Modelism - RHC Forum: AUTO PILOT - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

AUTO PILOT Pentru ajutor...

#31 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 09 October 2005 - 02:52 PM

In fotografia urmatoare se vede modelul aplecat in jos, deci comanda profundor este in sus.
nu stiu de ce, nu am reusit sa-i dau comanda mai mare in acest caz. Totul era la fel ca si la celelante comenzi dar nu am reusit sa-i dau amplitudine mi mare. Oricum cred ca nu am setat ceva bine sau nu am stiut eu sa fac sa miste mmai mult. Se observa si eleronul foarte putin ridicat, modelul avea si inclinatie putin st.

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#32 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 09 October 2005 - 02:58 PM

Dupa cum vedeti in fotografia urmatoare, cu botul in sus, la inclinatie mai mica decat cu botul in jos, comanda profundorului este mai ampla. Eleronul sta drept pentru ca m-am straduit de data asta sa tin modelul drept.

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#33 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 09 October 2005 - 03:20 PM

Si ultima fotografie inclinat in sus si lateral fo 30 grade. Se poate observa ca ambele comenzi eleroane si profundor sunt atacate in mod corespunzator.
Concluzia de zbor este urmatoarea:
-reactioneaza f prompt dar numai dupa ce ai luat mana de e comenzi.
-nu este asa cum a specificat cineva aici in topic, in sensul ca daca o comanda nu este ocupata de pilot de la mansa, AutoPilotul o preia el. atata timp cat una din cele doua comenzi este peluata de pilot la mansa, AutoPilotul nu se mai "baga" dar, daca folosesc numai deriva, atunci asa este; el preia restul si apar niste bazaconii cel putin interesante. De exemplu, comanda deriva usor st, modelul da sa se incline putin si apoi se redreseaza si apare un zbor derapat si putin oscilat datorita comenzilor date de copilot, adica tu mentii comanda st din deriva, el compenseaza inclinatia din eleron, ajunge la orizontala si inceteaza comanda, ca apoi sa se incline iarasi datorita derivei si ciclul se reia. Pentru asta am mixat eleron cu deriva si s-a facut liniste.
-am incercat o simulare de aterizare cu motorul taiat la fo 30m si cred ca aici socoteala se schimba radical. Ajuta foarte mult la stabilitatea modelului, atat la limita de viteza cat si lateral. Compensatiile sunt foarte fine si pot sa zic prompte, dar nu am "indraznit" inca sa aterizez cu el cuplat. Am preferat sa-l aduc jos asa cum ma pricep eu, desi capoteaza de fiecare data la aterizare pe iarba.
Pentru detalii, astept intrebarile voastre si poate ca reusesc sa-l fac sa functioneze si pe heli. Nu am reusit sa mixez cele trei canale necesare platoului ciclic asa incat sa functioneze toate trei simultan pe toate directiile.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Radu_: 09 October 2005 - 03:29 PM

Invata repede si aplica...tot repede!
0

#34 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 09 October 2005 - 05:18 PM

@Radu_, multumesc frumos pentru DEMO! :D
Cred ca explicatiile si pozele sunt suficient de concludente. Pentru ce m-a interesat pe mine este SUFICIENT ! :D
Am vazut din poze ca legaturile la senzor sunt "in aer" ! :D Sa inteleg ca ai pus sistemul pe Cessna, special pentru pozele facute ? Adica cu alte cuvinte, vreau sa intreb, nu-l folosesti curent ?

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#35 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 09 October 2005 - 08:13 PM

Eu l-am cumparat cu heli . Nu am facut nimic cu el pana acum. La vremea aceea credeam ca ma va ajuta sa pot sa-l tin la puct fix (foarte fix) pntru facut fotografii. Acum citind topicul, am vrut sa-l incerc si pe avion. Si vad ca merge foarte bine. Sigur ca l-am montat special pentru probe, dar era bagat in fuselaj. Cand l-am scos afara am vrut sa mai reglez din sensibilitate si sa fac o noua calibrare.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#36 Useril este offline   Mamutel 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 700
  • Inregistrat: 18-March 04
  • Gender:Male

Postat 10 October 2005 - 12:03 PM

pilotu ' lu' leo a fost cumparat de mandea , pt o scula ce se va numi ... Proiect M2 , care sper sa sparga orice tipar aparut pana acum. fara kilot automat , ar fi destul de nasol de tinut in aer chiar daca am ceva experienta la jucarele de zbor. deci urmatorul animal va fi un VTOL, cu tot ce am investit pana acum.... camera ccd , pilot automat pe trei axe(cel optik , plus micropiezzo), 2x brushless (fiecare trage cel putin juma de kil), 1x lipo 2200 si (sper ca intr-un viitor apropiat) sist GPS!
In concluzie traiasca electronicaraia ce ne face ziua de zbor, zi de placere, si modelele aeronave a la NASA!
0

#37 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19177
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 January 2010 - 01:36 PM

Ai spart pana acum ceva ? :)
Stiu, postul e vechi de +4 ani, dar am ajuns aici de la cel al lui Radu despre Co-Pilot.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 17 January 2010 - 01:37 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#38 Useril este offline   Catalin_a 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 70
  • Inregistrat: 19-October 06

Postat 17 March 2010 - 03:40 PM

Stiti ceva de autopilotul HAL 2100 de la cei din Botosani ?

Sunt FOARTE incepator la aero si dupa ce am achizitionat un optic 6 si o cessna de 980mm anvergura, am bagat ceva simulator si in weekend doresc sa scot avionul la zbor. Nu sunt prea sigur pe mine si imi este teama sa nu dau cu el de pamant :) ...credeti ca o sa ma ajute semnificativ achizitionarea acestui copilot ?

Multumesc pentru un eventual raspuns.
CESSNA 182 brushless
0

#39 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 17 March 2010 - 03:56 PM

Dupa cum am explicat, acest copilot nu va face decat sa-ti mentina zburatoarea in aer la un nivel. Comanda de decolare si aterizare mai ales, este tot la tine. Daca vei face greseli la o inaltime considerabila, si vei avea prezenta de spirit si taria sa lasi comenzile libere, probabil ca va avea timp (si altitudine) sa se redreseze singur, dar doar atat. In rest, tot tu vei fi cel ce va aduce zburatoarea intreaga pe sol.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#40 Useril este offline   Catalin_a 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 70
  • Inregistrat: 19-October 06

Postat 17 March 2010 - 04:16 PM

...decolarea nu cred ca o sa'mi creeze probleme, iar la aterizare, am inteles ca o poate face singur daca tai motorul la cca. 10m de sol, pana aici cred ca o sa pot sa'l aduc fara probleme. In conluzie se merita sau nu ? Avand in vedere ca il pot folosii pe viitor si pe alte zburatoare.

Multumesc.

L.E. Autopilotul care doresc sa'l achizitionez este diferit de ce ai folosit tu, nu stiu daca ceea ce vreau eu sa iau este mai "pampalau" sau nu :)

Aceasta postare a fost editata de Catalin_a: 17 March 2010 - 04:17 PM

CESSNA 182 brushless
0

#41 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1828
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC din 2016 - prezent
    Paramotoare RC din 2007 - 2014.

Postat 17 March 2010 - 07:38 PM

Va salut,

am un HAL 2100 si este OK. Am facut teste statice, iar comenzile reactioneaza rapid pentru redresarea modelului.

Eu cred ca isi face datoria, stabilizand modelul. Adica il aduce la orizontala.
Aterizari fericite !

PopaD
0

#42 Useril este offline   Catalin_a 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 70
  • Inregistrat: 19-October 06

Postat 17 March 2010 - 09:10 PM

Ai facut doar probe statice ?
Crezi ca ma poate ajuta dispozitivul asta ? (la aterizari ma refer in special)
CESSNA 182 brushless
0

#43 Useril este offline   popad 

  • Aeromodelist
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1828
  • Inregistrat: 05-February 09
  • Gender:Male
  • Location:BRASOV
  • Interests:Planoare RC din 2016 - prezent
    Paramotoare RC din 2007 - 2014.

Postat 17 March 2010 - 10:15 PM

Sa le spun mai bine probe in laborator cu doua servo si testerul pentru servo.

Daca il inclinam dupa diferite axe comanda servo pentru a redresa modelul.

Cand comandam eu servo din tester el (HAL 2100) statea in standby).

Deci, asa cum ti-a spus si d-l Radu aterizarea iti apartine. HAL 2100 te poate ajuta sa aduci modelul intr-o pozitie convenabila pentru aterizarea, adica sa fie la orizontala. Oricum n-ar trebui sa opresti motorul de tot...

Aceasta postare a fost editata de popad: 17 March 2010 - 10:16 PM

Aterizari fericite !

PopaD
0

#44 Useril este offline   Catalin_a 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 70
  • Inregistrat: 19-October 06

Postat 18 March 2010 - 08:34 AM

Multumesc pentru ajutor :)

Am comandat pilotul, impreuna cu un acumulator de rezerva si un charger. Ramane ca pana in weekend sa mai "frec" simulatorul ala.

Momentam am asha:

Statie optic 6
Avion cessna de 980mm (artf)
2 accu lipo de 1300 mA (2 celule)
Autopilot
Charger POWER PEAK Li4

Din cate am inteles, asta este cam tot ce am nevoie ca sa zbor pasaroaia :)

Sunt incepator in acest domeniu, asa ca va rog sa ma corectati daca imi lipseste ceva sau daca aveti vreo sugestie sa nu dau cu avionul de pamant, chiar nu vreau sa se intample acest lucru :unsure:

Sunt convins ca autopilotul o sa ma ajute mai mult sau mai putin, nu numai acum, dar si pe viitor la urmatoarele modele :rolleyes:

Va anunt ce am facut in weekend.
Bafta.
CESSNA 182 brushless
0

#45 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9331
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 18 March 2010 - 01:18 PM

As renunta la autopilot si cu banii economisiti as corupe, cu ceva ''atentii''....o bere...o maslina...un meserias care sa ma initieze. Zic si eu.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
0

#46 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2396
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 18 March 2010 - 01:21 PM

Vezi postareadan_mitea, la Mar 18 2010, 01:18 PM, a spus:

As renunta la autopilot si cu banii economisiti as corupe, cu ceva ''atentii''....o bere...o maslina...un meserias care sa ma initieze. Zic si eu.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

asa ma gandeam si eu...auto pilotul nu iti spune cand gresesti ca pe viitor sa te corectezi,pe cand un pilot experimentat iti mai spune si mici trucuri in ale zborului.
multa bafta ca acusi se face cald si vine vremea de zburat in conditii normale....
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#47 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 March 2010 - 01:49 PM

Decat autopilot care nu se stie daca te scapa de o posibila nenorocire si care nu face decat sa te incurce cand incerci sa inveti sa zbori, mai bine:
ajutor cu experienta la primul zbor + simulator in prealabil pt format reflexe

Sigur iesi mai ieftin si sigur inveti mai mult.. m-as aventura sa spun chiar ca ai mai multe sanse sa ajungi cu Cessna inapoi pe sol intreaga.

Apropo de Cessna si de taiat motorul, daca e centrata ok poti sa tai motorul linistit, planeaza cuminte pana la destinatie atat vreme cat nu tragi de profundor maxim.. caz in care ajunge in limita si apoi aduni mai multe bucati de spuma :)
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#48 Useril este offline   Catalin_a 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 70
  • Inregistrat: 19-October 06

Postat 18 March 2010 - 03:59 PM

Vezi postareaMaverick, la Mar 18 2010, 01:49 PM, a spus:

Apropo de Cessna si de taiat motorul, daca e centrata ok poti sa tai motorul linistit, planeaza cuminte pana la destinatie atat vreme cat nu tragi de profundor maxim.. caz in care ajunge in limita si apoi aduni mai multe bucati de spuma :)



Multumesc de sfat, comanda de autopilot este data deja, maine trebuie sa ajunga, iar bere pentru cei mai experimentati as da... dar in CT nu prea este actiune (nu prea = deloc). :)
CESSNA 182 brushless
0

#49 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 March 2010 - 05:27 PM

Daca modelul nu este reglat corect, garantez maxim 5 secunde cu autopilot cu tot :D
Vorbesc din experienta. La primul zbor (tot cu Cessna) m-am incapatanat sa merg singur si am dat cu el de pamant. Mi-am spus ca e vina pilotului si dupa reparatii m-am dus cu el la oamenii experimentati care mi l-au reglat corespunzator si ia ghici, pilotul de fapt se descurca mai mult decat rezonabil ;)

Cu banii de autopilot pe cuvant daca nu luam autostrada in brate si dadeam o fuga chiar si pana la Bucuresti.
Dar din ce stiu eu mai exista zburatori in zona ta, ia da o strigare sa vezi cum apar :rolleyes:

ZBURATORI DIN CONSTANTA, ARATATI-VA!!!

Aceasta postare a fost editata de Maverick: 18 March 2010 - 05:28 PM

Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#50 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 18 March 2010 - 09:33 PM

Catalin, nu fi necajit. Ai facut o investitie precum ai gandit. Vei fi multumit de achizitia ta dupa ce vei invata sa zbori, Vei avea un zbor stabilizat in vant moderat si in rafale scurte unde micutul Cessna este cam firav.
Pe langa celelalte modele si eu am un Cesssna identic, care-l port dupa mine in portbagaj si zbor cu el de te miri pe unde apuc.
Eu am renuntat la copilot pentru ca am montat doua servo pe eleroane si este mai greu de facut controlul la doua servo pe acelasi canal la copilot.
Un lucru insa trebuie sa ai grija. Copilotul nu face nimic altceva, decat sa-ti aduca avionul pe linia orizontului, daca are suficienta altitudine si daca modelul are suficienta tractiune. Altfel.....vorba aia "nu trageti in pianist, face si el ce poate"
In final, aveam noi un coleg pe forum care avea o vorba...
Bafta si minuni!
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#51 Useril este offline   Catalin_a 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 70
  • Inregistrat: 19-October 06

Postat 19 March 2010 - 08:21 AM

Nu sunt necajit Radu http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif ...dupa cum ai spus si tu, cred ca pilotul ma va ajuta in special atunci cand bate vantul, acolo unde unui incepator ai este destul de greu sa "mestece" in manse ca sa tina avionul la orizontala.

Abia astept sa vina weekend'ul sa zbor pasaroaia, pana la urma si daca o dau de pamant, asta este... iau alta :angry2: ...sau o repar pe asta daca mai ramane ceva din ea :D

Va tin la curent cu ce am facut. De zburat pasaroaia abia Duminica cred ca am sa o zbor deoarece... Sambata trebuie sa zbor eu :D

Bafta all.
CESSNA 182 brushless
0

#52 Useril este offline   on_off road 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 526
  • Inregistrat: 30-October 08
  • Location:constanta

Postat 19 March 2010 - 09:52 AM

se zboara la constanta ,cum sa nu . lasa un pm cu un nr de tel sau ymsgr
daca voi nu ma vreti , io oricum nu va vreu
0

#53 Useril este offline   on_off road 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 526
  • Inregistrat: 30-October 08
  • Location:constanta

Postat 21 March 2010 - 07:51 PM

autopilotul s-a comportat excelent astazi pe un vant foarte puternic. aduce avionul pe orizontala din orice pozitie . pilot de incercari a fost Bogdan , el avand mai multa experienta in spate pe o vreme ca asta. Catalin a fost multumit de prestatia Cessnei , dar asteptam o zi mai fara vant , potrivita unui incepator , care nu a mai pus mana pe telecomanda . i-am recomandat sa mai bage simulator saptamana asta la greu . poate pe saptamana viitoare o sa aducem si o camera sa filmam prestatia autopilotul . cred ca ar merge excelent pe un planor . revenim cu impresii .

Aceasta postare a fost editata de on_off road: 21 March 2010 - 07:52 PM

daca voi nu ma vreti , io oricum nu va vreu
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu