despre flotoare stoarceti tot ce stiti
#32
Postat 18 November 2005 - 08:50 AM
#33
Postat 18 November 2005 - 08:08 PM
#34
Postat 19 November 2005 - 09:01 AM
Jesterache, nu fi puturos si cauta singur.
Daca chiar vrei sa te auto extaziezi, du-te la Tufflight si da jos filmele cu skiuri (nu PATINE!!).
Vezi sa nu ejaculezi, ca sunt futere de misto!
Sunt un fel de 3D termice cu skiuri...
Aceasta postare a fost editata de Valteras: 19 November 2005 - 09:42 AM
#35
Postat 20 November 2005 - 11:29 AM
#36
Postat 21 November 2005 - 08:24 AM
Nu ca n-ar fi cu putintza, dar nu le vad aplicabilitatea.
La avioane mari, cel putin... Inchipuie-ti cam ce presiune ar exercita asupra stratului de gheatza.
Cand zic "presiune" ma refer acceptiunea fizica a notiunii, adica de fortza per suprafata. Ca sa fiu clar inteles si sa nu degeneram ca si degeneratii aia de la subiectul cu "Motorizare".
Daca vorbim de aeromodele, ar putea sa fie fezabil, totusi...
Insa fa si tu o "analiza" si vezi cam cat timp gheatza de pe balta respectiva iti permite manevre de decolare/aterizare. Din cate am observat io, gheatza ramana "oglinda" numai cateva zile, dupa care, daca nu este intretinuta ca la patinoar, incepe sa se increteasca mult. Mai mult, daca ninge, patinele nu o sa-ti fie de nici un ajutor - din contra...
Daca tot le faci, gandeste-te ca trebuie sa articulezi fiecare patina, a.i. sa o lasi sa se roteasca fo cateva grade in jurul; "axului rotii". Patina trebuie ancorata de la "bot" a.i. sa stea un pic cu "nasul in sus". Asta o faci legand-o cu un elastic nu foarte tensionat, de undeva de fuselaj. Gandeste-te ca daca elasticul, dintr-un motiv sau altul cedeaza in zbor, patina va "cadea" de bot si cand atingi "solul" risti sa se infiga in gheatza. de aceea elasticul trebuie sa fie "rendundant". De fapt precautiile astea sunt "transpuse" de la sistemele de skiuri...
Io nu am facut asa ceva. Ma gandesc doar cum s-ar putea face si la ce ar ajuta... Si revin tot la skiuri...
Da-i bice!
#37
Postat 21 November 2005 - 09:05 PM
#38
Postat 21 November 2005 - 09:12 PM
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
#39
Postat 21 November 2005 - 09:50 PM
jester, la 20 Nov 2005, 11:29, a spus:
Sub presiune mare, gheata se topeste la temperatura mai mica si jester s-ar putea sa aiba avantajul unei alunecari mai "fine"- gheata de sub patine se va transforma de fapt in apa. Daca presiunea nu este suficient de mare pentru a scadea temperatura suficient de mult (nu are sens sa dam relatii matematice aici ca vad ca unii atotstiutori au greturi p-aci pe forum) atunci alunecarea se va face pe un amestec de apa si cristale de gheata.
Asta in conditiile de gheata oglinda. Pe gheata suficient de putin ondulata se pot atinge conditii asemanatoare. Pentru aeromodele este chiar interesat de vazut cum se comporta patinele. Parerea mea e ca decoleaza mult mai usor alunecarea fiind mai eficienta in cazul patinelor... bineinteles folosite pe gheata si nu pe zapada.
MIG-29
P.S.: pentru a fi completi (in ciuda greturilor unora...) topirea nu se face deoarece temperatura ar scadea la zero grade celsius ci pentru ca este facilitata curgerea de "caldura" in conditiile de gheata presurizata. doua blocuri de gheata identice la zero grade celsius, unul presurizat altul nepresurizat vor primi cantitati de caldura diferite si de aici topire mai rapida in cazul celui presurizat (care va primi caldura/energie la un "debit" mai mare).
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 21 November 2005 - 09:53 PM
#40
Postat 21 November 2005 - 10:10 PM
cat despte presiune si alte minuni ce tin de fizica, eu zic ca ma descurc (observati ce modest sunt :D)
as dori totusi sa stiu cam din ce materiale se pot confectiona acele schiuri sau ce o fi. :o
va multumesc pentru contributie. si uite asa, am deviat subiectul de la flotoare, la patine si schiuri. care e diferenta? 4-5 grade pana ingheata apa http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif :D
#41
Postat 22 November 2005 - 02:46 AM
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 22 November 2005 - 02:46 AM
#42
Postat 22 November 2005 - 06:31 AM
http://www.rcgroups....d....did=147465[/url
http://www.rcgroups.com/forums/showthread....id=165311Simple
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 22 November 2005 - 06:33 AM
#43
Postat 22 November 2005 - 10:21 PM