Aceasta postare a fost editata de xorg: 06 April 2014 - 12:37 PM
Discutii Libere_Old Sa nu uitam sa ne respectam reciproc !!!
#257
Postat 06 April 2014 - 12:37 PM
#258
Postat 06 April 2014 - 01:32 PM
Cine viseaza la o dezbatere matura, serioasa, nemteasca, in care toti trag intr-o singura directie, cea corecta nu a nimerit forumul potrivit.
[/quote]
@ Stiganas Observ ca tot fluturi pe aici scoase din context reactiile mele mai vechi, dar uiti sa spui ca sunt venite ca urmarea ideilor bolnave propuse pe atunci pentru inregimentarea termicelor pe modelodroame. Propun sa sa te limitezi la pozitia de moderator, inceteaza sa mai fii instigator si partinitor.
Aceasta postare a fost editata de xorg: 06 April 2014 - 01:35 PM
#259
Postat 06 April 2014 - 02:55 PM
http://www.rhcforum....post__p__721361
"Problema termic electric, are izvoare mai putenice decat cele cateva voci de aici.
Pericolul este mai degraba reprezentat de acele persoane care nu au fost in stare sa faca o afacere ok din modelism si modelodroame, iar acum profita pentru o umbrela legala prin care sa ne oblige la achitarea unor taxe de modelodrom, asigurari si alte inventii nastrusnice. Fara nici un fel de scrupule se incearca mutilarea aeromodelismul romanesc, sub scuza acestui ordin.
Domnilor sunteti pregatiti sa purtati deacum incolo pentru intreaga dvs. viata stigmata de "mutilator al aeromodelismului romanesc"???"
Sunt unul din putinii care a citit tot ce s-a scris pe forum asa ca nu e nimic scos din context, de altfel nici nu am cum scoate din context respectivul post. Eventual pot aduce ceva context suplimentar prin aceea ca ii cunosc pe asa zisii patroni de modelodroame.
A se marca clar ca nu te fac magar, am afirmat doar ca ai spus o magarie, e o mare diferenta (ca intre al face pe unul prost sau ai atrage atentia ca a spus o prostie). Pe unul care e magar il ignor pur si simplu, frumos ar fi sa iti ceri scuze si sa fim buni colegi in continuare.
Si mai lasati-ma cu pozitia de moderator. De ani de zile cum nu ii convine ceva, cuiva, hop, da tu esti moderator, trebuie sa te porti altfel.
Nu zau ? Eu, ca moderator, la heli, nu am facut decat sa corectez cate un titlu ici colo si sa strerg cate un post dublu. Asta a fost tot si n-am de gand sa fac altceva nici de acum incolo. Vreti moderator cu biciul in mana ? trebuie sa cautati in alta parte.
Aceasta postare a fost editata de stiganas: 06 April 2014 - 03:05 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#260
Postat 06 April 2014 - 04:51 PM
stiganas, la 06 April 2014 - 02:55 PM, a spus:
http://www.rhcforum....post__p__721361
"Problema termic electric, are izvoare mai putenice decat cele cateva voci de aici.
Pericolul este mai degraba reprezentat de acele persoane care nu au fost in stare sa faca o afacere ok din modelism si modelodroame, iar acum profita pentru o umbrela legala prin care sa ne oblige la achitarea unor taxe de modelodrom, asigurari si alte inventii nastrusnice. Fara nici un fel de scrupule se incearca mutilarea aeromodelismul romanesc, sub scuza acestui ordin.
Domnilor sunteti pregatiti sa purtati deacum incolo pentru intreaga dvs. viata stigmata de "mutilator al aeromodelismului romanesc"???"
Sunt unul din putinii care a citit tot ce s-a scris pe forum asa ca nu e nimic scos din context, de altfel nici nu am cum scoate din context respectivul post. Eventual pot aduce ceva context suplimentar prin aceea ca ii cunosc pe asa zisii patroni de modelodroame.
A se marca clar ca nu te fac magar, am afirmat doar ca ai spus o magarie, e o mare diferenta (ca intre al face pe unul prost sau ai atrage atentia ca a spus o prostie). Pe unul care e magar il ignor pur si simplu, frumos ar fi sa iti ceri scuze si sa fim buni colegi in continuare.
Si mai lasati-ma cu pozitia de moderator. De ani de zile cum nu ii convine ceva, cuiva, hop, da tu esti moderator, trebuie sa te porti altfel.
Nu zau ? Eu, ca moderator, la heli, nu am facut decat sa corectez cate un titlu ici colo si sa strerg cate un post dublu. Asta a fost tot si n-am de gand sa fac altceva nici de acum incolo. Vreti moderator cu biciul in mana ? trebuie sa cautati in alta parte.
Si vrei sa spui ca bietului Wabo nici macar prin cap nu-i trecuse idea de a sustine modelul German cu inregimentarea termicelor, nici macar nu a tradus legislatia de acolo ca sa-si poata intemeia propunerile astea. Ia mai cauta tu pe acolo prin forum si vezi cine-i explica domnului Renatao despre modelismul civilazat din germania unde termicele sunt pe modelodroame si electricele si prin parcuri. Si vezi poate dai si de atacurile la persoana venite mai apoi de la Wabo.
#261
Postat 06 April 2014 - 05:38 PM
Am citit mare parte din postarile din sectiunea ARA dar nu m-am lamurit ce e de facut.
Se da urmatoarea situatie:
- aripa zburatoare cu greutatea de 1,5 kg , are un aparat foto montat pe ea - fotografie aeriana(hobby nu comercial);
- telemetrie intre aripa si sol (laptop) ;
- aripa zboara ghidata de un autopilot la altitudine mai mica de 120m, in raza vizuala (aprox. 400m distanta de operator);
- zborurile sunt facute pe un teren extravilan- nu cunosc proprietarul (distanta mai mare de 500m fata de locuinte);
Care sunt conditiile care trebuie indeplinite pentru a zbura in legalitate?
Multumesc,
Alex
#262
Postat 06 April 2014 - 05:41 PM
Deci: usurezi aripa la 1kg, dai jos camera si telemetria, zbori sub 100m si pana in 150m... :) iar de proprietar nu stiu daca zice ceva forma initiala a ordinului :unsure:
#263
Postat 06 April 2014 - 06:43 PM
xorg, la 06 April 2014 - 04:51 PM, a spus:
De fapt, pentru Wabo termicele au disparut din 2010:
''Dar ma repet ca puteti sa asteptati inca 5 ani si va garantezi si la Dinosauri cas o sa fie cum am scris. viitorul nu eset Methanol de cat la aspect muzeal. In 2010 poate v amintiti si cautati subiectul daca mai exista Forum aceasta si veti stie. Nu sint prophet, doar technicican si am vazu 35 de ani de modelism si evolutie in ultimile 2 ani de accumulatori si motoare."
http://www.rhcforum....dpost__p__60486
De fapt nici acest forum nu este sigur ca mai exista.
Cu tot respectul pentru ceea ce face acum, imi fac o datorie de onoare sa-i reamintesc, din cand in cans, desprea aceasta profetie.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 06 April 2014 - 06:45 PM
#264
Postat 06 April 2014 - 07:09 PM
Aceasta postare a fost editata de xorg: 06 April 2014 - 07:09 PM
#265
Postat 06 April 2014 - 07:15 PM
xorg, la 06 April 2014 - 07:09 PM, a spus:
RELÍCVĂ, relicve, s.f. 1. Obiect rămas din trecut și păstrat ca o amintire scumpă sau valoroasă; vestigiu. 2. (La pl.) Moaște. – Din fr. relique, lat. reliquiae.
Mah, deci voi, pina la urma, va iubiti...
#266
Postat 06 April 2014 - 07:44 PM
#267
Postat 06 April 2014 - 07:49 PM
xorg, la 06 April 2014 - 07:09 PM, a spus:
Cu asta nu pot fi de acord, practic in felul asta limitezi electricele la conditiile de zbor ale termicelor care sunt mai restrictive, din cauza zgomotului si nu numai.
Nu poti zbura termic de 19 kg oriunde, ca vrei dumneata libertate. Ala chiar e drujba...
Si iar incepem... :)
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 06 April 2014 - 07:51 PM
#268
Postat 06 April 2014 - 08:00 PM
renatoa, la 06 April 2014 - 07:49 PM, a spus:
Nu poti zbura termic de 19 kg oriunde, ca vrei dumneata libertate. Ala chiar e drujba...
Si iar incepem... :)
Sa incepem deci.
Eu unul cred ca diferenta este data strict de zgomot. In rest, un electric de 19Kg face la fel de mari ravagii. Ambele pot provoca un incendiu si nu trebuie sa aiba 'jde kile.
Mai mult, o spuma de 1 Kg ca zboara cu 150Km/h e la fel de periculoasa ca un treiner de 5 Kg care zboara cu 40Km/h.
Uite si asta e de discutat.
Eu zic ca singura limita e data de greutate si decibeli. Nu ne bagam la viteza ca-i afectam pe cei cu jeturi si din cite am vazut eu, la clasa aia sint oameni responsabili.
Hai ca am prins editul...
Ideea e ca motorul din bot nu le diferentiaza net ca element de pricol ci alte caracteristici.
Aceasta postare a fost editata de bizu: 06 April 2014 - 08:04 PM
#269
Postat 06 April 2014 - 08:31 PM
@Renatao te rog nu mai insista cu poluarea sonora, MT nu a cerut incadrari in privinta zgomotului si nu cred ca vrem sa le sugerezi tu asta acum.
#270
Postat 06 April 2014 - 08:38 PM
Exemplu cu musca a fost bun, nu stie lumea la noi ce inseamna activism ecologist adevarat... sa deviezi o autostrada ca sa protejezi nu stiu ce habitat de bufnita cu ochii crucis... asta e pe bune.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 06 April 2014 - 08:38 PM
#271
Postat 06 April 2014 - 08:58 PM
xorg, la 06 April 2014 - 08:31 PM, a spus:
@Renatao te rog nu mai insista cu poluarea sonora, MT nu a cerut incadrari in privinta zgomotului si nu cred ca vrem sa le sugerezi tu asta acum.
Buna Dan,
Conf. ultimului ordin propus de ARA singura limitare se face la greutatea aeromodelului adica 20kg max. Nici ARA si nici MT nu doreste sa reglementeze alte caracteristici tehnice.
O zi buna,
Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
#272
Postat 06 April 2014 - 09:07 PM
renatoa, la 06 April 2014 - 05:41 PM, a spus:
Deci: usurezi aripa la 1kg, dai jos camera si telemetria, zbori sub 100m si pana in 150m... :) iar de proprietar nu stiu daca zice ceva forma initiala a ordinului :unsure:
Multumesc ptr. raspuns.
La ce anume va raferiti prin "fara norme de aplicare"?
Stiu ca sunt colegi pe forum care au abordat latura comerciala a acestui hobby, cum procedeaza ? Isi inregistreaza aeromodelul, si-au facut asigurare...?
Multumesc,
Alex
#273
Postat 06 April 2014 - 09:49 PM
renatoa, la 06 April 2014 - 08:38 PM, a spus:
Gresit.Se zboara conform legislatiei inclusiv simbata si sarbatorile legale daca nu se primeste pentru zona respectiva de zbor in scris o restrictie temporara.De asemenea nu se zboara cu termice intre ora 12-14 sau cu orice oratanie zburatoare care produce mai mult de 89 dbla nivelul solului 7 mpe orice directie,si programul de zbor e de la 8-19.
Maidanistii pe barba lor cu suportarea consecintelor ...
#274
Postat 06 April 2014 - 09:59 PM
stiganas, la 05 April 2014 - 08:48 AM, a spus:
Eu zic o mai lasam cu maidanul ca suna rau, parca am fi niste golani. Noi nu zburam pe maidan, zburam pe camp (sau la deal, panta). Nu e vina noastra ca unele campuri arata ca un maidan.
Fie ca-ti convine sau nu diger mai greu spre deloc unele pretentii civilizatoare. Sau vrei sa-mi schimb vocabularul ca sa ma lauzi ca m-am integrat.
La mine aici impart locul de zbor cu 2 turme de mioare, care-mi tund pista cam deacum si pana-n toamna cand vin ploile, probabil si ele au uitat de transhumanta tot din pricina vreunui civilizator. Ori decate ori am intrebat ciobanii daca-i deranjez au spus doar atat: “Eee la cat-ai maidanuuu!....” sau vrei acum sa merg la dansi sa le spun ca un domn de Bucuresti spune ca pe maidan sunt doar golanii si ar trebuii se ne civilizam? Si nu-mi spune de protectia animalelor sau despre necesitatea asigurarilor ca noi pe maidan n-am reusi sa toleram prea bine un inspector de dauna mancator de radacini de garduri, sau un agent constator inganfat care sa ne explice cum stau treburile, cel mai sigur ar capata un mijloc de transport rapid si latrator catre o destinatie imprevizibila. Daca va fi sa fie nedoritul ne bucuram de-o seara la foc cu miel la protap, pe acelasi principiu pe care si dupa o zi de zbor ne alegem cu laptic proaspat si branzica cu aroma de metanol si ricin. Daca-ti place hai la mine si va primesc cum se cuvine dar de maidanul meu nu va mai luati.
Aceasta postare a fost editata de xorg: 06 April 2014 - 10:02 PM
#275
Postat 06 April 2014 - 10:14 PM
Aceasta postare a fost editata de nitrometan: 06 April 2014 - 10:16 PM
#276
Postat 06 April 2014 - 10:24 PM
xorg, la 06 April 2014 - 09:59 PM, a spus:
La mine aici impart locul de zbor cu 2 turme de mioare, care-mi tund pista cam deacum si pana-n toamna cand vin ploile, probabil si ele au uitat de transhumanta tot din pricina vreunui civilizator. Ori decate ori am intrebat ciobanii daca-i deranjez au spus doar atat: “Eee la cat-ai maidanuuu!....” sau vrei acum sa merg la dansi sa le spun ca un domn de Bucuresti spune ca pe maidan sunt doar golanii si ar trebuii se ne civilizam? Si nu-mi spune de protectia animalelor sau despre necesitatea asigurarilor ca noi pe maidan n-am reusi sa toleram prea bine un inspector de dauna mancator de radacini de garduri, sau un agent constator inganfat care sa ne explice cum stau treburile, cel mai sigur ar capata un mijloc de transport rapid si latrator catre o destinatie imprevizibila. Daca va fi sa fie nedoritul ne bucuram de-o seara la foc cu miel la protap, pe acelasi principiu pe care si dupa o zi de zbor ne alegem cu laptic proaspat si branzica cu aroma de metanol si ricin. Daca-ti place hai la mine si va primesc cum se cuvine dar de maidanul meu nu va mai luati.
Am si eu o nelamurire: cine sunteti domnule Xorg, sau macar din ce oras sau sat sunteti (ca din Bucuresti e clar ca nu sunteti daca aveti texte de-astea de provincie de 2 lei gen "sa le spun ca un domn de Bucuresti spune...")? Ca sunt si eu de cativa ani pe acest forum si ii cam cunosc pe cei relevanti, dar de dvs. chiar nu am auzit. Si intreb asta pentru ca vad ca sunteti foarte virulent (si extrem, extrem de prezent) in aceste discutii despre celebra lege. In plus, o cautare a postarilor dvs aici (doar din ultimul an) arata ca ati scris doar in cele cateva topicuri legate de legea data in ianuarie. Nici macar un singur post despre o iesire la zbor, despre un avion pe care l-ati construit, o parere despre elicopterul cuiva, etc. Nu de alta, dar cei care combat aici despre celebra lege au ceva vechime in aeromodelism si au dovedit cu fapte, cu poze, ca stiu sa construiasca, sa piloteze avioane, elicoptere, planoare, si apoi s-au apucat sa dea sfaturi pe forum. Dar poate nu sunt eu informat si sunteti o mare personalitate in materie, caz in care imi cer scuze pentru ignoranta.
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#277
Postat 06 April 2014 - 10:37 PM
misumat, la 06 April 2014 - 10:24 PM, a spus:
Vezi tu, eu nu sunt relevant si nu-mi doresc asta, nici nu prea am simtit nevoia sa fiu vocal pe forum, cat timp nimeni nu ma deranja, acum a reusit ordinul asta pacatos, ca alt motiv nu as avea. Locul nostru de zbor este la 45-47Km de Bucuresti. Esti invitatul meu oricand, te sfatuiesc insa sa vii cu masina prafuita gata ca sa poti pargurge fara strangeri de inima 1Km de drum de tara prafuit.
#278
Postat 06 April 2014 - 11:12 PM
Despre Wabo este vorba. Uite cate face wabo, incerc sa le sistematizez putin ca sunt multe:
- persoane care nu au fost in stare sa faca o afacere ok din modelism si modelodroame
- acum profita pentru o umbrela legala prin care sa ne oblige la achitarea unor taxe de modelodrom, asigurari si alte inventii nastrusnice
- Fara nici un fel de scrupule se incearca mutilarea aeromodelismul romanesc, sub scuza acestui ordin.
- a tradus legislatia de acolo ca sa-si poata intemeia propunerile astea (adica a tradus legislatia cu ganduri ascunse, vezi primele trei puncte)
- poate dai si de atacurile la persoana venite mai apoi de la Wabo.
Eu zic ca sunt niste acuzatii foarte grave la adresa lui wabo (chiar si asa scoase din context). In mod normal wabo nici nu mai are ce cauta pe forum dupa cate rele a facut.
Chiar asa: e pregatit wabo (si acolitii lui) sa poarte stigmata de "mutilator al aeromodelismului romanesc"???
Sunt in minoritate, va umflati cand face renato o glumita si vlad1 putina teorie (dupa carti) a reprezentarii si tipati ca din gura de sarpe "discriminare" dar inchideti ochii impaciuitori la de'astea.
xorg, la 06 April 2014 - 04:51 PM, a spus:
http://www.rhcforum....post__p__721361
"Problema termic electric, are izvoare mai putenice decat cele cateva voci de aici.
Pericolul este mai degraba reprezentat de acele persoane care nu au fost in stare sa faca o afacere ok din modelism si modelodroame, iar acum profita pentru o umbrela legala prin care sa ne oblige la achitarea unor taxe de modelodrom, asigurari si alte inventii nastrusnice. Fara nici un fel de scrupule se incearca mutilarea aeromodelismul romanesc, sub scuza acestui ordin.
Domnilor sunteti pregatiti sa purtati deacum incolo pentru intreaga dvs. viata stigmata de "mutilator al aeromodelismului romanesc"???"
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#279
Postat 07 April 2014 - 07:15 AM
Andrix_y, la 06 April 2014 - 08:58 PM, a spus:
Conf. ultimului ordin propus de ARA singura limitare se face la greutatea aeromodelului adica 20kg max. Nici ARA si nici MT nu doreste sa reglementeze alte caracteristici tehnice.
O zi buna,
Andrix,
Voi stiti cu cine va confruntati? intelegeti ca omul are o experienta de vre-o 10 ani cu aeromodelele (nu cred ca a vazut dinozauri pe benzina) da stie exact cine suntem, ce facem, si cum zburam. Stiti ca a ajuns la anumite concluzii? de ex. ca daca nu respectam regulile (VFR) atunci zburam de pe terenul lui? nu de azi, de mult si a aplicat-o exact la Bucuresti pe Clinceni parca. Cu asta probleme lui de siguranta s-au terminat. Acum raspunde de siguranta in MT, si nimeni nu garanteaza impact frontal peste 1Kg (si ala carne dezghetata cu pene).
Propunerea de 20kg in zbor necontrolat, o sa-i ridice coltul buzelor, nu o sa-l inspire la negocieri.
#280
Postat 07 April 2014 - 08:07 AM
stiganas, la 06 April 2014 - 11:12 PM, a spus:
...
Crezi ca mie imi place sa port pe cea de tradator de tara?
Asa e cand te joci cu vorbe mari intr-o limba care nu o stapanesti la perfectie...
Dar stiu destula istorie si politica ca sa vad ca Germania acum pregateste in subteran pactul V2 care va servi intreaga Europa de Est pe tava Rusiei ca acum 75 ani...
#281
Postat 07 April 2014 - 09:48 AM
dan_mitea, la 06 April 2014 - 06:43 PM, a spus:
De fapt, pentru Wabo termicele au disparut din 2010:
''Dar ma repet ca puteti sa asteptati inca 5 ani si va garantezi si la Dinosauri cas o sa fie cum am scris. viitorul nu eset Methanol de cat la aspect muzeal. In 2010 poate v amintiti si cautati subiectul daca mai exista Forum aceasta si veti stie. Nu sint prophet, doar technicican si am vazu 35 de ani de modelism si evolutie in ultimile 2 ani de accumulatori si motoare."
http://www.rhcforum....dpost__p__60486
De fapt nici acest forum nu este sigur ca mai exista.
Cu tot respectul pentru ceea ce face acum, imi fac o datorie de onoare sa-i reamintesc, din cand in cans, desprea aceasta profetie.
Vezi ca tendinta este corecta. Nu ziceam termicele se dispare ci "Methanol" si sunt convins ca am dreptate. Pur si simplu intrebi pe dealeri cite motaore methanol se vind in comparatie cu electrice de altceas putere. Sau vezi cantitatiile de methanol vindute. Pe cind eram dealer de Tornado avem un palet fiecare 6-8 spatamani parca si cred cu asta acum se acopere un an. Intrebati pe importator daca mai exista. Mai uitati i va la preturi de motoare classice pe methanol cum au scazut si oferta de diversitate ale lor. Temriciile sunt convins in continuare sint pe calea de disparitie. Primul semn a fost cind au aparut electrice mai puternice de cit termice (raport greutate/putere) si pana astazi este si rezolvat partea cu preturi. Acum sa zbori un F3A electric este mai ieftin ca un set de acumulatori cumperi cu mai putin bani de cit ce costa methanol pentru altceas numar de zboruri.
Motoare termice pe methanol peste 10 ani cel tirziu vor fi piese de muzeu cum sint si cele Diesel. Astept se ma confurntati in 10 ani cu aceste rinduri, daca mai traiesc.
rhc@born.ro
#282
Postat 07 April 2014 - 12:57 PM
wabo1, la 07 April 2014 - 09:48 AM, a spus:
Motoare termice pe methanol peste 10 ani cel tirziu vor fi piese de muzeu cum sint si cele Diesel. Astept se ma confurntati in 10 ani cu aceste rinduri, daca mai traiesc.
Deja am devansat termenul, de acum patru ani, peste zece ani.
Sa dea Dumnezeu sa fim in putere si sa rediscutam peste zece ani.
Multa, multa bafta si, inca o data, felicitari pentru ceea ce intreprinzi. Pentru asta ai tot respectul meu.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 07 April 2014 - 12:59 PM
#283
Postat 07 April 2014 - 01:18 PM
dan_mitea, la 07 April 2014 - 12:57 PM, a spus:
De fapt nu fac nimic, doar fac valuri sa se miste ceva.
Muncesc altii, eu doar ma enervez pe mine si pe alti :)
rhc@born.ro
#284
Postat 07 April 2014 - 03:05 PM
wabo1, la 07 April 2014 - 01:18 PM, a spus:
Muncesc altii, eu doar ma enervez pe mine si pe alti :)
Vorbesc ceilalti aeromodelisti de afaceri in Modelism,il acuza pe Walter ca nu a reusit in afacerea sa si de asta se agata acum ,etc.
Desi cred ca o sa imi umplu frigiderul cu cirnati pentru paste cu ceea ce voi scrie acuma,EU CRED ca va e ciuda multora din voi ca Walter si altii au incercat si voi nu,Previziunile omului s-au adeverit deja.ARE DREPTATE.Ceea ce doreste fiecare in parte sa zboare e problema fiecaruia.E exact ca si cu ciupercile,pot minca din borcan,ca gasesc pe raft sau fac cu familia si prietenii o iesire la padure pt relaxare maxima si pentru a culege ciuperci pe care apoi sa le maninc.
Asa e si cu electricul.Cine vrea plug-si plai cumpara electric,cine vrea old fashion e si el servit.Tendinta spre puturosenie maxima(electrice) ca numai asa poti veni la zburat cu spumita,o scoti din masina si da-i.
Eu sunt dintr-aia care desi poseda si electrice(ca asa e moda) nu ma simt bine la zburat daca nu miroase a ceva fum ,metanol sau benzina.
Walter in schimb nu a suntat pe nimeni din ceilalti dealeri din Romania si nici nu a pus bete in roate altora.Si cred ca marea majoritate ati fost multumiti ca puteati deconta produse de modelism pe factura in perioada aia cind legislatia fiscala avea o lacuna.Atunci era bine,nu?Citi dintre cei care aveau firme nu au cumparat de la Walter si altii si apoi au decontat pe firma stiind clar ca doar asa nu dati bani din buzunar?Era bine,nu?
S-a imbogatit cumva Walter?E rau ca a vrut sa imbine Hobby-ul cu afacerea?Cine sunteti voi aia multi care judecati omul in felul asta?A gresit omul cind a scris ceva in limba ronana?Invatati si voi aia care aruncati cu rahat in om macar o zecime limba germana cit stie Walter romaneste.A facut Walter greseli?DA ! Toti facem si una din greselile lui e ca lupta pentru pentru o cauza care nu e a lui.
Eu sa fiu in locul lui,mi-as fi bagat ceva de mult.Omul are CE sa zboare,UNDE sa zboare,destui prieteni sa se simta bine.De ce se zbate?Nu pricep si nu pricep de 14 ani de cind il stiu...
Fac si eu o previziune:daca acuma nu facem front comun,ARA moare in stadiu de nimfa si onor statul roman va face ca de obicei ceea ce vrea.
Hai sa punem toti umarul si sa miscam inainte ARA si sa lasam orgoliile personale in pace.
Aveam de gind sa vind 5 ha de teren pe care le-am mostenit intr-o zona unde nu e tocmai rentabil sa faci agricultura,dar avind in vedere ca terenul e la 30 km distanta de locuinta mea din Suceava si are 500 pe 100 metri ma mai gindesc,poate fac si eu o afacere cu Modelodroame,poate ma imbogetesc eu daca nu a reusit Walter.
Ce dracu oameni buni,hai sa lasam prostiile si sa contribuim la ceva productiv,ca asa nu se ajunge nicaieri...
#285
Postat 07 April 2014 - 03:26 PM
wabo1, la 07 April 2014 - 09:48 AM, a spus:
Motoare termice pe methanol peste 10 ani cel tirziu vor fi piese de muzeu cum sint si cele Diesel. Astept se ma confurntati in 10 ani cu aceste rinduri, daca mai traiesc.
Motoarele termice nu cred ca vor deveni piese de muzeu. Sa nu uitam ca, multi aeromodelisti, construiesc si piloteaza machete F4C. Ce realism ar mai avea o macheta zburatoare echipata cu un motor electric ?. Mai sint si clasele FAI. Aeromodelismul electric este un mod de a zbura, are frumusetea lui si, nimic mai mult.
Sa auzim numai de bine !
#286
Postat 07 April 2014 - 03:45 PM
Problema la electrice este costul acumulatorilor iar cei LiPo nu prea ai unde sa-i pastrezi in siguranta in asa fel incat sa stai linistit 100% ca nu se aprinde unul cand nu esti acasa si de aici "na beleaua".
Acum depinde si de cat de mult zbori asta vis-à-vis de costul methanolului.
"Electricul" are si el avantajele lui fata de "termic" dar repet, din punctual meu de vedere, ramine un mare semn de intrebare cum si unde stocam acumulatorii LiPo .....
Aceasta postare a fost editata de Teo-Costin: 07 April 2014 - 03:46 PM