Modelism - RHC Forum: Motoare cu reactie - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Motoare cu reactie creerea unui motor

#1 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

  Postat 30 January 2003 - 12:43 AM

:) Uitandu-ma in jur am decoperit o gramada de avioane care as dori sa le construiesc dar nu pot. Si aceasta pentru ca ele sunt cu reactie. Am intrat in legatura vara trecuta la Strasnic cu Victor, posesorul unui F-15 cu motor cu reactie. L-am intrebat cat costa unul nou, la care el mi-a raspuns ca motorul impreuna cu multele aparate de control costa undeva in jur a 10000$. Pentru noi majoritatea romanilor aceasta suma este fabuloasa, tinand cont ca la banii acestia dee ar trebuii sa alegem intre un Renault Megane si motor am alege Megane-ul, si asta daca am avea acesti bani. Asa ca visul meu s-a ruinat repede. Am vorbit cu domnul profesor Serban Ioan de la Palatul National al Copiilor din Bucuresti unde sunt legitimat. Acesta mi-a aratat un pulsoreactor, dar nu sunt multumit dee modelul acela deoarece nu are acceleratie (a fost gandit pt captive).
http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif Asa ca m-am gandit sa imi concep singur motorul dar nu am cunostinte foarte mari in domeniul motoarelor cu reactie.
:angry: Asa ca va rog daca poate cineva sa ma ajute cu niste sugestii v-as multumii anticipat.
:) Deasemenea daca este cineva interesat am putea creea un parteneriat.covic@rdslink.ro
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#2 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 30 January 2003 - 08:43 AM

Salutare!

Si eu sunt fan al reactoarelor, dar deocamdata imi permit doar sa studiez problema si am ajuns la concluzia ca cel mai ieftin iesi daca iti cumperi componentele si il faci tu singur. Un motor nou, gata montat costa cam 1800-2200 de euroi. Daca mai adaugam si electronica de bord si starterul electric, mai punem vreo 400. Am vazut si kit-uri, care costa mai putin. Daca te apuci sa faci unul din "fieraraiele" de pe acasa, mai mult de cateva ore de functionare nu cred ca poti scoate. Deci metoda cea mai ieftina ramane cumparatul componentelor necesare, si anume: rulmenti ceramici (50 Eu), electronica de bord, compresor, ax, eventual camera de ardere, pompa de combustibil si ceva electronica. Asa poate ca ajungem la un 1000-1200 Eu.
Modelul nu trebuie sa fie neaparat un F15, sau io mai stiu ce pasare maiastra, la inceput merge unul modest si ieftin.
Ai aici si niste site-uri interesante:
http://www.cat-ing.d...bines/index.htm
http://www.amtjets.com/

In final vreau sa zic, ca sunt dispus la colaborare, dar deocamdata doar teoretica, sau daca voi castiga alea 2 mil de parai de la loto, o sa iti fac cadou unul :angry: http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif :)

Vivi
0

#3 Useril este offline   chiftirica 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 22-April 02

Postat 30 January 2003 - 09:38 AM

Salutare Agarici,
mai exista varianta unui motor normal de aeromodelism cu elice intubata; s-a praticat metoda asta destul de mult inainte de a apare minireactoarele.
Daca vrei sa studiezi principiile de baza ale motoareleor cu reactie exista o carte "Motoare turboreactoare"...nu mai stiu de cine e scrisa dar pot sa ma uit daca vrei.
Toate cele bune.
"Reversul medaliei" este dusmanul meu
0

#4 Useril este offline   vic 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1470
  • Inregistrat: 28-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Snagov

Postat 30 January 2003 - 11:33 PM

cumpara un kit si electronica ,modelu poti sa faci aici ,eu am facut mulaj de pe F-15 si Hotspot o aripa delta care se comporta foarte bine cred ca ai vazuto pe strejnic,kit-ul de reactor este mult mai ieftin ,si asa vezi sicum functioneaza,primul meu model are motor cu piston si RAMTEC turbina zboara bine dar nu are zgomotul de Jet,pot sa te ajut cu sfaturi si copii dupa reviste de specialitate
0

#5 Useril este offline   vic 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1470
  • Inregistrat: 28-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Snagov

Postat 30 January 2003 - 11:41 PM

trebuie sa te hotarasti daca cumperi masina sau JET :D
0

#6 Useril este offline   Razvi28 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 97
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 31 January 2003 - 06:38 AM

Salut
Una din cartile de baza in constructia motoarelor este "Motoare Aeroreactoare" a lui Victor Pimsner.E o carte f buna,am studiat-o la facultate,dar e f dificila.Ce ti-as mai recomanda ar fi un curs de TCSP (tehnologia si constructia sistemelor de propulsie) al facultatii de aeronave.La Brasov se face in anul 4.Este mai slab decat cartea destul de mult,dar e cat de cat mai inteligibil.Daca te infigi in carte te sperii de milioane de formule care nu stii de unde vin si unde se duc...
In cazul in care ai nevoie,eu te pot ajuta cu acest curs..asta doar daca crezi ca ai nevoie de el si daca te ajuta.Cartea o gasesti la biblioteci fara probleme.
Bafta multa,telul tau e destul de ridicat...sper sa-l poti realiza... :D
Flying is my middle name...
0

#7 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 31 January 2003 - 08:18 AM

...am o veste buna pentru tine...cu aprox. 400 euro poti cumpara un motor reactor de 10kg/f din romania...Motorul are componente originale de compresor (din UK) si rulmenti ceramici. Deasemenea vei beneficia de intretinere tot in tara. Ca dimensiune...comparabil cu dimensiunea unui pumn.
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#8 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 31 January 2003 - 09:33 AM

Ce-s cu preturile astea de dumping, Marinare? :D
Zi-mi si mie te rog, mai multe detalii, ca m-ar interesa. Pe bune.
0

#9 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 31 January 2003 - 12:43 PM

Salut
si mie mi-a trecut prin cap sa fac un avun din acesta.
Eu cred ca merge foarte bine daca pui un motor normal cu un fel de turbina atasata (calculata foarte bine).
0

#10 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 31 January 2003 - 02:31 PM

Vivi, la 31 Jan 2003, 09:33, a spus:

Zi-mi si mie te rog, mai multe detalii, ca m-ar interesa. Pe bune.

...vezi MI!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#11 Useril este offline   vic 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1470
  • Inregistrat: 28-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Snagov

Postat 31 January 2003 - 10:32 PM

mare minune , sper sa nu fie o gluma ,la 400 euro cumperi un motor cu piston :D
0

#12 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 01 February 2003 - 01:58 AM

Oferta lui Marinaru este extraordinara, atat in ceea ce priveste pretzul dar shi dimensiunile shi tractziunea microjetului. Cine poate sa nu rateze ocazia! Ar mai fi varianta sa-l construitzi dintr-un turbocompresor auto. Am vazut asa ceva pe net. Adresa nu o mai stiu exact dar cautatzi pe google "home build microjet". Incearca shi cu adresele recomandate de Vivi unde te duci la LINKS.
Marius-Dan Morcov
0

#13 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 01 February 2003 - 03:31 PM

Nu va mai agitati atita va spun io cit costa motorul.Am vorbit anul trecut cu "sursa" lui Marinaru.
600 lire sterline adica 900€.400€ costa numai componentele de baza rotor turbina ,stator turbina o preche
de rulmenti ceramici rotor compresor si stator compresor.Rotoare de compresor se pot cumpara
de la Soc. Hidromecanica din Brasov.Ei dupa aia mai urmeaza carcasa motor carcasa rulmenti ax si
alte maruntisuri.
Skyspy
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#14 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 01 February 2003 - 10:56 PM

Totusi sper sa reusim la un fel macar sa facem rost de un plan si apoi sa cumparam piesele <<macar>>.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#15 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 01 February 2003 - 11:08 PM

Vivi am intrat pe site-uri si am vazut <<pana sa mi se abureasca ochelarii>> mii de euro.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#16 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 02 February 2003 - 05:06 PM

.....si tone de adrenalina!
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#17 Useril este offline   S62i 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 280
  • Inregistrat: 24-May 02
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Postat 02 February 2003 - 08:57 PM

Daca imi permiteti o parere ,cred ca si in tara sunt pecialisti care ar putea face mici turboreactoare.Pe vremuri IAR Brasov expunea un mic motor cu reactie gandit ptr motoplanorul romanesc IS 28 .Cred ca ceva ajutor s-ar obtine de pe acolo.Adevarul ca acest mic turboreactor ( daca nu ma insel avea compresor radial) nu era chiar foarte mini ci un pic mai maricel , tragea evident de un planor 1/1 .Nu mai imi aduc aminte ce s-a mai intamplat cu acest proiect sau daca de fapt nu era facut de Turbomecanica la Buc.
Salutari
Iulian
0

#18 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 03 February 2003 - 08:47 AM

Skyspy, la 1 Feb 2003, 15:31, a spus:

Nu va mai agitati atita va spun io cit costa motorul.Am vorbit anul trecut cu "sursa" lui Marinaru.
600 lire sterline adica 900€.400€ costa numai componentele de baza rotor turbina ,stator turbina o preche
de rulmenti ceramici rotor compresor si stator compresor.Rotoare de compresor se pot cumpara
de la Soc. Hidromecanica din Brasov.Ei dupa aia mai urmeaza carcasa motor carcasa rulmenti ax si
alte maruntisuri.
Skyspy

...ciudat! Dar asta e...a mai marit cerintele! Totusi tot pare avantajos!
Comanda mea a ramas totusi la pretul initial! Sper sa ma bucur cat de curand!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#19 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 03 February 2003 - 10:04 AM

Salve.

Am mai gasit un site cu preturi si mai bune: http://www.modellturbine.de/
Din pacate e in germana, dar totusi se pot gasi preturile. Si oricum am invarti-o tot nu scapam sub 1000 de euroi!!!!!

Vivi
0

#20 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 03 February 2003 - 01:16 PM

Principalul domeniu de utilizare a motoarelor cu reactie este aviatia, unde a devenit tipul de motor predominant.

Motoarele cu reactie difera de motoarele cu piston si elice prin principiul de producere a fortei de tractiune.

Motorul cu piston, instalat pe un avion, actioneaza elicea prin intermediul careia se produce o forta care se consuma pentru a deplasa inapoi si lateral in sens contrar deplasarii avionului, o mare masa de aer antrenata de paletele elicei. Avionul inainteaza datorita fortei de reactiune a masei de aer deplasata de elice.

Forta de reactiune care asigura inaintarea avionului nu se aplica direct asupra motorului, ci prin intermediul propulsorului (elicei). La motoarele cu reactie, masele de gaze sunt deplasate chiar de catre motor, deci forta de reactiune se aplica direct asupra motorului.

Spre deosebire de motoarele cu piston si elice, la care forta de reactiune, deci forta de tractiune, scade odata cu cresterea vitezei de zbor, la motoarele cu reactie forta de tractiune nu scade cu cresterea vitezei de zbor.
Aceasta particularitate a motoarelor cu reactie, precum si constructia lor mai simpla, greutatea si gabaritele mai reduse, in comparatie cu motorul cu piston, fac ca ele sa fie indicate pentru conditii de zbor de mare viteza.

Fig. 22.3 Schema unui turboreactor:
1- difuzor, 2- compresor axial, 3- camera de ardere, 4 – con de evacuare, 5 – efuzor, 6 – turbina cu gaze.
DESENUL ESTE IN DOWNLOAD MAI JOS


Cel mai raspandit tip de motor cu reactie in aviatie este turboreactorul. În figura 22.3 este prezentata schema unui turboreactor tip RD - 10 cu compresor axial.

Principalele elemente ale unui turboreactor sunt: difuzorul, compresorul, camera de ardere, turbina cu gaze si efuzorul reactiv.

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  l22_3.jpg (28.98K)
    Number of downloads: 526

0

#21 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 05 February 2003 - 01:08 AM

Marinare am intele bine ca te cheama Radu Zaharia? daca da sa sti ca ne cunoaste chiar dedstul de bine: sunt Vincentiu, mi-ai dat un carburator dee Moky anul trecut. Cand mai treci pe la club la Politehnica, ca in functie de timp poate ne vom vedea, ca pe anul acesta doar am vorbit la telefon <<adica tata>>.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#22 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 05 February 2003 - 01:11 AM

S62 daca cumva poti intra in legatura cu cineva dede la Turbomecanica sau de la IAR Brasov e mare lucru caci eu nu cunosc pe nimeni. Adica e valabil pentru toti cei care trateaza acest subiect.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#23 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 05 February 2003 - 01:18 AM

Gigi, am citit mesajul tau, si schita dar pe mine ma intereseaza dee fapr un loc unded sa pot prelucra materialele si de asemenea materiale, caci romanii sunt foarte inventivi si cu o idee de la tine, una de la altul si una de la mine putem face le urma urmei un motor. Problema e unded il costruimfizic pentru ca nu vreau sa cumpar nimic << cu exceptia rulmentilor ceramici>>. Eu vreau sa fi o conceptie pur romaneasca pentru a putea iesii cu el mai departe pe piata fara a trebuii sa platim drepturi dee autor. Macar sa acoperim banii pe care ii investim in cerceetare.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#24 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 05 February 2003 - 01:22 AM

Vivi, motoarele de pe site arata demential dar mai departe nu comentez.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#25 Useril este offline   S62i 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 280
  • Inregistrat: 24-May 02
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Postat 05 February 2003 - 11:38 AM

Pentru Agarici
Din pacate nu .Motoarele le spionam la vechile TIB-uri de dinainte de 89 asa la vedere ce era expus in standuri.Cu explicatiile mai greu din partea celor de acolo care nu prea se omorau cu tipii mici ca mine.Cred totusi ca si pe la muzeul Militar buc mai aveau daca bine imi aduc aminte ceva exponate cu parti componente (compresor ceva palete de turbina...) dar trebuie cercetat.
Pentru moment numai atat pot sa-ti spun.
Salutari
Iulian
0

#26 Useril este offline   Razvi28 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 97
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 06 February 2003 - 12:17 AM

Agarici
daca ai nevoie de ceva de pe la IAR Brasov,spune si tu...tatal meu lucreaza acolo de 25 de ani la Pista si tot timpul facultatii mi-a adus ce aveam nevoie...Si al noi documentatia era mai mult lipsa si am apelat cu succes la cea a IAR.
In legatura cu mailul tau,pot spune ca putem vorbi si chiar iti pot recomanda pe cineva care se ocupa de constructia unui astfel de motor,doar ca un pic mai mare,nu va merge pe un aeromodel.Dar poate vei reusi tu sa faci unul mic...
NUma' bine si bafta !
:D
Flying is my middle name...
0

#27 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 06 February 2003 - 04:24 AM

Chiar nu percuteaza nimeni la ideea cu turbocompresorul auto? Nu este de loc o gluma. Am vazut pe net un site cu asa ceva, cu poze detaliate, schite ptr. camera de ardere, explicatii. Majoritatea pieselor componente erau procurate din targuri de vechituri.
Marius-Dan Morcov
0

#28 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 07 February 2003 - 11:00 PM

MRX;
Care sunt adresele pe care ai gasit turbucompresoarele?
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#29 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 07 February 2003 - 11:01 PM

Razvi28;
Nu stiu exact ce am nevoie dar poate tatal tau stie mia bine.
Sper sa tinem legatura.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#30 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 08 February 2003 - 06:43 AM

Ptr. Agarici:
www.nyethermodynamics.com
http://home3.inet.te...nnethm/jete.htm
www.stocksbridge.demon.co.uk/turbine/march.htm
www.asciimation.co.nz/turbine/page4.html

Spor la treaba!

MRX

Aceasta postare a fost editata de MRX: 08 February 2003 - 06:45 AM

Marius-Dan Morcov
0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu