La sugestia lui “stiganas” am decis sa deschid un topic nou dedicat Radian Pro-ului.
La inceput vor fi cateva interferente cu ce am postat in topicul de alegere a motoplanorului :pardon: .
Deci, sa incepem. Un lucru care mi-a placut din start este ca modelul poate fi dezasamblat complet si reintrodus in cutie pentru transport. E adevarat, ampenajul orizontal se fixeaza cu niste banda adeziva. E cam primitiv si pare riscant insa e surprinzator de eficient si comod. Un alt lucru care m-a surprins placut este ca toate componentele: aripi, fuselaj, ampenaj, au locul lor bine definit in cutie si sunt asigurate astfel incat sa nu se loveasca la transport. Poti pleca linistit la drum cu masina, cu Pro-ul in cutie, peste care mai poti pune si alte bagaje fara riscul de a-l deteriora.
Radian pro box.jpg (190.18K)
Number of downloads: 68
Pagina 1 din 1
Radian Pro Un fel de review
#1
Postat 03 July 2013 - 07:19 PM
Cand ai incetat sa mai fii copil, ai murit demult. (Constantin Brancusi)
#2
Postat 03 July 2013 - 07:30 PM
OK! L-am scos din cutie si l-am montat. Receptorului (Hitec-Optima) i-am facut loc in spatiul unde se monteaza in original receptorul de Spektrum. Locasul e destul de mic si a trebuit putin largit. Antena am dus-o spre in spate in lungul fuselajului ca sa fie cat mai departe de regulator si acumulator.
DSCN7346.JPG (122.93K)
Number of downloads: 56
Am introdus un acumulator de 1800mAh, cu care s-a centrat bine: 67mm de la bordul de atac al aripii masurat langa fuselaj. Cartea zice 70mm, dar eu prafer CG putin mai in fata - modelul e mai stabil mai ales pe vant.
DSCN7350.JPG (233.74K)
Number of downloads: 59
DSCN7346.JPG (122.93K)
Number of downloads: 56
Am introdus un acumulator de 1800mAh, cu care s-a centrat bine: 67mm de la bordul de atac al aripii masurat langa fuselaj. Cartea zice 70mm, dar eu prafer CG putin mai in fata - modelul e mai stabil mai ales pe vant.
DSCN7350.JPG (233.74K)
Number of downloads: 59
Cand ai incetat sa mai fii copil, ai murit demult. (Constantin Brancusi)
#3
Postat 03 July 2013 - 07:34 PM
Pe burta i-am lipit o fasie de banda adeziva cu fibra de sticla (ajuta foarte mult la aterizare - nu se freaca cu burta de sol si nu se strica spuma).
Suprafete de comanda: Directie, profundor, eleroane si flapsuri. Toate se misca usor si nu forteaza servo-urile. Bila neagra este pentru faptul ca sub aripi servo-urile, mai precis echile si tija de comanda nu sant protejate si risca sa se agate in iarba la aterizare. Cred ca o sa le rezolv “home made” cu niste protectoare din spuma. Cand o voi face voi posta cu siguranta. Alta bila neagra: un servo de la flapsuri bazaie, cred ca il voi schimba in curand. Sincer de la ParkZone ma asteptam la ceva mai de calitate.
Cateva poze cu Pro-ul montat:
DSCN7345.JPG (227.3K)
Number of downloads: 53 DSCN7351.JPG (269.99K)
Number of downloads: 54
Suprafete de comanda: Directie, profundor, eleroane si flapsuri. Toate se misca usor si nu forteaza servo-urile. Bila neagra este pentru faptul ca sub aripi servo-urile, mai precis echile si tija de comanda nu sant protejate si risca sa se agate in iarba la aterizare. Cred ca o sa le rezolv “home made” cu niste protectoare din spuma. Cand o voi face voi posta cu siguranta. Alta bila neagra: un servo de la flapsuri bazaie, cred ca il voi schimba in curand. Sincer de la ParkZone ma asteptam la ceva mai de calitate.
Cateva poze cu Pro-ul montat:
DSCN7345.JPG (227.3K)
Number of downloads: 53 DSCN7351.JPG (269.99K)
Number of downloads: 54
Cand ai incetat sa mai fii copil, ai murit demult. (Constantin Brancusi)
#4
Postat 04 July 2013 - 08:29 AM
Deja cutia ne arata ce setari pot fi facute la acest model:
REFLEX (ridicarea usoara a eleroanelor si flapsurilor la ambele aripi) Aceasta setare duce la o pierdere consistenta in altitudine fara cresterea semnificativa a vitezei. Setarea este utila cand spatiul de aterizare este marginit de pomi, spre exemplu, si altitudinea trebuie redusa brusc pentru aterizare dupa treversarea pe deasupra pomilor.
CAMBER (coborarea usoara a eleroanelor si flapsurilor la ambele aripi) Cu setarea Camber aripa devine mai concava, acest lucru ducand la cresterea portantei la o viteza redusa.
CROW (ridicarea eleroanelor si coborarea flapsurilor) Cu aceasta setare eleroanele lucreaza ca si frane aerodinamice, in timp ce flapsurile mentin portanta. Are loc o incetinire pronuntata a zborului concomitent cu pierderea in altitudine. Unii spun ca la o coborare la 45* fara motor, viteza se reduce la jumatate cu folosirea setarii Crow, fata de mentinerea eleroanelor si flapsurilor in pozitie neutra.
REFLEX (ridicarea usoara a eleroanelor si flapsurilor la ambele aripi) Aceasta setare duce la o pierdere consistenta in altitudine fara cresterea semnificativa a vitezei. Setarea este utila cand spatiul de aterizare este marginit de pomi, spre exemplu, si altitudinea trebuie redusa brusc pentru aterizare dupa treversarea pe deasupra pomilor.
CAMBER (coborarea usoara a eleroanelor si flapsurilor la ambele aripi) Cu setarea Camber aripa devine mai concava, acest lucru ducand la cresterea portantei la o viteza redusa.
CROW (ridicarea eleroanelor si coborarea flapsurilor) Cu aceasta setare eleroanele lucreaza ca si frane aerodinamice, in timp ce flapsurile mentin portanta. Are loc o incetinire pronuntata a zborului concomitent cu pierderea in altitudine. Unii spun ca la o coborare la 45* fara motor, viteza se reduce la jumatate cu folosirea setarii Crow, fata de mentinerea eleroanelor si flapsurilor in pozitie neutra.
Fisiere atasate
Cand ai incetat sa mai fii copil, ai murit demult. (Constantin Brancusi)
#5
Postat 04 July 2013 - 08:37 AM
Eu am folosit pana acum doar Crow pentru aterizare si Flaps la zbor “de croaziera”.
FLAPS (coborarea flapsurilor) Coborarea flapsurilor are ca urmare cresterea portantei la viteze mici. Se incepe cu o coborare usoara pentru a observa stabilitatea in zbor, si se creste unghiul flapsurilor pana la o marime convenabila in concordanta cu viteza. Atentie: cresterea brusca a unghiului flapsurilor si accelerarea duc aproape sigur la Stall (ridicarea brusca a botului urmata de pierderea portantei si caderea violenta in fata). La altitudine mica de zbor acest lucru duce la prabusire.
Prima poza: modelul cu suprafetele de comanda in pozitia neutra.
Poza a doua: modul Crow.
Poza a treia: modul Flaps.
01-1.jpg (159.68K)
Number of downloads: 46 02-1.jpg (164.97K)
Number of downloads: 46 03-1.jpg (154.36K)
Number of downloads: 48
La unghiurile suprafeteor de comanda care se vad in poze modelul a zburat destul de bine. Cu siguranta mai trebuie facute reglaje, mai ales ca nici eu nu sunt inca stapan pe folosirea lor.
FLAPS (coborarea flapsurilor) Coborarea flapsurilor are ca urmare cresterea portantei la viteze mici. Se incepe cu o coborare usoara pentru a observa stabilitatea in zbor, si se creste unghiul flapsurilor pana la o marime convenabila in concordanta cu viteza. Atentie: cresterea brusca a unghiului flapsurilor si accelerarea duc aproape sigur la Stall (ridicarea brusca a botului urmata de pierderea portantei si caderea violenta in fata). La altitudine mica de zbor acest lucru duce la prabusire.
Prima poza: modelul cu suprafetele de comanda in pozitia neutra.
Poza a doua: modul Crow.
Poza a treia: modul Flaps.
01-1.jpg (159.68K)
Number of downloads: 46 02-1.jpg (164.97K)
Number of downloads: 46 03-1.jpg (154.36K)
Number of downloads: 48
La unghiurile suprafeteor de comanda care se vad in poze modelul a zburat destul de bine. Cu siguranta mai trebuie facute reglaje, mai ales ca nici eu nu sunt inca stapan pe folosirea lor.
Cand ai incetat sa mai fii copil, ai murit demult. (Constantin Brancusi)
#6
Postat 04 July 2013 - 08:46 AM
Cateva poze cu Radian Pro-ul:
s1.JPG (204.86K)
Number of downloads: 66 s2.JPG (100.27K)
Number of downloads: 65 s3.JPG (114.18K)
Number of downloads: 65
Si un film ultrascurt ( camera a ramas fara memorie):
s1.JPG (204.86K)
Number of downloads: 66 s2.JPG (100.27K)
Number of downloads: 65 s3.JPG (114.18K)
Number of downloads: 65
Si un film ultrascurt ( camera a ramas fara memorie):
Cand ai incetat sa mai fii copil, ai murit demult. (Constantin Brancusi)
#7
Postat 04 July 2013 - 09:49 PM
Parca am citit ca se monteza greu aripile, mai precis ca se pun greu mufele de la servo.
planoarele mele http://www.rhcforum....lanoarele-mele/
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
Arata acest topic
Pagina 1 din 1