De ce mor NiMh-urile? acumulatori de zbor
#1
Postat 12 February 2006 - 09:30 PM
#2
Postat 12 February 2006 - 10:43 PM
#3
Postat 13 February 2006 - 06:39 AM
Oricum si incarcarea rapida este "acceptata" atata vreme cat nu depasesti 1 C asa cum mentiona si Zozo. Este bine de stiut ca in domeniul acumulatorilor exista reguli generale dar nimeni nu poate sa zica ca daca incarci la 1.1 C atunci acumulatorul va ceda mai repede decat al meu care-l incarc la 0.95 C... este loc mult si de noroc, sansa. E bine insa sa se limiteze curentii de incarcare, asta limitand stresul termico-chimic pe celulele acumulatorilor folositi.
MIG-29
#4
Postat 13 February 2006 - 07:39 AM
MIG-29, la 13 Feb 2006, 06:39, a spus:
Este cea mai recomandabila valoare...
Si cea care ofera cea mai lunga viata pack-urilor... Evident ca asta depinde de cat de salbatica este ... descarcarea !! Gradientu' proceselor de incarcare/descarcare este cel care dicteaza per ansamblu lungimea vietii celulelor de pack, excentand cazurile de ... bushai, cand totul se termina brusc !
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#5
Postat 13 February 2006 - 08:00 AM
domnu_doctor, la 13 Feb 2006, 07:39, a spus:
MIG-29, la 13 Feb 2006, 06:39, a spus:
Este cea mai recomandabila valoare...
Si cea care ofera cea mai lunga viata pack-urilor... Evident ca asta depinde de cat de salbatica este ... descarcarea !! Gradientu' proceselor de incarcare/descarcare este cel care dicteaza per ansamblu lungimea vietii celulelor de pack, excentand cazurile de ... bushai, cand totul se termina brusc !
Stima,
Da, doar ca problema la descarcare e mai "complicata". La un acumulator de propulsie nu poti sa-l descarci doar la 0.1-0.3 C... de multe ori valoarea depaseste de multe ori 1 C...
MIG-29
#6
Postat 13 February 2006 - 08:10 AM
#7 Guest_esox_*
Postat 13 February 2006 - 08:25 AM
Nu numai curentul de incarcare conteaza, e foarte important si cu CE incarci. Mai ales la curenti mari de incarcare este foarte importanta faza finala, cand trebuie terminata incarcarea. Daca ai incarcator inteligent tip delta peak pentru NiCd, e posibil sa nu ai controlul bun la terminarea incarcarii pentri NiMH, acestea din urma avand variatia tensiunii la terminarea incarcarii mult mai mica. O cauza posibila a duratei de viata redusa la acumulatorii tai poate fi si aceasta. Parerea mea.
#8
Postat 13 February 2006 - 08:27 AM
Ai putea incerca sa verifici fiecare element,daca nu cumva a "cazut" doar cate un element din fiecare pac.
E posibil ca si marca sa fie "predispusa" la viata scurta.Din experienta mea:
Am avut acu "Saft" NiCd 500 si 2000 mAh care mai mergeau dupa 20! de ani. Si am avut "Varta" tot NiCd 750mAh care au murit dupa 2-3 ani.Toti incarcati numai la 0,1C.
Oricum,nu mai incarca cu mai mult de 1C :wub:
Bafta la verificare.
#10
Postat 13 February 2006 - 08:31 AM
S-au mai schimbat datele problemei de cand s-au perfectionat in producerea lor.
Marii producatori spun urmatoarele:
sa nu-i incarci mai mult de 1C - la 1C spun ca ar ajunge la max 300 cicluri.
la 0,7C viata ajunge pina la 500 de cicluri.
Dar toata treaba cu Li-po nu tine numai de incarcare tine si de descarcare. Cu cat ii descarci mai aproape de limita lor maxima de descarcare cu atat pierzi mai mult.
Eu cel mai bun test pe care l-am vazut vre-o data a fost la telefoane, intre nimh si liion sau lipo. nimh-ul moare mult mai repede.
Mai sunt cei folositi la auto dar nu cred ca au viata f lunga. Bogdanut poate sa ne lamureasca mai bine. :wub:

#11
Postat 13 February 2006 - 08:48 AM
un pack nu mai vrea sa ia decat 900 de ma la 1,5 C celalalt ia peste 1100 la acelasi curent de incarcare.
daca le dau cu 0.8A ambele trec de 1100 ma.
#12
Postat 13 February 2006 - 09:56 AM
#13
Postat 13 February 2006 - 10:06 AM
MIG-29, la 13 Feb 2006, 08:00, a spus:
domnu_doctor, la 13 Feb 2006, 07:39, a spus:
MIG-29, la 13 Feb 2006, 06:39, a spus:
Este cea mai recomandabila valoare...
Si cea care ofera cea mai lunga viata pack-urilor... Evident ca asta depinde de cat de salbatica este ... descarcarea !! Gradientu' proceselor de incarcare/descarcare este cel care dicteaza per ansamblu lungimea vietii celulelor de pack, excentand cazurile de ... bushai, cand totul se termina brusc !
Stima,
Da, doar ca problema la descarcare e mai "complicata". La un acumulator de propulsie nu poti sa-l descarci doar la 0.1-0.3 C... de multe ori valoarea depaseste de multe ori 1 C...
MIG-29
@Migule', eu am zis ca ... si descarcarea e foarte importanta la ... lungimea vietii pack-urilor.
De fapt pack-ul indiferent de care-o fi el, e o mica uzina chmica, iar producatorul zice de regula, cum e cel mai bine sa-l incarci si sa-l descarci. Si in conditiile pe care el le specifica, iti garanteaza si un anumit numar de cicluri de incarcare / descarcare. Regula generala e de cateva sute de cicluri. De exemplu la NiCd, R6, se garanteaza 1500 cicluri. Am lucrat eu cu fo cateva mii de bucati,... asa ca statistic am si verificat. Acu' cu cat de departezi de acest regim specificat - NU IMPUS !- de producator, cu atat mai mult tre' sa aplici niste coeficienti de corectie a numarului de cicluri, respectiv daca solicitarile sunt mai domestice decat ce zice producatorul, acest numar, CRESTE :D , iar daca solicitarile de incarcare / descarcare sunt mai aspre, acest numar SCADE !!
Evident ca se egzista si situatii ... gri ! :wub: :D
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#14
Postat 13 February 2006 - 10:10 AM
Stima,
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#15
Postat 13 February 2006 - 01:11 PM
nitrometan, la 13 Feb 2006, 08:10, a spus:
Doua din ele au peste 2 ani si pot sa-ti spun ca nu am avut probleme cu toate ca le-am "forjat" la greu. Este clar ca nimeni nu are rabdare pe camp sa stea o ora la incarcat insa, solutia este sa ai mai multe packuri si doua incarcatoare inteligente... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wink.gif
Acasa incarc cu 0,8A iar pe camp cu 1A, rareori cu 1,1A daca chiar ma grabesc. La "forjat" ma refeream ca nu am rabdarea de a astepta ca pack-ul sa se raceasca dupa o exploatare relativ dura dupa un zbor acrobatic la greu, astfel, incalc o regula de baza. Daca incarc cu 1A, am observat ca in primii circa 30-40 de minute, pack-ul se raceste dupa care incepe sa se re-incalzeasca la terminarea incarcarii ( fenomen absolut normal).
Ambele pack-uri au peste 100 de cicluri ( vorbesc foarte serios ) fiindca au chiar cate 4-5 zboruri fiecare la o zi de zbor pe timpul verii si le folosesc fara probleme la -5-8-10 grade la cate un zbor si iarna (cat ma tin izmenele :D ).
Ca si incarcator, folosesc Intelli Control de la Simprop. Sunt "bestiale" si nu am avut niciodata probleme cu ele!
#16
Postat 13 February 2006 - 07:38 PM
Cred ca o sa-mi cumpar niste NiCd AAA si-mi fac eu pack-ul.O idee mai buna mi-am facut-o de pe site-ul GP-ului.
Numai bine
#17
Postat 13 February 2006 - 07:56 PM
cu 60 de cicluri incarcare-descarcare io zic, ca poti fi multumit
te costa mai mult un jeton de 3 trageri la TIR in parcul de distractii
P.S. eu personal dadeam fara mila cu Tritonul 2.5 Amp la incarcare si pacurile s-au comportat generos...
Aceasta postare a fost editata de IlPadrino: 13 February 2006 - 08:01 PM
0728.26.93.19
#18
Postat 13 February 2006 - 08:18 PM
#19
Postat 13 February 2006 - 08:54 PM
nitrometan, la 13 Feb 2006, 20:18, a spus:
singura prostie AzoButanule e ca nu intelegi.
Un pack de 1050/ 8 cell/ NiMh care poate debita curenti de 12-14A, poate chiar 16 Amperi in zilele lui bune, timp de cateva minute ajunge la temperaturi de 70-80 de Celsius lucru care duce direct la disocierea sarurilor din acumulator.
Tu cand incarci cu 2 sau chair 2.5C sub ventilatie de racire (cum faceam io si multi altii) de fapt oferi masaj Tailandez pacului fata de momentul cand il ingropi in polistiren (eventual) si el debiteaza 12-14 A.
Daca ai 60 de cilcluri sanatoase pa el, zi mersi si be happy. Un zbor in cazul asta te costa mai putin de cat o tigara...
0728.26.93.19
#20
Postat 13 February 2006 - 10:07 PM
#21
Postat 14 February 2006 - 01:38 AM
despre celulele Sanyo NC 2400 mentionate de unul dintre antevorbitori, se spune ca ar fi cele mai reushite de pe piata. Sint capabile sa debiteze curenti mari , pot fi incarcate rapid ( SCR ) si accepta la incarcare 2400 - 2550 mAh dinpa 40 - 50 cicluri ! Le folosesc la receptie si aprindere pe modele mari fara probleme.
Din proprie experienta pot spune urmatoarele despre celulele NiMH:
Sanyo NiMH 3300, cele negre: calitate inferioara, mai mult de 2600 mAh nu iau, indiferent de curentul de incarcare. In sarcina maxinma debiteaza ca 35 A si se incalzesc astefel incit plezneste inbracamiltea termoretractanta. Capacitate scade simtitor dupa ca 30 de cicluri ! Dupa parerea mea nu fac banii.
Panasonic NiMH 3000, argintie, una dintre primele celule NiMH cu 3000 mAh ieshite pe piata dar care par a fi introduse in circulatie intr-un stadiu prematur !!! Iau max 2600 mAh la incarcare indiferent de curentul de incarcare sau curent de incarcare / descarcare in ciclu iar in sarcina cu debit mare nu prea au " compresie "
:D . A doa oara nu le-as mai cumpara. L-e folosesc ca acumulatori de rezerva pentru receptie.
Maestrul tuturor disciplinelor pare a fi celula GP !!! ( roshie cu scris verde, 1100, 3300 si 3700 )
Celula de 1100 mAh debiteaza fara probleme ca 30 A. Este feminina la capitolul incarcare. Are pirtzaguri femeiesti si nu ia intotdeauna 1100 de mAh, dupa descarare si independent de curentul da incarcare sau temparatura celulei la inarcare. In schimb ce a incarcat da cu mare, 30 A, placere ! Carcteristica masculina !!! :)
Calula GP NiMH 3300 este dupa parerea mea mama celulelor NiMH !!! Ia ca 3400 mAh la incrcare cu 5 A cu racire corespunzatoare si poate si pusa la " munca " fara a se racorii dupa incarcare. Dupa ca 50 de cicluri nu arata semne de slabiciune. Cam scumpa dar face banii !
Celula GP NiMH 3700 pare a fi, dupa ca 10 cicluri, sora , pardon fratele, mai mare al celulei 3300 ! Incarcare, descarcare si constanta a capacitatii corespunzator renumelui GP 3300.
Hardware: Inteli Control, Robbe Ultimate LiPo si Multiplex Charger 5014
Kontronik 502 + KPG 27 si 14x8, Kontronik Twist 38 + KPG 25 si 13x6, Kontronik Twist 33 Heli; regulator Beat, Jazz si Smile, toate Kontronik.
Informatii despre LiPo Kokam 3200 mAh si Kokam 2000 mAh, incarcare, balancer Robbe si Graupner, sarcini, , probleme etc,
Comparatie intre Sanyo NC1200 si NiMH, Sanyo NC 1700 si NiMH ca debit de curent si cistig de gerutate la electrolplanor cu urmatorul Posting !
CF4U
Aceasta postare a fost editata de Corsair4FU: 14 February 2006 - 01:42 AM
#22
Postat 14 February 2006 - 07:48 AM
Raspunsul la titlul topicului: pentru ca ajung pe mana unor macelari, de aia...
- 45-50 Celsius mi se pare f putin.
- o ascensiune de ~7m/s la planorul descris de tine mi se pare ireala
- 60 cicluri pe pacul ala inseamna 10.000 lei/ zbor si e super OK. orice alta abordare in mentenanta acelui acumulator este o exagerare...
Sanatatte
Aceasta postare a fost editata de IlPadrino: 14 February 2006 - 07:50 AM
0728.26.93.19
#23
Postat 14 February 2006 - 07:55 AM
#24
Postat 14 February 2006 - 08:06 AM
Aceasta postare a fost editata de nitrometan: 14 February 2006 - 08:08 AM
#25
Postat 14 February 2006 - 08:18 AM
am avut asa 1750 SCR si AE1400KR. Ambele s-au comportat exemplar
- Pe cel de 1750 SCR il incarcam la 4.2, uneori la 5A si lua de fiecare data 1870 (reproductibil la fiecare incarcare) cu descarcare de cel putin 40A cat era nou, apoi in jur de 25A pe masura ce obosea,
- Iar asta de 1400KR il ncarcam cu 3A si livra in jur de10-12C la descarcare fara probleme.
Mentionez ca dupa fiecare zbor dadeam jos pacurile, tinandu-le de fire ca erau ca focul. Astfel ca incarcarile de peste 2C sub ventilatie de racire erau pansamente balsamice pt pacuri.
0728.26.93.19
#26
Postat 16 February 2006 - 07:47 AM