Modelism - RHC Forum: planuri avion ultrausor - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »

planuri avion ultrausor unde se gasesc free?

#16 Useril este offline   Daktari 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 23-December 03

Postat 18 October 2005 - 08:07 PM

@luci...

Faina si parapanta, da' parca ma simt mai bine cu o scandura rigida, si daca se poate deasupra capului... Tratez cam multi tipi cu picioare rupte de parapanta, si asa se rup de fain ca tare greu se mai pun la loc...
Doctoru de oase, voi sa nu le rupeti, chiar daca el le coase !
0

#17 Useril este offline   otonel 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 23 October 2005 - 03:33 PM

ms mult de sfaturi si frumos triciclul.
am rezolvat oarecum problema ca pe net nu am gasit ceva sa-mi convina,am vb cu un prieten din USA si a zis ca mi trimite el o carte cu ultrausoare.
pe mine nu ma intereseaza cine stie ce avionas sa zbor in competitzii ci unul simplu si fiabil sa zbor asa de placere intr-o zona izolata de munte.
cat despre motor cred ca as putea face rost de unul de bmw iar la capitolul modificari nu ma speriu ca sunt specialist in motoare de aviatzie
0

#18 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 23 October 2005 - 05:19 PM

Ce zici de asta Otonel costa 40$ planurile +10$ transportul.Si ar merge si cu un motor de motocicleta de 15-20CP.
Rotile lui Abu de la triciclu ar merge prima la ultrausorul asta.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-14-1130080780.jpg

Aceasta postare a fost editata de Skyspy: 23 October 2005 - 05:27 PM

A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#19 Useril este offline   alexei14 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 123
  • Inregistrat: 03-August 05

Postat 23 October 2005 - 09:34 PM

intrebam mai sus de cat ar costa un avion mai precis un deltaplan si as vrea sa stiu daca se fac din astea la noi in tara. iar cu sponsorizarea tata ar putea sa ma ajute daca as putea sa-i gasesc niste motive pt asa ceva adica la ce ar fi util asa zice ;) si nu prea stiu ce sa-i zic adica poate ma ajutati sa-l conving :lol:
Alexei.14
0

#20 Useril este offline   LOTI 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 115
  • Inregistrat: 10-August 04

Postat 24 October 2005 - 03:19 PM

Salut Skyspy,
Asta da ultrausor, daca le aveam cu 3axe ma indragosteam de asa aparat. Singura chestie la noi este ca nu ai unde sa-l tii cred ca are cel putin 6m anvergura si nu prea incape in garaj iar cand iesi cu el la "pascut" ai nevoie de scula de transport profesionala. Pentru pendolara mea din panza il impachetez la 2,5m il pun pe portbagaj (aripa) leg remorca artizanala cu carutul pe ia si pa. Totul incape in garaj de 5x3m mai ramane si loc pentru surubarit. Acum catva timp aveam doua motodelta in locul respectiv si mai am vreo 4 aripi impachetate...nici nu mai stiu ale cui sunt.
Cu respect Loti
0

#21 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 24 October 2005 - 08:38 PM

Pentru ce zicea si Otonel un aparat de zburat usor asa de agrement la munte sau la mare il gasesc ideal.Dupa cum ziceai si tu cu "parcarea" e mai greu.
Dar cred ca daca stai la casa si ai o curte poti sa-i faci un hangarulet improvizat din sipci de lemn si ceva folie.Iar cu transportul o remorca gen pentru barca lunga
dar facuta artizanal daca-ti dau voie astia de la RAR.La noi in Austria de exemplu poti sa faci ce forma de remorca vrei daca se incadreaza normelor de securitate rutiera
ti-l inmatriculeaza imediat.Daca-l vezi pe Doru Isofache saluta-l din partea mea si daca intreaba cine sint spune-i ca ala la care ne-a dat m..e americanu cu planul de
Tiger Moth ca stie el. :wub:
Stima
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#22 Useril este offline   abu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 196
  • Inregistrat: 23-September 04

Postat 24 October 2005 - 09:40 PM

Salutare!
chestia cu remorca e cam problematica,eu m-am cam certat cu astia pe la RAR ca vreau sa-mi fac o remorca pt motodelta,cum mai au o gramada pe la noi prin tara si nu vor sa ma lase ca ...nu se mai poate decat daca ma duc la o firma specializata,ca sa-mi ia aia o mie si ceva de euro ,nu mai vor nici cu proiect nici cu draci ,laci ,etc.
De avionas ce sa zic , nu ar zbura cam in limita?
Albert Malaxa
www.aerial.ro
0723196944
0

#23 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 24 October 2005 - 10:16 PM

Eu n-as ignora parapanta... Una cu triciclu demontabil, sa intre in orice remorca, sau chiar intr-un portbagaj mai mare.

Cat despre pericole:
- motoparapantele pot fi destul de stabile, ca nu au nevoie de aripi cu finete/performante deosebite (care-s si mai subtiri, alungite, sensibile si instabile)
- au viteze si incarcare alara mai mari - deci sunt mai rigide si mai putin sensibile la rafale.
- triciclul protejeaza muult mai bine fata de aterizarea pe picioare.

Periculos e orice fel de zbor cand nu-ti (re)cunosti limitele.

cezar

PS: Iaca unu de intra intr-o valiza ca sa poti sa-l iei in vacanta ca bagaj pe... avion!
http://www.ultraligh...w-snf05/11.html

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 24 October 2005 - 10:25 PM

0

#24 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 24 October 2005 - 10:33 PM

Fratilor se fac aici multe afirmatii aiuristice! De exemplu aia ca paraamotoarele sunt sigure si stabile si nu mai stiu io cat de performante! Gresit din pacate! paramotorul este aparatul de zbor cu numarul cel mai mare de accidente! Are viteza mica de zbor, in turbulenta face ca dracu, aripa zboara in regim de remorcaj, adica aproape de unghiul critic tot timpul, cand se inchide (si se inchide!) face urat etc. Plus ca o aterizare dura sau nu cu 20 de kile atarnate in spate nu e tocmai o joaca! Si nu va mai ganditi la elicea ce toaca degete, ca doar se invarte la o palma de ceafa. iar decolarea cu tricilu este cea mai dificila de fapt! Ca nu poti sa mergi dupa aripa in perioada gonflajului cand are abateri de la directie, asa cum o faci cu picioarele! Si mai sunt si altele, dar nu vreau sa umplu tone de ecrane.

Big
FROGS CAN FLY!
0

#25 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 25 October 2005 - 12:52 AM

Big, te superi fara motiv,

Ma refer la motoparapante cu aripa construita special pentru zbor motorizat.

Astea sunt proiectate cu incarcare mult mai mare - de pana la10 kile/m2 fata de cele 3.3-4 kile/m2 la o parapanta obisnuita - viteze de zbor de pana la 60-70 km/ora, profil foarte gros, celule putine, alungire mult mai mica fata de parapantele normale si liniile ajustate pentru zborul motorizat. Seamana mai mult cu parasutele dreptunghiulare gonflabile decat cu parapantele - de fapt le si zice powered parachutes si nu paraglider.

Aerodinamica e desigur mai proasta ca la parapante in aceasi masura in care un avion obisnuit e mai putin performant ca un planor. Viteza mai mare e doar rezultatul incarcarii mari pe aripa.

Nu a zis nimeni ca-s elixiru' zborului ultrausor - doar ca exista motoparapante semnificativ mai sigure decat rucsacu cu motor atarnat sub o parapanta obisnuita.

Si nici nu recomand constructia de catre amatori dupa planuri. Nu merge.

sanatate,
cezar
0

#26 Useril este offline   abu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 196
  • Inregistrat: 23-September 04

Postat 25 October 2005 - 07:50 AM

Salutare!
ma tem ca-s cam de acord cu Big-ul,ceea ce spui tu Ctotth,este un concept f scupm (asta daca am inteles eu bine),acele parasute motorizate ,ca nu sunt parapante,cu profil gros si super stabile,sunt de fapt niste monstri cu pana la 40-50 mp suprafata si motoare de pe la 50 cp in sus(de ex : http://www.condorppc.com/index.htm ) care nu prea zboara in alta parte decat USA,in Europa au patruns destul de timid,pt ca sunt cam scumpe.Restul de motoparapantelor,alea mai micute cu motoare pana in 30 de cp sunt al dracului de instabile uneori si crede-ma ca nu ti-ai dori sa te afli sub una cand ti-o trage,spun asta din experienta, cand decolezi cu trike-ul poate nu-ti folosesti picioarele asa mult,da ai nevoie si de mai mult spatiu si instabilitatea in zbor creste,eu prefer sa zbor cu paramotorul rucsac decat cu trike,ma simt mai sigur asa ,ca sa nu mai spun ca daca bate un pic vantul ... stai jos,pt vreme calma e super sa te dai cu el sa admiri peisajul ,eu prefer sa ma dau cu motodelta,asta ca am dat in niste turbulente in niste momente in care teoretic nu trebuiau sa existe si atunci nimic nu se compara cu un profil rigid deasupra.
Mama cat am scris!
Albert Malaxa
www.aerial.ro
0723196944
0

#27 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 25 October 2005 - 09:51 AM

@abu
La link-ul care l-ai dat sunt tandem-uri - duble ca marime, putere si probabil pret fata de cat e nevoie pentru o singura persoana.
Totusi gramada aia de tevi in fata, spate, lateral, jos si sus mi se pare mult mai capabila sa ma scape cu viata in caz de doamne-freste decat 20cm de burete-n fund si-o casca pe cap.

Alt dezavantaj al moto-para-rucsacului fata de triciclu e ca pentru persoane care-s la o varsta la care nu mai au plamanii, greutatea si genunchii din prima tinerete e practic imposibil de folosit, mai ales daca atunci cand au timp sa zboare se intampla sa fie la ses si sa nu sufle vantu.

Mi se pare un compromis acceptabil pentru astfel de persoane care de cand au iesit de la slujba, cel putin aici in Bucuresti, tre sa ajunga acasa, sa agate remorca cu avionu/motodelta, apoi sa iasa cu ele prin traficul nebunesc din oras, pe cand cu o motoparapanta cu triciclu demontabil deja in portbagaj au sansa sa ajunga la terenu de zbor cu o ora mai devreme decat altfel si foarte adesea e vorba de ora aia de calm de la apus inainte de a se intuneca.
Noroc,
cezar
0

#28 Useril este offline   otonel 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 25 October 2005 - 03:28 PM

Skyspy, la 23 Oct 2005, 17:19, a spus:

Ce zici de asta Otonel costa 40$ planurile +10$ transportul.Si ar merge si cu un motor de motocicleta de 15-20CP.
Rotile lui Abu de la triciclu ar merge prima la ultrausorul asta.

sa stii ca ar fi perfect avionasul ala in afara de conditia sa fie cu 2 locuri
spune-mi te rog adresa unde gasesc planurile lui
0

#29 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 25 October 2005 - 04:40 PM

@ Otonel

Adresa e pe poza numai pui in fatza inca 3 de w.Din pacate astea sint numai de un loc ca au fost priectate pentru paragraful 103 daca nu ma insel din codul american
pentru avioane de amatori cu greutate .gol pina pe la 117kg.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#30 Useril este offline   otonel 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 25 October 2005 - 04:57 PM

multzam
am vazut ca au acolo o gramada de avioane destul de simple si usoare
0

#31 Useril este offline   un_cris 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 80
  • Inregistrat: 13-September 05

Postat 25 October 2005 - 06:06 PM

...........motoparapanta...motodelta...avionultrausor...Da'despre GYROCOPTER nu vrea nici unul sa vorbeasca !?! Nu am vazut pe forum decat o singura referire, si aia = caricioplan (!!!)
E chiar atat de nenorocit acest tip de aparat ???
Go fly, young man ! GO FLY !!!
0

#32 Useril este offline   Daktari 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 23-December 03

Postat 25 October 2005 - 07:34 PM

@ cris

Gyro-urile sunt aparate de zbor destul de periculoase cu o coada lunga de accidente in spatele lor... nu te-as sfatui...
Doctoru de oase, voi sa nu le rupeti, chiar daca el le coase !
0

#33 Useril este offline   un_cris 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 80
  • Inregistrat: 13-September 05

Postat 25 October 2005 - 07:42 PM

@ Daktari

....coada e mai lunga decat la motopante ??? (parca spuneai ceva de fracturile urate pe care le tratezi ...........)
Go fly, young man ! GO FLY !!!
0

#34 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 25 October 2005 - 08:42 PM

daca e sa aaparofundam treaba aia cu paraamotoarele:
- incarcaare mare pe suprafat nu inseamna musai stabilitate in cazul paramotoarelor! ca in caz de inchidere, autorotatia intra mult mai rapid! Si daca te gandesti la cuplul motor, la axa de tractiune s.a.m.d. treaba devine violeta
- Am zburat parapanta mai bine de 10 ani, paramotor doar vreo cateva ore. Cred ca stiu bine ce vorbesc...

@Abu: ai mare dreptate! se vede ca ai zburat si stii cu ce se mananca azborul!

Gyro.... Hmmmmm :-) Incepand cu Cierva care le-a cam dat de cap, au fost mai multi entuziasti. Ideea centrala e ca aceste aparate de zbor au ecartul de viteza cel mai mare! Insa reversul este ascutit ca lupta de clasa! spre exemplu evolutiile glisate am auzit ca sunt periculoase. Pe vremuri am pilotat un gyro planor dupa planurile lui Bunzen. A fost o serie de desprinderi, in remorcaj. Aparatul era complet din lemn si s-a comportat ok. Sau am fost eu aatat de ticnit ca mi s-a parut ok...

Eu cred ca motodelta si apoi solutia clasica (ori chiar canardul sau tandemul) raman solutiile serioase, consacratae, experiemntate si testate.

Big
FROGS CAN FLY!
0

#35 Useril este offline   abu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 196
  • Inregistrat: 23-September 04

Postat 26 October 2005 - 10:06 AM

otonel, la 23 Oct 2005, 15:33, a spus:

pe mine nu ma intereseaza cine stie ce avionas sa zbor in competitzii ci unul simplu si fiabil sa zbor asa de placere intr-o zona izolata de munte.....

salutare,
daca tot nu vrei cine stie ce minune a aeronauticii si mai zici ca ai putea dispune de un motor bmw si te-ai mai si pricepe ,de ce nu faci un motodelta ,ca e si sigur si mai ieftin si zboara si cam pe orice teren.iar daca ai motor de bmw iese si de dublu lejer,ca in rest motoare de 15-20 de cp doar teoretic or zbura la dublu ca practic si pt simplu sunt slabe
Albert Malaxa
www.aerial.ro
0723196944
0

#36 Useril este offline   LOTI 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 115
  • Inregistrat: 10-August 04

Postat 26 October 2005 - 11:37 AM

Iar ma bag unde nu ma pricep!
Am fost arbitru la cateva CN de motodelta si am vazut ce ziceau si antevorbitorii. Cei cei cu rucsacul pe langa ca aveau gambele vinete de la decolare nu se prea descurcau fara ajutor. Cei ci triciclu nu prea puteau decola fara ajutor si dupa 3-4 incercari uneori. Concursul se desfasura de obicei cat mai devreme sa nu fie turbulente. La raliu se pare ca s-au descurcat mai bine. Anul asta nu stiu cati vor mai veni ca din an in an vin tot mai putini.
Cred ca v-am spus ca anul asta CN va fi intre 27-30 oct la Strejnic langa Ploiesti. (daca nu se mai amana iar)
Loti
0

#37 Useril este offline   LOTI 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 115
  • Inregistrat: 10-August 04

Postat 26 October 2005 - 11:52 AM

PS Scuze ca am vorbit de CN de motodelta si apoi m-am referit la motoparapante. La CN de ultrausoare se concureaza si la motoparapante.
PS2 (pentru Skyspy ) La sfarsitul saptamanii ma intalnesc cu Doru Isofache si-i transmit salutarile de rigoare. Acum el lucreaza la Bucuresti si de aceea ma intalnesc mai rar cu el.
0

#38 Useril este offline   LOTI 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 115
  • Inregistrat: 10-August 04

Postat 26 October 2005 - 11:59 AM

PS3 (un cris) La girocoptere trebuie motoare mari peste 50CP si rotorul este greu de construit de amatori. Nu prea am auzit de succese la amatorii din Romania. Se pare ca Big stie ceva poate ne povesteste. Eu stiu de 3 esecuri din Constanta. La unul nici acum nu ia iesit din cap ideea doar ca nu o poate realiza din motivele de mai sus.
Stima Loti
0

#39 Useril este offline   un_cris 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 80
  • Inregistrat: 13-September 05

Postat 26 October 2005 - 03:49 PM

*LOTI, Daktari & Co

Multumesc ptr sfaturi...sunt realmente binevenite ptr ca eu ....recunosc :o( ... sunt outsider in domeniu......Totusi, daca aveti timp si informatii, poate dezvoltati putin subiectul .... Dupa ce am bantuit pe net, eu imi cam facusem alta impresie despre autogire... Cat despre "construite de amatori" , dupa ce ma veti ajuta sa-mi pun la punct documentatia (nu de alta, dar nu vreau sa ma bag singur in seama !) , il voi bate la cap pe Big cu acea idee "maaaaare" cu care il "amenintam" pe 13 sept ...


ASA CA FITI BAIETI DE GASCA SI BAGATI TEXTE DESPRE AUTOGIRE :o !!!!
Go fly, young man ! GO FLY !!!
0

#40 Useril este offline   abu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 196
  • Inregistrat: 23-September 04

Postat 26 October 2005 - 08:25 PM

ca sa-ti reuseasca autogiru' ar trebui sa cumperi rotorul elicei portante,elicea portanta si ev chiar si un motor de aviatie,ca pe primele doua sa le faci...si sa mai fie si fiabile...

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-14-1130351122.jpg

Albert Malaxa
www.aerial.ro
0723196944
0

#41 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1647
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 26 October 2005 - 09:52 PM

Inainte de '89 stim cu totii cum se facea aviatie. Si ca informatia din afara lagarului socialist nu prea exista. pe langa documentatia de comet (deltaplan) a mai intrat in tara nu se stie cum o documentatie de autogir, numitul Bunzen. Eu am vazut-o, era un vraf tras la ozalit. Aparatul era simplu de tot, complet lemn, cu exceptia catorva feruri de la capul rotoric. Chiar si jambele (fara suspensii) erau din lemn. Ampenajul era si el compus extrem de spartan din doua coli de placaj! Daca stau bine si ma gandesc cred ca stiu unde as mai putea gasi poate o copie a documentatiei susamintite. Fac sapaturi si va zic daca le mai gasesc.

Am facut cateva desprinderi, toate clandestine, si toate in remorcaj dupa o Dacie. In portbagaajul Daciei statea un amic ce era pregatit sa declanseze daca ceva nu mergea bine. Nu pot sa zic nimic despre viraje, stiu doar ca exista un fel de vibratie, cu siguranta data de rotor. Tendinta de inclinarte a rotorului portant era f bine anihilata la acest model. Stiu ca cierva asi apoi chiar Bunzen au avut mult de furca cu ea... Rotorul portant pivota pe ax, si era comandat doaar cu tot cu ax. Paarcaa.... hmm e cam mult de atunci....

cam asta e ce imi amintesc . Oricuym promit sa sap dupa documentaatie poate intereseaza pe careva ca titlu informativ.

Big
FROGS CAN FLY!
0

#42 Useril este offline   un_cris 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 80
  • Inregistrat: 13-September 05

Postat 26 October 2005 - 11:51 PM

*abu
Aveam deja aceasta foto ... dar mai am si alte cateva sute mai optimiste ... si cam tot ce am gasit pe google despre gyro ....

*Big
Sapa Big, sapa !!! Merita !!!
....lemn ... hmmm ... Bunzen sau Bensen ? ....
Go fly, young man ! GO FLY !!!
0

#43 Useril este offline   otonel 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 27 October 2005 - 12:13 PM

autogirul mi se pare f complicat de realizat mai ales ca are multe lagare si comenzi complicate iar elicea portanta nu poate fi realizata la nivel de amator.
0

#44 Useril este offline   otonel 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 27 October 2005 - 12:23 PM

hmm uite asa ceva ar fi super dar de unde materiale si bani:avion
0

#45 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 27 October 2005 - 05:21 PM

@Big - nu se chema cumva Bensen autogirul acela ca au fost si o serie de articole in revista "Sport si Tehnica" despre ea.Pina au inceput 2-3 sa incerce sa-si
faca niste exemplare si dupa aceea nu s-a mai auzit nimic despre ele.(S-a sistat documentarea prin ordin de la CC :o :D )

Am in Ro ceva planuri daca bine mi-aduc aminte de un "elicopter personal" care are rotor reactiv.La ambele capete ale rotorului este cite un pulsoreactor care il
pune in miscare.Dezavantajul e ca functioneaza cu gaz (ca e mai usor de aprins) deci trebe sa ai tot timpul o butelie in spate si ca randamentul pulsoului e scazut
ca urmare si raza de actiune.Mai mult e un fel de rucsac ce sta pe niste tevi de care e inhamat pilotul.

@Otonel- pentru pala sint profile de duraluminiu gata extrudate care se vind la metru deci trebe prinse numai la butuc.
A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu