planuri avion ultrausor unde se gasesc free?
#63
Postat 29 October 2005 - 03:54 PM
www.aerial.ro
0723196944
#65
Postat 30 October 2005 - 04:28 PM
un_cris, la 29 Oct 2005, 13:07, a spus:
problema e ca nu sunt planuri concrete / relativ amanuntite, ci doar o documentatie orientativa (daca e vorba despre ce am ce am descarcat si eu)... sau ai gasit ceva mai de soi ?! ...Baga si o adresa !
Motorul !?! exista solutii .....
problema de care mie frica cu inchi este la filete,pas,diametru etc
palnurile pe care le am sunt cu date concrete materiale,prelucrare, dimensiuni am gasit unul care are si sistem metric un autogir Hornet
#66
Postat 30 October 2005 - 04:35 PM
#69
Postat 04 November 2005 - 09:40 AM
#70
Postat 05 November 2005 - 02:12 PM
ceea ce ma intereseaza pe mine sunt niste planuri de ultrausor pe care spui ca l-ai construit si sunt curios dak a fost omologat
dak poti si vrei sa-mi trimitzi si mie planurile la ultrausorul pe care l-ai construit si imi spui cat costa
poti sa-mi spui caracteristicile la avion si ce fel de motor si materiale ai folosit
#71
Postat 08 November 2005 - 12:04 PM
#72
Postat 08 November 2005 - 08:09 PM
insa, desi sunt 2 volume, cum scrie si acolo, sunt niste coli trase la xerox, pur si simplu....
-plans and pilot's handbook
-designer's handbook
aceasta din urma este foarte interesanta, cu tot felul de tabele de conversie, date despre materiale folosite in aviatie, despre motoare si despre conversia motoarelor de vw, etc, etc, etc
din pacate, toate masuratorile sunt in sistem englezesc, nu metric
si iarasi din pacate, avionul ce se prezinta a fost construit la nivelul anilor '60-'70, din lemn
daca esti interesat sa le vezi, sunt din buc
#73
Postat 09 November 2005 - 01:01 PM
#76
Postat 09 November 2005 - 07:47 PM
SORIN CAIUS, la 9 Nov 2005, 13:01, a spus:
Acum nu c-as fi mare specialist in plastice sau compozite http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif dar la fraza asta cred ca ai gresit un pic sau nu ai fost atent.
Materialele compozite sint ultimul racnet in domeniul hi-tech aeronautic din ultimii 30 de ani.Desi nu se preteaza la productia de serie mare se cauta implementarea a cit
mai multor componente din acest material tocmai rezistentei lor mari la oboseala.Exempul cel mai elocvent il poti avea la rotorul de elicopter.E una dintre cele mai solicitate organe ale acestui aparat de zbor.Astfel daca la inceput rotoarele erau construite din lemn si duraluminiu si aveau o suta de mii de pirghii si telescoape de
amortizare a miscarii ciclice s-a trecut treptat la rotorul semirigid care de exemplu la unele elicoptere frantuzesti au pirghiile din elastomeri adica un fel de cauciuc si
palele din plastic armat,si in ultima instanta la rotorul rigid fara nici o pirghie (in afara de cea a schimbarii pasului bineinteles :D )
Aparatul german Messerschmidt Bolkow Blohm care mi se pare e si in dotarea Salvarii din Ro are un astfel de rotor cu butucul din titan si palele din materiale compozite.
Dar cred ca stiai problemele astea si dupa cum am spus a fost numai un moment de neatentie.
Stima
Ps:apropos adresa este: www.assoaeri.com
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#77
Postat 10 November 2005 - 12:29 PM
In alta ordine de idei pot sa trag la xerox cartea lui Novitchi si o trimit la cine se obliga sa o puna pe rhc.ro pot sa mai dau relatii despre constructii de ulrausoare am si documentatii vreo 7-8 diferite inclusiv de la Marcel Jurca fost pilot de vanatoare roman in al doilea razboi mondial care a construit in Franta dupa razboi vreo 30 de tipuri diferite de avioane , pe care as putea sa le dau personelor serioase care au conditii si vor sa faca un ultrausor si ma conving ca sunt in stare.Sau pot sa si vand ultrausoare facute de mine la preturi rezonabile oricum mai conversam pe net . Salut Sorin
P.S. am fost de multe ori in Austria unde am prieteni inclusiv la Wels
#80
Postat 02 December 2005 - 10:25 PM
Referitor la meseriile enumerate (tamplarie, lacatuserie, sudura, strungarie) iti dau dreptate si se intelege ca lista e mult mai lunga. Nimeni nu s-a nascut invatat: lucrand de lovesti de diverse probleme si inveti. La inceput vei face multe greseli si primele realizari vor fi modeste. Dar mai tarziu, daca te pasioneaza cu adevarat si perseverezi, poti obtine rezultate satisfacatoare.
La TV (pe Discovery) pare simplu de construit. Privind cu mare atentie se vede dotarea materiala si indemanarea necesara abordarii unor proiecte mai ample.
Daca voi ajunge prin Arad te voi vizita cu siguranta (daca se poate).
Deocamdata astept eu de la tine recomandari pt cei care vor sa construiasca ceva. Cu ce proiect sa incep? Ce probleme ai avut la inceput? Cum ai inceput?
Cum putem face cu cartea? E in romana? Sunt interesat sa o vad.
Merci, Julius.
Aceasta postare a fost editata de Julius: 02 December 2005 - 11:51 PM
#81
Postat 05 December 2005 - 11:05 AM
Probleme am avut mai ales cu materialele pt .aviatie nu se gasesc usor si sunt scumpe, apoi mai trebuiau si banicam multi.Alta problema ar fi sa te inveti sa lucrezi ca pentru aviatie cei care vor citi cartea vor vedea ca este diferit de lucrul la aeromodele(de exemplu piesele ferurile metalice trebuie sa fie lustruite pt. a nu avea zgarieturi care sunt amorse de fisuri. cdmierile cromarile nichelarile trebuie sa fie degazate etc.).
In fine mai vedem poate gasesc pe cineva in Arad care sa scaneze si sa trimita cartea pe mail,mai vorbim. Ciao Sorin
#88
Postat 08 March 2006 - 04:34 PM
SORIN CAIUS, la 8 Mar 2006, 12:43, a spus:
Ti-am trimis un MI.
Repet : intentia mea este sa transcriu aceasta carte in fisiere .txt , si sa o postez aici. Evident, eliminand pasajele absolut noninfo (cred ca pe nimeni nu mai intereseaza maretele realizari ale ..........)
Mai vorbim !
Toate cele bune !