dan1972, la 12 June 2012 - 03:22 AM, a spus:
Prin fiecare canal aveai spirele de 'dus' ale unei bobine si 'intors' ale alteia. Numarai firele dintr-un canal dupa ce ardeai smocul de fire respectiv cu bricheta sai la aragaz (legate cu o sarma mai groasa sa nu te arzi la degete sau sa le pierzi), imparteai la doi sa afli cate fire avea una din bobine si la numarul de fire cu care era bobinat motorul (se vedeau la capetele terminale) si aflai astfel numarul de spire - undeva intre 15-25 uzual. Bobineaza cu acelasi numar de spire si aceeasi sarma, sau cu mai multe fire mai subtiri cu sectiune totala echivalenta. Trebuia retinut si tipul conexiunii dintre bobine: stea daca aveai o legatura suplimentara la bobine fara terminal conectat, sau triunghi daca lipsea aceasta.Daca era stea, numarul de fire care le gaseai la terminal era chiar numarul de fire bobinate in paralel pe o bobina. Daca era triunghi, imparteai la doi numarul de fire de la terminal ca sa afli cate fire paralel avea o bobina. Sper ca nu ai aruncat tot, ca sa mai poti face o reconstituire.