Motoare electrice Cuplu mare si consum mic
#1
Postat 18 November 2006 - 06:58 PM
Ma intereseaza un motor electric de preferat la 12Vcc sau la 24Vcc ( de preferat la 12Vcc) care sa ofere un cuplu mare si un randament de minim 85-90%. Prefer sa nu depaseasca 1500-2000 rpm pentru a evita reductor de turatie complicat care ar duce si la scaderea eficientei prin frecari succesive. Motorul vreau sa-l pun pe o bicicleta, si functie de rezultate sa merg mai departe (scooter, etc.); de asemenea curentul nu as vrea sa sara de 20A, dar numai daca nu devin nesimtit incercand sa sfidez fizica. As vrea sa transmit miscarea de rotatie prin pinioane de diametre diferite, pentru a putea varia forta.
Am gasit si niste link-uri cu biciclete modificate:
http://www.peltzer.net/ebike/
http://autospeed.dri...21/article.html
http://www.electric-bikes.com/DIY.htm
Si mai sunt o groaza, dar parca simt nevoia sa vorbesc cu cineva de la noi care sa ma indrume de unde as putea cumpara motor, componente de transmisie / reductie, etc., conformandu-va ofertei care este pe piata noastra.
Putin off-topic (eventual sa-mi raspundeti pe pm ca sa nu deranjam cititorul): niste panouri solare fotovoltaice ieftine si eficiente de unde as putea cumpara?
Cheers!
#3
Postat 21 November 2006 - 11:45 PM
Nu stiu daca merita efortul sa incerci transmisie cu roti dintate. Poate e mai simplu prin curea dintata, lant sau chiar prin frictiune.
Exista motoare la 24V si vreo 20 A fabricate la ICPE (tip MAC-1) dar cu turatie mai mare. O sa verific maine si-ti spun mai multe, desi cred ca nu este ce trebuie doar din cauza turatiei, ca in rest ar fi OK. Am unul pe masa si-mi place si mie. Nu stiu preturi exacte, ca de fiecare data cand am intrebat am primit niste valori exagerat de mari si nu le-am mai luat in calcul pentru nici o aplicatie.
Am mai vazut niste motoare de turatie mica (dar sub 1500 rpm), cu cuplu mare dar nu erau facute la noi. Parca scria ceva de Mexic. Incerc sa caut ceva detalii, desi la viteza cu care ma misc eu mai repede gasesti pe net. Cu mult timp in urma am pus chiar si pe forum o poza.
Spor la treaba.
Magazinul RHC nu mai functiona de ceva timp. Posibil situatia e neschimbata. Bafta!
Mai vorbim.
Telefon: 0721 385365
#4
Postat 22 November 2006 - 08:03 AM
p990i, la 18 Nov 2006, 18:58, a spus:
Daca pleci de la premisa asta, cu 12 V si max 20 A, insemna o putere absorbita din sursa de maxim 240 W, la care daca mai aplici randamentu' mai raman fro 200 W, ceea ce mi se pare ... putintel, mai ales daca la tonaj :o , depasesti ... 2 cifre ! :o :D
Stima,
PS: asta ... global vorbind ... ! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif
Aceasta postare a fost editata de domnu_doctor: 22 November 2006 - 08:04 AM
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#5
Postat 22 November 2006 - 12:16 PM
#6
Postat 22 November 2006 - 02:04 PM
Ma gandeam si eu la electromotor, dar din auzite am inteles ca nu ar avea un randament foarte bun si ca ar cere foarte mult curent. Din cauza ca nu am inca niste detalii cu grafice si valori ale unor asemenea motoare, aproape ca le exclusesem din calcul.
M-am gandit de asemenea la motoare pentru geamuri sau cele de la stergatoare, dar lipsa informatiilor m-a determinat sa le exclud; cred ca le voi relua in calcul.
Cu privire la randament, am nevoie de unul mare pentru a asigura o autonomie maxima pentru acumulatorii folositi.
Legat de turatii sunt convins ca voi folosi reductor, dar am spus ca motivul pentru care am nevoie de turatii reduse este ca nu vreau sa folosesc un reductor complex care ar scadea eficienta sistemului.
Masa totala pe care o iau in calcul este de 100 Kg, acceleratia in jur de 1m/s^2 iar viteza maxima in jur de 35 km/h, dar nu m-ar deranja sa atinga si 50-60 km/h.
Buna ideea si cu motorul de masina de spalat, chiar nu m-am gandit ca ar fi in curent continuu.
Puterea la axul motorului o putem ridica la 300w, dar deja va deveni critica autonomia.
Multumesc pentru suport :)
#10
Postat 22 November 2006 - 08:23 PM
Imagini atasate
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#11
Postat 22 November 2006 - 11:48 PM
Din pacate la un randament de 73% din 500 W, inseamna o putere pierduta de 135 W adica la tensiunea de 24 pierd 5.625 Ah, ceea ce mi se pare destul de neeconomic energetic. Macar o limita de 85% as vrea sa fie indeplinita.
De ce tin asa de mult de un consum redus si o putere nu chiar asa de mare: pentru ca daca reusesc sa pun in miscare ansamblul, cu pierdere mica de energie (printr-un randament ridicat) si folosind un motor cu putere mica, as putea jongla foarte usor autonomia printr-un panou fotovoltaic. As mai avea in cap si folosirea pantelor si a franarilor pentru a incarca acumulatorul, dar intai sa vad ca se invarte roata ;)
Plus ca probabil acum as putea achizitiona o bicicleta la un pret redus nemaifiind sezonul lor.
Lucrul care o sa ma sperie este ca dupa ce voi gasi motorul potrivit (cu ajutorul vostru) va urma angrenajul si chiar nu stiu cum ar trebui sa montez un alt pinion/disc pe partea cealalta a rotii, astfel incat sa ma pot folosi si de pedale pentru ca nu as vrea sa le scot, sau cine stie ce fel de mecanisme mai trebuie sa pun.
Cheers!
#12
Postat 23 November 2006 - 12:08 AM
Atunci mai bine iei o chinezarie de scooter electric la 100-200€ si ai terminat balciul.Dar nu stii cat te va tine un an, o luna sau o saptamana. ;)
Panourile solare le poti folosi numai pe o bicicleta unde stai in pozitia culcat.Si panoul il ai ca si acoperis.Pentru un randament acceptabil va trebui sa ai cel putin 0,5-1mp
de panou fotovoltaic.Si va trebui sa le iei cu tine la birou sau firma unde lucrezi ca daca le lasi pe afara cred ca stii ca esti in Romania.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#13
Postat 23 November 2006 - 06:58 PM
Chinezarii nu prea am gasit sau cel putin nu am gasit la pretul dat de tine, dar la o adica trag un drum pana-n Austria si iau de acolo mai ieftin.
#14
Postat 23 November 2006 - 07:06 PM
avantaj,are 2 viteze
cu 10 pale mari are o turatie de 1250 respectiv 2500 ture,consuma maxim 4 respectiv 6A.
greutate cam 2kg.
cred ca-l iei la 100-150RON de la second-hand.
nu o sa ma injuri.
Aceasta postare a fost editata de harrina: 23 November 2006 - 07:08 PM
#20
Postat 26 November 2006 - 09:28 PM
P.S. pe mine unul ma intereseaza si aspectul asta al bateriilor solare, dar daca se considera ca nu este locul potrivit putem face topic distinct.
#21
Postat 26 November 2006 - 11:28 PM
Ai preturi pentru panourile cu randament de 14%? M-ar interesa si pe mine, pentru aplicatii ceva mai pasnice...
Daca scoti bicicleta la pret de Logan mai ca as merge pe jos la job.
Telefon: 0721 385365
#22
Postat 27 November 2006 - 01:00 PM
www.lpelectric.ro
www.solaria.ro
Si ar mai fi dar nu-mi vin in minte toate.
La lpelectric varianta de 100w de la Helios este cea ideala pentru ca are un cost per watt foarte atragator si eficienta de 14,x%
Eu sunt interesat de eficiente si mai mari (numeste-o dambla daca vrei) dar daca nu reusesc, voi alege varianta optima de pret/watt&eficienta.
Foarte tare faza cu Loganul :lol:
Am gasit pe net la un tip/firma care aduce scootere pe la 1300 euro cu Vit max. 50km/h si autonomie de 110km @ 25km/h, sarcina maxima de ~140kg, si pare destul de atractiv, dar parca as vrea sa fac si eu un schelet de bicicleta mergatoare :lol:
#24
Postat 04 December 2006 - 06:13 PM
Ai avantajul ca puterea este relativ constanta, scapi oarecum de variator mecanic.
Motoarele pentru carucioare de invalizi de ce tip sunt ?
#25
Postat 06 December 2006 - 12:45 PM
Problema cu panoul pus pe bicicleta e destul de delicata... Ar fi mai degraba util pentru cat sta bicicleta nefolosita, sa incarce usurel acumulatorii.
--
Legat de motor - Se folosesc mult ourunnere cu diametru mare, montate direct pe butucul bicicletei.
Pe mine ma bate gandul sa incerc cu un PMG brushless pentru eoliene, chinezesc - pomenit pe subiectul cu eoliene -
http://www.ginlong.com/wind-turbine-pmg-pm...GL-PMG-500A.htm
Pretul cica ar fi 300$ fara transport. Sunt si modele mai puternice. Din pacate nu dau si greutatea.
Motorul brushless necesita si controler brushless, dar cred ca unul la 24V/50A e accesibil chiar si DIY.
--
Nu stiu daca mai viziteaza forumul RHC, dar cineva din Sibiu a pus pe aici niste poze cu Pegas-ul sau electric. Cred ca a folosit motor de la discuri sau cititor de banda de pe un calculator vechi - Coral, Independent sau ceva de genul asta.
Chiar am dat o scurta tura cu bicicleta aia - nu risti sa fuga de sub tine dar e hazlie.
#28
Postat 24 December 2006 - 03:18 PM
#29
Postat 27 December 2006 - 12:01 AM
p990i, la 24 Dec 2006, 15:18, a spus:
...
Poate e bine de stabilit macar varianta de motorizare, ca prea te imprastii...
Daca ajungi la motoare de genul asta vezi ca le gasesti prin unele sculele electrice mult mai ieftin. De exemplu ala de 375W e putin peste 100 RON prin polizoare. Cred ca o problema este valoarea inalta a tensiunii. Parca mai sigur ar fi ceva pe 12-24V. Parerea mea...
Un An Nou plin de realizari!
Spor la treaba!
Telefon: 0721 385365
#30
Postat 27 December 2006 - 11:19 AM
La care capitol ma imprastii?