Modelism - RHC Forum: Ce motor ar fi potrivit ? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Ce motor ar fi potrivit ?

#1 Useril este offline   razvix 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 41
  • Inregistrat: 08-September 03

Postat 08 April 2006 - 03:49 PM

Urmaresc cu interes de ceva vreme discutiile de pe acest forum si as avea o intrebare referitoare la motorizarea necesara a unui model cu anvergura 1440 mm , lungime 950 mm, greutate 1170 grame.
Am montat pe el un motor despre nu cunosc foarte multe si din cate observ nu ofera suficienta tractiune (banuiesc ca ar fi un 400 cu reductor) - deduc asta pentru ca la decolare urca cativa metri dupa care se stabilizeaza si nu poate pastra inaltimea de zbor la orizontala.. coboara pana atinge solul..
Ce motor electric cu perii ar fi potrivit pentru aeromodelul din imagine avand in vedere ca tractiunea este propulsiva. Am inteles ca nu ar fi tocmai potrivit un motor cu reductor pentru a fi folosit propulsiv. Este corect ? Daca da de ce ?
0

#2 Useril este offline   razvix 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 41
  • Inregistrat: 08-September 03

Postat 08 April 2006 - 03:53 PM

foto

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  1.JPG (59.92K)
    Number of downloads: 229

0

#3 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 08 April 2006 - 04:12 PM

se poate pune si propulsiv cu reductor nu e nici o problema.
problema ta cea mai mare este greutatea .la 1,2 kg modelele au ori termic ori brushless.
daca ii pui motor mai mare sa zicem un 600 (mai greu decat 400) automat trebuie sa-i pui si baterie mai mare(care si ea o sa fie mult mai grea),si ajungi din lac in put.
nu ajungi cu puterea din urma greutatea.

probabil ca stii tu foarte bine de ce ai intrebat de motor "cu perii" ,dar solutia optima ar fi un bl.

sau poti sa iei in consideratie si urmatoarea configuratie: un 600 dar neaparat treci in zona lipo cu bateriile .un 3s1p/4000 cred ca ar face treaba buna.
iar cu reductorul nu poti sa te intinzi f mult ca dai cu elicea de grinda.
poate daca vii odata cu el la camp ,ca e mult mai usor pe real.
flying is my life...
0

#4 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 08 April 2006 - 05:51 PM

Felicitari. Foarte frumos.
Te primesc bucuros pe creanga mea.
Este foarte greu. Ar fi trebuit sa aibe ceva in jurul a 600g.
L-ai cantarit? Ceva este in neregula. Ce acumulator, servo-uri si receptor ai folosit?
Uite si acesta:
http://www.acesim.co...olly/polly.html
Si el este greu. Aproximativ 800g. Dar are o baterie grea. Se descurca perfect cu un direct drive de 400. Adevarat ca supravoltat.

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 08 April 2006 - 06:30 PM

0

#5 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 08 April 2006 - 07:29 PM

Asa cum a mai zis cineva mai sus modelul tau e exagerat de greu. O fi de la acumulatori... Plus ca profunzimea aripii mi se pare cam mare. O fi poza de vina. ce profil are aripa, ce anvergura si ce profunzime? ce calaj ai la aripa, ampenaj ortizontal si motor?

big
FROGS CAN FLY!
0

#6 Useril este offline   razvix 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 41
  • Inregistrat: 08-September 03

Postat 08 April 2006 - 09:18 PM

Din pacate este exagerat de greu.
Componentele au asa:

Acumulatorii - 300 grame (NI-Cd 6 celule)
- 45 grame pack 4 acumulatori pentru receptor pe care-i folosesc mai mult
pentru centraj, altfel este prea usor de bot si ca sursa de back-up in cazul in care se consuma
cei de la motor sa nu raman
fara comenzi.
Aripa - profunzime 250 mm
- profil Clark Y
- unghi atac 5 grade
- unghi incidenta 5 grade
- 300 grame (aici am cam facut risipa de greutate, am invelit aripa cu depron..
daca o dezvelesc si pun altceva cred ca as castiga 150 grame)
Ampenaj Orizontal - Calaj zero grade (161 mm profunzime, din care 30 mm suprafata de comanda, 500
mm lungime)
Motor - Calaj 0 grade propulsiv
- Aproximativ 150 grame
Servourile sunt Hitec Mini HS 55 iar receptorul este cel venit impreuna cu statia.. nu are mai mult de 20 grame..
Restu pana la 1170 grame este fuselajul adica aproximativ 325 grame .
Materialul folosit pentru fuselaj este poliesterul extrudat densitate de 30KG/metru cub.
Elicea are diametrul de 300 mm nu stiu exact pasul.

Atasez aici si un render din AutoCad :

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  3D.jpg (75.31K)
    Number of downloads: 132

Aceasta postare a fost editata de razvix: 08 April 2006 - 09:20 PM

0

#7 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 08 April 2006 - 09:28 PM

poti sa incepi a-l optimiza prin e elimina definitiv packul de 4 celule.nu ramai fara comenzi stai linistit are grija regulatorul sa-ti lase ceva in baterii sa vii la aterizare.
dupa aceea te gandesti sa pui 8 celule in loc de 6 (maxim in fata sa rezolvi si centrajul) ca sa se simta ceva in motor......
dupa aceea poate dai jos depronul de pe aripa si pui un scoci simplu......
dezbraca tot ce poti de pe dansul.....
flying is my life...
0

#8 Useril este offline   razvix 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 41
  • Inregistrat: 08-September 03

Postat 08 April 2006 - 09:50 PM

@ silviu
in cazul asta ar fi sanse sa zboare decent fara sa fie necesara schimbarea motorului ?

Care ar fi greutatea maxima admisa in situatia in care scot tot ce e inutil pe el si bag un pack de 8 celule ?
Cand l-am construit am pus material din plin pentru a-l proteja la cazaturi dure ( si asa a fost.. azi cel putin a avut vreo 6 pseudo-aterizari destul de dure si nu s-a rupt nimic la el ) in tentativa lul de a sta in aer.

Aceasta postare a fost editata de razvix: 08 April 2006 - 09:50 PM

0

#9 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 08 April 2006 - 10:32 PM

Daca imi permiti sa raspund eu. Incearca sa nu depasesti 15g/dmp de aripa.
Acumulatorul de 8 celule, cum bine a zis Silviu sau macar de 7 celule. Daca poti alege un model cu celule 2/3 AA. Sa aibe in jur de 100g. Cu un 400 de 6V merge bine.
0

#10 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 08 April 2006 - 11:07 PM

subscriu, trebuie musai 7-8 celule. dar sa fie de calitate sa dea curent ca altfel nu faci nimic. Lipo ar fi si mai bun. Elimina cele 4 celule pt receptie. Si vezi de calajul la aripa, e cam mare 5 grade pt clarck y la acel reynolds. Incearca sa il micsorezi catre 3 grade. CG sa fie la 1/3 din coarda, ca la carte. Apoi ar trebui sa fie ok. Nu stiu cum e pus depronul pe aripa popate ar fi bine sa il scoti. Dar cred ca alterezi grosimea maxima relativa a profilului...

Tinem aproape! Il facem noi sa zboare si pe asta!

big

Aceasta postare a fost editata de Big: 09 April 2006 - 12:01 AM

FROGS CAN FLY!
0

#11 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 08 April 2006 - 11:57 PM

@ BIG. Ai perfecta dreptate.
Te rog frumos sa ma lamuresti intr-o privinta: CG este la fel la pusher-e? Uite nenea de aici:
http://www.acesim.co...olly/polly.html
spune ca a avut dificultati pana l-a nimerit.
De asemeni uite si la bondocul meu unde este localizat. Cel dinspre elice este pentru RC iar celalalt pentru zbor liber. Drept este ca si aripa mea este in sageata......

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 09 April 2006 - 12:02 AM

0

#12 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 09 April 2006 - 12:04 AM

@se poate si asa?: cg e identic si la fel si tine doar de profil. Forma de propulsie nu prea are importanta in cazul asta. oricum randamentul la propulsive este ceva mai mare.

big
FROGS CAN FLY!
0

#13 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 09 April 2006 - 12:06 AM

Multumesc frumos.
0

#14 Useril este offline   razvix 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 41
  • Inregistrat: 08-September 03

Postat 09 April 2006 - 09:16 AM

Multumesc tuturor pentru sfaturi.
Am cantarit acum doar componentele ce sunt musai a fi montate pe el... in afara de aripa. Toate au 690 grame... Daca as face alta aripa cu care sa ma incadrez la 100 grame credeti ca as avea sanse ?
Nu cred ca are rost s-o dezvelesc pe asta .. o sa fac alta pe asta o s-o pastrez pentru un termic pentru mai tarziu.
E posibil sa montez un motor ceva mai puternic, nu stiu acum ce tip de motor dar voi reveni cu un alt mesaj.

Aceasta postare a fost editata de razvix: 09 April 2006 - 09:37 AM

0

#15 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 09 April 2006 - 09:23 AM

incearca sa inlocuiesti pack-ul ala NiCd cu LiPol sau macar un NiMH

Aceasta postare a fost editata de Dexter_Jr: 09 April 2006 - 09:26 AM

Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#16 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 09 April 2006 - 09:35 AM

razvix, la 9 Apr 2006, 10:16, a spus:

Toate au 690 grame... Daca as face alta aripa cu care sa ma incadrez la 100 grame credeti ca as avea sanse ?

oricum ai fi mult mai aproape de adevar - cresc sansele puternic.
flying is my life...
0

#17 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 09 April 2006 - 06:28 PM

Ideea este urmatoarea: "Orice zboara" citat din Mobi dar cu adaugirea ca trebuie sa ai experienta lui de zbor.
Orice gram in plus te obliga sa pilotezi la o viteza mai mare si deci ai timp de reactie mai mic.
Fiecare alege compromisul care il avantajeaza.
Oricum pentru inceput este maximimum 17-18 g/dmp......zic si eu.

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 09 April 2006 - 06:29 PM

0

#18 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 10 April 2006 - 07:21 AM

Big, la 9 Apr 2006, 00:04, a spus:

...oricum randamentul la propulsive este ceva mai mare.

Deci sa ma astept ca bifuzelatu' care are cam aceleasi date ca si Cessna (masa, suprafata portanta, motorizare, pack), numa' ca are are morisca la ... popou, sa se comporte mai bine ca Cessna, la capitolu' propulsie ? :(

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#19 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 10 April 2006 - 07:41 AM

bifuselatu tau decoleaza de jos (daca e terenu bun) si nu are reductor.cu cessna direct drive nu prea reusesti performanta asta.
flying is my life...
0

#20 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 10 April 2006 - 07:51 AM

Neavand pista aici la mine, inaugurarea sper s-o fac la RR !! :D ... cu ajutor ! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/cool.gif :(
Prea e fain trenu' de aterizare sa nu uzez de el ! :(

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#21 Useril este offline   razvix 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 41
  • Inregistrat: 08-September 03

Postat 10 April 2006 - 03:33 PM

Daca tot ma apuc de o alta aripa .. ma gandeam sa schimb profilul cu unul concav-convex... care ar fi mai potrivit ?
Ar fi cazul sa umblu si la profunzime ? (s-o micsorez)

Ca sa scot aripa la o greutate cat mai mica ma gandeam sa tai nervurile din depron de 3-4 mm.. dar am vazut ca e oarecum flexibil totusi.. poate fi asta o problema ?
0

#22 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 10 April 2006 - 06:51 PM

Ii pui un lonjeron de 7-8mm din teava de carbon si nu se mai indoaie.
Si ramii la un profil Clark-Y ca se zice ca,cu acest profil zboara orice.
Bafta
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#23 Useril este offline   razvix 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 41
  • Inregistrat: 08-September 03

Postat 21 April 2006 - 10:28 AM

Revin cu acest subiect, am facut alta aripa unde am pastrat profilul Clark Y, am eliminat acel pack fara rost.. iar modelul bate spre 800 grame.. iar motorul pare sa traga ok.. cu toate montate pe el tinde sa plece din mana.
O problema majora ramane aceea a centrului de greutate care este deplasat foarte in spate la cativa centrimetri de bordul de fuga. Am incercat sa-i pun ceva contragreutati ca sa-l aduc unde ar trebui sa fie.. si sunt necesare vreo 150 - 180 grame de balast. In concluzie ce-am luat pe mere am dat pe pere. Ar mai ramane solutia deplasarii aripii mai in spate... dar asta ar insemna sa-i fac alta parte anterioara a fuselajului... ceea ce e exclus cel putin pentru acest model. Ar mai exista solutii ?

Voi pune mai tarziu poze cu noua aripa montata.
0

#24 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 21 April 2006 - 11:31 AM

Observatii la poza din 8 Apr 2006, 15:53:
Coada mi se pare mult prea tapanoasa... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
Ai folosit judecind okiometric extrudat de 6 ceea ce mi se pare mult prea mult.
Fuselajul nu e musai sa-l faci din extrudat ci merge FB din polistiren expandat de 15 kg/mc
ptr inspiratie

http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?act=...690&hl=trasnai&

ptr motor poti sa-i tai o gondola si sa incerci sa il misti cit mai deasupra aripii!
0

#25 Useril este offline   razvix 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 41
  • Inregistrat: 08-September 03

Postat 21 April 2006 - 11:42 AM

@Dragut, am fost nevoit sa-i fac ampenajele mai tzapene pentru ca se torsionau usor, iar solutia cu ampenajul orizontal in T solicita foarte mult structura ampenajului vertical, de aceea pe langa extrudatul de 3 mm pus in doua (6 mm dupa cum bine ai intuit) ca sa treaca comanda ampenajului orizontal prin interior, au fost necesare si niste lonjeroane interioare pentru rigidizare. Partea mediana a fuselajului este din fibra de sticla... neglijabila ca greutate.
Daca ii desenam de la inceput botul ala mai lung scapam de problema asta pentru ca aveam unde sa mut bateriile. Ma gandesc acum sa-i fac un tren de aterizare... ca sa utilizez eficient greutatea aia pentru centraj... dar asta dupa ce-l vad ca zboara cu centrajul facut asa... cu bucatele de Pb pentru inceput...
0

#26 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 21 April 2006 - 12:58 PM

De cat sa-i pui plumb si sa-l ingreunezi este mai bine....zic eu....sa utilizezi un motor mai usor. Un BL.
0

#27 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 21 April 2006 - 01:02 PM

Ce greutate are amp spate acum?
ai putea merge f bine pe depron de 3 placat cu balsa.
E mai multa munca da rigidizeaza excelent. Ca sa nu ai probleme de forte, tije interioare ... poti sacrifica o "CRUCE" de servo ptr a face schimbarea de directie la actionarea ampenajului in T.

- Muta motorul deasupra aripii si mai cistigi ceva la pozitionarea CG.
- muta servourile cit mai in fata posibil
- transforma structura fuselajului intr-o "GRINDA" cu zabrele. ... ca sa arate totusi a haveon acopera-l cu depron de 3.
Vei cistiga astfel pe putin 200 grame.
La 600 grame poti fi sigur ca va zbura rezonabil!

Aceasta postare a fost editata de Dragut: 21 April 2006 - 01:12 PM

0

#28 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 21 April 2006 - 01:21 PM

Si cu 50g de la motor......
Am avut in acest moment revelatia de dimineata.
Ma tot intrebam de ce au pus la Pushy Cat, care este un model lent prin defintie, aripa in sageata. Ca sa aibe motorul in axul aripii ( cand este deasupra se micsoreaza un pic stabilitatea ) dar sa fie totusi aproape in centrul de greutate. Genial....zic eu. Model 1950.

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 21 April 2006 - 01:27 PM

0

#29 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 21 April 2006 - 01:30 PM

Se poate si asa ?, la 21 Apr 2006, 13:21, a spus:

si cu 50g de la motor......

Bun, acu depinde de posibilitatile omului....
Adica daca nu are alta varianta de motorizare decit seria 400... si nu isi poate permite mai mult, financiar vorbind a-si zice sa:
1. reduca anvergura la 1000
2. s-ai faca o coada normala si nu in T, in versiunea depron de 3 (acilea fiecare gram conteaza, tinind cont de bratul mare al fortei)
3. Sa mearga pe polistiren expandat cam de 15kg/ mc acoperit cu schotch.
4. Sa inlocuiasca pakul ala SUPRADIMENSIONAT cu un Ni-MH de 7 sau 8 celule minim de 1000 mah

In configuratia asta ar fi sanse 101% sa zboare bine...
Pe testatelea http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif

Daca are posibilitati si vrea musai 1400 ii recomand un brushless cam de 800 grame tractiune+ un li-po mai mare de 2000 mah.

Spor la treaba!

Aceasta postare a fost editata de Dragut: 21 April 2006 - 01:34 PM

0

#30 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 21 April 2006 - 01:35 PM

Si aripa in sageata este geniala. Motorul vine aproape in CG. Greutatea lui nu mai conteaza. Nasul este scurt......tot ce vrei.
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu