Modelism - RHC Forum: Motoare cu reactie - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Motoare cu reactie creerea unui motor

#51 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 18 February 2003 - 11:12 PM

te-am intrebat de motor real pt ca mie dimensiunile nu mi s-au parut deloc mari un motor de mi-8 dezbracat de capotaje si alte balarii are 1.5m si duce dihania ai de 8tone
0

#52 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 18 February 2003 - 11:25 PM

chiar ma faci curios cu unul in miniatura nu imi dau seama ce turatie tre sa aibe turbina ca sa poata comprima cat de cat si cum dracu face ungerea ca doar n-are pompe de ulei si radiatoare dar sistemul de injectie si regulatorele de turatie ?
0

#53 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 19 February 2003 - 08:49 AM

Salut xorg!

O turbina in miniatura arata destul de simplu si le poti vedea desfacute pe diferite site-uri (cu cateva mesaje mai sus am dat si eu doua). Turatia este limitata electronic si ajunge cam la 110k iar ungerea se face prin combustibil (cherosen). Puterea obisnuita este intre 6-12 kgF.

Vivi
0

#54 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 20 February 2003 - 12:18 AM

merci pt siteurile indicate mi-am facut o idee despre ce vreti voi sa facetii. mie nu mi s-au parut deloc simple mini turbinele chiar daca ati rezolva problema prelucrarilor totusi 110000rot/min este mult prea mult pentru ceva artizanal, ce sa mai spunem de temperatura daca este 600 dupa turbina inainte este prob 800 desi nu inteleg cum ar ajunge la o temp asa mare cu un raport de comprimare asa mic, ma rog poate nu am inteles eu unde este masurata dar ori si cum chiar la 600c inainte de turbina tot nu cred ca se poate fara aliaje ni-co la un motor cu reactie paletele de turbina sunt racite prin div metotde altfel apare fluajul si in cateva ore de zbor se deformeaza turbina. de asta sustin ideea unui motor tip coanda.
0

#55 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 20 February 2003 - 08:48 AM

Salve!
Eu unul nu vreau sa-mi fac motor artizanal, ci as vrea sa cumpar componentele si sa-l montez singur. Unii de aici vor doar sa experimenteze, si atunci nu au nevoie de fiabilitate. Poate nu ma crezi, dar iti spun sigur ca motoarele sunt fiabile si de aceea cost mult. Si asa cum ai zis tu, se folosesc aliaje, nu stiu de care, ca n-am ajuns asa departe cu studiul.

Vivi
0

#56 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 20 February 2003 - 09:48 PM

Bun, deci cum putem sa intram intr-o legatura de a cumpara un asemenea motor?
Ai idee cat costa?
La urma urmei faci aeromodelul in functie de motor.
Deci daca avem un motur cat o galeata, facem un aeromodel cat o masina si tot avem ceva care sa dea impresia ca este un avion al fortelor aeriene.
De la cel care are F-15 am aflat ca prima data cand s-au dus pe aerodromul Clinceni, cei din unitatea militara de langa au crezut ca avenit vre-un avion militar (probabil un Mig 21), dar militarii in termen tot militari sunt<< nu vreau sa jignesc pe nimeni dar am vrut sa spun cizme>>. Cum era sa aterizeze un Mig 21 pe un aerodrom de pamant?
Stupid un?
In fine, sa revenim la subiect.
La motoarele care le gasim pe internet se fososeste in mod curent Ti. Ca la avioanele reale, La palele eliciei, le camasa camerei de ardere, etc.
Deasemenea in fata motorului propriu-zis se afla un motor electric care actioneaza la inceput rotirea motorului si apoi, dupa utilizare el mai functioneazaza un timp dat pentru racire.
La intuneric, cu tot aliajul de Ti, se observa albastrirea motorului, precum gazele de la aragaz <<cine mai are asa ceva la criza cu care ne cofruntam, caci eu am inceeput sa le am mai galbene si uneori rosii>>.
Puteti sa ma ajutati cu ceva documentatie despre motorul Coanda?
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#57 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 20 February 2003 - 10:36 PM

agarici din cate stiu eu la motoarele reale ti se foloseste in locuri reci precum ventilatorul s-au compresorul de joasa presiune pe compresorul de inalta presiune si mai ales pe tubina (paletii rotor stator) sunt aliaje Ni-Cobalt, si cine stie ce au mai inventat baietii. dar asta prob nu ne ajuta la nimic, referitor la Coanda nu prea te pot ajuta cu documentatie, iti pot spune doar principial ca foloseste un motor cu piston pentru antrenarea compresorului format dintr-o singura treapta avantajul aici ar fi ca te scuteste de turbina care dupa parerea mea este imposibil de construit din cauza temperaturilor de lucru mari. referitor la motorul auxiliar de pornire de la mig 23 pot sa-ti spun ca este un turbopropulsor cu turbina libera (de aceea se exprima puterea in Cp ) si generatorul de gaze efectiv cred ca poate fi folosit la ce vrei tu. de facut rost de unul iti trebuie pile printre pilotii militari sau fostii ca de s-au desfintat o gramada de unitati.
0

#58 Useril este offline   S62i 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 280
  • Inregistrat: 24-May 02
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Postat 22 February 2003 - 03:30 PM

Doua cuvinte despre motorul lui Coanda :
1.compresor centrifugal actionat de un motor cu piston de 50Cp
2.gazele de ardere de la motorul cu piston asigurau aprinderea amestecului aer combustibil din camera de ardere,deci nu avea sistem de aprindere ( era totusi prin 1910)
3.fara turbina la iesire
Salutari
Iulian
0

#59 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 23 February 2003 - 12:56 AM

Ce pot sa spun, decat ca sper sa nu ramana un vis.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#60 Useril este offline   Razvi28 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 97
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 24 February 2003 - 11:28 PM

Urmarind discutia,bag sama ca aveti planuri mari de tot....Eu banuiam ca vreti sa luati un motor reactor de undeva si eventual sa-i faceti cel mult un "tunning",sa-i zicem...Gandeam asa pt ca totusi posibilitatile tehnologice personale sunt relativ restranse,pe cand acolo ai nevoie de high tech.
Daca intardevar vreti sa faceti voi unul si aveti mijloacele materiale necesare,eu nu pot decat sa va urez bafta,sa va tin pumnii si sa sper ca il voi vedea si eu vbreodata motorul ala,fie si pe net....
Spor la treaba!
Flying is my middle name...
0

#61 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 24 February 2003 - 11:49 PM

Razvi28, cred ca doar cu ajutorul lui Dumnezeu vom putea sa realizam un motor, caci dupa cum ai observat, nu sunt mari sperante sa putem realizaa unul pe cont propriu, ,fara finantare din extrior.
Testarile inseamnabani, multi bani, ,si apoi mai trebuie sa ai si cunostinte despre motoare, facultati, caci altfel nimeni nu arunca cu bani i stanga si in dreapta
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#62 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 25 February 2003 - 11:11 PM

agaraci vad ca o cam lasi balta cu motorul de parca tu nu stii ca nui nimic usor in viata,, am facut rost de planurile de la avionul coanda printre care si ceva detalii motor daca mai esti interesat le scanez. "parca vad ca furi turbina de la aspirator o pui intr-o cutie si faci mare motor"
0

#63 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 25 February 2003 - 11:21 PM

Nu sti ce idee poate veni.
Sa sti ca nu o las balta, chiar daca asa pare.
Eu dedocamdata incecrc sa gasesc persoane care sa-mi poata oferi atat cunostinte, cat si persoane care lucreaza in domeniu, pentru a putea realiza fizic motorul.
Dupa cum am spus vreau sa creez o echipa care sa realizeze acest motor, ,pe care apoi sa-l inregistram si sa le oferim romanilor un motor mai ieftin.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#64 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 26 February 2003 - 09:54 AM

Agarici,
Eu as propune sa incercam imbunatatirea consumului acestor motoare, care din cate stiu eu este foarte mare (vreo 250 ml/min la putere maxima). Cred ca ar fi ceva extraordinar...

Vivi
0

#65 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 26 February 2003 - 11:40 PM

Buna idee.
Dar ai si o idee cum am putea face acest lucru?
Caci la motoarele vestice au lucrat experti in domeniu.
Eu cred ca am putea reduce consumul inlocuind combustibilul cu cecva mai puternic. De exemplu am putea incerca sa folosim hidrogen lichid.
Dar am avea nevoie de o butelie in avion, care ar creste considerabil masa aeromodelului.
Pana una alta ar trebui sa avem un motor pe care sa incercam sa-l imbunatatim, nu crezi?
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#66 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 27 February 2003 - 11:32 AM

In ce sens sa-l imbunatatim? Mai sus ziceai ca au lucrat experti si ca ar fi destul de greu....
Eu inteleg prin imbunatatire, o crestere a raportului putere/greutate, in ultima intrand tot ce tine de motor, inclusiv rezervorul!
0

#67 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 27 February 2003 - 07:30 PM

Parintele motoarelor cu reactie de modelism este Kurt Schreckling din Austria.El a realizat primrele prototipuri
la sfirsitul anilor 80.Rotorul de compresor l-a facut din placaj de aviatie de 2mm pe care l-a ranforsat ulterior
cu citeva fisii de fibra de carbon pt ca nu-i rezistau timp indelungat la sarcina.A folosit rulmenti obisnuiti care
rezistau pina la 40 de mii rot/min si pe care ungindu-i prin ceata de ulei ajungea cu ei pina pe la 70 de mii de
ture.Turbina a facut-o din tabla de inox de 2mm pe care a taiat-o cu bonfaierul si a rasucit "palele" la un unghi calculat dinainte.Pe urma cu un biax a dat un profil aproximativ biconvex aerodinamic palelor rasucite.Statorul turbinei l-a facut tot din tabla de inox.Corpul turbinei l-a realizat dintr-o butelie de gaz care
se foloseste la camping pt iluminat sau incalzit.(e o doza mica nu va ginditi la buteliile obisnuite de aragaz).Cu
aceste materiale "hitec" a scos din motor 3.5 kg forta.Nu a putut imbunatati performantele motorului pt ca nu
putea trece de 1,2 atm presiune in camera de ardere si 75-80 de mii de ture pe minut intrucit turbina i s-ar fi
dezintegrat.De la acest motor incepind si cartea publicata de K S au inceput sa se inspire si ceilalti fabricanti
de motoare incepind cu Thomas Kamps, Jesus Artes .AMT si englezii.Intr-un timp Schreckling a lucrat impreuna
cu Jesus Artes pt imbunatatirea motorului si au scos prototipul KJ 66 ( Kurt-Jesus 66 fiind diametrul turbinei in
mm) care e luat intotdeauna ca si etalon de comparatie cu celelalte modele.Deci se poate realiza un motor cu
reactie si fara materiale hitec dar fiabilitatea va lasa de dorit.Dupa parerea mea de nespecialist cred ca mai
mult de 2-3 ore de functionare nu poti scoate din motor fara sa-i schimbi un rulment o turbina sau stiu si io
ce alta piesa.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#68 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 28 February 2003 - 02:45 AM

Citeaza

care din cate stiu eu este foarte mare (vreo 250 ml/min la putere maxima). Cred ca ar fi ceva extraordinar...






Salut Vivi,


Consumul la puterea max este dublu !!! In general rezervoarele sint de 2 litri si permit ca 4 min de zbor. Dupä max 3,30 min trebuie sä incepi aterizarea. Restul de timp si de carburant permit cel mult douä incercäri de aterizare. O aterizare fortatä, cu turbina opritä este aproape imposibilä. Raportul greutate / suprafatä portantä la jeturi nu permite planäri decit foarte foarte limitat.
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#69 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 01 March 2003 - 12:15 AM

Daca cineva stie pe cineva ca are si poate vindee un pulsoreactor as fi incantat sa intru in legatura. Caci am gandit un proiect de modernizare a motorului a.i. sa nu mai fie considerat puloreactor, deci sa putem sa participam la concursuri dee F4B si F4C. Modeernizaarea costa si in introducerea unui sistem de acceleratie.
Proiectul este ded a monta un motor electric in fata lui, amplasarea a sase supape unisens, reglabile, o pompa electrica cu retur.
In momentul in care o sa am motorul si o sa-i fac modernizarea, sper sa putem creea un parteneriat de multiplicare a acestuia, la un pret de 200-400 de euro pentru piata Romaneasca.
Eu nu vreau sa fie un motor la fel ded competitiv ca cele din vest, pentru ca sunt sigur ca nu pot creea ceva mai bun, decat ca au crea t echipe de cercetatori, dar vreau ca sa existe si pentru Romani un motor cu reactie care sa si-l poata permite romanii, macar la nivel de cercuri, cu toate ca cele mai tari echipamente le au particularii.
Astept ajutor.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#70 Useril este offline   vic 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1470
  • Inregistrat: 28-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Snagov

Postat 01 March 2003 - 11:01 PM

Motorul de pe F -15 consuma 250g la turatie maxima[117000 rpm] turatie pe care o folosesti la decolare ,dupa care zbori la jumatate de stic nu va pot spune consumul la 1/2 sau la relanti[33000rpm] iar aterizarea fara motor nu este nici o problema. (daca te gandesti la pretul modelului si nu la cum sa-l aduci la aterizare - atunci ai o problema ). Imbunatatirea performantelor unui reactor, este o problema delicata, de managementul motorului se ocupa un procesor care are deja in memorie un program testat sa scoata cat mai multa putere din motor. Acesta se ocupa de pompa de combustibil, temperatura interioara a motorului si de turatie.
Macheta de F-15 are trei rezervoare totalizand 2,5 litri cherosen amestecat cu ulei de turbina si poate zbura 7 min. avand o rezerva de 500 mll. suficienta pentru doua ture de pista in cazul in care ratezi.
Dezvoltarea unui motor in tara cere foarte mult timp si bani, si nu stiu cat de mult puteti imbunatatii performantele motorului. In strainatate sunt foarte multi care se ocupa cu aceasta, avand avantajul de a testa foarte multe motoare. Majoritatea nu au putut sa atinga performante demne de a fi luate in considerare in domeniul consumului si sunt firme mari si persoane care sunt implicate in dezvoltarea acestor motoare. Intradevar nemtii sunt "parintii" acestor motoare dupa care s-au dezvoltat nume ca JETCAT- KJ 66 este primul reactor oferit ca kit usor de asamblat si la un pret rezonabil.
In timp acest reactor a ajuns sa fie abgradat si sa ajunga la performante mai bune in ceea ce priveste puterea,insa consumul ramane o problema generala. Un singur progres demn de a fi luat in considerare, am remarcat in revista JET INTERNATIONAL facut de un spaniol JESUS ARTES cu un reactor de dimensiunea unei cutii de Coca-Cola care a ajuns sa consume sub 150 mll in maximum de putere si sa impinga 5,5 kg, turbina se numeste JF-50 BEE, cantareste 560 gr, diametrul 80 mmm si lungime 140 mm. Aceasta poate fi gasita daca accesati siteul www.artesjet.com.








[I]
0

#71 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 01 March 2003 - 11:58 PM

BRRRRRRRR!
Hai sa va dezvalui si eu ceva: Este un omulet in Romania care are documentatie completa pentru un motor JET de aeromodel si care in timpul liber bricoleaza la el. A reusit sa faca turbina si carcasa din ce stiu eu. Dar mai bine sa il lasam pe el sa VORBEASCA (cand o intra pe net evident)
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#72 Useril este offline   Razvi28 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 97
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 02 March 2003 - 01:05 AM

[quote name='Agarici' date='1 Mar 2003, 00:15']Daca cineva stie pe cineva ca are si poate vindee un pulsoreactor as fi incantat sa intru in legatura. Caci am gandit un proiect de modernizare a motorului a.i. sa nu mai fie considerat puloreactor, deci sa putem sa participam la concursuri dee F4B si F4C. Modeernizaarea costa si in introducerea unui sistem de acceleratie.
Proiectul este ded a monta un motor electric in fata lui, amplasarea a sase supape unisens, reglabile, o pompa electrica cu retur.
In momentul in care o sa am motorul si o sa-i fac modernizarea, sper sa putem creea un parteneriat de multiplicare a acestuia, la un pret de 200-400 de euro pentru piata Romaneasca.
Eu nu vreau sa fie un motor la fel ded competitiv ca cele din vest, pentru ca sunt sigur ca nu pot creea ceva mai bun, decat ca au crea t echipe de cercetatori, dar vreau ca sa existe si pentru Romani un motor cu reactie care sa si-l poata permite romanii, macar la nivel de cercuri, cu toate ca cele mai tari echipamente le au particularii.
Astept ajutor.[/quote]
sa nu mai fie considerat puloreactor, deci sa putem [/QUOTE]

Tare reactorul asta.....Puloreactor...[B] is curios cum functioneaza in aeromodelism...
Flying is my middle name...
0

#73 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 02 March 2003 - 08:40 PM

Razvi, imi cer scuze de greseli, dar cand te grabesti nu iese asa cum trebuie, oricum cred ca ai inteles.
Si inca ceva, nu stiu cat de amuzant este sa razi de cineva pe o asemenea tema, caci la scrierea rapida multi mananca sau adauga litere.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#74 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 02 March 2003 - 08:41 PM

Dom profesor, ai putea sa ma pui in legatura cu aceasta persoana?
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#75 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 02 March 2003 - 08:49 PM

Draga Vic, din cate ai observat majoritatea aeromodelistilor nu-si permit sa-si cumpere un asemenea motor. Cei care au acesti bani prefera sa-si ia o masina sau alte lucruri de trebuinta. Asa ca, precum am zis, incerc sa construiesc o alternativa la motoarele vestice. Chiar daca acela nu va fi atat de performant cel putin este un motor turboreactor, deci ceva care imita zgomotul, si face ca un avion real cu motor cu reactie sa poata fi facut ca aeromodel, plus viteza cu care zboara.
De curiozitate: ai aflat cu ce viteza zboara F-15?
Te intreb deoarece mai demult am vazut un englez cu un Mig-29 care cica zbura la 400 km/h.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#76 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 02 March 2003 - 09:28 PM

Agarici vezi ca,cu motorul propus de tine nu vei putea participa la nici un concurs oficial pentru ca zgomotul
va depasi cu mult 90db limita maxima admisa la concursuri.Randamentul motorului cu reactie creste prop.
cu cresterea presiunii din camera de ardere si temperatura din fata turbinei.Motorul tau functionind pe
principiul pulsoreactorului va avea un randament slab fata de un mini motor cu reactie.Dupa cunostintele
mele pulsourile au un consum de combustibil de 3-4 ori mai mare fata de un motor cu reactie care da aceeasi
forta de tractiune deci pentru un zbor de 7-8 minute iti trebuie cam 10l de combustibil
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#77 Useril este offline   vic 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1470
  • Inregistrat: 28-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Snagov

Postat 04 March 2003 - 11:45 PM

Aproximativ 300 k/h ,am un tub pitot dar nu este instalat .cu acesta pot afla viteza maxima si minima dar se poate folosi pentru a mentine viteza constanta [ un fel de tempomat] aceste valori se stocheaza in memoria ECU din aeromodel si se descarca dupa aterizare pe GSU unde se memoreazasa si alti parametri;timp zburat,temperatura,si diverse probleme care apar.Sper sa reusesti constructia turbinei,nu este chiar asa de complicata .
0

#78 Useril este offline   Razvi28 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 97
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 05 March 2003 - 01:23 AM

Agarici,te rog nu te supara!
Te inteleg si poti fi convins ca si eu fac greseli,poate mai multe ca tine.cu totii stim ce inseamna sa scri repede.Mi s-a parut interesant termenul..sunt convins ca daca scria pulsorctor nu mi-ar fi atras atentia..
Inca o data ,scuze!!!
Flying is my middle name...
0

#79 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 05 March 2003 - 02:32 AM

Skyspy, motoarele cu reactie fac exceptie de la regula. Uitate mai atent la regulamenul international la clasele F4B si F4C.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#80 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 05 March 2003 - 02:35 AM

Vic, iti multumesc mult pentru informatii si de asemenea pentru incurajari.
Tu cum crezi ca ar fi mai bine? 4 supape sau 6. eu m-am gandit la 6 pentru a fi camera de ardere cat mai omogena.
Ai idee din ce as putea sa-i mai modific pentru inceput?
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu