Motor brushless din CD-Rom pt. aeromodele
#121
Postat 03 February 2004 - 11:35 PM
#122
Postat 03 February 2004 - 11:44 PM
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 04 February 2004 - 11:21 PM
#126
Postat 05 February 2004 - 12:56 AM
Cu ceva experiaenta tot ramanem nu???
#128
Postat 07 February 2005 - 10:31 PM
Dar dupa cum am spus, e parerea mea .....
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 07 February 2005 - 10:34 PM
#129
Postat 08 February 2005 - 07:04 AM
Citeaza
VREAU SA-MI FAC ELICOPTER!
Cred ca ai inteles deja ca NU vreau sa-mi fac elicopter, ci doar sa nu prind cai verzi pe pereti albastri! :o
Ideea ar fi fost ca la deproane usoare cu un LI-PO s-ar fi potrivit de minune!
LA TREABA CU CONTROLERUL Mr. Space si-a luat! deci a renuntat la constructie!
E cineva care a facut si a mers?
E cineva care are vre-unul HOME MADE de dat?
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
#130
Postat 08 February 2005 - 05:18 PM
Dar cu toata sinceritatea nu cred ca-i posibil sa faci acasa asa ceva. M-am uitat indelung la cele industriale si le-am trecut pe lista cu elicopterele, modelele auto, telecomenzile.....
Din pacate sunt lucruri si nu putine, pe care nu am nici o sansa sa le fac eu :(
#131
Postat 08 February 2005 - 06:31 PM
kit motor cd-rom
si cum sa-l asamblezi
ca pret e cea mai ieftina varianta pe care am vazut-o pana acum.
ramane totusi controlerul
Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 08 February 2005 - 06:47 PM
#132
Postat 08 February 2005 - 07:02 PM
DA SUPER CU PRETU!
oricum la un depron cu un LI-PO pe el de fo 600mah ar fi TRAZNET!
Aceasta postare a fost editata de Picatot: 08 February 2005 - 07:03 PM
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
#133
Postat 27 March 2005 - 10:29 AM
Sir_Vaska, la 11 Jan 2004, 14:00, a spus:
In practica se stabileste ca valoarea inductiei magnetice ( B ) sa se incadreze in limitele 0.5 -:- 1 T. Daca se folosesc tole mai subtiri si izolate prin oxidare fortata se poate lucra si cu inductii de 1.2 -:- 1.4T. Peste aceste valori , ca urmare a pierderilor dielectrice , oxidul se incalzeste la temperaturi la care devine semiconductor si permite crearea curentilor turbionari.
da; dar materialele alea folosite in miezul motoarelor si denumite feromagnetice... au o limita pana la care liniaritatea u*H functioneaza... corect spus relatia asta e valabila doar pentru anumita plaja de intensitati ale campului magnetic... asta provine din faptul ca in interiorul materialului ai domenii magnetice care se orienteaza rand pe rand in campul magnetic extern. In momentul in care toate domeniile s-au aliniat miezul feromagnetic atinge saturatia si campul intern (datorita magnetizarii; altfel spus vectorul magnetizatie M) nu mai creste oricat ai creste campul exterior.
In acelasi timp inainte sa ajunga la saturatie, un material feromagnetic abandoneaza legea u*H adica nu mai este un material magnetic liniar... si apar multe alte dracii...
MIG-29
#134
Postat 27 March 2005 - 12:05 PM
E normal ca nu exista liniaritate , de aceea exista un compromis legat de randament , si se recomanda valorile amintite de mine.
Revenind la capitolu motoare brushless , acestea au rotor cu magnet permanent.
Acesta limiteaza puterea maxima , dar totusi permite marirea acesteia cu aproape 100% ( asta am observat prin experimentari ) , dar cu randament mai scazut ( pt cei care nu inteleg , randamentul este raportul intre puterea utila - mecanica si cea consumata - electrica , exprimat in procente , si este in jurul valorii de 70% )
De altfel se poate observa si la motoare electrice de modelism , ca au randament diferit la puteri diferite.
Citeaza
.... si la transformatoare se numeste la fel si de obicei este format din tole atat la motoare cat si la transf !!
Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 27 March 2005 - 12:10 PM
#135
Postat 01 April 2005 - 11:53 PM
Pe langa bobinaj treb schimbat magnetul cu pastile din magneti de neodym.... care nu se prea gasesc pe la noi, dar.... daca aveti rabdare si spargeti 9 CDroame puteti sa ii strangeti daca aveti rabdare. (cauta in capul de citire sunt 1 sau 2 bucati in functie de model)
dar in fine gasiti pe net o gramada de detalii:
www.gobrushless.com
http://www.rc-unionen.dk/nytforum/topic.as...sp?TOPIC_ID=368
va spun sincer ca ajunge de citi pentru weeked :D
Nu sunt complet inutil cel putin servesc de exemplu negativ pentru altii.
#136
Postat 02 April 2005 - 09:16 AM
Ptr cine nu vrea 65+69=134 euro motor + controler
Eu unul asa am facut! :)
#137
Postat 03 June 2005 - 09:32 PM
http://www.rc-unionen.dk/nytforum/topic.as...sp?TOPIC_ID=368
I don't maintain the above thread in the Danish forum anymore. Moved it to http://www.rcgroups.com (ezone), lots of information and experience added since then by others. Tips and tricks, homepages, manuals. Tests and checks may save you from frying your controller. Thread is active, bookmark it for future refence and subscribe to it:
http://www.rcgroups....ad.php?t=240993
Lot's of do's and do not's, in English and German:
http://www.powerditto.de
Aceasta postare a fost editata de ron_van_sommeren: 03 June 2005 - 09:54 PM
#139
Postat 04 April 2007 - 04:40 PM
Threadul e aici: http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?act=...f=8&t=5138&st=0
... si schema aici (in acelasi thread): http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?act=...e=post&id=64225
Cirip
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 04 April 2007 - 07:15 PM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#140
Postat 08 April 2007 - 09:25 PM
si inca ceva am inteles ca trebuie 15 - 30 spire pe bobina, eu am vazut motoras cu exact 10 spire bobinele in stea, cred ca era un motoras tunat. ce influenta are asupra controlerului?
alta intrebare, cum pot afla polii magnetilor, daca folosesc cei din capurile laser din cd rom? pot folosi doua randuri de tole suprapuse pentru a mari puterea si pentru a se potrivi pe magneti?
#142
Postat 09 April 2007 - 12:04 AM
Am mai incercat cu 6x0,22mm diametru, tot cupru email.Cu aceasta sarma parca s-a umplut mai frumos fereastra, bobinajul era mai compact si cred ca si transferul termic este mai bun.Toate bobinajele le-am facut pentru a lega in triunghi.
Poti folosi cu succes mai multe randuri de tole, eu am pus doua randuri.
Inaltimea pachetului de tole trebuie sa fie aproximativ egala cu lungimea placutei magnetice pe care o folosesti.
Cand bobinezi cu cinci fire odata trebuie sa fii atent cand strangi fiecare spira, unul dintre fire ( numai 0,22mm) se poate rupe foarte usor, caz in care trebuie sa refaci bobina respectiva.
S-a mai discutat pe aici care este diferenta dintre stea si triunghi, eu te sfatuiesc sa legi numai in triunghi, motorul este mult mai puternic in triunghi decat in stea.
Trebuie sa mai fii atent la caldura disipata de motor, cand legi in triunghi creste semnificativ curentul consumat, odata cu curentul mare creste si caldura disipata care trebuie evacuata corespunzator.
Albastru
#143
Postat 12 April 2007 - 05:49 PM
Sper sa nu stresez pe nimeni da mai bine intreb decat sa ard un motor sau un controler si sa invat pe pielea mea.
#145
Postat 12 April 2007 - 07:36 PM
Cei care isi construiesc singuri modelele, mai ales electrice usoare, pana in 300g, stiu ca nu e simplu sa tii sub control cresterea in greutate. Si atunci pui un ESControler care duce doar un pic mai multi amperi decat vrea motorul cand trage la blana.
Cirip
EDIT: Raspuns ptr Silviu la replica din postul de mai jos: Corect, pretul, dar intr-o prima aproximatie m-am referit numai la aspectul tehnic.
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 12 April 2007 - 10:42 PM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#148
Postat 13 May 2007 - 03:35 PM
Aceasta postare a fost editata de levis: 13 May 2007 - 03:40 PM