Modelism - RHC Forum: Motoare cu reactie - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Motoare cu reactie creerea unui motor

#31 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 08 February 2003 - 11:24 PM

MRX;
Mersi de site-uri, este chiar interesant sa ai asa ceva pe masina, dar mai intai testeaza in afara orasului unde nu ai trafic greu pt ca nu sti ce se poate intampla. Este inca nesigur, cu toate ca dupa cum stim au un randament mult mai mare, de la 30-40% la 90-95%, deci consumul ar fi mult ami mic si mai nepoluant.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#32 Useril este offline   Razvi28 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 97
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 16 February 2003 - 01:37 AM

Salut...
Agarici,cum mai merge treaba cu motorul?Ai pus ceva concret pe hartie,sau doar ganduri inca?
Sper sa reusesti sa faci ceva serios,dar cred ca iti va fi f greu...,materialele si mana de lucru pt elemente complexe e f costisitoare...Eu sincer sunt curios sa vad un astfel de motor "home made".
Site-ul nemtesc are motoare de nota 10,dar ..........un pic cam scumpe pt unele buzunare..
Bafta multa ...cand ai ceva concret,poate impartasesti si cu noi.....
Spor la munca!
Flying is my middle name...
0

#33 Useril este offline   Razvi28 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 97
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 16 February 2003 - 01:45 AM

Mi-am adus aminte o chestie...
Am vazut niste ....sa zicem planuri....la cineva prin Brasov,vroia sa foloseasca un TRDF (turbo reactor dublu flux) pt o chestie zburatoare (nu avion), au gandit motorul asezat pe verticala si o mare problema pt ei va fi praful ridicat de evacuarea gazelor,praf care va ajunge in motor,ne putand proteja disp.de admisie....
Cred ca ti-ar prinde bine sa gandesti intai aparatul pe care folosesti asa un motor...sunt multe probleme care apar....
Normal ca si constructia unui astfel de motor fara avion va fi un succes deplin,dar o aplicare ar fi...mult mai mult...
Chiar daca stiai toate astea......nu-i bai ca le-am scris,asa-i?
Daca il faci si la scara mai mare,pun si eu unu pe luxoasa mea limuzina produsa la Pitesti...
Bafta!
Flying is my middle name...
0

#34 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 16 February 2003 - 03:10 AM

Salut Domnilor,

care modelist nu viseazä avion cu turbinä ? Problemele sint cunoscute. Pretul !!! Nu nunai turbina ci si avoianele corespunzätoare costä ... O alternativä satisfäcätoare mi-se par propusiile gen Ducted Fan cu motoare termice " normale ".

Un exemplu este F-86F Sabre cu 960 mm anvergurä si greutate la start ca ca 1600 g. In momentul de fatä acest avion se gäseste ca ofertä specialä la 299 Eur, incl. motor OS 2,5 ccm si rezo. Mai trebuiesc luate in calcul 5 sevro de 9 mm. Avind in vedere diterenta de pret in comparatie cu un model cu turbinä, cred cä meritä o incercare. Nu l-am väzut zburind dar am väzut un F 16 de la aceias firmä cu Ducted Fan electro ! Zbura extraordinar si era mai greu decit Sabre la aceleas dimensiuni.

C4FU

Fisiere atasate


Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#35 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

  Postat 16 February 2003 - 03:30 AM

Corsair4FU, la 16 Feb 2003, 03:10, a spus:

Salut Domnilor,

care modelist nu viseazä avion cu turbinä ? Problemele sint cunoscute. Pretul !!! Nu nunai turbina ci si avoianele corespunzätoare costä ... O alternativä satisfäcätoare mi-se par propusiile gen Ducted Fan cu motoare termice " normale ".

Un exemplu este F-86F Sabre cu 960 mm anvergurä si greutate la start ca ca 1600 g. In momentul de fatä acest avion se gäseste ca ofertä specialä la 299 Eur, incl. motor OS 2,5 ccm si rezo. Mai trebuiesc luate in calcul 5 sevro de 9 mm. Avind in vedere diterenta de pret in comparatie cu un model cu turbinä, cred cä meritä o incercare. Nu l-am väzut zburind dar am väzut un F 16 de la aceias firmä cu Ducted Fan electro ! Zbura extraordinar si era mai greu decit Sabre la aceleas dimensiuni.

C4FU

[QUOTE] va salut domnilor. apropo de idei traznite stie careva cumva cu as putea sa fac rost de un turbostarter de mig23 si daca aveti nevoie de o turbina studiati si turbostarterul e super naravas si nu chiar mare partea proasta nu are racire si e limitat in functionare
0

#36 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 16 February 2003 - 08:35 PM

Draga Razvi28,
eu doresc sa-mi fac IAR 99 la o anvergura de 2000mm av, adica scara 1/5, pentru inceput.
Asa ca eu unul zic ca este un proiect destul de maret. O sa va trimit in curand niste imagini cu ceea ce am gandit, este bine daca sunt sub format Corel 10?
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#37 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 16 February 2003 - 08:36 PM

xorg,
ce este acela un turbostarter?
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#38 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 16 February 2003 - 08:40 PM

Corsair F4,
eu unul doresc un reactor care sa imite si sunetul real.
De asemenea elicia intubata nu are foarte mare putere, deci nu poti face inalta acrobatie, nu poti sa ai viteza mare si daca vrei sa faci o macheta pentru F4C iti va iesi mult mai grea. Acolo ai dispozitive care atarna, unul cate unul.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#39 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 16 February 2003 - 08:53 PM

Cei mai batrani stiu ca pe vremuri existau pulsoreactoare pentru aeromodele captive. Se ajungea pana la 220-250 km/h. Problema lor era ca nu aveau acceleratie si rezistau la un numar mic de folosiri din cauza defectarii supapei facuta dintr-o lamela foarte subtire (0.8mm) de un otel special.
M-am gandit sa modific unul, daca as gasi unul, sa-i montez o supapa unisens si sa-i realizez un sistem de injectie cu retur.
Astfel sa pot realiza acceleratia din deschiderea supapei.
De asemenea, pofesorul Ioan SERBAN de la Palatul National al Copiilor Bucuresti, mi-a spus ca la zborurile de noapte se vedea un con rosiatic in fata motorului fapt care m-a determinat sa cred ca o parte din gaze iesau prin fata, scazan randamentul motorului. deci m-am gandit sa ii montez unn motor electric cu o elice comparata din Germania (50euro), pentru elicii intubate.
Acest lucru l-am gandit deoarece la competitii sunt interzise pulsoractoarele.
Mai ramane problema racirii, motorul ajungand la inrosire, astfel nefiind de conceput punerea lui in interiorul modelului.
Deci am gandit ca trebuie realizat cu dublu flux.
Pe langa acest proiect am si unul prototip la care voi aduce in curand imagini, de care am mai spus mai sus.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#40 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 17 February 2003 - 12:39 AM

turbostarterul este un mic motor cu reactie folosit la pornira motoarelor mari. e gata facut si merge prea scump nu tre sa fie ca mig23 e dat la casare si am inteles ca se pot cumpara in anumite conditii la pret de fier vechi. nu stiu ce inseamna motor mic pt tine are cam 80cp si 56000 rot/min cred ca sunt si alte solutii la problema ta motor statoreactor si fuzee daca mergi la viteze mari. sau pulsoreactor ventilat electric cu flux de racire. eu am incercat sa fac unul dar m-am oprit la supapa dupa ce treceam prin masina de rectificat lamela prindea o forma ciudata si alta solutie nu am gasit randamentul depinde mult de supapa si nu cred sa gasesti construita gata una suficient de buna.

Aceasta postare a fost editata de xorg: 17 February 2003 - 06:46 PM

0

#41 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 17 February 2003 - 09:08 AM

...fiabilitatea supapelor din lamela la pulsoreactoare lasa de dorit. Conul rosu din fata motorului de care vorbea Serban Ion se datoreaza ruperii sau functionarii defectoase a uneia dintre "petalele" motorului. Eu am facut un pulsoreactor la care am adaptat niste supape in forma de palarie din material inoxidabil de 01-02 mm, pasuite pe sticla mata si cu scaun de asezare pe chiulasa (chiulasa motorului o puteti face dintr-un cap de piston de autoturism)...limitarea cursei "palarioarelor" era mecanica (un perete gratar reglabil in spatele lor...)...Nu are moarte!
Motorul inca exista undeva in Constanta, la Liceul Industrial de Marina (cel putin unul...am facut cateva...)
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#42 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 17 February 2003 - 06:43 PM

daca ai avea un desen de principiu as intelege mult mai bine

Aceasta postare a fost editata de xorg: 17 February 2003 - 06:45 PM

0

#43 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 18 February 2003 - 10:18 PM

Draga xorg,
ce pot sa zic, ,decat ca la 80 de cai l-am putea pune pe motodeltaplan.
Oricum nu este o idee rea. Dar cine stie mai multe?
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#44 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 18 February 2003 - 10:19 PM

Draga Marinare,
eu am spus ca as monta o supapa unisens, adica una de aragaz.
Cum ti se pare?
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#45 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 18 February 2003 - 10:38 PM

agarici da tu cat de mic vrei sa fie? e ceva mai mare ca o sticla de cola daca il dezraci de capotaje sii dai jos partea cu turbina libera. mai multe stiu pilotii care au zburat mig23 si interesant ar fi de intrebat un pilot de an24 sau il18
0

#46 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 18 February 2003 - 10:42 PM

Aaaaa, nu am stiut ca este asa de mic.
Deci cum putem intra in legatura cu un asemenea motor?
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#47 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 18 February 2003 - 10:47 PM

apropo agarici cred ca ar trebui sa vezi o schema de principiu a motorului coanda e o solutie simpla si nu are pretentii de materiale si nici prelucrari deosebite, iar la ce vrei tu sa faci oricum randamentul termic este forte scazut
0

#48 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 18 February 2003 - 10:49 PM

tu ai vazut vreodata un motor cu reactie in realitate?
0

#49 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 18 February 2003 - 10:55 PM

Daca te referi la unul real, da. la politehnica, ,la gara.
Dar de asemenea am vazut si unul (doua) de aeromodel.
Adica exteriorul sau mai bine zis ceea ce se vede si in imaginile oferite de firme.
Le-am vazut pe viu, la un italian si un roman.
Ai documentatie dedspre efectul coanda? Caci eu nu prea am.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#50 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 18 February 2003 - 11:09 PM

nu la efectul coanda m-am referit ci la motorul facut de el, evectul este o consecinta a plasarii motorului in fata dar asta nu cred ca te intereseaza. ca idee de motor turbina compresorului este antrenata de un motor cu piston asta rezolva multe probleme constructive
0

#51 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 18 February 2003 - 11:12 PM

te-am intrebat de motor real pt ca mie dimensiunile nu mi s-au parut deloc mari un motor de mi-8 dezbracat de capotaje si alte balarii are 1.5m si duce dihania ai de 8tone
0

#52 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 18 February 2003 - 11:25 PM

chiar ma faci curios cu unul in miniatura nu imi dau seama ce turatie tre sa aibe turbina ca sa poata comprima cat de cat si cum dracu face ungerea ca doar n-are pompe de ulei si radiatoare dar sistemul de injectie si regulatorele de turatie ?
0

#53 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 19 February 2003 - 08:49 AM

Salut xorg!

O turbina in miniatura arata destul de simplu si le poti vedea desfacute pe diferite site-uri (cu cateva mesaje mai sus am dat si eu doua). Turatia este limitata electronic si ajunge cam la 110k iar ungerea se face prin combustibil (cherosen). Puterea obisnuita este intre 6-12 kgF.

Vivi
0

#54 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 20 February 2003 - 12:18 AM

merci pt siteurile indicate mi-am facut o idee despre ce vreti voi sa facetii. mie nu mi s-au parut deloc simple mini turbinele chiar daca ati rezolva problema prelucrarilor totusi 110000rot/min este mult prea mult pentru ceva artizanal, ce sa mai spunem de temperatura daca este 600 dupa turbina inainte este prob 800 desi nu inteleg cum ar ajunge la o temp asa mare cu un raport de comprimare asa mic, ma rog poate nu am inteles eu unde este masurata dar ori si cum chiar la 600c inainte de turbina tot nu cred ca se poate fara aliaje ni-co la un motor cu reactie paletele de turbina sunt racite prin div metotde altfel apare fluajul si in cateva ore de zbor se deformeaza turbina. de asta sustin ideea unui motor tip coanda.
0

#55 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 20 February 2003 - 08:48 AM

Salve!
Eu unul nu vreau sa-mi fac motor artizanal, ci as vrea sa cumpar componentele si sa-l montez singur. Unii de aici vor doar sa experimenteze, si atunci nu au nevoie de fiabilitate. Poate nu ma crezi, dar iti spun sigur ca motoarele sunt fiabile si de aceea cost mult. Si asa cum ai zis tu, se folosesc aliaje, nu stiu de care, ca n-am ajuns asa departe cu studiul.

Vivi
0

#56 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 20 February 2003 - 09:48 PM

Bun, deci cum putem sa intram intr-o legatura de a cumpara un asemenea motor?
Ai idee cat costa?
La urma urmei faci aeromodelul in functie de motor.
Deci daca avem un motur cat o galeata, facem un aeromodel cat o masina si tot avem ceva care sa dea impresia ca este un avion al fortelor aeriene.
De la cel care are F-15 am aflat ca prima data cand s-au dus pe aerodromul Clinceni, cei din unitatea militara de langa au crezut ca avenit vre-un avion militar (probabil un Mig 21), dar militarii in termen tot militari sunt<< nu vreau sa jignesc pe nimeni dar am vrut sa spun cizme>>. Cum era sa aterizeze un Mig 21 pe un aerodrom de pamant?
Stupid un?
In fine, sa revenim la subiect.
La motoarele care le gasim pe internet se fososeste in mod curent Ti. Ca la avioanele reale, La palele eliciei, le camasa camerei de ardere, etc.
Deasemenea in fata motorului propriu-zis se afla un motor electric care actioneaza la inceput rotirea motorului si apoi, dupa utilizare el mai functioneazaza un timp dat pentru racire.
La intuneric, cu tot aliajul de Ti, se observa albastrirea motorului, precum gazele de la aragaz <<cine mai are asa ceva la criza cu care ne cofruntam, caci eu am inceeput sa le am mai galbene si uneori rosii>>.
Puteti sa ma ajutati cu ceva documentatie despre motorul Coanda?
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#57 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 20 February 2003 - 10:36 PM

agarici din cate stiu eu la motoarele reale ti se foloseste in locuri reci precum ventilatorul s-au compresorul de joasa presiune pe compresorul de inalta presiune si mai ales pe tubina (paletii rotor stator) sunt aliaje Ni-Cobalt, si cine stie ce au mai inventat baietii. dar asta prob nu ne ajuta la nimic, referitor la Coanda nu prea te pot ajuta cu documentatie, iti pot spune doar principial ca foloseste un motor cu piston pentru antrenarea compresorului format dintr-o singura treapta avantajul aici ar fi ca te scuteste de turbina care dupa parerea mea este imposibil de construit din cauza temperaturilor de lucru mari. referitor la motorul auxiliar de pornire de la mig 23 pot sa-ti spun ca este un turbopropulsor cu turbina libera (de aceea se exprima puterea in Cp ) si generatorul de gaze efectiv cred ca poate fi folosit la ce vrei tu. de facut rost de unul iti trebuie pile printre pilotii militari sau fostii ca de s-au desfintat o gramada de unitati.
0

#58 Useril este offline   S62i 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 280
  • Inregistrat: 24-May 02
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Postat 22 February 2003 - 03:30 PM

Doua cuvinte despre motorul lui Coanda :
1.compresor centrifugal actionat de un motor cu piston de 50Cp
2.gazele de ardere de la motorul cu piston asigurau aprinderea amestecului aer combustibil din camera de ardere,deci nu avea sistem de aprindere ( era totusi prin 1910)
3.fara turbina la iesire
Salutari
Iulian
0

#59 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 23 February 2003 - 12:56 AM

Ce pot sa spun, decat ca sper sa nu ramana un vis.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#60 Useril este offline   Razvi28 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 97
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 24 February 2003 - 11:28 PM

Urmarind discutia,bag sama ca aveti planuri mari de tot....Eu banuiam ca vreti sa luati un motor reactor de undeva si eventual sa-i faceti cel mult un "tunning",sa-i zicem...Gandeam asa pt ca totusi posibilitatile tehnologice personale sunt relativ restranse,pe cand acolo ai nevoie de high tech.
Daca intardevar vreti sa faceti voi unul si aveti mijloacele materiale necesare,eu nu pot decat sa va urez bafta,sa va tin pumnii si sa sper ca il voi vedea si eu vbreodata motorul ala,fie si pe net....
Spor la treaba!
Flying is my middle name...
0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu