Modelism - RHC Forum: Adaptare sursa calculator la 12v dc - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Adaptare sursa calculator la 12v dc cum se procedeaza..,

#1 Useril este offline   bethowen 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 28-October 05

Postat 25 September 2006 - 07:43 PM

Am un amic care doreste sa puna pc -ul pe masina si trebuie sa gaseasca o modalitate de adaptare a sursei..de la 220 ac la 12 dc


Multumesc anticipat.

Aceasta postare a fost editata de bethowen: 25 September 2006 - 07:44 PM

0

#2 Useril este offline   dorelcretu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 31-August 06

Postat 25 September 2006 - 08:04 PM

sunt convertoare 12v cc la 220v ac de montat la bricheta
Atentie doar la puterea necesara.
0

#3 Useril este offline   bethowen 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 28-October 05

Postat 25 September 2006 - 08:20 PM

Prea scumpa pt noi ... poate exista o solutie ieftina.. chiar daca necesita ceva munca
0

#4 Useril este offline   bethowen 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 28-October 05

Postat 25 September 2006 - 08:46 PM

Am gasit o schema simpla 300w...dar daca ma lamuriti ce e cu trensformatoru.. ce caracteristici trebuie sa aiba va multumesc mult
0

#5 Useril este offline   bethowen 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 28-October 05

Postat 25 September 2006 - 08:48 PM

poza... scehma duce pana la 120 dar unele surse merg si voltaju asta

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1159210084.jpg

0

#6 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 25 September 2006 - 10:03 PM

cred ca cel mai bine ar fi sa uiti de schema aia; cind o sa vezi 50Hz la iesire inseamna ca s-a intimplat ceva deosebit... acolo vei avea variatii de frecventa cu temperatura si va depinde mult de calitatea pieselor folosite. frecventa este importanta pentru transformator si deci, pentru parametrii de iesire. pentru 3...4 milioane cit ar costa un invertor sinus modificat de 400W risti sa prajesti un PC mai scump.
oricum, tine cont ca randamentul invertoarelor este relativ modest, si in cazul celor de cumparat, pentru calcule poti lua 60% chiar daca producatorul este mai optimist.
vezi cit are nevoie PC ul, inmulteste cu randamentul de mai sus, iti va rezulta puterea minima pentru invertor dupa care imparti puterea aia la 12 si vezi citi amperi va suge ansamblul din acumulator; s-ar putea sa fie nevoie de un alt acumulator in paralel, dar asa, nu mai ajunge regulatorul cu care vine echipat automobilul, ceea ce inseamna ca ai nevoie de un alt alternator, s.a.m.d.
chiar are nevoie amicul tau de PC in masina?!
imi pare rau daca te-am desumflat; mai asteapta si alte pareri, s-ar putea sa fiu eu pesimist...

bafta
0

#7 Useril este offline   sebip 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 195
  • Inregistrat: 21-May 03

Postat 26 September 2006 - 07:48 AM

Nu cred ca nu va conta variatia frecventei .... asa de mult ... chiar nici a tensiunii ... e o sursa in comutatie (nu transformator! ...adica are traf dar e comandat separat)...care oricum redreseaza tensiunea...oricum e bine sa testezi inainte sa fii sigur .... exista totusi niste limite peste care nu e bine sa le depasesti (banuiesc ca nu o sa fie OK la o frecventa de peste 100Hz).

In general majoritatea surselor functioneaza si la 110V(60Hz) si la 220V(50Hz) ... cel putin asa scrie pe ele ...ca nu am avut 110V la 60Hz B)

Problema care se pune este aceea a consumului ... depinde ce PC doreste sa puna ... unul obisnuit ....ii va termina acumulatorul destul de repede ..ar fi bine sa incerce un laptop sau modele de PC care nu consuma asa de mult. Pe de alta parte HDD nu cred ca va avea viata lunga ...la socurile pe care va trebui sa le suporte in masina (mai ales cu gropile noastre :D ), posibil la un laptop sa tina mai mult ca e ceva mai protejat la vibratii.
Se mai adauga consumul monitorului (chiar si LCD) si cred ca va trebui sa aiba un acumulator solid care sa reziste la asa ceva.

450W (PC) + 60W (LCD) = 510W
Randament convertor ... cred ca e undeva pe la 60% (nu de alta dar nu poate ajunge la randamentul unei surse in comutatie care lucreaza la frecvente cu cel putin unu - doua ordine de marime mai mare pe cind un adaptor 12v->220v lucreaza la 50HZ) ...rezulta o putere necesara din acumulator de 816W

816W/12V=68A din acumulator .... asta doar PC+monitor fara amplif audio ... si consumul obisnuit al masinii

De exemplu alternatorul de la o Dacie genereaza 14,5V si maxim 30A ...

Exista si alternatoare care "baga" pina la 100A ... dar deja sint alte cheltuieli ....

Deci concluzia ar fi ca prietenul tau sa bage un laptop (second hand)...care se poate alimenta direct la 12V ...consuma undeva la maxim 4-5A

Aceasta postare a fost editata de sebip: 26 September 2006 - 08:03 AM

0

#8 Useril este offline   dorelcretu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 30
  • Inregistrat: 31-August 06

Postat 26 September 2006 - 08:25 AM

Pentru a avea siguranta in functionare si a mai avea PC si dupa prima pornire nu exista solutie simpla, iar daca exista, e vorba de un accident .Schema propusa e foarte departe.
0

#9 Useril este offline   WarMK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 310
  • Inregistrat: 27-February 04

Postat 26 September 2006 - 10:40 AM

Si eu recomand folosirea unui laptop, marele avantaj fiind ca il poti alimenta direct de la priza de bricheta (testat).

Pt varianta cu calculatorul este muuult mai complicat si costisitor din toate punctele de vedre.
0

#10 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 26 September 2006 - 01:00 PM

Exista sanse sa functioneze.

Am vazut surse care functionau cam asa:

Intra 220 alternativ. Il redreseaza si il filtreaza la un 310 continuu filtrat dar ne stabilizat. Dupa care pune un tranzistor (10 A / 400V), care-l comuta rapid (fara radiator). La iesire are un electrolitic mare care interpoleaza (bootstrap). Din comanda tranzistorului (frontul si durata), da 5 V (sau 12 sau cit vreti voi) la iesire, pina la 40A super stabilizat, fara sa incalzeasca macar tranzistorul. (asta e varianta prescurtata, sigur ca mai are niste filtre sigurante etc)
La o asemena schema nu-i pasa ca are 220 sau 110 sau 60 Hz pe intrare.
0

#11 Useril este offline   bethowen 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 28-October 05

Postat 26 September 2006 - 01:41 PM

Multumesc pt raspunsuri...dar tot am ramas un pic nelamurit.. in schema imi prezinta traful acela dar nu mi zice nimic despre el... :mellow: adica eu presupun ca intra 12 si scoate 120 si restu is pt transformare in Ac ..?
0

#12 Useril este offline   th0mas0 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 53
  • Inregistrat: 26-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Navomodelism

Postat 26 September 2006 - 02:28 PM

As merge pe o sursa in comutatie 12 Vcc --> +/- 12Vcc ; +/- 5 Vcc si +3.3 Vcc. (pentru sursa ATX)
Ceva de genul perezentat in poza, cu modificarile pentru tensiunile respective.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1159273686.jpg

0

#13 Useril este offline   WarMK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 310
  • Inregistrat: 27-February 04

Postat 26 September 2006 - 04:55 PM

th0mas0, la 26 Sep 2006, 14:28, a spus:

As merge pe o sursa in comutatie 12 Vcc --> +/- 12Vcc ; +/- 5 Vcc si +3.3 Vcc. (pentru sursa ATX)
Ceva de genul perezentat in poza, cu modificarile pentru tensiunile respective.

Corect ce spui tu dar baiatul o sa aiba o alta problema!!
La amperajul de care o sa aiba nevoie o sa fie foarte multi finali, transformatorul trebuie facut cu multe infasurari (cate una pt fiecare tensiune de iesire in parte) din acelasi motiv AMPERI, si o sa iasa inca o carcasa de calculator, pt care o sa fie nevoit sa o alimenteze direct de pe baterie cu un cablu de 10mm. O "baterie" de condensatori de 100k de uF samd.

Aceasta postare a fost editata de WarMK: 26 September 2006 - 04:56 PM

0

#14 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 26 September 2006 - 04:56 PM

La alimentarea calculatorului ai nevoie de trei tensiuni 3v, 5v si 12v.
De ce nu incerci sa faci o sursa din trei stabilizatoare si te conectezi la calculator cu o mufa de sursa?

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1159282614.jpg

0

#15 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 26 September 2006 - 05:06 PM

http://www.national....LM/LM78M05.html
0

#16 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 26 September 2006 - 05:08 PM

sunt stabilizatoare foarte mici ca un tranzistor care ocupa loc putin si fac treaba buna.
Iei trei stabilizatoare cite unul pentru fiecare tensiune si ai rezilvat problema
0

#17 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 26 September 2006 - 05:50 PM

nu e chiar asa simplu.
voltajele alea tre sa fie super stabile(variaza cu 0,1-0,3V reset, se blocheaza etc.)
mai ai si -12V si -5V.
plus ca suge la amperi chestia aia de numa. ai nevoie de radiatoare babane pe stabilizatoare(mai ales pe ale de +3.3V)
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#18 Useril este offline   bethowen 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 28-October 05

Postat 26 September 2006 - 07:57 PM

Nu stiu cat de mult are voie sa varieze tensiunea.. dar este adevarat daca apar variatii restart imediat..o asemenea variatie deabia se cunoaste intr-un bec de iluminat dar pc o " simte.." in fine multumesc pt ajutor .o sa gasesc eu o solutie.
0

#19 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 26 September 2006 - 08:45 PM

Nu stiu daca zic bine sau nu...Dar intreb pe toti.
Cum ar fi un UPS la care se conecteaza bateria masinii in loc de bateria interna?
Ai si 220V stabilizat...ai si 50Hz si mai este si protejat prin softul care-l insoteste.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#20 Useril este offline   albastru 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 213
  • Inregistrat: 07-June 05

Postat 26 September 2006 - 09:15 PM

Eu iti recomand sa folosesti un laptop.Un P3 la 1Ghz nu este scump si iti este suficient pentru toate nebuniile. Anumite tipuri de laptop-uri functioneaza chiar la 12 volti, fara a mai fi necesar un ridicator de tensiune de la 12V la 19 V.

Albastru
0

#21 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 27 September 2006 - 07:17 AM

Din cauza pierderilor de tensiune (fire,contacte, jocntiuni), UPS-urile lucreaza la 24V sau mai mult. In plus, au o electronica care nu le lasa sa finctioneze continuu.
0

#22 Useril este offline   WarMK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 310
  • Inregistrat: 27-February 04

Postat 27 September 2006 - 07:34 AM

De cand???
Marea majoritate a ups-urilor merg la 12v.
Cu functionarea singura problema este caldura, daca se incing intra in protectie, daca se depaseste sarcina maxima, intra in protectie, cam astea sunt limitarile.

Un UPS ar fi bun dar pierderile sunt enorme pt ca au un randament extrem de prost.

Aceasta postare a fost editata de WarMK: 27 September 2006 - 07:36 AM

0

#23 Useril este offline   th0mas0 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 53
  • Inregistrat: 26-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Navomodelism

Postat 27 September 2006 - 09:54 AM

Eu cred totusi ca cel mai bine merge sursa in comutatie.
Mai dau o schema.
Am facut una, dar pentru o statie auto +/- 35 Vcc.
Nu am incercat pentru PC, dar cred ca nu+i nici o problema cu amperajul.
Trebuie sa se regaseasca toate tensiunile spuse de mine. Mai putin 3.3 Vcc pentru sursa AT.
Imi cer scuze ca am raspuns asa tirziu.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1159343667.jpg

0

#24 Useril este offline   WarMK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 310
  • Inregistrat: 27-February 04

Postat 27 September 2006 - 02:37 PM

Pai fa si tu un calcul:
Pe ramura de 3,3v ai avea nevoie de cel putin 15A - ~50W
Pe ramura de 5v cam de 20A - ~100W
Pe ramura de 12v cam 10-15A ~ 120 - 180W
TOTAL = 270 - 330W
Mai adaugi pierderile de pe transformator si ajungi la cel putin 300-400W
La puterea asta trebuie sa folosesti cam 6 IRFZ-uri, in full bridge, dar problema nu este asta, problema o reprezinta diodele de pe iesire care la amperajul ala cam costa, si sa nu uitam ca la puterea asta are nevoie de un tor destul de mare care nu prea se gaseste pe piata noastra. Bobinele de filtraj de pe iesire sunt si alea rare si scumpe, din acelasi motiv, amperajul. Condensatorii de pe 12v sunt si aia multi si scumpi, are nevoie intre 4 si 8 de 10000uF.

Nu zic ca nu se poate face, si schema pe care ai dat-o e f buna, dar costurile sunt mari.
0

#25 Useril este offline   th0mas0 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 53
  • Inregistrat: 26-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Navomodelism

Postat 27 September 2006 - 07:08 PM

Eu nu am facut schema., costurile sunt cam mari, am dat doar o idee.
Oricum ar fi as merge pe varianta cu laptop-ul
0

#26 Useril este offline   bethowen 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 28-October 05

Postat 27 September 2006 - 07:13 PM

Cea mai accesibila solutie atat ca pret cat ca si parte tehnica ar fi un ups conectat la bateria de masina, la care ,daca se pune problema incalzirii putem improviza rapid un sistem de racire cu aer, mai ales daca masina se mai si deplaseaza sau cum am vazut eu pe "youtube " racire cu ulei sintetic... in sistemul respectiv tipul acoperise o placa de baza cu ulei mineral pt racire si calculatoru functiona normal.. deci in principiu ideea nu este rea...
0

#27 Useril este offline   mishu_g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 541
  • Inregistrat: 22-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Deva - Hunedoara

Postat 23 November 2006 - 09:23 PM

Eu cred ca un UPS este cea mai buna solutzie.Ii scotzi aumulatorul, legi marfa la bricheta mashinii sau mai bine direct la baterie (SIGURANTZA este obligatorie shi de preferat o montezi cat mai aproape de baterie) shi totul este ok.
Eu folosesc instalatzia de vreo 2 ani pt a alimenta tot felul de kestii care merg doar la 220V.
Am gasit o pozitzie buna ptr UPS shi nici macar nu m-am obbosit sa il mai dau jos de pe mashina.Are doar un releu prin care se alimenteaza ... suge la amperi ....
0

#28 Useril este offline   _Gerad_ 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 162
  • Inregistrat: 16-September 03

Postat 24 November 2006 - 12:04 AM

nu mai speriati omul atat :o .... daca vrea reuseste.... ( oricum ...mai bine laptop http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif )


http://www.epiacenter.com/bilder/news/mini...ower_supply.jpg

http://www.mini-box..../category.13/.f



;)
35.140 - ch 74 fm
0

#29 Useril este offline   Sir_Vaska 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1117
  • Inregistrat: 23-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Maramures, Baile Borsa
  • Interests:RC - utilaje agricole, de constructii , camioane , trenulete si ... drone

Postat 24 November 2006 - 10:09 AM

Salut
Acest subiect a fost tratat pe softpedia la un mod destul de amanuntit. S-au postat si scheme. Deci cea mai buna solutie este modificarea sursei de calculator ca sa functioneze la 12V in loc de 230V. La partea secundara nu trebuie umblat deloc, acolo toate componentele corespund asa cum sunt. Modificarea cea mai dificila ar fi rebobinarea transformatoarelor , miezurile acestora se desprind ceva mai greu.
Varianta cu UPS este total neeconomica , avand in vedere fatul ca exista o dubla transformare , deci pierderi considerabile...
0

#30 Useril este offline   bethowen 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 28-October 05

Postat 24 November 2006 - 03:09 PM

Am avut calcucaltorul defect pt o perioada asa ca nu am reusit sa intru pe forum de vreo 2 luni si ceva
Oricum merci pt sfaturi.
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu