 40 de masini in weekend,acuma aeroclubul "Aurel Vlaicu" Clinceni are sectie de aeromodelism......nu mai e nici un aeromodelist pe camp niciodata.
probabil ca o sa va suparati,dar sincer...acu e criza,au scazut preturile la terenuri,cautati repede ceva si faceti ceva.
si nu mai catalogati pilotii ca cretini,dementi....pentru ca acei piloti la prima greseala isi pierd propria viata...
flying is my life...
0

#32 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 622
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 08 January 2009 - 05:01 PM

Am citit si eu acest topic de la cap la coada si nu mi-a venit sa cred. Cred ca se cam exagereaza un pic atunci cand se blameaza un pilot 1:1 care zboara pe un aerodrom, in conditiile legii. Asa cum a mentionat si Silviu, problema adevarata o sa fie atunci cand un avion 1:1 se va ciocni de un aeromodel. Atunci sa vedeti restrictii si va garantez ca nicio masina nu va mai intra pe niciun aerodrom nici macar in trecere, dar sa mai si parcheze ca sa se zboare cu aeromodele. O sa vedem la stirile ProTv "pericolul care pandeste aeronavele pline cu pasageri inocenti".
De asemenea am fost suprins sa citesc ca la Iasi se platesc cotizatii. Ce beneficii sau mai bine zis ce privilegii aveti de pe urma acestor cotizatii, care cred eu ca nu prea sunt legale ?
Eu zic sa aplanati acest conflict, fara rost, si sa incercati sa va organizati mult mai bine pentru ca altfel sunt convins ca nu pilotii 1:1 vor avea accesul interzis pe acel aerodrom.
0

#33 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 08 January 2009 - 05:09 PM

Vezi postareamihaimcg, la Jan 8 2009, 05:01 PM, a spus:

De asemenea am fost suprins sa citesc ca la Iasi se platesc cotizatii. Ce beneficii sau mai bine zis ce privilegii aveti de pe urma acestor cotizatii, care cred eu ca nu prea sunt legale ?

si eu platesc cotizatii la federatie,si sunt perfect legale.totusi aceste cotizatii nu dau nici un drept aeromodelistilor sa zboara pe aerodroame 1:1.
deci nici o legatura intre una si alta.
flying is my life...
0

#34 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 08 January 2009 - 05:20 PM

Aeroportul/aerodromul sunt pentru 1:1. Restul...e tacere!

Silviu a puncat exact cum stau lucrurile.

Omul a vrut sa salute; poate ca a trecut putim cam jos si senzatia nu-i prea placuta pentru cei de la sol.
S-a intamplat si mai rau acum vreo 2 sau 3 ani pe Clinceni. Era gashca mare cu aeromodele la locul stabilit pentru noi si se zbura si planor 1:1. Cei care au fost atunci prezenti sigur isi amintesc cum un planorist dupa ce a facut niste viraje de 360 grade aproape in cutit a venit de doua ori in picaj catre noi si a redresat cu putin inainte sa ajunga deasupra noastra. A fost clar ca se distra cu noi dar era la el "acasa".
Ne-am speriat un pic (eu cel putin am crezut prima data ca a pierdut controlul si se prabuseste) dar nimanui nu i-a trecut prin cap sa mearga sa faca reclamatie la aeroclub.
0

#35 Useril este offline   cta 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 08-January 09

Postat 08 January 2009 - 05:47 PM

Sincer am mai vazut multe forumuri la viata ma , dar asa balacareala never.
Oricum din cate am citit m-am luat cu mainile de cap, aveam senzatia ca aveti macar habar de niste reguli de bun simt. Greseala mea si a colegilor mei de la turn care l-au crezut pe Dnul Profesor cand a spus ca ati fost pregatiti la legislatie.
Ar trebui sa dati si Dvs un examen de licenta serios ca sa puteti opera pe aerodrom, cum dau pilotii si controlorii, poate atunci ati deveni mai responsabili in actiuni si afirmatii.
Nu vreau sa arunc cu noroi, dar vad ca uitati repede cand lucrurile va sunt spuse pe un ton civilizat. Pentru ca desi Dvs va simtiti exclusi, dati la o parte, etc. noi am avut grija ca situatiile create de Dvs sa se termine fara tamtam-uri si tinichele de coada. Eu si inca 2 colegi v-am cautat acum 2 veri pe camp si am discutat despre felul in care va puteti desfasura activitatea in zona noastra de reponsabilitate, dupa un eveniment extrem de neplacut creat de modelele care zburau in termica la 150m. Rezultatul egal cu 0. Pur si simplu ne-am irosit timpul si energia, pentru ca nu v-ati respectat cuvantul dat nici macar 1 saptamana.
Ca sa fiu foarte clar:
- Spatiul in care evoluati e spatiu de clasa C, spatiu controlat de catre unitatea TWR IASI pe frecventa 119.2 MHz. Atat. Aeroclubul nu are nici o atribuitie in dirijarea si controlul aeronavelor, este doar un operator in acest spatiu. Turnul trebuie sa il anuntati de fiecare data cand incepeti si inchideti zborul. In afara de asta, trebuie sa aveti o programare de la COAP, pe care o poate obtine pt Dvs Aeroclubul Romaniei.
-Cititi Codul Aerian, sa vedeti ce va poate paste pentru punerea in pericol de vieti omenesti, nu mai spun de lucruri mai grave
- Sa nu credeti ca la Popricani o sa fie mai bine, puneti mana pe o harta de aviatie, e tot spatiu controlat!!!! Acolo aeronavele ce aterizeaza pe pista 15 fac virajul de axare!!!!!
-Ca sa va fie mai simplu sa va imaginati, desenati pe harta un cerc cu raza de 25km, cu centrul acolo unde e turnul de control. Atat e spatiu de clasa C. Unde nu aveti ce cauta cu avioane si planoare mari cat omul la inaltimi unde evolueaza aeronavele fara aprobare. Si mai ales in axul pistei, unde evoluati de obicei. Acum o sa trebuiasca sa va spun ce inseamna axul pistei, pt Dvs considerati ca daca stati la marginea aerodromului totul e inregula. Nimic mai gresit. Sunteti la mai putin de 1 km de pragul pistei unui aeroport cu o medie de 20 de miscari comerciale pe zi, nemaivorbind de zborurile scolii superioare de aviatie. Toate aceste aeronave vin in zbor instrumental si nu au nici un motiv sa se uite afara.
Sper ca macar acum o sa va acceptati responsabilitatea care vine o data cu legitimatia de sportiv al aeroclubului. Si poate o sa va amintiti de cuvantul dat.

un Controlor de Trafic Aerian

Aceasta postare a fost editata de cta: 08 January 2009 - 05:49 PM

0

#36 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 08 January 2009 - 06:07 PM

cta .. iti prea multumesc pentru interventie.. (aia cu forumurile cu balacareala nu e adevarat.. peste tot e asa.. inclusiv la big boys 1:1.. citeste certurile cu zefiru sau cu domnu acela de a rupt 2 avioane mari...incearca sa citesti un forum de avocati sa vezi acolo ce razi.)


Domnii cu injuriile .. aveti legatura in continuare.. asteptam cu sufletul la gura replica dumneavoastra.

Aceasta postare a fost editata de ZOD: 08 January 2009 - 06:09 PM

DT
0

#37 Useril este offline   Cagliostro 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 67
  • Inregistrat: 04-July 06

Postat 08 January 2009 - 06:26 PM

Eu zic ca se poate trece si peste exprimarea lui Emilare, cel putin eu l-am crezut cand a spus ca l-a luat valul, si cu asta basta.
Ma gandesc ca de acuma se va colabora mult mai bine , si totusi tineti cont de cel care s-a semnat cta, ca vorbeste din postura cea mai buna.

O seara buna in continuare,
Radu T
0

#38 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 08 January 2009 - 06:32 PM

Vezi postareaCagliostro, la Jan 8 2009, 06:26 PM, a spus:

Eu zic ca se poate trece si peste exprimarea lui Emilare, cel putin eu l-am crezut cand a spus ca l-a luat valul, si cu asta basta.
Ma gandesc ca de acuma se va colabora mult mai bine , si totusi tineti cont de cel care s-a semnat cta, ca vorbeste din postura cea mai buna.

O seara buna in continuare,
Radu T



Normal... nici nu am zis altceva... Emiliare si-a cerut scuze.. e singurul. Nu despre el vorbeam.. suntem pe aceeiasi lungime de unda.

Io sunt totusi curios cum o sa te intelegi cu ei la camp dupa ce ti-au zis ca ai kk in cap sau ca esti smecheras, nesimtit sau magar ..
DT
0

#39 Useril este offline   Emilare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 10-March 03

Postat 08 January 2009 - 07:57 PM

Vezi postareaZOD, la Jan 8 2009, 06:32 PM, a spus:

Io sunt totusi curios cum o sa te intelegi cu ei la camp dupa ce ti-au zis ca ai kk in cap sau ca esti smecheras, nesimtit sau magar ..


Mai da ce iti mai place sa rascolesti..... :rolleyes:
0

#40 Useril este offline   tetea 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 759
  • Inregistrat: 04-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 08 January 2009 - 08:47 PM

