Modelism - RHC Forum: Situatie ciudata incarcare acumulatori - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4

Situatie ciudata incarcare acumulatori

#91 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 April 2006 - 08:17 PM

Pai, fii atent. Raspunsul tot de la tine vine. Celulele astea nu sunt 100% garantate. Adica sunt supuse uzurii(consumarii) chimice din momentul in care au fost facute. Chiar daca ai charger profesional, exista o alterare a repetitivitatii si constantei incarcarilor in timp. Daca nu ai o monitorizare completa nu vei putea sa dovedesti ca ai respectat totul si fabricantul a gresit ceva. La fel la descarcare, regimul de avalansa cerut solicita mult de tot structura interna a celulei. Am ajuns la concluzia ca nimeni nu mai da date amanuntite si batute in cuie despre celule/pack-uri, de frica problemelor in justitie, nu aici, peste ocean, unde fenomenul Tower Ho. e supus legilor de acolo. Adica "satisfacut sau rambursat". S-au trezit cu cazuri cand au avut procese costisitoare si anti-reclama, fiindca un user normal a luat un pack, folosit cu chargerul din pachet, si nu a fost satisfacut de rezultat, adica nu era ce scria in specificatii. De atunci, cam 2002 dupa cate am vazut, nimic precis, sau cel mult cateva date, mai de baza si nimic despre incarcari. Plus ca mai nou toti producatorii au un "Disclaimer" de rigoare, adica nu-si asuma raspunderea pentru anumite chestii...

Oricum, cu putina grija, maxim 1C si monitorizare temperatura, eventual racire, poti duce multa vreme pack-urile. La mine nu am terminat cu chargerul celule, ci, paradoxal, in urma unor crash-uri. Asa ca mai stau sa evaluez, daca dau 20-30 eur/pack pe an, cat de castigat sunt? Cred ca cel putin nu mai stau sa le reasamblez, egalizez si cosmetizez pe cele vechi.

Asa ca Bafta, si Inarcari reusite!

Cu stima,
Costel

Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 02 April 2006 - 08:18 PM

35 MHz, canal 60,62,78.
0

#92 Useril este offline   DjGenove 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 22-February 06

Postat 02 April 2006 - 09:02 PM

Da, ramane sa ma consolez cu ce este ca altfel tot doar nervi imi fac. Oricum ma ingrijoreaza Lipo 7,4 V, 1300 mAh care dupa 15 incarcari deja nu mai functioneaza 2 din ei ca lumea. La 80 lei unu e destul de mult.
Hai nici 1000 dar nici 15 cicluri da-o naiba de treaba.
Incarcarea am facut-o la 0,54 C adica la 700 mAh desi la Lipo e recomandat 1 C standard, am folosit power peak ultimate li deci nu am incalcat nici o norma, nu mai apare confuzia ca la NiCd si la NiMh cu incarcarea C/10 standard plus ca Lipo mei nu se incing deloc la incarcare si nu s-au incalzit nici un pic in cele 15 cicluri, doar la descarcare cam faci clatite pe ei este adevarat ca-mi trage 10 A cam desi capacitatea lor e de 1,3 deci trage cam 8 C, iar pe akku scrie max curent 13 C de descarcare.
Pana la urma nu-s vinovat ca heli stoarce peste puterile lui akku, nu am ce sa demonstrez, e clar. Se poate demonstra imediat chiar.

Aceasta postare a fost editata de DjGenove: 02 April 2006 - 09:04 PM

0

#93 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 02 April 2006 - 09:10 PM

DjGenove, la 2 Apr 2006, 21:02, a spus:

Pana la urma nu-s vinovat ca heli stoarce peste puterile lui akku, nu am ce sa demonstrez, e clar. Se poate demonstra imediat chiar.

pai ba esti vinovat
ca doar pe pack scrie "Max. load current=13A" ei daca tu tragi mai mult se bulesc
cat despre faptul ca faci clatite pe pack...multumeste la dumnezeu ca nu ti-a luat foc. LiPol sunt foarte pretentiosi si daca sunt incarcati/descarcati cum trebuie fac boom si fac chiar urat boom.
TU trebuie sa cumperi un pack care poate functiona optim in acele conditii altfel nu ai pretentii
numai bine
Dex
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#94 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 April 2006 - 09:23 PM

Tizule, acum serios. Vezi de inspecteaza un pic legaturile intre celule la LiPo. Daca e accesibil cat de cat. E o lipire pretentioasa, se foloseste o anumita pasta pentru a lipi aluminiul. Daca sunt chinezesti, chiar trebuie sa verifici, la modul serios, probabil s-a facut economie la sange...
Oricum chargerul incarca in regim special, iar LiPo nu necesita cicluri incarcare/descarcare. Incearca sa urmaresti si asta:

Citeaza

How it works:

Panasonic recommends charging at a constant current of 0.7C until 4.2V/cell is reached. Then constant voltage (CV) is to be used until current drops to 0.1C. At that time, the charging should stop. The circuit follows this recommendation exactly. However it does not turn off the charge. Testing has shown that the current drops to almost zero anyway.

The circuit simplifies this by limiting the charge voltage to 8.4v. When the battery reaches 8.4v, it will no longer draw current. The charger is also current-limited. Below about 75% charge, the limit current is reached. After about 80% charge, the current decays toward 0. At about 95% charge the current drops to only a few milliamps. In theory, the battery will never finish the charge, the closer it gets, the less current it draws. If left on the charger for 2 hours or so it will reach near 100% charge. But, 95% can be reached in less than an hour in most cases (assumes discharged to 50% or so.) Panasonic's charge curve for their 830mah batts using this method is shown below:



Daca poti sa verifici la chargerul tau, despre care nu cunosc mare lucru, faptul ca se urmareste regula expusa de mai sus.
Si, vorba lui DEX, fii atent la incalziri, sunt al naibii de periculosi si perfizi... Mai rau ca femeile...

:(

Cu stima,
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#95 Useril este offline   DjGenove 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 22-February 06

Postat 02 April 2006 - 11:29 PM

Dexter:

"ca doar pe pack scrie "Max. load current=13A" ei daca tu tragi mai mult se bulesc"

Akku suporta 13 C max, heli trage 10-11 A ! Deci nu trage peste dar nici nu sunt calduri ci fierbinti ! Ce vina am eu ca heli vine cu acest akku default ?! Deci s-a recomandat cu akku necorespunzator din constructie deci vina lor. Asa ca desi trage sub maxim suportat de akku, se incinge f tare si se mai si umfla un pic asa probabil ca gazul din ei face un pic de presiune si de aia.

Costele verific pe dracu n-am cum sa verific la chargerul meu Power Peak Ultimate daca face sau nu asa, oricum cand ajunge la 8,39 V packetu scade curentul de la 900 mA (0,7 C) incet pana la 100 mA si mai jos si apoi stop.
0

#96 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1598
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 April 2006 - 09:28 AM

Pai inseamna ca respecta diagrama, adica pana la 8,4Volti incarca cu curent constant, apoi cu Tensiune constanta, deci sa ia pack-ul doar cat cere, de regula pana in 10mA cand a 99% plin. Daca se umfla, nu e bine de loc. Gandeste-te cum ar face celularul tau daca s-ar umfla bateria cand vorbesti 2 minute. Trebuie lamurita problema, neaparat. Daca e pack venit de la ei la pachet, trebuie intrebati serios. E posibil sa fie totusi subdimensionati, si atunci cu orice zbor le consumi electrolitul/gel din interior.

Fii atent, cu caldura asta si cu umflarea, e al naibii de periculos! O alta solutie ar fi sa probezi pack-ul pe alt aparat identic, poate ai ceva totusi in regulator! Verifica si la ce tensiune taie motorul respectivul regulator, uite subiectul lui Dragut cu regulatorul ars (la propriu) de pack LiPo. Serios, nu e de gluma!

Cu stima,
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#97 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 03 April 2006 - 12:52 PM

daca e vorba de packurile alea de la concurenta "made in china" e 13A sau 10C curentul maxim de descarcare.
ai ingreunat cumva elicopterul?
ai modificat ceva pe la el. posbil sa fie din acea cauza
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#98 Useril este offline   DjGenove 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 22-February 06

Postat 03 April 2006 - 09:23 PM

Nu am ingreunat cu nimic heli.

Tinand cont de akku care suporta max 13 A adica 10 C ala made in china, am masurat la heli si am obtinu asa rezultate:

Servo cele 2: 0,4 A
Motor 1 principal elice de sus care face anticuplu: 6,61 A
Motor 2 principal elice portanta: 6.35 A
Total: 13,36 A

Si asta pe turatie maxima. Dar tinand cont si de contrele de compensare eu pun un 14 A garantat chiar daca nu tin turatia decit la 70 %. Desi ma tine akku cam 8 min asa ca trage dupa calcule cam 10-11 A.

Asa ca baieti trageti concluziile, ce vina am eu ca producatorul a subdimensionat akku caci cu un akku asa a venit ba mai rau si de 1250 mAh nu de 1300 ca cei cumparati separat de mine.
Probabil ca cine a considerat la Walkera ca akku asta e bun pentru acest heli a fost o femeie ca altfel nu-mi explic hahahahah.

Solutia o vad una si singura: sa am un conector in Y deci o mufa mama care intra la heli si 2 mufe tata in care sa intre mufele mama de la 2 akku si asa sa pun in paralel 2 akku, in felul asta curentul suportat devine 26 A iar daa asta trage si 15 este f bine zic eu.
Voi folosi impreuna si voi incarca separat daca este cazul.
Si solutia asta pentru a nu arunca acumulatorii ca nu am chef sa arunc alti bani pe altii.

Aceasta postare a fost editata de DjGenove: 03 April 2006 - 09:25 PM

0

#99 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 03 April 2006 - 09:51 PM

daca le legi asa nu se dubleaza curentul maxim pe care il poti trage, se dubleaza doar capacitatea
in alta ordine de idei
daca tie ala iti ia 13,5A e posibil sa freci packu. incet da sigur
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#100 Useril este offline   DjGenove 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 22-February 06

Postat 03 April 2006 - 10:08 PM

Pai cum ? Nu ai dreptate, deci la o capacitate de 1300 mAh, ai voie sa tragi 10 C deci 13 A ! Daca am capacitate de 2600 mAh, am voie sa trag tot 10 C adica 26 A ! Cum la legarea in paralel se dubleaza capacitatea deci se dubleaza si amperajul maxim admis dar tensiunea ramane aceias doar.
Si cum heli trage tot 14 A maxim sa zicem, am voie 26 deci brici nu gluma.
Daca pun 3 in paralel tot 10 C ai voie sa tragi deci 39 A !
0

#101 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 03 April 2006 - 10:45 PM

@Dj_Genove.. Este corect. Exact asa se intampla cu curentul. Singura chestie ar fi ca heli sa poata sa duca greutatea suplimentara a acumulatorului. Sper ca poate.

De asemenea, la conectarea in paralel cred ca e indicat sa masori tensiunile ca sa te asiguri ca sunt identice, altfel accu vor debita curent unul pe celalalt. Eu i-as incarca, i-as pune in paralel printr-o rezistenta de 1 ohm, i-as lasa fo juma de ora ptr egalizare, apoi i-as conecta in paralel fara rezistenta si nu i-as incarca/descarca decat in paralel ptr ca in modul asta te asiguri ca tensiunile pe cei doi accu sunt riguros egale.

Cirip

Aceasta postare a fost editata de Cirip: 04 April 2006 - 07:00 PM

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#102 Useril este offline   DjGenove 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 22-February 06

Postat 03 April 2006 - 11:21 PM

Greutate poate duce inca 70 g sigur si fara probleme deci merg 2 akku.
De ce sa pun cu rezistenta ? De ce n-ar merge sa-i pun 30 minute pur si simplu minus pe minus plus pe plus sa se egalizeze ?
Acum nu stiu cum este mai bine sa descarc in paralel si sa incarc se parat sau sa si incarc in paralel spunand aparatului de incarcat ca am akku de 2600 mAh, nu apar probleme la incarcare in paralel ? Nu ajunge unul mai repede la 8,4 V si celalalt nu ? In cazul asta nu se supraincarca cel care a ajuns deja ?
0

#103 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 03 April 2006 - 11:38 PM

Citeaza

De ce sa pun cu rezistenta ? De ce n-ar merge sa-i pun 30 minute pur si simplu minus pe minus plus pe plus sa se egalizeze ?

Ptr ca daca e o mica diferenta, curentul va fi limitat numai de rezistenta interna a acumulatorilor. In consecinta, curentul de egalizare poate fi foarte mare si poti distruge sau uza prematur acumulatorii. Rezistenta externa limiteaza curentul de egalizare si egalizarea se va face "mai bland".


Citeaza

Nu ajunge unul mai repede la 8,4 V si celalalt nu ?

Eu cred ca cel mai bine e ca, odata pusi in paralel, sa nu-i mai desfaci. Incarcarea/descarcarea se va face numai in paralel. Nu are cum sa ajunga unul mai repede la 8.4V ptr ca sunt *in paralel*. Tensiunea va creste simultan pe cei doi accu. Distributia curentului poate fi inegala la inceput, dar se va echilibra in timpul incarcarii. Si da, va trebui sa maresti curentul de incarcare. Daca nu-l maresti, timpul de incarcare se va dubla (aproximativ). Incearca intai sa vezi daca se dubleaza timpul si daca da, atunci mareste curentul.

Cirip

Aceasta postare a fost editata de Cirip: 04 April 2006 - 02:46 AM

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#104 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 04 April 2006 - 07:47 AM

Cirip, la 3 Apr 2006, 23:38, a spus:

...
Si da, va trebui sa maresti curentul de incarcare. Daca nu-l maresti, timpul de incarcare se va dubla (aproximativ). Incearca intai sa vezi daca se dubleaza timpul si daca da, atunci mareste curentul.

Daca toti ar avea grija de packuri ca tine, n-ar mai vinde furnizorii ... nika ! :D

Treaba cu dublatu' curentului si mentinerea aceluiasi timp de incarcare e si confirmarea faptului ca cei doi accu' sunt in regula. :D

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#105 Useril este offline   DjGenove 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 22-February 06

Postat 04 April 2006 - 09:31 PM

asa am sa fac desi nu prea am cum sa-i tin lipiti in paralel caci am doar un mic cablu cu o mufa mama pentru heli si 2 mufe tata in care intra mufele de la 2 akku, pentru ce ai zis trebuie sa lipesc + cu + si minus cu minus de la akku si sa las pachetele asa doar.
Cu rezistenta de 1 ohm spui sa pun una intre + unuia si plusul celuilalti iar minusurile direct cam asa suna nu ? sau 2 rez ? si la minus si la + ?!
0

#106 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 04 April 2006 - 10:51 PM

Pune o singura rezistenta intre plusuri (de ex, dar poate fi si intre minusuri) si numai pe perioada egalizarii, inainte de a le conecta in paralel. Dupa egalizare (cam juma de ora) scoti rez. Poti face si alta jmekerie. Mai pui un ampermetru in serie cu rez de egalizare. Cand curentul a scazut sub C/20 (CDB!), ii poti paraleliza linistit.

Conectarea in paralel nu e musai sa fie direct la mufa accu-lui. Poti pune si fire, dar de grosimea celor deja existente, cel putin si de lungimi egale. De asemenea, cauta sa nu lungesti nejustificat conexiunile. La curentul ala pierderile cresc destul de repede si se simte.

Cirip
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#107 Useril este offline   DjGenove 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 22-February 06

Postat 05 April 2006 - 10:02 PM

Am descarcat azi la heli 2 akku in paralel, pot spune ca a tinut cam 19 minute deci dublu dar parami-se ca se incing motoarele mai tare caci are 70 g in plus, cand se incinge prima chestie care o ia razna este invartirea in jurul axei, o ia cam aiurea dar incet cu pauze la 6 minute a mers.
Acum am pus la incarcat cei 2 akku descarcati.
Nu am facut nici o egalizare caci n-am cum sa pun in scurt ca n-am a patra mufa tata, asa cum i-am descarcat in paralel direct asa i-am pus si la incarcat. Tinand cont ca akku de de 1300 mAh si 7,4 V, am setat la aparat capacitate 2600 mAh si curent de charge 1800 mA.
Rezultat:

Durata incarcare: 2 ore 21 minute 36 secunde
Capacitate introdusa in akku: 2838 mAh (cam 1419 per akku).
Temperatura akku la ambii au ramas reci ca si la inceputul incarcarii.

De observat este ca daca puneam separat baga in ei doar 1100 mAh nu baga nici 1300 cat are damite 1419, dupa cum vad eu a bagat chiar mai bine ca la incarcarea separata (doar la inceputuri baga peste 1300 mAh in ei incarcandu-i separat) deci acum 17 incarcari.

Intrebare: A decurs bine totul conform a ceea ce am spus mai sus ? A contat ca n-am facut egalizare ? Trebuie musai sa fac ?
0

#108 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 05 April 2006 - 11:44 PM

Citeaza

A decurs bine totul conform a ceea ce am spus mai sus ?

Mie imi suna rezonabil.

Citeaza

A contat ca n-am facut egalizare ? Trebuie musai sa fac ?

Daca nu au sarit in sus cand i-ai pus in paralel, restul e istorie. Daca i-ai si descarcat/incarcat in paralel, sa fie primit! Probabil ca au avut un mic spike de curent la imparalelire, dar le-a trecut ameteala si ... gata. Acuma tine-le impreuna tot timpul, ca fratii siamezi. Daca ii desparti si ii descarci/incarci separat, atunci e bine sa faci egalizare, dar.... se pare ca nu e in lista prioritatilor egalizarea asta :lol:.

Intr-adevar, trebuie sa protejezi motoarele, ca acuma e zeama din belsug, e de unde si le bagi pe ele in boala. Pauzele lungi se dese/ Cheia marilor succese! De fapt, daca ma gandesc bine, motoarele o iau mai rau pe cocoasha. Datorita punerii in paralel, rezistenta interna a bateriei compuse vazuta de moteur, a scazut. Caderea de tensiune la bornele bacteriei a scazut si ea, deci tens disponibila ptr motor a crescut un pic. Si cum puterea disipata e proportionala cu patratul tensiunii, face si motorul mai multa caldurica.

Cirip

Aceasta postare a fost editata de Cirip: 05 April 2006 - 11:48 PM

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#109 Useril este offline   DjGenove 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 22-February 06

Postat 06 April 2006 - 12:00 AM

Dupa descarcare ii tin neparalelizati pentru simplu motiv ca nu mai am inca 3 cabluri, am unul dar mai trebe inca 3 ca sa tin toat 4 packurile impreunate.

N-au facut poc deloc, nu s-au incalzit la incarcare. Ba culmea baga cam 1400 mAh per pack, inainte baga sub 1150 deci dupa mine acum baga mai bine in ei probabil ca s-au descarcat mai lejer. Daca baga 2838 in ei, inseamna ca unu ia 1419 si celalalt 1419 ?! Sau este doar o impresie ? Mie mi-e sa nu ia fiecare cat vrea si aparatul sa arate 2838 ca si cum atata ar fi bagat dar nu e sigur ca atata a si bagat, mai ales nu stie per pack fiecare cat a luat, cum ajunge la unu tensiunea la 8,4 e deajuns, de unde stie aparatu ca de fapt nu ambii au ajuns, cel care ajunge mai repede ala opreste incarcarea si poate celalalt saracul e mai flamand si ramane far de laptuca indeajuns.

Sau gresesc eu ?

In leg cu incalzirea motoarelor cine are cafea de facut poate face linistit pe astea 2 motoare dupa 6 minute, mai ales ca vine caldura mi-e ca o sa asist la o prejeala de motoare seria 370.
Care este efectul in cazul in care se incing peste masura (in afara de a se arde) ? Ce efecte ireversibile pot avea loc ?
0

#110 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 06 April 2006 - 05:31 AM

Citeaza

tin toat 4 packurile impreunate.

Patru? Oare n-am inteles bine? Parca erau numai doua.

Citeaza

Daca baga 2838 in ei, inseamna ca unu ia 1419 si celalalt 1419 ?!

Hmmm... Nu as lua ca foarte precisa masuratoarea asta. E mai degraba ceva orientativ care trebuie tinut sub observatie in timp. Nu cred ca trebuie numarati mAh ca boabele de fasole: atatia intra, atatia ies.

Citeaza

cum ajunge la unu tensiunea la 8,4 e deajuns, de unde stie aparatu ca de fapt nu ambii au ajuns, cel care ajunge mai repede ala opreste incarcarea si poate celalalt saracul e mai flamand si ramane far de laptuca indeajuns.

Nu. Acumulatorii sunt *in paralel*, deci nu poate sa ajunga numai unul la tensiunea cu pricina. "Paralel" implica automat tensiuni egale. La acumulatorii astia la care criteriul de incarcare este tensiunea la borne, fiecare va lua exact atat cat trebuie. Daca unul se incarca mai repede, curentul lui de incarcare va scade si se va distribui catre cel care a ramas in urma. Suma curentilor este constanta si e dictata de incarcator, dar distributia curentilor se va face in asa fel incat amandoua celulele paralel vor fi incarcate la capacitatea maxima la oprirea incarcarii (4.2V/celula).

Citeaza

Care este efectul in cazul in care se incing peste masura (in afara de a se arde) ?

Scurtarea duratei de serviciu. Temperatura ridicata este o metoda de imbatranire accelerata a componentelor electrice/electronice.

Cirip
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#111 Useril este offline   DjGenove 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 22-February 06

Postat 06 April 2006 - 11:26 AM

4 Packuri adica 4 perechi de cate doua packuri deci 4 perechi in paralel.

Deci sa inteleg ca incarcarea in paralel decurge bine nu voi avea surprize, deci nu e cazul ca unul care a ramas in urma sa ramana asa din cauza primului care a ajuns la full si nici invers unul full nu se va supraincarca din cauza unuia care ramana in urma si aparatul incearca sa compenseze nu ?

Ar mai fi o idee sa-i iau separat dupa ce s-au incarcat in paralel si sa incerc o reincarcare separata sa vad chiar sunt full ambii !? Sau asta ma cossta deja un ciclu de incarcare fie ca-l las si 5 min la incarcat dupa care ap opreste incarcarea !?

In ceea ce priveste incingerea motoarelor e clar de aia alte heli au radiatoare pe ele :lol:.
0

#112 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 06 April 2006 - 04:34 PM

Citeaza

4 Packuri adica 4 perechi de cate doua packuri deci 4 perechi in paralel.

Numai ce folosesti/incarci in paralel trebuie tinut in paralel. Daca ai 4 pacuri de cate 2 celule in pararel, le lasi asa cum sunt. Nu trebuie puse toate 4 pacurile (de cate 2) in paralel.

Citeaza

Ar mai fi o idee sa-i iau separat

Ptr ultima data. :) Ceea ce e incarcat in paralel asigura incarcarea completa a ambelor celule. Ambele ajung simultan la tensiunea la care se considera incarcate.

Cirip
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#113 Useril este offline   DjGenove 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 143
  • Inregistrat: 22-February 06

Postat 06 April 2006 - 11:10 PM

Pai nu ca nu tin toate 4 perechi in paralel, am 4 perechi de cate 2 packuri de 1300 mAh, si doar 2 cate doua packs sunt in paralel. prechile sunt separate.

Da asa le si incarc de acum in paralel prechile nu separat, vad ca merge binisor sa vad ce va mai fi in viitor.
0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu