Citeaza
0,40,70,85,100 la Th
20,37,55,77,100 la Pich
0,25,50,75,100 la Th in Idle
20,37,55,77,100 la Pich in idle
Modul Normal, de obicei se utilizeaza pentru hover, decolare si aterizare.
Modul Idle up se foloseste pentru forward flight, aerobatic si 3D.
In general,
modul Normal se seteaza astfel:
Motor: 0-95 (0, pentru a putea ateriza evident, o curba cat se poate de aplatizata (pentru incepatori) pe la 65% sau 70%, in jurul pozitiei de middle stick, pentru un hover lin, si sus pana pe la 90 sau 95, nu ai nevoie de mai mult in hover)
Pitch: -3, sau -2,5 in partea de jos e suficient la inceput, ulterior s-ar putea sa preferati -4, sau -6, pe masura ce avansati.
Idle Up 1:
In cazul incare exista doua moduri Idle Up, primul dintre ele se va utiliza pentru forward flight, circuite si alte asemenea manevre.
Tot cu acest mod se poate invata inverted la inceput, la inaltime. Daca esti inverted si cobori stick-ul de pitch, elicopterul nu urca brusc, el avand maxim 6 grade de pitch.
Motor: O curba in V, pentru inceput de genul 85-75-100
Pitch: -6 - 0 - 10
Idle Up 2: (utilizat pentru aerobatic si 3D)
Motor: 100- 90 - 100
Pitch: -10 - 0 - +10
Thrrotle Hold:
Pitch: -4 - 0 - maxim pe care il poti obtine mecanic( 12-13 ar trebui sa fie suficient).
Pentru o tranzitie intre moduri fara miscari bruste ale elicopterului in aer curba de pitch de la 0 in sus trebuie sa fie identica pentru toate modurile de zbor, mai putin la Hold, unde valoarea maxima va fi eventual un pic superioara.
Sper sa va fie de folos informatiile de ma sus, ca valori orientative. Curbele de motor vor fi corelate si cu turatia maxima recomandata la rotorul principal. Depasirea acelei turatii este periculoasa. Evident, fiecare pilot va avea curbele sale in functie de preferinte si stil de zbor.
Aceasta postare a fost editata de Primus: 17 December 2008 - 09:20 AM