Creatiile noastre.....
#311
Postat 27 March 2007 - 09:24 PM
#312
Postat 27 March 2007 - 10:18 PM
#315
Postat 28 March 2007 - 03:39 PM
Am impresia ca folositi incorect niste termeni.
Polistirenu extrudat e destul de tare tare si nu-l poti prelucra usor pe o bormasina.
Extruderea este un procedeu mai complicat care foloseste material topit fortat sa treaca prin canale sau orificii astfel incat se pot obtine bare, placi, tuburi, etc. Tari.
Exista insa diferite varietati de p. expandat, unele mult mai dense de nu se vad "bule" sau granule si de obicei este acela colorat verde deschis sau roz, spre deosebire de acela banal alb cu granule vizibile si foarte friabil.
Tocmai acela mai dens, colorat este f. bun pentru modele, intr-adevar se taie usor cu lama sau cutterul si se finiseaza f. bine cu smirghel. In plus un varf din acela este extrem de usor (si fragil totusi). E un material excelent dar numai pentru modele de rachete,
si parca intr-adevar face "scartz" cand il freci... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
Am inteles acum.
#318
Postat 28 March 2007 - 05:55 PM
Tza rocket, la 28 Mar 2007, 17:32, a spus:
poti incerca sa formezi un mesaj COEREENT?
adica sa ai subiect, predicat si complemente. sa ai fraze si semne de punctuatie?
#319
Postat 28 March 2007 - 08:23 PM
Mai precis, m-am referit strict la PLACILE IZOLANTE FOLOSITE LA CONSTRUCTII, suficient de groase (30-50 mm) ca sa iasa un varf. Acolo e sursa.
Aceasta indiferent de denumirea comerciala iar “depron†e o denumire comerciala care cuprinde atat polistiren/polietilena expandata cat si extrudata cu celule inchise, dar depronul “extrudat†tot o spuma este (“foamâ€, are deci aer inauntru) si e folosit pe larg ca material pentru aeromodele. Poate fi de asemenea format in matrite si rezulta cutii, pahare. Nu l-as folosi la varfuri.
Deci atentie ca poate vorbim de materiale diferite. Nu va legati de denumiri ca nu denumirea conteaza ci felul: daca e prea poros NU e bun de varfuri.
Pentru rachete mai mari insa, materialul e prea fragil, se poate folosi ca umplutura sau in combinatie cu alte materiale (con din hartie sau plastic de exemplu) pentru partea rotunjita din varf sau cumva armat cu o teava sau tija in interior la conurile mai lungi.
Ar trebui mutate astea la alt subiect.
Cat despre postarea cu "pusul" extrudatului pana devine expandat, pune-l la subiectul "Tampenii si alte lucruri traznite" http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/laugh.gif
#320
Postat 28 March 2007 - 08:55 PM
Merge strunjit, finisat putin cu smirghel(300-360 granulatie) si apoi laminat peste fibra de sticla sau chiar acoperit doar cu un strat de rasina EPOXY(avea Nakka un varf de genul asta la FF2 daca nu ma inseala memoria).
Intr-n fel sunt bune ca daca pica racehta in bot mai amortizeaza. Dar in rest in afara de faptul ca sunt relativ usor de facut alte avantaje nu prea au.
La o racheta de sa zicem 1,5m la care ai vreo 1-2Kg in primii 30cm de la baza(motor, stabilizatoare) aproape sigur va trebuii sa-i pui ceva plumb in bot s-o echilibrezi...deci tot un varf de fag e ok http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
Dex
#321
Postat 18 April 2007 - 07:22 AM
Dexter_Jr, la 26 Mar 2007, 16:53, a spus:
liviu123, la 26 Mar 2007, 16:22, a spus:
Daca scoti ogiva perfecta din brisca si smirghel eu ma las de rachetomodelism....
iti arat mai dezteras un om care face niste conuri din balsa de te kci pe tine :D plecam o data in Polonia la un campionat si el si-a uitat conurile pe masa si in gara la Deva cat am asteptat trenul a facut 3 conuri de am ramas tampit.Sunt oameni si oameni .. poate baiatul a mai folosit si o bormasina ca sa il faca mai bine dar nu ai de unde sa stii .. anyway ... mi se pare cam scurta racheta .. sper sa nu danseze pe la sol cand o aprinde ... BAFTA ANYWAY...
Aceasta postare a fost editata de st3fy: 18 April 2007 - 07:25 AM
#322
Postat 18 April 2007 - 08:18 PM
motorul este un g inferior.
http://www.youtube.c...h?v=EIPh4jYqWug
Aceasta postare a fost editata de Mr. F: 18 April 2007 - 08:19 PM
#323
Postat 18 April 2007 - 09:02 PM
Citeaza
Sunt oameni si oameni .. poate baiatul a mai folosit si o bormasina ca sa il faca mai bine dar nu ai de unde sa stii .. anyway ... mi se pare cam scurta racheta .. sper sa nu danseze pe la sol cand o aprinde ... BAFTA ANYWAY...
"Baiatu" (mersi) n-a folosit bormasina, dar alta data o va folosi...
A fost scurta intr-adevar dar cu o contragreutate de 15 gr. foarte aproape de varfu varfului. A fost racheta de altitudine, deci trebuia sa fie mai grea ca sa merga mai bine in inertie si in plus sa asigure frecare minima.
A facut 2 zboruri f. bune, dupa aia am taiat-o si mai mult :mellow: ca sa o folosesc ca booster ptr. alta racheta. Cei trei "R"...
Nu pastrez rachetele folosite. Le lansez pana se se pierd, se deterioreaza, recuperez ce se poate, le arunc, etc.
Vorbim la vara daca vii la national.
#324
Postat 18 April 2007 - 10:02 PM
combustibil: 65-35, 4 batoane inhibate la exterior L: 35 mm, D: 20 mm , C: 6 mm;
carcasa: otel sudat, 0.7 mm perete, DI: 23 mm. Lungimea interioara a carcasei este de 170 mm pentru a putea contine in urmatoarele teste si o pastila trasoare.
nozzle: SC: 6mm, expansiunea de 10 ( divergenta de 12grade), fara sectiune convergenta.
partea mobila este dopul de presiune prins din exterior cu 4 suruburi si etansat cu silicon de temperatura. Nozzle-ul este turnat direct in carcasa din ciment negru normal.
Aceasta postare a fost editata de Mr. F: 18 April 2007 - 10:05 PM
#325
Postat 18 April 2007 - 10:07 PM
Chiar se si aude momentul in care apas pe butonul de lansare.
Aceasta postare a fost editata de Mr. F: 18 April 2007 - 10:08 PM
#326
Postat 24 April 2007 - 11:32 AM
O lansare... :D
Motor din clasa E.
http://www.youtube.c...h?v=1JR6Ktk3Dag
Si recuperarea:
http://www.youtube.c...h?v=JLOBPzj8Fn8
MIG-29
#327
Postat 24 April 2007 - 03:18 PM
lansarea aceea mai veche un pic instabila de care am mai vorbit. in cele din urma am reusit sa fac rost de filmulet..B)
#328
Postat 15 May 2007 - 07:45 PM
o racheta noua de-a mea plus cateva poze din timpul constructiei. Aceasta racheta a aparut din dorinta de a experimenta recuperarea cu 2 parasute.
Aceasta postare a fost editata de Mr. F: 15 May 2007 - 09:19 PM
#329
Postat 06 June 2007 - 06:28 AM
Ca sa mai fie ceva si pe la « Rachetomodele »
Am o serie de fotografii facute saptamana trecuta la concursul anual de modele de racheta.
Cum am mai spus si cu alta ocazie, aici se folosesc curent motoare mult mai mari decat la concursurile FAI, de obicei pana la 80 Ns, in plus in fiecare an se schimba probele, e mai distractiv.
Am adaugat fotografii cu detalii cu macheta de altitudine in stare finala si in zbor.
http://picasaweb.goo...iu1234/Tomahawk
Sunt apoi o serie de foto luate in ziua a doua de concurs, proba de altitudine cu incarcatura (2 oua crude) clasa 80 Ns si proba de machete de altitudine, clasa 40 Ns.
Motoarele in marea majoritate Estes sau Quest cu BP, plus cateva motoare cu combustibiul compozit (APC).
Modelele nu sunt din kit-uri.
Am pus si un scurt film cu una din lansarile mai “aratoaseâ€, din pacate nu am facut filme cu lansarea rachetelor in trepte, e destul de dificil de prins.
Se vede si o explozie de motor destul de mare, daca racheta e bine construita, nu are de suferit prea mult (atentie, e vorba de rachetomodele de competitie, foarte usoare, corpuri de juma de milimetru grosime, balsa, etc)
http://picasaweb.goo...viu1234/SAM2007
Imagini atasate
#330
Postat 24 June 2007 - 04:53 PM
Modelul a fost conceput pentru testarea unui sistem mai simplu de ejectare a rachetelor auxiliare laterale (“boostereâ€), care avand motoare mai mici dar cu forta mare si timp scurt ajuta semnificativ lansarea, astfel ca se poate folosi un motor mai slab ca motor principal.
Racheta poate zbura in 16 configuratii diferite (o treapta sau 2 trepte, cu boostere sau fara, cu boostere active sau inerte, largabile sau fixe, etc) plus inca cateva variante in functie de motoarele folosite. Nu e mare, diametrul primei trepte e de 70 mm, tr. 2 are 42 mm diametru, lungimea totala cca. 900 mm.
Motoare: treptele cate un motor C, D sau E pe 24 mm fiecare iar in boostere cate un motor A sau B pe 13 sau 18 mm diam. Se pot pune si motoare principale F de 60-80 Ns dar numai o data, ca dupa lansare n-o mai gasesc nici cu politia.
Materiale: hartie rulata ptr. corpuri, corpul tr. 2 are si doua straturi spirale din fibre de sticla 0.05, placaj aviatic de 2 mm ptr aripile incastrate in corp. Treapta superioara e aprinsa cu teava de la motorul primei trepte cu zero intarziere. Stramerul primei trepte aruncat de un arc spiral, pe la partea inferioara a corpului, in momentul aprinderii tr.2.
Nu este nimic f. complicat, trebuie doar ceva experienta, atentie si bineinteles motoare, problema cea mare care este atat de greu de rezolvat in Ro, sau cel putin pentru cei care nu sunt inca membrii ai vreunui club (spun asta ptr. ca am facut rachete asemanatoare, mai mari chiar, in Romania, cu materiale “indigene†100% - deci se poate. Unii din rachetistii romani de la cluburi fac rachete si mai complexe, deci atentie iarasi: se poate si in Ro).
http://picasaweb.goo...iu1234/BOOSTERS
Jucaria asta inceraca sa demonstreze ca se pot obtine zboruri spectaculoase, care au si zgomot si fum si inaltime folosind motorase mult mai usor de facut sau procurat. Sigur ca nu e acelasi lucru cu ceeea ce se poate obtine cu motoare mult mai mari, dar si munca si costul sunt considerabil mai mici. Presupunand ca as fi facut acelasi fel de racheta, dar folosind motoare mari, de sute de Ns in loc de zeci de Ns as fi avut in plus serioase probleme cu aprobarea pentru lansare, pe langa numeroase complicatii constructive in vederea indeplinirii unor criterii de siguranta. Pana la 160 Ns per total nu intreaba mai nimeni de sanatate, cel mult acela care supravegheaza lansarile face o scurta inspectie si zice Ok/Not Ok sau “capu’ la cutieâ€.
Am FILMUL lansarii, numai 5 secunde in total, cca 150 cadre, 10 Mb, e f. greu de prins zborul in obiectiv (ap. foto nu video). Am postat cateva secvente
Daca la fata locului totul a parut Ok, pe fim dat cadru cu cadru se vede ca nu a fost chiar asa: un booster s-a aprins ceva mai devreme (0,1 sec) si s-a separat mai devreme (0.2 sec) in timp ce racheta s-a rotit in jurul axei cu cel putin 180 grade, al doilea a avut separare mai violenta, etc. Pe film se vede norul de la aprindere al tr. 2, dupa numai cateva cadre separatia e vizibila, deci totul s-a petrecut f. rapid.
Racheta a fost lansata in conditii de vant destul de tare, 5-6 m/sec, inainte de furtuna. Locul de lansare e o ferma de “gazonâ€, care creste iarba si apoi o recolteaza ptr. replantare, asa ca alergarea pentru recuperare a fost o placere!
Un nou zbor va fi probabil pe 21 sau 22 iulie.
Imagini atasate
#331
Postat 25 June 2007 - 08:29 PM
Am fost intrebat cum s-a realizat efectiv legatura boosterului cu corpul treptei 1.
Am pus mai jos o schita de principiu care se poate adapta si la machete (Ari 3 & 4, Delta II) cu ceva modificari.
Cum spunea dl Bitex, cati modelisti atatea solutii pentru aceeasi problema, fiecare dupa experienta, indemanare si timpul avut la dispozitie.
Prinderea a fost cumva verificata la rezistenta, adica am pus o greutate de 2 kilograme (o sticla de Cola) pe booster, ceea ce inseamna aproximativ valoarea maxima a tractiunii motorului din booster, nu s-a rupt nimic, doar o usoara deformare elastica.
Cat despre "sincronizarea" aprinderii mai multor motoare (teacher64 - welcome!)
dracu nu e asa de negru, cu o conditie: sa se foloseasca amorse electrice bine facute, uitand definitiv de fitile, cutii cu BP, etc.
Fisiere atasate
-
BOOSTER.pdf (9.38K)
Number of downloads: 183
#334
Postat 16 July 2007 - 06:46 AM
V-am zis ca mai lansez o data dracia aia cu multe motoare, boostere, trepte pe care am prezentat-o prima data acum 3 saptamani.
De data asata dau si filmul lansarii, pe langa cateva poze comentate, cu fazele principale. Am incercat sa prind pe film ceea ce nu am prins prea bine prima data, adica separarea treptei 2 si zborul ulterior.
Racheta a mers perfect si de asta data, deci sistemul de ejectare a boosterelor active e validat in suficienta masura. Am folosit exact aceeasi configuratie de motoare si sist. de recuperare. De data asta nu a fost vant prea puternic, am putut recupera usor treapta 2.
http://picasaweb.goo...u1234/Boosters2
Tot azi am facut o lansare cu motor hibrid, cu noul echipament cumparat de club, de fapt numai butelia, ca restul e de la fiecare. S-a folosit pentru test cel mai mic motor, unul categoria G mica (cca. 125 Ns., iar ca si combustibil o bucata de teava din PVC) si a contat doar sa vedem cum merge motorul (reutilizabil). A mers f. bine, galagie mare, dar parca tot e prea mic. :)
Film, poze, maine, daca va intereseaza desigur.
Imagini atasate
#335
Postat 16 July 2007 - 11:39 AM
Intors capul spre dreapta si se vede ok....
Ce m-a mirat a fost intarzierea mare dintre "Go!" si aprinderea capselor... nici la zahar n-am asa delay... oricum acle delay daca e "bine calculat" are un efect foarte dramatic asupra spectatorilor (simti cum creste adrenalina)...eu de exemplu pun in motor o capsa mica ( un pai cu 0,3-0,5 gr de Bp) care in momentul initierii face un mic poc iar dupa aproximativ 1 secunda se aprinde motoru.
Liviu o intrebare...ce presiuni aveti in motoarele alea hibride? Eu din cate stiu ai presiuni de functionare destul de mici (altfel N2O ar ramane in rezervor), deci forta relativ mica dar timp de ardere de ordinul secundelor bune...
Eu neaparat vreau poze si filmul...daca ai poze cu rezolutie mai mare trimitemi-le pe mail si le atasez eu...
Toate cele bune
Dex
#340
Postat 16 July 2007 - 01:08 PM
pe pagina anterioara a spus Liviu ca a folosit motoare comerciale...
liviu123, la 24 Jun 2007, 16:53, a spus:
Aceasta postare a fost editata de Dexter_Jr: 16 July 2007 - 01:11 PM