Modelism - RHC Forum: pulso reactor pe aripa zburatoare - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

pulso reactor pe aripa zburatoare

#1 Useril este offline   teo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 466
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 18 March 2006 - 05:47 PM

deci acesta este pulso-reactorul care va fi montat pe o aripa zburatoare de 2,5 m
l-am gasit in atelierul de la cercul de aeromodele al domnului Serban Ioan .
este facut prin anii 60-70 in Romania. nu se mai stie exact de unde :D
a fost montat pe un captiv, ca la vremea aia erau concursuri de captive cu motoare pulso-reactoare; dar cu putine modificari, va fi adus din nou la viata, si montat pe o aripa :D :lol: :D

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de teo: 18 March 2006 - 06:01 PM

Avion, cu motor...ia-ma si pe mine-n zbor..
0

#2 Useril este offline   teo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 466
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 18 March 2006 - 05:49 PM

..

Fisiere atasate


Avion, cu motor...ia-ma si pe mine-n zbor..
0

#3 Useril este offline   teo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 466
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 18 March 2006 - 05:51 PM

se vad supapele, care de fapt sunt dintr-o bucata de tabla speciala(refractara), care sa reziste temperatura mare din camera de ardere

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de teo: 18 March 2006 - 06:02 PM

Avion, cu motor...ia-ma si pe mine-n zbor..
0

#4 Useril este offline   teo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 466
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 18 March 2006 - 05:54 PM

camera de ardere.
bujia se foloseste numai la pornire. dupa ce se incalzeste, procesul se intretine se intretine datorita temperaturii mari la care ajunge teava, si datorita gazelor care tocmai au fost evacuate

Fisiere atasate


Avion, cu motor...ia-ma si pe mine-n zbor..
0

#5 Useril este offline   teo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 466
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 18 March 2006 - 05:58 PM

camera de ardere, si evacuarea.
exista o proportie bine definita intre lungimea tevii de evacuare, diametrul si volumul camerei de ardere, combustibilul folosit, viteza de zbor, etc

Fisiere atasate


Avion, cu motor...ia-ma si pe mine-n zbor..
0

#6 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 18 March 2006 - 06:01 PM

Question
#1 Motoru ala o sa straluceasca asa fierbinte o sa fie. Cum o sa protejezi aripa de temperaturi?
#2 Cu ce combustibil planuiesti sa il alimentezi? Cum faci sistemul de alimentare daca merge cu gaz?
#3 Pulso reactoarele fac ma urat decat un tractor fara toba. Unde vrei sa o zbori?
Spor la munca.
Dex

Aceasta postare a fost editata de Dexter_Jr: 18 March 2006 - 06:02 PM

Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#7 Useril este offline   RazvanTI 

  • Nick Anterior:incepator_rau
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 252
  • Inregistrat: 05-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Slobozia Ialomita

Postat 18 March 2006 - 06:01 PM

misto tare motorelul :D m-am documentat si eu ca am vrut sa fac unul dar timpul liber m-a invins...
inca o chestie : injectorul unde-i ? :lol:
Über den Wolken !!! de natura broscar :)
http://modelmania.110mb.com/home.html
0

#8 Useril este offline   teo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 466
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 18 March 2006 - 06:05 PM

revin mai pe seara cu o schema , desen in sectiune, si explicatii, ca acuma trebuie sa plec
Avion, cu motor...ia-ma si pe mine-n zbor..
0

#9 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 18 March 2006 - 06:19 PM

Motorul din poza este proiectat de regretatul Anania Moldoveanu...planul a fost publicat si distribuit de fostul AVSAP, parintele UTC-ului (eu il am inca)...dar poate ca nici UTC-ul nu stiu toti ce a fost! Motorul merge cu benzina, nu cu gaz...Teo, amestecul se aprinde de la flacara existenta in motor a ciclului anterior, nu datorita temperaturii motorului. Am vazut demult motorul asta la Serban si stiu ca bujia aia nu e buna: era o improvizatie la acea vreme, de unica folosinta...are izolatie de plastic ce se topeste dupa pornire...cauta sa adaptezi o bujie auto, ceva ce gasesti mai repede...
Cineva intreba unde are injectorul: nu are asa ceva! Functioneaza datorita variatiei de presiune a circulatiei gazelor aprinse! (adica odata ce gazele arse sunt evacuate cu viteza spre un capat, produc un efect de piston si aspira din capatul opus)
Dexter motorul se face alb-oranj la lumina zilei...mai exact nu tot motorul ci tubul rezonator. El a facut furori la vremea respectiva, aeromodelele zburand cu aprox 250-300 km/h, in zbor captiv...ca RC e posibil sa obtii o viteza mult mai mare, datorita lipsei rezistentei la inaintare data de cablurile de pilotaj a captivelor de odinioara! Cat despre zgomot, nu se aseamana cu un tractor fara toba ci cu un aspirator casnic! Functioneaza cu aprox 400 Hz.
Undeva la Tehnice s-a mai dezbatut odinioara tema pulsoreactorului...acolo am indraznit sa sfatuiesc pe doritori sa aibe mare grija, ca motorul functioneaza cu flacara deschisa si aprinde cu usurinta culturi intregi de cereale coapte!
aici discutii pe tema motorului!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 18 March 2006 - 06:56 PM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#10 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 18 March 2006 - 07:27 PM

Cam ce putere dezvolta ?
Cam ce masa are si cam ce consum ?
Are vreo limitare la timpu' de functionare, data fiind temperatura rezonatorului ?

Stima,

PS: Daca e cu flacara deschisa, ... se zboara iarna ! :D , ca zapada nu arde ! :lol:
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#11 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 18 March 2006 - 07:36 PM

In plan scrie ca 4-5 kg forta daca-mi amintesc bine...in rest, durata de viatza depinde de lamelele-supape...cateva minute, dupa care trebuiesc si acestea inlocuite!
Zapada arde daca dai cu el de pamant si improsti cu benzina!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#12 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 18 March 2006 - 07:41 PM

Deci sa inteleg ca e cam de unica utilizare, datorita ... supapelor ? :D

Stima,

PS: Zapada nu cred ca arde !... Poata benzina improscata ! :lol:
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#13 Useril este offline   teo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 466
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 18 March 2006 - 09:16 PM

@marinaru: am zis

Citeaza

dupa ce se incalzeste, procesul se intretine se intretine datorita temperaturii mari la care ajunge teava, si datorita gazelor care tocmai au fost evacuate
deci am zis ca si datorita gazelor. pe net, astia zic ca din cauza temperaturii mari din interior, vaporii de combustibil se evapora mult mai usor decat la pornire cand motorul este rece, si de aia este asa de greu de pornit.
bineinteles ca o sa i se faca modificari la motor. am vazut pe net ca sunt mai multe solutii constructive. deocamdata o sa ma joc cu asta, si dupa ce vad cum stat treaba, o sa ma apuc sa ii fac imbunatatiri
intradevar, e o mare problema cu durata de viata a lamelelor-supape. trebuie sa imi fac un stoc serios :lol:

@marinare, cand ne vedem sa scanez si io planurile alea :D

Aceasta postare a fost editata de teo: 18 March 2006 - 09:26 PM

Avion, cu motor...ia-ma si pe mine-n zbor..
0

#14 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 18 March 2006 - 10:43 PM

Dexter_Jr, la 18 Mar 2006, 18:01, a spus:

Question
#1 Motoru ala o sa straluceasca asa fierbinte o sa fie. Cum o sa protejezi aripa de temperaturi?

La ora actuala exista tehnologie suicienta de protectie:
FIBRA CERAMICA... rezistenta la 1200-1600 grade... si usoara ca fulgul
http://www.conexintr...?unde=fbcer.php

poti merge lejer cu aia de 65kg/mc, cu grosime de 20mm!
Singura conditie e sa n-o presezi... adica sa ramina in stare "RASFIRATA"!
Spor

PS:
@Teo
Ptr informatia asta imi esti dator cu planurile :D

Aceasta postare a fost editata de Dragut: 18 March 2006 - 10:46 PM

0

#15 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 18 March 2006 - 11:06 PM

Se pot face si motoare mai mici sau depind de anumite conditii critice legate de volumul camerei de ardere / teava de evacuare?
...audaces fortuna iuvat...
0

#16 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 18 March 2006 - 11:26 PM

@domnu_doctor - la reactoarele astea conteaza impingerea nu puterea. Consumu e mare. Mai ales daca impinge 4-5 kile cum zice Marinaru. "Rachetele" V1 ale nemtilor erau drone cu motor pulsoreactor.

Oricum cred ca-i o nebunie sa vezi (si sa auzi) asa ceva.

Ca izolator ar putea sa mearga si izolatie bazaltica. Fibra din aia cenusie pentru constructii.
Am inteles ca ar rezista pana pe la 800-900 de grade. Oricum mai mult decat fibra de sticla.
Totusi l-as pune sus, suspendat cumva intr-un suport, departe de corpul avionului. Ca la V1

@silfax - gasesti aici pulsejet-uri de toate marimile: http://www.aardvark.co.nz/pjet/
Cezar

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 18 March 2006 - 11:42 PM

0

#17 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 18 March 2006 - 11:43 PM

Uite cum era separat motorul la V1, sa nu aprinda fuselaju si nici nu necesita cine stie ce izolatie.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de ctotth: 18 March 2006 - 11:46 PM

0

#18 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 19 March 2006 - 02:35 AM

Salutari!

1.) Avantajele pulsoreactorului sunt ca nu are parti in miscare (exceptie valvele de admisie care vibreaza dar si alea se pot considera a nu fi in miscare).

2.) Dezavantajele sunt reprezentate de zgomot si de temperatura mare de operare.

Ideea de a invelit motorul cu materialele propuse de Dragut si Cloth este foarte buna. Probabil ar putea reduce stresul termic pe motor. Cu toate acestea valvele raman adevarata problema in cazul in care se doreste folosirea motorului pentru mai mult de cateva minute...

ATENTIE MARE la operarea motorului respectiv deoarece avand ceva varsta pot sa apara fisuri in metal... si dupa pornire o mica explozie ar fi lucrul cel mai neimportant ce se poate intampla. Personal as merge pe un nou pulsoreactor construit dupa aceeasi schema pastrandu-l doar de macheta pe veteranul respectiv. Din poze nu-mi pot da seama in ce conditii se afla dar daca a fost operat de cateva ori si apoi a stat ani buni pe un raft, e mai bine sa se investigheze de mai aproape daca are fisuri si daca metalul mai are aceleasi caracteristici initiale.

Am vazut diverse website-uri spunand ca au eficienta mare... nu stiu la ce se refera ei la eficienta dar in mod sigur pulsoreactorul nu este un motor eficient consumand mult combustibil pe kilometrul parcurs in comparatie cu celalalte tipuri de motoare. Asta si multe alte dezavantaje au facut ca el sa nu se impuna pe piata si sa fie doar un proiect militar folosit restrans in cel de-al doilea razboi mondial, in prezent fiind mai mult o "acrobatie" decat ceva economic.

Este interesant de vazut de ce amestecul de combustibil din pulsoreactor se incalzeste la temperaturi mai ridicate decat amestecul dintr-un motor cu piston cu ardere interna sau amestecul dintr-un motor turboreactor. Sau nu se incalzeste la temperaturi mai mari? Faptul ca metalul din care este facut pulsoreactorul se incalzeste pana devine alb ma duce sa cred ca se incalzeste mai tare decat un turboreactor a carui metal nu ajunge alb incandescent sau motor cu ardere interna care de asemenea nu ajunge alb incandescent.

Exista pe Internet un raport NACA despre motoarele pulsoreactoare in care erau tratate eficienta, tractiunea functie de parametrii geometrici ai motorului. Din pacate nu reusesc sa-l relocalizez. Poate altcineva are mai mult succes.

MIG-29

edit: am gasit link-ul catre un document... parca nu este chiar cel pe care-l cautam dar este ceva similar...il postez aici in caz ca ajuta pe cineva!
http://www.pulse-jet...pulse.php?ID=32

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 19 March 2006 - 02:44 AM

0

#19 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 19 March 2006 - 02:48 AM

Cred ca temperatura e mai mare ca la alte motoare pentru ca arde un debit mare de combustibil intr-un volum relativ mic. Si pentru ca neavand piese in miscare nu necesita racire. Presiunile sunt semnificativ mai mici decat intr-un motor cu pistoane, rezista si daca e foarte incins.

Din ce am inteles pe site-ul care am dat link la dimensiuni mici sunt mai eficiente ca turboreactoarele de aceasi marime. Sau poate se refera la raportul greutate/tractiune care este foarte bun.

cezar

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 19 March 2006 - 02:53 AM

0

#20 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 19 March 2006 - 03:01 AM

ctotth, la 19 Mar 2006, 02:48, a spus:

Cred ca temperatura e mai  mare ca la alte motoare pentru ca arde un debit mare de combustibil intr-un volum relativ mic. Si pentru ca neavand piese in miscare nu necesita racire. Presiunile sunt semnificativ mai mici decat intr-un motor cu pistoane, rezista si daca e foarte incins.

Din ce am inteles pe site-ul care am dat link la dimensiuni mici sunt mai eficiente ca turboreactoarele de aceasi marime. Sau poate se refera la raportul greutate/tractiune care este foarte bun.

cezar

Da si eu ma gandeam de fapt ca debitul de combustibil ar da un flux mai mare de caldura... dar temperatura flacarii ar trebui sa fie aceeasi. Fluxul mai mare de caldura ar duce la incalzirea la temperatura mai mare a motorului (carcasei/camerei de ardere a motorului). Asta ar duce la inrosirea/albirea spre incandescenta a metalului.
Cam ce presiuni sunt intr-un motor cu ardere interna? (intr-un cilindru cu piston ma refer). Dar intr-un pulsoreactor?

Cat despre eficienta... eu inca nu m-am lamurit cum definesc ei eficienta. Asa e usor sa zic ca pulsoreactorul e mai eficient decat aparatul meu de aer conditionat... si totusi cum definesc aceasta eficienta? De la fizica stiu ca eficienta/randamentul este lucru mecanic util pe lucru mecanic consumat. Ori lucru mecanic consumat putem sa-l presupunem ca fiind energia consumata in motor in urma arderii combustibilului iar lucru mecanic util putem sa-l consideram ca fiind forta inmultita cu deplasarea centrului de greutate a motorului (presupunem deplasare rectilinie).
Si atunci sa fie acest raport mai mare decat cel de la un motor turboreactor?
M-as mira deoarece tot ei zic ca pulsoreactorul consuma mai mult combustibil decat celalalte motoare deci lucrul mecanic consumat este mai mare decat cel de la celalalte motoare si deci raportul de mai sus trebuie sa fie mai mic... prin urmare eficienta mai mica.

Unde am gresit? (sunt sigur ca daca e o greseala e undeva prin modul cum definesc ei eficienta probabil diferit de ceea ce se intelege in mod normal prin eficienta).

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 19 March 2006 - 03:03 AM

0

#21 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 19 March 2006 - 04:03 PM

La un motor cu reactie as defini eficienta ca fiind raportul dintre impingere si debitul de combustibil. Ca lucrul mecanic depinde de viteza cu care se misca avionul.

Presiunea in motoarele cu aprindere - pai la un raport de compresie in jur de 9-10 si o temperatura de ardere de sute (o mie?) grade celsius... sunt niste zeci de atmosfere imediat dupa momentu aprinderii.
0

#22 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 19 March 2006 - 07:08 PM

ctotth, la 18 Mar 2006, 23:26, a spus:

@domnu_doctor - la reactoarele astea conteaza impingerea nu puterea. Consumu e mare. Mai ales daca impinge 4-5 kile cum zice Marinaru.
...
@silfax - gasesti aici pulsejet-uri de toate marimile: http://www.aardvark.co.nz/pjet/
Cezar

Pai impingerea e un fel de ... presiune, nu ?
Si asta e forta raportata la suprafata, nu?
Ma gandeam sa fac o comparatie cu ... motoarele astealalte.
La capitolul CONSUM, cam cum sta ? Ca ma gandesc ca papa cam mult... :( Sa incinga metalu' ala la incandescenta si sa urce temperatura gazelor la sutele alea de grade, ii trebe energie de undeva ... Si aia nu poate veni decat din combustibil.

Legat de linku' cu "toate dimensiunile" pentru @Silfax, ma gandesc, ca si el s-a gandit ca si mine, la dimensiunile sculelor, DA' in ... jos, adica mai mici, nu mai mari !

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#23 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 19 March 2006 - 08:46 PM

vezi documentul care l-am postat. atinge toate chestiunile discutate aici...

MIG-29
0

#24 Useril este offline   teo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 466
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 19 March 2006 - 09:50 PM

MIG-29

Citeaza

Ideea de a invelit motorul cu materialele propuse de Dragut si Cloth este foarte buna. Probabil ar putea reduce stresul termic pe motor


ce sa fac???!! :(
pai io nu stiu ce sa mai fac ca sa asigur o racire mai buna la motor eventual adaugarea unor aripioare ca la radiator... si voi ziceti sa il invelesc in materiale ca sa nu mai radieze?? :) si asa este la limita de temperatura ..

clotth a intuit bine... o sa il prind pe un suport la o distanta sufucienta ca sa nu aiba loc transferul de caldura prin conductie si radiatie, iar pe suprafata aripii de sub motor, o sa o invelesc cu un material reflectorizant, de ex: staniol
Avion, cu motor...ia-ma si pe mine-n zbor..
0

#25 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 19 March 2006 - 09:56 PM

teo, la 19 Mar 2006, 21:50, a spus:

ce sa fac???!! :(
pai io nu stiu ce sa mai fac ca sa asigur o racire mai buna la motor eventual adaugarea unor aripioare ca la radiator... si voi ziceti sa il invelesc in materiale ca sa nu mai radieze?? :)  si asa este la limita de temperatura ..

clotth a intuit bine... o sa il prind pe un suport la o distanta sufucienta ca sa nu aiba loc transferul de caldura prin conductie si radiatie, iar pe suprafata aripii de sub motor, o sa o invelesc cu un material reflectorizant, de ex: staniol

ideea este sa nu conduca caldura in metalul din care e facuta camera de ardere. in felul acesta pastrezi energia termica in interiorul motorului (izoland cu fibrele recomandate mai sus) si maresti si eficienta motorului. Ideea e sa nu pierzi caldura aia in efecte speciale adica incalzit metalul pana la incandescenta...

d-aia ziceam sa studiezi cu atentie pdf-ul respectiv... prezinta multe lucruri. asa de spectacol intr-adevar nu trebuie studiat pdf-ul si cu o pompa de bicicleta s-ar putea sa si-l pornesti iar unii care n-au mai vazut s-ar putea sa fie impresionati... dar atat! si eu cred ca nu vrei doar atat :)

edit:
d-aia unele ajutaje de metal de motoare racheta (de exemplu cele de la racheta anti-nava Harpoon) sunt facute din metal "vopsit" cu un material ceramic.

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 20 March 2006 - 08:37 AM

0

#26 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 19 March 2006 - 11:44 PM

Adevaru ca ce am vazut pe net ca s-a mai testat la sol a fost cu motoare in aer. Nici cu aripioare pentru racire nici izolate. Si se pare ca merg. In zbor, la viteza, au o racire mult mai buna.

@teo - intre aripa si staniolul care o acopera mai pune ceva... in zbor curentu de aer il raceste, dar static/la teste caldura radiata de motorul aflat la cativa cm deasupra poate incinge staniolul destul de mult. Un strat subtire de panza sau pasla de fibra de sticla (fara rasina, doar lipit) intre staniol si aripa e parca mai sigur. Pentru lipirea staniolului pe panza de fibra de sticla merge siliconul, rezista la temperaturi de vreo 300 de grade.

cezar

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 19 March 2006 - 11:45 PM

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu