Modelism - RHC Forum: MOTOARE DIESEL PTR. MODELE - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

MOTOARE DIESEL PTR. MODELE Cum functioneaza ??

#1 Useril este offline   Uncle 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 450
  • Inregistrat: 02-April 05
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Postat 03 December 2005 - 01:52 AM

Salutare !
Am tot vazut si auzit de motaore diesel ptr. modele, in special aeromodele.
Curiozitatea mea e cum functioneaza aceste motoare ?
Nu stiu sa existe motoare diesel decat pe injectie.
Cele pentru modele au injectie sau carburatie ? Din cate cunosc motoarele diesel au nevoie de de o compresie 20-30/1 de unde rezulta nevoia de un injector de mare presiune.
Sunt tare curios sa aflu raspunsul.
Va mutumesc
toate bune
ORIGINAL SERIES
0

#2 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 03 December 2005 - 06:17 AM

Au carburator.
De fapt singura deosebire constructiva este ca in loc de bujie au un surub care misca un piston sleeve ce variaza camera de ardere si deci compresia.
Strangi din surub, in timp ce dai la pala pana incep exploziile.
Bineinteles ca merge si cu alt combustibil.Eter etilic, gaz si ulei de ricin sau mineral in parti egale.

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 03 December 2005 - 06:18 AM

0

#3 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 03 December 2005 - 06:25 AM

M-am gandit ca un desen face cat o mie de cuvinte.
Sectiune printr-un motor diesel:

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1133583908.jpg

0

#4 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 03 December 2005 - 06:26 AM

Si functionarea:

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1133583978.jpg

0

#5 Useril este offline   Uncle 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 450
  • Inregistrat: 02-April 05
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Postat 05 December 2005 - 09:20 AM

Foarte interesant.
Multumesc mult pentru info.
ORIGINAL SERIES
0

#6 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 05 December 2005 - 09:37 AM

Toate motoarele pe metanol sau pe eter folosite in modelism sunt motoare diesel. In sensul ca functioneaza prin detonatie, in 2 sau 4 timpi.
Exista in modelism motoate normale (benz) care sunt cu bujie cu scinteie, magnetou, bobina etc. Acestea au capacitati mai mari (> 15 cmc) si merg cu benzina normala in amestec cu ulei.

Aceasta postare a fost editata de vlad1: 05 December 2005 - 09:38 AM

0

#7 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 05 December 2005 - 09:48 AM

Mai gasesti ceva detalii si in articolul de aici!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#8 Useril este offline   Uncle 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 450
  • Inregistrat: 02-April 05
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Postat 06 December 2005 - 06:30 PM

vlad1, la 5 Dec 2005, 09:37, a spus:

Toate motoarele pe metanol sau pe eter folosite in modelism sunt motoare diesel. In sensul ca functioneaza prin detonatie, in 2 sau 4 timpi.
Exista in modelism motoate normale (benz) care sunt cu bujie cu scinteie, magnetou, bobina etc. Acestea au capacitati mai mari (> 15 cmc) si merg cu benzina normala in amestec cu ulei.

Am inteles principiul, ceea ce inca nu am inteles e cum merge fara bujie motorul din imaginile de mai sus. In locul bujiei are acel surub de comprimare/decomprimare a camerei de ardere. Din cate stiu orice motor ( aproximativ ) poate functiona si fara bujie dar asta numai dupa ce se supraincalzeste.
Cum poate porni un motor fara sursa de caldura sau scanteie ?? Basca ii mai aud si pe unii mecanici: "frate la diesel iti tre' compresie mare si nu ai cum s-o obtii fara o pompa de injectie adecvata"
Cum e pana la urma ?

Aceasta postare a fost editata de Uncle: 06 December 2005 - 06:31 PM

ORIGINAL SERIES
0

#9 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 06 December 2005 - 07:19 PM

Se obtine compresie suficient de mare cu dimensiunile constructive ale acestor motoare (bineinteles daca nu exista uzuri foarte mari). Pe scurt, se aprinde combustibilul doar din cauza compresiei. Apoi mai e chestia ca drept combustibil nu e chiar motorina ci un alt amestec, de care tocmai ai auzit. Difera putin proprietatile, dar face acelasi lucru.
La astea diesel adevarate, e doar compresia, la cele cu cap incandescent mai ajuta si chestia aia (noi zicem ca-i bujie). Dar toate merg bine asa cum sunt.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 07 December 2005 - 10:09 AM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#10 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 06 December 2005 - 08:40 PM

Eterul etilic fierbe la vreo 30 de grade celsius.....el este vinovatul :rolleyes:
Din cauza lui bujia nu mai este necesara.

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 06 December 2005 - 08:42 PM

0

#11 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 07 December 2005 - 08:39 AM

Asa e. Fara bujie, fara supape, fara sursa exterioara de caldura, si fara sa fiarba eteru. Merge prin autodetonatia obtinuta din comprimare (da e drept porneste mai greu cind e inghetat). Folosind un combustibil (cu oxidant incorporat) special, poti controla cifra octanica (CO), respectiv presiunea de detonatie. Trebuie sa faci deosebire intre aprindere si detonatie.
0

#12 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 09 December 2005 - 03:56 PM

As vrea sa fac o mica precizare. Eterul nu fierbe in motor. Dar temperatura de fierbere de 30 de grade ne da o idee ca si temperatura de autoaprindere este mica. Nu am mai cautat prin tabele valoarea exacta. Mea culpa. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 09 December 2005 - 04:00 PM

0

#13 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2659
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 12 December 2005 - 08:48 AM

Ok. Dar totusi, motoarele nu se bazaeaza pe autoaprindere ce pe autodetonatie.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu