Ce motor ar fi potrivit ?
#1
Postat 08 April 2006 - 03:49 PM
Am montat pe el un motor despre nu cunosc foarte multe si din cate observ nu ofera suficienta tractiune (banuiesc ca ar fi un 400 cu reductor) - deduc asta pentru ca la decolare urca cativa metri dupa care se stabilizeaza si nu poate pastra inaltimea de zbor la orizontala.. coboara pana atinge solul..
Ce motor electric cu perii ar fi potrivit pentru aeromodelul din imagine avand in vedere ca tractiunea este propulsiva. Am inteles ca nu ar fi tocmai potrivit un motor cu reductor pentru a fi folosit propulsiv. Este corect ? Daca da de ce ?
#3
Postat 08 April 2006 - 04:12 PM
problema ta cea mai mare este greutatea .la 1,2 kg modelele au ori termic ori brushless.
daca ii pui motor mai mare sa zicem un 600 (mai greu decat 400) automat trebuie sa-i pui si baterie mai mare(care si ea o sa fie mult mai grea),si ajungi din lac in put.
nu ajungi cu puterea din urma greutatea.
probabil ca stii tu foarte bine de ce ai intrebat de motor "cu perii" ,dar solutia optima ar fi un bl.
sau poti sa iei in consideratie si urmatoarea configuratie: un 600 dar neaparat treci in zona lipo cu bateriile .un 3s1p/4000 cred ca ar face treaba buna.
iar cu reductorul nu poti sa te intinzi f mult ca dai cu elicea de grinda.
poate daca vii odata cu el la camp ,ca e mult mai usor pe real.
#4
Postat 08 April 2006 - 05:51 PM
Te primesc bucuros pe creanga mea.
Este foarte greu. Ar fi trebuit sa aibe ceva in jurul a 600g.
L-ai cantarit? Ceva este in neregula. Ce acumulator, servo-uri si receptor ai folosit?
Uite si acesta:
http://www.acesim.co...olly/polly.html
Si el este greu. Aproximativ 800g. Dar are o baterie grea. Se descurca perfect cu un direct drive de 400. Adevarat ca supravoltat.
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 08 April 2006 - 06:30 PM
#5
Postat 08 April 2006 - 07:29 PM
big
#6
Postat 08 April 2006 - 09:18 PM
Componentele au asa:
Acumulatorii - 300 grame (NI-Cd 6 celule)
- 45 grame pack 4 acumulatori pentru receptor pe care-i folosesc mai mult
pentru centraj, altfel este prea usor de bot si ca sursa de back-up in cazul in care se consuma
cei de la motor sa nu raman
fara comenzi.
Aripa - profunzime 250 mm
- profil Clark Y
- unghi atac 5 grade
- unghi incidenta 5 grade
- 300 grame (aici am cam facut risipa de greutate, am invelit aripa cu depron..
daca o dezvelesc si pun altceva cred ca as castiga 150 grame)
Ampenaj Orizontal - Calaj zero grade (161 mm profunzime, din care 30 mm suprafata de comanda, 500
mm lungime)
Motor - Calaj 0 grade propulsiv
- Aproximativ 150 grame
Servourile sunt Hitec Mini HS 55 iar receptorul este cel venit impreuna cu statia.. nu are mai mult de 20 grame..
Restu pana la 1170 grame este fuselajul adica aproximativ 325 grame .
Materialul folosit pentru fuselaj este poliesterul extrudat densitate de 30KG/metru cub.
Elicea are diametrul de 300 mm nu stiu exact pasul.
Atasez aici si un render din AutoCad :
Fisiere atasate
-
3D.jpg (75.31K)
Number of downloads: 132
Aceasta postare a fost editata de razvix: 08 April 2006 - 09:20 PM
#7
Postat 08 April 2006 - 09:28 PM
dupa aceea te gandesti sa pui 8 celule in loc de 6 (maxim in fata sa rezolvi si centrajul) ca sa se simta ceva in motor......
dupa aceea poate dai jos depronul de pe aripa si pui un scoci simplu......
dezbraca tot ce poti de pe dansul.....
#8
Postat 08 April 2006 - 09:50 PM
in cazul asta ar fi sanse sa zboare decent fara sa fie necesara schimbarea motorului ?
Care ar fi greutatea maxima admisa in situatia in care scot tot ce e inutil pe el si bag un pack de 8 celule ?
Cand l-am construit am pus material din plin pentru a-l proteja la cazaturi dure ( si asa a fost.. azi cel putin a avut vreo 6 pseudo-aterizari destul de dure si nu s-a rupt nimic la el ) in tentativa lul de a sta in aer.
Aceasta postare a fost editata de razvix: 08 April 2006 - 09:50 PM
#9
Postat 08 April 2006 - 10:32 PM
Acumulatorul de 8 celule, cum bine a zis Silviu sau macar de 7 celule. Daca poti alege un model cu celule 2/3 AA. Sa aibe in jur de 100g. Cu un 400 de 6V merge bine.
#10
Postat 08 April 2006 - 11:07 PM
Tinem aproape! Il facem noi sa zboare si pe asta!
big
Aceasta postare a fost editata de Big: 09 April 2006 - 12:01 AM
#11
Postat 08 April 2006 - 11:57 PM
Te rog frumos sa ma lamuresti intr-o privinta: CG este la fel la pusher-e? Uite nenea de aici:
http://www.acesim.co...olly/polly.html
spune ca a avut dificultati pana l-a nimerit.
De asemeni uite si la bondocul meu unde este localizat. Cel dinspre elice este pentru RC iar celalalt pentru zbor liber. Drept este ca si aripa mea este in sageata......
Fisiere atasate
-
ScanImage001.jpg (62.78K)
Number of downloads: 109
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 09 April 2006 - 12:02 AM
#12
Postat 09 April 2006 - 12:04 AM
big
#14
Postat 09 April 2006 - 09:16 AM
Am cantarit acum doar componentele ce sunt musai a fi montate pe el... in afara de aripa. Toate au 690 grame... Daca as face alta aripa cu care sa ma incadrez la 100 grame credeti ca as avea sanse ?
Nu cred ca are rost s-o dezvelesc pe asta .. o sa fac alta pe asta o s-o pastrez pentru un termic pentru mai tarziu.
E posibil sa montez un motor ceva mai puternic, nu stiu acum ce tip de motor dar voi reveni cu un alt mesaj.
Aceasta postare a fost editata de razvix: 09 April 2006 - 09:37 AM
#15
Postat 09 April 2006 - 09:23 AM
Aceasta postare a fost editata de Dexter_Jr: 09 April 2006 - 09:26 AM
#16
Postat 09 April 2006 - 09:35 AM
razvix, la 9 Apr 2006, 10:16, a spus:
oricum ai fi mult mai aproape de adevar - cresc sansele puternic.
#17
Postat 09 April 2006 - 06:28 PM
Orice gram in plus te obliga sa pilotezi la o viteza mai mare si deci ai timp de reactie mai mic.
Fiecare alege compromisul care il avantajeaza.
Oricum pentru inceput este maximimum 17-18 g/dmp......zic si eu.
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 09 April 2006 - 06:29 PM
#18
Postat 10 April 2006 - 07:21 AM
Big, la 9 Apr 2006, 00:04, a spus:
Deci sa ma astept ca bifuzelatu' care are cam aceleasi date ca si Cessna (masa, suprafata portanta, motorizare, pack), numa' ca are are morisca la ... popou, sa se comporte mai bine ca Cessna, la capitolu' propulsie ? :(
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#19
Postat 10 April 2006 - 07:41 AM
#20
Postat 10 April 2006 - 07:51 AM
Prea e fain trenu' de aterizare sa nu uzez de el ! :(
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#21
Postat 10 April 2006 - 03:33 PM
Ar fi cazul sa umblu si la profunzime ? (s-o micsorez)
Ca sa scot aripa la o greutate cat mai mica ma gandeam sa tai nervurile din depron de 3-4 mm.. dar am vazut ca e oarecum flexibil totusi.. poate fi asta o problema ?
#22
Postat 10 April 2006 - 06:51 PM
Si ramii la un profil Clark-Y ca se zice ca,cu acest profil zboara orice.
