Modelism - RHC Forum: Creatiile noastre..... - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 17 Pagini +
  • « Prima
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • Ultima »

Creatiile noastre.....

#371 Useril este offline   ErG 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 24-October 07

Postat 15 January 2008 - 09:58 PM

Mai am de lucru

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-5-1200427132.jpg

0

#372 Useril este offline   Supreme 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 75
  • Inregistrat: 20-May 07

Postat 15 January 2008 - 09:59 PM

mai revin si eu pe forum .... ce ai bagat in el acolo , e ceva de cupru ? vezi ca face poc motoru daca l-ai facut din cupru ,dar nu se vede prea bine, oricum nu cred ca o sa faca cn stie ce motoru ala

Aceasta postare a fost editata de Supreme: 15 January 2008 - 10:03 PM

0

#373 Useril este offline   ErG 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 24-October 07

Postat 15 January 2008 - 10:00 PM

Si cum eee ?

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-5-1200427226.jpg

0

#374 Useril este offline   ErG 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 24-October 07

Postat 15 January 2008 - 10:06 PM

Numai evacuarea este din cupru ... Orcum este foarte mic motoru ... ma bucur de numai numai sa vad ca se ridica 2m ... B) :lol:
0

#375 Useril este offline   Supreme 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 75
  • Inregistrat: 20-May 07

Postat 15 January 2008 - 10:11 PM

bine ... atunci poate filmezi si tu lansarea sa vedem ce si cum..... oricum sau zboara vro 20 m sau sare teava aia din cupru si nu mai zboara deloc :lol:
0

#376 Useril este offline   Tza rocket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 11-December 06

Postat 15 January 2008 - 11:22 PM

Pai nu stiu ce sa zic de rachetele voaste...a lui Pisic hai ca mai merge ,chiar ii draguta.Dar sincer ErG nu stiu ce sa zic...Uite rachetuta mea:http://img228.imageshack.us/img228/3179/ds...dsc00001fy2.jpg


Con din lemn de esenta tare,aripioare din balsa(2mm),tub din fibra de sticla cu rasina poliesterica.Greutate:73,5 g.

Aceasta postare a fost editata de Tza rocket: 16 January 2008 - 01:25 PM

Fiber glass is the best!!!!
0

#377 Useril este offline   ErG 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 24-October 07

Postat 15 January 2008 - 11:42 PM

Frate ... este prima mea racheta ... Acuma nush daca u te-ai nascut direct cu dintzi in gura sau ca prima ta racheta a fost un agm 88 ... dar eu zic ca ii destul de bunicica asa facuta peste noapte home-made ... B)

Aceasta postare a fost editata de ErG: 15 January 2008 - 11:46 PM

0

#378 Useril este offline   don Quijote 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 40
  • Inregistrat: 24-October 06

Postat 16 January 2008 - 12:03 AM

ErG, mi s-a parut mie sau exista niste aripioare dreptunghiulare mai sus pe corpul rachetei ? Daca chiar ai pus unele acolo, sunt curios care-i motivul.
0

#379 Useril este offline   ErG 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 24-October 07

Postat 16 January 2008 - 07:42 AM

Cred ca numai asa de dizain ... B)
0

#380 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 16 January 2008 - 08:34 AM

ErG, la 16 Jan 2008, 08:42, a spus:

Cred ca numai asa de dizain ... B)

Scoate-le. Probabilitatea sa ai traiectorie imprevizibila din cauza lor e foarte mare!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#381 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 16 January 2008 - 01:22 PM

fara gluma acum nu prea te-as sfatuii sa lansezi chestia aia.
ce ai bagat in motor? heck ce "motor" ai pus acolo...nu de alta da' dupa arata ajutaju' ala...am avut diametru critic la motor de 70mm diametru interior...
din ce sunt facute stabilizatoarele? ca mie mi se par cam "cartonoase" si nu cred ca vor tine. un balsa de 2-3mm macar sua daca nu si placaj merge si neaparat scapa de stabilizatoarele alea dreptunghiulare din apropierea varfului ca te trezesti cu racheta in cap...
si inca ceva...ce dreq e chestia aia verde de langa teava de cupru?
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#382 Useril este offline   Pisic 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 79
  • Inregistrat: 08-August 07

Postat 16 January 2008 - 01:26 PM

Buna!m-ati putea ajuta si pe mine un pic?In pozele mele este un corp de racheta mai mare in spate (aia cu galben,portocaliu,verde si alb)si nu stiu ce aripioare sa pun,sa pun mari la baza?sau sa pun si la varf,dar daca o sa pun si la varf o sa fie instabila?.Corpul rachetei aleia are cam 75 de cm si vreo 50 de grame,are forma conica iar in legatura cu parasuta m-am gandit sa fac cumva sa iasa prin spatele rachetei,adica sa iasa si motorul iar dupa motor sa iasa parasuta.
0

#383 Useril este offline   don Quijote 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 40
  • Inregistrat: 24-October 06

Postat 16 January 2008 - 05:31 PM

Aripioarele spre varf nu-si au rostul. Ba dimpotriva, contribuie la destabilizarea modelului si dovedeste ca nu te preocupa centrajul lui.

Pisic, forma conica nu-i chiar ideala pentru o racheta. Ai grija la centraj. Nu stiu ce motor o sa folosesti, dar ar fi bine sa estimezi si greutatea lui si sa o iei in calcul. Degeaba stim ca are corpul 50 de grame daca nu stim nimic de restul (cat de grele sunt motorul, parasuta, etc.). Cat despre evacuarea sistemului de recuperare pe jos, s-a mai facut si merge, desi nu-i foarte comoda solutia.
0

#384 Useril este offline   ErG 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 24-October 07

Postat 16 January 2008 - 05:49 PM

Am am aprins motoeul si a plecat fara racheta ... a iesit pe varf cu tot cu parasuta si ce am vazut era o bila de fac ce o urcat cam 20 m .... !!! ... si stiu ca in varful motorului am uitat sa pun nisip ... B) :angry: :) :) :lol:
0

#385 Useril este offline   ErG 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 78
  • Inregistrat: 24-October 07

Postat 16 January 2008 - 05:55 PM

Am taiat aripioarele din partea de sus ... imi spune cineva cum sa fac un motor cat de cat pt racheta din pozele de mai sus .. !!!! :rolleyes: :angry:
0

#386 Useril este offline   Tza rocket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 11-December 06

Postat 27 January 2008 - 12:46 PM

Vad ca nu raspunde nimeni la categoria,,Vanzari'' asa ca o sa postez aici motor functional cu BP diferit de cele comerciale:


E40-5:forta maxima 40 N,timp de ardere 1 secunda,timpi de intarziere 5 secunde,diametru exterior 25mm,lungime 10 cm.
Un filmulet static :http://www.youtube.c...h?v=648mb7Fml0o.

Diferente intre motorul acestea si cele comerciale sunt faptul ca acestea sunt core burnere(precum cele cu KNO3/zahar) si ard un timp relativ mic din aceasta cauza,dar dezvolta o putere buna pentru motoare necomerciale.Sa imi ziceti parerea voastra.


A si intre timp niste poze cu o rachetuta recent lansata,dar nu am mai gasito:
http://img88.imagesh...dsc00006ed7.jpg
http://img88.imagesh...dsc00007sb2.jpg
http://img88.imagesh...dsc00008qa3.jpg
Fiber glass is the best!!!!
0

#387 Useril este offline   detonate 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 86
  • Inregistrat: 05-August 07

Postat 27 January 2008 - 01:20 PM

Din ce este corpul rachetei PVC?
0

#388 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 27 January 2008 - 05:42 PM

Motoare de acest fel cu pulbere, adica core burner pe toata lungimea nu am vazut si niciodata n-as fi indraznit macar sa ma gandesc la asa ceva. De obicei, "camera prea lunga" in motoare cu bp inseamna explozie, asta fara discutie daca ceea ce este inauntru este intr-adevar un bp bun. Daca totusi motorul merge asta se datoreaza unor coditii specifice sau poate "gaura" nu e pe toata lungimea, ci numai vreo 2 cm.
Daca zici ca scoate 40 N, la dimensiunile acelea, inseamna ca este mai bun decat motoarele comerciale deci totusi pulberea este buna.
Pentru orice motor este necesar a se indica si cantit de comb. inclusa, asa cum se da in mai toate prospectele.
Deosebirea fata de motoarele comerciale de firma (una dintre ele) este ca acelea au o rata de esec de max 1-2%.
Incearca sa faci cumva camera mai scurta, 1 Cm este suficient.
Nu este nevoie de forta asa de mare pentru ca o racheta normala sa mearga foarte bine. Zic normala intelegand ca nu are corpul din teava de instalatii, arpi din tabla si alte asemenea tampenii.
Pentru un motor de 40 Ns, racheta ar trebui sa aiba intre 200 si 600 grame la lansare.
Racheta din poza arata f. bine.
0

#389 Useril este offline   Tza rocket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 11-December 06

Postat 27 January 2008 - 10:10 PM

Corpul din poza e facut din fibra de sticla si o rasina poliesterica(corpuri de acest gen pot sa fac la comanda),fiind foarte usor si rezistent;cat despre motor avea 4 cm de core in 5 cm de pulbere si 35 g de BP.Toata smecheria la motoru asta ii ca tubul de carton initial are mai mare grosime ca sa reziste presiunii la care e supus cand presez cu presa hidraulica(5 tone),dupa care este ,,decojit'' de cartonul in plus pentru a avea grosimea dorita.Alti factori pentru ca motoru nu explodeaza din cauza presiuni ii presa hidraulica(fara ea nu cred ca as fi reusit) si Bp de o calitate buna;buna in sensul ca foloseste carbune de carpen(BP nu arde foarte repede dar da foarte multe gaze) si este si facut in ball mill,asta facandul ideal pentru presat(cu cat ii mai pulbere cu atat se preseaza mai bine).


Intre timp maine am o lansare:

http://img231.imageshack.us/img231/1349/ds...dsc00011xp6.jpg
http://img225.imageshack.us/img225/2830/ds...dsc00012gn2.jpg
Fiber glass is the best!!!!
0

#390 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 27 January 2008 - 10:15 PM

Tza rocket, la 27 Jan 2008, 22:10, a spus:

Corpul din poza e facut din fibra de sticla si o rasina poliesterica

hai sa lamurim putin treaba aici...
ce rasina folosesti mai exact? ca daca e ce ziceai tu prin niste posturi mai vechi nu e poliesterica nici daca-i faci rugaciuni
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#391 Useril este offline   Tza rocket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 11-December 06

Postat 27 January 2008 - 10:22 PM

A cum sa iti zic eu..conteaza ce ii daca rezulta tuburi foarte rezistente si usoare?Ii o rasina pe care o fac eu,asta e.M-am descurcat cum am putut,daca cineva vrea ii fac,daca nu asta e.
Fiber glass is the best!!!!
0

#392 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 27 January 2008 - 10:53 PM

de unde stii ca sunt foarte rezistente?
la mana poate ca par rezistente da' daca rasina nu e de calitate n-ai facut nimic....
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#393 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 28 January 2008 - 12:01 AM

Va pun mai jos datele despre un motor care are cam aceleasi dimensiuni si combustibil, pentru comparatie. Pun si o poza apoi.
Cu cele 35grame de BP "extra", se poate scoate max 28 Ns, chestie de impuls specific al combustibilului, unde nu prea avem ce face. Artizanal, adica acasa, nu putem spera la mai mult de IPS 0.65-0.75 Ns/gram. Se mai poate umbla, in sensul de adaugare de aditivi, dar nu discutam aici si nu dau retete.
Am vazut acuma si filmul. Cauta si vezi pe You Tube cate va teste asemanatoare cu motare de aceeasi marime sau mai mici , vei putea avea o idee mai buna despre valoarea motorului tau.
Din cele ce spui inteleg ca nu folosesti la presare o matrita (carcasa metalica) in care introduci motorul pentru umplut, de aceea ai apelat la o carcasa mult mai groasa din carton, pe care o subtiezi prin decojire, ceea ce afecteaza semnificativ rezistenta portiunii ramase. Daca ai face o carcasa metalica groasa in care sa pui direct carcasa motorului, adica matrita de care vorbeam ai putea realiza dintr-o singura montare si ajutajul si incarcarea cu combustibil si capacul, toate acestea fiind prafuri pe care le torni in tub. In acest fel asiguri pe langa productivitate si repetabilitatea caracteristicilor motoarelor. In plus spui adio suruburilor care sunt atat de inestetice si sursa de ruptura.
Este acum putin important din ce se face carcasa rachetei, la aceste dimensiuni merge facut din aproape orice carton, plastic, fibre. Nu ne nici o problema, tu ramai cu secretul de fabricatie al rasinii, ceilalti fac si ei corpurile cum pot, care e problema? Adevarata problema este la motor, adica functioneaza f. scurt, ceea ce nu e spectaculos deloc. Daca tot folosesti Bp care permite timpi lungi de ardere, nu ca zaharelul, incearca si cu un core scurt, nu ai decat de castigat.

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  E9.pdf (31.4K)
    Number of downloads: 204

0

#394 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 28 January 2008 - 12:15 AM

Motorul asta nu e prea grozav ca forta, dar duce destul de bine o sarcina de 120 grame atasata rachetei, cam 250 grame in total la lansare . Asta din punct de vedere "competitional" unde se vrea macar 400 m inaltime cu sarcina asta. Altfel, cu racheta mai usoara bate 600 m.
In schimb s-a dovedit foarte bun pentru treapta 2-a, poate trimite 2 oua la un km inaltime, du-te si le cauta dupa aia...
:o
Cam astea sunt si dimensiunile si caracteristicile maxime pentru motoarele cu BP facute pana acum in Ro, cel mai mult la Suceava. De obicei acelea aveau forta initiala mai mare si timp mai scurt, fiind destinate clasei de machete, unde rachetele sunt complicate, mari, grele si nu trebuie sa zboare mai sus de 50-60 m.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-5-1201472160.jpg

0

#395 Useril este offline   Tza rocket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 11-December 06

Postat 28 January 2008 - 08:42 AM

Ai putea sa ma ajuti un pic cu ceva nea liviu?As avea nevoie de niste detalii despre motorul din poza,cum ar fi diametru interior,diametru exterior,diametru ajutaj(sectiuni critice).Ca as vrea sa vad cum merge un motor facut copie dupa acesta dar cu BP de al meu si fara core sau core de 1 cm,si cu BP folosit de estes pentru motoarele de clasa C.

Cat despre motorul meu cu BP,daca ii dau coreul mai mic nu merge tare bine,adica test static si pe bat se ridica si merge o distanta destul de buna,dar cand puneam pe racheta ori mergea vreo 200 ms i o lua intro parte ori nu se ridica deloc;dar cu motoru asta is sigur ca o ia la sanatoasa si chiar foarte sus,si ca sa fie spectaculos pot sa ii pun o intarzierecare sa dea o culoare la flacara sau un fum colorat.Oricum cu motor de genu acesta as vrea sa fac boostul la racheta(2 stage),dupa care sa aiba un motor fara core ca treapta a doua,dar asta ii alta mancare de peste.

Va tin la curent oricum cu ce urmeaza sa fac si cu lansarea de azi. :rolleyes:

Aceasta postare a fost editata de Tza rocket: 28 January 2008 - 08:44 AM

Fiber glass is the best!!!!
0

#396 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 29 January 2008 - 05:43 PM

Am facut o schita care arata dimensiunile principale ptr motoare de 24 mm diam exterior.
Cred ca este un lucru util.
Tuburile se umplu mai mult sau mai putin si asa rezulta diferite clase de motoare, C, D,E si diferite intarzieri. Motoare de 10 Ns mai obisnuite sunt cele de 17,5 mm diametru, unde se procedeaza la fel, adica acelasi tip de tub de 70 mm lungime se incarca pentru 2,5 Ns, 5 Ns sau 10 Ns. Normal ca lucrul asta nu e ehiar bun pentru cei care cauta ceva performanta, adica racheta cara degeaba o bucata de tub care nu foloseste la nimic, motorul e mai greu. In plus este supradimensionat la grosimea peretilor (2 mm ptr motoarele de 17.5 mm). Problema este insa ca se cauta performanta acolo unde nu e. Sunt motoare comerciale, de serie in primul rand si trebuie sa raspunda unor criterii specifice, din care cel mai important este siguranta in functionare. Asta nu inseama ca nu pot fi folosite cu succes si in competitii, depinde unde si cand.
In general, cam toate motorasele de dimensiuni asemanatoare, facute de amatori au fost mai bune ca performante decat majoritatea celor comerciale insa fiabilitatea a fost considerabil mai redusa. Aici e ca peste tot, cine nu risca nu castiga.
Sunt multe probleme care apar, multe din ele nu au fost inca discutate aici pe forum, ca de exemplu chiar testele astea de fiabilitate sau de pastrare a a caracteristicilor in timp sau in conditii mai deosebite de mediu. Asa de exemplu, motoarele astea cu BP se comporta destul de diferit cand afara e foarte cald (daca au fost expuse la caldura mai mult timp), foarte umed (se intampla foarte des la concursuri, mai ales dimineata) sau frig ( chiar zilele astea am ”ocazia” sa testez motorul cum merge pe frig, sunt minus 40 pana la minus 50 grade Celsius afara, desi mai degraba nu mai functionez eu eu decat el !). :D
De asemenea este f. important cum se pastreaza, ferit de umezeala sau variatii rapide de temperatura. In plus sa stiti de la mine un lucru: daca am scapat pe jos un motor, pe parchet sau pe ciment, motorul acela nu a mai fost folosit niciodata la vreo lansare in concurs. Poate am exagerat, poate nu, cert este ca nu am patit explozii decat f.f. rar, poate o data la cateva sute de lansari, nici nu-mi aduc aminte de vreun eveniment din asta.
A face cateva motorase pentru uz propriu este un lucru, dar a da si la altii e cam altceva.

Fisiere atasate


0

#397 Useril este offline   Tza rocket 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 11-December 06

Postat 02 February 2008 - 04:12 PM

Am lansat azi cu succes prima racheta cu un motor de clasa H,dar fara parasuta.O poza cu racheta:
http://img231.imageshack.us/img231/1349/ds...dsc00011xp6.jpg
O poza cu mine si racheta weekendu trecut cand nu am lansato:

http://img82.imagesh...dsc00013ve7.jpg

Desigur si filmuletul lansari:

http://www.youtube.c...h?v=CqQyIL8iu5k
Fiber glass is the best!!!!
0

#398 Useril este offline   Mr. F 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 582
  • Inregistrat: 17-December 03
  • Gender:Male
  • Location:BUCRESTI

Postat 02 February 2008 - 09:26 PM

Foarte frumos. felicitari. Dar e pacat de racheta. sper ca ai mai recuperat cate ceva. Acum, pasul urmator e sa implementezi un sistem de recuperare. Asta ar trebui sa fie principalul tau obiectiv, inainte de a dezvolta si alte motoare mai puternice :) .
0

#399 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 21 February 2008 - 12:40 AM

Salut,
Nu mai crez subiect nou, ca si asa sunt prea multe.
Am o problema de rezolvat si poate ma ajutati voi cu o parere cel putin.
Lucrez la o macheta, care are in fund un ajutaj (fals) care trebuie pastrat in pozitie (ca lungime). Motorul real trebuie sa aiba loc in interiorul acestui ajutaj, dar nu se poate, fiind mult mai mare in diametru decat sectiunea critica.
O solutie (fumata de mult) este sa se faca ajuajul acela din 2 bucati, taiat pe verticala si prinse de o parte si de alta a motorului.
Alta solutie ar fi folosirea faptului ca ajutajul motorului are diametrul mult mai mic decat diametrul motorului, e ca un gat de 14-15 mm diametru fata de 29 al motorului, astfel ca incape foarte bine in diametrul sectiunii critice a ajutajului rachetei. Vedeti poza de mai jos ca altfel poate nu intelegeti mare lucru.
Intrebarea este in ce masura faptul ca motorul este "bagat inauntru" are influenta asupra parametrilor
functionali. Sigur are, nu pot aprecia cat de mult, programele care simuleaza curgeri pe ajutaje nu merg aici, situatia fiind diferita. In plus as vrea ca sa protejez cumva ajutajul acela fals, punand un con din tesatura din fibre de sticla fara rasina (se poate si alta metoda de izolare dar e complicat). Oricum nu-mi fac iluzii ca ar rezista prea bine ajutajul acela, o sa fac mai multe, problema e cu forta motorului, cam cat se pierde.
Ca remarca: motorul e compozit si functioneaza 3 secunde. Forma jetului este cea pe care ati putut-o vedea in fotografiile cu macheta Little Joe la www.google.com/picasaweb/liviu1234. E ceva mai special, destinderea are loc parca mai departe de motor.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-5-1203547241.jpg

0

#400 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 21 February 2008 - 12:00 PM

problema ta ar fi ca gazele motorului sa nu se ataseze de peretii ajutajului fals si sa ai niste destinderi aiurea acolo...
eu as zice asa: fa ajutajul fals, prinde'l de motor, pune-l pe un stand si aprinde-l. eventual filmeaza ajutajul sa vezi cam cum se comporta.
compara apoi curba de tractiue obtinuta in felu asta ori cu cea data de producator ori cu una obtinuta cu acelasi motor dar fara ajutajul fals. parerea mea ca asta e cea mai bulletproof solutie.
sti exact cum se va comporta.
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

Arata acest topic


  • 17 Pagini +
  • « Prima
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • Ultima »

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu