zbor pe vreme vantoasa ce modele,ce tehnici de zbor recomandati
#1
Postat 29 December 2007 - 08:11 AM
#2
Postat 29 December 2007 - 08:24 AM
la ce te referi cand spui vant?cat de puternic?
in general daca ai "mana" rezista orice model pe vant :)
#3
Postat 29 December 2007 - 08:46 AM
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 29 December 2007 - 08:48 AM
#6
Postat 29 December 2007 - 12:48 PM
cam oricei merge pa vant daca esti destul de "curajos" sa incerci ...
din cauza vantului nu cred ca am rupt ceva, si pot spune ca am zburat si pe ploaie... (deci si pe vant excesiv) ....
in poza hainele stateau asa pe mine de la vant:)) deci... se poate si asa .... :lol:
Fisiere atasate
-
eu_pilotand.JPG (46.54K)
Number of downloads: 173
Aceasta postare a fost editata de RedBaron: 29 December 2007 - 12:49 PM
#7
Postat 29 December 2007 - 03:08 PM
#8
Postat 29 December 2007 - 05:54 PM
florin100%, la 29 Dec 2007, 08:24, a spus:
la ce te referi cand spui vant?cat de puternic?
in general daca ai "mana" rezista orice model pe vant :lol:
ma refeream la un vant de 12-15 m/s asa cum bate iarna in Baragan (cel cu ciulinii...stiti voi).
referitor la "mana"...cred ca ai dreptate dar eu nu am trecut inca de Easy Star asa ca ... trebuie sa ma mai ajute si modelul.
:lol:
o propunere de model ce ma poate ajuta in cazul asta?
multumesc!
#9
Postat 29 December 2007 - 06:01 PM
RedBaron, la 29 Dec 2007, 12:48, a spus:
cam oricei merge pa vant daca esti destul de "curajos" sa incerci ...
din cauza vantului nu cred ca am rupt ceva, si pot spune ca am zburat si pe ploaie... (deci si pe vant excesiv) ....
in poza hainele stateau asa pe mine de la vant:)) deci... se poate si asa .... :lol:
probabil aceeasi opinie as fi avut-o si eu daca as fi zburat vreo sase ani ... din pacate cred ca am cam sase ore de zbor la activ si alea doar pe Easy Star... restul modelelor (cessna, etc) doar le-am lipit ...
#10
Postat 29 December 2007 - 06:03 PM
Se poate si asa ?, la 29 Dec 2007, 08:46, a spus:
multumesc! un brushless ar ajuta, sau ar fi prea "nervos" pentru un incepator?
#11
Postat 29 December 2007 - 06:05 PM
charlie, la 29 Dec 2007, 09:02, a spus:
adica centrul de greutate cat mai in fata sau cand sta in vant?
#12
Postat 29 December 2007 - 06:13 PM
ce parere aveti?
daca nu...ce avantaje ar avea totusi un biplan fata de un model cu o singura aripa?
#13
Postat 29 December 2007 - 08:31 PM
#14
Postat 30 December 2007 - 10:15 PM
lipitorul, la 29 Dec 2007, 18:13, a spus:
ce parere aveti?
daca nu...ce avantaje ar avea totusi un biplan fata de un model cu o singura aripa?
Pe vant puternic, tine cont ca inaintarea fata de sol e redusa cand ai vantul din fata, dar maaare daca ai vant din spate. Zboara (sau tine modelul ) spre partea din care bate vantul. Cu cat modelul are incarcare mai mare e mai bine, la fel si profil subtire. Tot pe vant puternic, turbulentele sunt mai accentuate, deci cam trebuie sa fii pe faza.
Daca nu ai viteza suficienta si motorizarea e redusa, singura sansa e sa-l impingi, ca sa castigi viteza, in dauna inaltimii.
Ai grija la viraje, mai ales daca ai diedru, aripa care e spre vant se va ridica mai mult decat vrei tu; sustine-o eventual cu miscari inverse, dupa initierea inclinarii/rotirii.
Un biplan ar avea rezistenta la intaintare mare si (in unele limite) s-ar putea sa zbori mai mult spre spate decat spre inainte (depinde si de motorizare). In general, la biplane ai suprafata portanta mai mare, deci incarcare redusa, viteza de inaintare mica, scuturaturi cat cuprinde si daca nu ai suprafete de comanda suficient de mari....pe de alta parte, suprafetele de comanda generoase, la incepatori pot fi un dezavantaj.
Sarbatori Fericite!
#15
Postat 01 January 2008 - 09:48 PM
BogdanStancu, la 30 Dec 2007, 22:15, a spus:
lipitorul, la 29 Dec 2007, 18:13, a spus:
ce parere aveti?
daca nu...ce avantaje ar avea totusi un biplan fata de un model cu o singura aripa?
Pe vant puternic, tine cont ca inaintarea fata de sol e redusa cand ai vantul din fata, dar maaare daca ai vant din spate. Zboara (sau tine modelul ) spre partea din care bate vantul. Cu cat modelul are incarcare mai mare e mai bine, la fel si profil subtire. Tot pe vant puternic, turbulentele sunt mai accentuate, deci cam trebuie sa fii pe faza.
Daca nu ai viteza suficienta si motorizarea e redusa, singura sansa e sa-l impingi, ca sa castigi viteza, in dauna inaltimii.
Ai grija la viraje, mai ales daca ai diedru, aripa care e spre vant se va ridica mai mult decat vrei tu; sustine-o eventual cu miscari inverse, dupa initierea inclinarii/rotirii.
Un biplan ar avea rezistenta la intaintare mare si (in unele limite) s-ar putea sa zbori mai mult spre spate decat spre inainte (depinde si de motorizare). In general, la biplane ai suprafata portanta mai mare, deci incarcare redusa, viteza de inaintare mica, scuturaturi cat cuprinde si daca nu ai suprafete de comanda suficient de mari....pe de alta parte, suprafetele de comanda generoase, la incepatori pot fi un dezavantaj.
Sarbatori Fericite!
multumesc foarte mult pentru sfaturile si observatiile pertinente cu adevarat! anul nou cu bine, la multi ani!
#16
Postat 03 January 2008 - 10:52 AM
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
#17
Postat 11 August 2008 - 06:52 PM
Robbe Arcus,Multiplex Cularis , ,TwinStar,Twist 60, Alpha 40 DSM2, Easy Star,
T-Rex 250
Team Losi 8IGHT,,Kyosho Inferno GT roller
#18
Postat 11 August 2008 - 07:07 PM
http://static.rcgroups.com/forums/attachments/7/3/5/7/1/a1759245-197-IMG_0003.jpg
zbor pe vant
#19
Postat 08 February 2010 - 09:03 PM
melsoft, la Aug 11 2008, 07:07 PM, a spus:
http://static.rcgroups.com/forums/attachments/7/3/5/7/1/a1759245-197-IMG_0003.jpg
zbor pe vant
dami si planu plz
#21
Postat 09 February 2010 - 06:02 PM
Daca nu-i vant si vreau termica fara solicitarea modelului pun in aripi o teava de carbon de 8 (aia originala, mai groasa in carne am dat-o lui @Dragut). Daca-i vant sau vreu sa fac acrobatie cu el, bag doua tevi de Al (una de 8 si una de 6 pe care le-am lipit cu Bison poliuretanic), astea daca se indoaie, desi rar am patit chestia asta, se indreapta pe genunchi. Daca-i vant puternic, bag o tija de otel de 8 in aripi si nu am treaba.
Motorul este de elicopter (asa l-am luat de la @Radu......sa-i dea Dumnezeu sanatate pentru zborurile placute de care am avut parte), elicea 9x6 sau 9x5, depinde de ce am la indemana (dar am zburat si cu 11x6), regulatorul de 30 A si baterii de 2500/3S...in 30 de secunde este sus de tot.........
#22
Postat 10 February 2010 - 12:40 PM
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#23
Postat 10 February 2010 - 02:50 PM
#24
Postat 10 February 2010 - 03:56 PM
#26
Postat 13 February 2010 - 09:59 AM
Pui scoci pe toata lungimea aripilor, pe intrados, bagi 2 tije de lemn in aripi, in zona unde se imbina, pentru a putea fi prinse cu elastic, ceva asemanator cu sistemul de prindere de pe trainere, la echilibrare sa faci in asa fel incat botul sa stea un pic mai jos, nu foarte mult.
modificarile astea le-am facut la arcusul meu si am zburat cu el fara motor pana l-am scos la pensie.
Nu uita sa zbori cu botul un pic in jos si contra vantului. in situatia in care vei aduce modelul cu vant de coada, da i viteza maxima, chiar un pic in picaj daca ai motor iar daca e planor vi cu el pe o panta care sa i asigure o viteza mai mare decat a vantului, in caz contrar risti sa nu mai ai nici o comanda datorita faptului ca viteza fata de curentul de aer poate fi aproape de zero.
Nu uita:
BOTUL JOS....
BAFTA
#27
Postat 15 February 2010 - 12:28 AM