Regulament Machete F4B&F4C
#1
Postat 18 October 2005 - 09:50 PM
Federatiile nationale au libertatea sa-si faca propriul regulament, cata vreme "joaca" in curtea casei.....cand se iese afara la un eveniment oficial, se skimba kalimera complet!//
Asa da explicatie!
Apropos!
Fisele de concurs au fost traduse de mine de pe fisele folosite de nemti la campionatul lor!
Poate faceam si noi un lucru macar, ca nemtii, dar.....nu!
noi facem ca noi!........binenteles.
Si probabil de aia NU prea iesim pe afara....DE RUSINE?
Sau nu suntem inca pregatiti sa fim cu ceilalti in rand.
....nici macar cu Regulamentul... SI EU CARE CREDEAM CA E UNIVERSAL VALABIL ,ca de aia e regulament si noi suntem Membri ca sa-l respectam....sau NU?
JIMMY.
Graupner MC-19 powered by HOTT 2.4GHz
Fieseler Storch 2.4m powered by Magnum
Hyper Bipe Electric
Motto:"Don't take a toy to a scale competition and expect to have earned the respect of real modellers."
#2
Postat 18 October 2005 - 10:01 PM
-ca am uitat sa-i multumesc, pentru modul profesional in care a arbitrat la standul machetelor.
Am apucat sa discutam de interiorul cabinei de Messer ( scara1:24 )....m-am cam desumflat cand nici macar de curiozitate nu a aruncat o privire......( la cabina Messerului meu) ,in schimb probabil a avut un minut sa admire cupole albastre prin care un pilot inexistent, precis avea ceva probleme de pilotaj...si cand te gandesti ca fraierul...adica eu, am muncit vreo trei luni la manete,manse,aparate...etc.
Un respectuos MULTUMESC!
Graupner MC-19 powered by HOTT 2.4GHz
Fieseler Storch 2.4m powered by Magnum
Hyper Bipe Electric
Motto:"Don't take a toy to a scale competition and expect to have earned the respect of real modellers."
#3
Postat 19 October 2005 - 06:20 AM
Cu stima!
MUGUREL
P.S. Imi cer scuze pentru revenire!
#4
Postat 19 October 2005 - 07:37 AM
Jimmy, la 18 Oct 2005, 23:01, a spus:
...interiorul cabinei de Messer ( scara1:24 )....m-am cam desumflat cand nici macar de curiozitate nu a aruncat o privire......( la cabina Messerului meu)
Jimmy, domnul Razvan Bujor nu acceseaza forumul nostru si ca urmare, o sa imi permit sa dau eu un raspuns:
Am participat la multe campionate de machete, dar de zbor captiv...am citit regulamentul si am constatat ca partea de stand se desfasoara in aceleasi conditii ca si la RC...ca urmare, pot sa-ti spun ca de-a lungul anilor, nici un arbitru n-a privit in carlinga sa vada astfel de detalii; de ce? pentru ca regulamentul stabileste clar ca astfel de detalii sunt superflue, din simplul motiv ca arbitrul nu are voie sa se apropie la o distanta mai mica de 5m de model...el sta la masa de arbitraj, tu la distanta regulamentara, cu modelul la stand si il intorci in pozitiile in care cere arbitrul...acesta are voie cel mult sa se ridice in picioare pentru a compara documentatia detaliilor cu detaliile executate...nimic mai mult! Ca urmare, tot ce se construieste in carlinga are valoare ZERO...poate doar daca se vede de la cei 5m, sa valoreze ceva!!! De aici pot trage concluzia ca atitudinea domnului Razvan Bujor a fost strict profesionala si nu reavointa!
Tin minte ca ani in urma, Vartolomei Dan a prezentat un Spitfire ale carui comenzi (mansa-palonier, maneta gaze) functionau in interiorul carlingii modelului...cand a insistat sa le arate arbitrilor, acestia au zambit ingaduitor!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 19 October 2005 - 09:32 AM
Cu rabdare si ciocan.
#5
Postat 19 October 2005 - 08:33 AM
Marinaru, la 19 Oct 2005, 08:37, a spus:
Tin minte ca ani in urma, Vartolomei Dan a prezentat un Spitfire ale carui comenzi (mansa-palonier, maneta gaze) functionau in interiorul carlingii modelului...cand a insistat sa le arate arbitrilor, acestia au zambit ingaduitor!
N-am vrut sa ma bag pana acum, nu am nici o pretentie de cunoscator, doar admir ceea ce fac (bine) altii.
Cineva aici greseste. A construi o macheta de la zero nu e lucru putin; daca mai punem si detaliile in cabina, regulamentul devine superfluu. Daca luam cazul vreunui arbitru care nu vede bine la 5m (nu cred ca e cazul D-lui Bujor, dar admitem ca asa ceva e posibil) atunci incepe distractia: cine mai e nebun sa mai faca (repet, in conditiile acestui regulament!) toate detaliile alea dementiale, de la nituri, textura, bord, etc, daca regulamentul ne lasa eventual sa luam un kit de GWS (ca sa citez doar unul diin producatorii de bleauri care pe cutie arata frumos...) si sa mergem cu el la concurs. Unde mai pui ca toate efoturile de a ascunde echiile de comanda devin inutile, oricum de la 5 m nu se observa.
Iar in incheiere: @Mugurel: cum a functionat trenul escamotabil? cum arata?
tot pt Mugurel: desi ai avut si tu tendinta sa te iei de Bucuresti (nu esti departe de faptul ca aici se produce mult noroi, sau mai degraba namol, dar raul lumii, sau al vostru -sa zicem al ardelenilor- nu de la asta se trage), te admir pentru tot ce faci, ti-am mai scris odata, eu nu as fi nici capabil sa fac ce faci tu si nici nu cred ca mi-as gasi motivatia pentru asta: daca te distreaza ceea ce faci, dar te deranjeaza concursurile si felul in care acestea se desfasoara, cred ca lucrul cel mai bun pe care il ai de facut e sa continui NUMAI pentru distractia ta. Restul nu mai conteaza!
Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 19 October 2005 - 08:35 AM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#6
Postat 19 October 2005 - 08:42 AM
Concluzia mea logica ar fi ca de-a lungul timpului (in regulamentul FAI, absolut toate probele de aeromodelism si rachetomodelism impuneau ca modelele sa fie construite de catre concurent, mai mult chiar, regulamentul specifica clar ca pe model sa fie vopsit numarul de legitimat al modelistului participant, deci personalizat...si asta a disparut cu timpul), piatza produselor de modelism a devenit violenta si s-a impus forului FAI, astfel incat produsele de magazin sa aibe acces in concursuri...asta e doar o parere a mea, dar cred ca e realista. totul se rezuma in final la BAN!!! Sa nu visam cu ochii deschisi!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 19 October 2005 - 08:47 AM
Cu rabdare si ciocan.
#7
Postat 19 October 2005 - 08:48 AM
Pentru domnul Bogdan Stancu - daca imi aratati un singur cuvant din ce am scris pe forum in care am jignit pe cineva sau pe toata lumea in general ,eu atunci incetez sa mai fiu membru al acestei comunitati!
Cu stima!
POPA MUGUREL.
#8
Postat 19 October 2005 - 08:57 AM
Mugurel, la 13 Oct 2005, 16:03, a spus:
Nu am nimic cu formularea, doar ca se cam intelege ca pe aici e mult noroi si ca animalele astea, de la Bucuresti, care se scalda in noroi (vorba lu' Pitts) or fi porci. Culmea, printre modelisti sunt cam putini porci, bineinteles, cu cateva exceptii,care pentru marea majoritate nu exista...
De acord, dar imediat dupa, te-ai intalnit cu OAMENI, nu? Daca si noi suntem printre ei, atunci ma bucur; dar de la asta pana la a renunta la discutiile de pe forum (chiar si in contradictoriu!), e cale lunga.
Si ca sa fiu mai departe rautacios, raspunde-ne Dom'le odata cum s-a comportat trenul ala, nu ne mai fierbe atata!
Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 19 October 2005 - 09:05 AM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#10
Postat 19 October 2005 - 09:21 AM
Nu mai inceta sa scrii, nu mai inceta sa construiesti, nu mai inceta sa zbori, nu mai inceta sa participi! Clar? Si Jimmy la fel!
Io nu discut (inca) regulamentul (national) de la machete ca inca nu-l cunosc bine. Nu cunosc nici "cutumele" de arbitaj.
Regulamentul (national) nu poate fi schimbat decat de comisia de aeromodelism de la FRMd. La propunerea sportivilor legitimati, prin reprezentantii lor.
Ca interes personal, pot sa zic si io ca nu imi convine ca machetele "scratch build" sa fie arbitrate la gramada cu kituri RTF. Dar daca la arbitraj se tine cont, in masura justa si substantiala, de procentul din construcie care nu a fost efectuat de concurent cu manutza lui, atunci departajarea se face la documentatie si zbor.
De fapt, arbitrajul la machete e extrem de complex si poate ar fi binevenite niste lamuriri (la un pahar de vorba sau/si aici) de la d-nii Razvan Bujor si Pitts.
Chestia cu "de la 5 metri" nu o stiam!
Cum se judeca atunci similitudinea machetei cu originalul?
De ce mortii ma-si ne mai chinuim atunci, cumparand cu Kerosen, kile de documentatii de pe e-bay si de aiurea, ca sa aflu daca rotile la BV 141B, la scara 1:10 au 90 sau 92 mm diametru?
Conteaza daca am facut butucii rotilor sa se imbine cu patru suruburi ca la original sau lasam butucul bucsat tzaraneste, cu teva de alama?
Conteaza ca am pus rulmentzei la axul rotilor?
Conteaza daca aripa are coarda la incastrare de 322 sau 325 mm?
Conteaza daca compasul trenului escamotabil pneumatic este inspre in fata (ca la Robartul original) sau tre sa ma dau peste cap sa-l repozitionez inspre in afara jambei, ca la original?
...Ca si asa, de la 5 metri nu se vede si nici nu poa sa masoare nimenea...
...Ba' da ce fraer am fost!
#11
Postat 19 October 2005 - 09:21 AM
Cu tot cum ati fost laudat din absolut toate lumea despre realizari modelistice, Domnul Mugurel si Jimmy, ar fi cazul sa intelegeti ca nu are rost pathetica, daca realist vorbind arata ca regulamente nici pe plan international sunt facut in asa fel ca sa intrati cu adevarate merite in competitie.
Repet, ca modelel erau superfaine, chiar si numai pe poze care am vazut, si meritau premiu din partea mea, dar regulamentul era altul. Si pana la urma cred ca toti au inteles.
Ieri am primit un film despre F3A si sa vede ca acollo ordine de rezultate era, parerea mea, corect. De ce nu puteti acepta macar bunavointa arbitrilor si in cazul mde machete. Asta mai ales cand s-a spus, , si ma repet si cu asat, ca ierati pe locul 1, daca zburea modelul corespunzator. De ce nu vreti sa auziti nici asta ? Eu cred pana acum ati primit aici prin Forum numai laude si complimente pentru realizari. Si vreau sa subliniezi inca o data, ca si de la mine tot respect pentru eforturi.
Probabil Marinaru are dreptate cand spune ca numai are sens sa plingem dupa cum ar fi fost vreodata.
Si ar fi cazul sa cautati alte intelniri de machetisti la care sa evaluaza eforturi la amanunt. Eu unul nu stiu de asa ceva. Si mie imi vin de cateodata idei de asta cum ar fi fost mult mai frumos "candva" incep sa ma gandesc daca atuns era mai frumos modelismul sau acum. Sunt convins si atuns a fost si acum este lafel de frumos, probabil este numai altfel. Atuns eram mai mult ocupat cu construire si acum ma pot bucura de zbor si cum este technologia mai sigur.
Dar cum ar fi sa scrieti un articol pentru un ziar cu documenatarea modelului, cu poze etc, o traducem si o dam la reviste internationale pentru publificare. Poate asa ceva va dadea bucuria de constructor. Stiu ca reviste german de exemplu chiar cauta articole de modele deosebite.
Aceasta postare a fost editata de Yak 52: 19 October 2005 - 09:28 AM
#12
Postat 19 October 2005 - 09:39 AM
Acum, pun si eu o intrebare: Se poate (re)infiinta o proba adevarata pentru machetisti adevarati? Adica la care arbitrul sa se uite la detalii chiar si de la citiva decimetri (asa cum e la concursurile de machete de navomodele de pe afara). Si in care machetele ARF sa fie ori depunctate drastic ori neadmise.
Ce mare brinza ar fi? Mai ales ca s-a zis ca la noi in ograda, FRMd hotareste.
#13
Postat 19 October 2005 - 09:45 AM
Valteras, la 19 Oct 2005, 10:21, a spus:
Te plangi de pomana...de doi ani ai insailat un stabilizator cu doua jumatati de sarniera pe el...in ritmul asta, pana il termini tu, se desfiinteaza si proba...si disparem si noi si copiii nostri si copiii copiilor nostri! In rest, da, tot ce ai intrebat tu acolo are importanta la punctaj...daca e vizibil de la cei 5m...ei, si ca sa-ti dau o veste buna, de fapt regulamentul nu e asa riguros: spune ca distanta aia sa fie intre 3.5m si 5m!!! Dar ce te faci daca arbitrul spune 5m? Concluzie: faceti fratilor machete la scari cat mai mari!!! Nu se merita nimic echipat cu motoare sub 10 cc la proba asta! Parerea mea!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 19 October 2005 - 10:58 AM
Cu rabdare si ciocan.
#14
Postat 19 October 2005 - 10:14 AM
Marinaru, la 19 Oct 2005, 09:45, a spus:
Da' tu ce te bagi, nene?!
Io vorbeam de macheta electrica, cu motopompa de 0,8 kW!
In rest, ce ziceai de dimensiuni, asa e. Se poarta BIG!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 19 October 2005 - 10:33 AM
#15
Postat 19 October 2005 - 10:23 AM
In alta ordine de idei, daca pe cei 2 -Jimmy si Mugurel si numai ei!- ii distreaza asta, nu vad de ce nu ar face detaliile pe care si le doresc. Atata, ca regulamentul existent se vede, nu incurajeaza prin punctaje asta.
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#16
Postat 19 October 2005 - 10:44 AM
Citeaza
Nu se poate da arbitrului un binoclu, ceva? :lol:
E penibila faza cu 3,5-5 metri. Pai in cazul asta punctajul se poate face dupa ureche, si orice contestatie se poate motiva cu: "n-am vazut ca era prea mic detaliul"
#17
Postat 19 October 2005 - 10:47 AM
BogdanStancu, la 19 Oct 2005, 10:23, a spus:
Te fraereai!
Luai numa' punctaj la "stand", ca nu te remorca nimemea!!
#18
Postat 19 October 2005 - 10:54 AM
Valteras, la 19 Oct 2005, 11:47, a spus:
Luai numa' punctaj la "stand", ca nu te remorca nimemea!!
Si daca il trageam cu vinciul?
Ideea e ca eu nu am considerat ca modelul ala e o macheta: e un kit ARF.
Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 19 October 2005 - 01:55 PM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#19
Postat 19 October 2005 - 10:57 AM
#20
Postat 19 October 2005 - 01:37 PM
@ Valteras and cei interesati de jurizare la machete: mai sus aveti linkul de unde puteti downloada regulamentul de machete.
Sfatul meu este:
1. Descarcati-l
2. Tipariti-l
3. CITITI-L
4. Cititi ghidul arbitrilor
5. Vedeti diagramele figurilor impuse si optionale, cu ce se depuncteaza la fiecare.....
Daca faceti asa, veti vedea ca, cu exceptia lui Extrei lui Victor Stefan (care a zburat ca avionul original), majoritatea celor care au reusit sa se ridice de pe sol, au stat cu greu in aer, fara sa mai vorbim de axe de simetrie ale figurilor, inaltimea de intrare si de iesire din figuri, motor redus si flapsuri scoase la "360 grade descending", realism in zbor (escamotare acolo unde era vorma, model complet asa cum a fost prezentat la stand, prezenta pilotului la modelele la care se poate vedea pilotul...), viteza la scara, realismul sunetului motorului, EVOLUTIA MODELELOR PE DEASUPRA SI PRIN SPATELE ARBITRILOR.......
Eu zic ca ar fi bine sa citeasca regulamentul ala, sa vedeti daca poate fi aplicat in totalitate in Romania, sa va lamuriti cu chestia asta a kiturilor (a-propos Mugurel: cine..."noi nu permitem" prezenta kiturilor?)
Referitor la arbitrajul static si de zbor, Razvan Bujor a fost NEPERMIS DE INGADUITOR!...de ce? ...cred ca din spirit de solidaritate pentru machetisti in general.....oricum, asa il cunosc de 35 de ani.......
Bune toate, dar, daca la un viitor campionat national ar veni (nu neaparat in ordinea asta): Razvan Bujor, Claudiu Ionescu, Man Enache, Dan Melinte, care sa si zboare, atunci ASTIA s-ar bate pe locul 1-4........
In ceea ce priveste zborul, intrebati-l pe Dan Melinte cum se zboara la europene!
Mugurel spunea ca nici in afara machetistii nu sunt zburatori buni! FALS!!! ZBOARA BINE DE TOT, ZBOARA AL DRACULUI DE BINE!!!!! Dan Melinte, daca esti pe aici, iti aduci aminte de Suceava '97?....fa tu o comparatie!.......
Si ca un sfat ABSOLUT prietenesc: pentru cei care mai fac machete de vanatori germani din WWII: avioanele erau vopsite MAT!!!!...a-l prezenta lucios la un stand al unei competitii importante asa cum ar vrea unii sa participe, inseasmna SEMI ESEC la stand!
Mugurel ma tot batea la cap in ultimul an ca sa stie ce facem cu urmatorul european de machete, ca daca nu merge, el se lasa de machete! Optiunea ta Mugurele!
Greseala ta si a lui Jimmy a fost urmatoarea: timp de un an ati primit elogii (MERITATE) pentru munca voastra postata pe forum!.....cred ca de atatea laude, ati venit la Ploiesti convinsi ca amandoi veti fi pe locul I.....
Spui ca nu ati fost bagati in seama!....e drept ca nici fanfara nu am avut, nici flori nu vi s-au dat!......de fapt, cine trebuia sa va bage in seama?...si cum?......ar fi multe de comentat pe marginea celor postate de Mugurel si de Jimmy (inclusiv chestia cu namolul si "Multumesc"-ul subtil adresat lui Bujor.....iti doresc sa ajungi ca Bujor!).....Pacat baieti pentru ceea ce scrieti, daca dupa fiecare mesaj va scuzati!...CINE SE SCUZA, SE ACUZA!
#21
Postat 19 October 2005 - 02:02 PM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#22
Postat 19 October 2005 - 02:11 PM
BogdanStancu, la 19 Oct 2005, 15:02, a spus:
E o regula impusa in aviatia internationala, pentru a nu crea confuzia ca pagina goala de fapt a fost tiparita prost si lipseste informatie importanta...trecerea de la un capitol la altul se face pe fila noua, iar daca una din fetele paginii ramane nescrisa, se stampileaza cu acel "PAGE DELIBERATELY LEFT BLANK".
Cat despre scoala de care vorbesti (...aia de corectie, nu?), am auzit ca daca e tiparita, pagina e nasoala si deci chiar poate duce la cancer rectal! ;)
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 19 October 2005 - 02:12 PM
Cu rabdare si ciocan.
#23
Postat 19 October 2005 - 02:37 PM
la asta te refereai?
No parts of a model aircraft, except propeller and spinner may be removed, nor may anything
except a dummy pilot and antenna be added externally to the model aircraft, between scale
judging and flying.
Mai sapam, nu ca nu l-ati citit voi bine...
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#24
Postat 19 October 2005 - 02:40 PM
Vorba ta: mai citim, mai intrebam pe aia care au dat cu nasul pe la europene si mondiale.... ;)
#25
Postat 19 October 2005 - 02:41 PM
#26
Postat 19 October 2005 - 02:43 PM
Marinaru, la 19 Oct 2005, 15:11, a spus:
Cat despre scoala de care vorbesti (...aia de corectie, nu?), am auzit ca daca e tiparita, pagina e nasoala si deci chiar poate duce la cancer rectal! ;)
Nu, bre, inginere, nu e o regula impusa de aviatie, functioneaza oriunde e vorba de chestii serioase, ceea ce nu e cazul tau ;) http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
Cat despre scoala mea, asa e, daca pagina tiparita nu are poze, nu are farmec. Bine ca esti tu destept!
Pitts:
If the pilot of the prototype is visible from the front or from the side during flight, a dummy pilot of
scale size and shape must be equally visible during flight in the model aircraft. If such a pilot is
not fitted, the total flight score shall be reduced by 10%. The dummy pilot may be present during
static judging but will not be taken into account.
Cum adica: daca nu-l ai, te arde cu 10%; daca-l ai, nu se ia in consideratie.
Ca daca imi aduc aminte bine, am vazut si crucea de fier la gatul uneia dintre figurine, cred ca chiar la Strejnic!
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#27
Postat 19 October 2005 - 02:43 PM
pitts, la 19 Oct 2005, 15:41, a spus:
de ce nu si F3A?
#28
Postat 19 October 2005 - 02:44 PM
Intre timp nu am stat cu mainile in san si mi-am facut temele. Am dat jos regulamentul FAI, sectiunea machete RC.
Am citit tot.
Am vazut diagramele figurilor, ghidul de arbitraj, etc.
De asemenea, m-am lamurit si cu "5 metri":
"6A.1.10. Static Judging
Items 6.1.10.1. must be judged at a minimum distance of 3 metres in F4B and 5 metres in F4C
from the centre of the model. A handler should be prepared to position the model as directed
by the judges. No measurements are to be taken and the models must not be handled by the
judges."
Ar fi absolut nefezabil ca fiecare macheta sa fie luata la puricat cu shublerul si comparat cotele cu documentatia. Pt. mine personal asta este o usurare, oarecum... Dar nu ma opreste din a depune mult efort in a obtine o acuratete maxima. Dimensionala si nu numai.
De asemenea, "Cockpit or cabin interior detail", se judeca la sectiunea:
"6A.1.10.6. Scale Detail
Check that items such as those listed are present on the model where applicable, and that
they are accurately reproduced and correctly positioned.
Hatches
Brake pipes
Handles
Landing gear springing
Footsteps
Tyre treads
Doors
Wing slots
Armament
Navigation and landing lights
Bombracks
Pitot head
Control cables
Walkways
Control horns
Tanks
Fairings
Radiators
Bracing
Filler caps
Turnbuckles
Louvres
Struts
Cooling gills
Lacing or stitching
Mass balances
Aerials
Instrument panel
Venturis
Cockpit or cabin interior detail
The points awarded should reflect both the accuracy and the quantity of scale detail present."
In rest, sunt absolut de acord cu tot ce ai zis inainte. Cel mai bine a zburat Victor, normal. La Stand nu stiu cum s-a arbitrat, dar Razvan Bujor in mod clar nu poate fi acuzat de severitate. Si de nimic altceva.
Ai dreptate si cu vopsitul. Si mie mi-a displacut (cred ca e singurul aspect, de altfel) aspectul "gloss" al FW-ului lui Mugurel.
Ramane deschisa discutia cu "kiturile", desi nu prea mai e de discutat aici, daca privim lucrurile prin prisma FAI:
"6.1.9.4. e) Competitor’s declaration:
The competitor must include in his documentation a declaration that he is the builder of the
model aircraft entered, listing all components of the model aircraft he did not make himself."
Si:
"6A.1.10.5. Craftsmanship
Craftsmanship Complexity:
Judges should consider the overall complexity of the design awarding higher marks for more
intricate shapes and structure. Special items of ingenuity may also be rewarded under this
section.
In assessing both the above aspects judges should consult the competitor’s declaration and
check for any components that have not been made by the competitor (see 6.1.9.4e ) and
adjust the marks awarded accordingly."
In final, se trage linia si se aduna si aia e! Arbitrajul la machete are intrinsec o doza de subiectivism si trebuie ca fiecare concurent sa decida de la inceput, cu maturitate, daca se supune sau nu hotararilor juriului.
Chiar si in ipoteza unui juriu incompetent sau rau voitor sau partinitor, restul masei de modelisti care asista, isi dau seama de adevarata valoare a fiecarui concurent.
#29
Postat 19 October 2005 - 02:56 PM
Si uite, ca imi place sa te provoc:
A well-documented highly detailed model should score proportionately more than a model
with little detail, even if the full-size prototype is itself sparsely detailed.
Pai vrei sa spui ca la stand Victor a punctat la fel ca Mugurel? Lasand la o parte zborul, care din pacate nu a fost reusit...
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#30
Postat 19 October 2005 - 03:21 PM
BogdanStancu, la 19 Oct 2005, 14:56, a spus:
Si uite, ca imi place sa te provoc:
A well-documented highly detailed model should score proportionately more than a model
with little detail, even if the full-size prototype is itself sparsely detailed.
Pai vrei sa spui ca la stand Victor a punctat la fel ca Mugurel? Lasand la o parte zborul, care din pacate nu a fost reusit...
daca standul lui Victor Stefan ar fi fost ZERO, punctajul la zbor al lui Victor Stefan este de doua ori mai mare decat standul lui Mugurel....am mai spus: daca Mugurel zbura ( si inteleg prin asta ca ZBURA, nu ca il tzinea in aer)...era pe podium......