Informatii
#32
Postat 15 May 2003 - 08:38 PM
Asta e motorul care l-am folosit ultima data.A functionat admirabil fara scurgeri si alta prostii.
1.Capacul superior.(se infileteaza de tub)
2.Capacul inferior(se infileteaza de tub,tine ajutajul in loc)
3.Ajutojul laval ( se lipeste de tub)
4.tubul
Am pus si niste dimensiuni acolo.Restul le deduci tu.Vezi situ lu Nakka
Combustibilul este turnat direct in carcasa(se face si gaura cu un piron = 9 mm in diametru).Uitate in mesajele trecute sa vezi cum se prepara combustibill corect si cum se fac igniterele pirotechnice.
Poze cu motorul:
http://www.help-dynamite.as.ro/m2.jpg
http://www.help-dynamite.as.ro/m.jpg
#33 Guest_Poly_*
Postat 15 May 2003 - 09:34 PM
#37
Postat 16 May 2003 - 10:15 AM
RESPEKT
#39
Postat 16 May 2003 - 12:20 PM
Aceasta postare a fost editata de Raga-Hemp: 16 May 2003 - 12:21 PM
#41
Postat 16 May 2003 - 05:31 PM
Marinaru, la 15 May 2003, 07:43, a spus:
Pulbere neagra?
Ce este aia si de unde o iau?
Se folosesta asa cun este?
#42
Postat 16 May 2003 - 05:49 PM
Fitzi atenti----
vreau sa fac o racheta si doua motoare.
Uitati-va la desen.
Cele doua motoare sunt prinse intre ele cu cefva care este rezistent si arde repede (asta trebuie sa stiti voi).
Se lanseaza racheta, arde primul motor, ajunge flacara la inbinare, se desprinde primul motor si cade iar al doilea motor se aprinde de la primul iar racheta isi continua drumul.
E ce ziceti sunt genial http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif ....sau idiot http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/laugh.gif
Aceasta postare a fost editata de GIGI: 16 May 2003 - 05:49 PM
#43
Postat 16 May 2003 - 05:50 PM
ete poza http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
#46
Postat 16 May 2003 - 08:56 PM
RESPEKT
-------------------------
--------------------
#47
Postat 17 May 2003 - 09:07 AM
"1551 Conrad Hass experimenteaza prima racheta in trepte din lume. " O fi, n-o fi, nu stiu ca nu-s asa de vechi...
Dar auzisem ca au mai fost niste genii si pe la chinezi, cu mult mai mult timp inainte. Toti suntem genii, doar ca ne-am nascut cam târziu. Pâna si eu credeam când aveam cam 2 ani ca motocicleta merge cu motor cu reactie. Credeam ca e impinsa inainte de gazele care ies pe teava de esapament in spate. Precis nu crezi asta, dar abia ma tineam pe picioare si aveam ideea mea fixa. Ca puneam mâna la teava de esapament si vedeam ca mi-o impinge in spate. Motorul nu era turat. Ziceam ca daca se tureaza motorul, jetul e destul de puternic sa impinga motocicleta in fata. Ai mei aveau o Jawa faina pe vremea aia. Pe la 4 ani am invatat ce si cum, si tare dezamagit am fost, dar mi-a trecut repede ca mi-am zis: lasa ca si jetul ala indreptat in spate, daca nu ajuta macar nu incurca. Mi-a trecut...
Aceasta postare a fost editata de bitex: 17 May 2003 - 09:22 AM
Telefon: 0721 385365
#49
Postat 18 May 2003 - 11:30 AM
Sistemul de recuperare
Ai o parasuta legata de corpul rachetei si de varf.Deaspra motorului ai o incarcatura explozica de dimensiuni mici.Ai doua posibilitati 1. Sa faci cu metoda penduluiui,cand racheta se inclina cu varful in jos atunci sa se declanseze parasuta.Asta se face cu un tub de hartie cu aracet care are inauntru o bucata de metal .Tubul sta vertical,in partea de sus ai un contact.Cand racheta se inclina bucata de metal vine in jos si inchide circuitul si declanseaza explozia care arunca parasuta. 2. Sa faci cu timer ,asta presupune sa construiesti un timer electronic ,care porneste cand racherta pleaca de pe rampa si declanseaza explozia dupa un timp T care il setezi tu.
#50
Postat 18 May 2003 - 12:10 PM
Oricum toata viata avem cate ceva de invatat ca doar nu le stim pe toate.
Din lipsa de finante am oprit activitatea in alte domeni si m-am apucat de rachete ca este destul de marfa si ceva mai ieftin.
Bitex daca te nasteai ceva mai inainte poate inventai tu turboreactorul dar nu fi dezamagit ca nu este vina ta, din cauza ca erai prea mic nu te asculta nimeni si ti-a furat cineva mai mare ideia si a facut motoare cu reactie.
Treaba cu paresutaeste asa si asa dar metoda aia cu timpul setat de la decolare sincer mi se pare cam aiurea ca niciodata nu sti exact cat timp o sa zboare racheta. Daca se deschide pana sa se opreasca racheta? Daca se deschide ceva mai tirziu este aceiasi chestie cu metoda aia cu greutatea care face un contact cand este racheta cu botu in jos.
Cat timp se mai deplaseaza racheta de cand se termina combustibilul din motor (din inertie)?
Eu spun sa ne gandim la un sistem care sa se declanseze atunci cand se termina motorul si asa parasuta se deschide cand racheta este cu botu in sus.
#51
Postat 18 May 2003 - 12:18 PM
Aceasta postare a fost editata de bitex: 18 May 2003 - 12:19 PM
Telefon: 0721 385365
#53
Postat 18 May 2003 - 12:59 PM
bitex, la 18 May 2003, 12:18, a spus:
Adevarat, dar gandeste-te ca metoda este aplicabila numai pt motoarele mici, din cartuse sau hartie. La motoarele metalice nu poti folosi asa ceva, si problema se complica.
Radu, tu ai folosit vreodata metoda cu pendulul. Ca mie mi se pare mai simpla si mai "reliable" decat cea cu timeru. Ca banuiesc ca de aia ti s-a deschis si tie parasuta prematur, de la timer. Nu e mai bun pendulul?
#54
Postat 18 May 2003 - 02:13 PM
In plus declansarea cu acel sistem cu contacte se bazeaza tot pe o explozie, cu aceleasi riscuri, dar mai ai nevoie si de circuitul electric cu functionare sigura si tot ce implica asta (sursa, contacte, rezistenta...).
Tu hotarasti cum e mai simplu pentru tine. De exemplu pentru mine, e mai usor sa dau sfaturi.
Aceasta postare a fost editata de bitex: 18 May 2003 - 02:14 PM
Telefon: 0721 385365
#55
Postat 18 May 2003 - 02:21 PM
#56
Postat 18 May 2003 - 03:42 PM
Daca ai presiune prea mare inseamna ca ai calculat ceva gresit. Inteleg ca tragi de rezultat, dar exista niste limite. Nu cumva pulberea din motor se aprinde prea repede chiar din cauza conductiei termice a carcasei motorului?
Aceasta postare a fost editata de bitex: 18 May 2003 - 03:53 PM
Telefon: 0721 385365
#58
Postat 18 May 2003 - 09:23 PM
#59
Postat 19 May 2003 - 08:26 AM
Telefon: 0721 385365
#60
Postat 19 May 2003 - 08:29 AM
In general, in domeniul rachetelor se foloseste inclusiv pentru comenzi energia pirotehnica (o butelie care acumuleaza presiune de la un gazogenerator, etc...), La rachetomodele, sistemele trebuie sa fie si mai simple dat fiind preturile si dimensiunile...iar la trei surcele acolo, cat tre' sa faca rachetomodelul nu se justifica sisteme electronice, penduluri, sesizoare de presiune sau altele.
Azvarlirea parasutei se face strict pirotehnic prin intemrdiul unei incarcaturi care arde cu energie minima (mocnit...se face din pulbere neagra si naftalina). Poti confectiona un cartus secund pe care sa-l aprinzi odata cu motorul sau sa se aprinda de la motor. In capul acestui cartus secund pui o cantitate neinsemnata de pulbere neagra sau alte pulberi mai violente care sa impinga vertical dopul de bumbac impregnat cu pudra de talc. Tot ce descriu aici exista de gata in cartusele de rachetomodele facute de gata.
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 19 May 2003 - 08:32 AM
Cu rabdare si ciocan.