Motoare cu reactie creerea unui motor
#1
Postat 30 January 2003 - 12:43 AM
http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif Asa ca m-am gandit sa imi concep singur motorul dar nu am cunostinte foarte mari in domeniul motoarelor cu reactie.
:angry: Asa ca va rog daca poate cineva sa ma ajute cu niste sugestii v-as multumii anticipat.
:) Deasemenea daca este cineva interesat am putea creea un parteneriat.covic@rdslink.ro
#2
Postat 30 January 2003 - 08:43 AM
Si eu sunt fan al reactoarelor, dar deocamdata imi permit doar sa studiez problema si am ajuns la concluzia ca cel mai ieftin iesi daca iti cumperi componentele si il faci tu singur. Un motor nou, gata montat costa cam 1800-2200 de euroi. Daca mai adaugam si electronica de bord si starterul electric, mai punem vreo 400. Am vazut si kit-uri, care costa mai putin. Daca te apuci sa faci unul din "fieraraiele" de pe acasa, mai mult de cateva ore de functionare nu cred ca poti scoate. Deci metoda cea mai ieftina ramane cumparatul componentelor necesare, si anume: rulmenti ceramici (50 Eu), electronica de bord, compresor, ax, eventual camera de ardere, pompa de combustibil si ceva electronica. Asa poate ca ajungem la un 1000-1200 Eu.
Modelul nu trebuie sa fie neaparat un F15, sau io mai stiu ce pasare maiastra, la inceput merge unul modest si ieftin.
Ai aici si niste site-uri interesante:
http://www.cat-ing.d...bines/index.htm
http://www.amtjets.com/
In final vreau sa zic, ca sunt dispus la colaborare, dar deocamdata doar teoretica, sau daca voi castiga alea 2 mil de parai de la loto, o sa iti fac cadou unul :angry: http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif :)
Vivi
#3
Postat 30 January 2003 - 09:38 AM
mai exista varianta unui motor normal de aeromodelism cu elice intubata; s-a praticat metoda asta destul de mult inainte de a apare minireactoarele.
Daca vrei sa studiezi principiile de baza ale motoareleor cu reactie exista o carte "Motoare turboreactoare"...nu mai stiu de cine e scrisa dar pot sa ma uit daca vrei.
Toate cele bune.
#4
Postat 30 January 2003 - 11:33 PM
#6
Postat 31 January 2003 - 06:38 AM
Una din cartile de baza in constructia motoarelor este "Motoare Aeroreactoare" a lui Victor Pimsner.E o carte f buna,am studiat-o la facultate,dar e f dificila.Ce ti-as mai recomanda ar fi un curs de TCSP (tehnologia si constructia sistemelor de propulsie) al facultatii de aeronave.La Brasov se face in anul 4.Este mai slab decat cartea destul de mult,dar e cat de cat mai inteligibil.Daca te infigi in carte te sperii de milioane de formule care nu stii de unde vin si unde se duc...
In cazul in care ai nevoie,eu te pot ajuta cu acest curs..asta doar daca crezi ca ai nevoie de el si daca te ajuta.Cartea o gasesti la biblioteci fara probleme.
Bafta multa,telul tau e destul de ridicat...sper sa-l poti realiza... :D
#7
Postat 31 January 2003 - 08:18 AM
Cu rabdare si ciocan.
#8
Postat 31 January 2003 - 09:33 AM
Zi-mi si mie te rog, mai multe detalii, ca m-ar interesa. Pe bune.
#9
Postat 31 January 2003 - 12:43 PM
si mie mi-a trecut prin cap sa fac un avun din acesta.
Eu cred ca merge foarte bine daca pui un motor normal cu un fel de turbina atasata (calculata foarte bine).
#10
Postat 31 January 2003 - 02:31 PM
Vivi, la 31 Jan 2003, 09:33, a spus:
...vezi MI!
Cu rabdare si ciocan.
#11
Postat 31 January 2003 - 10:32 PM
#12
Postat 01 February 2003 - 01:58 AM
#13
Postat 01 February 2003 - 03:31 PM
600 lire sterline adica 900€.400€ costa numai componentele de baza rotor turbina ,stator turbina o preche
de rulmenti ceramici rotor compresor si stator compresor.Rotoare de compresor se pot cumpara
de la Soc. Hidromecanica din Brasov.Ei dupa aia mai urmeaza carcasa motor carcasa rulmenti ax si
alte maruntisuri.
Skyspy
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#14
Postat 01 February 2003 - 10:56 PM
#15
Postat 01 February 2003 - 11:08 PM
#16
Postat 02 February 2003 - 05:06 PM
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#17
Postat 02 February 2003 - 08:57 PM
Salutari
#18
Postat 03 February 2003 - 08:47 AM
Skyspy, la 1 Feb 2003, 15:31, a spus:
600 lire sterline adica 900€.400€ costa numai componentele de baza rotor turbina ,stator turbina o preche
de rulmenti ceramici rotor compresor si stator compresor.Rotoare de compresor se pot cumpara
de la Soc. Hidromecanica din Brasov.Ei dupa aia mai urmeaza carcasa motor carcasa rulmenti ax si
alte maruntisuri.
Skyspy
...ciudat! Dar asta e...a mai marit cerintele! Totusi tot pare avantajos!
Comanda mea a ramas totusi la pretul initial! Sper sa ma bucur cat de curand!
Cu rabdare si ciocan.
#19
Postat 03 February 2003 - 10:04 AM
Am mai gasit un site cu preturi si mai bune: http://www.modellturbine.de/
Din pacate e in germana, dar totusi se pot gasi preturile. Si oricum am invarti-o tot nu scapam sub 1000 de euroi!!!!!
Vivi
#20
Postat 03 February 2003 - 01:16 PM
Motoarele cu reactie difera de motoarele cu piston si elice prin principiul de producere a fortei de tractiune.
Motorul cu piston, instalat pe un avion, actioneaza elicea prin intermediul careia se produce o forta care se consuma pentru a deplasa inapoi si lateral in sens contrar deplasarii avionului, o mare masa de aer antrenata de paletele elicei. Avionul inainteaza datorita fortei de reactiune a masei de aer deplasata de elice.
Forta de reactiune care asigura inaintarea avionului nu se aplica direct asupra motorului, ci prin intermediul propulsorului (elicei). La motoarele cu reactie, masele de gaze sunt deplasate chiar de catre motor, deci forta de reactiune se aplica direct asupra motorului.
Spre deosebire de motoarele cu piston si elice, la care forta de reactiune, deci forta de tractiune, scade odata cu cresterea vitezei de zbor, la motoarele cu reactie forta de tractiune nu scade cu cresterea vitezei de zbor.
Aceasta particularitate a motoarelor cu reactie, precum si constructia lor mai simpla, greutatea si gabaritele mai reduse, in comparatie cu motorul cu piston, fac ca ele sa fie indicate pentru conditii de zbor de mare viteza.
Fig. 22.3 Schema unui turboreactor:
1- difuzor, 2- compresor axial, 3- camera de ardere, 4 – con de evacuare, 5 – efuzor, 6 – turbina cu gaze.
DESENUL ESTE IN DOWNLOAD MAI JOS
Cel mai raspandit tip de motor cu reactie in aviatie este turboreactorul. În figura 22.3 este prezentata schema unui turboreactor tip RD - 10 cu compresor axial.
Principalele elemente ale unui turboreactor sunt: difuzorul, compresorul, camera de ardere, turbina cu gaze si efuzorul reactiv.
Fisiere atasate
-
l22_3.jpg (28.98K)
Number of downloads: 526
#21
Postat 05 February 2003 - 01:08 AM
#22
Postat 05 February 2003 - 01:11 AM
#23
Postat 05 February 2003 - 01:18 AM
#24
Postat 05 February 2003 - 01:22 AM
#25
Postat 05 February 2003 - 11:38 AM
Din pacate nu .Motoarele le spionam la vechile TIB-uri de dinainte de 89 asa la vedere ce era expus in standuri.Cu explicatiile mai greu din partea celor de acolo care nu prea se omorau cu tipii mici ca mine.Cred totusi ca si pe la muzeul Militar buc mai aveau daca bine imi aduc aminte ceva exponate cu parti componente (compresor ceva palete de turbina...) dar trebuie cercetat.
Pentru moment numai atat pot sa-ti spun.
Salutari
#26
Postat 06 February 2003 - 12:17 AM
daca ai nevoie de ceva de pe la IAR Brasov,spune si tu...tatal meu lucreaza acolo de 25 de ani la Pista si tot timpul facultatii mi-a adus ce aveam nevoie...Si al noi documentatia era mai mult lipsa si am apelat cu succes la cea a IAR.
In legatura cu mailul tau,pot spune ca putem vorbi si chiar iti pot recomanda pe cineva care se ocupa de constructia unui astfel de motor,doar ca un pic mai mare,nu va merge pe un aeromodel.Dar poate vei reusi tu sa faci unul mic...
NUma' bine si bafta !
:D
#27
Postat 06 February 2003 - 04:24 AM
#28
Postat 07 February 2003 - 11:00 PM
Care sunt adresele pe care ai gasit turbucompresoarele?
#29
Postat 07 February 2003 - 11:01 PM
Nu stiu exact ce am nevoie dar poate tatal tau stie mia bine.
Sper sa tinem legatura.
#30
Postat 08 February 2003 - 06:43 AM
www.nyethermodynamics.com
http://home3.inet.te...nnethm/jete.htm
www.stocksbridge.demon.co.uk/turbine/march.htm
www.asciimation.co.nz/turbine/page4.html
Spor la treaba!
MRX
Aceasta postare a fost editata de MRX: 08 February 2003 - 06:45 AM