Modelism - RHC Forum: Informatii - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Informatii

#61 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 19 May 2003 - 08:44 AM

Marinarule, parca am fi frati. Doar ca n-am parul asa cret si nici inaltimea ta. Gând la gând cu bucurie. A spus omul ca temperatura gazelor evacuate e de 1400 grade. Carcasa cred ca nu ajunge la atât sau ajunge la temperatura mare ceva mai târziu. Mi-e teama ca acel "târziu" poate coincide cu sfârsitul arderii pulberii (când arderea se face in zona razei maxime) si se produce o explozie a pulberii ramase. Cu putin ghinion explozia poate fi chiar pe rampa daca ajutajul e prea mic sau suprafata de ardere prea mare, de la inceut. Cred ca temperatura de ardere e mai mare de 1400 grade, dar nu-s eu specialistul in domeniu, ci tizul tau pe care tocmai il "agitam" acum... Sa vedem la ce temperatura ajunge!
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#62 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 19 May 2003 - 09:02 AM

Nu cred ca te mai pot contrazice! Dar carcasa ajunge la temperatura in functie de gradientul de pe grosimea ei. Daca gazele au 1400 grdC, prin frecare pe sectiunea critica de evacuare, temperatura este si mai mare...nu cred ca temperatura reala ajunge la 1400 grdC, chiar si pentru gazele arse. Este o afirmatie personala de bun simt si nu o contrazicere!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#63 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 19 May 2003 - 11:35 AM

Bre Marinare ai dreptate, cu trei surcele ai facut racheta ii dai foc s gata. Cred ca sti mai bine ca maine cum sta treaba cu boala asta, ce farmec ar mai avea daca nu ne complicam existenta si nu am mai discuta despre sisteme complicate (doar asa au aparut genile).
Asa pot sa spun si de avioane, faci o carcasa amarita, ii pui o elice si zboara asa ca ce-ti mai trebuiesc toate sistemele alea, giroscoape, radiocomenzi performante si sistemele de care vorveam de masurat combustibilul si altitudinea. Nu fi rautacios ca toti avem petele noastre.


Spuneai ca supraincalzirea motorului este o problema. Aste nu merge rezolvata facind niste gauri in carcasa rachetei si prin niste tuburi sa directionezi aerul spre motor si sa iasa pe linga el prin partea de jos? Eu zic ca in felul asta motorul este "spalat" de un jet puternic de are si ii mai scade temperatura.


PS: sa nu va suparati pe mine daca in discutii va mai contrazic dar fiecare spune ce crede el ca este mai bine.
0

#64 Useril este offline   Raga-Hemp 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 112
  • Inregistrat: 28-March 03

Postat 19 May 2003 - 12:05 PM

Pai daca faci gauri pentru racire, nu modifici aerodinamicitate rachetei? Ma gandesc ca aerul ala care e intra fortat in racheta o sa produca o oarecare incetinire.

Nu?
0

#65 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 19 May 2003 - 12:19 PM

Pai faci niste gauri mici si aerul circula liber nu se loveste de nimic sa incetineasca racheta.
Gaurile le faci daca ai vazut tu la razatoarea de la bucatarie de sus in jos adica aproape paralel cu suprafata.
Poza este facuta repede si arata rau.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: gaura.jpg

0

#66 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 19 May 2003 - 01:01 PM

Ca tot e bârfa, hop si io. Evorba doar de câteva secunde de zbor. Iti dai seama cam cât aer trebuie sa ajunga in contact cu suprafata motorului sa-l raceasca eficient? Cam câta apa e pe Dâmbovita dimineata la ora 9! Si totul in câteva secunde... O sa ajungem sa facem radiator cu aripioare sau sa folosim doi negri mititei cu evantaie din frunze! Mai bine lasat asa si racit cu bere dupa coborâre. Pe bune!

Aceasta postare a fost editata de bitex: 19 May 2003 - 01:08 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#67 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 19 May 2003 - 01:09 PM

GIGI, la 19 May 2003, 11:35, a spus:

Bre Marinare ai dreptate, cu trei surcele ai facut racheta ii dai foc s gata
temperatura.

...ai perceput mesajul gresit!
1) Nu am spus ca racheta este inferioara altor modele ci ca nu este nevoie sa te scarpini in partea dreapta cu mana stanga!!!
2) Nu e nevoie de racire la rachetomodele...decat daca te scarpini cum spuneam mai sus si ii pui si punte giroscopica, racire, pendul, dispozitiv de hipersustentatie pe timp de vreme orajoasa in regim subcritic, lumini de navigatie, izolatie termo-iradianto-placentara si...otrava de sobolani!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 19 May 2003 - 01:11 PM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#68 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 19 May 2003 - 01:23 PM

Bitex ai si nai derptate. Berea intradevar raceste dar prefer sa ma racesc eu cu bere decat sa racesc biata racheta ca face temperatura si o doare capul. Nu este de ajuns cata temperatura a facut cand a zburat? De ce sa mai faca si de la raceala.
Marinare cred ca ai dreptate cu scarpinatul invers dar ce sa fac si eu, in lipsa de activitate.
Mai bine ai pune la cale cu bitex o intilnice sa ne racim unpic cu ceva berica si sa ne distram putin.
Poate pina atunci termin si eu prima rachetutza si ii dam foc impreula si daca pina atunci nu gasesc ceva sa folosesc in loc de combustibil umplu motorul cu explozibil de tanc sa vedem daca zboara.
0

#69 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 19 May 2003 - 01:39 PM

Pai daca ai o macaroana din aia nu e nevoie decât sa o invelesti in hârtie si sa-i pui capac. Motor faci din ea. Mai ai macaroane din alea?

PS: Explozibil de tanc ai zis? Vag. Aduce a carapace de avion. Poti fi mai concis?

Aceasta postare a fost editata de bitex: 19 May 2003 - 01:44 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#70 Useril este offline   Radu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 19 May 2003 - 01:47 PM

Marinaru, la 19 May 2003, 08:29, a spus:

deja la temperatura de 1400 grade celsius se topeste carcasa metalica a motorului...ceva nu e corect!


"The combustion temperature rises sharply with increased O/F ratio. At the 65/35 ratio, steel nozzles suffer no erosion, as there is an adequate margin between the theoretical flame temperature (1450C) and the melting point of steel (approx. 1500C). " Tot din sursa asta am aflat ca carcasa ajunge la 800+ grade C (depinde de grosime)

Mai oameni buni discutia asta o ia razna.Treaba voastra , puteti sa incercati cu gauri de raciri si cu minuni deastea si o sa vedeti ce iasa.Daca reusiti sa ma anuntati si pe mine.Pana atunci ma duc in continuare cu metodele mele.
F=m*a
0

#71 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 19 May 2003 - 02:13 PM

Eu nu cunosc oteluri care sa reziste la mai mult de 1350-1400 grdC, si cand ma refer la otel (steel) ma refer de fapt la amestecul FeC. Mai sus de 1400 grdC numai pentru amestecuri inalt aliate. (FeCrNi)...asta numai de dragul limbajului comun: otelul este fier-carbon, inoxul este inalt aliaj (otel inoxidabil-formulare gresita ).
Poate ei se refera la "Stainless-steel"...aliaj inoxidabil...ai grija din ce faci carcasa totusi!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 19 May 2003 - 02:20 PM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#72 Useril este offline   Radu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 19 May 2003 - 10:41 PM

Marinare eu nu ne contraziceam .Otelul se topeste la temperatura aia .Eu ziceam ca GAZELE au 1400 de grade .Carcasa ajunge numa pe la 800
F=m*a
0

#73 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 20 May 2003 - 12:14 PM

Bitex nu stiu daca m-am exprimat bine cu explozibil de tanc dar este vorba de polberea aia care seamana cu mina de creion de 0,5 rupta in bucatele dar stiu ca este luata de la ceva care explodeaza la tanc.
0

#74 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 20 May 2003 - 05:06 PM

Din ce stiu eu si posibil sa gresesc, chiar si la cartusele mici dimensiunile "particulelor" sunt mai mari. La proiectile stiu ca seamana mai degraba cu macaroanele decât cu minele de creion de 0.5 mm. Nu am vazut in realitate cum arata in timpul armatei, ca n-am vazut, dar am agatat in plasa la pescuit (in Marea Mediterana) foarte multe manunchiuri din alea. Mi-au spus colegii ca sunt de la proiectilele mari. Cu multe am ajuns si acasa. Cred ca mai am si acum bucati de "macaroane" din alea, dar sunt mari, nu cum ai spus tu. Diametru cam de 6-8 mm si lungime mai mare de 400 mm, gaurite pe interior. Nu mai stiu ce poate exploda la tanc. E drept ca nu cunosc tot armamentul folosit (sa zicem la aruncatoarele de grenade de pe tanc). Poate acolo? Lasa ca aflu ce si cum si iti spun.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#75 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 20 May 2003 - 05:37 PM

Bitex cred ca este vorba de pulberea care explodeaza si arunca proiectilul, nu de pulberea din proiectil.
0

#76 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 20 May 2003 - 05:39 PM

Cred ca marinaru stie de ce este vorba ca parca el a ghicit intr-un mesaji anterior.
0

#77 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 20 May 2003 - 05:40 PM

Nu stiu, dar aflu. Tot ce-i posibil sa fie cum spui...
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#78 Useril este offline   Alifie 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 52
  • Inregistrat: 06-February 03

Postat 20 May 2003 - 11:10 PM

la tanc?? pai intrebati-ma mai oameni buni ca de aia am pe tata in domeniu :D
1) pot fi cum spune bitex .."macaroane" .. dar are dreptate el ca ele cunt cam mari ..la tanc nu sunt chiar de 400 mm .. sunt granule de grosimea cam cat unghia mica de la mana si lungi de max 1-2 cm ( cele facute de U.M. din plopeni asa sunt ) ...
2) la tanc mai este cel putin o mitraliera ( de obicei ceva de marimea a M-62 ) ... care are gloante cu "macaroane" .. doar ca astea sunt mai mici ... sunt ca pulberea normala de la gloantele de calibru 7,62 din razboiul mondial 2 ...
3) tancurile au niste trasoare care sunt proiectate pt a arde , nu a exploda.. insa si astea contin niste granule ...


sa-mi spuna gigi cum si in ce culaore arde "macaroana" si va spun eu exact ce este si daca este de la tanc :D

Va multumesc pt auditie si RESPEKT :D
DIAVOLO VIRTUS IN CORPOS EST :P
0

#79 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 21 May 2003 - 08:24 AM

Nu stiu ultimul tip de tanc ce armament are, dar când am facut eu armata, pe vremea aia TR 800 (se lucra la 1200) avea una bucata tun de 100, una mitraliera jumelata 7.62, una mitraliera antiaeriana 12.7, si 10 aruncatoare de grenade, plus 4 PM-uri cu pat rabatabil pentru echipaj (si 4 TT-uri ale tanchistilor, astea din urma nu erau in inventarul tancului). Nu-mi aduc aminte daca am vazut si munitie reala demontata, desi am tras cu tot ce-i acolo. Macaroanele alea lungi de care vorbeam le-am gasit pe fungul marii, si in mod sigur nu-s de la tanc. Posibil sa fie mult mai mici, cum ziceai. Am desertizat toate tipurile de cartuse, dar nu si munitie de tun. Ata ete. Da' nu-i timpul pierdut. Nu mai stiu nici numele actual al tancurilor ca s-au schimbat. Parca se merge pe TM nu TR.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#80 Useril este offline   sebip 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 195
  • Inregistrat: 21-May 03

Postat 21 May 2003 - 10:44 AM

Nu vreau sa se creada ca ma bag ca si musca in ... si ca eu doar ce m-am inregistrat ca m-am si apucat sa tin teorii in toate domeniile dar parca am citit in niste carti
despre rachetomodele ca declansarea parasutei, la modelele mai simple se facea astfel:
- aproape de capatul de sus al motorului se punea ceva de genul unei saibe(fixata de peretele motorului), cu gaura din interior mult mai mica, se umple in continuare motorul (cred ca am gresit cu directia din care se umple un motor in mod normal!!!) si chiar in partea superioara se punea un capac care culisa (asemanator unui piston).
In momentul in care combustibilul este pe terminate, prin
gaura acelei "saibe" se porneste sa arda si combustibilul din partea superioara, gazele rezultate nu pot sa fie evacuate toate prin "saiba" (gaura trebuie sa aiba un diametru suficient de mic sa nu permita ca presiunea din compartimentul care propulseaza racheta sa declanseze parasuta) vor impinge parasuta (prin intermediul acelui piston) afara din rachetomodel.

Inca o data vreau sa nu se simta nimeni jignit de faptul ca imi permit sa dau sugestii si sint de fapt un profan in acest domeniu(vezi problema cu directia de umplere a motorului).
0

#81 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5664
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 21 May 2003 - 11:09 AM

Taci ca-i bine. Da-i inainte...
Spor la treaba!
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#82 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 22 May 2003 - 12:25 PM

Sa sti ca este buna ideia cu saiba cu gaura mica dar sa vedem in practica :) .

Alifie vad ca tot vorbiti de macaroane parca sunteti italieni.
Nu stiu daca ai citit mesajeje postate mai devreme si daca ai retinut, eu spuneam ca am o pulbere care este intr-un saculet si NU arata ca macaroanele gaurite este sxact ca mina de la pix-creion de 0.9 mm adica nuci macar un milimetru grosime si 3 mm lumgime. Cred ca este o pulbere metaluca sau pe baza de carbon ca am masurat-o cuaparatul de masura siara rezistenta deci conduce curentul electric.
Cand i-am dat foc am vazut mai multe culori dar mai mult galben si verde cel putin asa imi aduc aminte.
0

#83 Useril este offline   sebip 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 195
  • Inregistrat: 21-May 03

Postat 22 May 2003 - 12:32 PM

Chestia aia cu saiba am citit-o intr-o revista veche veche,
era pentru pionieri. Daca va intereseaza o sa o caut si o scanez.
0

#84 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 22 May 2003 - 12:45 PM

Cel mai mult inveti din lucruri vechi si de la batrini :) .
0

#85 Useril este offline   sebip 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 195
  • Inregistrat: 21-May 03

Postat 22 May 2003 - 01:14 PM

Asa este :) .
Chestia este ca eu nu cred ca o sa ma apuc sa verific fiindca nu prea ma pasioneaza asa de mult rachetomodelismul incit sa ma apuc de construit (nu inca). O sa caut acasa revista si miine o sa scanez articolele alea si le trimit pe forum. Parca aveam si o cartulie cu asa ceva, o caut si pe aia.
0

#86 Useril este offline   Radu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 152
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 22 May 2003 - 01:29 PM

Asa am facut si eu motorul ala cu metoda asta clasica cu o moneda gaurita in partea de sus...si a facut poc motorul
F=m*a
0

#87 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 22 May 2003 - 02:23 PM

Poate daca cercetam chestia gasim cauza si merge. :)
0

#88 Useril este offline   sebip 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 195
  • Inregistrat: 21-May 03

Postat 22 May 2003 - 02:33 PM

Moneda a fost bine fixata de peretii motorului ?
Altfel a preluat ea rolul de "piston". Ea ar trebui sa aiba doar rolul de "supapa" si de a transmite aprinderea combustibilului pentru declansarea parasutei.
0

#89 Useril este offline   GIGI 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 13-January 03
  • Gender:Male
  • Location:România

Postat 22 May 2003 - 03:50 PM

metoda asta merge folosita la motoarele din otel iar supapa sa fie din aceiasi bucata cu motorul ba chiar intre cele doua camere (motor si camera cu combustibil pentru parasuta ) sa fie chiar un tubulet.
0

#90 Useril este offline   Alifie 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 52
  • Inregistrat: 06-February 03

Postat 22 May 2003 - 05:28 PM

GIGI .. m-am documentat eu despre chestia aia a ta care arde ( nu ii mai zic macaroana :) )
Cei din departamantul pirotehnie de la batranu' de la munca au spus ca este vorba de simplu praf de pusca pt gloantele de calibru 7,62 .. eu nu prea cred :D

Mai verific


RESPEKT
DIAVOLO VIRTUS IN CORPOS EST :P
0

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

RcTrade.eu