Motoare cu reactie creerea unui motor
#51
Postat 18 February 2003 - 11:12 PM
#52
Postat 18 February 2003 - 11:25 PM
#53
Postat 19 February 2003 - 08:49 AM
O turbina in miniatura arata destul de simplu si le poti vedea desfacute pe diferite site-uri (cu cateva mesaje mai sus am dat si eu doua). Turatia este limitata electronic si ajunge cam la 110k iar ungerea se face prin combustibil (cherosen). Puterea obisnuita este intre 6-12 kgF.
Vivi
#54
Postat 20 February 2003 - 12:18 AM
#55
Postat 20 February 2003 - 08:48 AM
Eu unul nu vreau sa-mi fac motor artizanal, ci as vrea sa cumpar componentele si sa-l montez singur. Unii de aici vor doar sa experimenteze, si atunci nu au nevoie de fiabilitate. Poate nu ma crezi, dar iti spun sigur ca motoarele sunt fiabile si de aceea cost mult. Si asa cum ai zis tu, se folosesc aliaje, nu stiu de care, ca n-am ajuns asa departe cu studiul.
Vivi
#56
Postat 20 February 2003 - 09:48 PM
Ai idee cat costa?
La urma urmei faci aeromodelul in functie de motor.
Deci daca avem un motur cat o galeata, facem un aeromodel cat o masina si tot avem ceva care sa dea impresia ca este un avion al fortelor aeriene.
De la cel care are F-15 am aflat ca prima data cand s-au dus pe aerodromul Clinceni, cei din unitatea militara de langa au crezut ca avenit vre-un avion militar (probabil un Mig 21), dar militarii in termen tot militari sunt<< nu vreau sa jignesc pe nimeni dar am vrut sa spun cizme>>. Cum era sa aterizeze un Mig 21 pe un aerodrom de pamant?
Stupid un?
In fine, sa revenim la subiect.
La motoarele care le gasim pe internet se fososeste in mod curent Ti. Ca la avioanele reale, La palele eliciei, le camasa camerei de ardere, etc.
Deasemenea in fata motorului propriu-zis se afla un motor electric care actioneaza la inceput rotirea motorului si apoi, dupa utilizare el mai functioneazaza un timp dat pentru racire.
La intuneric, cu tot aliajul de Ti, se observa albastrirea motorului, precum gazele de la aragaz <<cine mai are asa ceva la criza cu care ne cofruntam, caci eu am inceeput sa le am mai galbene si uneori rosii>>.
Puteti sa ma ajutati cu ceva documentatie despre motorul Coanda?
#57
Postat 20 February 2003 - 10:36 PM
#58
Postat 22 February 2003 - 03:30 PM
1.compresor centrifugal actionat de un motor cu piston de 50Cp
2.gazele de ardere de la motorul cu piston asigurau aprinderea amestecului aer combustibil din camera de ardere,deci nu avea sistem de aprindere ( era totusi prin 1910)
3.fara turbina la iesire
Salutari
#59
Postat 23 February 2003 - 12:56 AM
#60
Postat 24 February 2003 - 11:28 PM
Daca intardevar vreti sa faceti voi unul si aveti mijloacele materiale necesare,eu nu pot decat sa va urez bafta,sa va tin pumnii si sa sper ca il voi vedea si eu vbreodata motorul ala,fie si pe net....
Spor la treaba!
#61
Postat 24 February 2003 - 11:49 PM
Testarile inseamnabani, multi bani, ,si apoi mai trebuie sa ai si cunostinte despre motoare, facultati, caci altfel nimeni nu arunca cu bani i stanga si in dreapta
#62
Postat 25 February 2003 - 11:11 PM
#63
Postat 25 February 2003 - 11:21 PM
Sa sti ca nu o las balta, chiar daca asa pare.
Eu dedocamdata incecrc sa gasesc persoane care sa-mi poata oferi atat cunostinte, cat si persoane care lucreaza in domeniu, pentru a putea realiza fizic motorul.
Dupa cum am spus vreau sa creez o echipa care sa realizeze acest motor, ,pe care apoi sa-l inregistram si sa le oferim romanilor un motor mai ieftin.
#64
Postat 26 February 2003 - 09:54 AM
Eu as propune sa incercam imbunatatirea consumului acestor motoare, care din cate stiu eu este foarte mare (vreo 250 ml/min la putere maxima). Cred ca ar fi ceva extraordinar...
Vivi
#65
Postat 26 February 2003 - 11:40 PM
Dar ai si o idee cum am putea face acest lucru?
Caci la motoarele vestice au lucrat experti in domeniu.
Eu cred ca am putea reduce consumul inlocuind combustibilul cu cecva mai puternic. De exemplu am putea incerca sa folosim hidrogen lichid.
Dar am avea nevoie de o butelie in avion, care ar creste considerabil masa aeromodelului.
Pana una alta ar trebui sa avem un motor pe care sa incercam sa-l imbunatatim, nu crezi?
#66
Postat 27 February 2003 - 11:32 AM
Eu inteleg prin imbunatatire, o crestere a raportului putere/greutate, in ultima intrand tot ce tine de motor, inclusiv rezervorul!
#67
Postat 27 February 2003 - 07:30 PM
la sfirsitul anilor 80.Rotorul de compresor l-a facut din placaj de aviatie de 2mm pe care l-a ranforsat ulterior
cu citeva fisii de fibra de carbon pt ca nu-i rezistau timp indelungat la sarcina.A folosit rulmenti obisnuiti care
rezistau pina la 40 de mii rot/min si pe care ungindu-i prin ceata de ulei ajungea cu ei pina pe la 70 de mii de
ture.Turbina a facut-o din tabla de inox de 2mm pe care a taiat-o cu bonfaierul si a rasucit "palele" la un unghi calculat dinainte.Pe urma cu un biax a dat un profil aproximativ biconvex aerodinamic palelor rasucite.Statorul turbinei l-a facut tot din tabla de inox.Corpul turbinei l-a realizat dintr-o butelie de gaz care
se foloseste la camping pt iluminat sau incalzit.(e o doza mica nu va ginditi la buteliile obisnuite de aragaz).Cu
aceste materiale "hitec" a scos din motor 3.5 kg forta.Nu a putut imbunatati performantele motorului pt ca nu
putea trece de 1,2 atm presiune in camera de ardere si 75-80 de mii de ture pe minut intrucit turbina i s-ar fi
dezintegrat.De la acest motor incepind si cartea publicata de K S au inceput sa se inspire si ceilalti fabricanti
de motoare incepind cu Thomas Kamps, Jesus Artes .AMT si englezii.Intr-un timp Schreckling a lucrat impreuna
cu Jesus Artes pt imbunatatirea motorului si au scos prototipul KJ 66 ( Kurt-Jesus 66 fiind diametrul turbinei in
mm) care e luat intotdeauna ca si etalon de comparatie cu celelalte modele.Deci se poate realiza un motor cu
reactie si fara materiale hitec dar fiabilitatea va lasa de dorit.Dupa parerea mea de nespecialist cred ca mai
mult de 2-3 ore de functionare nu poti scoate din motor fara sa-i schimbi un rulment o turbina sau stiu si io
ce alta piesa.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#68
Postat 28 February 2003 - 02:45 AM
Citeaza
Salut Vivi,
Consumul la puterea max este dublu !!! In general rezervoarele sint de 2 litri si permit ca 4 min de zbor. Dupä max 3,30 min trebuie sä incepi aterizarea. Restul de timp si de carburant permit cel mult douä incercäri de aterizare. O aterizare fortatä, cu turbina opritä este aproape imposibilä. Raportul greutate / suprafatä portantä la jeturi nu permite planäri decit foarte foarte limitat.
#69
Postat 01 March 2003 - 12:15 AM
Proiectul este ded a monta un motor electric in fata lui, amplasarea a sase supape unisens, reglabile, o pompa electrica cu retur.
In momentul in care o sa am motorul si o sa-i fac modernizarea, sper sa putem creea un parteneriat de multiplicare a acestuia, la un pret de 200-400 de euro pentru piata Romaneasca.
Eu nu vreau sa fie un motor la fel ded competitiv ca cele din vest, pentru ca sunt sigur ca nu pot creea ceva mai bun, decat ca au crea t echipe de cercetatori, dar vreau ca sa existe si pentru Romani un motor cu reactie care sa si-l poata permite romanii, macar la nivel de cercuri, cu toate ca cele mai tari echipamente le au particularii.
Astept ajutor.
#70
Postat 01 March 2003 - 11:01 PM
Macheta de F-15 are trei rezervoare totalizand 2,5 litri cherosen amestecat cu ulei de turbina si poate zbura 7 min. avand o rezerva de 500 mll. suficienta pentru doua ture de pista in cazul in care ratezi.
Dezvoltarea unui motor in tara cere foarte mult timp si bani, si nu stiu cat de mult puteti imbunatatii performantele motorului. In strainatate sunt foarte multi care se ocupa cu aceasta, avand avantajul de a testa foarte multe motoare. Majoritatea nu au putut sa atinga performante demne de a fi luate in considerare in domeniul consumului si sunt firme mari si persoane care sunt implicate in dezvoltarea acestor motoare. Intradevar nemtii sunt "parintii" acestor motoare dupa care s-au dezvoltat nume ca JETCAT- KJ 66 este primul reactor oferit ca kit usor de asamblat si la un pret rezonabil.
In timp acest reactor a ajuns sa fie abgradat si sa ajunga la performante mai bune in ceea ce priveste puterea,insa consumul ramane o problema generala. Un singur progres demn de a fi luat in considerare, am remarcat in revista JET INTERNATIONAL facut de un spaniol JESUS ARTES cu un reactor de dimensiunea unei cutii de Coca-Cola care a ajuns sa consume sub 150 mll in maximum de putere si sa impinga 5,5 kg, turbina se numeste JF-50 BEE, cantareste 560 gr, diametrul 80 mmm si lungime 140 mm. Aceasta poate fi gasita daca accesati siteul www.artesjet.com.
[I]
#71
Postat 01 March 2003 - 11:58 PM
Hai sa va dezvalui si eu ceva: Este un omulet in Romania care are documentatie completa pentru un motor JET de aeromodel si care in timpul liber bricoleaza la el. A reusit sa faca turbina si carcasa din ce stiu eu. Dar mai bine sa il lasam pe el sa VORBEASCA (cand o intra pe net evident)
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#72
Postat 02 March 2003 - 01:05 AM
Proiectul este ded a monta un motor electric in fata lui, amplasarea a sase supape unisens, reglabile, o pompa electrica cu retur.
In momentul in care o sa am motorul si o sa-i fac modernizarea, sper sa putem creea un parteneriat de multiplicare a acestuia, la un pret de 200-400 de euro pentru piata Romaneasca.
Eu nu vreau sa fie un motor la fel ded competitiv ca cele din vest, pentru ca sunt sigur ca nu pot creea ceva mai bun, decat ca au crea t echipe de cercetatori, dar vreau ca sa existe si pentru Romani un motor cu reactie care sa si-l poata permite romanii, macar la nivel de cercuri, cu toate ca cele mai tari echipamente le au particularii.
Astept ajutor.[/quote]
sa nu mai fie considerat puloreactor, deci sa putem [/QUOTE]
Tare reactorul asta.....Puloreactor...[B] is curios cum functioneaza in aeromodelism...
#73
Postat 02 March 2003 - 08:40 PM
Si inca ceva, nu stiu cat de amuzant este sa razi de cineva pe o asemenea tema, caci la scrierea rapida multi mananca sau adauga litere.
#74
Postat 02 March 2003 - 08:41 PM
#75
Postat 02 March 2003 - 08:49 PM
De curiozitate: ai aflat cu ce viteza zboara F-15?
Te intreb deoarece mai demult am vazut un englez cu un Mig-29 care cica zbura la 400 km/h.
#76
Postat 02 March 2003 - 09:28 PM
va depasi cu mult 90db limita maxima admisa la concursuri.Randamentul motorului cu reactie creste prop.
cu cresterea presiunii din camera de ardere si temperatura din fata turbinei.Motorul tau functionind pe
principiul pulsoreactorului va avea un randament slab fata de un mini motor cu reactie.Dupa cunostintele
mele pulsourile au un consum de combustibil de 3-4 ori mai mare fata de un motor cu reactie care da aceeasi
forta de tractiune deci pentru un zbor de 7-8 minute iti trebuie cam 10l de combustibil
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#77
Postat 04 March 2003 - 11:45 PM
#78
Postat 05 March 2003 - 01:23 AM
Te inteleg si poti fi convins ca si eu fac greseli,poate mai multe ca tine.cu totii stim ce inseamna sa scri repede.Mi s-a parut interesant termenul..sunt convins ca daca scria pulsorctor nu mi-ar fi atras atentia..
Inca o data ,scuze!!!
#79
Postat 05 March 2003 - 02:32 AM
#80
Postat 05 March 2003 - 02:35 AM
Tu cum crezi ca ar fi mai bine? 4 supape sau 6. eu m-am gandit la 6 pentru a fi camera de ardere cat mai omogena.
Ai idee din ce as putea sa-i mai modific pentru inceput?