Remorcher cu aburi fost St. Canute
#244 Guest_Kaboom_*
Postat 08 July 2007 - 01:28 AM
Astazi i-am luat si o elice. Dar nu sunt inca prea lamurit ce fel de elice i se potriveste mai bine. Poate ma ajutati si voi cu idei.
Intai cateva date despre motor: are turatie mica (de la cateva zeci de rpm la max cateva sute). Nu are cine stie ce putere. Nu am cum sa masor.
Dar cred ca i s-ar potrivi o elice cu multe pale relativ mari, ca sa impinga la turatie mica.
Eu i-am luat o elice de bronz cu 4 pale, de 40mm diametru (diametrul l-a, ales pentru ca era la fel si la elicea originala a kitului, care e din plastic, cu 3 pale)..
Dar in testul facut in cada pare insuficienta elicea de bronz. Cred ca e prea mica.
Ma gandesc sa o schimd cu una cu diam. 45 mm (ca ar incapea), cu 4 sau 5 pale.
Ce parere aveti?
Intai cateva date despre motor: are turatie mica (de la cateva zeci de rpm la max cateva sute). Nu are cine stie ce putere. Nu am cum sa masor.
Dar cred ca i s-ar potrivi o elice cu multe pale relativ mari, ca sa impinga la turatie mica.
Eu i-am luat o elice de bronz cu 4 pale, de 40mm diametru (diametrul l-a, ales pentru ca era la fel si la elicea originala a kitului, care e din plastic, cu 3 pale)..
Dar in testul facut in cada pare insuficienta elicea de bronz. Cred ca e prea mica.
Ma gandesc sa o schimd cu una cu diam. 45 mm (ca ar incapea), cu 4 sau 5 pale.
Ce parere aveti?
Imagini atasate
#247
Postat 08 July 2007 - 03:46 PM
#250 Guest_Kaboom_*
Postat 08 July 2007 - 11:33 PM
Greutatea? Nu cred ca asta e problema. Oricum nu-i pot face proba cu elicea originala, ca aia avea ax de 3 si eu am acum de 4.
Insa am vazut altceva, ca axul elicei, cand e cuplat cu cardanul la axul motorului, nu se invarte foarte usor si pare sa piarda putere prin frecare.
O sa mai verific unghiul si eventual sa iau un cardan cu doua incheieturi, poate se invarte mai usor.
Insa am vazut altceva, ca axul elicei, cand e cuplat cu cardanul la axul motorului, nu se invarte foarte usor si pare sa piarda putere prin frecare.
O sa mai verific unghiul si eventual sa iau un cardan cu doua incheieturi, poate se invarte mai usor.
#253 Guest_Kaboom_*
Postat 16 July 2007 - 10:44 PM
Inca un episod din serialul barcii mele cu abur:
Am facut ceva imbunatatiri la motor. Dar inainte de asta, sa va arat noua elice, care e cu 5 mm mai mare decat cealalta. Am facut o proba in apa si impinge barca destul de vioi.
Am facut ceva imbunatatiri la motor. Dar inainte de asta, sa va arat noua elice, care e cu 5 mm mai mare decat cealalta. Am facut o proba in apa si impinge barca destul de vioi.
Imagini atasate
#260 Guest_Kaboom_*
Postat 16 July 2007 - 11:08 PM
Gresor pentru aburul supraincalzit care merge spre cilindri. Asta nu e facut de mine pentru ca nu am strung.
Uleiul pluteste pe un strat de apa rezultat din abur condensat, care il ridica permanent la nivelul conductei de abur.
Uleiul pluteste pe un strat de apa rezultat din abur condensat, care il ridica permanent la nivelul conductei de abur.
Imagini atasate
#265
Postat 16 July 2007 - 11:40 PM
frumos
in ultima poza se vede(sau mi se pare mie) dar exista o diferenta de aliniere intre motor si ax( nu ma refer la cea unghiulara)?
mai poti sa faci reglaje?
daca exista a cea diferenta cardanul nu va rezista mult timp, incearca cu termocontractil( elimina deformatiile cardanului la turaie)
in ultima poza se vede(sau mi se pare mie) dar exista o diferenta de aliniere intre motor si ax( nu ma refer la cea unghiulara)?
mai poti sa faci reglaje?
daca exista a cea diferenta cardanul nu va rezista mult timp, incearca cu termocontractil( elimina deformatiile cardanului la turaie)
tel.0745026562
#267 Guest_Kaboom_*
Postat 17 July 2007 - 01:18 AM
Zue, la 16 Jul 2007, 23:40, a spus:
frumos
in ultima poza se vede(sau mi se pare mie) dar exista o diferenta de aliniere intre motor si ax( nu ma refer la cea unghiulara)?
mai poti sa faci reglaje?
daca exista a cea diferenta cardanul nu va rezista mult timp, incearca cu termocontractil( elimina deformatiile cardanului la turaie)
in ultima poza se vede(sau mi se pare mie) dar exista o diferenta de aliniere intre motor si ax( nu ma refer la cea unghiulara)?
mai poti sa faci reglaje?
daca exista a cea diferenta cardanul nu va rezista mult timp, incearca cu termocontractil( elimina deformatiile cardanului la turaie)
Am pus un ax cu cap flexibil (mai subtire decat axul), iar cardanul nu era strans calumea pe el cand am facut poza, de aia statea putin stramb.
Dar axul e bine aliniat. L-am testat pana acum cu un cardan simplu si dupa ce i-am nimerit pozitia a mers foarte bine.
Cardanul dublu l-am pus ca sa vad daca e vreo diferenta, dar n-am apucat inca sa-i fac proba focului B)
Poate maine.
#269 Guest_Kaboom_*
Postat 25 September 2007 - 12:28 AM
It's alive, ALIVE!!!
Asta ca sa vedeti ca n-a murit de tot proiectul meu de vapor cu aburi. Ieri si azi i-am montat servourile la carma si la robinetul de abur, care comanda sensul de rotire si turatia motorului.
Cateva poze:
Asta ca sa vedeti ca n-a murit de tot proiectul meu de vapor cu aburi. Ieri si azi i-am montat servourile la carma si la robinetul de abur, care comanda sensul de rotire si turatia motorului.
Cateva poze:
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de Kaboom: 25 September 2007 - 12:28 AM

Ajutor


Raspuns nou
Citare Multipla















