Convertizor de frecventa trifazat Sfaturi, lamuriri, explicatii
#122
Postat 09 May 2017 - 06:24 AM
... niste lucrari :)
#123
Postat 09 May 2017 - 10:33 AM
informer, la 09 May 2017 - 06:24 AM, a spus:
Exista sanse sa se prajeasca ceva dupa o perioada daca ar fi folosit niste ore in continuu ? (inteleg ca prin solutia asta reiese un trifazat manelizat si ma gandeam daca exista vreun "cost" tehnic al manelizarii ce s-ar manifesta prin vreo supraincalzire a ceva).
#124
Postat 09 May 2017 - 10:56 AM
steelmind, la 09 May 2017 - 10:33 AM, a spus:
Asta io nu stiu sa zic sigur.
Judecand dupa ce-am mai citit in link-urile pe care le-ai postat, ar trebui sa mearga, mai ales daca motorul auxiliar este de putere mai mare decat cel util, cum se recomanda. Practic sarcina celui auxiliar este infasurarea "handicapata" a motorului util. :)
Deasemenea judecand ca multe motoare trifazate sunt folosite monofazat de ani de zile cu un condensator de defazare, care-i tot un fel de "manea", iar as zice ca merge.
Insa "electrotehnica" din motoare referitoare la campuri invartitoare si alte asemenea are multe integrale si de diverse feluri... :D.
... niste lucrari :)
#125
Postat 09 May 2017 - 11:07 AM
informer, la 09 May 2017 - 10:56 AM, a spus:
Judecand dupa ce-am mai citit in link-urile pe care le-ai postat, ar trebui sa mearga, mai ales daca motorul auxiliar este de putere mai mare decat cel util, cum se recomanda. Practic sarcina celui auxiliar este infasurarea "handicapata" a motorului util. :)
Deasemenea judecand ca multe motoare trifazate sunt folosite monofazat de ani de zile cu un condensator de defazare, care-i tot un fel de "manea", iar as zice ca merge.
Insa "electrotehnica" din motoare referitoare la campuri invartitoare si alte asemenea are multe integrale si de diverse feluri... :D.
Ok. Multumesc.
#126
Postat 11 May 2017 - 08:32 AM
Din ce reverse engineering am facut eu pe partea de intrare a electronicii convertizorului, tensiunea alternativa intra direct in puntea trifazata si nu merge altundeva (sau n-am reusit io sa vad...).
Asa ca dupa mintea mea nu exista o protectie la lipsa unei faze ci practic se detecteaza asta din nivelul tensiunii continue pe condensatorii de filtraj... care n-ar trebui sa fie foarte mult diferita intre 3 x 120V sau 1 x 220V (nu-i inmultire! :) ).
... niste lucrari :)
#127
Postat 11 May 2017 - 01:32 PM
informer, la 11 May 2017 - 08:32 AM, a spus:
Din ce reverse engineering am facut eu pe partea de intrare a electronicii convertizorului, tensiunea alternativa intra direct in puntea trifazata si nu merge altundeva (sau n-am reusit io sa vad...).
Asa ca dupa mintea mea nu exista o protectie la lipsa unei faze ci practic se detecteaza asta din nivelul tensiunii continue pe condensatorii de filtraj... care n-ar trebui sa fie foarte mult diferita intre 3 x 120V sau 1 x 220V (nu-i inmultire! :) ).
De obicei toate convertizoarele trifazice merg si pe o singura faza. Am Emmerson care functioneaza foarte bine si monofazic Problema este ca fiind monofazic (vorbesc despre al meu) nu ai cum sa-i reglezi tensiuni peste 220v.
Si motorul va functiona la putere redusa.
La al tau ar trebui sa mearga la 220 monofazat, pentru ca el avea trifazic 220 (3faze de 110v). Si oricum tensiunea trifazica intra in punte, si pe iesire aveai o singura tensiune filtrata cu care era alimentat convertizorul
#128
Postat 11 May 2017 - 03:38 PM
mincof, la 11 May 2017 - 01:32 PM, a spus:
Asa presupuneam si io da` de incercat n-am incercat, ca n-am nici un motor :D ... adica-l am pe ala de la CNC da` mi-e lene sa desfac toate legaturile... :).
:drinks:
... niste lucrari :)
#131
Postat 17 June 2017 - 04:13 PM
http://www.ebay.com/...B4AAOSw~OdVWqCd
#133
Postat 17 June 2017 - 07:15 PM
Din cate stiu eu, majoritatea celor alimentate monofazat (240V) nu pot scoate 400V.
Cel putin cele de la delta asa sunt. Alimentate la 240V scot 240V trifazat, sunt si modele care au tensiune de iesire 380V dar sunt alimentate la 380 trifazat
Aceasta postare a fost editata de LaserCut: 17 June 2017 - 07:20 PM
#134
Postat 25 June 2017 - 01:08 PM
Fisiere atasate
-
605161_1333784524.pdf (119.33K)
Number of downloads: 108
#136
Postat 27 February 2018 - 10:07 PM
Adica, daca ai un motor de 0,75kw, alimentat trifazic la 220v (sau 380v) scrie pe el consum intre 3,5 si 4A la 220 ( intre 2-2,5A la 380v).
Acesta cum am explicat, consumul pe eticheta se refera la consumul pe o faza. Deci pe 3 faze va consuma 12A pe alimentare 220v. Majoritatea a-ti spus ca la 12A motorul are 2,2kw (neadevarat).
Unii au inteles, altii nu au inteles.
Si de acea, poate va uitati la pagina 14 din atasament, si se lumineaza si cine nu a inteles treaba cu convertizoarele, si cu setarile gresite care se fac de obicei la convertizoarele monofazice.
Adica, la un motor de 0,75kw/220v majoritatea seteaza convertizorul monofazic la 4A (mai ales la alea chinezesti).
Dar un motor care are intr-adevar 0,75kw, convertizorul monofazic trebuie setat la 12A.
Am intervenit pentru ca am ramas dator cu explicatia asta, si am vrut sa expun si motivul pentru care motoarele reglate de mine la 400W batea orice motor chinezesc de 2,2kw reglat prost.
Bine, cred in continuare ca motoarele chinezesti au 2,2kw in peak, si daca le dai 10A/faza cum este corect, se duc la fier vechi.
https://www.kbelectr...f_2g_manual.pdf
ps- in rest, am incheiat discutia pe subiectul asta
Aceasta postare a fost editata de mincof: 27 February 2018 - 10:07 PM
#137
Postat 28 February 2018 - 02:05 AM
Aceasta postare a fost editata de bitex: 28 February 2018 - 02:18 AM
Telefon: 0721 385365
#138
Postat 28 February 2018 - 02:11 AM
Asa ca mai mult de 4 amp pe faza nu da invertorul ala la puterea de 750w .
Poate aveti ceva cunostiinte mai inalte decat noi , poate ne explicati cum alimentati un motor cu 12 amp , cate 4 amp pe faza in acelasi timp , fara sa mai fie in comutatie fazele , sa se si
invarta .
Oare de ce mai folositi convertizoare de frecventa atuncea , legati-le pe direct , 3 faze in paralel si dai cu 12 amp si 220 pe ele , sa vedem cum se invarte super motorul de 12 amp pe 3 faze .
Chiar nu stiu de ce se mai chinuie astia sa le construiasca , daca credem ca din 4 amp scoatem 12 la momentul maxim pe care il poate scoate convertizorul pe faza .
Motorul chinezesc de 2.2 kw are cam 750 800w consum in sarcina mare , cam 250 300w cu freza de 6 mm in aluminiu la 19000 , posibil sa aibe varf cateva secunde de 2.2kw .
Oricum , daca ii zici la cineva o vorba si nu vrea sa inteleaga , mare lucru nu ai ce sa ii faci , tot in lumea lui o sa traiasca ca si in povestea cu Fat Frumos cu palosul gros si Ileana
Cosanzeana .
Asa ca eu va las in voia logici dumneavoastra , si nu cred ca o sa mai debitez cine stie ce lucruri fara noima pe acilea .
DAR , poate la dumneavoasta in universul in care locuiti motoarele cu 3 faze de 750w au consum de 12 amp pe toate fazele , care se alimenteaza pe rand cu cate 4 A, nu cumva sa le abordeze pe toate odata , nu s-ar mai excita bobinele alea !!! Si unde mai ii placerea de a invarti rotorul , o sa aibe orgasm daca le alimentati pe toate odata , poate si ceva scurgeri de materie neagra , etc ...
#139
Postat 28 February 2018 - 03:27 AM
Pe eticheta motorului este trecuta puterea mecanica. Adica un motor de 750W la 30.000 rpm are un cuplu de 100 de ori mai mic ca al unui motor de 750 W cu turatia de 300 rpm. Pentru ca puterea este cuplul ori viteza unghiulara. Si nu poti compara nici macar doua motoare de 750W intre ele. Tocmai de aceea, un motor de o anumita putere dar turatie mica este mai voluminos (are diametrul mai mare) decat un motor de aceeasi putere dar turatie mai mare.
Motorul de 2,2 kW al chinezilor are cuplu mic deoarece se ia in calcul o turatie mare (aici nu stiu sigur daca se ia cuplul la turatia maxima sau se alege de pe caracteristica valoarea produsului cuplu x viteza unghiulara, maxim). Ba mai mult, nici nu e folosit prea des la turatia asta. Aproape ca poti sa-l compari cu un motor de 600W la 6000 rpm. cand ambele sunt utilizate la aceeasi turatie. Daca convertizorul nu te ajuta sa mentii cuplul celui chinezesc la reducerea turatiei, nu mai ramane mare lucru din cuplu daca vrei sa frezezi tot cu 6000 rpm. Cred ca s-ar gasi valoarea pe diagrama, dar in mod sigur este mai mica. Pentru ca aschiezi mai bine cu motorul de 600W la 6000 rpm.
Pe mine valorile electrice ma cam lasa rece, nici nu ma intereseaza. Ca le gasesc in tabele si stiu ca sunt pe faza trecute acolo. Cat platesc la furnizorul de curent, iar nu ma intereseaza. Singurul lucru comun cu convertizoarele este ca undeva in tabel sunt date niste valori maxime pentru un anumit motor trecut acolo dupa puterea mecanica (in HP sau W) ca sa stiu ce convertizor sa aleg.
Asta e parerea mea, cu ce stiu acum. Daca trebuie sa mai invat, o sa pun mana pe carte si o s-o fac cu placere.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 28 February 2018 - 03:30 AM
Telefon: 0721 385365