Modelism - RHC Forum: Motoare cu reactie - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Motoare cu reactie creerea unui motor

#21 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 05 February 2003 - 01:08 AM

Marinare am intele bine ca te cheama Radu Zaharia? daca da sa sti ca ne cunoaste chiar dedstul de bine: sunt Vincentiu, mi-ai dat un carburator dee Moky anul trecut. Cand mai treci pe la club la Politehnica, ca in functie de timp poate ne vom vedea, ca pe anul acesta doar am vorbit la telefon <<adica tata>>.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#22 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 05 February 2003 - 01:11 AM

S62 daca cumva poti intra in legatura cu cineva dede la Turbomecanica sau de la IAR Brasov e mare lucru caci eu nu cunosc pe nimeni. Adica e valabil pentru toti cei care trateaza acest subiect.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#23 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 05 February 2003 - 01:18 AM

Gigi, am citit mesajul tau, si schita dar pe mine ma intereseaza dee fapr un loc unded sa pot prelucra materialele si de asemenea materiale, caci romanii sunt foarte inventivi si cu o idee de la tine, una de la altul si una de la mine putem face le urma urmei un motor. Problema e unded il costruimfizic pentru ca nu vreau sa cumpar nimic << cu exceptia rulmentilor ceramici>>. Eu vreau sa fi o conceptie pur romaneasca pentru a putea iesii cu el mai departe pe piata fara a trebuii sa platim drepturi dee autor. Macar sa acoperim banii pe care ii investim in cerceetare.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#24 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 05 February 2003 - 01:22 AM

Vivi, motoarele de pe site arata demential dar mai departe nu comentez.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#25 Useril este offline   S62i 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 280
  • Inregistrat: 24-May 02
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Postat 05 February 2003 - 11:38 AM

Pentru Agarici
Din pacate nu .Motoarele le spionam la vechile TIB-uri de dinainte de 89 asa la vedere ce era expus in standuri.Cu explicatiile mai greu din partea celor de acolo care nu prea se omorau cu tipii mici ca mine.Cred totusi ca si pe la muzeul Militar buc mai aveau daca bine imi aduc aminte ceva exponate cu parti componente (compresor ceva palete de turbina...) dar trebuie cercetat.
Pentru moment numai atat pot sa-ti spun.
Salutari
Iulian
0

#26 Useril este offline   Razvi28 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 97
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 06 February 2003 - 12:17 AM

Agarici
daca ai nevoie de ceva de pe la IAR Brasov,spune si tu...tatal meu lucreaza acolo de 25 de ani la Pista si tot timpul facultatii mi-a adus ce aveam nevoie...Si al noi documentatia era mai mult lipsa si am apelat cu succes la cea a IAR.
In legatura cu mailul tau,pot spune ca putem vorbi si chiar iti pot recomanda pe cineva care se ocupa de constructia unui astfel de motor,doar ca un pic mai mare,nu va merge pe un aeromodel.Dar poate vei reusi tu sa faci unul mic...
NUma' bine si bafta !
:D
Flying is my middle name...
0

#27 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 06 February 2003 - 04:24 AM

Chiar nu percuteaza nimeni la ideea cu turbocompresorul auto? Nu este de loc o gluma. Am vazut pe net un site cu asa ceva, cu poze detaliate, schite ptr. camera de ardere, explicatii. Majoritatea pieselor componente erau procurate din targuri de vechituri.
Marius-Dan Morcov
0

#28 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 07 February 2003 - 11:00 PM

MRX;
Care sunt adresele pe care ai gasit turbucompresoarele?
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#29 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 07 February 2003 - 11:01 PM

Razvi28;
Nu stiu exact ce am nevoie dar poate tatal tau stie mia bine.
Sper sa tinem legatura.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#30 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 08 February 2003 - 06:43 AM

Ptr. Agarici:
www.nyethermodynamics.com
http://home3.inet.te...nnethm/jete.htm
www.stocksbridge.demon.co.uk/turbine/march.htm
www.asciimation.co.nz/turbine/page4.html

Spor la treaba!

MRX

Aceasta postare a fost editata de MRX: 08 February 2003 - 06:45 AM

Marius-Dan Morcov
0

#31 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 08 February 2003 - 11:24 PM

MRX;
Mersi de site-uri, este chiar interesant sa ai asa ceva pe masina, dar mai intai testeaza in afara orasului unde nu ai trafic greu pt ca nu sti ce se poate intampla. Este inca nesigur, cu toate ca dupa cum stim au un randament mult mai mare, de la 30-40% la 90-95%, deci consumul ar fi mult ami mic si mai nepoluant.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#32 Useril este offline   Razvi28 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 97
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 16 February 2003 - 01:37 AM

Salut...
Agarici,cum mai merge treaba cu motorul?Ai pus ceva concret pe hartie,sau doar ganduri inca?
Sper sa reusesti sa faci ceva serios,dar cred ca iti va fi f greu...,materialele si mana de lucru pt elemente complexe e f costisitoare...Eu sincer sunt curios sa vad un astfel de motor "home made".
Site-ul nemtesc are motoare de nota 10,dar ..........un pic cam scumpe pt unele buzunare..
Bafta multa ...cand ai ceva concret,poate impartasesti si cu noi.....
Spor la munca!
Flying is my middle name...
0

#33 Useril este offline   Razvi28 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 97
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 16 February 2003 - 01:45 AM

Mi-am adus aminte o chestie...
Am vazut niste ....sa zicem planuri....la cineva prin Brasov,vroia sa foloseasca un TRDF (turbo reactor dublu flux) pt o chestie zburatoare (nu avion), au gandit motorul asezat pe verticala si o mare problema pt ei va fi praful ridicat de evacuarea gazelor,praf care va ajunge in motor,ne putand proteja disp.de admisie....
Cred ca ti-ar prinde bine sa gandesti intai aparatul pe care folosesti asa un motor...sunt multe probleme care apar....
Normal ca si constructia unui astfel de motor fara avion va fi un succes deplin,dar o aplicare ar fi...mult mai mult...
Chiar daca stiai toate astea......nu-i bai ca le-am scris,asa-i?
Daca il faci si la scara mai mare,pun si eu unu pe luxoasa mea limuzina produsa la Pitesti...
Bafta!
Flying is my middle name...
0

#34 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 16 February 2003 - 03:10 AM

Salut Domnilor,

care modelist nu viseazä avion cu turbinä ? Problemele sint cunoscute. Pretul !!! Nu nunai turbina ci si avoianele corespunzätoare costä ... O alternativä satisfäcätoare mi-se par propusiile gen Ducted Fan cu motoare termice " normale ".

Un exemplu este F-86F Sabre cu 960 mm anvergurä si greutate la start ca ca 1600 g. In momentul de fatä acest avion se gäseste ca ofertä specialä la 299 Eur, incl. motor OS 2,5 ccm si rezo. Mai trebuiesc luate in calcul 5 sevro de 9 mm. Avind in vedere diterenta de pret in comparatie cu un model cu turbinä, cred cä meritä o incercare. Nu l-am väzut zburind dar am väzut un F 16 de la aceias firmä cu Ducted Fan electro ! Zbura extraordinar si era mai greu decit Sabre la aceleas dimensiuni.

C4FU

Fisiere atasate


Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#35 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

  Postat 16 February 2003 - 03:30 AM

Corsair4FU, la 16 Feb 2003, 03:10, a spus:

Salut Domnilor,

care modelist nu viseazä avion cu turbinä ? Problemele sint cunoscute. Pretul !!! Nu nunai turbina ci si avoianele corespunzätoare costä ... O alternativä satisfäcätoare mi-se par propusiile gen Ducted Fan cu motoare termice " normale ".

Un exemplu este F-86F Sabre cu 960 mm anvergurä si greutate la start ca ca 1600 g. In momentul de fatä acest avion se gäseste ca ofertä specialä la 299 Eur, incl. motor OS 2,5 ccm si rezo. Mai trebuiesc luate in calcul 5 sevro de 9 mm. Avind in vedere diterenta de pret in comparatie cu un model cu turbinä, cred cä meritä o incercare. Nu l-am väzut zburind dar am väzut un F 16 de la aceias firmä cu Ducted Fan electro ! Zbura extraordinar si era mai greu decit Sabre la aceleas dimensiuni.

C4FU

[QUOTE] va salut domnilor. apropo de idei traznite stie careva cumva cu as putea sa fac rost de un turbostarter de mig23 si daca aveti nevoie de o turbina studiati si turbostarterul e super naravas si nu chiar mare partea proasta nu are racire si e limitat in functionare
0

#36 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 16 February 2003 - 08:35 PM

Draga Razvi28,
eu doresc sa-mi fac IAR 99 la o anvergura de 2000mm av, adica scara 1/5, pentru inceput.
Asa ca eu unul zic ca este un proiect destul de maret. O sa va trimit in curand niste imagini cu ceea ce am gandit, este bine daca sunt sub format Corel 10?
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#37 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 16 February 2003 - 08:36 PM

xorg,
ce este acela un turbostarter?
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#38 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 16 February 2003 - 08:40 PM

Corsair F4,
eu unul doresc un reactor care sa imite si sunetul real.
De asemenea elicia intubata nu are foarte mare putere, deci nu poti face inalta acrobatie, nu poti sa ai viteza mare si daca vrei sa faci o macheta pentru F4C iti va iesi mult mai grea. Acolo ai dispozitive care atarna, unul cate unul.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#39 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 16 February 2003 - 08:53 PM

Cei mai batrani stiu ca pe vremuri existau pulsoreactoare pentru aeromodele captive. Se ajungea pana la 220-250 km/h. Problema lor era ca nu aveau acceleratie si rezistau la un numar mic de folosiri din cauza defectarii supapei facuta dintr-o lamela foarte subtire (0.8mm) de un otel special.
M-am gandit sa modific unul, daca as gasi unul, sa-i montez o supapa unisens si sa-i realizez un sistem de injectie cu retur.
Astfel sa pot realiza acceleratia din deschiderea supapei.
De asemenea, pofesorul Ioan SERBAN de la Palatul National al Copiilor Bucuresti, mi-a spus ca la zborurile de noapte se vedea un con rosiatic in fata motorului fapt care m-a determinat sa cred ca o parte din gaze iesau prin fata, scazan randamentul motorului. deci m-am gandit sa ii montez unn motor electric cu o elice comparata din Germania (50euro), pentru elicii intubate.
Acest lucru l-am gandit deoarece la competitii sunt interzise pulsoractoarele.
Mai ramane problema racirii, motorul ajungand la inrosire, astfel nefiind de conceput punerea lui in interiorul modelului.
Deci am gandit ca trebuie realizat cu dublu flux.
Pe langa acest proiect am si unul prototip la care voi aduce in curand imagini, de care am mai spus mai sus.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#40 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 17 February 2003 - 12:39 AM

turbostarterul este un mic motor cu reactie folosit la pornira motoarelor mari. e gata facut si merge prea scump nu tre sa fie ca mig23 e dat la casare si am inteles ca se pot cumpara in anumite conditii la pret de fier vechi. nu stiu ce inseamna motor mic pt tine are cam 80cp si 56000 rot/min cred ca sunt si alte solutii la problema ta motor statoreactor si fuzee daca mergi la viteze mari. sau pulsoreactor ventilat electric cu flux de racire. eu am incercat sa fac unul dar m-am oprit la supapa dupa ce treceam prin masina de rectificat lamela prindea o forma ciudata si alta solutie nu am gasit randamentul depinde mult de supapa si nu cred sa gasesti construita gata una suficient de buna.

Aceasta postare a fost editata de xorg: 17 February 2003 - 06:46 PM

0

#41 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 17 February 2003 - 09:08 AM

...fiabilitatea supapelor din lamela la pulsoreactoare lasa de dorit. Conul rosu din fata motorului de care vorbea Serban Ion se datoreaza ruperii sau functionarii defectoase a uneia dintre "petalele" motorului. Eu am facut un pulsoreactor la care am adaptat niste supape in forma de palarie din material inoxidabil de 01-02 mm, pasuite pe sticla mata si cu scaun de asezare pe chiulasa (chiulasa motorului o puteti face dintr-un cap de piston de autoturism)...limitarea cursei "palarioarelor" era mecanica (un perete gratar reglabil in spatele lor...)...Nu are moarte!
Motorul inca exista undeva in Constanta, la Liceul Industrial de Marina (cel putin unul...am facut cateva...)
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#42 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 17 February 2003 - 06:43 PM

daca ai avea un desen de principiu as intelege mult mai bine

Aceasta postare a fost editata de xorg: 17 February 2003 - 06:45 PM

0

#43 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 18 February 2003 - 10:18 PM

Draga xorg,
ce pot sa zic, ,decat ca la 80 de cai l-am putea pune pe motodeltaplan.
Oricum nu este o idee rea. Dar cine stie mai multe?
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#44 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 18 February 2003 - 10:19 PM

Draga Marinare,
eu am spus ca as monta o supapa unisens, adica una de aragaz.
Cum ti se pare?
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#45 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 18 February 2003 - 10:38 PM

agarici da tu cat de mic vrei sa fie? e ceva mai mare ca o sticla de cola daca il dezraci de capotaje sii dai jos partea cu turbina libera. mai multe stiu pilotii care au zburat mig23 si interesant ar fi de intrebat un pilot de an24 sau il18
0

#46 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 18 February 2003 - 10:42 PM

Aaaaa, nu am stiut ca este asa de mic.
Deci cum putem intra in legatura cu un asemenea motor?
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#47 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 18 February 2003 - 10:47 PM

apropo agarici cred ca ar trebui sa vezi o schema de principiu a motorului coanda e o solutie simpla si nu are pretentii de materiale si nici prelucrari deosebite, iar la ce vrei tu sa faci oricum randamentul termic este forte scazut
0

#48 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 18 February 2003 - 10:49 PM

tu ai vazut vreodata un motor cu reactie in realitate?
0

#49 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 18 February 2003 - 10:55 PM

Daca te referi la unul real, da. la politehnica, ,la gara.
Dar de asemenea am vazut si unul (doua) de aeromodel.
Adica exteriorul sau mai bine zis ceea ce se vede si in imaginile oferite de firme.
Le-am vazut pe viu, la un italian si un roman.
Ai documentatie dedspre efectul coanda? Caci eu nu prea am.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#50 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 18 February 2003 - 11:09 PM

nu la efectul coanda m-am referit ci la motorul facut de el, evectul este o consecinta a plasarii motorului in fata dar asta nu cred ca te intereseaza. ca idee de motor turbina compresorului este antrenata de un motor cu piston asta rezolva multe probleme constructive
0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu