Situatie ciudata incarcare acumulatori
#32
Postat 23 March 2006 - 08:48 PM
Da' vad ca nu vrei sa ne spui cifre ! :D
Am sa-ti spun ... o chestie simpatica :( , pe care am savurat-o ... cu multa placere ! Si care se pare ca e ... reala !
O trupa de cercetatori cautau raspunsuri la nivelu' de educatie al triburilor aborigene din Australia. Au constatat printre altele ca nu stiau sa numere ! :o (Nu fac nici un fel de aluzie !!!) :(
Ca sa se convinga de asta i-au pus pe aborigeni sa numere !
Rezultatul a fost: 1, 2, 3, ... multi ! :D
Stima,
PS: No offence !!
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#33
Postat 23 March 2006 - 08:59 PM
si daca ai impresia ca cineva face asta (eu personal cred ca) te inseli.
nu mai am altceva de facut la camp decat sa numar de cate ori am incarcat un pack (si anu trecut si we trecut etc) ,si eventual in timp ce numar sa astept sa se incarce in 6-8 ore un pack sa mai dau un zbor la asfintit ,dupa zborul din zori ca am venit cu packul incarcat de acasa.
la primele packuri pe care le-am avut ,contabilizam ciclurile si aveam grija de ele.
aveam doua packuri si un model
acuma......sunt ceva mai multe,dar tin minte cam de cand le am asa ca stiu cam cand se apropie sfarsitul ....adica cam dupa doua sezoane.
#34
Postat 23 March 2006 - 09:12 PM
O sa incerc eu sa fac o evaluare !
Sa zicem ca tot sezonu' bun de zbor e facut din 4 luni. Admitand ca se zboara in fiecare saptamana, ceea ce nu prea cred, asta inseamna cam 16-18 saptamani, mai admitem ca se zboara doo packuri (inacarcari/pack) la o iesire, rezulta cam 35-40 de cicluri.
Sincer, nu prea cred ca dupa o solicitare la curenti mari de incarcare, packurile alea mai ... trag, ca la-nceput !
Packurile alea, stii tu, aveau la activ doar 10-15 cicluri si erau cam ... gata, deci dupa 35-40 ... no comment !!
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#35
Postat 23 March 2006 - 09:25 PM
si am packuri kan mai vechi de un an care trag la fel ca la inceput.in afara de formarea initial de 3 cicluri la 0,3-0,4c ,incarcarea uzuala la camp a fost de 1-1,5c.
oricum am intoarce problema pe toate fetele acumulatorii sunt consumabile.
daca il zbori de 40 de ori incarcat la viteza ,eu zic ca nu apuci sa-l zbori decat tot de 40 de ori incarcat la 0,1 c ca trec anii pana incarci si se duc "de batranete"
ATENTIE: ceea ce spun/scriu aici este cum procedez eu ,nicidecum nu detin adevarul absolut,sau solutia corecta.
fiecare face cum crede ca e mai bine ,ca doar din acest motiv parlamentam aici.
si la camp prefer sa dau 8 zboruri in 4 ore decat doua zboruri in 12 ore.
ca dupa un an sau doi acumulatorii toti ajung in acelasi loc.(numai ca unii cu mai multe ore de zbor decat altii... :( )
#36
Postat 23 March 2006 - 09:34 PM
Urmaresc putin intrigat disputa domniilor voastre despre incarcarea acumulatoareleor si trebuie sa admit ca eram de partea celor care sustin incarcarea lenta. Se pare ca greseam. Am scotocit putin pe net si am cautat mai multe opinii, cea a unui producator fiind inclusa.
Din ce am inteles, se pare ca intervalul optim de curenti de incarcare se situeaza undeva intre 0.5...1C, cu conditia evitarii supraincarcarii. Deci chargerul tre' sa fie destept. Incarcarea lenta se incadreaza la capitolul "las' ca merge si asa". Abia acum imi explic de ce niste acumulatori pe care ii incarcam la C/10 nu prea mai fac fata la aparatul foto, desi, chiar cand aparatul zice ca nu mai are tensiune, acumulatorii mai aprind un beculetz bine mersi vreme indelungata; tensiunea pare totusi scazuta. Cred ca mai degraba este vorba de acea "voltage depression"; popular cica i se spune memorie.
Aveti aici un FAQ interesant si frumos argumentat.
http://www.repairfaq.org/ELE/F_NiCd_Batter...NICDBATTERY_014
De asemenea un link spre site-ul unui producator.
http://www.panasonic.com/industrial/batter...argeMethods.pdf
In tabelul de la pagina 2 exista un semnuletz care arata ca ptr acumulatorii de high discharge rate metoda recomandata este 0.5...1C. Totusi, se mentioneaza ca incarcarea la peste 1C este nerecomandata la celulele uzuale.
Domnilor adepti ai incarcarii rapide, din partea mea 1-0 ptr dvs.
Cirip
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 23 March 2006 - 09:35 PM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#37
Postat 23 March 2006 - 09:34 PM
SILVIU66, la 23 Mar 2006, 21:25, a spus:
oricum am intoarce problema pe toate fetele acumulatorii sunt consumabile.
daca il zbori de 40 de ori incarcat la viteza ,eu zic ca nu apuci sa-l zbori decat tot de 40 de ori incarcat la 0,1 c ca trec anii pana incarci si se duc "de batranete"
ATENTIE: ceea ce spun/scriu aici este cum procedez eu ,nicidecum nu detin adevarul absolut,sau solutia corecta.
fiecare face cum crede ca e mai bine ,ca doar din acest motiv parlamentam aici.
si la camp prefer sa dau 8 zboruri in 4 ore decat doua zboruri in 12 ore.
ca dupa un an sau doi acumulatorii toti ajung in acelasi loc.(numai ca unii cu mai multe ore de zbor decat altii... :D )
Da. Ai dreptate, sunt consumabile.
In rest depinde de cat esti de ... gospodar si de doritor de ... zbor ! :D :o :(
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#38
Postat 23 March 2006 - 09:45 PM
domnu_doctor, la 23 Mar 2006, 21:48, a spus:
arborigeni, nu aborigeni...ca sunt "bushmen", nu "bumen"!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 23 March 2006 - 09:45 PM
Cu rabdare si ciocan.
#40
Postat 23 March 2006 - 09:49 PM
SILVIU66, la 22 Mar 2006, 18:41, a spus:
setarile automate din fabrica la al meu erau undeva (nu sunt sigur) la 10 mv la nimh si 15 mv la nicd.
mai devreme ziceam si unde setez dv tocma dupa experimente pe packuri.deci chargerul e destept si nu supraincarca.
offtopic: se pare ca si puiul se coace la 150 de grade.....numa ca trebe sa-l scoti mai repede din cuptor.... :D :(
#41
Postat 23 March 2006 - 09:52 PM
SILVIU66, la 23 Mar 2006, 21:49, a spus:
offtopic: se pare ca si puiul se coace la 150 de grade.....numa ca trebe sa-l scoti mai repede din cuptor.... :D :(
Da' nu cred ca-i la fel de bun, ca ala facut, asa ... batraneste ! Ca la mama lui !
Stima,
PS: Parerea mea !
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#42
Postat 23 March 2006 - 11:59 PM
Pe ce packuri si de la ce firme se specifica pe cele de propulsie ca merg la min 0,5 C sau 1C dar apuca min 900 incarcari din 1000 ?! Sau si la descarcare sa specifice ca la un curent de descarcare de 8-9 C (din 10 C admis maxim) tot e garantat ca apuca cele min 900 din cele 1000 de incarcari teoretice. Chiar sunt curios.
Comparatia cu puiul la cuptor nu-si are sensul pentru ca puiul nu suporta nici o data rumenire la 600 grade chiar daca-l scoti mai repde din cuptor, pe cand akku suporta de mai multe ori incarcare rapida si chiar da randamentul optim desi doar de 50 ori nu de 1000 sa zicem. Puiul din prima "explodeaza" violent daca e sa facem o comparatie cu un akku care n-ar suporta nici odata incarcare cu 0,5-1 C. :lol:))))))))))))) cum e la pui.
La Lipo dupa cum spune WakMk curentul optim este 0,7 C deci cu asta apuca maximum de cicluri desi...din cauza curentului de descarcare de 8-9 C nu prea cred ca apuca nici un sfert din cicluri :(((. Se incing foarte tare la descarcare.
Plus ca tu WarMk cred ca zbori cam 40 minute cu un LiPo din ala la avion, ceea ce inseamna ca ai un curent de descarcare mult mai mic decat un heli care il suge in 8 minute violent, solicitare mai mica a akku, stabilitate mai mare. E o parere personala nu certitudine.
Apropo, akku-rile mele LiPo au toate cam 10 incarcari (deci ca si alea ale tale de 2300 mAh) si se comporta ciudat, rar iau capacitatea intreaga de la incarcator :(. Iar ultimul nu mai ia deci s-a dus.
Aceasta postare a fost editata de DjGenove: 24 March 2006 - 12:01 AM
#43
Postat 24 March 2006 - 12:01 AM
DjGenove, la 23 Mar 2006, 23:59, a spus:
Pe ce packuri si de la ce firme se specifica pe cele de propulsie ca merg la min 0,5 C sau 1C dar apuca min 900 incarcari din 1000 ?! Sau si la descarcare sa specifice ca la un curent de descarcare de 8-9 C (din 10 C admis maxim) tot e garantat ca apuca cele min 900 din cele 1000 de incarcari teoretice. Chiar sunt curios.
Comparatia cu puiul la cuptor nu-si are sensul pentru ca puiul nu suporta nici o data rumenire la 600 grade chiar daca-l scoti mai repde din cuptor, pe cand akku suporta de mai multe ori incarcare rapida si chiar da randamentul optim desi doar de 50 ori nu de 1000 sa zicem. Puiul din prima "explodeaza" violent daca e sa facem o comparatie cu un akku care n-ar suporta nici odata incarcare cu 0,5-1 C. :lol:))))))))))))) cum e la pui.
La Lipo dupa cum spune WakMk curentul optim este 0,7 C deci cu asta apuca maximum de cicluri desi...din cauza curentului de descarcare de 8-9 C nu prea cred ca apuca nici un sfert din cicluri :(((. Se incing foarte tare la descarcare.
Plus ca tu WarMk cred ca zbori cam 40 minute cu un LiPo din ala la avion, ceea ce inseamna ca ai un curent de descarcare mult mai mic decat un heli care il suge in 8 minute violent, solicitare mai mica a akku, stabilitate mai mare. E o parere personala nu certitudine.
Apropo, akku-rile mele LiPo au toate cam 10 incarcari si se comporta ciudat, rar iau capacitatea intreaga de la incarcator :(. Iar ultimul nu mai ia deci s-a dus.
nu stiu de unde e 50 de cicluri scos ca numar de viata ca eu am un pack de 5 luni... are sigur peste 250 incarcari si merge fara absolut nici o problema (ma refer la capacitate totala, curent maxim de descarcare masurat in sarcina etc.). Deci de unde s-a scos numarul de 50? de ce 50 si nu 53?
specific: pack NiMh, 2000mAh, 8 celule.
Folosesc incarcare la 1C -1.2 C de fiecare data.
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 24 March 2006 - 12:07 AM
#44
Postat 24 March 2006 - 12:06 AM
Tu MIG cum incarci ? la ce curent incarci pack-urile ? Da-ne si noua exemple de NiCd si NiMh daca ai, curent incarcare, comportament, cicluri cat au facut daca poti.
Oricum nu cred ca un pack de propulsie suporta 0,5 C curent incarcare si 10 C curent descarcare dar mai apuca 900 cicluri ! Daca da, doresc exemple concrete sau firme care comercializeaza asa ceva specificand asta.
#47
Postat 24 March 2006 - 12:26 AM
DjGenove, la 24 Mar 2006, 00:10, a spus:
Capacimetrul zice ca au 2000 mAh. Toleranta de masurare este de 5% pentru capacitati intre 1500 mAh si 2500 mAh. (am specificat capacitatea adica numarul si unitatea de masura intr-un mesaj anterior).
Pe ele scrie GP-2000.
In concluzie au 2000 mAh pe masuratelea.
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 24 March 2006 - 12:26 AM
#48
Postat 24 March 2006 - 12:28 AM
Teoretic, sa stii ca noi nu "omoram pack-urile cand le inarcam cu 1C sau 1,5C. Ci atunci cand le descarcam violent chiar, pana la 10C si peste. Vara pack-urile sunt super fierbinti, de poti modela cu mana varnisul de pe ele... Aici se distruge chimic... Iar reactia nu este reversibila. Vad ca s-a pus link catre Panasonic, mai intreaba si tu baietii de la auto cu cat incarca ei packuri de 3300, cat poate suge un motor acolo... Si o sa vezi cat pot duce cu mai mult realism decat la "ventilatoarele" noastre.
Acum, la pack-ul tau care da rateuri, trebuie inspectate inainte de toate conexiunile intre elementi. Apoi masurata tensiunea pe fiecare element, si eventual incarcat individual, in vederea determinarii "vietii"pe care o mai duce. Tot asa, cat "suge" cu adevarat la heli? Stiu ca se recomanda LiPo, dar tipul tau sigur are rata de descarcare necesara? Intreb ca sa lamurim despre ce vorbim.
La fel, NiCd - Sanyo originale, nu de pe vapor.
Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 24 March 2006 - 12:29 AM
#49
Postat 24 March 2006 - 07:46 AM
Cirip, la 23 Mar 2006, 21:34, a spus:
Urmaresc putin intrigat disputa domniilor voastre despre incarcarea acumulatoareleor si trebuie sa admit ca eram de partea celor care sustin incarcarea lenta. Se pare ca greseam.
Din ce am inteles, se pare ca intervalul optim de curenti de incarcare se situeaza undeva intre 0.5...1C, cu conditia evitarii supraincarcarii. Deci chargerul tre' sa fie destept.
Domnilor adepti ai incarcarii rapide, din partea mea 1-0 ptr dvs.
Se pare ca iti plac puii mai ... crocanti !
Alataieri fugeai la ... fast ... food ! :lol:
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#52
Postat 24 March 2006 - 10:26 AM
Parerea mea este ca lipo trebuie supradimensionati putin la alegere.
Spre exemplu am gasit de la thunder power lipo 3s de 2100 care au descarcare de 15C(31.5A) si rafale de 24C(50A). Pot fi folositi "universal", pt ca nu cred ca la un avion electric normal ai nevoie de mai mult.
Aceasta postare a fost editata de WarMK: 24 March 2006 - 10:26 AM

#54
Postat 25 March 2006 - 11:28 AM
DjGenove, la 25 Mar 2006, 00:44, a spus:
Trebe sa gandesti pozitiv si sa vezi partea buna a lucrurilor ! :o :o
Pack-urile trebe privite ca niste consumabile, care dupa un anumit numar de ... cicluri, se arunca, asta daca nu cumva faci ... colectie de celule de accu' din diverse epoci ! :D
Ca sa revin la o comparatie pe care a pus-o @Cirip, (si asupra carea s-a ... razgandit ! :( ), ... puiul pus la cuptor, poate fi mancat cu pofta, dupa ce e facut, asa ca la mama lui, de' sa-ti lingi deshtele dupa el, sau ... facut la ... minut, si sa rozi din el ce-a ramas inca ... bun de mancat !
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#55
Postat 25 March 2006 - 12:59 PM
Aparatele de zbor sau automodelele la turatie maxima trebuie sa nu traga din akku mai mult decat curentul optim maxim suportat de akku ca sa atinga cele 900 cicluri.
La LiPo spune 13 C dar nu mai spune ca daca trage 13 C din el...incarci poate de 100 ori nu de 1000 sau cat o fi.
Careva cu vreun nume de firma pe a caror pack-uri sau celule indviduale se specifica toate cele de mai jos ?
-Curent maxim optim de incarcare
-Curent maxim optim de descarcare
-Curent de formatare (daca este cazul) si la cate cicluri se face.
-Capacitate necesara introdusa pentru mentinere in caz de nefolosinta
-Metoda (curent, tensiune) ptr revitalizare in caz ca akku s-a lenevit
-Tensiune minima pe celula care reprezinta un Akku descarcat complet (asta se specifica deja)
-Tensiune celula care reprezinta akku full (asta se specifica)
Iar dedesubt sa fie specificat asa: "Daca se respecta cele de mai sus, Akku suporta in jur de 900 incarcari-descarcari (daca default akku e facut sa suporte 1000 incarcari).
Astept raspunsuri pozitive (daca exista).
Aceasta postare a fost editata de DjGenove: 25 March 2006 - 01:08 PM
#56
Postat 25 March 2006 - 02:20 PM
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#57
Postat 25 March 2006 - 02:53 PM
#58
Postat 25 March 2006 - 03:19 PM
Personal nici eu n-am vazut producatori care sa specifice altceva in afara de C ! Unii mai spun ceva despre curentu' si timpu' de incarcare.
Restu' se citeste printre randuri sau prin alte doc'uri ! :o
Fac exceptie LiPo unde se spune mai in detaliu, si unde, daca nu se respecta respectivele specificatii, exista riscul unor ... evenimente cu strigaturi ! :o ! De regula, vanzatorii de LiPo, sugereaza (unii, nu toti !) ca pentru incarcarea LiPo sa se folosesasca incarcatoare dedicate.
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#59
Postat 25 March 2006 - 06:06 PM
domnu_doctor, la 25 Mar 2006, 15:19, a spus:
Personal nici eu n-am vazut producatori care sa specifice altceva in afara de C ! Unii mai spun ceva despre curentu' si timpu' de incarcare.
Restu' se citeste printre randuri sau prin alte doc'uri ! :o
Fac exceptie LiPo unde se spune mai in detaliu, si unde, daca nu se respecta respectivele specificatii, exista riscul unor ... evenimente cu strigaturi ! :o ! De regula, vanzatorii de LiPo, sugereaza (unii, nu toti !) ca pentru incarcarea LiPo sa se folosesasca incarcatoare dedicate.
Stima,
Daca nu folosesti incarcatoare dedicate ai mari sanse sa creezi o bomba. Nu va jucati cu LiPo si incarcatoare de Wallmart... unii au fost grav raniti din cauza asta...
D-aia la aplicatii unde masa acumulatorului nu conteaza (de exemplu la emitatoare) se folosesc acumulatori NiCd sau NiMh care se pot incarca cu dispozitive ieftine... si in plus si acumulatorii sunt mai ieftini.
MIG-29
#60
Postat 25 March 2006 - 06:08 PM
DjGenove, la 25 Mar 2006, 13:59, a spus:
uite cum gandesc eu si nu-i place lu dom_doctor deloc... :o
daca vrei 1000 de cicluri de la acuu folosesti 0,1 c clar.
asta inseamna o medie de 14 ore de incarcare.
14x1000/24=583 zile adica aproape doi ani packul tau sta numai la incarcat.in doi ani se intampla multe ,apar altii noi mai buni mai usori si mai ieftini in timp ce tu nici macar nu i-ai folosit pe ai tai ca au stat la incarcat.