sistem de racire
#31
Postat 21 July 2008 - 08:00 PM
Tel. 0744915775
#32
Postat 21 July 2008 - 08:38 PM
Discutia despre magnastate weller nu are ce cauta aici dupa simpla mea parere.
Bafta!
Costel
#35
Postat 11 April 2009 - 03:44 PM
am achizitionat si eu o barca termica in care sa umblat putin desi pare noua si am o problema cu racirea motorului.
pe langa faptul ca am observat ca nu trage apa pe furtun, observ in poza care am scos-o din "iesiri pe balti bucurestene"
ca un furtunel din toba intra in chiulasa.
la mine un furtunelul de la admisie apa rece intra in chiulasa iar pe celalalt shtut iese afara!
poate apuc sa fac o poza dar nu inteleg ce treaba are evacuarea din toba cu chiulasa?
ma poate cineva lamuri si pe mine ca nu inteleg.

"That's sooo oshemmm !!!!!"
#36
Postat 11 April 2009 - 03:52 PM
andriu, la Apr 11 2009, 04:44 PM, a spus:
am achizitionat si eu o barca termica in care sa umblat putin desi pare noua si am o problema cu racirea motorului.
pe langa faptul ca am observat ca nu trage apa pe furtun, observ in poza care am scos-o din "iesiri pe balti bucurestene"
ca un furtunel din toba intra in chiulasa.
la mine un furtunelul de la admisie apa rece intra in chiulasa iar pe celalalt shtut iese afara!
poate apuc sa fac o poza dar nu inteleg ce treaba are evacuarea din toba cu chiulasa?
ma poate cineva lamuri si pe mine ca nu inteleg.
exista doua posibilitati...
1. este legat gresit (ceace nu cred)
2. are racire si toba(reznoatorul)
Ice
#39
Postat 13 April 2009 - 08:41 AM
Shumica, la Apr 13 2009, 09:20 AM, a spus:
Am vazut barca functionand foarte bine deci nu cred ca furtunele sunt legate aiurea.
pai fa-ne si noua un bine si intereseaza-te de problema.(daca il cunosti)
ne mai luminam si noi.
=))

"That's sooo oshemmm !!!!!"
#40
Postat 13 April 2009 - 10:31 AM
gsteph, la Jul 22 2008, 09:16 AM, a spus:
am folosit teava d4 alama.
voi incerca si cu teava de Cu de la franele de dacia, si cu Al.
Mansonul ala de alama (parca) dupa parerea mea nu este o idee prea buna.
1. ingreuneaza inutil modelul.
2. Introduce o suprafata de contact suplimentara care este in dezavantajul transferului termic.
3. Cu spirele puse direct pe motor contactul este mult mai bun daca intra fortat.
P.S. @andriu cand o sa ma mai vad cu omu' il intreb
#42
Postat 22 July 2009 - 01:15 PM
aceea este racirea pentru rezonator
cele cu motoare mai nervoase au si cite 3 raciri
eu am un fsr cu un mokt de 15cc si am racire pe chiloasa,rezonator si pe stutul ce leaga rezonatorul de motor,deci 3 puncte
daca va mai intereseaza subiectul voi reveni pe seara cu imagini sa vedeti despre ce este vorba
stima tuturor
#43
Postat 22 July 2009 - 02:56 PM
dogboy, la Jul 22 2009, 01:35 PM, a spus:
Am pus o poza ca sa vedeti ce vreau sa spun:
la navo nu ai unde disipa caldura din acel radiator ca in barca nu ai curent de aer, tevile pe care tu le-ai figurat au suprafata de contact mult prea mica cu radiatorul ca sa-l raceasca eficient, chiar daca prin ele plimbi apa.
foloseste pentru racire camasi care permit contactul apei direct cu carcasa motorului.
#44
Postat 22 July 2009 - 04:59 PM
OldMann, la Jul 22 2009, 03:56 PM, a spus:
foloseste pentru racire camasi care permit contactul apei direct cu carcasa motorului.
Atunci eliminam fantele acelea ca de radiator si punem mai multe tevi. Eu consider ca racirea ar fi mai eficienta daca caldura de pe motor ar fi preluata de aluminiu ca apoi sa fie transferata prin cupru apei (stiu de la fizica ca aluminiul disipa caldura iar cuprul e un bun conductor de caldura).
O alta solutie ar fi:
Majoritatea radiatorelor sunt din aluminiu si disipa caldura in aer, daca caldura nu ar fi disipata in aer ci in apa s-ar putea aplica si la navomodele.
O sa mai pun o imagine (stiu ca exista ceva asemanator dar diferenta e ca in ''modelul'' desenat de mine, la interior, pe camasa motorului se afla o teava de aluminiu iar la exterior una din cupru, intre ele circuland de asemenea apa care va prelua caldura).
Ganditi-va....eu zic ca e mai eficient daca camasa motorului intra in contact direct cu aluminiu (care absoarbe caldura si o da mai departe, o disipa in apa) decat din cupru (care preia caldura mai greu si nu o disipa la fel de bine).
Aceasta postare a fost editata de dogboy: 22 July 2009 - 05:01 PM
#45
Postat 22 July 2009 - 05:09 PM
Uitati ceva de genu' sau daca nu cautati pe google radiatoare din cupru+aluminiu:
Aceasta postare a fost editata de dogboy: 22 July 2009 - 05:15 PM
#46
Postat 22 July 2009 - 08:06 PM
incearca varianta cu apa direct pe carcasa motorului....e mai usor si mai eficient sa-l racesti asa la modul direct, decat sa incalzesti o alta tabla si apoi sa o racesti pe aia.
#47
Postat 22 July 2009 - 08:27 PM
OldMann, la Jul 22 2009, 09:06 PM, a spus:
incearca varianta cu apa direct pe carcasa motorului....e mai usor si mai eficient sa-l racesti asa la modul direct, decat sa incalzesti o alta tabla si apoi sa o racesti pe aia.
Am vrut sa sutin un principiu de functionare nu sa sugerez ca se poate pune un cooler cu radiator pe barca :rolleyes: .
Eu sustin ca aluminiul este cel mai bun pentru racire si ca sa sustin asta am dat exemplul radiatoarelor de procesoare.
Adica:
-la CPU: CPU(partea superioara)>pasta termoconductoare>radiator aluminiu sau de cupru (cele de cupru in partea care se ataseaza de procesor o placa de aluminiu lipita sau prinsa in suruburi)>aer;
-la motor: camasa motor>pasta termoconductoare sau nu>camasa(teava) din aluminiu>apa>camasa(teava din cupru).
Sper ca am reusit sa ma fac inteles. :D
Aceasta postare a fost editata de dogboy: 22 July 2009 - 08:28 PM
#48
Postat 22 July 2009 - 08:57 PM
OldMann, la Jul 22 2009, 09:06 PM, a spus:
...eroare, aerul se raceste datorita faptului ca fundul barcii in contact permanent cu apa e rece, la brushed am renuntat la racirea cu apa si folosesc coolere de 5v, 75mA, 5x5 cm, direct pe motor, totodata folosesc motoare cu ventilator intern, pana acum sistemul pare destul de eficient, temperatura masurata dupa 10-15 minute de functionare ajungand la cca 40 grade , nu am ars nici un motor, inca!!!
Aceasta postare a fost editata de ipsihi: 22 July 2009 - 08:58 PM
#49
Postat 22 July 2009 - 09:08 PM
dogboy, la Jul 22 2009, 09:27 PM, a spus:
Eu sustin ca aluminiul este cel mai bun pentru racire si ca sa sustin asta am dat exemplul radiatoarelor de procesoare.
Adica:
-la CPU: CPU(partea superioara)>pasta termoconductoare>radiator aluminiu sau de cupru (cele de cupru in partea care se ataseaza de procesor o placa de aluminiu lipita sau prinsa in suruburi)>aer;
-la motor: camasa motor>pasta termoconductoare sau nu>camasa(teava) din aluminiu>apa>camasa(teava din cupru).
Sper ca am reusit sa ma fac inteles. :D
ce rost mai are sa mai incarc modelul cu inca o "camasa"? ca sa nu mai vorbit randamentul transferului de caldura....
una este ca apa sa raceasca direct motorul si alta este ca apa sa raceasca o "camasa" care la rindul ei preia caldura de la motor... :D
#50
Postat 22 July 2009 - 10:52 PM
Zue, la Jul 22 2009, 10:08 PM, a spus:
una este ca apa sa raceasca direct motorul si alta este ca apa sa raceasca o "camasa" care la rindul ei preia caldura de la motor... :rolleyes:
Pana la urma voi sunteti profesionistii, asa ca nu va contest parerile. Eu abia sunt la inceput si din cand in cand ma mai apuca creativitatea.
Totusi as vrea sa stiu si eu dupa parerea voastra care e cel mai simplu si util sistem de racire. Am citit pe forum in mare parte si cam stiu ce se foloseste dar despre eficienta nu stiu nimic. :D
Stima,
#51
Postat 23 July 2009 - 06:21 AM
ipsihi, la Jul 22 2009, 09:57 PM, a spus:
poate la brushed tine figura, nu au consum asa mare si nici turatie, eu am facut aprecierea pentru brushless nu cred ca tine varianta cu cooler, mai ales cand descarci pe el 50A la 20V, poate ar trebui discutia separata pe tipuri de motoare, consumuri, etc...
#52
Postat 23 July 2009 - 09:26 AM
OldMann, la Jul 23 2009, 07:21 AM, a spus:
...evident, de aia am facut si precizarea ca folosesc coolere doar pe brushed!!!
#53
Postat 28 August 2009 - 08:56 AM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#54
Postat 28 August 2009 - 03:32 PM
amador, la Aug 28 2009, 09:56 AM, a spus:
Subscriu
#55
Postat 28 March 2010 - 01:48 PM
#56
Postat 28 March 2010 - 04:53 PM
aluminiu: intre 175 si 214 kcal/(h m grdC)
cupru: intre 331 si 303 kcal/(h m grdC)
valorile sunt date pe plaja de temperaturi, aluminiu are conductivitate termica mai buna cand se incalzeste, cuprul este invers... dar cifrele sunt destul de semnificative. Pentru amatorii de statistici, aurul sta mult mai prost decat aluminiul iar argintul e undeva intre ele, dar mai slab decat cuprul.
Problema la racire este ca apa are un coeficient de 200 de ori mai slab decat cuprul... deci singura sansa este un gradient mare de temperatura (adica viteza mare prin conducte). E un subiect discutabil, teoria spune ca trebuie o viteza mare, practic ar fi mai bine o viteza mica pentru a avea timp sa preia caldura... sunt foarte tentat sa fac un mic stand de probe...
#57
Postat 28 March 2010 - 07:44 PM
Nu te certa niciodata cu un prost!
Te va aduce la nivelul lui si te va bate cu experienta!