Creatiile noastre.....
#372
Postat 15 January 2008 - 09:59 PM
Aceasta postare a fost editata de Supreme: 15 January 2008 - 10:03 PM
#376
Postat 15 January 2008 - 11:22 PM
Con din lemn de esenta tare,aripioare din balsa(2mm),tub din fibra de sticla cu rasina poliesterica.Greutate:73,5 g.
Aceasta postare a fost editata de Tza rocket: 16 January 2008 - 01:25 PM
#377
Postat 15 January 2008 - 11:42 PM
Aceasta postare a fost editata de ErG: 15 January 2008 - 11:46 PM
#381
Postat 16 January 2008 - 01:22 PM
ce ai bagat in motor? heck ce "motor" ai pus acolo...nu de alta da' dupa arata ajutaju' ala...am avut diametru critic la motor de 70mm diametru interior...
din ce sunt facute stabilizatoarele? ca mie mi se par cam "cartonoase" si nu cred ca vor tine. un balsa de 2-3mm macar sua daca nu si placaj merge si neaparat scapa de stabilizatoarele alea dreptunghiulare din apropierea varfului ca te trezesti cu racheta in cap...
si inca ceva...ce dreq e chestia aia verde de langa teava de cupru?
#382
Postat 16 January 2008 - 01:26 PM
#383
Postat 16 January 2008 - 05:31 PM
Pisic, forma conica nu-i chiar ideala pentru o racheta. Ai grija la centraj. Nu stiu ce motor o sa folosesti, dar ar fi bine sa estimezi si greutatea lui si sa o iei in calcul. Degeaba stim ca are corpul 50 de grame daca nu stim nimic de restul (cat de grele sunt motorul, parasuta, etc.). Cat despre evacuarea sistemului de recuperare pe jos, s-a mai facut si merge, desi nu-i foarte comoda solutia.
#386
Postat 27 January 2008 - 12:46 PM
E40-5:forta maxima 40 N,timp de ardere 1 secunda,timpi de intarziere 5 secunde,diametru exterior 25mm,lungime 10 cm.
Un filmulet static :http://www.youtube.c...h?v=648mb7Fml0o.
Diferente intre motorul acestea si cele comerciale sunt faptul ca acestea sunt core burnere(precum cele cu KNO3/zahar) si ard un timp relativ mic din aceasta cauza,dar dezvolta o putere buna pentru motoare necomerciale.Sa imi ziceti parerea voastra.
A si intre timp niste poze cu o rachetuta recent lansata,dar nu am mai gasito:
http://img88.imagesh...dsc00006ed7.jpg
http://img88.imagesh...dsc00007sb2.jpg
http://img88.imagesh...dsc00008qa3.jpg
#387
Postat 27 January 2008 - 01:20 PM
#388
Postat 27 January 2008 - 05:42 PM
Daca zici ca scoate 40 N, la dimensiunile acelea, inseamna ca este mai bun decat motoarele comerciale deci totusi pulberea este buna.
Pentru orice motor este necesar a se indica si cantit de comb. inclusa, asa cum se da in mai toate prospectele.
Deosebirea fata de motoarele comerciale de firma (una dintre ele) este ca acelea au o rata de esec de max 1-2%.
Incearca sa faci cumva camera mai scurta, 1 Cm este suficient.
Nu este nevoie de forta asa de mare pentru ca o racheta normala sa mearga foarte bine. Zic normala intelegand ca nu are corpul din teava de instalatii, arpi din tabla si alte asemenea tampenii.
Pentru un motor de 40 Ns, racheta ar trebui sa aiba intre 200 si 600 grame la lansare.
Racheta din poza arata f. bine.
#389
Postat 27 January 2008 - 10:10 PM
Intre timp maine am o lansare:
http://img231.imageshack.us/img231/1349/ds...dsc00011xp6.jpg
http://img225.imageshack.us/img225/2830/ds...dsc00012gn2.jpg
#390
Postat 27 January 2008 - 10:15 PM
Tza rocket, la 27 Jan 2008, 22:10, a spus:
hai sa lamurim putin treaba aici...
ce rasina folosesti mai exact? ca daca e ce ziceai tu prin niste posturi mai vechi nu e poliesterica nici daca-i faci rugaciuni
#393
Postat 28 January 2008 - 12:01 AM
Cu cele 35grame de BP "extra", se poate scoate max 28 Ns, chestie de impuls specific al combustibilului, unde nu prea avem ce face. Artizanal, adica acasa, nu putem spera la mai mult de IPS 0.65-0.75 Ns/gram. Se mai poate umbla, in sensul de adaugare de aditivi, dar nu discutam aici si nu dau retete.
Am vazut acuma si filmul. Cauta si vezi pe You Tube cate va teste asemanatoare cu motare de aceeasi marime sau mai mici , vei putea avea o idee mai buna despre valoarea motorului tau.
Din cele ce spui inteleg ca nu folosesti la presare o matrita (carcasa metalica) in care introduci motorul pentru umplut, de aceea ai apelat la o carcasa mult mai groasa din carton, pe care o subtiezi prin decojire, ceea ce afecteaza semnificativ rezistenta portiunii ramase. Daca ai face o carcasa metalica groasa in care sa pui direct carcasa motorului, adica matrita de care vorbeam ai putea realiza dintr-o singura montare si ajutajul si incarcarea cu combustibil si capacul, toate acestea fiind prafuri pe care le torni in tub. In acest fel asiguri pe langa productivitate si repetabilitatea caracteristicilor motoarelor. In plus spui adio suruburilor care sunt atat de inestetice si sursa de ruptura.
Este acum putin important din ce se face carcasa rachetei, la aceste dimensiuni merge facut din aproape orice carton, plastic, fibre. Nu ne nici o problema, tu ramai cu secretul de fabricatie al rasinii, ceilalti fac si ei corpurile cum pot, care e problema? Adevarata problema este la motor, adica functioneaza f. scurt, ceea ce nu e spectaculos deloc. Daca tot folosesti Bp care permite timpi lungi de ardere, nu ca zaharelul, incearca si cu un core scurt, nu ai decat de castigat.
Fisiere atasate
-
E9.pdf (31.4K)
Number of downloads: 204
#394
Postat 28 January 2008 - 12:15 AM
In schimb s-a dovedit foarte bun pentru treapta 2-a, poate trimite 2 oua la un km inaltime, du-te si le cauta dupa aia...
:o
Cam astea sunt si dimensiunile si caracteristicile maxime pentru motoarele cu BP facute pana acum in Ro, cel mai mult la Suceava. De obicei acelea aveau forta initiala mai mare si timp mai scurt, fiind destinate clasei de machete, unde rachetele sunt complicate, mari, grele si nu trebuie sa zboare mai sus de 50-60 m.
Imagini atasate
#395
Postat 28 January 2008 - 08:42 AM
Cat despre motorul meu cu BP,daca ii dau coreul mai mic nu merge tare bine,adica test static si pe bat se ridica si merge o distanta destul de buna,dar cand puneam pe racheta ori mergea vreo 200 ms i o lua intro parte ori nu se ridica deloc;dar cu motoru asta is sigur ca o ia la sanatoasa si chiar foarte sus,si ca sa fie spectaculos pot sa ii pun o intarzierecare sa dea o culoare la flacara sau un fum colorat.Oricum cu motor de genu acesta as vrea sa fac boostul la racheta(2 stage),dupa care sa aiba un motor fara core ca treapta a doua,dar asta ii alta mancare de peste.
Va tin la curent oricum cu ce urmeaza sa fac si cu lansarea de azi. :rolleyes:
Aceasta postare a fost editata de Tza rocket: 28 January 2008 - 08:44 AM
#396
Postat 29 January 2008 - 05:43 PM
Cred ca este un lucru util.
Tuburile se umplu mai mult sau mai putin si asa rezulta diferite clase de motoare, C, D,E si diferite intarzieri. Motoare de 10 Ns mai obisnuite sunt cele de 17,5 mm diametru, unde se procedeaza la fel, adica acelasi tip de tub de 70 mm lungime se incarca pentru 2,5 Ns, 5 Ns sau 10 Ns. Normal ca lucrul asta nu e ehiar bun pentru cei care cauta ceva performanta, adica racheta cara degeaba o bucata de tub care nu foloseste la nimic, motorul e mai greu. In plus este supradimensionat la grosimea peretilor (2 mm ptr motoarele de 17.5 mm). Problema este insa ca se cauta performanta acolo unde nu e. Sunt motoare comerciale, de serie in primul rand si trebuie sa raspunda unor criterii specifice, din care cel mai important este siguranta in functionare. Asta nu inseama ca nu pot fi folosite cu succes si in competitii, depinde unde si cand.
In general, cam toate motorasele de dimensiuni asemanatoare, facute de amatori au fost mai bune ca performante decat majoritatea celor comerciale insa fiabilitatea a fost considerabil mai redusa. Aici e ca peste tot, cine nu risca nu castiga.
Sunt multe probleme care apar, multe din ele nu au fost inca discutate aici pe forum, ca de exemplu chiar testele astea de fiabilitate sau de pastrare a a caracteristicilor in timp sau in conditii mai deosebite de mediu. Asa de exemplu, motoarele astea cu BP se comporta destul de diferit cand afara e foarte cald (daca au fost expuse la caldura mai mult timp), foarte umed (se intampla foarte des la concursuri, mai ales dimineata) sau frig ( chiar zilele astea am â€ocazia†sa testez motorul cum merge pe frig, sunt minus 40 pana la minus 50 grade Celsius afara, desi mai degraba nu mai functionez eu eu decat el !). :D
De asemenea este f. important cum se pastreaza, ferit de umezeala sau variatii rapide de temperatura. In plus sa stiti de la mine un lucru: daca am scapat pe jos un motor, pe parchet sau pe ciment, motorul acela nu a mai fost folosit niciodata la vreo lansare in concurs. Poate am exagerat, poate nu, cert este ca nu am patit explozii decat f.f. rar, poate o data la cateva sute de lansari, nici nu-mi aduc aminte de vreun eveniment din asta.
A face cateva motorase pentru uz propriu este un lucru, dar a da si la altii e cam altceva.
Fisiere atasate
-
Motor_E9.pdf (22.43K)
Number of downloads: 231
#397
Postat 02 February 2008 - 04:12 PM
http://img231.imageshack.us/img231/1349/ds...dsc00011xp6.jpg
O poza cu mine si racheta weekendu trecut cand nu am lansato:
http://img82.imagesh...dsc00013ve7.jpg
Desigur si filmuletul lansari:
http://www.youtube.c...h?v=CqQyIL8iu5k
#398
Postat 02 February 2008 - 09:26 PM
#399
Postat 21 February 2008 - 12:40 AM
Nu mai crez subiect nou, ca si asa sunt prea multe.
Am o problema de rezolvat si poate ma ajutati voi cu o parere cel putin.
Lucrez la o macheta, care are in fund un ajutaj (fals) care trebuie pastrat in pozitie (ca lungime). Motorul real trebuie sa aiba loc in interiorul acestui ajutaj, dar nu se poate, fiind mult mai mare in diametru decat sectiunea critica.
O solutie (fumata de mult) este sa se faca ajuajul acela din 2 bucati, taiat pe verticala si prinse de o parte si de alta a motorului.
Alta solutie ar fi folosirea faptului ca ajutajul motorului are diametrul mult mai mic decat diametrul motorului, e ca un gat de 14-15 mm diametru fata de 29 al motorului, astfel ca incape foarte bine in diametrul sectiunii critice a ajutajului rachetei. Vedeti poza de mai jos ca altfel poate nu intelegeti mare lucru.
Intrebarea este in ce masura faptul ca motorul este "bagat inauntru" are influenta asupra parametrilor
functionali. Sigur are, nu pot aprecia cat de mult, programele care simuleaza curgeri pe ajutaje nu merg aici, situatia fiind diferita. In plus as vrea ca sa protejez cumva ajutajul acela fals, punand un con din tesatura din fibre de sticla fara rasina (se poate si alta metoda de izolare dar e complicat). Oricum nu-mi fac iluzii ca ar rezista prea bine ajutajul acela, o sa fac mai multe, problema e cu forta motorului, cam cat se pierde.
Ca remarca: motorul e compozit si functioneaza 3 secunde. Forma jetului este cea pe care ati putut-o vedea in fotografiile cu macheta Little Joe la www.google.com/picasaweb/liviu1234. E ceva mai special, destinderea are loc parca mai departe de motor.
Imagini atasate
#400
Postat 21 February 2008 - 12:00 PM
eu as zice asa: fa ajutajul fals, prinde'l de motor, pune-l pe un stand si aprinde-l. eventual filmeaza ajutajul sa vezi cam cum se comporta.
compara apoi curba de tractiue obtinuta in felu asta ori cu cea data de producator ori cu una obtinuta cu acelasi motor dar fara ajutajul fals. parerea mea ca asta e cea mai bulletproof solutie.
sti exact cum se va comporta.