Modelism - RHC Forum: Motor brushless din CD-Rom pt. aeromodele - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »

Motor brushless din CD-Rom pt. aeromodele

#61 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 02 December 2003 - 09:54 PM

Cred ca merge cum zici tu, n-am urmarit exact. Gigi vrea sa-l alimenteze direct la CC. LENEA!
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#62 Useril este offline   Rares 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 646
  • Inregistrat: 28-September 03
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu/Traunstein

Postat 02 December 2003 - 10:43 PM

bine mai baieti....dar in lista pe piese am vazut ceva ce nu stiu....
o rezistenta de 10k NTC . ce inseamna NTC?sau OR 22?
0

#63 Useril este offline   tnt_o 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 33
  • Inregistrat: 11-January 03

Postat 03 December 2003 - 11:25 PM

skyspy,

schemele tale par a fi realizabile insa am o nelamurire. Spuneai ca dimensiunile cablajului e 40X20mm. Asa ca am incercat sa printez respectivele cablaje insa nu am reisit nici cum sa gasesc o modalitate prin care sa ajung la aceste dimensiuni.
daca ai putea sa fi mai precis cu aceste dimensiuni ti-asi fi recunoscator.

numai bine
Ovidiu
0

#64 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 03 December 2003 - 11:43 PM

negative temperature thermistor (NTC)
0R22 este de fapt "zero R 22" adica 0,22 ohmi
Daca nu reusesti sa modifici dimensiunea desenului la printare deschide desenul cu un soft care permite asta. De la ACAD la Word-ul din Office aproape orice permite modificarea dimensiunilor.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 04 December 2003 - 12:09 AM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#65 Useril este offline   tnt_o 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 33
  • Inregistrat: 11-January 03

Postat 04 December 2003 - 04:35 PM

Bitex,
te las pe tine sa incerci sa le aduci la 40X20 fara sa umbli la raportul lungime/latime. Daca ajungi la un rezultat sa imi spui si mie ce factor de micsorare ai folosit.
Din pacate daca il micsorezi la 50% o sa ai o dimensiune a cablajului de 41X19mm deci nici cum 40X20.
Fie asta e dimensiunea reala fie gresesc eu undeva.

O zi buna
Ovidiu
0

#66 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 04 December 2003 - 05:29 PM

Sa-ti spun sincer nici eu nu mai stiu ar trebui sa caut iar revista din care am scannat-o dar acum nu prea am
timp.Dar la urma urmei conteaza asa mult un mm in plus sau in minus din moment ce e asa miniatura?
Principalul cred e sa functioneze bine chiar daca iese cu 1mm mai mare. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif :angry:
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#67 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 04 December 2003 - 06:08 PM

Daca ai incercat doar scalare si nu merge, aia e! Acum nu stiu daca 40x20 nu era de fapt ce ai obtinut tu (41x19), dar rotunjit... In caz ca mai ai chef de butonat, stabileste corect niste distante intre pini si lasa balta dimensiunile de gabarit. Nu am incercat nimic din ce spui ca nu-i pasiunea mea! Spor la treaba!

Aceasta postare a fost editata de bitex: 04 December 2003 - 11:49 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#68 Useril este offline   Rares 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 646
  • Inregistrat: 28-September 03
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu/Traunstein

Postat 04 December 2003 - 11:29 PM

ma ovi da' vad ca te-ai apucat de treaba serioasa....fratele tau...rares
:)
0

#69 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 05 December 2003 - 02:48 PM

Care schema bre?
Pune-ti aici ca o fac eu in cateva secunde la ce dimensiune vreti.
Ce este asa greu sa deschizi poza in photoshop si sa-i dai ce dimensiune vrei?
0

#70 Useril este offline   Rares 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 646
  • Inregistrat: 28-September 03
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu/Traunstein

Postat 06 December 2003 - 12:34 AM

Gigi...ca sa nu modifici marimea cablajului...sunt pe acolo dupa cum ai vazut niste integrate si distanta dintre picioruse nu-i chiar asa mare....te chinui,faci cablajul si la urma sa vezi ca nu ti se potrivesc piesele.Daca era cu piese "normale" din astea comuniste...isea mai mare tot montajul...dar aveai o alta libertate la realizarea cablajului...dar prea multe avantaje nu aveai....sper ca ai prins ideea...daca nu...mai intreaba odata....nu-i bai!
Have fun
0

#71 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 12 December 2003 - 04:13 AM

Pentru inspiratie :
http://users.tvcable...sonal/tvcn7633/
0

#72 Useril este offline   RAOULI 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 9
  • Inregistrat: 10-December 03

Postat 15 December 2003 - 05:30 PM

MA AJUTA SI PE MINE CINEVA ?
AM TREI MOTOARE PASA CU PAS SI VREAU SA LE COMAND IMI TREBUIE CEVA DRIVERE PENTRU MODOR? MOTOARELE SUN DOUA DE LA O IMPRIMANTA NEC SI UNU DE LA FLOPY ?
0

#73 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 15 December 2003 - 06:48 PM

Ai nevoie de "ceva" care sa alimenteze fazele pe rând intr-o anumita ordine (succesiune). Ori folosesti portul paralel al unui calculator si e destul de simplu, ori folosesti un circuit integrat care alimenteaza fazele motorului in succesiunea dorita. E la fel de simplu. Si PC-ul si circuitul de care am scris realizeaza doar logica de comanda. E posibil ca motoarele sa consume mai mult curent de cât suporta logica si vei fi nevoit sa folosesti câte un amplificator (un simplu tranzistor) pentru fiecare faza, sau un circuit integrat care contine acei patru tranzistori in interior. Diferenta de pret nu-i mare. Nu stiu ce cunostinte ai in domeniu si nu vreau sa vorbesc tot felul de aiureli pe aici. Poate revii cu ceva amanunte.
Exista circuite integrate care primesc la intrare doua tipuri de semnale: unul pentru sensul de rotatie si unul reprezentând pasii (care vor coincide cu numarul de faze care vor fi alimentate, pe rând). Ambele semnale pot proveni de la PC. Sau exista posibilitatea de a comanda amplificatorul direct cu PC-ul si stabilesti printr-un soft secventele pentru pasi. E ca si cum partea logica este deja integrata in programul care ruleaza pe PC. Gasesti avantaje si dezavantaje pentru ambele metode. Cel mai des se foloseste cea cu directie si pasi (doua semnale). Daca revii cu amanunte poate revin si eu cu lucruri mai concrete.
Spor la treaba. Daca citesti mesaje de la subiectul CNC afli mai multe lucruri. Citeste si documentatie despre MPP-uri.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#74 Useril este offline   Rares 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 646
  • Inregistrat: 28-September 03
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu/Traunstein

Postat 17 December 2003 - 10:16 PM

pt motoare pas cu pas....sau brushless mai mari....vezi
www.discovercircuits.com
0

#75 Useril este offline   Rares 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 646
  • Inregistrat: 28-September 03
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu/Traunstein

Postat 06 January 2004 - 11:25 PM

o intrebare...de ce sa rebobinez?nu se pastreaza un echilibru?
ex:am 30 de spire cu diam de 0.5mm
nu ii egal cu 15 spire cu diam 1mm?
ma refer la campul magnetic.sau se pune sarma ceva mai groasa ca sa nu faca fum in timpul zborului?
:huh:
0

#76 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 07 January 2004 - 06:53 AM

Rares, la 6 Jan 2004, 23:25, a spus:

o intrebare...de ce sa rebobinez?nu se pastreaza un echilibru?
ex:am 30 de spire cu diam de 0.5mm
nu ii egal cu 15 spire cu diam 1mm?
ma refer la campul magnetic.sau se pune sarma ceva mai groasa ca sa nu faca fum in timpul zborului?
:P

Campul magnetic e direct proportional cu nr de spire si curentul care le strabate , nicidecum cu diametrul sarmei (nu direct).Deci nu e egalitate in ce ai spus, in schimb creste puterea motorului (la sarma mai groasa si spire mai putine) dar scade randamentul daca acel motor nu a fost proiectat pentru aceea putere.
0

#77 Useril este offline   Rares 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 646
  • Inregistrat: 28-September 03
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu/Traunstein

Postat 07 January 2004 - 10:20 PM

am intrebat pt ca u domn(profesor universitar de electronica,tatal unui coleg) spunea ca puterea motorului nu se modifica prea mult,chiar daca rebobinez cu sarma mai groasa.spunea ca pt munca care o depui nu ai rezultate pe masura.
saru'mana
0

#78 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 07 January 2004 - 11:03 PM

Puterea creste sigur dar nu direct proportional (precizez scade randamentul) , treaba asta am incercat eu , am bobinat cu sarma mai groasa fiindca nu aveam de care trebuia si nu a mai intrat nici nr de spire ca la original ; iar la cuplu pentru care a fost folosit motorul, creste si turatia acestuia .
0

#79 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 09 January 2004 - 03:39 AM

Are dreptate profesorul. Puterea este functie de sectiunea miezului. Ca la transformatoare. Poti sa bobinezi cum vrei dar la putere prea mare miezul se satureaza si puterea se limiteaza la acea valoare. Dar caldura disipata ba.
0

#80 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 10 January 2004 - 08:42 AM

Exista o mica diferenta intre transformatoare (curent alternativ) si motoare de curent continuu.
Se poate si asa? Apropo , cu ce se satureaza miezul la motoare de curent continuu?
0

#81 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 11 January 2004 - 06:16 AM

Puterea este functie de sectiunea miezului si de calitatea materialului. Nu-i nici o deosebire fata de transformatoare. De aceea se fac ca si transformatoarele din tole. Ca sa micsoreze pierderile in miez datorita curentilor Foucault (sper ca am scris bine).
Miezul se satureaza magnetic daca depasim puterea calculata. Adica oricat marim curentul campul magnetic ramane constant. Dar creste temperatura.
0

#82 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 11 January 2004 - 06:38 AM

Inca o mica complectare. In calcul trebuie sa luam si frecventa. Daca la transformator frecventa este fixa : 100 sau 120 Hz aici este functie de turatia motorului si de numarul de poli. La turatie mica miezul se satureaza mai repede deoarece frecventa este mica iar la turatii mari avem probleme datorita frecventei ridicate. Viata-i complicata si grea. Nu ? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/sad.gif
0

#83 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 11 January 2004 - 01:59 PM

Mergand pe ideea ca (virgula) contradictia este mama invataturii, i-mi sustin mai departe punctul
de vedere(pentru mine in general contradictia este productiva).Asadar :

1. Frecventa in general este de 50 sau 60 Hz si nu 100 sau 120
2. Nici un motor sau transformator (mai ales de mica putere ) nu este proiectat la limitele
maxime de suportabilitate , deci se mai poate umbla si inca destul de bine la acestea (o spun din
experiente practice)
3. La motoare de cc e greu de precizat frecventa (comutarea) pt ca bobinele rotorului sunt
conectate la curent pe rand si nu in acelasi timp , intre comutari existand pauze mari iar
tensiunea nu este sinusoidala.Totusi aceste comutari creaza inductie electromagnetica care poate
produce curenti turbionari in miezul rotorului , de aceea acesta este construit din tole. In
schimb la motoare cu stator bobinat miezul statorului este fier masiv!!!
4. intensitatea campului magnetic nu ramane constanta ci creste direct proportional cu nr de
spire si curentul care le strabate (in cazul curentului continuu , H=N*I/l iar B=u*H ,
u-permiabilitatea relativa)

Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 11 January 2004 - 02:03 PM

0

#84 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 11 January 2004 - 02:00 PM

Inca o mica completare in ce priveste transformatoarele.
In practica se stabileste ca valoarea inductiei magnetice ( B ) sa se incadreze in limitele 0.5 -:- 1 T. Daca se folosesc tole mai subtiri si izolate prin oxidare fortata se poate lucra si cu inductii de 1.2 -:- 1.4T. Peste aceste valori , ca urmare a pierderilor dielectrice , oxidul se incalzeste la temperaturi la care devine semiconductor si permite crearea curentilor turbionari.

Aceasta postare a fost editata de Sir_Vaska: 11 January 2004 - 02:02 PM

0

#85 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 11 January 2004 - 05:26 PM

Incet incet ajungem la aceeasi concluzie. Cum de altfel este si corect.
-Frecventa este 50 sau 60 HZ dar sensul campului magnetic se schimba de doua ori mai repede. Eu am vorbit de frcventa campuli magnetic.
-In momentul in care te apropii de limite intri in zona crepusculara. Curbele graficilor devin asimptote.
-La punctul acesta suntem de acord. Viata-i grea. Despre statoare nu am discutat fiindca acolo este singurul loc unde avem curent continuu. Si nu este cazul la noi. Noi avem magneti permanenti pentru acest lucru. Eu ti-am spus ca la motoarele de curent continuu avem de fapt curenti alternativi in rotor si de aici si analogia.
-mai precizez inca o data. Intensitatea campului magnetic ramane constanta la saturatie si nu la valori mai mici. Nu avem curent continuu in rotor.In stator nu avem de nici un fel. La motoarele brushlees situatia este inversa rotorul este cu magneti si statorul este bobinat si este strabatut de curent alternativ. Dar este aceeasi Marie cu alta palarie... La noi formula este mai complicata. Intervine si frecventa. Nu pot sa ti-o scriu deoarece nu am nici o carte de specialitate la indemana.
-suntem de acord. Adica intra in discutie calitatea materialului.
0

#86 Useril este offline   Rares 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 646
  • Inregistrat: 28-September 03
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu/Traunstein

Postat 12 January 2004 - 11:15 PM

copiiiiiii
hoooo!am vazut ca stiti si ca ma luati cu chestii care inca nu le-am facut inca in faculta dar totusi...mai incet si mai pe intelesul tuturor care sunt mai incuiati in minte ca-s mai incepatori.
am zis sa fac un experiment....am luat un mototras de 3 volti care se gaseste in orice jucarie si l-am rebobinat...de la 70 de spire cat avea o tola eu am pus 20 dar cu sarma mai groasa....
la 3 volti alimentat mergea ca un trabant.la 6 volti mergea binisor dar numai pt cateva zeci de secunda ca se incalzea.iar la 12 volti se topeau lamelele.facand o imagine pe ansamblu....am zis ca nu merita sa rebobinezi ceva.
1.timp pierdut
2.de la sarma mai subtire daca se trece la sarma mai groasa,si se mai pune si pe un model trebui sa fie echipat cu niste acumul de cel putin1500mAh
3.diferente mari intre motorasul cum era el din fabrica si cel rebobinat(ma refer la viteza ) nu este aproape deloc dar creste puterea
cam atat.sa revenim la oile nostre.de ce sa rebobinez tolele de la cd-rom daca pierd viteza si castig ceva putere?si sa faci un reductor la motorasu asta nu stiu daca se merita....plus de asta tre sa carti dupa tine ditamai acumulatoru(greutate in plus)

parerea mea
:)
0

#87 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 13 January 2004 - 04:57 AM

Sunt de acord cu tine in totalitate.
Singura ratiune sa rebobinam motorul ar fi pentru a utiliza o tensiune mai mica. Nu stiu la ce tensiune merge in CD-Rom. 12 V ? Dar la tensiune mai mica avem nevoie de un curent mai mare. Probabil ca cel care a facut prima data aceasta modificare a vrut sa utilizeze acumulatori de tensiune mai mica...parerea mea.
0

#88 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 13 January 2004 - 10:47 PM

Daca-mi permiteti ,
pentru a lamuri situatia legata de motoare propun un experiment simplu iar dvs sa afisati concluziile trase (cinstit) aici pe forum
1.Luam un motoras la o anumita tensiune (ex. 6V), il supunem unei sarcini constante , masuram curentul si calculam puterea . Daca este posibil , calculam si puterea mecanica utila (ex. putem trage cu el un obiect cu ajutorul unui scripete pe o distanta determinata si masuram timpul)
2. Alimentam motorul la Tensiune dubla si facem aceleasi masuratori si calcule ca la punctul 1.

3. Tragem concluziile in ce priveste limitarea puterii la motor!

cu respect , Sir_Vaska
0

#89 Useril este offline   Rares 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 646
  • Inregistrat: 28-September 03
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu/Traunstein

Postat 13 January 2004 - 10:59 PM

sir_vaska
nu ai prins in totalitate ideea discutiei.de ce sa pierzi timp sa rebobinei motorul de la cd-rom cand de fapt nu iesi prea bine.ai putere mai mare dar si intes curentului care alim motorul va trebui sa fie mult mai mare deci implicit o greutate mai mare.castigi putere pierzi viteza!la ce te ajuta?ma refer la un planor(motoarele facute din cd-rom se folosesc la planoare)
cd-romul este alim la 5 volti si 12 volti.motorul care invarte cd-romu parca ii la 12 volti.
0

#90 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 13 January 2004 - 11:21 PM

Ai dreptate in ce priveste CD-rom-ul (motorul e la 12V ) , nu prea merita si mai are si ceva electronica pe langa el care s-ar putea sa 'cada'. Dar discutia s-a cam largit la motoare electrice in general si am considerat ca nu ar strica mai multa informatie in acest sens (niciodata nu se stie cand ai nevoie de astfel de modificari)
0

Arata acest topic


  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro