Motoare cu reactie creerea unui motor
#21
Postat 05 February 2003 - 01:08 AM
#22
Postat 05 February 2003 - 01:11 AM
#23
Postat 05 February 2003 - 01:18 AM
#24
Postat 05 February 2003 - 01:22 AM
#25
Postat 05 February 2003 - 11:38 AM
Din pacate nu .Motoarele le spionam la vechile TIB-uri de dinainte de 89 asa la vedere ce era expus in standuri.Cu explicatiile mai greu din partea celor de acolo care nu prea se omorau cu tipii mici ca mine.Cred totusi ca si pe la muzeul Militar buc mai aveau daca bine imi aduc aminte ceva exponate cu parti componente (compresor ceva palete de turbina...) dar trebuie cercetat.
Pentru moment numai atat pot sa-ti spun.
Salutari
#26
Postat 06 February 2003 - 12:17 AM
daca ai nevoie de ceva de pe la IAR Brasov,spune si tu...tatal meu lucreaza acolo de 25 de ani la Pista si tot timpul facultatii mi-a adus ce aveam nevoie...Si al noi documentatia era mai mult lipsa si am apelat cu succes la cea a IAR.
In legatura cu mailul tau,pot spune ca putem vorbi si chiar iti pot recomanda pe cineva care se ocupa de constructia unui astfel de motor,doar ca un pic mai mare,nu va merge pe un aeromodel.Dar poate vei reusi tu sa faci unul mic...
NUma' bine si bafta !
:D
#27
Postat 06 February 2003 - 04:24 AM
#28
Postat 07 February 2003 - 11:00 PM
Care sunt adresele pe care ai gasit turbucompresoarele?
#29
Postat 07 February 2003 - 11:01 PM
Nu stiu exact ce am nevoie dar poate tatal tau stie mia bine.
Sper sa tinem legatura.
#30
Postat 08 February 2003 - 06:43 AM
www.nyethermodynamics.com
http://home3.inet.te...nnethm/jete.htm
www.stocksbridge.demon.co.uk/turbine/march.htm
www.asciimation.co.nz/turbine/page4.html
Spor la treaba!
MRX
Aceasta postare a fost editata de MRX: 08 February 2003 - 06:45 AM
#31
Postat 08 February 2003 - 11:24 PM
Mersi de site-uri, este chiar interesant sa ai asa ceva pe masina, dar mai intai testeaza in afara orasului unde nu ai trafic greu pt ca nu sti ce se poate intampla. Este inca nesigur, cu toate ca dupa cum stim au un randament mult mai mare, de la 30-40% la 90-95%, deci consumul ar fi mult ami mic si mai nepoluant.
#32
Postat 16 February 2003 - 01:37 AM
Agarici,cum mai merge treaba cu motorul?Ai pus ceva concret pe hartie,sau doar ganduri inca?
Sper sa reusesti sa faci ceva serios,dar cred ca iti va fi f greu...,materialele si mana de lucru pt elemente complexe e f costisitoare...Eu sincer sunt curios sa vad un astfel de motor "home made".
Site-ul nemtesc are motoare de nota 10,dar ..........un pic cam scumpe pt unele buzunare..
Bafta multa ...cand ai ceva concret,poate impartasesti si cu noi.....
Spor la munca!
#33
Postat 16 February 2003 - 01:45 AM
Am vazut niste ....sa zicem planuri....la cineva prin Brasov,vroia sa foloseasca un TRDF (turbo reactor dublu flux) pt o chestie zburatoare (nu avion), au gandit motorul asezat pe verticala si o mare problema pt ei va fi praful ridicat de evacuarea gazelor,praf care va ajunge in motor,ne putand proteja disp.de admisie....
Cred ca ti-ar prinde bine sa gandesti intai aparatul pe care folosesti asa un motor...sunt multe probleme care apar....
Normal ca si constructia unui astfel de motor fara avion va fi un succes deplin,dar o aplicare ar fi...mult mai mult...
Chiar daca stiai toate astea......nu-i bai ca le-am scris,asa-i?
Daca il faci si la scara mai mare,pun si eu unu pe luxoasa mea limuzina produsa la Pitesti...
Bafta!
#34
Postat 16 February 2003 - 03:10 AM
care modelist nu viseazä avion cu turbinä ? Problemele sint cunoscute. Pretul !!! Nu nunai turbina ci si avoianele corespunzätoare costä ... O alternativä satisfäcätoare mi-se par propusiile gen Ducted Fan cu motoare termice " normale ".
Un exemplu este F-86F Sabre cu 960 mm anvergurä si greutate la start ca ca 1600 g. In momentul de fatä acest avion se gäseste ca ofertä specialä la 299 Eur, incl. motor OS 2,5 ccm si rezo. Mai trebuiesc luate in calcul 5 sevro de 9 mm. Avind in vedere diterenta de pret in comparatie cu un model cu turbinä, cred cä meritä o incercare. Nu l-am väzut zburind dar am väzut un F 16 de la aceias firmä cu Ducted Fan electro ! Zbura extraordinar si era mai greu decit Sabre la aceleas dimensiuni.
C4FU
Fisiere atasate
-
F_86F_Sabre.jpg (37.78K)
Number of downloads: 120
#35
Postat 16 February 2003 - 03:30 AM
Corsair4FU, la 16 Feb 2003, 03:10, a spus:
care modelist nu viseazä avion cu turbinä ? Problemele sint cunoscute. Pretul !!! Nu nunai turbina ci si avoianele corespunzätoare costä ... O alternativä satisfäcätoare mi-se par propusiile gen Ducted Fan cu motoare termice " normale ".
Un exemplu este F-86F Sabre cu 960 mm anvergurä si greutate la start ca ca 1600 g. In momentul de fatä acest avion se gäseste ca ofertä specialä la 299 Eur, incl. motor OS 2,5 ccm si rezo. Mai trebuiesc luate in calcul 5 sevro de 9 mm. Avind in vedere diterenta de pret in comparatie cu un model cu turbinä, cred cä meritä o incercare. Nu l-am väzut zburind dar am väzut un F 16 de la aceias firmä cu Ducted Fan electro ! Zbura extraordinar si era mai greu decit Sabre la aceleas dimensiuni.
C4FU
[QUOTE] va salut domnilor. apropo de idei traznite stie careva cumva cu as putea sa fac rost de un turbostarter de mig23 si daca aveti nevoie de o turbina studiati si turbostarterul e super naravas si nu chiar mare partea proasta nu are racire si e limitat in functionare
#36
Postat 16 February 2003 - 08:35 PM
eu doresc sa-mi fac IAR 99 la o anvergura de 2000mm av, adica scara 1/5, pentru inceput.
Asa ca eu unul zic ca este un proiect destul de maret. O sa va trimit in curand niste imagini cu ceea ce am gandit, este bine daca sunt sub format Corel 10?
#37
Postat 16 February 2003 - 08:36 PM
ce este acela un turbostarter?
#38
Postat 16 February 2003 - 08:40 PM
eu unul doresc un reactor care sa imite si sunetul real.
De asemenea elicia intubata nu are foarte mare putere, deci nu poti face inalta acrobatie, nu poti sa ai viteza mare si daca vrei sa faci o macheta pentru F4C iti va iesi mult mai grea. Acolo ai dispozitive care atarna, unul cate unul.
#39
Postat 16 February 2003 - 08:53 PM
M-am gandit sa modific unul, daca as gasi unul, sa-i montez o supapa unisens si sa-i realizez un sistem de injectie cu retur.
Astfel sa pot realiza acceleratia din deschiderea supapei.
De asemenea, pofesorul Ioan SERBAN de la Palatul National al Copiilor Bucuresti, mi-a spus ca la zborurile de noapte se vedea un con rosiatic in fata motorului fapt care m-a determinat sa cred ca o parte din gaze iesau prin fata, scazan randamentul motorului. deci m-am gandit sa ii montez unn motor electric cu o elice comparata din Germania (50euro), pentru elicii intubate.
Acest lucru l-am gandit deoarece la competitii sunt interzise pulsoractoarele.
Mai ramane problema racirii, motorul ajungand la inrosire, astfel nefiind de conceput punerea lui in interiorul modelului.
Deci am gandit ca trebuie realizat cu dublu flux.
Pe langa acest proiect am si unul prototip la care voi aduce in curand imagini, de care am mai spus mai sus.
#40
Postat 17 February 2003 - 12:39 AM
Aceasta postare a fost editata de xorg: 17 February 2003 - 06:46 PM
#41
Postat 17 February 2003 - 09:08 AM
Motorul inca exista undeva in Constanta, la Liceul Industrial de Marina (cel putin unul...am facut cateva...)
Cu rabdare si ciocan.
#42
Postat 17 February 2003 - 06:43 PM
Aceasta postare a fost editata de xorg: 17 February 2003 - 06:45 PM
#43
Postat 18 February 2003 - 10:18 PM
ce pot sa zic, ,decat ca la 80 de cai l-am putea pune pe motodeltaplan.
Oricum nu este o idee rea. Dar cine stie mai multe?
#44
Postat 18 February 2003 - 10:19 PM
eu am spus ca as monta o supapa unisens, adica una de aragaz.
Cum ti se pare?
#45
Postat 18 February 2003 - 10:38 PM
#46
Postat 18 February 2003 - 10:42 PM
Deci cum putem intra in legatura cu un asemenea motor?
#47
Postat 18 February 2003 - 10:47 PM
#49
Postat 18 February 2003 - 10:55 PM
Dar de asemenea am vazut si unul (doua) de aeromodel.
Adica exteriorul sau mai bine zis ceea ce se vede si in imaginile oferite de firme.
Le-am vazut pe viu, la un italian si un roman.
Ai documentatie dedspre efectul coanda? Caci eu nu prea am.
#50
Postat 18 February 2003 - 11:09 PM