Combustibil Roktan
#122
Postat 28 September 2010 - 05:26 PM
dedeman, la Sep 26 2010, 10:39 PM, a spus:
e mult mai bun tornado decat HPI!!!!avantajul la HPI e ca ii mai ieftin!!!
Theo, la Sep 26 2010, 09:06 PM, a spus:
a zis cineva ceva de optifuel??omu a intrebat de hpi si tornado :wub: .optifuel nu am incercat inca asa ca nu ma exprim!
Axial SCX10.3
Absima Sherpa
Axial Base Camp
#126
Postat 30 September 2010 - 02:07 PM
Theo, la Sep 27 2010, 11:38 PM, a spus:
Toate componentele combustibilului sunt importante. Lasam momentan uleiul de-o parte si vorbim de alcool metilic si nitrometan. Alcoolul metilic din combustibil trebuie sa fie cat mai pur pentru a arde cat mai bine. Pana aici nimic special. Nitrometanul face ca arderea sa fie mai spontana si cu degajare mai mica de temperatura (pentru detalii intrebati chimistul de serviciu ca eu nu stiu). Cu totii am constatat ca daca punem combustibil 5% nitro, motorul e mai cald decat cu 25% nitro. Asadar, prima concluzie este ca nitro "raceste" motorul.
Hai sa ne luam si de ulei. Ei bine, el are menirea de a ajuta componentele motorului sa se miste fara sa fie lezate. Doar in timp/litrii/ore/km = uzura normala. Evident, considerand ca motorul in cauza este reglat cum trebuie.
Producatorul de combustibil vrea un ulei cat mai putin vascos ca sa nu infraneze miscarile din motor dar sa si unga bine atat la rece cat si la cald. Cu asa cerinta, producatorul de ulei isi stoarce mintile sa creeze o asemenea substanta miraculoasa.
Initial s-a plecat de la 20% ulei de ricin...cu mai bine de 10 ani in urma. Pe masura ce a trecut timpul, producatorii au "venit" cu uleiuri din ce in ce mai performante, astfel ca s-a putut obtine aceeasi ungere cu 18%ulei, apoi 15%.....si tot asa. Astazi, Optifuel Race si Tornado Race au doar 8% ulei.
Se naste intrebarea: Ce ma intereseaza cat la suta ulei are din moment ce face acelasi lucru?
Acum e partea interesanta!
Uleiul este cel care in urma arderii lasa depuneri (calamina si alte reziduri) atat pe piston cat si in esapament, depuneri care obstructioneaza oarecum buna functionare a motorului. Cu cat e mai putin ulei in amestec, cu atat motorul si esapamentul raman mai curate.
Dar de ce e totusi mai performant combustibilul cu mai putin ulei daca ungerea e relativ similara cu a celui cu 15% ulei?
Un combustibil cu 8% ulei are 25% nitro si 100-25-8= 67% alcool metilic
Un combustibil cu 15% ulei are 25% nitro si 100-25-15= 60% alcool metilic
Observam o diferenta de 7% alcool metilic care "tradusa in limbajul motorului" inseamna supliment de putere
Concluzie:
Un combustibil performant ne ofera un motor mai curat, putere mai mare si stabilitate in functionare.
Practic pretul in sine al combustibilului este in proportionalitate directa cu pretul uleiului folosit. Un combustibil de competitie este scump datorita uleiului folosit care cu cat e mai performant implica o tehnologie mai complexa pentru obtinere.
Personal, am folosit Tornado, Morgan si Optifuel si nu pot spune ca m-a dezamagit vre-unul dintre ele.
La Morgan 25% mi-a placut ca are after run in el si dupa concurs gasesti motorul gresat fara sa iti mai faci griji pentru depozitarea lui. Totusi in capul pistonului se cam aduna negreala si la fel si in esapament
Tornado 25% se comporta similar lui Morgan dar motorul ramane un pic mai curat...nu cu mult
Tornado 25% RACE este clar superior pentru ca am simtit putere in plus la motor
Optifuel 25% RACE se comporta la fel ca si Tornado 25% RACE insa motorul sta cu aproximativ 5 grade Celsius mai jos.
Aceasta postare a fost editata de cataWRC: 30 September 2010 - 02:10 PM
#130
Postat 30 September 2010 - 08:41 PM
Domnilor,
Teoria legata de combustibil a fost cat se poate de corect prezentata de Catalin insa ce nu se vorbeste aici este despre cine produce acest combustibil.
Pai sa va spun eu cum stau lucrurile:
mai toti producatorii de articole de modelism isi doresc sa intre si pe aceasta pista de combustibil. Calitatea produsului finit este data de calitatea ingredientelor si modul de preparare al combustibilului. In lume sunt cativa producatorii cu renume: Runner Time, Tornado, Morgan Fuel, Merlin Fuel (care preparare si pentru RB), si care produc in fabricile proprii. Ceilalti produc in diverse fabrici din CHINA.
Daca cineva poate compara un produs made in china cu alt produs made in usa sau italia/spania se inseala amarnic.
Acum, din parte unuia care le-a testat pe toate, ordinea ar fi:
1. Runner Time
2. Tornado / Morgan
3. Merlin / RB
.
.
.
.
....restul nu mai conteaza!
#131
Postat 30 September 2010 - 08:59 PM
DE CE MORGAN FUEL?
Pentru ca e folosit de urmatorii piloti:
Yuichi Kanai ,Mark Pavidis si Greg Degani (Team Sidewinder - Buggy 1/:D
Bill Hagen, Kevin Wilson, Bryan Burnett, Mark Johnson, Jason Conley, Mike Battiale, Mikael & Magnus Pålsson, toti piloti in Campionatul Mondial...
Combustibilii acceptati EFRA sunt 16% Nitro si 25% Nitro
Compozitie:
16/25% NITRO - 12% MIX LUBRIFIANTI - ULTRA HIGH VISCOSITY TECHNOLOGY
Combustibilii Morgan contin aditivi antispumanti, CP-07 Friction Modifyer (reteta proprie), MTEC imbunatatirea combustiei (reducerea combustibilului nears), tehnologie High Viscosity (chiar in dilutie cu combustibil, lubrifiantii ricin+sintetici ofera ungere optima, similar cu ungerea oferita de alti combustibili care contin mai mult ulei), lubrifiantii fiind in proportie de 30%/70% Ricin/Sintetici. Uleiul de ricin folosit este doar cel de la prima presa, pentru a se asigura o aciditate cat mai redusa, apoi este degumat, astfel incat se reduc depunerile din urma arderilor.
Prin folosirea aditivilor CP-07, frecarile intre piesele metalice interne sun reduse cu 85%. Asta nu inseamna numai putere mai mare, ci si uzuri mult reduse. Acest aditiv functioneaza similar DuraLube, adica se ataseaza de piesele metalice ale motorului, apoi creaza respingere intre acestea la nivelul electronilor.
Tehnologia MTEC mareste caracteristica de turatie a motorului, fara riscul supraincalzirii sau a aprinderii prea devreme (fenomen care apare cand folosim mai mult Nitro). Prin arderea mai completa a componentei combustibile din amestec, se ajunge la un randament mai mare.
Uleiul After Run continut in combustibilii Morgan protejeaza componentele metalice interne ale motorului. Este binecunoscut ca combustibilii pe baza de alcool/metanol ataca si oxideaza piesele metalice (alcoolul si metanolul sunt miscibile cu apa,iar apaapare inevitabil in motoare, rezervoare prin condens). Un motor care a functionat cu combustibil Morgan poate fi pus "la iernat" fara tratamente speciale, deoarece combustibilul Morgan spala motorul in timpul functionarii, apui lasa pe componente o pelicula protectoare. Puteti cere informatii celor care folosesc deja combustibili Morgan, indiferent daca sunt cu 16% sau 25% nitro.
In imagine, componentele unui motor navo OS, care a folosit combustibil Morgan, apoi a stat 11 ani in apa (apa in motor si motorul cu totul in apa).
#133
Postat 30 September 2010 - 09:42 PM
Aceasta postare a fost editata de Theo: 30 September 2010 - 09:42 PM
#134
Postat 30 September 2010 - 11:15 PM
#136
Postat 01 October 2010 - 06:04 PM
Ai cam pecito cu motorul ala sub apa.. sincer!
#137
Postat 01 October 2010 - 06:19 PM
acum folosesc Sidewinder 25%
XRAY T4
XRAY T3 2012
XRAY T3 2012
XRAY NT1
XRAY XB808e
XRAY M18 PRO
SCHUMACHER CAT SX 3
SCHUMACHER Mi4Lp
Team Durango DESC 410
Team Durango DESC 410
SERPENT S120LT
#138
Postat 01 October 2010 - 06:22 PM
http://www.wildcatfu...el_premiumx.htm
Multumesc mult.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 01 October 2010 - 06:22 PM
#139
Postat 01 October 2010 - 06:25 PM
Theo, la Sep 30 2010, 10:42 PM, a spus:
si unde vezi tu ca Morgan este scump? la AUTORC il gasesti la 156 RON/bidon si daca imparti 156 la 3,78 ai sa constati ca nu costa decat 41,2698 RON /litru.
@SHAKS ne lesi ma cu ce piloti folosec Morgan, eu unu ma p.. pe ei pot sa o foloseasca si pe masa ca tot nu ma impresioneaza. Eu folosesc Morgan pentru ca imi place nu ca il foloseste vreun bulangiu de englezoi sau american.
XRAY T4
XRAY T3 2012
XRAY T3 2012
XRAY NT1
XRAY XB808e
XRAY M18 PRO
SCHUMACHER CAT SX 3
SCHUMACHER Mi4Lp
Team Durango DESC 410
Team Durango DESC 410
SERPENT S120LT