DOMNILOR, VA ROG INCA ODATA, SA FIM INTELEGATORI, SI VA ROG SA INCETATI CU DISCORDIILE....
NU STRICATI ceea ce cu greu am reusit....sa stabilesc o intailnire cu toate persoanele interesate........Dl. Comandant, Zburatori 1/1, coordonatorul activitatii de modelism, aeromodelisti, etc.....
Incerc, sau macar ma straduiesc, ca prin eforturile concentrate ale noastre sa venim in sprijinul tuturor aeromodelistilor din tara si sa incercam sa imbunatatim raporturile noastre. Voi daca ati patit la fel la Clinceni sau unde mai zburati......de ce nu ati luat atitudine. ACUMA dupa razboi......toti sunteti viteji......
Este foarte adevarat ca si eu am folosit unele cuvinte nepotrivite, drept pentru care im cer, asa cum este civilizat, la randul meu scuze fata de Razvan si fata de Radu, dar atunci eram sub imboldul evenimentelor....DIN LIPSA DE COMUNICARE, FIECARE DIN NOI AM CREZUT ALTCEVA...asta-i.......
VA ROG INCA ODATA, fiie sa consideram subiectul inchis, SAU MACAR INCERCATI SA EMITETI OPINII PERTINENTE, pana dupa intalnirea noastra, a celor implicati....
NU MAI ARUNCATI GAZ PE FOC.......
Rezultatele discutiilor le vom pune pe forum......
Toate bune,
Adrian
0

#41 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 08 January 2009 - 09:30 PM

Vezi postareatetea, la Jan 8 2009, 08:47 PM, a spus:

Voi daca ati patit la fel la Clinceni sau unde mai zburati......de ce nu ati luat atitudine. ACUMA dupa razboi......toti sunteti viteji......


Nu aveam cum sa luam atitudine deoarece ne aflam exact in acel spatiu controlat de aerodrom, in care, in mod normal, nu aveam ce cauta cu aeromodelele noastre. Probabil ca daca ne-am fi dus sa facem scandal am fi fost trimisi direct la origine sau, daca isi incordau ei putin muschii, am fi plecat cu duba de acolo.
Ce am fi putut sa reclamam? Ca a venit un planor in picaj? Oricand cei de acolo si mai ales pilotul puteau sa afirme ca erau manevre acrobatice si sa ne intrebe ce cautam in zona?
Nu suntem viteji. Suntem realisti si stim ca daca puteam sa zburam in zona unui aerodrom acest lucru se datora doar faptului ca eram TOLERATI de cei de acolo.
De la Clinceni nu ne-a dat nimeni afara; majoritatea am plecat singuri odata cu cresterea traficului pentru ca nu ne mai puteam desfasura activitatea nici macar in zona care ne fusese alocata prin bunavointa conducerii de acolo.
Cresterea traficului la 1:1 este doar o chestiune de timp si ea va aduce in mod cert limitarea accesului in zonele de aeroport/aerodrom sau in imediata vecinatate a acestora.
0

#42 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 08 January 2009 - 09:53 PM

Vezi postareaMADA, la Jan 8 2009, 09:30 PM, a spus:

Ce am fi putut sa reclamam? Ca a venit un planor in picaj? Oricand cei de acolo si mai ales pilotul puteau sa afirme ca erau manevre acrobatice si sa ne intrebe ce cautam in zona?


alea nu se fac sub 15 metri.

si convorbirile radio se inregistreaza , pentru acroabtie ai nevoie de aprobare radio inainte de a incepe , si de confirmarea faptului ca verticala pistei este libera.
Oricum nu are relevanta in cazul de fata.

Bine ca s-au inteles oamenii ,ii cunosc personal atat pe Radu cat si pe o mare parte din baietii de la Iasi si sunt cu toti imbolnaviti de acelasi microb... si cred ca asta cotneaza ...
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#43 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 08 January 2009 - 10:06 PM

@Cta

Ok, am inceput sa ma lamuresc, desi ar fi fost foarte bine daca lamurirea asta o aveam de la inceput.
Dupa interventia lui Radu aseara am gasit si de unde sa-mi procur hartile.
Intrebarea e CUM SE POATE ZBURA LEGAL CU AEROMODELUL IN AFARA spatiului de tip C?
Se impune o limita de inaltime?
Mentionez ca aeromodelul ramine doar in limita vizuala a modelistului.

De ce ma intereseaa in mod deosebit ... fiindca mai intotdeauna in deplasari am o jucarie in masina cu care ma destind in unele dupamieze.

Stima

Aceasta postare a fost editata de Dragut: 08 January 2009 - 10:12 PM

0

#44 Useril este offline   Emilare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 10-March 03

Postat 08 January 2009 - 10:11 PM

Vezi postareaSILVIU66, la Jan 8 2009, 04:32 PM, a spus:

..si mai si intreaba daca un avion are drept de survol pe aerodromul propriu...

Unde am intrebat eu asta ?
0

#45 Useril este offline   Emilare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 10-March 03

Postat 08 January 2009 - 10:15 PM

am scris...da m-am cam saturat

Aceasta postare a fost editata de Emilare: 08 January 2009 - 10:28 PM

0

#46 Useril este offline   Emilare 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 10-March 03

Postat 08 January 2009 - 10:34 PM

Vreau sa ne intalnim fata in fata cu totii ( pentru ca nu sunt o persoana care sa se ascunda in fata unui calculator ). Zburatori 1/1, aeromodele, conducatori de aerodrom si club, sa bem un ceai si apoi sa stabilim ( aeromodelistii ) unde o sa zburam la vara. Ca pe aerodrom...... :rolleyes: Din punctul meu de vedere, pana la intalnire consider subiectul inchis. Si nici nu e februarie....

