Modelism - RHC Forum: De ce mor NiMh-urile? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

De ce mor NiMh-urile? acumulatori de zbor

#1 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 12 February 2006 - 09:30 PM

Sal la toata suflarea modelistica.Am intilnit acum un fenomen cel putin ciudat vis-a-vis de acumulatorii de zbor de la un planoras de al meu,si anume am 3 pack-uri de 8 celule KAN1050.Au o vechime de doi ani si au fiecare aproximativ 50 cicluri de I-D.Au fost intotdeauna incarcati cu curent de 2A si curentul de sarcina era de aprox 16A la descarcare.Pe timp de iarna au fost stocati la temp. camerei si efectuat un ciclu I-D pe luna.Si totusi,la inceput incarcau 1100mA,apoi dintr-o data au inceput sa scada,acuma nu stocheaza decit 850mA,cu vadita tendinta de a nu mai furniza nici curentul de la inceput.Acuma,are cineva idee cam cit este durata de viata a accu NiMh folosit in conditiile de zbor?(incarcat rapid,descarcat si mai si!).Fiindca mai am un brushless cu 12 cel. si ma gindeam sa mai iau 2 pak-uri NiMh de 3700mAh,dar daca si astea fac tot asa,atunci nu prea renteaza deloc,avind in vedere ca un pak bun costa 70-80 euroi.Eu am un pak de 12 cel. NiCd care are vreo 3 ani,are cam 80 de cicluri si e la fel de bun ca in prima zi,celule Sanyo1700SCR,incarcat cu 3,5A si descarcat cu aprox.42A.Deci v-as ruga pe cei ce zburati cu NiMh sa-mi ziceti si voi cam ce parere aveti.
0

#2 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 12 February 2006 - 10:43 PM

KAN-ul de 1050mAh nu rezista la incarcare de 2A... doar atat! Eu le incarc cu maxim 1C si astfel si pana in ziua de azi iau peste 1000 chiar 1150mAh ( daca le descarc la maxim ). In general celulele NiMH nu se pot incarca cu un curent mai mare decat nominal dar asta este parere personala... citeste articolul de la Vademecum si vei gasi tot ceea ce i-ti trebuie.
0

#3 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 13 February 2006 - 06:39 AM

in general pack-urile se incarca la 0.1 C dar bineinteles ca e cam greu de respectat asta mai ales pentru acumulatorii de propulsie... o metoda ar fi sa ai 5-10 pack-uri si sa le ai pe toate incarcate inainte sa vii la camp.

Oricum si incarcarea rapida este "acceptata" atata vreme cat nu depasesti 1 C asa cum mentiona si Zozo. Este bine de stiut ca in domeniul acumulatorilor exista reguli generale dar nimeni nu poate sa zica ca daca incarci la 1.1 C atunci acumulatorul va ceda mai repede decat al meu care-l incarc la 0.95 C... este loc mult si de noroc, sansa. E bine insa sa se limiteze curentii de incarcare, asta limitand stresul termico-chimic pe celulele acumulatorilor folositi.

MIG-29
0

#4 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 13 February 2006 - 07:39 AM

MIG-29, la 13 Feb 2006, 06:39, a spus:

in general pack-urile se incarca la 0.1 C ...

Este cea mai recomandabila valoare...
Si cea care ofera cea mai lunga viata pack-urilor... Evident ca asta depinde de cat de salbatica este ... descarcarea !! Gradientu' proceselor de incarcare/descarcare este cel care dicteaza per ansamblu lungimea vietii celulelor de pack, excentand cazurile de ... bushai, cand totul se termina brusc !

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#5 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 13 February 2006 - 08:00 AM

domnu_doctor, la 13 Feb 2006, 07:39, a spus:

MIG-29, la 13 Feb 2006, 06:39, a spus:

in general pack-urile se incarca la 0.1 C ...

Este cea mai recomandabila valoare...
Si cea care ofera cea mai lunga viata pack-urilor... Evident ca asta depinde de cat de salbatica este ... descarcarea !! Gradientu' proceselor de incarcare/descarcare este cel care dicteaza per ansamblu lungimea vietii celulelor de pack, excentand cazurile de ... bushai, cand totul se termina brusc !

Stima,

Da, doar ca problema la descarcare e mai "complicata". La un acumulator de propulsie nu poti sa-l descarci doar la 0.1-0.3 C... de multe ori valoarea depaseste de multe ori 1 C...

MIG-29
0

#6 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 13 February 2006 - 08:10 AM

Corect tot ce ati spus pina acuma,dar am vazut in multe specificatii ale lui KAN ca ar suporta si curent de 2,5A la incarcare.Este adevarat ca eu le incarc cam rapid,dar asta nu inseamna ca trebuie sa moara asa repede.Si cu acumulatorii de tip R6 pe care ii am la emitatoare si pentru receptie am constatat cam acelasi lucru,desi nu bag in ei mai mult de 300mA,la o capacitate de 2000mAh.astia au 3 ani,si iarasi am constatat o csadere de capacitate.Mai am Varta de 750mAh NiCd,au 7 ani si iarasi sunt ca in prima zi,desi i-am incarcat si descarcat de N ori.Am impresia ca durata asta de exploatare la accu NiMh nu depaseste 3 ani,azi noapte citeam pe 2 forumuri germane ca si ei au ajuns la aceeasi concluzie,NiMh au durata de viata scurta.Cica Li-Po ar avea durata de viata si mai scurta si astea costa o caruta de bani.Un neamt zicea acolo ca accu lui cu 10 celule Sanyo NiCd de 2400mah se incarca aproape ca unul nou si debiteaza si curentul necesar(40A) chiar daca pak-ul are 4 ani si a fost folosit intensiv.Acuma ce o fi mai bine de cumparat sa tina 3 ani si aprox 150 cicluri,NICd sau NiMh,ca daca nu tin decit 50 de cicluri sau sub 2 ani nu prea renteaza sa zbori electric,asta daca nu cumva facem ca Mig29,cumparam 7-8 pakuri ca sa zburam.Calculul este ca daca pakul rezista la 70 cicluri in parametri,atunci sa zicem ca e aproape rentabil(1 euroi de zbor) dar daca tre sa iau 2 pakuri pt acelasi rezultat,atunci trec de la brushless la fum ca-i mai ieftin.Zozo,tu de cind ai pak-urile si cam cite cicluri ai de pak?La voi a testat cineva minunea numita PANSAN?ca astia zic ca cica celula de 3700mAh s-ar incarca cu 5A si se descarca cu 45A,in varianta neselectionate,La selectionate se ajunge la curent de 60A de descarcare.Are careva pe acolo asa ceva sa ne spuna si noua daca e adevarat?
0

#7 Guest_esox_*

  • Grup: Guests

Postat 13 February 2006 - 08:25 AM

Salut.
Nu numai curentul de incarcare conteaza, e foarte important si cu CE incarci. Mai ales la curenti mari de incarcare este foarte importanta faza finala, cand trebuie terminata incarcarea. Daca ai incarcator inteligent tip delta peak pentru NiCd, e posibil sa nu ai controlul bun la terminarea incarcarii pentri NiMH, acestea din urma avand variatia tensiunii la terminarea incarcarii mult mai mica. O cauza posibila a duratei de viata redusa la acumulatorii tai poate fi si aceasta. Parerea mea.
0

#8 Useril este offline   Champ 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 221
  • Inregistrat: 08-June 05
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu

Postat 13 February 2006 - 08:27 AM

@nitrometan
Ai putea incerca sa verifici fiecare element,daca nu cumva a "cazut" doar cate un element din fiecare pac.
E posibil ca si marca sa fie "predispusa" la viata scurta.Din experienta mea:
Am avut acu "Saft" NiCd 500 si 2000 mAh care mai mergeau dupa 20! de ani. Si am avut "Varta" tot NiCd 750mAh care au murit dupa 2-3 ani.Toti incarcati numai la 0,1C.
Oricum,nu mai incarca cu mai mult de 1C :wub:
Bafta la verificare.
0

#9 Useril este offline   Champ 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 221
  • Inregistrat: 08-June 05
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu

Postat 13 February 2006 - 08:30 AM

PS: Pacurile au fost inseriate de fabrica sau de tine?
0

#10 Useril este offline   WarMK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 310
  • Inregistrat: 27-February 04

Postat 13 February 2006 - 08:31 AM

Li-Po nu mai sunt atat de scumpe.
S-au mai schimbat datele problemei de cand s-au perfectionat in producerea lor.
Marii producatori spun urmatoarele:
sa nu-i incarci mai mult de 1C - la 1C spun ca ar ajunge la max 300 cicluri.
la 0,7C viata ajunge pina la 500 de cicluri.
Dar toata treaba cu Li-po nu tine numai de incarcare tine si de descarcare. Cu cat ii descarci mai aproape de limita lor maxima de descarcare cu atat pierzi mai mult.
Eu cel mai bun test pe care l-am vazut vre-o data a fost la telefoane, intre nimh si liion sau lipo. nimh-ul moare mult mai repede.
Mai sunt cei folositi la auto dar nu cred ca au viata f lunga. Bogdanut poate sa ne lamureasca mai bine. :wub:
0

#11 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6867
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 13 February 2006 - 08:48 AM

am si eu 2 KAN de 1050 de un an jumate pe care le-am incarcat in general cu 1,5 C.
un pack nu mai vrea sa ia decat 900 de ma la 1,5 C celalalt ia peste 1100 la acelasi curent de incarcare.
daca le dau cu 0.8A ambele trec de 1100 ma.
flying is my life...
0

#12 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 13 February 2006 - 09:56 AM

Eu incarc tot ce am cu Robbe power peack,incarcator cu care mai incarca alte citeva mii de modelisti si nu s-au plins pina acuma.Pak-urile le-am sudat eu,si va asigur ca stapinesc operatiunea f.bine.Sunt multi cei care au pak-uri NiMh dar nu le descarca cu curent asa de mare.poate la aceia tin.totusi cred ca durata nde viata a akku e redusa,de ce naiba nu mor NiCd?Si daca e s-o luam asa,nu poti sa gidili un pak 2-3 ore ca sa-l incarci numai sa te tina citeva cicluri in plus.Sa-mi zica mie sincer citi din voi au rabdare sa incarce 3ore un pak sa zboare 20 min daca nu e termica?Si apoi un pak NiMh care e pus la incarcat dinainte,in 3 ore pierde 20-25 % din capacitate,dupa care rata de descarcare e cu mult mai mica,atunci cum e cu pak-ul incarcat acasa?Ideea postului era si daca stie ciineva o marca de accu care sa se comporte rezon in timp,chiar daca sunt ceva mai scumpi.
0

#13 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 13 February 2006 - 10:06 AM

MIG-29, la 13 Feb 2006, 08:00, a spus:

domnu_doctor, la 13 Feb 2006, 07:39, a spus:

MIG-29, la 13 Feb 2006, 06:39, a spus:

in general pack-urile se incarca la 0.1 C ...

Este cea mai recomandabila valoare...
Si cea care ofera cea mai lunga viata pack-urilor... Evident ca asta depinde de cat de salbatica este ... descarcarea !! Gradientu' proceselor de incarcare/descarcare este cel care dicteaza per ansamblu lungimea vietii celulelor de pack, excentand cazurile de ... bushai, cand totul se termina brusc !

Stima,

Da, doar ca problema la descarcare e mai "complicata". La un acumulator de propulsie nu poti sa-l descarci doar la 0.1-0.3 C... de multe ori valoarea depaseste de multe ori 1 C...

MIG-29

@Migule', eu am zis ca ... si descarcarea e foarte importanta la ... lungimea vietii pack-urilor.
De fapt pack-ul indiferent de care-o fi el, e o mica uzina chmica, iar producatorul zice de regula, cum e cel mai bine sa-l incarci si sa-l descarci. Si in conditiile pe care el le specifica, iti garanteaza si un anumit numar de cicluri de incarcare / descarcare. Regula generala e de cateva sute de cicluri. De exemplu la NiCd, R6, se garanteaza 1500 cicluri. Am lucrat eu cu fo cateva mii de bucati,... asa ca statistic am si verificat. Acu' cu cat de departezi de acest regim specificat - NU IMPUS !- de producator, cu atat mai mult tre' sa aplici niste coeficienti de corectie a numarului de cicluri, respectiv daca solicitarile sunt mai domestice decat ce zice producatorul, acest numar, CRESTE :D , iar daca solicitarile de incarcare / descarcare sunt mai aspre, acest numar SCADE !!
Evident ca se egzista si situatii ... gri ! :wub: :D

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#14 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 13 February 2006 - 10:10 AM

Confirmarea a ceea ce am zis mai sus, este faptu' ca unii au pack-uri care merg de ani de zile, fara probleme si altele care cedeaza ... cam repede. :wub: Asta exceptand situatiile extreme: defecte, interventii brutale, etc.

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#15 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 13 February 2006 - 01:11 PM

nitrometan, la 13 Feb 2006, 08:10, a spus:

Zozo,tu de cind ai pak-urile si cam cite cicluri ai de pak?

Doua din ele au peste 2 ani si pot sa-ti spun ca nu am avut probleme cu toate ca le-am "forjat" la greu. Este clar ca nimeni nu are rabdare pe camp sa stea o ora la incarcat insa, solutia este sa ai mai multe packuri si doua incarcatoare inteligente... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wink.gif

Acasa incarc cu 0,8A iar pe camp cu 1A, rareori cu 1,1A daca chiar ma grabesc. La "forjat" ma refeream ca nu am rabdarea de a astepta ca pack-ul sa se raceasca dupa o exploatare relativ dura dupa un zbor acrobatic la greu, astfel, incalc o regula de baza. Daca incarc cu 1A, am observat ca in primii circa 30-40 de minute, pack-ul se raceste dupa care incepe sa se re-incalzeasca la terminarea incarcarii ( fenomen absolut normal).

Ambele pack-uri au peste 100 de cicluri ( vorbesc foarte serios ) fiindca au chiar cate 4-5 zboruri fiecare la o zi de zbor pe timpul verii si le folosesc fara probleme la -5-8-10 grade la cate un zbor si iarna (cat ma tin izmenele :D ).

Ca si incarcator, folosesc Intelli Control de la Simprop. Sunt "bestiale" si nu am avut niciodata probleme cu ele!
0

#16 Useril este offline   Guest11 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 03-December 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 13 February 2006 - 07:38 PM

Imi spun si eu parerea despre acc NiMh. Am avut la zbor vreo 3 pack-uri de 9.6v/750 mA si cam 120 gr.Adevarul ca le-am cam "forjat" la incarcare deoarece eram nerabdatori ca sa mai zburam.Treaba a tinut ceva vreme dar nu mult si intradevar, consultand si cateva situ-ri a producatorilor de acc. am ajuns la concluzia ca nu prea se preteaza la incarcari rapide daca vrei sa-i ai cat mai mult.In schimb, am mai gasit o masinuta teleghidata a fiului meu care are acc.Nikko ,NICd care si acum se-ncarca perfect.Astia au deja cam vreo 3 ani.
Cred ca o sa-mi cumpar niste NiCd AAA si-mi fac eu pack-ul.O idee mai buna mi-am facut-o de pe site-ul GP-ului.
Numai bine
0

#17 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 13 February 2006 - 07:56 PM

packul in cauza de 8 celule costa ceva in jur de 600.000
cu 60 de cicluri incarcare-descarcare io zic, ca poti fi multumit
te costa mai mult un jeton de 3 trageri la TIR in parcul de distractii

P.S. eu personal dadeam fara mila cu Tritonul 2.5 Amp la incarcare si pacurile s-au comportat generos...

Aceasta postare a fost editata de IlPadrino: 13 February 2006 - 08:01 PM

If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#18 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 13 February 2006 - 08:18 PM

Deci ajung la concluzia ca singura mea prostie ar fi ca bag in ele curent prea mare la incarcare.Acu o sa cumpar Pansan de 1200mAh in format 2/3A identici cu KAN dar zic astia ca poti trage 20A continuu din ei si 25A maximum 15sec.Acuma,totusi foloseste cineva pentru zbor akku cu celule de 3700mAh?Daca da,atunci sa ne spuna si noua cum se comporta.Pe mine personal ma intereseaza daca se pot trage continuu din ei 40A.Am vazut ca noutate absoluta pe RC Universe GP de 4300mAh care se pot descarca continuu cu 40A,dar eu mai capos nu cred pina nu vad :) .Totusi nu prea am vazut aici pe cineva sa dea o idee de ce si akku R6 prezinta acelasi fenomen de imbatrinire,eu am Sanyo,Duracell si Panasonic.Sanyo si Panasonic nu prezinta fenomen accentuat de imbatrinire,dar duracell deja dau semne de oboseala.
0

#19 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 13 February 2006 - 08:54 PM

nitrometan, la 13 Feb 2006, 20:18, a spus:

"Deci ajung la concluzia ca singura mea prostie ar fi ca bag in ele curent prea mare la incarcare..."

singura prostie AzoButanule e ca nu intelegi.
Un pack de 1050/ 8 cell/ NiMh care poate debita curenti de 12-14A, poate chiar 16 Amperi in zilele lui bune, timp de cateva minute ajunge la temperaturi de 70-80 de Celsius lucru care duce direct la disocierea sarurilor din acumulator.

Tu cand incarci cu 2 sau chair 2.5C sub ventilatie de racire (cum faceam io si multi altii) de fapt oferi masaj Tailandez pacului fata de momentul cand il ingropi in polistiren (eventual) si el debiteaza 12-14 A.

Daca ai 60 de cilcluri sanatoase pa el, zi mersi si be happy. Un zbor in cazul asta te costa mai putin de cat o tigara...
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#20 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 13 February 2006 - 10:07 PM

Hai sa-ti spun eu 'taticule' cum sta treaba cu incarcatul.Deci eu le incarc la 2c si nu se incalzesc mai mult de 45 gr ceea ce este normal.Nici vara nu se incalzesc mai tare de 50 gr.Apoi stau 15min minim la racit.Dupa aia intra la treaba si de obicei fac 4 urcari la 200metri cite 30 sec. cu motor Mini AC Extrem red 6/1 elice 10x6 Cam Carbon,care trag dupa ele un planor home made de 1,6 metri 1050gr,curent mediu 15A.Intre 2 urcari succesive am min.7-8 minute de zbor planat.Timp suficient ca sa se raceasca toata cosmelia,ca fuselajul are destule gauri de racire ca sa raceasca in primul rind motorul care e ceva mai mare decit degetul mic si altfel ar lua foc.Sincer cred ca nu e cazul de supraincalzire si ...te rog frumos,Nitrometanul este o substanta....nobila :) !
0

#21 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 14 February 2006 - 01:38 AM

Salut,


despre celulele Sanyo NC 2400 mentionate de unul dintre antevorbitori, se spune ca ar fi cele mai reushite de pe piata. Sint capabile sa debiteze curenti mari , pot fi incarcate rapid ( SCR ) si accepta la incarcare 2400 - 2550 mAh dinpa 40 - 50 cicluri ! Le folosesc la receptie si aprindere pe modele mari fara probleme.

Din proprie experienta pot spune urmatoarele despre celulele NiMH:

Sanyo NiMH 3300, cele negre: calitate inferioara, mai mult de 2600 mAh nu iau, indiferent de curentul de incarcare. In sarcina maxinma debiteaza ca 35 A si se incalzesc astefel incit plezneste inbracamiltea termoretractanta. Capacitate scade simtitor dupa ca 30 de cicluri ! Dupa parerea mea nu fac banii.

Panasonic NiMH 3000, argintie, una dintre primele celule NiMH cu 3000 mAh ieshite pe piata dar care par a fi introduse in circulatie intr-un stadiu prematur !!! Iau max 2600 mAh la incarcare indiferent de curentul de incarcare sau curent de incarcare / descarcare in ciclu iar in sarcina cu debit mare nu prea au " compresie "

:D . A doa oara nu le-as mai cumpara. L-e folosesc ca acumulatori de rezerva pentru receptie.

Maestrul tuturor disciplinelor pare a fi celula GP !!! ( roshie cu scris verde, 1100, 3300 si 3700 )

Celula de 1100 mAh debiteaza fara probleme ca 30 A. Este feminina la capitolul incarcare. Are pirtzaguri femeiesti si nu ia intotdeauna 1100 de mAh, dupa descarare si independent de curentul da incarcare sau temparatura celulei la inarcare. In schimb ce a incarcat da cu mare, 30 A, placere ! Carcteristica masculina !!! :)


Calula GP NiMH 3300 este dupa parerea mea mama celulelor NiMH !!! Ia ca 3400 mAh la incrcare cu 5 A cu racire corespunzatoare si poate si pusa la " munca " fara a se racorii dupa incarcare. Dupa ca 50 de cicluri nu arata semne de slabiciune. Cam scumpa dar face banii !

Celula GP NiMH 3700 pare a fi, dupa ca 10 cicluri, sora , pardon fratele, mai mare al celulei 3300 ! Incarcare, descarcare si constanta a capacitatii corespunzator renumelui GP 3300.

Hardware: Inteli Control, Robbe Ultimate LiPo si Multiplex Charger 5014
Kontronik 502 + KPG 27 si 14x8, Kontronik Twist 38 + KPG 25 si 13x6, Kontronik Twist 33 Heli; regulator Beat, Jazz si Smile, toate Kontronik.

Informatii despre LiPo Kokam 3200 mAh si Kokam 2000 mAh, incarcare, balancer Robbe si Graupner, sarcini, , probleme etc,

Comparatie intre Sanyo NC1200 si NiMH, Sanyo NC 1700 si NiMH ca debit de curent si cistig de gerutate la electrolplanor cu urmatorul Posting !


CF4U

Aceasta postare a fost editata de Corsair4FU: 14 February 2006 - 01:42 AM

Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#22 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 14 February 2006 - 07:48 AM

NitroMetanule!

Raspunsul la titlul topicului: pentru ca ajung pe mana unor macelari, de aia...
- 45-50 Celsius mi se pare f putin.
- o ascensiune de ~7m/s la planorul descris de tine mi se pare ireala
- 60 cicluri pe pacul ala inseamna 10.000 lei/ zbor si e super OK. orice alta abordare in mentenanta acelui acumulator este o exagerare...

Sanatatte

Aceasta postare a fost editata de IlPadrino: 14 February 2006 - 07:50 AM

If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#23 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 14 February 2006 - 07:55 AM

Alles klar lieber,asta ere de fapt articolul ce-l asteptam.Zi-mi totusi daca stii ceva de celulele Pansan(intellect daca sunt produse pt.altii) ca eu am citit citeva posturi foarte elogioase la adresa lor.De slabiciunea NiMh Sanyo de 3300 se stie de mult.De altfel in FMT au fost o serie de articole in cere se facea comparatie intre GP si Sanyo si concluzia finala a fost ca Sanyo sunt cu mult inferioare GP-urilor,desi sunt mai scumpe.Acuma D-l Modellbau-Guru zice si el ca GP de 3700 sunt cele mai cele si ca selectate se pot incarca cu 5A si descarca cu 50A continuu si 90A(!!!)la spit pentru 15 secunde.De pansan zice ca:Ich bin noch am Testen!
0

#24 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 14 February 2006 - 08:06 AM

Padrino,poate am exagerat o tira cu rata de urcare dar sa stii ca bag mina in foc pentru 5m/s.Motorul asta Mini Ac e al dracului dom-le,are aprox 750 gr forta de tractiune daca nu vrei sa ia foc.Daca ii pun elice de 1206 in loc de 10x6 trage 900gr,dar mai mult de 30 sec n-ai ce tine motorul.am experimentat 2 zboruri cu elicea asta si pot sa te asigur ca planorul urca la unghi de 60-70gr,nu stiu cu citi m/s B) dar iute tare.21A spit ;)Nu ma plingeam de costul zborului cu celule KAN ci de celule de 3700 daca voi cumpara,daca nu ramin la NiCd. .

Aceasta postare a fost editata de nitrometan: 14 February 2006 - 08:08 AM

0

#25 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 14 February 2006 - 08:18 AM

despre Sanyo numai de bine.
am avut asa 1750 SCR si AE1400KR. Ambele s-au comportat exemplar
- Pe cel de 1750 SCR il incarcam la 4.2, uneori la 5A si lua de fiecare data 1870 (reproductibil la fiecare incarcare) cu descarcare de cel putin 40A cat era nou, apoi in jur de 25A pe masura ce obosea,
- Iar asta de 1400KR il ncarcam cu 3A si livra in jur de10-12C la descarcare fara probleme.

Mentionez ca dupa fiecare zbor dadeam jos pacurile, tinandu-le de fire ca erau ca focul. Astfel ca incarcarile de peste 2C sub ventilatie de racire erau pansamente balsamice pt pacuri.
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#26 Useril este offline   nitrometan 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 405
  • Inregistrat: 31-July 04
  • Gender:Male
  • Location:SUCEAVA-LRSV

Postat 16 February 2006 - 07:47 AM

Pare-se ca amicul nostru Corsair4U are dreptate in ce priveste GP-urile,deoarece pe alte forumuri se citesc numai cuvinte de lauda despre ele.Nu am gasit totusi nici o referire despre Pansan in ceea ce priveste longevitatea,asta poate ca sunt si nou intrate pe piata,dar cei citiva ce le utilizeaza deja zic despre celula de 1200mAh ca se incarca safe cu 1,5A si se descarca tot safe la 22A,cu virf de 30A pt 15sec.Iar aia de 3700mAh se poate incarca cu 4A si descarca safe cu 35A,la spit 45A 30 sec.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu