Modelism - RHC Forum: Motoare cu reactie - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Motoare cu reactie creerea unui motor

#61 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 24 February 2003 - 11:49 PM

Razvi28, cred ca doar cu ajutorul lui Dumnezeu vom putea sa realizam un motor, caci dupa cum ai observat, nu sunt mari sperante sa putem realizaa unul pe cont propriu, ,fara finantare din extrior.
Testarile inseamnabani, multi bani, ,si apoi mai trebuie sa ai si cunostinte despre motoare, facultati, caci altfel nimeni nu arunca cu bani i stanga si in dreapta
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#62 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 25 February 2003 - 11:11 PM

agaraci vad ca o cam lasi balta cu motorul de parca tu nu stii ca nui nimic usor in viata,, am facut rost de planurile de la avionul coanda printre care si ceva detalii motor daca mai esti interesat le scanez. "parca vad ca furi turbina de la aspirator o pui intr-o cutie si faci mare motor"
0

#63 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 25 February 2003 - 11:21 PM

Nu sti ce idee poate veni.
Sa sti ca nu o las balta, chiar daca asa pare.
Eu dedocamdata incecrc sa gasesc persoane care sa-mi poata oferi atat cunostinte, cat si persoane care lucreaza in domeniu, pentru a putea realiza fizic motorul.
Dupa cum am spus vreau sa creez o echipa care sa realizeze acest motor, ,pe care apoi sa-l inregistram si sa le oferim romanilor un motor mai ieftin.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#64 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 26 February 2003 - 09:54 AM

Agarici,
Eu as propune sa incercam imbunatatirea consumului acestor motoare, care din cate stiu eu este foarte mare (vreo 250 ml/min la putere maxima). Cred ca ar fi ceva extraordinar...

Vivi
0

#65 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 26 February 2003 - 11:40 PM

Buna idee.
Dar ai si o idee cum am putea face acest lucru?
Caci la motoarele vestice au lucrat experti in domeniu.
Eu cred ca am putea reduce consumul inlocuind combustibilul cu cecva mai puternic. De exemplu am putea incerca sa folosim hidrogen lichid.
Dar am avea nevoie de o butelie in avion, care ar creste considerabil masa aeromodelului.
Pana una alta ar trebui sa avem un motor pe care sa incercam sa-l imbunatatim, nu crezi?
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#66 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 27 February 2003 - 11:32 AM

In ce sens sa-l imbunatatim? Mai sus ziceai ca au lucrat experti si ca ar fi destul de greu....
Eu inteleg prin imbunatatire, o crestere a raportului putere/greutate, in ultima intrand tot ce tine de motor, inclusiv rezervorul!
0

#67 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 27 February 2003 - 07:30 PM

Parintele motoarelor cu reactie de modelism este Kurt Schreckling din Austria.El a realizat primrele prototipuri
la sfirsitul anilor 80.Rotorul de compresor l-a facut din placaj de aviatie de 2mm pe care l-a ranforsat ulterior
cu citeva fisii de fibra de carbon pt ca nu-i rezistau timp indelungat la sarcina.A folosit rulmenti obisnuiti care
rezistau pina la 40 de mii rot/min si pe care ungindu-i prin ceata de ulei ajungea cu ei pina pe la 70 de mii de
ture.Turbina a facut-o din tabla de inox de 2mm pe care a taiat-o cu bonfaierul si a rasucit "palele" la un unghi calculat dinainte.Pe urma cu un biax a dat un profil aproximativ biconvex aerodinamic palelor rasucite.Statorul turbinei l-a facut tot din tabla de inox.Corpul turbinei l-a realizat dintr-o butelie de gaz care
se foloseste la camping pt iluminat sau incalzit.(e o doza mica nu va ginditi la buteliile obisnuite de aragaz).Cu
aceste materiale "hitec" a scos din motor 3.5 kg forta.Nu a putut imbunatati performantele motorului pt ca nu
putea trece de 1,2 atm presiune in camera de ardere si 75-80 de mii de ture pe minut intrucit turbina i s-ar fi
dezintegrat.De la acest motor incepind si cartea publicata de K S au inceput sa se inspire si ceilalti fabricanti
de motoare incepind cu Thomas Kamps, Jesus Artes .AMT si englezii.Intr-un timp Schreckling a lucrat impreuna
cu Jesus Artes pt imbunatatirea motorului si au scos prototipul KJ 66 ( Kurt-Jesus 66 fiind diametrul turbinei in
mm) care e luat intotdeauna ca si etalon de comparatie cu celelalte modele.Deci se poate realiza un motor cu
reactie si fara materiale hitec dar fiabilitatea va lasa de dorit.Dupa parerea mea de nespecialist cred ca mai
mult de 2-3 ore de functionare nu poti scoate din motor fara sa-i schimbi un rulment o turbina sau stiu si io
ce alta piesa.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#68 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 28 February 2003 - 02:45 AM

Citeaza

care din cate stiu eu este foarte mare (vreo 250 ml/min la putere maxima). Cred ca ar fi ceva extraordinar...






Salut Vivi,


Consumul la puterea max este dublu !!! In general rezervoarele sint de 2 litri si permit ca 4 min de zbor. Dupä max 3,30 min trebuie sä incepi aterizarea. Restul de timp si de carburant permit cel mult douä incercäri de aterizare. O aterizare fortatä, cu turbina opritä este aproape imposibilä. Raportul greutate / suprafatä portantä la jeturi nu permite planäri decit foarte foarte limitat.
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#69 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 01 March 2003 - 12:15 AM

Daca cineva stie pe cineva ca are si poate vindee un pulsoreactor as fi incantat sa intru in legatura. Caci am gandit un proiect de modernizare a motorului a.i. sa nu mai fie considerat puloreactor, deci sa putem sa participam la concursuri dee F4B si F4C. Modeernizaarea costa si in introducerea unui sistem de acceleratie.
Proiectul este ded a monta un motor electric in fata lui, amplasarea a sase supape unisens, reglabile, o pompa electrica cu retur.
In momentul in care o sa am motorul si o sa-i fac modernizarea, sper sa putem creea un parteneriat de multiplicare a acestuia, la un pret de 200-400 de euro pentru piata Romaneasca.
Eu nu vreau sa fie un motor la fel ded competitiv ca cele din vest, pentru ca sunt sigur ca nu pot creea ceva mai bun, decat ca au crea t echipe de cercetatori, dar vreau ca sa existe si pentru Romani un motor cu reactie care sa si-l poata permite romanii, macar la nivel de cercuri, cu toate ca cele mai tari echipamente le au particularii.
Astept ajutor.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#70 Useril este offline   vic 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1470
  • Inregistrat: 28-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Snagov

Postat 01 March 2003 - 11:01 PM

Motorul de pe F -15 consuma 250g la turatie maxima[117000 rpm] turatie pe care o folosesti la decolare ,dupa care zbori la jumatate de stic nu va pot spune consumul la 1/2 sau la relanti[33000rpm] iar aterizarea fara motor nu este nici o problema. (daca te gandesti la pretul modelului si nu la cum sa-l aduci la aterizare - atunci ai o problema ). Imbunatatirea performantelor unui reactor, este o problema delicata, de managementul motorului se ocupa un procesor care are deja in memorie un program testat sa scoata cat mai multa putere din motor. Acesta se ocupa de pompa de combustibil, temperatura interioara a motorului si de turatie.
Macheta de F-15 are trei rezervoare totalizand 2,5 litri cherosen amestecat cu ulei de turbina si poate zbura 7 min. avand o rezerva de 500 mll. suficienta pentru doua ture de pista in cazul in care ratezi.
Dezvoltarea unui motor in tara cere foarte mult timp si bani, si nu stiu cat de mult puteti imbunatatii performantele motorului. In strainatate sunt foarte multi care se ocupa cu aceasta, avand avantajul de a testa foarte multe motoare. Majoritatea nu au putut sa atinga performante demne de a fi luate in considerare in domeniul consumului si sunt firme mari si persoane care sunt implicate in dezvoltarea acestor motoare. Intradevar nemtii sunt "parintii" acestor motoare dupa care s-au dezvoltat nume ca JETCAT- KJ 66 este primul reactor oferit ca kit usor de asamblat si la un pret rezonabil.
In timp acest reactor a ajuns sa fie abgradat si sa ajunga la performante mai bune in ceea ce priveste puterea,insa consumul ramane o problema generala. Un singur progres demn de a fi luat in considerare, am remarcat in revista JET INTERNATIONAL facut de un spaniol JESUS ARTES cu un reactor de dimensiunea unei cutii de Coca-Cola care a ajuns sa consume sub 150 mll in maximum de putere si sa impinga 5,5 kg, turbina se numeste JF-50 BEE, cantareste 560 gr, diametrul 80 mmm si lungime 140 mm. Aceasta poate fi gasita daca accesati siteul www.artesjet.com.








[I]
0

#71 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 01 March 2003 - 11:58 PM

BRRRRRRRR!
Hai sa va dezvalui si eu ceva: Este un omulet in Romania care are documentatie completa pentru un motor JET de aeromodel si care in timpul liber bricoleaza la el. A reusit sa faca turbina si carcasa din ce stiu eu. Dar mai bine sa il lasam pe el sa VORBEASCA (cand o intra pe net evident)
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#72 Useril este offline   Razvi28 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 97
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 02 March 2003 - 01:05 AM

[quote name='Agarici' date='1 Mar 2003, 00:15']Daca cineva stie pe cineva ca are si poate vindee un pulsoreactor as fi incantat sa intru in legatura. Caci am gandit un proiect de modernizare a motorului a.i. sa nu mai fie considerat puloreactor, deci sa putem sa participam la concursuri dee F4B si F4C. Modeernizaarea costa si in introducerea unui sistem de acceleratie.
Proiectul este ded a monta un motor electric in fata lui, amplasarea a sase supape unisens, reglabile, o pompa electrica cu retur.
In momentul in care o sa am motorul si o sa-i fac modernizarea, sper sa putem creea un parteneriat de multiplicare a acestuia, la un pret de 200-400 de euro pentru piata Romaneasca.
Eu nu vreau sa fie un motor la fel ded competitiv ca cele din vest, pentru ca sunt sigur ca nu pot creea ceva mai bun, decat ca au crea t echipe de cercetatori, dar vreau ca sa existe si pentru Romani un motor cu reactie care sa si-l poata permite romanii, macar la nivel de cercuri, cu toate ca cele mai tari echipamente le au particularii.
Astept ajutor.[/quote]
sa nu mai fie considerat puloreactor, deci sa putem [/QUOTE]

Tare reactorul asta.....Puloreactor...[B] is curios cum functioneaza in aeromodelism...
Flying is my middle name...
0

#73 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 02 March 2003 - 08:40 PM

Razvi, imi cer scuze de greseli, dar cand te grabesti nu iese asa cum trebuie, oricum cred ca ai inteles.
Si inca ceva, nu stiu cat de amuzant este sa razi de cineva pe o asemenea tema, caci la scrierea rapida multi mananca sau adauga litere.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#74 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 02 March 2003 - 08:41 PM

Dom profesor, ai putea sa ma pui in legatura cu aceasta persoana?
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#75 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 02 March 2003 - 08:49 PM

Draga Vic, din cate ai observat majoritatea aeromodelistilor nu-si permit sa-si cumpere un asemenea motor. Cei care au acesti bani prefera sa-si ia o masina sau alte lucruri de trebuinta. Asa ca, precum am zis, incerc sa construiesc o alternativa la motoarele vestice. Chiar daca acela nu va fi atat de performant cel putin este un motor turboreactor, deci ceva care imita zgomotul, si face ca un avion real cu motor cu reactie sa poata fi facut ca aeromodel, plus viteza cu care zboara.
De curiozitate: ai aflat cu ce viteza zboara F-15?
Te intreb deoarece mai demult am vazut un englez cu un Mig-29 care cica zbura la 400 km/h.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#76 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 02 March 2003 - 09:28 PM

Agarici vezi ca,cu motorul propus de tine nu vei putea participa la nici un concurs oficial pentru ca zgomotul
va depasi cu mult 90db limita maxima admisa la concursuri.Randamentul motorului cu reactie creste prop.
cu cresterea presiunii din camera de ardere si temperatura din fata turbinei.Motorul tau functionind pe
principiul pulsoreactorului va avea un randament slab fata de un mini motor cu reactie.Dupa cunostintele
mele pulsourile au un consum de combustibil de 3-4 ori mai mare fata de un motor cu reactie care da aceeasi
forta de tractiune deci pentru un zbor de 7-8 minute iti trebuie cam 10l de combustibil
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#77 Useril este offline   vic 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1470
  • Inregistrat: 28-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Snagov

Postat 04 March 2003 - 11:45 PM

Aproximativ 300 k/h ,am un tub pitot dar nu este instalat .cu acesta pot afla viteza maxima si minima dar se poate folosi pentru a mentine viteza constanta [ un fel de tempomat] aceste valori se stocheaza in memoria ECU din aeromodel si se descarca dupa aterizare pe GSU unde se memoreazasa si alti parametri;timp zburat,temperatura,si diverse probleme care apar.Sper sa reusesti constructia turbinei,nu este chiar asa de complicata .
0

#78 Useril este offline   Razvi28 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 97
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 05 March 2003 - 01:23 AM

Agarici,te rog nu te supara!
Te inteleg si poti fi convins ca si eu fac greseli,poate mai multe ca tine.cu totii stim ce inseamna sa scri repede.Mi s-a parut interesant termenul..sunt convins ca daca scria pulsorctor nu mi-ar fi atras atentia..
Inca o data ,scuze!!!
Flying is my middle name...
0

#79 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 05 March 2003 - 02:32 AM

Skyspy, motoarele cu reactie fac exceptie de la regula. Uitate mai atent la regulamenul international la clasele F4B si F4C.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#80 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 05 March 2003 - 02:35 AM

Vic, iti multumesc mult pentru informatii si de asemenea pentru incurajari.
Tu cum crezi ca ar fi mai bine? 4 supape sau 6. eu m-am gandit la 6 pentru a fi camera de ardere cat mai omogena.
Ai idee din ce as putea sa-i mai modific pentru inceput?
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#81 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 05 March 2003 - 02:36 AM

Razvi, eu nu m-am suparat pe tine si cred ca nici tu pe mine?
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#82 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 05 March 2003 - 08:11 PM

Eu am fost la Campionatul Mondial de Aeromodele cu reactie din 99 care s-a tinut in Austria(ca si spectator)
dar nu am vazut nici un model echipat cu pulso doar in ultima zi de demonstratii au fost niste italieni cu
niste modele babane cu 3 pulsouri pe un model de au facut un zgomot ca si un Mig la decolare.Eu zic sa
te interesezi mai bine la Federatie dca asemenea motoare sint admise la concursuri.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#83 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 06 March 2003 - 08:09 AM

...pulsoreactoarele sunt interzise de FAI...
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#84 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 06 March 2003 - 09:38 PM

Modificarile pe care le fac il vor plasa in categoria de turboreactoare.
Ati citit doar ce vreau sa fac.
N-o sa mai fie membrana care da pulsatii, o sa fie sase jeturi contiuu. Fara pulsatii. Este ca difarenta dintre curent alternativ si continuu.
Principala problema este, aidca sunt :confectionatea celor doua elicii, cea din fata turbinei, de vitezaa si cea din spatele turbinei, de forta.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#85 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 06 March 2003 - 09:44 PM

Uitativa la http://www.fai.org/a...cuments/sc4.asp
La sub punctele 6.2.1 si la 6.3.1:
"Turbine engines will not be subject to noise measurement."
sau
<<Motoarele turboreactoare nu vor fi testate sonic>>(in caz ca nu stiti engleza) asa ca m-am documentat foarte bine, corect?
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#86 Useril este offline   S62i 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 280
  • Inregistrat: 24-May 02
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Postat 07 March 2003 - 09:55 AM

Agarici,
Ti-ai propus chiar sa faci un reactiv gen Coanda .Ai in vedere ceva planuri sau ti-ai propus sa concepi tu?
Salutari!
Iulian
0

#87 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 07 March 2003 - 07:42 PM

Categoria F4 dupa cum am vazut se refera la machete de avion zburatoare.Deci modelul de avion va trebui sa fie neaparat o macheta de avion cu reactie.Si ce vrei sa faci cu cele doua elici n-am inteles.Eu am studiat
un pic motoarele cu reactie de aeromodele si am si citeva planuri da solutia propusa de tine nu o inteleg.Daca vrei sas faci reactorul Coanda din 1911 io zic s-o lasi balta ca nu obtii randament cu el.Au incercat firme mari sa faca asa ceva parca Caproni din Italia dar au scos o viteza de numai 350-400 km/h deci
mult inferioara fata de avionul echipat cu un motor cu piston obisnuit.(Avionul era de vinatoare din al doilea
rezbel mondial)
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#88 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 07 March 2003 - 07:43 PM

Eventual ai putea sa faci o schita sa intelegem mai bine.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#89 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 09 March 2003 - 07:55 PM

Eu nu mi-am propus sa fac exact modelul Coanda, ci sa-mi fac un motor care sa imite zgomotul unuia real, si sa poata duce un aeromodel pt clasa de F4B, F4C. O sa incerc ca incurand sa pun niste schite cu ceea ce vreau sa fac.
Nu am planuri, deci il concep de la zero.
Cele doua elicii sunt pentru:
>in fata camerei de ardere, pentru a introduce aer fortat
> in spatele camerei de ardere, pentru a pune in miscare elicea frontala; Exact ca la turboreactoarele reale.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#90 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 09 March 2003 - 07:56 PM

Skyspy, daca poti trimite-mi si mie schitele care le ai despre ele.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu