Motor brushless din CD-Rom pt. aeromodele
#63
Postat 03 December 2003 - 11:25 PM
schemele tale par a fi realizabile insa am o nelamurire. Spuneai ca dimensiunile cablajului e 40X20mm. Asa ca am incercat sa printez respectivele cablaje insa nu am reisit nici cum sa gasesc o modalitate prin care sa ajung la aceste dimensiuni.
daca ai putea sa fi mai precis cu aceste dimensiuni ti-asi fi recunoscator.
numai bine
Ovidiu
#64
Postat 03 December 2003 - 11:43 PM
0R22 este de fapt "zero R 22" adica 0,22 ohmi
Daca nu reusesti sa modifici dimensiunea desenului la printare deschide desenul cu un soft care permite asta. De la ACAD la Word-ul din Office aproape orice permite modificarea dimensiunilor.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 04 December 2003 - 12:09 AM
Telefon: 0721 385365
#65
Postat 04 December 2003 - 04:35 PM
te las pe tine sa incerci sa le aduci la 40X20 fara sa umbli la raportul lungime/latime. Daca ajungi la un rezultat sa imi spui si mie ce factor de micsorare ai folosit.
Din pacate daca il micsorezi la 50% o sa ai o dimensiune a cablajului de 41X19mm deci nici cum 40X20.
Fie asta e dimensiunea reala fie gresesc eu undeva.
O zi buna
Ovidiu
#66
Postat 04 December 2003 - 05:29 PM
timp.Dar la urma urmei conteaza asa mult un mm in plus sau in minus din moment ce e asa miniatura?
Principalul cred e sa functioneze bine chiar daca iese cu 1mm mai mare. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif :angry:
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#67
Postat 04 December 2003 - 06:08 PM
Aceasta postare a fost editata de bitex: 04 December 2003 - 11:49 PM
Telefon: 0721 385365
#70
Postat 06 December 2003 - 12:34 AM
Have fun
#71
Postat 12 December 2003 - 04:13 AM
#73
Postat 15 December 2003 - 06:48 PM
Exista circuite integrate care primesc la intrare doua tipuri de semnale: unul pentru sensul de rotatie si unul reprezentând pasii (care vor coincide cu numarul de faze care vor fi alimentate, pe rând). Ambele semnale pot proveni de la PC. Sau exista posibilitatea de a comanda amplificatorul direct cu PC-ul si stabilesti printr-un soft secventele pentru pasi. E ca si cum partea logica este deja integrata in programul care ruleaza pe PC. Gasesti avantaje si dezavantaje pentru ambele metode. Cel mai des se foloseste cea cu directie si pasi (doua semnale). Daca revii cu amanunte poate revin si eu cu lucruri mai concrete.
Spor la treaba. Daca citesti mesaje de la subiectul CNC afli mai multe lucruri. Citeste si documentatie despre MPP-uri.
Telefon: 0721 385365
#76
Postat 07 January 2004 - 06:53 AM
Rares, la 6 Jan 2004, 23:25, a spus:
ex:am 30 de spire cu diam de 0.5mm
nu ii egal cu 15 spire cu diam 1mm?
ma refer la campul magnetic.sau se pune sarma ceva mai groasa ca sa nu faca fum in timpul zborului?
:P
Campul magnetic e direct proportional cu nr de spire si curentul care le strabate , nicidecum cu diametrul sarmei (nu direct).Deci nu e egalitate in ce ai spus, in schimb creste puterea motorului (la sarma mai groasa si spire mai putine) dar scade randamentul daca acel motor nu a fost proiectat pentru aceea putere.
#78
Postat 07 January 2004 - 11:03 PM
#79
Postat 09 January 2004 - 03:39 AM
#81
Postat 11 January 2004 - 06:16 AM
Miezul se satureaza magnetic daca depasim puterea calculata. Adica oricat marim curentul campul magnetic ramane constant. Dar creste temperatura.
#82
Postat 11 January 2004 - 06:38 AM
#83
Postat 11 January 2004 - 01:59 PM
de vedere(pentru mine in general contradictia este productiva).Asadar :
1. Frecventa in general este de 50 sau 60 Hz si nu 100 sau 120
2. Nici un motor sau transformator (mai ales de mica putere ) nu este proiectat la limitele
maxime de suportabilitate , deci se mai poate umbla si inca destul de bine la acestea (o spun din
experiente practice)
3. La motoare de cc e greu de precizat frecventa (comutarea) pt ca bobinele rotorului sunt
conectate la curent pe rand si nu in acelasi timp , intre comutari existand pauze mari iar
tensiunea nu este sinusoidala.Totusi aceste comutari creaza inductie electromagnetica care poate
produce curenti turbionari in miezul rotorului , de aceea acesta este construit din tole. In
schimb la motoare cu stator bobinat miezul statorului este fier masiv!!!
4. intensitatea campului magnetic nu ramane constanta ci creste direct proportional cu nr de
spire si curentul care le strabate (in cazul curentului continuu , H=N*I/l iar B=u*H ,
u-permiabilitatea relativa)
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 11 January 2004 - 02:03 PM
#84
Postat 11 January 2004 - 02:00 PM
In practica se stabileste ca valoarea inductiei magnetice ( B ) sa se incadreze in limitele 0.5 -:- 1 T. Daca se folosesc tole mai subtiri si izolate prin oxidare fortata se poate lucra si cu inductii de 1.2 -:- 1.4T. Peste aceste valori , ca urmare a pierderilor dielectrice , oxidul se incalzeste la temperaturi la care devine semiconductor si permite crearea curentilor turbionari.
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 11 January 2004 - 02:02 PM
#85
Postat 11 January 2004 - 05:26 PM
-Frecventa este 50 sau 60 HZ dar sensul campului magnetic se schimba de doua ori mai repede. Eu am vorbit de frcventa campuli magnetic.
-In momentul in care te apropii de limite intri in zona crepusculara. Curbele graficilor devin asimptote.
-La punctul acesta suntem de acord. Viata-i grea. Despre statoare nu am discutat fiindca acolo este singurul loc unde avem curent continuu. Si nu este cazul la noi. Noi avem magneti permanenti pentru acest lucru. Eu ti-am spus ca la motoarele de curent continuu avem de fapt curenti alternativi in rotor si de aici si analogia.
-mai precizez inca o data. Intensitatea campului magnetic ramane constanta la saturatie si nu la valori mai mici. Nu avem curent continuu in rotor.In stator nu avem de nici un fel. La motoarele brushlees situatia este inversa rotorul este cu magneti si statorul este bobinat si este strabatut de curent alternativ. Dar este aceeasi Marie cu alta palarie... La noi formula este mai complicata. Intervine si frecventa. Nu pot sa ti-o scriu deoarece nu am nici o carte de specialitate la indemana.
-suntem de acord. Adica intra in discutie calitatea materialului.
#86
Postat 12 January 2004 - 11:15 PM
hoooo!am vazut ca stiti si ca ma luati cu chestii care inca nu le-am facut inca in faculta dar totusi...mai incet si mai pe intelesul tuturor care sunt mai incuiati in minte ca-s mai incepatori.
am zis sa fac un experiment....am luat un mototras de 3 volti care se gaseste in orice jucarie si l-am rebobinat...de la 70 de spire cat avea o tola eu am pus 20 dar cu sarma mai groasa....
la 3 volti alimentat mergea ca un trabant.la 6 volti mergea binisor dar numai pt cateva zeci de secunda ca se incalzea.iar la 12 volti se topeau lamelele.facand o imagine pe ansamblu....am zis ca nu merita sa rebobinezi ceva.
1.timp pierdut
2.de la sarma mai subtire daca se trece la sarma mai groasa,si se mai pune si pe un model trebui sa fie echipat cu niste acumul de cel putin1500mAh
3.diferente mari intre motorasul cum era el din fabrica si cel rebobinat(ma refer la viteza ) nu este aproape deloc dar creste puterea
cam atat.sa revenim la oile nostre.de ce sa rebobinez tolele de la cd-rom daca pierd viteza si castig ceva putere?si sa faci un reductor la motorasu asta nu stiu daca se merita....plus de asta tre sa carti dupa tine ditamai acumulatoru(greutate in plus)
parerea mea
:)
#87
Postat 13 January 2004 - 04:57 AM
Singura ratiune sa rebobinam motorul ar fi pentru a utiliza o tensiune mai mica. Nu stiu la ce tensiune merge in CD-Rom. 12 V ? Dar la tensiune mai mica avem nevoie de un curent mai mare. Probabil ca cel care a facut prima data aceasta modificare a vrut sa utilizeze acumulatori de tensiune mai mica...parerea mea.
#88
Postat 13 January 2004 - 10:47 PM
pentru a lamuri situatia legata de motoare propun un experiment simplu iar dvs sa afisati concluziile trase (cinstit) aici pe forum
1.Luam un motoras la o anumita tensiune (ex. 6V), il supunem unei sarcini constante , masuram curentul si calculam puterea . Daca este posibil , calculam si puterea mecanica utila (ex. putem trage cu el un obiect cu ajutorul unui scripete pe o distanta determinata si masuram timpul)
2. Alimentam motorul la Tensiune dubla si facem aceleasi masuratori si calcule ca la punctul 1.
3. Tragem concluziile in ce priveste limitarea puterii la motor!
cu respect , Sir_Vaska
#89
Postat 13 January 2004 - 10:59 PM
nu ai prins in totalitate ideea discutiei.de ce sa pierzi timp sa rebobinei motorul de la cd-rom cand de fapt nu iesi prea bine.ai putere mai mare dar si intes curentului care alim motorul va trebui sa fie mult mai mare deci implicit o greutate mai mare.castigi putere pierzi viteza!la ce te ajuta?ma refer la un planor(motoarele facute din cd-rom se folosesc la planoare)
cd-romul este alim la 5 volti si 12 volti.motorul care invarte cd-romu parca ii la 12 volti.
#90
Postat 13 January 2004 - 11:21 PM