planuri avion ultrausor unde se gasesc free?
#31
Postat 25 October 2005 - 06:06 PM
E chiar atat de nenorocit acest tip de aparat ???
#34
Postat 25 October 2005 - 08:42 PM
- incarcaare mare pe suprafat nu inseamna musai stabilitate in cazul paramotoarelor! ca in caz de inchidere, autorotatia intra mult mai rapid! Si daca te gandesti la cuplul motor, la axa de tractiune s.a.m.d. treaba devine violeta
- Am zburat parapanta mai bine de 10 ani, paramotor doar vreo cateva ore. Cred ca stiu bine ce vorbesc...
@Abu: ai mare dreptate! se vede ca ai zburat si stii cu ce se mananca azborul!
Gyro.... Hmmmmm :-) Incepand cu Cierva care le-a cam dat de cap, au fost mai multi entuziasti. Ideea centrala e ca aceste aparate de zbor au ecartul de viteza cel mai mare! Insa reversul este ascutit ca lupta de clasa! spre exemplu evolutiile glisate am auzit ca sunt periculoase. Pe vremuri am pilotat un gyro planor dupa planurile lui Bunzen. A fost o serie de desprinderi, in remorcaj. Aparatul era complet din lemn si s-a comportat ok. Sau am fost eu aatat de ticnit ca mi s-a parut ok...
Eu cred ca motodelta si apoi solutia clasica (ori chiar canardul sau tandemul) raman solutiile serioase, consacratae, experiemntate si testate.
Big
#35
Postat 26 October 2005 - 10:06 AM
otonel, la 23 Oct 2005, 15:33, a spus:
salutare,
daca tot nu vrei cine stie ce minune a aeronauticii si mai zici ca ai putea dispune de un motor bmw si te-ai mai si pricepe ,de ce nu faci un motodelta ,ca e si sigur si mai ieftin si zboara si cam pe orice teren.iar daca ai motor de bmw iese si de dublu lejer,ca in rest motoare de 15-20 de cp doar teoretic or zbura la dublu ca practic si pt simplu sunt slabe
www.aerial.ro
0723196944
#36
Postat 26 October 2005 - 11:37 AM
Am fost arbitru la cateva CN de motodelta si am vazut ce ziceau si antevorbitorii. Cei cei cu rucsacul pe langa ca aveau gambele vinete de la decolare nu se prea descurcau fara ajutor. Cei ci triciclu nu prea puteau decola fara ajutor si dupa 3-4 incercari uneori. Concursul se desfasura de obicei cat mai devreme sa nu fie turbulente. La raliu se pare ca s-au descurcat mai bine. Anul asta nu stiu cati vor mai veni ca din an in an vin tot mai putini.
Cred ca v-am spus ca anul asta CN va fi intre 27-30 oct la Strejnic langa Ploiesti. (daca nu se mai amana iar)
Loti
#37
Postat 26 October 2005 - 11:52 AM
PS2 (pentru Skyspy ) La sfarsitul saptamanii ma intalnesc cu Doru Isofache si-i transmit salutarile de rigoare. Acum el lucreaza la Bucuresti si de aceea ma intalnesc mai rar cu el.
#38
Postat 26 October 2005 - 11:59 AM
Stima Loti
#39
Postat 26 October 2005 - 03:49 PM
Multumesc ptr sfaturi...sunt realmente binevenite ptr ca eu ....recunosc :o( ... sunt outsider in domeniu......Totusi, daca aveti timp si informatii, poate dezvoltati putin subiectul .... Dupa ce am bantuit pe net, eu imi cam facusem alta impresie despre autogire... Cat despre "construite de amatori" , dupa ce ma veti ajuta sa-mi pun la punct documentatia (nu de alta, dar nu vreau sa ma bag singur in seama !) , il voi bate la cap pe Big cu acea idee "maaaaare" cu care il "amenintam" pe 13 sept ...
ASA CA FITI BAIETI DE GASCA SI BAGATI TEXTE DESPRE AUTOGIRE :o !!!!
#41
Postat 26 October 2005 - 09:52 PM
Am facut cateva desprinderi, toate clandestine, si toate in remorcaj dupa o Dacie. In portbagaajul Daciei statea un amic ce era pregatit sa declanseze daca ceva nu mergea bine. Nu pot sa zic nimic despre viraje, stiu doar ca exista un fel de vibratie, cu siguranta data de rotor. Tendinta de inclinarte a rotorului portant era f bine anihilata la acest model. Stiu ca cierva asi apoi chiar Bunzen au avut mult de furca cu ea... Rotorul portant pivota pe ax, si era comandat doaar cu tot cu ax. Paarcaa.... hmm e cam mult de atunci....
cam asta e ce imi amintesc . Oricuym promit sa sap dupa documentaatie poate intereseaza pe careva ca titlu informativ.
Big
#45
Postat 27 October 2005 - 05:21 PM
faca niste exemplare si dupa aceea nu s-a mai auzit nimic despre ele.(S-a sistat documentarea prin ordin de la CC :o :D )
Am in Ro ceva planuri daca bine mi-aduc aminte de un "elicopter personal" care are rotor reactiv.La ambele capete ale rotorului este cite un pulsoreactor care il
pune in miscare.Dezavantajul e ca functioneaza cu gaz (ca e mai usor de aprins) deci trebe sa ai tot timpul o butelie in spate si ca randamentul pulsoului e scazut
ca urmare si raza de actiune.Mai mult e un fel de rucsac ce sta pe niste tevi de care e inhamat pilotul.
@Otonel- pentru pala sint profile de duraluminiu gata extrudate care se vind la metru deci trebe prinse numai la butuc.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#50
Postat 27 October 2005 - 07:52 PM
nu te lua dupa aparente,de obicei ceea ce pare simplu se dovedeste a fi contrariu ,sa nu crezi ca vreau sa te demoralizez,stii care e principiul datorita caruia aparatele astea zboara? sunt atat de urate incat pamantul le respinge!glumesc! e drept ca mie personal nu-mi inspira incredere si de obicei din elicopterele in care m-am urcat ...am sarit :D ,dar vad ca esti f determinat in demersul tau,asa ca as putea sa-ti fac rost de un plan ca oricum am promis ca-l dau si la un prieten care tot asa bantuie,numa ca tre sa-l aduc de la bucuresti si pana week-end-ul celalalt nu prea am cum.Dar le aduc,colegul le-a primit de la un american . Vad ca esti din Barlad,n-ai avea mult de mers pana la Galati.
Numa ca abia dupa ce ai sa termini totul vor incepe durerile de cap ,anul trecut am vazut pe la Ciolpani pe Daniel Dragomirescu si pe inca cineva cum se chinuiau sa aduca nu-s ce inginer care sa le fac un reglaj "oficial" la elice sau ceva de genul asta la un elicopter ultrausor care venise kit.
Dar....succes!
www.aerial.ro
0723196944
#52
Postat 28 October 2005 - 05:36 AM
O problema e ca are nevoie de motor ceva mai puternic - deci cam ce castigi la pretu kit-ului dai pe motor.
cezar
P.S. Desi seamana, e cu totu alta pasare decat elicopteru - nici modu de propulsie, nici modu in care functioneaza sustentatia nu-s la fel. Mecanic e complet diferit si mai simplu decat elicopteru.
Aceasta postare a fost editata de ctotth: 28 October 2005 - 05:53 AM
#53
Postat 28 October 2005 - 10:00 PM
totusi motoarele pulsoreactoare despre care vb nu imprima oare si un trepidaj(vibratie) mare la pale si de acolo mai departe la toata structura,ca asa nu ar fi greu de realizat motorul pulsoreactor singura problema la el este materialul supapelor
dak vii in romania si poti trimite-mi si mie planurile alea te rog.
#54
Postat 28 October 2005 - 11:19 PM
nu are nevoie de elice anticuplu.Dar dupa cum ziceam e slabut ca merge pe gaz.Vorbesc prostii acuma mi-am adus aminte ca are niste statoreactoare sau ceva
in genul ram-jet ca propulsor si de aceea foloseste gaz ca se initiaza mai usor aprinderea.
Sa vad ce gasesc cind ajung acasa.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
#58
Postat 29 October 2005 - 01:07 PM
problema e ca nu sunt planuri concrete / relativ amanuntite, ci doar o documentatie orientativa (daca e vorba despre ce am ce am descarcat si eu)... sau ai gasit ceva mai de soi ?! ...Baga si o adresa !
Motorul !?! exista solutii .....
#59
Postat 29 October 2005 - 01:21 PM
S-a mai discutat aici,sunt f putine ce se pot avioniza si sa ai si rezultate,asta practic,ca daca facem discutii teoretice....orice e posibil,
depinde de tine cum vrei sa zbori teoretic sau practic
www.aerial.ro
0723196944