Bafta
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#23
Postat 21 April 2006 - 10:28 AM
O problema majora ramane aceea a centrului de greutate care este deplasat foarte in spate la cativa centrimetri de bordul de fuga. Am incercat sa-i pun ceva contragreutati ca sa-l aduc unde ar trebui sa fie.. si sunt necesare vreo 150 - 180 grame de balast. In concluzie ce-am luat pe mere am dat pe pere. Ar mai ramane solutia deplasarii aripii mai in spate... dar asta ar insemna sa-i fac alta parte anterioara a fuselajului... ceea ce e exclus cel putin pentru acest model. Ar mai exista solutii ?
Voi pune mai tarziu poze cu noua aripa montata.
#24
Postat 21 April 2006 - 11:31 AM
Coada mi se pare mult prea tapanoasa... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
Ai folosit judecind okiometric extrudat de 6 ceea ce mi se pare mult prea mult.
Fuselajul nu e musai sa-l faci din extrudat ci merge FB din polistiren expandat de 15 kg/mc
ptr inspiratie
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?act=...690&hl=trasnai&
ptr motor poti sa-i tai o gondola si sa incerci sa il misti cit mai deasupra aripii!
#25
Postat 21 April 2006 - 11:42 AM
Daca ii desenam de la inceput botul ala mai lung scapam de problema asta pentru ca aveam unde sa mut bateriile. Ma gandesc acum sa-i fac un tren de aterizare... ca sa utilizez eficient greutatea aia pentru centraj... dar asta dupa ce-l vad ca zboara cu centrajul facut asa... cu bucatele de Pb pentru inceput...
#26
Postat 21 April 2006 - 12:58 PM
#27
Postat 21 April 2006 - 01:02 PM
ai putea merge f bine pe depron de 3 placat cu balsa.
E mai multa munca da rigidizeaza excelent. Ca sa nu ai probleme de forte, tije interioare ... poti sacrifica o "CRUCE" de servo ptr a face schimbarea de directie la actionarea ampenajului in T.
- Muta motorul deasupra aripii si mai cistigi ceva la pozitionarea CG.
- muta servourile cit mai in fata posibil
- transforma structura fuselajului intr-o "GRINDA" cu zabrele. ... ca sa arate totusi a haveon acopera-l cu depron de 3.
Vei cistiga astfel pe putin 200 grame.
La 600 grame poti fi sigur ca va zbura rezonabil!
Aceasta postare a fost editata de Dragut: 21 April 2006 - 01:12 PM
#28
Postat 21 April 2006 - 01:21 PM
Am avut in acest moment revelatia de dimineata.
Ma tot intrebam de ce au pus la Pushy Cat, care este un model lent prin defintie, aripa in sageata. Ca sa aibe motorul in axul aripii ( cand este deasupra se micsoreaza un pic stabilitatea ) dar sa fie totusi aproape in centrul de greutate. Genial....zic eu. Model 1950.
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 21 April 2006 - 01:27 PM
#29
Postat 21 April 2006 - 01:30 PM
Se poate si asa ?, la 21 Apr 2006, 13:21, a spus:
Bun, acu depinde de posibilitatile omului....
Adica daca nu are alta varianta de motorizare decit seria 400... si nu isi poate permite mai mult, financiar vorbind a-si zice sa:
1. reduca anvergura la 1000
2. s-ai faca o coada normala si nu in T, in versiunea depron de 3 (acilea fiecare gram conteaza, tinind cont de bratul mare al fortei)
3. Sa mearga pe polistiren expandat cam de 15kg/ mc acoperit cu schotch.
4. Sa inlocuiasca pakul ala SUPRADIMENSIONAT cu un Ni-MH de 7 sau 8 celule minim de 1000 mah
In configuratia asta ar fi sanse 101% sa zboare bine...
Pe testatelea http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
Daca are posibilitati si vrea musai 1400 ii recomand un brushless cam de 800 grame tractiune+ un li-po mai mare de 2000 mah.
Spor la treaba!
Aceasta postare a fost editata de Dragut: 21 April 2006 - 01:34 PM
#30
Postat 21 April 2006 - 01:35 PM