Energie alternativa ecologica Pentru locuinta permanenta
#108
Postat 14 February 2007 - 07:25 PM
Concentrarea se face printr-o simpla oglinda, crescand intensitatea luminoasa pe panou cu 50%, suficient de putin ca sa nu-l supra incinga.
Fata de panourile fixe, la latitudinea noastra creste cu vreo 75% totalul energie produsa pe an.
Cu putin efort s-ar putea modifica a.i. sa fie intors cu fundu in sus in caz de furtuna (ca sa fenteze grindina).
http://www.solar-tra...ncentrator2.htm
#109
Postat 17 February 2007 - 12:17 PM
In momentul de fata sunt foarte interesat de studiul principiilor John Bedini, Flynn, si alte chestii legate de magneti.
Unii au facut diverse clone, dar sunt prea multe informatii care trebuiesc luate in calcul.
In orice caz: daca se pot aduce imbunatatiri anumitor coeficienti, in sens pozitiv, suntem cu totii multumiti.
L.E. ce parere aveti despre http://www.perendev-...les/Page880.htm ?
Aceasta postare a fost editata de p990i: 17 February 2007 - 01:42 PM
#110
Postat 18 February 2007 - 01:34 PM
Aceasta postare a fost editata de ctotth: 18 February 2007 - 01:35 PM
#111
Postat 20 February 2007 - 06:33 PM
Oricum ma bucura asemenea alternative, treptat treptat unii s-au saturat de petrol, vor si altii in topul ierarhiei. Se pune de un mic "seism" in cativa ani; chiar vei putea cumpara masini electrice, etc.
#112
Postat 21 February 2007 - 03:32 AM
#113
Postat 21 February 2007 - 05:49 AM
Puterea se masoara in W iar energia in Wh (sau Jouli), adica Watti inmultit cu ore. Puterea impartita la timp (W per hour) nu are semnificatie fizica in lumea asta. De asemenea, contorul de energie masoara KWh, nu KW/h. Nu am auzit vreun energetician sau sirmar bazat sa faca aceasta confuzie.
Concluziile va apartin.
Cirip
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 21 February 2007 - 05:52 AM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#114
Postat 22 February 2007 - 05:08 PM
E o mica greseala si in postul tau... 1 Joule= 1 Watt * 1 Secunda. KWH este unitate tolerata si 1 kwh = 3.6 mega jouli.
Oricum, ceva tot pute la acel site... Nu stiu ce, dar astia ori nu au habar de fizica ori nici nu s-au uitat pe site-ul lor... Or fi ocupati sa inventeze...
Dar ce ziceti de Steorn ??? Nimeni nu mai pomeneste de ei ? Au deja niste forumuri foarte interesante... Cateva din teoriile de acolo par de luat in seama, desi nu lasa sa scape decat cate putin...
#115
Postat 22 February 2007 - 05:22 PM
Daktari, la 22 Feb 2007, 17:08, a spus:
Nu cred ca este vreo greseala. Eu nu am specificat relatia de conversie. In postul meu nu este nici o informatie numerica. Am specificat unitati de masura ptr energie, fara a face nici o afirmatie in privinta conversiei intre ele. Scopul postului era acela de a sublinia ca unitatea de masura ptr energie este W*h nu in W/h.
In acest sens, afirmatia ca spatiul se masoara in metri, tzoli, prajini sau lanturi este la fel de adevarata. Nu se specifica nici o relatie de conversie intre ele.
Cirip
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 22 February 2007 - 06:05 PM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#116
Postat 22 February 2007 - 08:05 PM
ORICUM DACA E ADEVARAT IMI IAU SI EU UNUL LA FIRMA CA MA USUCA RENEL SI ASTIA cu gazul
#118
Postat 05 April 2007 - 10:53 AM
#119
Postat 05 April 2007 - 07:27 PM
arpicj, la 5 Apr 2007, 10:53, a spus:
Felicitari,dar mai da-ne detalii si poze daca se poate.
Ce incalzesti cu acel sistem?
Ai facut o apreciere aproximativa a randamentului?
Dupa ce schema e facut,ceva de pe net sau conceptie proprie?
Cu stima
Dan P
#121
Postat 25 April 2007 - 07:52 PM
Constat totusi ca autorul inventiei nu a mai revenit aici cu detalii http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/sad.gif
#123
Postat 19 May 2007 - 12:23 PM
Acel "lapte" ar trebui sa fie in cantitate mare pentru a-si indeplini bine rolul. Se consuma mult si nu stiu daca e ieftin. Poate ma insel. Pana la urma cred ca problema este realizarea fizica a astfel de panouri in regim de amator.
Stiu ca exista firme care aduc din import sau executa aici tot felul de panouri de acest tip, dar asta inseamna ca trebuie platit pretul cerut. Se zice ca e mai mic decat in cazul materialelor clasice, dar ma indoiesc ca per total se obtine ceva mai bun si mai ieftin. Ce se scoate la pret din pereti se adauga la structura de rezistenta. Daca structura oricum se face si trebuiesc construiti peretii din ceva, cred ca sunt materiale izolatoare ceva mai ieftine ca panourile din paie.
Votez PENTRU paie, doar prin prisma aspectului ecologic.
Telefon: 0721 385365
#124
Postat 25 May 2007 - 11:14 AM
Cornelius, la 19 May 2007, 11:02, a spus:
S-au facut destule teste care au aratat ca un perete tencuit de paie rezista peste doua ore la flacara directa.
Se gasesc multe informatii pe net: http://www.google.com/search?q=straw+bale+...fire+resistance
Am vazut ca unii mai stropesc balotii cu un amestec de borax si acid boric. Asta mareste rezistenta la incendii, mucegai si insecte, dar in general nu e folosit.
#127
Postat 25 June 2007 - 07:51 PM
#128
Postat 26 June 2007 - 08:24 AM
Ideea mi se pare interesanta dar mai putin pentru racirea spatiului ambiant in timpul zilei - este cam supra-optimist sa credem ca un frigider de 150 de watt va face treaba unui aer conditionat de 1500.
In schimb cred ca merge la racirea aerului de deasupra patului in timpul noptii - se face din paturi de lana, pe un cadru de tuburi de PVC un "coviltir" deasupra patului si dormim cu aparatul respectiv agatat cumva sub acest coviltir.
Ideea e sa raceasca un volum cat mai mic de aer, numai atat cat e nevoie pentru un somn confortabil.
Si iarna se poate aplica aceasi metoda pentru a mentine o temperatura confortabila chiar si intr-un dormitor foarte rece.
Iar "dulapiorul" poate fi improvizat dintr-o lada de plastic cu gauri prin care trage aerul un ventilator cat mai silentios de PC.
Inauntru sticle de plastic de 1/2 litri cu apa inghetata. Daca n-am gresit la calcule un litru de apa inghetata asigura cam 400 de btu racire.
#129
Postat 28 June 2007 - 02:18 PM
Se foloseau mai demult celebrele frigidere "Fram" care nu aveau compresor, functionand prin absorbtie.
Oare daca in locul acelei rezistente electrice se foloseste apa calda obtinuta de la un captator solar exista vreo sansa de a putea raci aerul din casa ... macar intr-o camera ?
Se pricepe cineva la instalatii frigotehnice sa dea un raspuns ?
#130
Postat 28 June 2007 - 05:23 PM
Am zis ca teoretic ar trebui sa mearga. In fond e de inlocuit o rezistenta de 90W parca. Doar ca nu stiu daca se poate raci o camera de locuit, suficient de mult. Poate DA.
Oricum, raman la parerea ca un frigider poate fi mentinut rece pe timpul zilei folosind doar energia solara, daca ea exista. Cred ca ar merge facute ceva calcule energetice de cine se pricepe, asa cum ziceai si tu.
Telefon: 0721 385365
#131
Postat 29 June 2007 - 11:32 PM
Inca se mai fac frigidere cu adsorbtie la rulote de camping - alea sunt chiar multivalente, merg la 12V, 220V cat si cu gaz de la butelie.
La noi s-ar putea sa mai aibe multe babe pe la tara Fram-uri din alea vechi..
Pentru temperaturi mai ridicate se pot folosi colectoare solare cu concentrare si fluid de lucru ulei de motor in loc de apa.
Vreti vreunul sa incercati asa ceva?
P.S. Nu, pentru racit camera nu cred ca tine o instalatie de Fram. E totusi o cutie mica, bine izolata. Iar Fram-urile cu adsorbtie nu cred ca aveau nici congelator. Are niste tuburi sus pe care se pune gheata.
In schimb cred ca e interesanta ideea unui frigider alimentat (macar partial) cu caldura de la soare.
Aceasta postare a fost editata de ctotth: 29 June 2007 - 11:42 PM
#132
Postat 04 July 2007 - 03:32 PM
multi ani in urma cind mincam cu colectia de tehnium a lui tata pe masa am vazut un firgider fram din cele cu amoniac la care in locul rezistentei se adaptase un arzator bunsen de la laboratorul de chimie.
si asta mergea cu biogaz.
poate cu un panou modic cu concentrator si ceva tevi izolate poti raci berea dar mai mult....
#133
Postat 05 July 2007 - 07:43 AM
10 bete, la 4 Jul 2007, 15:32, a spus:
multi ani in urma cind mincam cu colectia de tehnium a lui tata pe masa am vazut un firgider fram din cele cu amoniac la care in locul rezistentei se adaptase un arzator bunsen de la laboratorul de chimie.
si asta mergea cu biogaz.
Mda ... imi amintesc si eu articolul acela.
Eu chiar sunt dispus sa incerc o asemenea treaba.
Am gasit la fiare vechi un frigider cu absorbtie .Acum problema este ca va trebui sa demontez instalatia frigorifica fara sa o fisurez.
Cred ca voi fi fericit chiar si cu racirea sticlelor cu bere pe perioada verii !!!
#134
Postat 18 July 2007 - 09:56 PM
De asemenea nu am avut idee de asemenea frigidere, ceva detalii?
A 3-a chestie: aerul sub presiune are o temperatura mai mare decat la presiunea atmosferica, dar daca dintr-un tub de aluminiu extrag aerul, adica reducand presiunea, pastrand constant volumul, nu ar trebui sa scada temperatura?
A 4-a chestie: se poate cumpara azot lichid, pentru a raci camera? :)
#135
Postat 19 July 2007 - 11:09 PM
Topirea unui kil de gheata "suge" 80 kcal. Incalzirea ghetii pana la temp de topire, plus incalzirea apei topite am aproximat ca mai contribuie cu vreo 20 kcal, deci in total 100kcal, sau cam 418700 joule .Un BTU are 1055 joule
Instalatia de aer conditionat din sufragerie are 9000 btu/ora.
Cum functioneaza refrigerarea cu absorptie: http://www.nh3tech.org/abs.html sau cauta pe google adsorption refrigeration (sau absorption refrigeration).
In mare principiul e destul de simplu: apa suge amoniacul gazos in solutie de apa+amoniac.
Exista un vas in care caldura "fierbe" amestecul de apa + amoniac, amoniacul se evapora primul si condenseaza intr-un alt vas care este mai rece.
Dupa ce se stinge focul, apa "curata" din primul vas se raceste. In instalatie raman vapori de amoniac care sunt absorbiti de aceasta apa rece ramasa in primul vas (care intai a fost incalzit)... presiunea amoniacului gazos scade, a.i. in vasul cu amoniac curat (al doilea) acesta fierbe, apoi trece ca gaz si se intoarce in vasul cu apa (primul) caci e absorbit inapoi de apa.
Aceasta ultima etapa - fierberea amoniacului in al doilea vas suge caldura din ambiant.
----------
Asa functiona Icy Ball http://en.wikipedia.org/wiki/Icy_Ball - care o bila era pusa pe foc, apoi luata instalatia si pusa a doua bila in galeata cu apa sau "lada frigorifica" ce era racita, chiar partial inghetata.
Frigiderul este putin mai complicat caci amoniacul ala circula... e condensat in teava exterioara din spatele frigiderului apoi curge inauntru, in vaporizator unde prin evaporare raceste frigiderul.
Partea frumoasa e ca daca instalatia e facuta cu materiale bune si fara scapari de gaz, frigiderul nu are parti care sa se strice... sunt unele care au mers peste 50 de ani, fara interventii.
----------
chestia 3 - da, se raceste dar "suge" foarte putina caldura. Exista totusi si refrigeratoare Stirling, care merg pe principiul asta. Orice motor Stirling poate functiona si "invers", adica se aplica lucru mecanic pentru a crea o diferenta de temperatura. Nu cred ca-s folosite la frigidere si aer conditionat de larg consum, ci in aplicatii unde-s necesare temperaturi foarte coborate, gen azot/oxigen lichid. Si sunt foarte scumpe.
----------
chestia 4 - nu stiu daca se poate cumpara dar m-as mira ca-i cam toxic. Teoretic daca ai instalatia s-ar putea sa gasesti frigotehnisti care sa ti-o umple.
Aceasta postare a fost editata de ctotth: 19 July 2007 - 11:31 PM
#136
Postat 24 September 2007 - 10:53 PM
Ce fel de plante ar fi recomandabil a fi crescute, pentru a le putea folosi iarna, ca si combustibil solid? Atractive sunt cele care cresc repede, si mult, gen sa zicem porumb.
Ma bate gandul sa am in vedere ocuparea a vreo 200 mp cu diverse chestii de acest gen pentru a le folosi iarna in semineu, si nu m-ar deranja daca as profita si de niste legume/fructe/etc.
Semineul va trebui conceput astfel incat sa poata ceda caldura si catre calorifere, in interiorul sau aflandu-se niste conducte. De asemenea nu stiu cam ce ar trebui sa am in vedere la transportul apei incalzite, adica ce gen de pompa care sa reziste la apa incinsa?
#137
Postat 25 September 2007 - 12:10 AM
Totusi, parerea mea sincera: nu e o solutie viabila. Proape orice ar fi, cantitatea de material uscat e atat de mica incat nu stiu daca iti rezolva problema. Poate ar fi mai rezonabila folosirea unei mici suprafete pentru cateva panouri solare cu lichid, in varianta clasica sau chiar fotovoltaice in caz exceptional. Nu obtii apa incinsa dar poti incalzi bine un rezervor suficient de mare pentru o gospodarie. Plus ca beneficiezi de avantajul asta si vara, la discretie. Pentru iarna trebuie doar un mic aport termic si cred ca e suficient.
Aproape orice material vegetal trebuie depozitat, uscat, compactat sau brichetat, dus in semineul din casa si ars. Nu e foarte eleganta solutia. Obtii fum, mizerie si destul de putina caldura. Tocmai am sters o fraza in care ma legam de facut dragoste in fata unui semineu plin cu paie. Personal as prefera un foc de lemne... Gusturile nu se discuta, dar cred ca ai prins ideea.
In cativa mp. poti face un mic depozit pentru rumegus si in cel mai rau caz poti folosi asa ceva, dar necesita un arzator construit special, poate merita si o mica centrala termica. Merge si nebrichetat dar trebuie lucrat cu atentie cu el. Si-l gasesti gratis. Parca s-a mai discutat de rumegus pe aici.
Ideea cu schimbator de caldura la orice soba o sustin cat pot de mult. Enorm de multa caldura se pierde pe unele cosuri de fum...
Legat de ceva pentru transportul apei incinse, nu cred ca e o problema grava. Iti reglezi viteza de transport a fluidului astfel incat sa nu depaseasca o anumita temperatura. Si apoi la mai multe de 100 grade nu prea ajungi usor. Exista echipamente pentru aburi. Pompa cred ca-i bine de pus pe "ramura" cu lichid rece ca sa n-ai emotii. Nu cred ca e rentabil sa recirculi prin schimbator apa deja fierbinte, poate trebuie redimensionat un rezervor tampon pe undeva. Zic si eu...
Telefon: 0721 385365