Aceasta postare a fost editata de Emilare: 08 January 2009 - 10:37 PM

0

#47 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 08 January 2009 - 11:23 PM

Acu fie vorba intre noi ...multi ii injura pe cei de la ARA ca au tras gard si nu mai pui piciorul pe camp la Strejnic ....dar sa vedem realitatea...aerodromul e pt. 1:1 si oriunde ar fi...aeromodelisti sunt tolerati pe camp. Nu imi place sa o spun..pt ca acum sunt printre voi...dar in acelasi timp imi aduc aminte de cate ratari am avut pt. ca pe camp aparea ba o babuta...ba unu cu oile...ba o caruta...etc. Iar cand ai elevi in simpla nu prea ii surade CZ-ului sa dea ratarea.

Deci asta e situatia.....s-a intamplat...bine ca nu au fost urmari grave. Ce putem face?...
1. Sa inceapa injuraturile si nervii....garantat aeromodelistii au de pierdut
2. Sa ingropam totul si sa trecem peste...ar fi rau si pt. 1/1 si pt. aeromodelisti
3. Sa se gaseasca o solutie legala pt. aeromodele...asta ar fi in avantajul tuturor.

Eu am urmarit discutia....si sincer...aeromodelistii au comunicat ca incep zborul. Daca aceasta informatie era data mai departe de cei de la aeroclub atunci cel cu 1/1 ar fi fost instiintat ca in zona x a aerodromului exista un grup de aeromodelisti. Deci daca ar fi sa o luam babeste...as zice ca daca cei de la aeroclub ar fi comunicat la bucuresti ca pe teren se afla aeromodelisti totul ar fi fost ok....dar in acelasi timp nici nu poti sa ii acuzi tocmai pe cei care te tolereaza acolo adica pe cei de la aeroclub.

Sper din tot sufletul ca aceasta intamplare sa duca la ceva bun.

Stima.
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#48 Useril este offline   johnec 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 29-December 08
  • Location:Bucuresti

Postat 09 January 2009 - 12:09 AM

LOL...

Ca introducere, zbor si aeromodele si 1:1. Daca la capitolul 1:1 nu prea ai sanse sa zbori fara sa ai cunostine (nu spun sa sti litera cu litera)despre legislatia care te priveste, la aromodele, oricine poate comanda pe net, oriunde in lume un aeromodel mai mare sau mai mic, dupa preferinte si buget. Nu pot spune ca nu ma bucur de aceasta libertate, dar incep sa o consider si periculoasa.

Trebuie sa va spun, ca practicand zborul 1:1 si auzind la radio ca in zona mea mea mai este o alta aeronava, dar fara a sti pozitia ei, am descoperit ca, chiar si cu ochii cat cepele o vezi destul de tarziu daca e mai jos de tine, suprapusa peste tot decorul in miscare si toate refexile lacurilor, raurilor, acoperisurile caselor sau chiar parbrizele masinilor etc... (cred ca este evident ca ma refer la VFR, ca altfel nu ai de ce sa scoti nasul din ceasuri inafara doar de a admira peisajul cand ai timp). Acum THINK!!! ce inseamna sa vezi un aeromodel dupa care, culmea, nici nu te uiti! Daca domnul care a dorit sa va faca o bucurie si o onare sa va salute cu un 1:1 nu era din zona si nu stia din experienta ca daca acolo sunt masini= aeromodelisti si incerca sa contine exercitiul pentru care a venit acolo fara sa caste ochii dupa aeromodele si din intmplare distrugea un aeromodel in aer, chiar si scapand cu cateva zgarieturi pe aeronava 1:1, draga prietene modelist, treaba era nasoala pt tine! Asta si in zona de aeroport si in zona de islaz si pe blocul tau si in curtea ta!

Voi realizati ce responsabilitate aveti cu un aeromodel si sub 1kg in aer? Adica va ganditi ca daca statia aia din mana voastra din diverse motive decide sa nu mai emita nici un semnal, si aeromodelul cu motorul in plin se infige in zambetul unui admirator, responsabil esti tu cel care ai ridicat modelul in aer? Va mai ganditi ca in caz de ori ce incident prin care se sesizeaza autoritatiile, practicand ceva care nu prea este regelemantat prin lege nu va baga nimeni in seama si nu aveti cum sa va aparati?

Chiar daca am mers puntin in Buc la "aerodromul" Chitila intentionez sa mai merg. Dar ma duc foarte constient de faptul ca acolo imi asum riscuri enorme! Iar cand un pilot 1:1 imi va face onoarea sa ma salute voi dormi prost o lunaga perioada in speranta ca nu a notat numarul de la misina! :rolleyes: Pentru ca am zburat cu aeronave mici si lenete fata de un airliner pe baneasa, si am primit instructiuni de la turn sa stau sub 100m ca vine un airlner la aterizare (asta pentru aterizare pe 07, adica venind dinspre autostrada peste Unitatea militara, peste "aerodrom" in drum spre Baneasa)! 100M!!! cred ca aprope toti au dus aeromodelul pana pe la 100M inaltime IN RAZA VIZUALA!

Oameni buni, nu e de glumit cu sportul asta! Mai ales cand nu il practicam intr-un mod organizat legal! Ce facem noi este haiducie, asa, ca daca vreti sa nu avem probleme, nu va faceti dusmani! Este ultimul lucru de care aveti nevoie intr-o activitate ne inteleasa de nepracticanti.

PS
Banui ca dl Comandant, prin acordul de care ziceti voi acolo, v-a dat dreptul sa intrati pe PROPIETATEA aeroclubului, nu dreptul sa folositi spatiul aerian cum considerati voi de cuvinta! Lucru la care a inchis ochii pt ca in sufletul lui de aviator si-a asumat un risc pentru ca va intelegea pasinuea!!!!

Have Fun!
Decolarea este optionala... Aterizarea este obligatorie...
0

#49 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 09 January 2009 - 12:31 AM

Nu vreau sa rascolesc si eu evenimentul,dar vreau sa spun raspicat doar atit:NU AVEM NICI O BAZA LEGALA DE ZBOR CA AEROMODELISTI IN INCINTA NICIUNUI AEROCLUB SAU AEROPORT indiferent de vreun protocol incheiat,deoarece nici un aeroclub sau aeroport nu are reglementat in nici un fel (si nici nu exista vreo baza legala) zborul aeromodelelor in spatiul AERIAN aferent.Deci orice act incheiat de forma sau nu ,este lipsit de orice baza legala si nu face doi bani in caz de.
Daca se zboara pe un teren altul decit cel apartinind sus-numitelor institutii,in prealabil pentru acces informati-va bine al cui este terenul si eventual cereti permisiunea de a va desfasura activitatea pe acel teren,altfel riscati sa intrati in belele serioase.
De aceea eu si aproape toti cei de la CSTA Suceava am renuntat sa mai zburam pe terenul aferent Aeroclubului Grigore Bastan,care la rindul lui este tolerat pe terenul Aeroportului Suceava.
Nu ca ar fi interzis cineva activitatea noastra sau ca nu am fi fost si noi tolerati,ci pentru ca m-am saturat sa tot string sculele si sa plec acasa pentru ca la unii din conducerea aeroportului li se nazare ca nu poate sa decoleze aeronava aflata la 500 metri distanta deoarece eu zbor INAFARA spatiului aerian al lor cu aeromodelul(Asta se intimpla straniu cind e o anume persoana de serviciu si e cu mustul in freza,desi se presupune ca la functia pe care o are ar trebui sa fie macar la serviciu treaz tot timpul).Ghinionul e ca accesul si parcarea se face pe terenul aeroportului(pe care de altfel se afla si Aeroclubul),de aici si alergia pe care o au unii cind vad masinile incarcate cu aeromodele.
Radu,pe care il cunosc de atitia ani, are o doza de teribilism specific celor de virsta lui dar nu a omorit pe nimeni cu ULM-ul si nici nu cred ca a avut intentia sa se k... pe el asa cum s-a sugerat mai inainte.
Inainte de toate ,indiferent cit de nervosi sau suparati suntem,trebuie sa folosim un vocabular decent,ca sincer,daca Radu ar fi avut caracterul subsemnatului si daca as fi fost eu in locul lui,la jignirile pe care i le-ati adus nu as fi reactionat intr-un mod prea placut pentru cei care au folosit limbajul(si eu am copii,si totusi...),Asa ca va rog indiferent de situatie,controlati-va ce va iese din gura ca asta poate duce si la surprize-surprize.
In alta ordine de idei subscriu ideii ca un obiect de 4 kg care zboara cu 100 pe ora sub un aparent si deosebit de iluzoriu(in unele cazuri)control este mai periculos decit un ULM care zboara la fie ei si 2 metri inaltime ,dar care are un OM la mansa,cu alte perspective viteza-timp-spatiu decit le are un modelist ca mine cu statia in mina.
Toleranta si comunicarea este cheia coexistentei pe terenul unui aerodrom,aeroclub,aeroport ,fara a uita insa nici o secunda ca unu la unu rules!!!!
Doresc sa inchei prin a va ura tuturor un inceput an bun si fructuos.Si sa nu uitam ca noi suntem musafiri la unu pe unu si nu ei la noi.De asta ne si lasa sa zburam,fiindca ei stiu mai bine ce e aia,adica sa zbori cu adevarat.si inainte de toate treceti toate actiunile voastre prin filtrul ratiunii si nu mai jigniti in asa hal pe nimeni ca s-ar putea ca dupa aceea scuzele sa nu mai aiba efect!
0

#50 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 09 January 2009 - 12:38 AM

Interesanta discutie si interesanta abordare...

Chiar daca aici pe forum suntem doar niste persoane virtuale, nu cred ca este cazul sa ne jignim, mai ales ca nu stii despre cine poate fi vorba. In cazul nostru s-a dovedit a fi vorba despre un viitor aeromodelist....

In fine, bine ca spiritele s-au mai calmat si ca totul se va termina amiabil cu acel ceai mult amintit (dar puneti macar un pic de rom in el...).

In tari civilizate, legislatia spune ca aeromodelele nu au ce cauta la o distanta mai mica de 5km fata de un aerodrom, distanta fiind valabila evident paralel cu pista, nicidecum in axul acestuia. Acum imi veti sari la gat evident, uite ca s-a trezit si asta destept! Nu, nu este cazul, noi am operat timp de un an si jumatate nu doar in apropiere ci chiar in incinta unui aeroport international! Nu suntem singurii, mai sunt si cei din Oradea care spre noroc au o asezare mai favorabila a pistei fata de cum am avut noi.
Paralel cu pista noastra, la 50 de metri era pista si culoarul sportivilor si la 100 de metri de noi pista aeroportului. Am avut statie pe frecventa turnului si trecand de poarta principala, eram subordonati in totalitate dispecerului si controlorului din turn. ORICE intentie de miscare trebuia comunicata si o puteam efectua doar dupa aprobarea acestuia, inclusiv deplasarea intre doua puncte a masinilor, sectorul de zbor si altitudinea estimata.

Am respectat cu strictete toate regulile, ne-am jucat frumos si am reusit in acest timp sa legam o relatie extraordinara incepand cu comandantul, turnul, dispecerul, brigada antitero, aeroclubul, ULM-istii si toate acestea pe timpul in care aterizau si plecau in interval de 2-3 ore doua Boeing-uri 737 si cateva chartere la o aruncatura de bat de noi.

Am hotarat de buna voie si nesilit de nimeni ca stresul este mult prea mare atat pentru noi cat si pentru persoanele care ne-au sustinut si cu bunavointa caruia am putut fi acolo si indiferent in ce imprejurare ar fi dar viata unui pilot 1:1 este mai presus decat orice aeromodel. Am obtinut NOTAM pe pista cand un bun prieten de-al nostru si-a facut maiden-ul cu F15-le, deci am facut lucruri serioase. Imi pare rau de cei circa 2500 de metri patrati pe care am intretinut-o ca pe o mocheta si de calea de rulare asfaltata de 18x2000 pe care o aveam la discretie.

Acum zburam mult mai relaxati departe de acest furnicar de aeronave. Am dezvoltat relatia nostra cu ULM-isti si acum folosim aerodromul Aeroclubului Charlie-Bravo de la Siria. Ei zboara aeromodele cu noi, noi zburam ULM cu ei, este minunat. Am organizat deja 3 editii a Festivalului FVW cu sprijinul lor si mergem inainte. Sper din suflet ca vom putea zbura langa ei inca cativa ani pana cand traficul lor va creste la nivelul la care vom fi nevoiti sa ne cautam alt loc. Pana atunci ne jucam frumos si respectam regulile de zbor.

Pentru cei ce au ratat subiectul, aici gasiti poze de la ultimul evenimet oficial de aeromodelism de pe aerodromul de la Siria: FVW2008

Cu prietenie,

unul dintre putinii care poseda in Romania o asigurare valabila in toata Europa pentru operarea aeromodelelor de pana la 25kg...
0

#51 Useril este offline   tetea 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 759
  • Inregistrat: 04-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 09 January 2009 - 06:17 AM

Salut ZOZO,
Ideea cu asigurarea este un lucru deosebit de pozitiv.........

Aceasta postare a fost editata de tetea: 09 January 2009 - 06:18 AM

0

#52 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1553
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 09 January 2009 - 07:57 AM

Doresc sa adaug ca exista totusi aerodroame si aeroporturi regionale unde coexistenta este mai relaxat si normal.
Acollo sint zile dedicate modelismului si zile dedicate 1:1. Fiecare are zile cind are prioritate si ele sint foarte bine protejate.
Asta functioneaza asa de bine, pentru ca de cind a fost fondata aeroclubul respectiv cindva dupa 1950 cred, aeromodelisti erau fondatori si baza de club.
Asa este si astazi. Aeromodelisti passionati mai devreme sau mai tirziu incep cu zbor 1:1.

Conosc foarte multi care dupa ce modelele lor au crescut de la an la an, s-au apucat sa construiasca avion 1:1.
Thomas Wendel, cine sa aminteste de el de la o intalnire la RR este o persoana din asta. Cind sa satura de aeromodele sa urca in biplanul lui de constructia proprie.
Conosc piloti de airliner si tot modelisti.
In plus o gramada de omeni care practica toate sporturi aeriene.
Eu de exemplu am inceput sa ma ridic in aer cu aripiile "proprii" scurt timp dupa ce un pilot de airliner care zburea si aeromodele si tot felul, ne vizita pe aerodrom de modelism la un flyby si ateriza pe modelodrom. Doar din momentul aceasta ma simt membru de familia aviatiei.

Deci din "intimplare inedita" s-ar putea iesi si altceva de cit cearta la nivel de limbaj primitiv.
Ar putea sa fie inceput de o dragoste pe viata....pentru zbor cu orice, oricind si ca cel mai frumos lucru pe care am intalnit vreodata. Asa a fost la mine.

Aceasta postare a fost editata de wabo1: 09 January 2009 - 08:04 AM

Walter Born
rhc@born.ro
0

#53 Useril este offline   tetea 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 759
  • Inregistrat: 04-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 09 January 2009 - 08:27 AM

Buna dimineata Walter,
Ai foarte mare dreptate in tot ceea ce spui, referitor la aripile mari care pot crestein vitor la zburatorii "mici" si, sunt perfect de acord si convins ca din acasta "intamlare inedita" va iesi ceva constructiv.
Chestiunea cu limbajul folosit, pentru care mi-am cerut deja scuze, intr-adevar este impardonabila fiind cauza imboldurilor primitive care cred ca exista undeva in subconstientul fiecaruia din noi, dar, si a starii de soc prin care am trecut toti atunci......
Sunt covins ca vom face ceva pentru aeromodelisti
Toate bune,
Adrian
0

#54 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 09 January 2009 - 08:47 AM

Buna interventie Wabo, asa este! Am avut norocul sa vizitez cateva dintre aerodromurile din Germania pe care zboara membrii mai vechi ai acestui forum. Am vazut aerodromurile pe care zbura Wabo, Albatros, C4FU si Peter, binecunoscutul elicopterist. Am vazut lucruri frumoase, ordine si disciplina si vreau sa subliniez o fraza de-a lui Wabo:

Citeaza

Acollo sint zile dedicate modelismului si zile dedicate 1:1. Fiecare are zile cind are prioritate si ele sint foarte bine protejate.


An de an cam in acesta perioada reinvie temetica cu asigurarea, legalitatea, etc. In Germania pe aerodrom, modelistii au drepturi dar au si restrictii! Cand am mai rascolit odata subiectul, cineva m-a intrebat: Vrei restrictii in Romania?

Nu, nu vreau, cel putin nu acum pana cand nu am si drepturi insa tot e mai bine sa incerci sa faci ceva pozitiv pana cand din cauza unui eveniment nefericit sa am doar restrictii si nimic altceva.

Momentan nu am timp sa va fac culegere de date, dar cine doreste poate sa descarce regulamentul de ordine interioara a oricarui aeroclub din Germania si poate vedea ca pe aceste modeldromuri exista orar de functionare, adica nu cand mi se nazareste ma duc sa zbor iar zbor de noapte deloc, exista limitare de altitudine in unele locuri, adica nu ma dau cu planor doar daca ma duc intr-un alt oras si ca exista zile exclusiv aeromodelelor si exclusiv elicopterelor.
0

#55 Useril este offline   tetea 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 759
  • Inregistrat: 04-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 09 January 2009 - 08:56 AM

Buna dimineata din nou,
Din pacate nu sunt vorbitor de limba germana, dar poate ne ajuta WALTER (wabo) cu traducerea unui astfel de regulament de ordine interioara al unui aeroclub German, unde se stie, disciplina este cuvantul de ordine. Ar mai fi un pas inainte si un mare castig pentru noi daca am incerca implementarea unui asemenea regulament profesionist la noi, pentru ca tot suntem membrii UE......Cine stie, hai sa incercam sa ne concentram eforturile si in aceasta directie....FEREASCA DUMNEZEU DE UN ACCIDENT.....
Toate bune,
Adrian
0

#56 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 09 January 2009 - 09:11 AM

Daca exista interes pentru regulamentele de peste ocean, ma ofer eu.
Urmaresc lucrarile AMA din toamna, si nu vreti sa stiti ce li se pregateste modelistilor americani, cei cu patalama... mai ales celor fpv... paranoia e mare de cand cu 9/11.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#57 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1553
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 09 January 2009 - 09:18 AM

Vred ca nu trebuie copiat ceva neaparat din strainatate pana nu exista si dorinta. Eu sunt de parere asa cum in ultimile ani si intalnirile modelistice s-au dezvoltat in senzul ordine si bunului simt, o sa vine si ziua cind din cauza aglomeratie in aer sa va face un regulament legal pentru zbor cu aeromodele.

Cine are timp sa traduca, sa face o cautare google dupa: flugplatzordnung modellflug
si va vin 700 de rezultate, online de texte si in forma pdf ca si asta:

Flugplatzordnung

In afra ca este in limba germana, vreau sa va ridic atentia asupra faptului ca document are doar 2 pagini.
Alte documente care le gasiti acollo au tot foarte putini pagini cu spatiu gol intre paragrafe.
Deci scurt si efficient.

Aici sa practica toate ramuri aviatice inclusif modelism, in afara de planorism /nu e sufficient spatiu...
http://home.arcor-online.de/alois.laumer/platz-ph/michelstadt.jpg
http://home.arcor-online.de/alois.laumer/platz-ph/michelstadt1.jpg
Flugplatz Michelstadt
Walter Born
rhc@born.ro
0

#58 Useril este offline   Cagliostro 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 67
  • Inregistrat: 04-July 06

  Postat 09 January 2009 - 09:30 AM

Ei si ca tot s-a ajuns la lucruri constructive hai sa va mai zic si eu ceva .

Cei de la Arad cred ca se bucura de posibilitatea utilizarii aerodromului de la Siria. Ii cunosc si eu pe cativa din zburatorii 1:1 din zona si stiu ca au o colaborare cat mai placuta. Ce nu am spus aici , dar acuma imi permit, este ca de anul trecut ( respectiv 2008) sunt in posesia unui aerodrom privat de 30x600 metrii, pe care cu ajutorul unor prieteni din zona l-am adus la stadiul de masa de biliard. Chiar inainte sa ma apuce si pe mine microbul aeromodelistic , am convenit cu cei din Radauti ( un grup restrans de aeromodelisti dar foarte pasionati ) sa opereze aeromodelele pe terenul respectiv care este intr-o zona numai buna de asa ceva : - camp cat vezi cu ochii fara nici un obstacol si bine amenajat;
- pozitionarea inafara zonei de control a Turnului Suceava , deci zona necontrolata de tip G( cunoscatorii stiu ca zona de control Sv e muuuul mai mare ca cea de la Iasi);

Intre timp, ne-am gandit ca daca se va mai tine un concurs sau alta manifestare de genu , tot acolo va fi cel mai bine , mai ales ca nu ai pe cine deranja.
Deci cand va apuca dorul de Bucovina, puteti folosi terenul respectiv cand vreti voi , cu un anunt in prealabil. Urmeaza sa ridicam o namila de hangar acolo , unde cei de la Clubul elevilor urmeaza sa isi depoziteze aeromodelele (spatiul de la club fiiind doarte restrans).
Nu ascund faptul ca am avut impulsul sa incep discutia pe un ton foarte acid , ba chiar sa incep eu sa rascolesc putin autoritatile. Dar , urmand chiar sfatul lui Razvan, am mers pe linia diplomatiei ( scuzati micile ironii) si vad ca am ajuns la un numitor comun. Sa nu va imaginati ca noi astia cu ULM nu am fost luati la impins vagoane pentru diferite probleme de indisciplina. Va puteti imagina cand meregem cu avionasele noastre pe un aeroport mare , ce bine trebuie sa ne facem temele de acasa, si cum dam prioritate la toate aeronavele mai mari.
In alta ordine de idei ma bucur ca sunt printre voi pasionati care zboara 1:1 , iar dumnealor au o pregatire ceva mai avansata in ce priveste legislatia. Si daca combini teoria de la ULM cu practica la aeromodelism sigur ai sa stii cand esti in masura sa vociferezi sau nu.

Numai bine,
Radu T.

PS: Sper ca pe cei de la Suceava nu i-am speriat asa tare , ca si lor le-am mai facut umbra cu aripa avionului dar tot in semn de salut.
0

#59 Useril este offline   tetea 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 759
  • Inregistrat: 04-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 09 January 2009 - 10:14 AM

Buna dimineata Radu,
Felicitari si la mai mare pentru sprijinul dezinteresat acordat aeromodelismului din Radauti.
Poate si noi astia mai mici din Iasi vom gasi vre-un prieten, cunostinta etc. care sa posede o ferma ceva..... un teren, mai departe de zona de control a turnului nostru si care sa incerce sa faca asa ceva....dar daca copilul nu plange nu ii da nimeni de mancare :rolleyes:
Toate bune,
Adrian
0

#60 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 09 January 2009 - 02:16 PM

varianta cu zile special dedicate pentru 1:1 si aeromodele mi se pare cea mai buna varianta de co-existare intre aceste 2 ramuri ale zborului. Altfel nu vad cum in viitorul apropriat, aeromodele din ce in ce mai mari vor putea zbura in siguranta langa un 1:1. Sunt multi factori care pot influenta negativ un zbor. De exemplu ce m-a frapat aici a fost cand unul din pilotii 1:1 si-a schimbat deparazitoaerle de pe bujii - porning motorul a bruiat tot din AM pana in FM. Tot ce-a fost in aer a cu MHz a picat).

Eu as fi pentru aeromodeldroame strict dedicat asemenor aplicatii. La o distanta de siguranta de orice aeroport/aerodrom cu spatiu aerian declarat (?). Stiu ca din considerente financiare asta este mult mai dificil de obtinut, dar nu imposibil. Trebuie sa ne gandim ca deja aeromodelele ajung la mii de euro iar factorul psihologic ca pierzi niste mii de euro in 2-3 secunde este prea mare. Sa nu mai zic daca un aeromodel de 8kg ce zboara cu 200-250km la ora loveste un delta/ulm/avion usor/orice avion 1:1 iese dezastru. Sau chiar daca pica pe unul parcat la sol... Dar aici asigurarea lui zoli poate sa-si spuna cuvantul... dar cati sunt in situatia lui?

Numai bine,
Calin


0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu