Regulament Machete F4B&F4C
#61
Postat 21 October 2005 - 07:30 AM
daca aveti regulamentul de machete (asta al nostru romanescu adica tradus) in forma electronica va rog daca se poate postati-l aici ca sa-l citeasca tot romanu' si sa avem baza de discutie a REGULAMENTULUI,nicidecum comentarii asupra ARBITRAJULUI.
ca noi nu prea suntem arbitri asa ca nu vad ce cunostinte am avea in acest domeniu,incat sa putem comenta una si alta.
#62
Postat 21 October 2005 - 07:40 AM
SILVIU66, la 21 Oct 2005, 08:30, a spus:
daca aveti regulamentul de machete (asta al nostru romanescu adica tradus) in forma electronica va rog daca se poate postati-l aici ca sa-l citeasca tot romanu' si sa avem baza de discutie a REGULAMENTULUI,nicidecum comentarii asupra ARBITRAJULUI.
ca noi nu prea suntem arbitri asa ca nu vad ce cunostinte am avea in acest domeniu,incat sa putem comenta una si alta.
Teoretic ar trebui sa existe, ca doar nu a fost editat cu masina de scris! Dar pana la urma eu raman tot la impresia ca acest concurs s-a desfasurat dupa regulamentul FAI!
Daca e sa ma plang de ceva, atunci reprosez federatiei ca nu a tinut cont de hotararea de la sedinta tehnica si anume acrobatia sa se desfasoare sambata, in paralel cu standul la machete iar duminica sa se zboare machetele; in urma celor doua manse (s-a stabilit la sedinta ca nu se vor trage trei manse la F3A din simplul motiv ca nu ramane timp suficient pentru ambele probe) de la F3A, s-a luat hotararea (nu stiu de catre cine) de a continua zor nevoie si cu cele doua manse de la machete...deci s-a incalcat regula stabilita la sedinta tehnica! In calendar, concursul se desfasura de-a lungul a trei zile (de vineri seara incepand cu sedinta tehnica, pana duminica, inclusiv) pentru ca in realitate totul sa se fi fumat pana la orele 18, sambata...mie asta mi se pare haituire, fara rautate, dar observ in ultimul timp ca nu concursul e important ci ora cand ne intoarcem acasa!!! De aici intrebarea mea fireasca: mai are rost sa facem sedinta tehnica unde se stabilesc ultimile detalii inainte de concurs, daca tot e nula si neavenita?...veneam de sambata dimineatza si terminam pana seara (cum s-a si intamplat), si nu mai aveam ce cauta de vineri pe aerodrom, doar de dragul de a vorbi discutii!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 21 October 2005 - 11:34 AM
Cu rabdare si ciocan.
#63
Postat 21 October 2005 - 07:49 AM
http://www.fai.org/a...cuments/sc4.asp
Pentru versiunea in limba romana, nu as putea sa va dau amanunte pentru ce nu exista! Poate ca v-ar putea raspunde secretarul general al FR Modelism sau Comisia Federala de Aeromodele, care, conform legilor, diriguieste toate ramurile de aeromodelism practicate in federatie.
Eu sunt un simplu slujbas care uneori ma implic si unde nu fierbe oala pozitiei pe care o detin!
Si pentru ca tot visam (unii dintre noi) la europene si mondiale, va propun sa-l cititi in engleza (asa cum ma chinui si eu), pentru ca limba oficiala in FAI este limba engleza.....vorbita in exclusivitate si la europene si mondiale....
Poate ca atunci cand se va descoperi calea de remunerare pentru traducerea unui astfel de regulament, o va face cineva!
Un lucru imbucurator: dintre toti sportivii nostri practicanti ai aeromodelismului(unii cu mai mult succes, altii....ca mine :huh: ...) si ma refer la zbor liber, zbor magnetic, captive, R/C, rachetomodele, sunteti primii care cereti regulamentul in limba romana....poate este un semnal pentru conducerea federatiei.....
Accesati linkul de mai sus si veti gasi lucruri interesante!
Lectura placuta si dezbateri fructuoase!
Aceasta postare a fost editata de pitts: 21 October 2005 - 10:47 AM
#64
Postat 21 October 2005 - 09:34 AM
Problema se pune: se respecta regulamentul asta FAI in competiile interne sau se "nuanteaza" cu aspecte locale?
Este cazul de "nuantat"?
Parerea mea ar fi ca regulamentul e destul de solid. Nu vad de ce kit-urile, de diverse grade de prefabricatie, ar trebui exorcizate din start. Nu vad de ce nu ar trebui dat atentie detaliilor, pe motiv ca nu se vad de la 5-3 m. Se poate adopta o scara mai mare pt. macheta. Si arbitrii au datoria de a judeca aceste aspecte. Nu ramane decat ca arbitrii sa se puna de comun acord asupra modului de evaluare a detaliilor. Poate, ca specific national, limita de 5m sa fie scazuta. Arbitrului trebuie sa i se permita sa se apropie de model, pt. a-l evalua just.
Nici partea de zbor nu trebuie judecata cu indulgenta. Macheta RC trebuie sa zboare! Trebuie sa evolueze in maniera realista. Nu ai ce-i face. Asta e clasa. Daca nu ar fi asa, s-ar chema "Statice". Sau "SemiZburatoare".
Sau putem sa facem ca afara, unde intalnirile "necircumscrise" FAI sunt puzderie. Sunt o gramada de "competitii" gen FunFly intercluburi, unde se participa cu semimachete. Adica modelul tre sa arate "de la distanta" si toata lumea se simte bine. Dar sunt si modele de exceptie, construite la marea arta.
Sau, se poate pune bazele unei organizatii nationale a machetistilor, cu statut, regulament, calendar competitional propriu.
Doritori?...
#65
Postat 21 October 2005 - 10:45 AM
PE DEPLIN!
#66
Postat 21 October 2005 - 10:53 AM
Scale Accuracy nu e tot una cu "Scale detail" de la punctul 6, cu "Craftmanship" de la punctul 5, cu "Surface and texture realism" de la 4, "Markings" dew la 3 si "Colours" de la punctul 2, care toate aceste 5 subpuncte ale judecarii fidelitatii si mestesugarelii (Craftmanship) nu sint conditionate din punct de vedere al distantei. Deci bunul meu simt ma face sa cred ca arbitrii au voie sa se uite si de la 1/3 m daca simt nevoia, eventual pot folosi si lupa.
Acel "Scale Accuracy" trebuie privit de la 3, respectiv 5m minim, pentru a da posibilitatea observarii tocmai a problemelor gen "trenul de aterizare e divergent si nu convergent", sau ca o aripa e strimba fata de ampenaje, etc.
Valteras, am dreptate? Sau am gresit in interpretarea regulamentului si atunci te rog sa ma faci praf.
#67
Postat 21 October 2005 - 10:54 AM
Daca s-ar fi revenit la acrobatie si s-ar fi spus :"bun, avem timp sa mai tragem si mansa a treia", crezi ca ar fi fost liniste pe camp?????
Oricum, nu ma simt foarte linistit privind retrospectiv............. dar de ce nu ati bagat de seama ca a fost prezent si secretarul general??????.........de ce credeti toti ca EU tai si spanzur aici?????
referitor la cerinta unor concurenti de a avea timp alocat pentru TRIMERARE SI ZBORURI DE ANTRENAMENT......aici nu comentez, pentru a nu fi mai rautacios decat m-a facut natura.......este totusi vorba de un campionat national, pentru care orice concurent se pregateste un an intreg cu: constructie, antrenament de zbor, reglaj motor........amintiti-va ca multi concurenti au pornit la sfert, fara sa se antreneze in timpul concursului!.....
#68
Postat 21 October 2005 - 11:02 AM
"Poate, ca specific national, limita de 5m sa fie scazuta. Arbitrului trebuie sa i se permita sa se apropie de model, pt. a-l evalua just."
No problem, dar ce te faci ca reusesti sa faci un lot de 3 care pot merge la un european si acolo sunt judecati de la 5 m?.....si in cazul asta ce vor face?...Protest ca nu e mancarea ca acasa?
Eu niciodata nu am dat ca o data certa cand primii nostri machetisti vor merge afara (pentru ca sunt sigur ca vor merge), dar gandeste-te ca aceste nationale vor trebui sa fie o avanpremiera a celor din afara!......
O hiba cu arbitrii este urmatoarea: am judecat ca prezenta va fi in cel mai bun caz egala cu cea de anul trecut! Au fost mai multi SI ASTA ESTE BINE!.......pe viitor, daca ar depinde de mine, ar trebui ca federatia sa primeasca pana cu CEL PUTIN doua luni inaintea campuionatului INSCRIERILE FERME SI PLATIIE, si in functie de asta, putem dimensiona corpul de arbitri (unul, doi sau 3).
Sunt multe de discutat, dar nu se poate face asa lejer pe forum, iar pentru intalniri asa cum v-am propus (in week-enduri) se pare ca nu sunteti foarte liberi toti cei interesati de aici.......
Si o speranta pentru viitor: poate ca macar unii dintre cei interesati de acest subiect, isi vor aduce contributia in viitor si de pe pozitia de membri ai vreunui CS afiliat la FRMd.....ce ziceti?......pentru ca asa din afara, parca nu are nici un farmec
:huh:
Aceasta postare a fost editata de pitts: 21 October 2005 - 11:04 AM
#69
Postat 21 October 2005 - 11:27 AM
Pentru a nu mai repeta ce am scris ma sus, va rog sa vedeti ce am scris eu, navigator, la: 21 Oct 2005, 10:53
Sper sa nu se treaca cu vederea in autenticul spirit neaos romanesc.
#70
Postat 21 October 2005 - 11:30 AM
pitts, la 21 Oct 2005, 11:54, a spus:
Daca s-ar fi revenit la acrobatie si s-ar fi spus :"bun, avem timp sa mai tragem si mansa a treia", crezi ca ar fi fost liniste pe camp?????
Oricum, nu ma simt foarte linistit privind retrospectiv............. dar de ce nu ati bagat de seama ca a fost prezent si secretarul general??????.........de ce credeti toti ca EU tai si spanzur aici?????
referitor la cerinta unor concurenti de a avea timp alocat pentru TRIMERARE SI ZBORURI DE ANTRENAMENT......aici nu comentez, pentru a nu fi mai rautacios decat m-a facut natura.......este totusi vorba de un campionat national, pentru care orice concurent se pregateste un an intreg cu: constructie, antrenament de zbor, reglaj motor........amintiti-va ca multi concurenti au pornit la sfert, fara sa se antreneze in timpul concursului!.....
Si tu ai dreptate tot partial! Revin la ideea ca s-au incalcat hotararile sedintei tehnice!...e vorba de un principiu! Pana acum vorbeam ca ne miscam STRICT dupa regula impusa..si dintr-o data explicatia cu "era pacat sa irosim timp pretios"...nu am afirmat nici o clipa ca tu personal esti de vina...am pus clar: FEDERATIA!
Daca faci aluzie la faptul ca am avut nevoie de ragaz intre manse ca sa imi trimez din nou modelul (fara sa zbor, ca nu am cerut asa ceva), asta s-a datorat inlocuirii unui servomecanism care a cedat la primul zbor...in rest, hai sa fim seriosi, referitor la concurentii care au pornit la sfert...se intampla si la case mai mari si s-a intamplat si anul asta...chiar campionul de la machete de anul asta a avut probleme cu pornirea, dar nu asta reprosam! Sunt ghinioane care apar, nu sunt scuzabile, insa nu mi se pare nefiresc sa incerc pe camp sa-mi schimb servoul daca am nevoie, numai pentru ca cineva nu vrea sa ma lase! L-am facut in timp util, imediat dupa primul meu zbor, si in pauza dintre manse te-am rugat sa ma lasi sa iau emitatorul de la organizator pentru a-mi pune macar comanda in pozitia neutra...a durat aproximativ 2 minute...deci ma incadram in pauza de 10 minute anuntata, si nu incalcam programul stabilit sau ceream o favoare ce incalca regulamentul!
Haituirea asta nu a aparut prima data acest an...se manifesta la mai toate campionatele...oficialul este mereu grabit, ca mai are si alte treburi, ce daca in calendar sau in sedinta tehnica s-a spus altceva...as dori sa aibe ecou ce am spus, macar din respect pentru concurentii de care vorbeai si tu si care s-au pregatit un an intreg, ca sa poata arata intr-o finala nationala ce se pote face cu adevarat, fara sa fie alergati de la spate, pe motiv ca timpul e pretios si e pacat sa-l irosim!!
Si nu, nici invers nu mi s-ar parea corect, ca tot ai intrebat, sa se fi tras a treia mansa, din moment ce la sedinta tehnica s-a facut amendarea regulamentului cu acordul concurentior de a se trage doar doua manse...lucrul stabilit si batut in cuie!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 21 October 2005 - 11:36 AM
Cu rabdare si ciocan.
#71
Postat 21 October 2005 - 11:59 AM
navigator, la 21 Oct 2005, 11:27, a spus:
Pentru a nu mai repeta ce am scris ma sus, va rog sa vedeti ce am scris eu, navigator, la: 21 Oct 2005, 10:53
Sper sa nu se treaca cu vederea in autenticul spirit neaos romanesc.
Regulamentul FAI spune:
ANNEX 6A
TECHNICAL RULES FOR FLYING SCALE MODEL CONTESTS
JUDGES GUIDE FOR STATIC JUDGING
......
6a.1.10.sTATIC jUDGING
iTEMS 6.1.10.1 MUST BE JUDGED AT A MINIMUM DISTANCE OF 3 METRES IN F4B (nota-captive) AND 5 METRES IN F4C FROM THE CENTRE OF THE MODEL........
Deci, distantele de jurizare difera de la captive la RC datorita faptului ca acestea din urma sunt mai mari decat cele de la captive
#72
Postat 21 October 2005 - 12:05 PM
Distanta e corecta 3 si respectiv 5m la F4C.
Modelul de pilot, nu se punteaza la stand pentru ca e concurs de modele de avion nu de oameni, dar la zbor se scade 10 % din punctajul total de zbor daca nu este prezent sau dimensiunile lui nu corespund la scara (nu se vede ca in avionul real).
MUGUREL.
Aceasta postare a fost editata de MUGUREL.: 22 October 2005 - 08:55 AM
#73
Postat 21 October 2005 - 12:27 PM
Citeaza
" ITEMS .1 MUST BE JUDGED....."
Nu stiu daca ati inteles exact la ce ma refer, dar daca era asa cum ati scris dumneavoastra, atunci TOATE cele 6 examinari de la paragraful 6.1.10. s-ar fi supus conditiei de minim 3, resmectiv 5m. Dar in acel document pdf, scrie " ITEMS .1 MUST BE JUDGED....." adica DOAR prima categorie si anume "Scale Accuracy" se supune acestor 3 respectiv 5m.
Unde e greseala? In acel document oficial luat de pe siteul oficial sau ... unde?
modific ca acum am vazut o mica inexactitate: In documentul ce l-am pomenit scrie "Items .1 to be judged..." nu ca ar avea mare importanta ca in esenta ramine acelasi dar sa nu se ia cineva de chestia asta. (pur si simplu m-am luat dupa textul dumneavoastra)
Si mai adaug ca "Items .1" sint la plural, deoarece sint 3, si anume "Side view", End view si Plan view" (aceasta specificatie ca sa preintimpin unele obiectii)
Aceasta postare a fost editata de navigator: 21 October 2005 - 12:38 PM
#74
Postat 21 October 2005 - 12:47 PM
Ce ochi trebuie sa aiba un arbitru ca sa poata vedea de la 5 metrii sau mai mult si fara sa atinga avionul, subpunctele 3. "Markings", 4. "Surface texture and realism", 5. "Craftsmanship" si 6. "Scale detail" de la 6.1.10 ? In special la 4, ar da dovada de niste ochi de invidiat.
Cred ca nu-si mai aveau sensul aceste examinari de la distanta mai mare de 5m si nici nu mai trebuiau scrise in document
#75
Postat 21 October 2005 - 01:14 PM
Acest amanunt v-a scapat si a dus la interpretarea eronata a acestui paragraf. Sper ca acum v-am lamurit.
#76
Postat 21 October 2005 - 03:16 PM
navigator, la 21 Oct 2005, 10:53, a spus:
Navigatoare, nu ca io as fi cel mai in masura sa fac pe judecatorul observatiilor tale, dar trebuie sa-ti spun ca in masura in care inteleg io englezeshte si pot sa precep semantica constructiei frazale, TREBUIE SA-TI DAU DREPTATE!!
Mi se pare absolut remarcabila observatia ta.
Ramane ca cei care pricep bine la arbitraje sa ne spuna care e cutuma enternationala.
Nu pot sa spun decat ca eram intrigat de acuratetea cu care s-ar putea face judecarea detaliilor (si a bordului) de la 5m distanta...
Acum putem sa extrapolam observatia ta si sa spunem ca:
"No measurements are to be taken and the models must not be handled by the judges."
...are aplicabilitate doar strict la paragraful pt. care se face aceasta indicatie, adica "6.1.10.1. Scale Accuracy".
In rest, l nu au decat sa masoare cat vor, cu micrometrul. Exagerez...
Hai sa ne zica cineva din "dinozauri" cum e cu 5m...
Si cand zic "dinozauri" o zic cu adiratie si cu frica ancestrala...
#77
Postat 21 October 2005 - 03:30 PM
pitts, la 20 Oct 2005, 11:57, a spus:
Dosarul este disponibil la federatie!
Membrii legitimati se pot informa personal si pot discuta "pupila-n pupila"!
Sau, daca va aranjeaza (tot pentru membrii legitimati) ne intalnim intr-o sambata sau duminica la sediu si discutam.
Cred ca discutiile fata-n fata sunt mai fructuoase decat cele prin corespondenta.
Asta e un raspuns tipic plin de bunavointa.... dar lipsit de rezultat... tot sunt multumit ca nu m-ai injurat ca am indraznit sa propun asa ceva. :huh:
De altfel nici nu stiu ce caut in discutia asta ca nu mai sunt legitimat de vreo 10 ani (ghici de ce ?)... poate ca speram sa ma faca cineva sa ma razgandesc :(
@Pitts: no ofense, tu esti doar cel care incaseaza in numele Federatiei.
Toate cele bune.
#78
Postat 21 October 2005 - 03:32 PM
Nu de alta dar vezi in cite o revista de modelism un fanatic care investeste 3000-5000 de ore intr-un aeromodel sa participe la un campionat si bate si pina la
10.000 de nituri pe aripa si fuselaj numai sa adune cit mai multe puncte la static.Asa ca sa vada arbitrul un nit de la 5 metri ar trebui ca modelul sa fie la scara 1:2
sau 1:3 ca altfel nu vede nimic mai ales daca e si unul ingropat.Si greutatea modelului trebuie sa fie maxim 20kg dupa FAI nu stiu cit e in Romania.
Am vazut un film de publicitate de la firma Fiber Classics in care arata la un moment dat cum facea forma pozitiva la un Mig-29.Dupa ce era terminata coca in
fibra de sticla a fuselajului modelorul incepea sa taie bucati mici de tabla de aluminiu de 0,2 (lithoplate se numeste si se foloseste in tipografie) care imitau
jonctiuni de placi de pe fuselajul original si pe care batea fiecare nit si capac de vizitare dupa care il lipea pe coca de fibra.Dupa ce fuselajul era "imbracat" asa in
tabla se facea forma negativa care imita suprafata Mig-ului in cele mai mici detalii.
Nu de alta cereau 2-3000 de euro pe un asemenea kit.Dar a si cistigat 2 sau 3 campionate mondiale cu el.(la avioane cu reactie).
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#79
Postat 21 October 2005 - 04:09 PM
:huh: navigator, avocatul din oficiu, intrigat si el de aceleasi lucruri care ii intriga si pe altii :(
Aceasta postare a fost editata de navigator: 21 October 2005 - 04:12 PM
#80
Postat 22 October 2005 - 07:29 AM
"E o interpretare gresita a Federatiei"
Nu este.....
Aceasta postare a fost editata de pitts: 22 October 2005 - 07:53 AM
#81
Postat 26 October 2005 - 05:55 PM
Mi-am propus sa stau pe margine,si sa observ....
macar asa nu supar pe nimeni....
Poate asa, concluziile d.p. forum vor fi trase fara un partizan al machetelor...oricum mai este timp pana va fi nevoie din nou ,de aplicarea regulilor...la un viitor concurs de machete si acrobatie.
Spre regretul meu, sunt nevoit sa las altora placerea de a dezbate pe viu lucrurile....Km. bata-i vina.
Cu stima Jimmy.
Graupner MC-19 powered by HOTT 2.4GHz
Fieseler Storch 2.4m powered by Magnum
Hyper Bipe Electric
Motto:"Don't take a toy to a scale competition and expect to have earned the respect of real modellers."
#82
Postat 26 October 2005 - 05:59 PM
sa nu crezi ca are cineva ceva cu tine. mai ales pe forum.
si nu superi oricum pe nimeni.
din contra!!
#83
Postat 27 October 2005 - 10:00 AM
pitts, la 22 Oct 2005, 07:29, a spus:
Nu este.....
Tocmai! Io nu am auzit asta cu 5m de la "Federatie".
Marinaru' a fos primul care m-a indus in eroare gresita, pe mine cel putin. Si daca citesti reglementul cu prejudecatile gata facute, ramai prejudecat! Sau prejudiciat?? Ca am probleme cu semantica de intelegere...
#84
Postat 27 October 2005 - 10:48 AM
Quote:
"Spre regretul meu, sunt nevoit sa las altora placerea de a dezbate pe viu lucrurile"
Pai, decat sa regreti, nu-i mai bine sa te implici?
De stat pe margine stiu si io s-o fac :lol:
#85
Postat 27 October 2005 - 11:05 AM
Valteras, la 27 Oct 2005, 11:00, a spus:
Marinaru' a fos primul care m-a indus in eroare gresita, pe mine cel putin.
Da daca ar fi sa fie o eroare corecta, pana la urma cum e?...ca tot se discuta si imi doresc si eu odata cu ceilalti sa aflu!!! SUPER or ba?
Cu rabdare si ciocan.
#86
Postat 27 October 2005 - 05:29 PM
De ce subliniaza paragraful 1 ?
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#87
Postat 27 October 2005 - 05:52 PM
La paragraful 1 se cerceteaza daca forma machetei corespunde cu planul din cele 3 vederi, fata, extrados ,intrados. De la 5m se poate vedea intreg modelul mai ales ca la F4C pot fi machete la scari relativ mari, dimensiunile nu sunt limitate, doar greutatea , sunt admise modele cu maxim 15kg parca! Oricum de anul acesta regulamentul e modificat substantial.
Celelalte puncte nu au distanta limitata, singura limitare e ca nu este voie sa se masoare si sa se atinga macheta!
MUGUREL.
#88
Postat 27 October 2005 - 06:40 PM
pe plan national.Ce trece peste are nevoie de aprobare speciala de zbor de la autoritatile de resort.
Da dupa cum zicea domnu`Marius ca a participat la citeva europene si mondiale de machete eu am inteles ca ramineau blocati si ei la 3-5 m si nu veneau mai aproape.
De aceea ma intrebam asa in prostia mea de ce-si tocesc aia coatele ca sa bata mii de nituri sau sa faca o pedala de palonier de 1-2cm sau brizbrizuri prin cabina
daca prin carlinga de plexic tot nu se vede de la 5m.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#89
Postat 29 October 2005 - 03:31 PM
O luam de la capat cu distanta!
Numai la punctul 1 distanta este precizata : pentru restul nu exista limita!
6.1.10. Judging for Fidelity to Scale and Craftsmanship
K - Factor
1. Scale Accuracy
Side view 15
End view 15
Plan view 15
2. Colour
Accuracy 3
Complexity 2
3. Markings
Accuracy 8
Complexity 3
4. Surface texture and realism 12
5. Craftsmanship
Quality 11
Complexity 4
6. Scale detail
Accuracy 8
Complexity 4
Total: K = 100
Items .1 to be judged at a minimum distance of 3m in F4B, and 5m in F4C, from the centre of the
model aircraft. Judges must not touch the model aircraft.
#90
Postat 29 October 2005 - 03:35 PM
Greutatea dupa FAI.
6.3. CLASS F4C - RADIO CONTROLLED FLYING SCALE MODEL AIRCRAFT
6.3.1. General Characteristics
Maximum weight of the complete model aircraft
without fuel in flying condition including any dummy pilot: 15 kg (150 Newton)
Model aircraft using electric motors as a power source shall be weighed without batteries used for
those motors.
Motive Power:
a) Rocket or pulse jet engines may not be used.
:( The maximum thrust for a turbine engine shall be .......... 10 kg. (100 Newton)
MUGUREL.