Modelism - RHC Forum: Despre LiPo - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Despre LiPo Daca stie careva ...

#1 Useril este offline   Vincent 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 574
  • Inregistrat: 16-July 05
  • Gender:Male

Postat 04 January 2007 - 01:13 PM

Salut tuturor !

As dori sa va intreb pe acesta cale doua chestii :

1. Daca stie cineva, daca pot alimenta un regulator auto GRAUPNER 55R PROFI de la 2 celule Li-Po (deci la un pack de 7,4V cu 3500mA sa zicem ) pe un model auto 1:10 on road fara a risca regulatorul ???

2.Se pot conecta in paralel doua pack-uri Li-Po de 11,1 V sa zicem de 3000mA . As dori sa aplic chestia asta pe un model de navo de viteza si vreau sa fac o combinatie de pack-uri in paralel dar nu stiu daca tine smecheria la celulele Li-Po , care din cit am citit sunt cam pretentioase in utilizare , tot felul de precautii de genul sa nu faci asta , asta s.a.m.d

Thanks !
Vicentiu

Tel. 0728286170
0

#2 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 January 2007 - 02:11 PM

La punctul 2) iti raspund ca poti 100% sa le legi in paralel, daca sint de acelasi tip si daca sint cu acelasi grad de incarcare (descarcare) initial. Tocmai ca doar la Lipo poti lega celule (identice! ) in paralel fara sa te doara capul.

La punctul 1) e discutabil. Adica nu variatorul e pus in pericol daca in specificatii scrie ca merge cu 7,2V, adica 6 celule de Nixx. Aceste pacuri de 6 Nixx pot avea si 8,4V (poate si 8,6) cind sint proaspat scoase de la incarcare, deci tot cit au si 2 celule Lipo proaspat incarcate.

Packul de Lipo ti-ar fi in pericol, daca nu ai nici o semnalizare cind s-a descarcat la 6V, chiar 5,8V si tu inca vrei sa mai conduci un pic. Daca rezolvi aceasta problema (s-a mai discutat pe aceasta tema), il poti folosi cu incredere. Daca la Nixx nu e grav daca rulezi modelul pina il vezi ca nu mai are vlaga, la Lipo e deja prea tirziu.

Aceasta postare a fost editata de navigator: 04 January 2007 - 02:12 PM



0

#3 Useril este offline   Calu2 

  • Zbor cu orice navo auto velo sport
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 757
  • Inregistrat: 28-May 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 January 2007 - 02:33 PM

pt punctul 2...merg in paralel da sai incarci separat, si sa ai acc de min 10C sau 20C ca altfel se unfala instant la barci in consum mare...bafta
Cred ca am mai trosnit ceva!!!Cand vorbesc aiurea este Robotul...
0

#4 Useril este offline   Vincent 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 574
  • Inregistrat: 16-July 05
  • Gender:Male

Postat 04 January 2007 - 02:43 PM

La regulatorul auto ala GRAUPNER 55R PROFI in brosura lui tehnica nu se specifica nimic despre alimentare pe Li-Po , ci numai ca se poate alimenta la 6-7 celule ( de 1,2 V evident deci Ni-Cd sau NiMH) de aceea v-am intrebat daca merge si pe litiu excluzind valoarea tensiunii celor doua tipuri de pack-uri care deiferita un pic , ma refeream strict la tehnologia Li-Po daca "il deranjeaza" pe regulator. Multam !
Vicentiu

Tel. 0728286170
0

#5 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 04 January 2007 - 05:21 PM

pe regulator nu-l deranjeaza da sa vezi ce fain fac packurile LiPol cand le supra descarci...zboara direct in cosu de gunoi...
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#6 Useril este offline   Vincent 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 574
  • Inregistrat: 16-July 05
  • Gender:Male

Postat 04 January 2007 - 11:46 PM

O.K. pai dupa cum spui tu Dexter accu astia LIPO ar cam fi de unica folosinta si totusi nu e asa caci se folosesc din ce in ce mai mult si au ajuns la niste capacitati de i-au depasit pe aia NiXX. Altfel spus un sfat practic ce tre' sa fac pt. a nu se ajunge la situatia amintita de tine Dexter de a spradescarca acumulatorul si apoi la gunoi cu el. Exista un dispozitiv care se monteaza pe model cu rolul de a nu se ajunge la supra descarcare ??? Dar nu ceva gen avertizare acustica (sau chestii d'astea ) cind tensiunea a atins o val. critica , alt gen de dispozitiv exista ?
Vicentiu

Tel. 0728286170
0

#7 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 05 January 2007 - 03:49 AM

Solutia corecta este sa ai un controler ( regulator ) care sa stie de LiPo...parerea mea.
La navo nu stiu, dar cele de aero pe care le am eu nu taie brusc ci reduc turatia motorului. Ca sa iti dai seama si sa vii la aterizare.

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 05 January 2007 - 05:21 AM

0

#8 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 05 January 2007 - 08:21 AM

LiPo-urile se pot lega in paralel (sau serie), daca sunt de acelasi fel, si daca nu le supra-descarci sau supra incarci.

Problema cu folosirea LiPo, pe controlere Nixx, este tensiunea de decuplare. 2S1P (LiPo), trebuie oprit la 6V! (daca-l descarci mai jos le-ai terminat din prima). Daca controlerul Nixx, se poate seta pentru pachet de 7 celule (6.3V la decuplare) e OK, daca nu, risti sa mergi sub 6 V (fara sa-ti dai seama) si pierzi acumulatorii (LiPo evident, ca Nixx sunt mult mai tolerante). Deci se poate, da trebuie un controler programabil (fie si din switch), niste incercari, si o buna doza de atentie din cauza riscurilor.
0

#9 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 January 2007 - 08:27 AM

@Vincent

Citeaza

pai dupa cum spui tu Dexter accu astia LIPO ar cam fi de unica folosinta si totusi nu e asa caci se folosesc din ce in ce mai mult si au ajuns la niste capacitati de i-au depasit pe aia NiXX.

Din pacate inca nu e adevarat.
Ce a spus Dex se refera la tensiunea la care intervine ESC. NiCd accepta 700mV/celula, iar la LiPo limita recomandata e de 3V/celula. Un calcul simplu: 8NiCd=5,6V, 3LiPo=9V tensiune de descarcare la care ciclul poate continua normal. Cum regulatorul de aero/navo/auto nu stie de LiPo, va descarca pack-ul de LiPo la 5,6V. Lasand la o parte transformarile si contorsionarile chimice, asta inseamna 5,6/3=1,9V/celula. Sa-mi arati si mie charger de LiPo care accepta asa ceva la incarcat... Daca mai ai ce, totusi!
Regulatoarele de LiPo sau au jumper pentru 2 sau 3 celule, sau sunt auto, detectand tensiunea pack-ului si lasand-o sa scada cam cu 1,5-2V.
Unele chinezarii descarca pana la 2,7V/celula, si sunt probleme la re-incarcarea pack-ului.
Desi e o explicatie empirica, nu te juca, costa bani si riscul de foc e ridicat.

Bafta,
Costel

P.S. - se pot manufactura circuite ESC pentru valorile dorite. Insa nu stiu cat de convenabila e solutia asta, cand poti lua un controller LiPo.

Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 05 January 2007 - 08:29 AM

35 MHz, canal 60,62,78.
0

#10 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 05 January 2007 - 09:38 AM

Salut, ma bag si eu in discutie.

Am lucrat indens cu acumulatoarele astea Li-po nu pentru avioane cat entru produse comerciale pe care le proiectam.

Tensiunea minima de lucru a unui Li-po poate ajunge fara riscuri la 2.5V . Acum fabricantiii sa se dea in petec mai baga ba 3 ba 2.5.

Ideea este ca faza asta cu descarcatul sub un prag nu e asa critica cum le place unora sa se smiorcaie. Am avut accu descarcati si la 1V. Incarcatoarele de Li-po le incarca cu un curent mic pana ajung la 2.5V si de aculu fac fast charge.

Am patit supra descarcare cu multe accu Li-po in timpul testelor. Nu am aruncat nici unul toate sunt in parametrii.

Chestia nasoala e daca accumulatorii au protectie electronica inclusa sau incarcatorul nu incarca accumulatori subdescarcati. Dar celula in sine e ok.

Daca va treziti ca accu nu are protectie electronica inclusa si incarcatorul de li-po nu il incarca. Puteti sa ii incarcati de la un incarcator de Ni-xx pana tensiunea pe ai ajunge la 2.5-3V cu un curent de 0.1C (100mA pt 1000mAh de ex.). Lucru acesta nu le va face nici un rau.

De fapt si incarcatoarele Li-Po incarca initial in curent constant (ca la Ni-xx) pana la 4.2V si apoi in tensiune contanta pana curentul scade sub un prag (asta e chestia diferita de Ni-xx)

Spor la treaba si treceti pe Li-Po ca fac toti banii!
0

#11 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 05 January 2007 - 10:00 AM

Acumulatori Nixx, se incarca in curent constant in regim lent (14 ore), in regim fast, ii zice constant da nu e constant (e pulsatoriu).
Puneti o rezistenta in serie cu un fast charger (de ex 1 ohm), puneti un osciloscop pe ea, si o sa vedeti voi constant. (are nevoie de doua paliere fara incarcare pentru echilibrarea hidrogenului in vasul de expansiune, si de impuls negativ pentru deionizare, ca altfel exploadeaza)

Ce o fi la tot felul de aparate, eu nu stiu, da va pot spune ce am patit eu la modelistica. In septembrie - octombrie (2006) am pierdut (adica s-au distrus) 2 pachete 3S1P 1200mA 10C (HeCell), si 2 pachete 3S1P 1250mA 15/20C (Sie...) pe motor 370 cu reductor 1:5 (8A in sarcina maxima masurat), dar cu un controler Nixx (adica care nu decupla la 9 V). Adica s-au dus aiurea 4 seturi LiPo, neincarcate nici macar la jumatate din sarcina admisa, dar la carora nu le-am asigurat tensiunea de decuplare corecta.
0

#12 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 January 2007 - 10:01 AM

@Mr.Space

Citeaza

Ideea este ca faza asta cu descarcatul sub un prag nu e asa critica cum le place unora sa se smiorcaie. Am avut accu descarcati si la 1V. Incarcatoarele de Li-po le incarca cu un curent mic pana ajung la 2.5V si de aculu fac fast charge.

A fost un discutata revitalizarea LiPo sub-descarcati. Dar chargerele standard de modelism, din diverse considerente, nu incarca decat daca tensiunea pe element e de la 2,8V. Vorbesti cumva de un charger de modelism? Care anume? NECAZUL mare e ca la pack-urile de modelism sub 2V incep sa se umfle, daca sunt descarcati in sarcina! Daca sunt descarcati lent, prin stocare indelungata, de exemplu, se pot revitaliza simplu cum ai spus, cu 0,1C.

Citeaza

Daca va treziti ca accu nu are protectie electronica inclusa si incarcatorul de li-po nu il incarca. Puteti sa ii incarcati de la un incarcator de Ni-xx pana tensiunea pe ai ajunge la 2.5-3V cu un curent de 0.1C (100mA pt 1000mAh de ex.). Lucru acesta nu le va face nici un rau

Corect, dar in afara de Schulze nu am vazut altii cu protectie. Da-ne cateva amanunte, te rog...

Citeaza

De fapt si incarcatoarele Li-Po incarca initial in curent constant (ca la Ni-xx) pana la 4.2V si apoi in tensiune contanta pana curentul scade sub un prag (asta e chestia diferita de Ni-xx)
Absolut corect, dar cu

Citeaza

treceti pe Li-Po ca fac toti banii
nu pot fi 100% de acord. NiCd inca satisface anumite nevoi particulare. Depinde.

Costel

Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 05 January 2007 - 10:04 AM

35 MHz, canal 60,62,78.
0

#13 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 05 January 2007 - 10:51 AM

pavcostel, la 5 Jan 2007, 10:01, a spus:

Corect, dar in afara de Schulze nu am vazut altii cu protectie. Da-ne cateva amanunte, te rog...

Recunosc ca nu am descarcat sub 2V cu un curent mare. Faceam aplicatii comerciale, gadget-uri care consumau putin(~500mA), poate de asta nu se umflau.

Am pomenit de protectie electronica la acumulatoare pentru ca este unul din cei doi factori ce impiedica resuscitarea lor in caz de descarcare excesiva. Si nu ar trebui sa fie asa, insa am avut mari batai de cap cu asta si in final am renuntat la protectia lor aiurita.

Incarcatoarele pe care pe proiectam eu foloseau un circuit specializat dar destul de ieftin (3Euro bucata) si realizau incarcare de curent mic daca V<2.5V. Daca producatorii de incarcatoare de modelism nu folosesc unul asemenator sau mai strasnic (sa fie in stare sa revitalizeze accu in cazuri extreme: supra descarcare, etc, etc) sale fie rusine. De fapt eu ca electronist am observat ca cei ce fac echipamente electronice pt modelism isi cam bat joc de cumparatori: tehnica veche de zeci de ani iar daca e mai noua pun niste preturi de parca ar folosi piese din industria spatiala.

respectivul circuit este BQ24002 de la Texas Instruments si il luam de la www.Farnell.co.uk

Nasol e ca el incarca cu maxim 1A si pt o singura celula si trebuie nitel modificat sa incarce cu un curent mai mare iar pentru numar diferit de celule sunt fin aceiasi serie alte circuite BQ24XXX.
0

#14 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 January 2007 - 11:10 AM

Citeaza

De fapt eu ca electronist am observat ca cei ce fac echipamente electronice pt modelism isi cam bat joc de cumparatori: tehnica veche de zeci de ani iar daca e mai noua pun niste preturi de parca ar folosi piese din industria spatiala.

Cam ai dreptate.... Evident, chargerele de modelism au setate niste praguri care tin si de marketing, dar si de experientele neplacute intamplate pe alte meleaguri unde poti sa-i dai in judecata. Spre deosebire de aplicatiile "domestice", in modelism "se trag" cam 10-20C din pack. Evident, din nou, chinezii au exploatat piata asta, asa ca gasim LiPo de firma cu elementi facuti in China. Personal nu sunt contra, daca sunt controlati calitativ, sa nu fie "very-low-quality" . Riscul de incendiu e cam mare... Iar cu apa nu rezolvi mare lucru! De fapt, e invers... De aici pana la urma vine pragul ala impus de 2,8V/celula, este punctul sub care chimia elementului se modifica daca e descarcat IN SARCINA, nu lent.


Citeaza

espectivul circuit este BQ24002 de la Texas Instruments si il luam de la www.Farnell.co.uk

Nasol e ca el incarca cu maxim 1A si pt o singura celula si trebuie nitel modificat sa incarce cu un curent mai mare iar pentru numar diferit de celule sunt fin aceiasi serie alte circuite BQ24XXX

Eu foloseam ceva de la Maxim, o sa caut exact tipurile, ca erau doua. Cam aceleasi probleme, ca se foloseau si in laptopuri...
Pentru modelism am folosit schema cu LM317, CC-CV, si la doi elementi nu am avut probleme. Atat ca nu afisa nimic, trebuia sa-i fac un PIC... Apoi am trecut la 3 elementi si ... Triton. Insa nici asta nu vrea sub 2,8V. Trebuie pacalit cumva cu 20-40mA pe NiCd intai.

Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#15 Useril este offline   Vincent 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 574
  • Inregistrat: 16-July 05
  • Gender:Male

Postat 05 January 2007 - 02:02 PM

O.K. gata cu dilema ! Decit sa-mi explodeze aia pe barca si sa-mi ia barca foc pe apa cu LIPO mai bine barca mai grea , viteza mai mica dar ramine intreaga . Sunt bani prea multi in joc sa risc . Cit despre aplicatia cu controller-ul ala GRAUPNER 55R PROFI intru-cit astia de la GRAUPNER nu pomenesc nimic de LIPO pt. acest regulator ramin pe greii NiXX ( cu dezavantajele lor ) dar siguri in exploatare.

Many thanks !
Vicentiu

Tel. 0728286170
0

#16 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 05 January 2007 - 02:13 PM

hai sa ne intelegem
LiPol explodeaza doar daca ii incarci cu curent prea mare, ii lasi la incarcat prea mult, tensiunea de incarcare e cu mult mai mare decat cea a packului, sau il descarci cu 40A cand el poate da doar 10A. in rest daca il supra descarci se umfla si atat.
vorbeste cu marius10 el isi pusese LiPol pe barca. exista si niste circuite f mici care te avertizeaza cand e la limita(LED sperluminos si unele si audio).
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#17 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 06 January 2007 - 02:08 AM

Ma scuzati ca intervin.
Nu inteleg aceasta discutie. Vrei LiPo? Pui controler care stie de LiPo.


PS. Mai este varianta cu Lipo Saver ( http://www.fastelect...eedcontrols.asp ) dar este cam scump.

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 06 January 2007 - 04:28 AM

0

#18 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 January 2007 - 11:49 AM

:D
De fapt, asta

Citeaza

Vrei LiPo? Pui controler care stie de LiPo.  
e esenta discutiei, si scuze ca am luat-o pe aratura...

Bafta!
Costel

Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 06 January 2007 - 11:49 AM

35 MHz, canal 60,62,78.
0

#19 Useril este offline   Vincent 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 574
  • Inregistrat: 16-July 05
  • Gender:Male

Postat 06 January 2007 - 01:15 PM

Deci sa inteleg ca la controllerul care stie Li-Po cum este si asta pe care vreau sa-l iau pt. barca (vezi link-ul de mai jos ) nu exista problema supra descarcarii celulelor si se face automat cut-off protejand astfel pack-ul asta ca regula valabila pt. toate controlerele care stiu LiPo ? Ce acumulator (ca si Amperi ma refer ) ar tine bine un "motoras" HACKER B50 8L pe care vreau sa-l pun pe navomodel . Cu doua pack-uri LiPo de 2200mA in paralel ( la 15 sau 20 C ) ma dau destul cu modelul ? Sau nu prea e suficient , stiu bine ar fi cit mai mari de la 3000mA in sus "dar e pe bani multi ".

http://www.mgm-compro.com/e-shop/product_i...dc0492e65b4fdfd
Vicentiu

Tel. 0728286170
0

#20 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 06 January 2007 - 05:25 PM

Vincent, la 6 Jan 2007, 13:15, a spus:

Deci sa inteleg ca la controllerul care stie Li-Po cum este si asta pe care vreau sa-l iau pt. barca (vezi link-ul de mai jos ) nu exista problema supra descarcarii celulelor si se face automat cut-off protejand astfel pack-ul asta ca regula valabila pt. toate controlerele care stiu LiPo ?
http://www.mgm-compro.com/e-shop/product_i...dc0492e65b4fdfd

Exact. Investitia este mare dar si rezultatele pe masura. Frumoasa alegere. Sa-l stapanesti sanatos.
0

#21 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 January 2007 - 05:33 PM

Pai se pare ca cel din link in afara de a canta "Tricolorul" face orice! Singurul lucru de care sa ai grija e ca motorul tau sa faca fata sarcinii, ca de alimentat regulatorul poate sa-i dea si 80-100Amperi.
Asta da, stie de BEC, programabil chiar, de cut-off sau reducere de turatie, la alegere, si foarte important, reverse din soft. Pe langa faptul ca e cu auto-detectie a tensiunii pack-ului, poti sa o programezi si singur la cat vrei... Deci e foarte bun pentru ce vrei tu, si nu ai risc de omorat accumulatorii!
Cu pack-urile... e mai dificil, niciodata nu ajunge! Daca rezolvi problemele de echilibrare la cuplarea in paralel a doua pack-uri, poti avea o capacitate rezonabila. (3S2P) Depinde foarte mult insa de ce tip de elice/reductor/transmisie folosesti... Aici poti pierde Amperi/h cateodata degeaba...

Bafta! Sfatul meu: daca poti, cumpara-l! Nu vei avea de regretat, si te va tine mai mult decat o singura barca!

Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#22 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 06 January 2007 - 05:41 PM

Pavcostel are dreptate. Te complici mult cu legatul in paralel.
Mai bine ai doi acumulatori. Unul in barca si unul se incarca in masina. Asa si barca-i mai usoara.....zic si eu.
0

#23 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 06 January 2007 - 06:01 PM

scuzati va rog pt off topic dar e ceva foarte important am descoperit ceva nou pe net si NU mam putut abtine sa nu pun astea despre lipo:
film 1
film 2
film 3
film 4
film 5
si mai erau dar ma opresc aici
sper ca nu vam descurajat
si incodata scuze pt off topic
numai bine
florin
"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#24 Useril este offline   Calu2 

  • Zbor cu orice navo auto velo sport
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 757
  • Inregistrat: 28-May 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 January 2007 - 06:32 PM

Buna chestie cu filmuletele astea...ca sa vada ochiul omului cel asteapta daca face prostii si mai ales daca nu are incarcatoare profi pt.Li-Po...si nu respecta toate datele tehnice date de producator pt.tipul de acc
Cred ca am mai trosnit ceva!!!Cand vorbesc aiurea este Robotul...
0

#25 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 06 January 2007 - 06:46 PM

exact daia leam si pus
"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#26 Useril este offline   Vincent 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 574
  • Inregistrat: 16-July 05
  • Gender:Male

Postat 07 January 2007 - 12:35 AM

Legatul in paralel se impune datorita pozitionarii bateriilor dupa cum stiti pe Magin ONE sunt pusi accu. pt. echilibru si pozitia CG-ului de o parte si de alta in barca. Deci nu se pune problema unui singur pack caci nu are alt loc unde sa fie asezat decit pe laterale in spate , iar pe mijloc catre in fata nici nu se poate pune problema. In cocluzie nu pot sa las un pack in barca ca nu e echilibrata cu el pe laterala si daca tot au gindit-o cu 2 pack-uri am zis de ce nu in paralel sa fie (la propriu si la figurat).
Vicentiu

Tel. 0728286170
0

#27 Useril este offline   dily 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1383
  • Inregistrat: 03-September 06
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI - BERCENI

Postat 07 January 2007 - 01:36 AM

dupa parerea mea....ar trebui sa pui pak-ul sau pak-urile (daca pui li-po ca sunt usoare) in partea stanga a barcii.......asta daca ai elice de dreapta.
si argumentez: la viteza mare ,barca iti va "trage" dreapta,.......daca trimezi pierzi din putere (asa am patit si eu si stiu).....asa ca pt. a compensa poti pune ambele pak. de li-po pe partea stanga.....chiar daca va sta putin intr o parte......in momentul in care dai "blana" barca se ridica si nu mai sunt probleme.......dar daca o echilibrezi perfect "la rece" pt a compensa din "trasul in dreapta" tre sa pui stabilizatoare ,flapsuri etc., si te complici

Bafta
nr. de telefon......
0744.35.25.89
0727.88.75.46
0

#28 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 January 2007 - 11:51 AM

Problemele la legarea in paralel a 2 pack-uri de LiPo sunt de natura electrica. Trebuie sa rezolvi inainte echilibrarea - balansarea pack-urilor, apoi sa te rogi sa fie din acelasi lot sau cu caracteristici identice, sa se descarce corect pe parcurs! Riscul nu e de incendiu, dar un pack va avea probleme in timp daca nu e echilibrat noul pack compus. Si ar fi bine sa-l lasi asa dupa imperechere/balansare/echilibrare, altfel o sa stringi din buci de fiecare data cand le incarci. A!, si trebuie sa ai cu ce sa le incarci corect! Si asta e important.

Bafta!

Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#29 Useril este offline   Vincent 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 574
  • Inregistrat: 16-July 05
  • Gender:Male

Postat 07 January 2007 - 02:41 PM

Pt Dily , pai flapsuri i-am pus deja din prima ca stiam ca o sa am nevoie si de asa ceva cit depre ce spune Pavcostel de incarcat Lipo am incarcatorul ala de la Multiplex MULTIcharger LN-5014 cu Equalizer-ul ala de la Robbe , ce astea ce au nu merg...?
Vicentiu

Tel. 0728286170
0

#30 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 January 2007 - 03:14 PM

Teoretic da, dar trebuie sa pornesti la incarcarea grupata cu pack-uri in exact aceleasi conditii. Egalizatorul ala face egalizare intre celulele SERIE, nu cele paralel! Noua ta configuratie va fi 3S2P, si intrucat la P ala nu lucreaza egalizatorul va trebui sa faci niste incarcari/descarcari de egalizare, ca sa-i soliciti identic. Asta e parerea mea, astept si colegii sa-si dea cu parerea, despre strict LiPo de modelism, nu cei de uz industrial sau domestic...
Acolo e alta treaba.

Bafta! Si mai da-i si tu un search cu Gogu', s-au scris tone, de catre oameni mult mai destepti (si experimentati!) ca mine...

Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu