racheta in 2 trepte racheta in 2 trepte- constructie
#3
Postat 01 February 2006 - 03:35 PM
la alea ce ti le fac eu faci un G-switch care sa sesizeze oprirea motorului(deaccelerare brusca) e suficient un tun cu 2 contacte in dop si cu putin mercur inauntru vezi la nakka pe site
#4
Postat 01 February 2006 - 04:22 PM
Ma bucur sa vad proiecte marete.
Se pare ca o sa maresc cercul celor ce se incumeta sa faca rachetomodel in 2 trepte.
Am luat de la Dexterelul doua motoare, de 400Ns si 200Ns. Am mai facut si un Temporizator Double Deploiment cu G-Swich pentru a porni treapta a doua si parasutele. O sa mai pun si altimetrul care inregistreaza viteza si inaltimea, etc etc, tineti-va bine, o sa iasa nebunie.
Nu stiu cand va fi gata, eu sper sa ma prezint cu ea la RR2006. Poate ne adunam mai multi rachetomodelisti
Imagini atasate
#5
Postat 01 February 2006 - 05:20 PM
da impulsu e diferit de ce ai zis tu(nu are legatura cu numele)
C-400-470Ns(de la Nakka citire)
B-200-288Ns(idem C-400)
pe la RR2006 si eu vreau sa fac una in trepte iar pe la vara am in plan constructia unui motor Kappa de freo 2000Ns impulsu si sa fac o racheta in trepte cu el si C-400
teoretic dracia ar trebuii sa ajunga pe la cel putin 3km(daca strang bani si iau altimetru de la MrSpace vom afla exact)
#6
Postat 01 February 2006 - 05:28 PM
Pai bine buey, de la @Space, tre' sa aflam ca tu faci motoare ... NASA ??!! :huh:
Felicitari !!
Hai c-a trecut ianuarie, poate ma ... afumi un pic !! :( :D
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#7
Postat 01 February 2006 - 07:48 PM
Treptele propriu zis sunt doua tuburi si iar prinderea o fac cu folie de celofan.Ideea e ca treapta 2 intra in treapta 1 in prinderea respectiva... veti vedea in poze.
Transmiterea focului de la un motor la altul nu se face cu ajutorul incarcaturii de catapultare desi exista metoda cu incarcatura de catapultare (praf de pusca) si prin tubulet pana in ajutajul motorului de pe treapta 2.
Am luat de aici 3 motoare booster de 20 Ns si astea nu au incarcatura de intarziere si nici de catapultare. Fiind apropiate motoarele focul se transmite direct, iar in momentul aprinderii motorului de pe treapta 2, treapta 1 este impinsa si detasata de presiunea respectiva.
Mai complicat de realizat detasarea treptelor este in cazul motoarelor de impuls mare de genul celor facute de Dexter si mai ales in cazul motoarelor cu impuls mare si arderii nefrontala. Acolo trebuie gandit altceva iar MrSpace cred ca este pe drumul cel bun... :huh:
Acum e vremea sa dispar ca am de mutat hartii dintr-o parte in alta... birocratia dreq!
MIG-29
#9
Postat 02 February 2006 - 12:49 AM
mihaimcg, la 1 Feb 2006, 23:54, a spus:
- unde si cand se tine RR2006 ?
- se prezinta cineva la RR2006 cu o racheta in doua trepte pentru o mica demonstratie ? Dexter ? Mig ?
Salutari!
Probabil RR2006 se va tine undeva spre vara... cand anume habar nu am. Intreaba pe Big sau Marinaru... sau poate arunca cineva dintre cei care organizeaza un ochi pe aici si te lamureste.
Eu nu am cum sa ajung la RR2006 deoarece sunt in Baton Rouge, USA.
MIG-29
#10
Postat 02 February 2006 - 01:01 AM
Bafta
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#11
Postat 02 February 2006 - 04:42 AM
la portiunea cu gauri in prima treapta nu ma gandisem.
ideea era sa fac portiunea de celofan ca adaptor intre trepte si care sa cedeze eventual din cauza caldurii degajate (oricum intre trepte nu ai alaturare etansa).
va tin la curent. spre week-end apar pozele cu care va amenintam la inceputul subiectului. Pana atunci poate mai pun alti utilizatori poze ale rachetelor cu trepte... castigam experienta in felul asta!:lol:
MIG-29
#12
Postat 02 February 2006 - 03:00 PM
Se tine in jurul datei de 1Mai(un weekend)
poate pana atunci fac eu una in trepte sa vad cum stau cu azotatul
#13
Postat 02 February 2006 - 03:40 PM
http://www.agromodern.ro/produse_ro_ingras...mplementare.php
#15
Postat 02 February 2006 - 04:32 PM
Eu vreu combustibil gata facut!
Succes
#16
Postat 03 February 2006 - 09:14 AM
D3xt3r_Jr., la 2 Feb 2006, 16:29, a spus:
igzact din asiela am folosit si eu numa ca ambalaju era diferit.
baga un pretz si incepem productia
Salut !
Pot eu sa te ajut. Ma duc sa vad ce si cum.
In plus luna asta o sa fac un drum spre Cluj si pot trece pe la tine.
#17
Postat 05 February 2006 - 05:09 AM
inca nu e gata de lansare dar... nici mult nu mai dureaza...
Treapta 1:
http://pg.photos.yahoo.com/ph/florinm1_2/d...re2.jpg&.src=ph
P.S.: nu le-am mai atasat pe forum deoarece au dimensiuni prea mari si nu mai stau sa le bibilesc.
#18
Postat 05 February 2006 - 05:10 AM
#19
Postat 05 February 2006 - 05:11 AM
http://pg.photos.yahoo.com/ph/florinm1_2/d...re2.jpg&.src=ph
#20
Postat 05 February 2006 - 05:14 AM
http://pg.photos.yahoo.com/ph/florinm1_2/d...re2.jpg&.src=ph
P.S.: urmeaza de aplicat o vopsea pe aripa si de aranjat conexiunea dintre trepte cu celofan... la fel tot cu celofan va fi conexiunea intre motoare. Acolo unde am scris motoarele vin conectate ele nu sunt imbinate ermetic. Gazele au loc sa iasa afara deoarece exista pericolul ca motorul celei de-a doua trepte sa nu se aprinda asa cum corect a observat SkySpy.
#21
Postat 05 February 2006 - 09:29 AM
Fain ar fi daca ai gasi motorase cu viteza de ardere controlata, astfel incat la a doua treapta motorul sa aibe numai ardere regresiva!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 05 February 2006 - 09:30 AM
Cu rabdare si ciocan.
#22
Postat 05 February 2006 - 10:06 AM
apropo Mrspace...tu ce altimetru folosesti....ca m-ar interesa si pe mine....
salutari
#23
Postat 05 February 2006 - 10:12 AM
salutari
#24
Postat 05 February 2006 - 10:29 AM
cat despre proiectul maret
cegherup http://www.sugarshot.org/
PS sper ca in SpaceCad ai facut tu motoru in motor edit nu?
#25
Postat 05 February 2006 - 10:36 AM
Marinaru, la 5 Feb 2006, 09:29, a spus:
Fain ar fi daca ai gasi motorase cu viteza de ardere controlata, astfel incat la a doua treapta motorul sa aibe numai ardere regresiva!
treapta 1 nu are sistem de recuperare in acest caz. Treapta 1 in cazul acestui model poate fi privita ca fiind doar un portmotor... si pica pe sol (sper fara damage!:)... vom vedea!).
Motorase cu ardere regresiva nu stiu unde as putea gasi. Astea de la ESTES au ardere frontala si suprafata de ardere e constanta tot timpul arderii. Cele ale lui Dexter daca nu ma insel ard pe centru si le creste aria de ardere deci sunt progresive...
Probabil la modelul urmator ma voi gandi sa-i fac si recuperare cu panglica (nu cred ca renteaza parasuta pentru prima treapta). Ideea este ca as dori sa ajung sa pot construi un model cu boostere laterale.. dar pana acolo trebuie sa trec de portiunea clasica de trepte in mod sigur!http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/smile.gif
Ma interesa daca are cineva planuri, solutii constructii pentru boostere laterale... metode de detasare etc...
Mersi de sugestii nenea Marinarul!:)
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 05 February 2006 - 10:44 AM
#26
Postat 05 February 2006 - 10:37 AM
MrSpace, la 1 Feb 2006, 16:22, a spus:
Am tot vazut pe aici intrebari cu altimetre... :) De care folosesti ?
Ca o sugestie... sau ca o intrebare... nu pot fi folosite module GPS, ca au erori de masura de ordinu' metrilor ? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/cool.gif Eu folosesc relativ curent pt masuratori de amplasamente in coordonate x-y-z cu precizie ff buna !
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#27
Postat 05 February 2006 - 10:41 AM
domnu_doctor, la 5 Feb 2006, 10:37, a spus:
MrSpace, la 1 Feb 2006, 16:22, a spus:
Am tot vazut pe aici intrebari cu altimetre... :) De care folosesti ?
Ca o sugestie... sau ca o intrebare... nu pot fi folosite module GPS, ca au erori de masura de ordinu' metrilor ? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/cool.gif Eu folosesc relativ curent pt masuratori de amplasamente in coordonate x-y-z cu precizie ff buna !
Stima,
cele pe baza de GPS sunt cu dus intors.
Primavara trecuta am programat un PIC pentru interfatare cu modul GPS Garmin. Modulul GPS scotea propriu datele in clar de pe sateliti si apoi afisam informatiile pe un LCD. PIC-ul realiza anumite prelucrari pe informatie: de exemplu ii bagai coordonatele unei cladiri si el iti zicea cat de departe esti de cladire folosind coordonatele curente si coordonatele bagate pentru cladire.
Problema cu altitudinea este ca ai nevoie de 5 sateliti (cel putin) pentru a lua o altitudine "de calitate". Nu intotdeauna am avut cum sa obtin altitudini bune... erori destul de mari.
Cred ca un altimetru pe baza de presiune atmosferica e mai bun. Acestea pot fi calibrate destul de bine. Sau se poate construi un modul inertial care sa calculeze altitudinea din acceleratiile detectate.
MIG-29
#28
Postat 05 February 2006 - 10:44 AM
migule la booster-ele lateral cam greu sa le detasezi io ma gandesc cam asa:
pui pe racheta niste tuburi astupate in partea de sus si bagi inauntru motoarele(cu incarcatura de catapultare) cu un inel lipit in partea de jos ca sa intre cat de cat "strans" in tub ca si un piston. cand se termina de ars motoru si se declanseaza incarcatura face presiune si motoru e aruncat afara(cel putin teoretic)
la altceva numa pot gandi
#29
Postat 05 February 2006 - 10:45 AM
La campionatul mondial de la suceava am vazut echipa rusa cum a lansat un Vostok- macheta. Aveau boostere laterale. Din pacate eram prea mic ca sa mai tin minte cum se facea detasarea...
MIG-29
#30
Postat 05 February 2006 - 11:07 AM
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal